vadelamnlehtitee

odottava äiti

mistä luontaistutekaupasta olette ostaneet vadelmanlehtiteetä?

11

8640

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaarallista

vadelmanlehtiteen on todettu lisäävän keskenmenoja jopa 30 %

• Äiti05--

Missäs tälläisiä tutkimuksia on tehty? Itse join viikosta 38 alkaen, ei siitä hyötyä ollut että sikäli en suosittele.
        Itse ostin Ikivireästä, nykyisin ovat näitä Life myymälöitä.

• Aileena
        Äiti05-- kirjoitti:

Missäs tälläisiä tutkimuksia on tehty? Itse join viikosta 38 alkaen, ei siitä hyötyä ollut että sikäli en suosittele.
        Itse ostin Ikivireästä, nykyisin ovat näitä Life myymälöitä.

Mistä tiedät, ettei vadelmanlehtiteen juomisesta ollut hyötyä?
        Minusta siitä oli. Synnytykseni ja palautumiseni olivat erittäin helpot. Toisaalta se voi olla sattumaa tms.. Mutta mistä sen voi tietää. Kamala synnytys olisi voinutkin olla entistä kamalampi, jos ei olisi juonut teetä.
        Nykyihmiset kun uskovat vain kaikkeen, mikä menee toiseen ääripäähän..eli vadelmanlehtiteestä on hyötyä vain jos synnytys on täysin kivuton.

• Äiti05--
        Aileena kirjoitti:

Minusta siitä oli. Synnytykseni ja palautumiseni olivat erittäin helpot. Toisaalta se voi olla sattumaa tms.. Mutta mistä sen voi tietää. Kamala synnytys olisi voinutkin olla entistä kamalampi, jos ei olisi juonut teetä.
        Nykyihmiset kun uskovat vain kaikkeen, mikä menee toiseen ääripäähän..eli vadelmanlehtiteestä on hyötyä vain jos synnytys on täysin kivuton.

Vadelmanlehtiteen ajattelin nopeuttavan synnytyksen käynnistymistä, mulla kun ihan ekat supistukset tulivat samana päivänä kun vauva syntyi joka oli jo rv 41 viikon jälkeen eli aika myöhään. En ajatellut teen vaikuttavan millään lailla synntyksen kulkuun tai siitä toipumiseen.
        Eihän sitä voikaan todella tietää mistä on hyötyä ja mistä ei. Ei varmaan haittakaan mutta itse koin että olis nekin rahat säästynyt eikä juoma nyt erityisen hyvää ollut.

• Äiti05--
        Aileena kirjoitti:

lähinnä tuohon ekaan vastaajaan halusin kommentoida että tuskin se nyt vaarallista kuitenkaan on..

• tietoa
        Äiti05-- kirjoitti:

lähinnä tuohon ekaan vastaajaan halusin kommentoida että tuskin se nyt vaarallista kuitenkaan on..

vadelmanlehtitee vahvistaa kohtua ja supistuksia, sen takia sitä ei suositella juotavaksi vasta kuin loppuraskaudesta, jos supistukset ovat jo voimakkaita, ehkä vadelmanlehtiteen juonti kannattaa jättää vähemmälle.

• juotu
        tietoa kirjoitti:

vadelmanlehtitee vahvistaa kohtua ja supistuksia, sen takia sitä ei suositella juotavaksi vasta kuin loppuraskaudesta, jos supistukset ovat jo voimakkaita, ehkä vadelmanlehtiteen juonti kannattaa jättää vähemmälle.

Vadelmanlehtitee lisää todennäköisyyttä saada halkiovauva noin 30 %, kun juominen tapahtuu viimeistän 2 vk ennen raskautta tai raskauden 15. ensimmäisen viikon aikana, kertovat uusimmat tutkimuket. Teestä kertyy elimistöön haitallista aineitta, mutta en osaa kääntää aineen nimeä tähän. Parempi siis kuitenkin olla juomatta.

Toisaalta, se syksyinen halkiovauvajuttukin oli ihan mielenkiintoinen tarina.

• mamiii
        juotu kirjoitti:

Vadelmanlehtitee lisää todennäköisyyttä saada halkiovauva noin 30 %, kun juominen tapahtuu viimeistän 2 vk ennen raskautta tai raskauden 15. ensimmäisen viikon aikana, kertovat uusimmat tutkimuket. Teestä kertyy elimistöön haitallista aineitta, mutta en osaa kääntää aineen nimeä tähän. Parempi siis kuitenkin olla juomatta.

Toisaalta, se syksyinen halkiovauvajuttukin oli ihan mielenkiintoinen tarina.

alkuperäinen kysyjä tuskin kysyi tästä teestä ollessaan alkuraskaudessa, tottakai se lisää riskejä raskaana alkuvaiheessa, onhan se kielletty juuri keskenmeno rsikinkin takia, mutta loppuraskaudessa sen juominen voi olla hyödyllistä kohdun vahvistumisen ja supistusten lisäämisen sekä palautumisen kannalta.

• vattumuori
        mamiii kirjoitti:

alkuperäinen kysyjä tuskin kysyi tästä teestä ollessaan alkuraskaudessa, tottakai se lisää riskejä raskaana alkuvaiheessa, onhan se kielletty juuri keskenmeno rsikinkin takia, mutta loppuraskaudessa sen juominen voi olla hyödyllistä kohdun vahvistumisen ja supistusten lisäämisen sekä palautumisen kannalta.

Alkuraskaudessa sitä ei tule nauttia, mutta loppuvaiheessa noin kuukausi enne , se voimistaa kohtua ja vähentää synnytyksen jälkeistä verenvuotoa.

• Hippuliisa
        vattumuori kirjoitti:

Alkuraskaudessa sitä ei tule nauttia, mutta loppuvaiheessa noin kuukausi enne , se voimistaa kohtua ja vähentää synnytyksen jälkeistä verenvuotoa.

Itse kokeilin eka kertaa -08 loppu raskaudessa noin kk ennen syntymää aloitin sen juomisen päivittän jotain 2 kuppia.Olen saanut 5 lasta ja tämän viimeisen kohdalla veren vuoto oli todella vähäistä ja loppui n viikossa ja palautuminen oli nopeata..en tiedä oliko syy teessä, mutta kokeilenpa vielä joskus. ennen runsas veren vuoto ja heikko tyrehtyminen ollut muissa synnytyksissäni. Viimeisin lapsi oli muita isompi 1,2 kg ja istukka samaten isompi kuin edelliset. alkuraskaudessa ei pidä nauttia mitään, mitä ei ole tunnettu taikka voi olla seurauksia, tällä teellä on supistavia vaikutuksia.

• pääpää

silloin kun minulla oli vuohia, annoin niille vadelmanlehtiä lisäämään maidontuotantoa, ja se todella lisäsi. samoin yhden kutun kohdalla kun se synnytti kuolleet kilit ja sai kohtutulehduksen ja runsasta verenvuotoa, jopa ell suositteli vadelmanlehtiä; ne parantavat limakalvojen hyvinvointia ja vähentävät verenvuotoja. itse aion nyt raskaana ollessani seurata tätä vuohimaista esimerkkiä ja aloittaa vadelmanlehtiteen raskauteni loppuvaiheessa. eikä se nyt todellakaan pahaa ole, varsinkin kun pitäisi välttää kofeiinia eikä voi juoda alkoholia, ja siksi seurustelujuomat jäävät muutenkin vähiin niin kiva että on joku juoma jota kitata turvallisin mielin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4167
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1689
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      72
      945
    Aihe