Syksyllä sisiliaan

ressu-79

Moro oisin vaimoni kans lähössä syksyllä taorminaan ja muutamia kyssäreitä ois....
Eli miten lämmintä syyskuun lopussa lokakuunvaihteessa on....
Noin suurinpiirtein hintataso..lähinnä ruokailut ravintolassa jne
Kannattaako vuokrata auto vai ennemminkö bussilla matkustella ympäriinsä....
Paikat jotkaa kannattaa nähdä ja ne jotka kannattaa jättää välistä.....
Kiitoksia asiallisista vastauksista ja niille jotka soittaa suutansa älä vittuile kun et kuitenkaan osaa...

5

901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SISILIS-fok

mutta en uhallanikaan vittuile. Sitä paitsi en tiedä Sisiliasta yhtään mitään. Mutta jos hetken odottelet, niin rupeaa löytymään vakiosisilialaisia, jotka kertovat sinulle kaiken kenkien kulutuksesta aina lähtöselvitykseen Catanian lentoasemalle. Nyt olet jonossa, ei väliaikamusiikkia, mutta olet seuraava kun saat vastauksia.

• JonathanA

hei, mee naxokseen, siel on se yx piitsi mist saa aurinkovarjon tyyliin 4 eurol

• Naxos -fani sempre

Hei!
      Eli syys-lokakuun vaihteessa on vielä lämmintä ainakin 20.
      Niin lämmintä on, että mieheni poltti jalkansa ihan punaiseksi vielä lokakuussa :).
      Syksyllä ilmat kyllä alkavat olla epävakaisiakin, sadetta ja kovaa ukkosta (lokakuun lopulla).
      Riippuu viikosta eli ihan varmaa ennustetta en voi antaa.
      Olen itse ollut nyt viime ja tänä syksynä Naxosissa ja minulle sattui oikein aurinkoiset viikot molemmilla kerroilla.

Auto kannattaa varmaan vuokrata jos meinaa enemmän kierrellä, mutta linja-autoilla ajelu on edullista esim, Catanian lentokentältä Naxosiin 50km maksaa aikuiselta 5,90e.
      Myös junalla kulkeminen on edullista.
      Itse en ole junalla mennyt, mutta muut suomalaiset menivät junalla esim, Cataniaan 15e.

Hinnat ravintoloissa tietysti vaihtelevat.
      Taorminassa on luultavasti muutaman euron kalliimpaa, kuin Naxosissa.
      Jos syö niitä 3 ruokalajin "systeemejä" viineineen on hinta ihan toinen.
      Mutta tässä nyt muutama esimerkki Naxosin hinnoista ihan tavallisista ruoista.
      Spaghetti annos 7e, pizza 5-6e, mozzarella salaatti 7e...
      Eli n7e oli annos, kuin annos.
      Palvelumaksu taisi olla viimeksi jo 2e per nenä.
      Sitten esim, cappuccino Naxosissa maksaa 2e, mutta Taorminassa AINAKIN Wunder Barissa 4,40e.
      Että eroja on hinnoissa.
      Taorminassa oli ollut myös paikka missä ruoka tarjoiltiin hopealautasilta hintaan 120e.

Paikoista joissa kannattaa käydä mainitsisin Taorminan kaupunginpuutarhan.
      Ja tietysti teatterin.
      Ehkä myös veneretki Naxosin rannasta siniselle luolalle = Grotta Azzurralle voisi olla ihan mukava kokemus.
      Nämä ovat siis Taorminan ja Naxosin paikkoja.
      En tiedä Palermosta tai Cataniasta sen enempää.
      Ja nyt sitten sitä väliaikamusiikkia?

T. Naxos- fani sempre

• ressu-79

Juu kiitos....paljon anto ainakin jotain kuvaa yleisestä hinta tasosta....kun tässä oon selaillu alan sen naxosen puoleen kääntyä enemmänkin..taidamme muutenkin mennä huoneisto hotelliin..varmaan se meidän loma on syyskuunloppu ja lokakuun alka..ei olla muutenkaan miellettömiä rantaihmisiä etten ainakaan mä jaksa päivää pitempään rannalla maata...

• Loila
        ressu-79 kirjoitti:

Juu kiitos....paljon anto ainakin jotain kuvaa yleisestä hinta tasosta....kun tässä oon selaillu alan sen naxosen puoleen kääntyä enemmänkin..taidamme muutenkin mennä huoneisto hotelliin..varmaan se meidän loma on syyskuunloppu ja lokakuun alka..ei olla muutenkaan miellettömiä rantaihmisiä etten ainakaan mä jaksa päivää pitempään rannalla maata...

Jos bussi ei kiinnosta, niin Catanian lentokentältä pääsee taxillaki Naxokseen, mutta se maksaa sitten 100e.

Alcantara Valley (gorges) ja Etna kannattaa varmaan tsekata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      433
      2758
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      87
      2031
    3. 161
      1596
    4. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      83
      1537
    5. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1476
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      459
      1248
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      147
      1084
    8. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      52
      1070
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      932
    10. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      932
    Aihe