Teillä, joilla on kokemusta hirsisaunatoimittajista, niin mistä kannattaisi ostaa pieni hirsisauna hinta max. 7.000 Eur tavaroille? Työ tehtäisiin talkoovoimin. Ajatuksena on ollut joku 3" tai 4" hirsi. Sauna tulee saareen rantasaunaksi vain kesäkäyttöön.
Mistä hirsisauna tavarabudjettiin max 7.000 Eur?
19
12561
Vastaukset
- Sauna Saimaalle
Eli tarkennuksena, että sisätila noin 20m2 terassi.
- völjari
Saunatupa (tulisijalla) vai pukuhuone? Pesuhuone erillisenä vai ns. pesusauna? Myös perustustavarat pitäisi mahtua 7000 € budjettiin?
- Sauna Saimaalle
völjari kirjoitti:
Saunatupa (tulisijalla) vai pukuhuone? Pesuhuone erillisenä vai ns. pesusauna? Myös perustustavarat pitäisi mahtua 7000 € budjettiin?
Eli noin puoliväliin taloa väliseinä, puolet talosta pieni oleskelutila, johon kevyt kamina/takka ja toiselle puolelle taloa iso löylyhuone ja pieni pukeutumistila/saunaneteinen. Ihan peruskiuas saunaan. Kiuas ja takka tulisi noin talon keskelle, eli ilmeisesti rinnakkaishormit katolle, varmaan elementtihormiratkaisuna.
- poita...
Sauna Saimaalle kirjoitti:
Eli noin puoliväliin taloa väliseinä, puolet talosta pieni oleskelutila, johon kevyt kamina/takka ja toiselle puolelle taloa iso löylyhuone ja pieni pukeutumistila/saunaneteinen. Ihan peruskiuas saunaan. Kiuas ja takka tulisi noin talon keskelle, eli ilmeisesti rinnakkaishormit katolle, varmaan elementtihormiratkaisuna.
et saa kaikkee tollaseen tavaraa 7000 euroon mistää... jostain utlimatemarketin tarjoussaunasta voi saada siihen kinttaale. 10000 ok
- Ihan ite
Karvian hirsirakentajilta pyöröhirsisaunan 150mm, joka tuloillaan vasta. Muuta en osaa tässä vaiheessa sanoa..:)!
- en nyt
saanut kiinni, mitä pakettiin tulisi sisältyä, mutta katsopa tuosta tuo tarjous tiira 16
http://www.kuopionpuutuote.fi/
http://saunat.net/2008/metsola30/metsola30.htm
tässä voisi ehkä myös olla tai täältä
http://www.lehmuskorven.fi/ - Hirsirakentaja
...Laavuvaaraa. Niiltä voisi saada perustoimituksen edullisesti ja kiuas ja takka nyt ei montaa sataa maksa kevytmallisina.
- valkeakasta
ja varmasti saat hyvän tavarapaketin,olen itse ollut tyytyväinen ja suosittelen sitä muillekin.
- kannattaa kysyä
Pihaunelman saunoja. Laatu on ainakin ensiluokkaista ja palvelu hyvää.
http://www.pihaunelma.fi - Pojilta
Itse olen kysellyt hiukan isompaa, n. 30m2 pohja. Nilsiän Hirsituote oli edullisin ja kattavin sekä hyvin joustava (minulla oma malli). Hinnan pitäisi jäädä selvästi alle haluamassasi koossa jopa 90 mm hirrestä tehtynä. Omani hinta on nimittäin aika liki budjettiasi..
- Kainuulainen
Terve!
Ainakin Kuusamosta löytyi budjettiisi sopiva hirsisauna, 4" hirrellä ja aika kattava paketti.
Puutavaran luulisi olevan aika hyvää.
http://www.kuusamohirsitalot.fi/fi/index.php?komento=taloesittely&arvo=120 - maaritsanttu
mulla olis myynnissä vähän käytetty paksusta hirrestä tehty pyöröhirsisauna neliötä 12 johon kuuluu pukuhuone sauna kiuas savupiiippu ja terassi puh.0503578131 hintaa olis 2700 tai tarjousten perusteella tämä on tehty pyöröhirrestä ei ole niitä halpa ohut hirsisaunoja
- etsimänikö?
No, missäpäin on tuo pyöröhirsi ja kuinka vanha? Laitatko yheystietoja, ja hinta?
- urakasta selvinnyt
etsimänikö? kirjoitti:
No, missäpäin on tuo pyöröhirsi ja kuinka vanha? Laitatko yheystietoja, ja hinta?
Hieman kaipaisi kysymyksesi tarkennusta eli minnepäin Saimaata rakennat. Paikalliset tekijät tekevät varmasti tarjouksen jolla tuohon hintaan saunan rakennat. Pyydä tarjous pelkästä hirsikehikosta ja puutavarasta erikseen. Puutavaralle voit pyytää tarjouksen myös paikkakunnan puutavarakauppiailta.
Naapurit ja paikkakunnan rakennustarkastaja kertovat varmasti hyviä vinkkejä toimittajista.
- deeniu
jep
- Ihmettelen hieman
Hauskaa luettavaa kun ihmiset puhuvat jopa 90mm HIRRESTÄ ;)
Ehkä silti nykyään sekin hirreksi lasketaan... - setämies-ketämies
Ultimate myy 58mm hirttä. Ja varmaan joku retkahtaa ostamaan, kun on niin halpaa-halpaa-halpaa . Muuten kun vähän vertaa tota Ultimaten hintoja niin eihän ne edes ole halpoja, jos ottaa sellisen paketin kuin sen tulisi olla, eikä sitä halvinta.
- hirsisauna
Itse ostin pihasauna valmiina saunan täältä. www.hirsituote.com
- Vai hirttä, heh
58 mm hirttä!! HEHHEH, tuota kutsutaan lankuksi,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791