Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuoleille uusi elämä

minä - verhoilija?

Vanhojen tuolien päällyset ovat menneet kovin huonoiksi ja ne pitäisi uusia. Ajattelin että pistäisi ohutta superlonia istuinosan alle ja sopivaa verhoilukangasta päälle. Olisiko toimiva resepti? Mistä sopivia tarvikkeita?

Tuolit ovat puuosilta ruskeiksi maalattuja. Tekisi mieli petsata ne antiikkipetsillä ja lakata niin että puun pintakuvio tulee esiin. Ensin niistä pitäisi kuitenkin hioa maali pois. Se on aika iso homma ja arveluttaa että onko se sittenkään kaiken vaivan arvoista. Niiden pinnassa voi olla koloja johon ruskeaa maalia jää vaikka pintaa hioo kuin heinämies. Saapa nähdä mitä siitä tulee. Puun syyt olisivat kuitenkin jotakin aivan muuta kuin tylsä ruskea pinta.

5

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äöläöl

      Mieluummin laita vanua, superloni ei luista yhtään ja saattaa kuluttaa kangasta.

      • minä - verhoilija?

        Niin no joo, miksei vanu kävisi "pehmukkeeksi" superlonia paremminkin arviolta 60 - 70 vuotta vanhoihin tuoleihin. Ei ne mitään arvokasta antiikkia ole, vaan melko karkeatekoisia. Enhän minä niitä muuten uskaltaisi ruvetakaan tohtoroimaan.

        Ovat ehkä kotona tehtyjä. Isä teki myös mm. sukset ja lastensängyn itse. Ainakin hänen isänsä on tehnyt sankoja ja pieniä tynnyreitä puusta itse, signeeraus vuosilukuineen löytyy pohjasta. Ja eipä siinä mitään, kyllä ne asiansa ajoivat omana aikanaan ja omassa "agraariympäristössään" ihan puhtaasti.

        Melkein saman mallisia selkänojallisia tuoleja oli kuolinpesässä myös tummaksi petsattuna ja lakattuna. Ne näyttävät paljon paremmilta. Ovat kyllä myös sirompia ja paremmin tehtyjä, pinta sileämpi. Sellaista herrasväen tavaraa paremminkin, mutta luulenpa että ne kelpaavat sellaisenaan.


      • jos nykyinen maali
        minä - verhoilija? kirjoitti:

        Niin no joo, miksei vanu kävisi "pehmukkeeksi" superlonia paremminkin arviolta 60 - 70 vuotta vanhoihin tuoleihin. Ei ne mitään arvokasta antiikkia ole, vaan melko karkeatekoisia. Enhän minä niitä muuten uskaltaisi ruvetakaan tohtoroimaan.

        Ovat ehkä kotona tehtyjä. Isä teki myös mm. sukset ja lastensängyn itse. Ainakin hänen isänsä on tehnyt sankoja ja pieniä tynnyreitä puusta itse, signeeraus vuosilukuineen löytyy pohjasta. Ja eipä siinä mitään, kyllä ne asiansa ajoivat omana aikanaan ja omassa "agraariympäristössään" ihan puhtaasti.

        Melkein saman mallisia selkänojallisia tuoleja oli kuolinpesässä myös tummaksi petsattuna ja lakattuna. Ne näyttävät paljon paremmilta. Ovat kyllä myös sirompia ja paremmin tehtyjä, pinta sileämpi. Sellaista herrasväen tavaraa paremminkin, mutta luulenpa että ne kelpaavat sellaisenaan.

        on ruskeaa, hiot vain maalin pois, ja vaikka
        kuoppiin/ halkeemiin jää vähän ruskeaa, nouhätä,
        jos aiot kuitenkin petsata esim. Pähkinän sävyllä, se "häivyttää" vanhan maalin jäljet, lopputulos "elävämpi".
        Olen tehnyt saman vanhaan lypsyjakkaraan, jossa jätin tarkoituksella hieman "maali-jäämiä"( oli ensin tum.ruskea). Mun Jaggara on hieno.


    • niin ei tarvii

      tuskailla sen hiomisen kanssa! :)

    • kugflyujf

      Verhoilusta: Laita mieluisen vahvuinen (2-3cm) vaahtomuovi ja sen päälle ainakin 1 ohut polyesterivanu- (se valkoinen) tai harmaavanukerros (kysy verhoilijoilta). Niin se kestää ja on ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe