Kevättä rinnassa

hipphei

Olen menossa 16 v teinin kanssa viikoksi toukokuun puolessa välissä Lissaboniin. Majoitusta on roppakaupalla netissä. Kysymys/toivomus:
1)Olisiko teillä antaa hotelli vinkkejä? Rauhallinen ja hyvällä paikalla oleva hotelli joka nyt ei niele koko matkakassaa olisi hakusessa. Myös mukava bed&breakfast käy.
2) Toukokuu Lissabonissa? Onko jo lämmintä
Kiitos kovasti etukäteen vastauksista

7

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5 päivää

      ja siihen riitti hellettä ja sadetta.
      Meidän hotelli oli siellä ison liikenneympyrän vieressä. Sieltä oli pitkä matka vähän kaikkialle. Taksi ei ollut kovin kallista.

    • Suurin osa Lissabonin hotelleista sijaitsee Marques Pombalin isosta liikenneympyrästä säteitttäin ulospäin. Alueelta on hyvät yhteydet metrolla moneen suuntaan ja kävelymatka Avenida da Liberdadea pitkin Lissabonin vanhaan keskustaan Baixaan.

      Esim. Booking.com -varausportaalista on saanut yllä mainitulta alaueelta kolmen tähden kelpo hotelleja noin 60 euroon per huone ja yö. Itse olemme viime aikoina käyttäneet Olissippo Marques de Sá:ta, Avenida Miguel 130. Hotellin vieressä sijaitsevat mm. Calouste Gulbenkianin taidemuseot ja El Corte Inlglesin tavaratalo, jonka alla on myös lähin metroasema, São Sebastião.

      Toukokuun keskimääräiset päivälämpötilat Lissabonissa ovat yleensä jo reippaasti yli 20 C, yöllä mittari saattaa laskea alimmillaan noin 15 C:een. Helteetkin ovat jo mahdollisia, mutta koska ollaan vielä keväässä, sään epävakaisuus ei ole poissuljettu.

      • hipphei

        Kiitos viesteistä. Kävin katsomassa Olissippo Marques hotellia ja ainakin hyvät arvostelut on saanut. Muutama kysymys ko hotellista vielä varsinkin sinulle, jolla on kokemusta siitä:
        Onko pitkä matka hotellista jalkasin Lissabonin keskustaan?
        Ja onko rauhallinen ympäristö, löytyykö paljon ravintoloita lähettyviltä.
        Nyt hotellia myydään 80 euroa/yö, onko hinta-laatu-suhde ok vai onko hinta peräti sille hotellille liian suuri?
        Kiitoksia etukäteen vastauksista


      • hipphei kirjoitti:

        Kiitos viesteistä. Kävin katsomassa Olissippo Marques hotellia ja ainakin hyvät arvostelut on saanut. Muutama kysymys ko hotellista vielä varsinkin sinulle, jolla on kokemusta siitä:
        Onko pitkä matka hotellista jalkasin Lissabonin keskustaan?
        Ja onko rauhallinen ympäristö, löytyykö paljon ravintoloita lähettyviltä.
        Nyt hotellia myydään 80 euroa/yö, onko hinta-laatu-suhde ok vai onko hinta peräti sille hotellille liian suuri?
        Kiitoksia etukäteen vastauksista

        Omasta mielestäni kävelymatka Olissipposta kekustaan on pitkänlainen. Emme ole kävelleet matkaa vaan käyttäneet metroa. Jos haluatte kävellä hotellistanne Lissabonin vanhaan keskustaan, niin ehdotan hotellia aivan Marques de Pombalin tuntumasta. Siihen saakka kävely keskustasta on pitkin suoraa ja leveää Avenida da Liberdadea, paluu lievää ylämäkeä.

        Hotellien hinnat vaihtelevat portaaleissa riippuen ilmeisestikin paljolti arvioidusta kysynnästä, johon puolestaan vaikuttavat mm. paikalliset tapahtumat ja vuodenaika. Me yövyimme Olissippossa viime vuoden huhtikuun puolessa välissä keskellä vikkoa ja saimme silloin huoneen hintaan hieman yli 60 euroa.

        Olissippo on siisti, aamiainen on vähintään kohtuullinen. Kun tunnen hotellin, voisin maksaa 80 euroa.

        Olissiposta saattaa vielä tulla huoneita tarjolle toukokuulta alhaisemmallakin hinnalla.

        Ympäristö on rauhallinen. Lähellä on muutamia ravintoloita, joissa olemme syöneet. Mitään varsinaista ravintola-aluetta seutu ei ole. Alueella on kerrostaloja, joiden pohjakerroksissa on erilaisia liiketiloja.


