Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mistä hirsisauna tavarabudjettiin max 7.000 Eur?

Sauna Saimaalle

Teillä, joilla on kokemusta hirsisaunatoimittajista, niin mistä kannattaisi ostaa pieni hirsisauna hinta max. 7.000 Eur tavaroille? Työ tehtäisiin talkoovoimin. Ajatuksena on ollut joku 3" tai 4" hirsi. Sauna tulee saareen rantasaunaksi vain kesäkäyttöön.

19

12248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sauna Saimaalle

      Eli tarkennuksena, että sisätila noin 20m2 terassi.

      • völjari

        Saunatupa (tulisijalla) vai pukuhuone? Pesuhuone erillisenä vai ns. pesusauna? Myös perustustavarat pitäisi mahtua 7000 € budjettiin?


      • Sauna Saimaalle
        völjari kirjoitti:

        Saunatupa (tulisijalla) vai pukuhuone? Pesuhuone erillisenä vai ns. pesusauna? Myös perustustavarat pitäisi mahtua 7000 € budjettiin?

        Eli noin puoliväliin taloa väliseinä, puolet talosta pieni oleskelutila, johon kevyt kamina/takka ja toiselle puolelle taloa iso löylyhuone ja pieni pukeutumistila/saunaneteinen. Ihan peruskiuas saunaan. Kiuas ja takka tulisi noin talon keskelle, eli ilmeisesti rinnakkaishormit katolle, varmaan elementtihormiratkaisuna.


      • poita...
        Sauna Saimaalle kirjoitti:

        Eli noin puoliväliin taloa väliseinä, puolet talosta pieni oleskelutila, johon kevyt kamina/takka ja toiselle puolelle taloa iso löylyhuone ja pieni pukeutumistila/saunaneteinen. Ihan peruskiuas saunaan. Kiuas ja takka tulisi noin talon keskelle, eli ilmeisesti rinnakkaishormit katolle, varmaan elementtihormiratkaisuna.

        et saa kaikkee tollaseen tavaraa 7000 euroon mistää... jostain utlimatemarketin tarjoussaunasta voi saada siihen kinttaale. 10000 ok


      • Ihan ite

        Karvian hirsirakentajilta pyöröhirsisaunan 150mm, joka tuloillaan vasta. Muuta en osaa tässä vaiheessa sanoa..:)!


    • en nyt
    • Hirsirakentaja

      ...Laavuvaaraa. Niiltä voisi saada perustoimituksen edullisesti ja kiuas ja takka nyt ei montaa sataa maksa kevytmallisina.

    • valkeakasta

      ja varmasti saat hyvän tavarapaketin,olen itse ollut tyytyväinen ja suosittelen sitä muillekin.

    • kannattaa kysyä
    • Pojilta

      Itse olen kysellyt hiukan isompaa, n. 30m2 pohja. Nilsiän Hirsituote oli edullisin ja kattavin sekä hyvin joustava (minulla oma malli). Hinnan pitäisi jäädä selvästi alle haluamassasi koossa jopa 90 mm hirrestä tehtynä. Omani hinta on nimittäin aika liki budjettiasi..

    • Kainuulainen
    • maaritsanttu

      mulla olis myynnissä vähän käytetty paksusta hirrestä tehty pyöröhirsisauna neliötä 12 johon kuuluu pukuhuone sauna kiuas savupiiippu ja terassi puh.0503578131 hintaa olis 2700 tai tarjousten perusteella tämä on tehty pyöröhirrestä ei ole niitä halpa ohut hirsisaunoja

      • etsimänikö?

        No, missäpäin on tuo pyöröhirsi ja kuinka vanha? Laitatko yheystietoja, ja hinta?


      • urakasta selvinnyt
        etsimänikö? kirjoitti:

        No, missäpäin on tuo pyöröhirsi ja kuinka vanha? Laitatko yheystietoja, ja hinta?

        Hieman kaipaisi kysymyksesi tarkennusta eli minnepäin Saimaata rakennat. Paikalliset tekijät tekevät varmasti tarjouksen jolla tuohon hintaan saunan rakennat. Pyydä tarjous pelkästä hirsikehikosta ja puutavarasta erikseen. Puutavaralle voit pyytää tarjouksen myös paikkakunnan puutavarakauppiailta.
        Naapurit ja paikkakunnan rakennustarkastaja kertovat varmasti hyviä vinkkejä toimittajista.


    • deeniu

      jep

    • Ihmettelen hieman

      Hauskaa luettavaa kun ihmiset puhuvat jopa 90mm HIRRESTÄ ;)
      Ehkä silti nykyään sekin hirreksi lasketaan...

    • setämies-ketämies

      Ultimate myy 58mm hirttä. Ja varmaan joku retkahtaa ostamaan, kun on niin halpaa-halpaa-halpaa . Muuten kun vähän vertaa tota Ultimaten hintoja niin eihän ne edes ole halpoja, jos ottaa sellisen paketin kuin sen tulisi olla, eikä sitä halvinta.

      • hirsisauna

        Itse ostin pihasauna valmiina saunan täältä. www.hirsituote.com


      • Vai hirttä, heh

        58 mm hirttä!! HEHHEH, tuota kutsutaan lankuksi,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe