Aloitti tänään YT-neuvottelut, luvassa irtisanomisia ja lomautuksia.
Steveco on ollut kumman hiljaa...
Finnsteve,
17
5388
Vastaukset
- katsotaan vaan
teollisuuden tilaukset -25% syyskuu-marraskuu ja sen jälkeen alamäki on vain jyrkentynyt. Kyllä se stevekin vielä näihin karkeloihin ehtii.
huhu kertoo, että ensimmäisenä vuorossa ovat oppisopimuskoulutuksessa olevat...- Stevis...
Ei taida olla oppisopimus porukkaa töis.. Paitsi hesas vähäsen.
- jsp
Finnsteve irtisanoo kolmasosan koko porukasta ja lomauttaa niitä onnellisia, jotka saa pitää työnsä. Tuskin on ainut operaattori Kotkassa, joka tulee näin toimimaan. Hyvin menee satamilla muutenkin vrt. Kemi, Pori, Rauma, Kaskinen. Onneksi on yksi poikkeus, Hamina. (ainakin maksettujen lehtijuttujen perusteella). Ei muuta ahtaajat, kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
- joopajoojoo
HMT ei tarvitse lomauttaa, kun veronmaksajien rahoja pumpataan firmaan... käytännössä tuetaan transfennican ja myllykosken toimintoja.
- pahuus
joopajoojoo kirjoitti:
HMT ei tarvitse lomauttaa, kun veronmaksajien rahoja pumpataan firmaan... käytännössä tuetaan transfennican ja myllykosken toimintoja.
haminan satamassa ei ole lomautuksia siellä on viisas satamajohtaja joka on ennakoinut laman --------
- Onkin erikoinen
joopajoojoo kirjoitti:
HMT ei tarvitse lomauttaa, kun veronmaksajien rahoja pumpataan firmaan... käytännössä tuetaan transfennican ja myllykosken toimintoja.
yritys... maalaisjärjelläkin voi funtsia että jos yrityksen liikevaihto on mitä 10-15 millin hujakoilla? Henkilöstöä on 186 ja oletetaan että duunaripuolen palkat on 40 hujakoilla vuoteen ja pomopuolella sitten jonkun verran enemmän niin työnantajakuluineen päästäneen keskimäärin noin 70k€/nenä palkkakustannuksiin, eli 186X70.000=13020000€.
Pelkät palkkakustannukset siis liikevaihdon verran= kestämätön ja käsittämätön yhtälö.
Tulee tälle vuodelle ns. rökäletappio mutta muutama milli sinne tai tänne, kyllä haminalla rahaa piisaa paitsi ei mihinkään muuhun. - asioista perillä oleva
Onkin erikoinen kirjoitti:
yritys... maalaisjärjelläkin voi funtsia että jos yrityksen liikevaihto on mitä 10-15 millin hujakoilla? Henkilöstöä on 186 ja oletetaan että duunaripuolen palkat on 40 hujakoilla vuoteen ja pomopuolella sitten jonkun verran enemmän niin työnantajakuluineen päästäneen keskimäärin noin 70k€/nenä palkkakustannuksiin, eli 186X70.000=13020000€.
Pelkät palkkakustannukset siis liikevaihdon verran= kestämätön ja käsittämätön yhtälö.
Tulee tälle vuodelle ns. rökäletappio mutta muutama milli sinne tai tänne, kyllä haminalla rahaa piisaa paitsi ei mihinkään muuhun."steveco ollu kumman hiljaa" Totta vitussa on kun, saman vuoden aikana ei voi käydä useampia Yt-neuvotteluja (12kk.n sisällä). Joten älä huoli kuuluu vielä ja aika piankin. Oppisopimuskoulutus on muuten turvattu valtion toimesta joten siinä olevia ei pysty myöskään lomauttamaan (on duuni turvattu kurssin ajaksi). Sitten on vielä kantasataman entiset haminalaiset joilla on "herrasmiessopimus" joten monoa tulee vain alkuperäisille kotkanpojille.
- joutaavatkin
asioista perillä oleva kirjoitti:
"steveco ollu kumman hiljaa" Totta vitussa on kun, saman vuoden aikana ei voi käydä useampia Yt-neuvotteluja (12kk.n sisällä). Joten älä huoli kuuluu vielä ja aika piankin. Oppisopimuskoulutus on muuten turvattu valtion toimesta joten siinä olevia ei pysty myöskään lomauttamaan (on duuni turvattu kurssin ajaksi). Sitten on vielä kantasataman entiset haminalaiset joilla on "herrasmiessopimus" joten monoa tulee vain alkuperäisille kotkanpojille.
mieron tielle. Haminasta aluksi Kantasatamaan siirtyneet ahtaajat hoitelisivat yksinkin kaikki Kotkan satamat.
- Kotkanpoikii....
joutaavatkin kirjoitti:
mieron tielle. Haminasta aluksi Kantasatamaan siirtyneet ahtaajat hoitelisivat yksinkin kaikki Kotkan satamat.
Kyllä sieltä haminasta aika "sankarii" onkin tullu.. Pitkällä kielellä on osa paikkansa ansainnu.
- juttu.
Eiköhän koko pulju katoa lähitulevaisuudessa mussalosta! Se joko myydään tai sitten lopetetaan. Se on mukavaa kun saa mennentullen taas asioida vastalaiturin operaattorin kanssa, ei meinaan kestä se lastikontin jättäminen ja tyhjän ottaminen kun vähintään 2,5 tuntia, oli nostoruuduissa ruuhkaa tai ei... Finnstevellä menee havoin edes puolta tuntia vaikka olisi pikkuisen jonoakin...
- Finnsteven
kohta "entinen" ahtaaja...Ei se enää itku auta.
- Ahtaajaa
Finnsteven kirjoitti:
kohta "entinen" ahtaaja...Ei se enää itku auta.
Enää kirjoitella mitään firmojen palveluista tai niiden eroista. Ajoin joku aika sitten 8kk ajan kontteja stevecolle ja finstevelle ja lähes aina palvelu oli nopeampaa ja ystävällisempää finstevellä. Molemmissa firmoissa hyviä ja sitten myös tosi huonoja työntekijöitä. Onneksi en vaihtanut alaa vaikka meinasin.
- Ylipalkattu ahtaaja
Ei muuten pidä paikkaansa tuo 2,5 h ventta-aika. Nykyään kyllä kestää kontin saaminen hieman pidempään, koska lastit pinkataan 3 päällekkäin kentille, ja hyvässä lykyssä se autolle tuleva laatikko on alimmaisena kasalla. Kaksi ylimääräistä siirtoa vie hieman aikaa, mutta ei siinä yli kahta tuntia mene.
Riippuu jonkinverran myös siitä, mikä porukka sattuu olemaan töissä, tällä tarkoittaen niitä pitkän vapaan miehiä.. Valitettavasti osalla porukasta kyllä on ns. hällä väliä-meininki, tullaan kun keretään.. Ei viitsitä tehdä niitä vähiäkään hommia. - Katkera kaksvuorolainen
Ylipalkattu ahtaaja kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa tuo 2,5 h ventta-aika. Nykyään kyllä kestää kontin saaminen hieman pidempään, koska lastit pinkataan 3 päällekkäin kentille, ja hyvässä lykyssä se autolle tuleva laatikko on alimmaisena kasalla. Kaksi ylimääräistä siirtoa vie hieman aikaa, mutta ei siinä yli kahta tuntia mene.
Riippuu jonkinverran myös siitä, mikä porukka sattuu olemaan töissä, tällä tarkoittaen niitä pitkän vapaan miehiä.. Valitettavasti osalla porukasta kyllä on ns. hällä väliä-meininki, tullaan kun keretään.. Ei viitsitä tehdä niitä vähiäkään hommia.Etkö ole löysii mahtunu, ettei sukunimes vaan alkais T kirjaimel? Vanha joka tietää kaikkien asiat ja vahtaa myös tekemiset.
- Pännii
Parhaamme yritettiin vaan minkäs teet lama kouraisee kaikkia lukee takissa mitä vaan! Kyllä tästäkin suosta vielä noustaan Suomalaisella SISULLA!
- ex-lahtaaja
Pännii kirjoitti:
Parhaamme yritettiin vaan minkäs teet lama kouraisee kaikkia lukee takissa mitä vaan! Kyllä tästäkin suosta vielä noustaan Suomalaisella SISULLA!
hienosti saitte kaadettua laivapuolen,apinat A & P yhteensoppii lukitaa ne kahestaa nosturin koppii
- pekzi
ex-lahtaaja kirjoitti:
hienosti saitte kaadettua laivapuolen,apinat A & P yhteensoppii lukitaa ne kahestaa nosturin koppii
No nyt on enää perävaunu puikoissa, ja hienosti osaa kusta kaikki hommansa! Tai eihän sillä mitää hommii ole ollukkaan=lipi lipi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666