    • Maria Lisboa

      En ymmärrä mikä hinku on aina suositella hotellia Pombalilta? Liittyykö tämä siihen että metrolinjojen risteysasema on siellä?
      Itse asun AINA Restauradoresin tai Rossion läheisyydessä. Sivukaduilta löytyy kahden ja kolmen tähden pitoreskeja edullisia pikkuhotelleja ja suurissa kolmesta viiteen tähden kolosseissakin on valinnanvaraa. Ehdottomasti paras ja rauhallinen paikka. Aamukahville Rossion tai Restauradoresin kahviloihin pääsee parissa minuutissa. Metrolinjat risteävät, on kaksi bussiasemaa, ratikkojen kääntöpaikat, rautatieasema ja vaikka takseja jos joukoliikenne ahdistaa.

      • Tällä palstalla sana on vapaa. Yksi tykkää yhdestä alueesta, toinen toisesta ja yleensä jokainen viestittäjä kertoo kokemuksestaan. Tosiasia kuitenkin on, että suurin osa Lissabonin hotelleista sijaitsee Marques de Pombalin alueella. Alue on siistimpi ja mielestäni turvallisempi kuin mainitsemasi seutu, mutta varmasti löytyy Lissabonin kävijöitä, jotka ovat kanssasi samaa mieltä.

        Tällä palstalla ei ole tietääkseni viestitysrajoituksia, eli ole tervetullut kertomaan omista suosikkipaikoistasi aina, kun joku Lissaboniin aikova kyselee sopivaa hotellia.

        Marques de Pombalin alue on kaikin puolin erittäin keskeinen Lissabonissa, niin kuin koko Avenida da Liberdadekin. Marques de Pombalin vieressä on kaunis Eduardo VII:n puisto monine viehätyksineen ja eräitä Lissabonin loistohotelleita sellaisia hakevilla.

        Olen käynyt Lissabonissa vuodesta 1994 lähtien kerran pari vuodessa enkä ole nähnyt mitään syytä vaihtaa hotellin sijaintia. Liikun päiväsaikaan mainitsemallasi alueella.


      • Maria_L
        masseur kirjoitti:

        Tällä palstalla sana on vapaa. Yksi tykkää yhdestä alueesta, toinen toisesta ja yleensä jokainen viestittäjä kertoo kokemuksestaan. Tosiasia kuitenkin on, että suurin osa Lissabonin hotelleista sijaitsee Marques de Pombalin alueella. Alue on siistimpi ja mielestäni turvallisempi kuin mainitsemasi seutu, mutta varmasti löytyy Lissabonin kävijöitä, jotka ovat kanssasi samaa mieltä.

        Tällä palstalla ei ole tietääkseni viestitysrajoituksia, eli ole tervetullut kertomaan omista suosikkipaikoistasi aina, kun joku Lissaboniin aikova kyselee sopivaa hotellia.

        Marques de Pombalin alue on kaikin puolin erittäin keskeinen Lissabonissa, niin kuin koko Avenida da Liberdadekin. Marques de Pombalin vieressä on kaunis Eduardo VII:n puisto monine viehätyksineen ja eräitä Lissabonin loistohotelleita sellaisia hakevilla.

        Olen käynyt Lissabonissa vuodesta 1994 lähtien kerran pari vuodessa enkä ole nähnyt mitään syytä vaihtaa hotellin sijaintia. Liikun päiväsaikaan mainitsemallasi alueella.

        En todellakaan tarkoittanut loukata ja sanat eivät olleet suunnatut mitenkään teihin. Tiedän että olette "ammattilainen". Lissabon on minulle entuudestaan tuttu ja nykyisin käyn siellä pari kertaa vuodessa ja saanut myös teiltä hyviä vinkkejä, kiitos.

        Minusta Restauradores/Rossio on aivan liian parjattu alue. Minulle ei ole koskaan tapahtunut siellä mitään pahaa ja olen liikkunut alueella ympäri vuorokauden. Luonnollisesti en näytä turistilta, minua luullaan usein paikalliseksi isosta koostani huolimatta ;)

        Pelkään vain pahoin että Lissabonin todellinen luonne, jos sitä siksi voi sanoa, jää kokematta jos ei ole asian ytimessä. Luonnollisesti kaikki eivät ehkä ajattele asiaa samalla tavalla. Ja todellinen luonne paljastuu myös jos asuu lähiössä kaukana keskustasta, matkustaa metrossa ruuhka-aikaan, eikä juokse nähtävyyksien perässä.
        Eduardo VII:n puisto on monumentaalinen, mutta kun sen on nähnyt kerran, on nähnyt sen.

        Baixassa, Chiadossa, Bairrossa tapahtuu aina ja koko ajan. Se on Lissabonin sydän ja sitä sykettä kuunnellessa avautuu myös se historia ja todellisuus johon Portugalin nykypäivä nojautuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe