Tuoleille uusi elämä

minä - verhoilija?

Vanhojen tuolien päällyset ovat menneet kovin huonoiksi ja ne pitäisi uusia. Ajattelin että pistäisi ohutta superlonia istuinosan alle ja sopivaa verhoilukangasta päälle. Olisiko toimiva resepti? Mistä sopivia tarvikkeita?

Tuolit ovat puuosilta ruskeiksi maalattuja. Tekisi mieli petsata ne antiikkipetsillä ja lakata niin että puun pintakuvio tulee esiin. Ensin niistä pitäisi kuitenkin hioa maali pois. Se on aika iso homma ja arveluttaa että onko se sittenkään kaiken vaivan arvoista. Niiden pinnassa voi olla koloja johon ruskeaa maalia jää vaikka pintaa hioo kuin heinämies. Saapa nähdä mitä siitä tulee. Puun syyt olisivat kuitenkin jotakin aivan muuta kuin tylsä ruskea pinta.

5

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äöläöl

Mieluummin laita vanua, superloni ei luista yhtään ja saattaa kuluttaa kangasta.

• minä - verhoilija?

Niin no joo, miksei vanu kävisi "pehmukkeeksi" superlonia paremminkin arviolta 60 - 70 vuotta vanhoihin tuoleihin. Ei ne mitään arvokasta antiikkia ole, vaan melko karkeatekoisia. Enhän minä niitä muuten uskaltaisi ruvetakaan tohtoroimaan.

Ovat ehkä kotona tehtyjä. Isä teki myös mm. sukset ja lastensängyn itse. Ainakin hänen isänsä on tehnyt sankoja ja pieniä tynnyreitä puusta itse, signeeraus vuosilukuineen löytyy pohjasta. Ja eipä siinä mitään, kyllä ne asiansa ajoivat omana aikanaan ja omassa "agraariympäristössään" ihan puhtaasti.

Melkein saman mallisia selkänojallisia tuoleja oli kuolinpesässä myös tummaksi petsattuna ja lakattuna. Ne näyttävät paljon paremmilta. Ovat kyllä myös sirompia ja paremmin tehtyjä, pinta sileämpi. Sellaista herrasväen tavaraa paremminkin, mutta luulenpa että ne kelpaavat sellaisenaan.

• jos nykyinen maali
        minä - verhoilija? kirjoitti:

Niin no joo, miksei vanu kävisi "pehmukkeeksi" superlonia paremminkin arviolta 60 - 70 vuotta vanhoihin tuoleihin. Ei ne mitään arvokasta antiikkia ole, vaan melko karkeatekoisia. Enhän minä niitä muuten uskaltaisi ruvetakaan tohtoroimaan.

Ovat ehkä kotona tehtyjä. Isä teki myös mm. sukset ja lastensängyn itse. Ainakin hänen isänsä on tehnyt sankoja ja pieniä tynnyreitä puusta itse, signeeraus vuosilukuineen löytyy pohjasta. Ja eipä siinä mitään, kyllä ne asiansa ajoivat omana aikanaan ja omassa "agraariympäristössään" ihan puhtaasti.

Melkein saman mallisia selkänojallisia tuoleja oli kuolinpesässä myös tummaksi petsattuna ja lakattuna. Ne näyttävät paljon paremmilta. Ovat kyllä myös sirompia ja paremmin tehtyjä, pinta sileämpi. Sellaista herrasväen tavaraa paremminkin, mutta luulenpa että ne kelpaavat sellaisenaan.

on ruskeaa, hiot vain maalin pois, ja vaikka
        kuoppiin/ halkeemiin jää vähän ruskeaa, nouhätä,
        jos aiot kuitenkin petsata esim. Pähkinän sävyllä, se "häivyttää" vanhan maalin jäljet, lopputulos "elävämpi".
        Olen tehnyt saman vanhaan lypsyjakkaraan, jossa jätin tarkoituksella hieman "maali-jäämiä"( oli ensin tum.ruskea). Mun Jaggara on hieno.

• niin ei tarvii

tuskailla sen hiomisen kanssa! :)

• kugflyujf

Verhoilusta: Laita mieluisen vahvuinen (2-3cm) vaahtomuovi ja sen päälle ainakin 1 ohut polyesterivanu- (se valkoinen) tai harmaavanukerros (kysy verhoilijoilta). Niin se kestää ja on ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6478
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      360
      6024
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2953
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      109
      2404
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2075
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1784
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1653
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1320
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1217
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1208
    Aihe