Talvilapselta tervehdys talvilapselle

Kapricorn

Rakastan tätä kappaletta. Se on todella aivan ihana. Toivoa antava ja kaunis. Meissä kaikissa sielumme sopukoissa asuu toivo, vaikka talvi vähän luitamme riuduttaisi. Voimme olla maailman murjomia, kovettamia, kyynisiä ja katkeria. Mutta siellä sisällä, sydämessämme jossain on se silmu, ja se salainen puutarha, joka odottaa kevättä, jolloin sen kaikki kukat pääsevät puhkeamaan, jolloin linnut laulevat sen pensaistoissa, ja voimme jälleen lapsen lailla iloita ja vapaasti hengittää.

http://www.youtube.com/watch?v=0SyyDmL0sXk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=qA_NHJL8EmE&feature=related

12

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen kuolemaa
      • kaurisshh

        Joka kerta kun sinulta ”puuttuu” jotakin tai ”tarvitset” jotakin, anna ensin itse sitä mitä tarvitset - ja saat sitä takaisin ämpärikaupalla.

        Tämä pätee kaikkeen, oli kyseessä sitten raha, hymy, rakkaus tai ystävyys. Tiedän että se on usein viimeinen asia, joka ihmisille tulee tuollaisessa tilanteessa mieleen, mutta minulla se toimii aina. Annan mitä haluan.
        -Robert T. Kiyosaki


      • kornit kaprit
        kaurisshh kirjoitti:

        Joka kerta kun sinulta ”puuttuu” jotakin tai ”tarvitset” jotakin, anna ensin itse sitä mitä tarvitset - ja saat sitä takaisin ämpärikaupalla.

        Tämä pätee kaikkeen, oli kyseessä sitten raha, hymy, rakkaus tai ystävyys. Tiedän että se on usein viimeinen asia, joka ihmisille tulee tuollaisessa tilanteessa mieleen, mutta minulla se toimii aina. Annan mitä haluan.
        -Robert T. Kiyosaki

        http://www.youtube.com/watch?v=IzwRZdVid8E


      • viisas(televa) ope
        kaurisshh kirjoitti:

        Joka kerta kun sinulta ”puuttuu” jotakin tai ”tarvitset” jotakin, anna ensin itse sitä mitä tarvitset - ja saat sitä takaisin ämpärikaupalla.

        Tämä pätee kaikkeen, oli kyseessä sitten raha, hymy, rakkaus tai ystävyys. Tiedän että se on usein viimeinen asia, joka ihmisille tulee tuollaisessa tilanteessa mieleen, mutta minulla se toimii aina. Annan mitä haluan.
        -Robert T. Kiyosaki

        kertomaan tuo niille ihmisille, jotka esim.
        tämän vuoden alkajaisiksi ovat jääneet työttömiksi.


      • elämäntilannetta
        viisas(televa) ope kirjoitti:

        kertomaan tuo niille ihmisille, jotka esim.
        tämän vuoden alkajaisiksi ovat jääneet työttömiksi.

        kuvaa hyvin seuraava tokaisu: olo on niinku "vaivaasen onnilla vartahan nenäs"


      • Kapricorn
        kaurisshh kirjoitti:

        Joka kerta kun sinulta ”puuttuu” jotakin tai ”tarvitset” jotakin, anna ensin itse sitä mitä tarvitset - ja saat sitä takaisin ämpärikaupalla.

        Tämä pätee kaikkeen, oli kyseessä sitten raha, hymy, rakkaus tai ystävyys. Tiedän että se on usein viimeinen asia, joka ihmisille tulee tuollaisessa tilanteessa mieleen, mutta minulla se toimii aina. Annan mitä haluan.
        -Robert T. Kiyosaki

        "Elämän tähtihetkiä koemme aina silloin kun
        teemme jollekulle palveluksen, jota hän ei
        ikinä voi maksaa takaisin."

        Minäkin olen saanut jotain sellaista montakin kertaa, jota en koskaan voi maksaa takaisin; suurkiitos siitä, kiitän nöyrästi ja kumarran. Sana "kiitos" kuitenkin riittää. Se kattaa kaiken.

        Yksi asia, jota emme koskaan voi mitenkään palkita toiselle, eikä ole tarkoituskaan, koska se on lahjaa, ja se on se kun meitä rakastetaan. Se, että joku rakastaa juuri sinua, sitä et mitenkään voi korvata toiselle, niin paitsi tietenkin rakastamalla myös. Mutta onko se rakkaus samanlaista? Onko kahta samanlaista rakkautta? Sitä kun ei voikaan mitata millään tavalla, miten mittaisit tunteen, jota et itsekään pysty selittämään.

        Antaa rakkauden virrata!

        http://www.youtube.com/watch?v=ZwJEY0iZCY0


      • viisasteleva ope
        viisas(televa) ope kirjoitti:

        kertomaan tuo niille ihmisille, jotka esim.
        tämän vuoden alkajaisiksi ovat jääneet työttömiksi.

        positiivisessa mielessä niinkuin se on tarkoitettukin kun se on tehty. Tuskin biisin tekijät ovat ajatelleet, kun ovat sen tehneet, että ähäskutti kaikki työttömäksi jääneet?!

        Itsekin jäin työttömäksi siitä duunista, jossa luulin saavani jatkaa, mutta aina kuitenkin järjestyy jotain muuta, täytyy vaan yrittää järjestää.

        On aivan kauheaa, kun jokapaikasta lomautetaan ja potkitaan ihmiset pois, kun vienti ei vedä! Ja tälla tavalla saadaan säikyteltyä samalla niitä, joilla vielä ON työpaikka, että "paahda vaan täysillä, paina niska limassa, voi olla, että jos et nyt ole kunnolla, menetät työpaikkasi!" Taas kerran pientä työntekijää painetaan lattianrakoon ja otetaan luulot pois.

        Mikään ei kuitenkaan murehtimalla miksikään muutu. 1993 oli lama, se tuli ja meni ja ajat muuttuivat taas paremmaksi, niin uskon nytkin.

        Tässä on hyvä ajatus pienelle työntekijälle "pienestä siemenestä":

        Olipa kerran siemen, joka oli yksin ja jota kukaan
        ei huomannut. Siemen tunsi itsensä mitättömäksi
        eikä pitänyt olemassa oloaan minkään arvoisena.



        Eräänä päivänä tuuli tarttui siemeneen ja heitti
        sen varjoista paahtavaan aurinkoon keskelle peltoa.
        Siemen ihmetteli miksi juuri hänen pitää kärsiä
        paahtavasta auringosta. Sitten alkoi sataa. Siemen
        ihmetteli miksi hänen pitää liota sateessa päivästä
        toiseen.



        Viikot ja vuodet kuluivat, ja siemen kärsi vuoroin
        paahteesta ja vuoroin sateesta. Eräänä päivänä
        matkamies saapui paikalle ja sanoi: ”Luojan kiitos,
        vihdoinkin saan levätä varjossa.” Siemen luuli että
        mies pilkkasi sitä ja kysyi: ”Mitä sinä oikein puhut?”















        Mies ihmetteli: ”Kuka puhuu?”
        ”Minä, siemen.”
        ”Siemen?”, mies hämmästeli.
        ”Et sinä ole siemen, vaan puu. Oikea jättiläispuu.”

        Siemen hymyili ensimmäistä kerta elämässään.

        Tarkista sinäkin välillä oma kokosi.


      • ja aurinkoa
        Kapricorn kirjoitti:

        "Elämän tähtihetkiä koemme aina silloin kun
        teemme jollekulle palveluksen, jota hän ei
        ikinä voi maksaa takaisin."

        Minäkin olen saanut jotain sellaista montakin kertaa, jota en koskaan voi maksaa takaisin; suurkiitos siitä, kiitän nöyrästi ja kumarran. Sana "kiitos" kuitenkin riittää. Se kattaa kaiken.

        Yksi asia, jota emme koskaan voi mitenkään palkita toiselle, eikä ole tarkoituskaan, koska se on lahjaa, ja se on se kun meitä rakastetaan. Se, että joku rakastaa juuri sinua, sitä et mitenkään voi korvata toiselle, niin paitsi tietenkin rakastamalla myös. Mutta onko se rakkaus samanlaista? Onko kahta samanlaista rakkautta? Sitä kun ei voikaan mitata millään tavalla, miten mittaisit tunteen, jota et itsekään pysty selittämään.

        Antaa rakkauden virrata!

        http://www.youtube.com/watch?v=ZwJEY0iZCY0

        http://www.youtube.com/watch?v=NXuuIu8zDOs&feature=channel Odotellessa.


      • *Tara*

      • **********

    • talvilapsi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe