Allergikolle koiraa?

coton de tulear <3

Olen kuullut juttua että esim. coton de tulear sopisi perheeseen jossa on allergikko? ja sen hoidosta voisi kertoa? olen 13 v tyttö ja haluisin meille koiran mutta iskäni on allerginen ja veljeni astaatikko ja äitini ei tykkää koirista niin olisiko joitakin ideoita miten kysyisin heiltä sitä? kiitos kaikille vastauksista! ;D

17

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luru

      Coton sopii lievästi koira-allergisille, muttei vakavammin.

      Ja koirista vai tullut kinaa, ei kuulosta vieraalta -eikä varsinkaan helpolta-.

      T: Luru

    • muukin kuin karva

      koiran sylki ja hilse myös.
      Ei yhtä yhteistä vastausta kaikille.

    • ei koiraa

      Ei todellakaan ole koiraa, joka olisi allergikolle sopiva, jos niikseen sattuu. Tuntuu todella siltä perheesi kohdalla, ettei minkäänlaista koiraa kannata ottaa, koska perheessä sekä allergiaa että astmaa. Kaiken lisäksi koirista pitämätön äiti. Koiraa pitää kaikkien perheenjäsenten rakastaa ja haluta, ja myöskin sen hoitoon osallistua. Sinä, et yksin selviä tuollaisen turkkirotuisen koiran hoidosta, kyllä siihen on vanhempien myös todella sitouduttava ja osallistuttava.

      • ...ole...

        ...se sei-sei?


    • poodel

      Moi!Mulla on astma ja ätilläni on allergia mutta meillä on silti villakoira eikä ole ollut minkään laisia ongelmia ja koiria ollut jo yli 10vuotta.Turkki työ villakoiralla on aika kova ja hintaa kin tuottaa varsinkin jos ei osaa itse trimmata.

      • koskaan

        perheeseen jossa joku ei pidä koirista.Laitappa kaupan seinälle ilmoitus ja etsi itsellesi hoitokoira.


    • tapauksessa

      koiraa! Mieti vähän, astmaatikko, allergikko ja koirista pitämätön samassa perheessä, ei tule mitään.

      Liity 4H-kerhoon ja mene dogsitterkurssille. Ja voithan ottaa selville asuinalueellasi olevia kasvattajia ja kysellä heiltä josko he tarvitsisivat apua koirien hoitoon ja lenkitykseen. Hanki nyt tietoa koirista ja ota oma koira vasta sitten kun asut omillasi.

      • emmiina1234

        täällä yksi astmaatikko jolla paha koira-allergia ja kaksi vuotta ollut cottoni, olen myös kuullut että lähes heti tullut pahat oireet koirasta, minulla jostain syystä ei mitään. En voi suositella, koiralle raskasta jos joutuu vaihtamaan kotia..


    • tietoa

      rodusta nimeltä amerikankarvatonterrieri ;o

    • 1,6v

      Meillä Coton tyttö ja kyllä allergisoi.Vähemmän allergisoi meidän shih tzu

      • jojo

        meilläkin isällä on allergia ja astma.meillä on kuitenkin koira ollut jo vuoden ;)
        Bichon frise olisi aika hyvä rotu teillekkin siis.bichonilla on kaksinkertainen pohjavilla(hilse ei tule turkin läpi),ei irtoa yhtään karvaa ja on mukava rotu.cottonia en suosittelisi koska niillä ei ole ollenkaan pohjavillaa jolloin hilse pääsee turkin läpi ja voi tulla oireita.jos ottaisitte koiran,älkää antako sen nuolla isääsi ja veljeäsi koska sylki aiheuttaa oireita.voisitte myös ostaa ilmanpuhdistimen,laittaa sen esim.olohuoneeseen.se kerää kaiken pölyn joka auttaa myös allergiaan.meillä todettu todella hyväksi ;D ja sitten kun koiran pissa aiheuttaa myöskin allergiaa,niin suosittelisin,että ottaisitte mieluummin vähän vanhemman esim.6kk vanhan koiran joka olisi jo sisäsiisti,sillä pennut pissaavat sisään ja sisäsiistiksi kestää opettaa (vaihtelee koirasta riippuen) niin sitten se pissakaan ei aiheuttaisi oireita kun koira olisi valmiiksi sisäsiisti :D meillä toiminut vaikka otimmekin koiran,tuli 7 viikkosena meille kesällä


      • Hukka-Musti
        jojo kirjoitti:

        meilläkin isällä on allergia ja astma.meillä on kuitenkin koira ollut jo vuoden ;)
        Bichon frise olisi aika hyvä rotu teillekkin siis.bichonilla on kaksinkertainen pohjavilla(hilse ei tule turkin läpi),ei irtoa yhtään karvaa ja on mukava rotu.cottonia en suosittelisi koska niillä ei ole ollenkaan pohjavillaa jolloin hilse pääsee turkin läpi ja voi tulla oireita.jos ottaisitte koiran,älkää antako sen nuolla isääsi ja veljeäsi koska sylki aiheuttaa oireita.voisitte myös ostaa ilmanpuhdistimen,laittaa sen esim.olohuoneeseen.se kerää kaiken pölyn joka auttaa myös allergiaan.meillä todettu todella hyväksi ;D ja sitten kun koiran pissa aiheuttaa myöskin allergiaa,niin suosittelisin,että ottaisitte mieluummin vähän vanhemman esim.6kk vanhan koiran joka olisi jo sisäsiisti,sillä pennut pissaavat sisään ja sisäsiistiksi kestää opettaa (vaihtelee koirasta riippuen) niin sitten se pissakaan ei aiheuttaisi oireita kun koira olisi valmiiksi sisäsiisti :D meillä toiminut vaikka otimmekin koiran,tuli 7 viikkosena meille kesällä

        Koira-allergiaan on kaikista parasta lääkettä juuri koirien seura. Jos on koirille allerginen, eikä lainkaan ole koirien läheisyydessä, niin elimistöhän ei mitenkään sopeudu koiran hilseeseen ja muuhun, joka allergiaoireita aiheuttaa.

        Minulla kissa-allergia laski puolentoista vuoden aikana lukemasta 12 lukemaan 5! Siinä valissä olin paljon tekemisissä kissojen kanssa, joista minulle tuli kyllä vakavaa astmaa ja flunssaa. Mutta ajan kanssa allergiani lieveni, koska elimistöni sai siedätystä. Tuttunikin toipui samalla tavalla koira-allergiasta yllättävän nopeasti.


      • tavallaan ei
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Koira-allergiaan on kaikista parasta lääkettä juuri koirien seura. Jos on koirille allerginen, eikä lainkaan ole koirien läheisyydessä, niin elimistöhän ei mitenkään sopeudu koiran hilseeseen ja muuhun, joka allergiaoireita aiheuttaa.

        Minulla kissa-allergia laski puolentoista vuoden aikana lukemasta 12 lukemaan 5! Siinä valissä olin paljon tekemisissä kissojen kanssa, joista minulle tuli kyllä vakavaa astmaa ja flunssaa. Mutta ajan kanssa allergiani lieveni, koska elimistöni sai siedätystä. Tuttunikin toipui samalla tavalla koira-allergiasta yllättävän nopeasti.

        jotkut allergiat on niin pahoja että on hengenvaarallista olla allergian aiheuttajan kanssa tekemisessä! tällöin ei kannata leikkiä hengellään. toisinaan myös lievä allergia voi pahentua kun ollaan tekemisessä allergian aiheuttajan kanssa. itsellä joidenkin eläinten kanssa olon jälkeen olin sairaalakunnossa. se siitä siedätyksestä! en rupeaisi siihen vaikka tietäisin että esim. puolen vuoden päästä ei tule oireita. ei ole tervettä elää käyttäen epi peniä joka päivä, eikä olisi edes kamalan hauskaa...

        tietenkään kaikilla tilanne ei ole tämä, mutta onko koiralle oikein että siitä sitten luovutaan pahan allergian takia? että otetaan "mut kun mä haluun!"-asenteella ja kierrätetään eläinraukkaa! minusta kannattaisi miettiä koiran kannalta asioita ensin. itsekästä ottaa koira jos on iso riski että siitä joudutaan luopumaan.

        eikä se ole perheenjäseniä kohtaan oikein jos joku joutuu kärsimään aina omassa kodissaan olosta. kaikilla siedätys ei toimi. ja tässäkin tapauksessa oli vielä äiti joka ei pidä koirista. omaan kotiin voi sitten hankkia vaikka monta koiraa!

        ja jos kukaan muu perheestä ei osallistu koiran hoitoon, niin minusta lapsi on turhan nuori hoitamaan koiraa yksin/pääosin. kuten sanottua: aikuisena voi sitten ottaa vaikka monta koiraa!


    • ari

      Toinen pojistamme sairastaa suht pahaa asmaa, mutta cotonin tulon jälkeen tilanne ei ole ainakaan huonontunut, ehkä päinvastoin.

    • Pumi

      On olemassa rotuja, jotka allergisoivat vähemmän. Esimerkiksi sellainen rotu kuin PUMI on "kehitetty" nimenomaan allergisen koiraksi.
      Myös Coton de tulear sopii usein lievästi allergiselle.
      Villakoirat ja vesikoirat ovat myös vähemmän allergisoivia, sillä niillä on tiivis turkki joka ei päästä hilsettä juurikaan läpi, villakoirat eivät myöskään kuolaa.

    • Lumikki

      Allergisille suositellaan koiraksi myös Kiinan harjakoiraa,joko karvaton tai puuterihuisku.Kokemusta on.

    • kikkelitonttu

      Minä suosittelen pystykorvaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe