MIKÄ VOLVO PARAS

VOLVO?

Eli mikä on lukijoiden mielestä se kaikkien aikojen paras Volvo? Omasta mielestä Bensakoneella varustettu 740 on se paras koskaan valmistettu volvo!Todella vähän tyyppivikoja tässä mallissa ja palvelevat vielä 20v vanhana täysin moitteitta.Jos etsitään surkeimpia Volvoja niin silloin valitsen 300 sarjan ja 800/900 sarjan. Eipä niillä juuri Volvon kanssa edes ole tekemistä keskenään..

128

17802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanon että

      alappa perustella, miksi 960 ei kelpaa? Palvellut 19 vuotta täysin moitteitta, tuo se 740 rinnalle, no jaa, älä tuokaan koska ei voi edes verrata 700-sarjalaista 960! Eli sanon että paras Volvo ikinä on 960 3 litran koneella eli ,alkuperäinen eikä mikään köyhän miehen malli!

      • 740mies

        HEH!! väität sie hyvä mies oikeasti että 900 sarja on parempi kun 700 sarja? taidat olla oikein volvo tietäjä? niin niin kun mulla on tuommonen 960 niin se on paras auto mailmasta! =)


      • on turha
        740mies kirjoitti:

        HEH!! väität sie hyvä mies oikeasti että 900 sarja on parempi kun 700 sarja? taidat olla oikein volvo tietäjä? niin niin kun mulla on tuommonen 960 niin se on paras auto mailmasta! =)

        väitellä, kun et tunnu tietävän mistä puhut.

        PS. En ole tuo aikaisemman vastauksen 960:n omistaja.


      • on turha kirjoitti:

        väitellä, kun et tunnu tietävän mistä puhut.

        PS. En ole tuo aikaisemman vastauksen 960:n omistaja.

        tuo 940 mikä itellä on... siis vm-1993 on kyllä tasan tarkkaan sama auto ku 740 farmari.. keulassa lamput, maski ja lokarit vähän erinlaiset mut muuten se on täysin sama.. jopa sisusta on samanlainen..

        eli jos nuita sarjoja luokittelee niin kyllä minun mieli pide on se että 700/900 on samassa kastissa ja sitte tulee 800/v70 jotka ovat jo sitte etuvetoisia


      • NOINJEKTIONIO

        740 INJECTION.


    • paikallaan

      pieni tutkiskelu Volvon eri mallien suhteen? Mitä vikaa 900 sarjassa on 700 sarjaan verrattuna? Huonompi kojelauta? Huonompi peräkontin kansi? Kattopelti? Vuosimalli? Muuta eroa kun 700 ja 900 sarjalla ei ole, farmarissa ei edes kaikkia edellä mainittuja. Tosin 900 sarjalaisissa yleensä on paremmat varusteet kuin 700:ssa, mutta jos niitä on, nekin ovat kummassakin samoja, kuten moottoritkin. 900 sarjan M90 vaihteisto on parempi kuin yksikään 700:sen manuaali.
      800 Sarja onkin sitten ihan oma mallinsa, jossa ei paljoa ole yhteistä vanhempien mallien kanssa.

      Mutta vastaukseksi kysymykseen: 700-900 Sarjat lienevät parhaita, ainakin yksinkertaisuutensa ja vähäisen elektroniikan takia, luotettaviahan ne tunnetusti ovat. Tosin näyttää siltä, että kyllä 850, S80 ja V70 mallitkin hyviä ovat, ainakin niillä ajetaan todella paljon, sillä 700tkm ajettukaan ei mikään harvinaisuus ole.

    • LISTAA

      1. 740 TURBO MUSTA -87
      2. 244 GL -82
      3. 760 -88
      4. 360 -84
      5. 740 TURBO HOPEA -88
      6. 740 TURBO VALKOINEN
      7. 94O VALKOINEN
      8. AMATSOON PUNAINEN
      9. 740 TURBO DIESEL
      10. PYHIMYS VOLVO

      • Janppad

        Ei täällä puhuttu väreistä ja itsetehdyistä turboista vaan autoista, ajomukavuudesta ja luotettavuudesta


    • mielipuolta

      Myös minusta 740 oli paras.Nykyinen V70 on kymmenes
      Volvo.

    • ddd9

      taitaa olla toi Volvo 66

    • _.......

      romutettu volvoo

    • ajalta...

      ...ja vastaus on: Regentin punainen!
      Olen mies, mutta käytin naisen logiikkaa!

    • s60 2,4D / D5

      Miun mieleen (PARAS) Volvo S60 2,4D /D5 Dieselkoneella. Paras moottori mitä volvoon on saatavilla. Taloudellinen /vääntävä kone ja tietenkin TYYLIKÄS AUTO ; )

    • 988998

      näytätte olevan - sillä kyllä se Amazon oli aikoinaan aivan yliveto !

      • s60 2,4/D5

        Ei aivan kaikki nuorta porukkaa. Nimittäin joskus itsekin omistanut Amazonin. Oli tosi hieno peli ja hienot muistot niiltä ajoilta. Mut silti S60 on mun YKKÖNEN


      • näin.

        Amazon oli ykkönen aikoinaan, kuten oli 100, 200 ja 700 sarjakin AIKOINAAN. Nyt vaan on aika ajanut ohi, ei voi mitään.


      • Lande Lohjalta

        Amazon oli auto, jota kaikkia halusivat, mutta niin harvat kuitenkin sen kykenivät hankkimaan.
        Aivan samoin on tänäänkin.
        Moni mopopoika tälläkin keskustelupalstalla vain voi haaveilla Volvosta, vaikka miehekkään retvakkaasti esiintyvätkin Volvon omistajana. :)

        "Ihmisen paras huvitus on vilkas mielikuvitus"
        Juha Vainio


    • mallihan

      on 164

      • Volvonro1

        mulla vois olla myynnis PV volvon tai Amatzonin etuovet. isäntä kehui volvoista että nyky völvolla ajetaan paljon mutta näkeekö esim V70 S80 tms volvoa vielä v2030 tienpäällä? eli se nyky Volvosta.. nimim amatson,pv,144,244,740.


      • tarkastit
        Volvonro1 kirjoitti:

        mulla vois olla myynnis PV volvon tai Amatzonin etuovet. isäntä kehui volvoista että nyky völvolla ajetaan paljon mutta näkeekö esim V70 S80 tms volvoa vielä v2030 tienpäällä? eli se nyky Volvosta.. nimim amatson,pv,144,244,740.

        vuoden 2030 tilanteen? Jos et tiedä onko ovet Amazonista vai PV:stä, ei noille mielipiteille voi kovin suurta arvoa antaa. Ne ovet erottaa toisistaan se kuuluisa sokea Reettakin.


      • Nimimerkki varattu
        Volvonro1 kirjoitti:

        mulla vois olla myynnis PV volvon tai Amatzonin etuovet. isäntä kehui volvoista että nyky völvolla ajetaan paljon mutta näkeekö esim V70 S80 tms volvoa vielä v2030 tienpäällä? eli se nyky Volvosta.. nimim amatson,pv,144,244,740.

        Kommentoidaan näin vuosien vanhaa kommenttia:

        Autojen määrä on tänä päivänä sen verran suuri, että sieltä löytyy niitä yksilöitä jotka säilyvät ajokunnossa harrastajien toimesta aivan samalla tavalla kuin nytkin pidetään niitä vanhoja autoja. Määrät eivät tietenkän ole suuren suuria, aivan kuten ei nytkään, kun suurin osa romutetaan loppuunajettuina tai ne kolaroidaan korjauskelvottomiksi.


      • Azi
        Volvonro1 kirjoitti:

        mulla vois olla myynnis PV volvon tai Amatzonin etuovet. isäntä kehui volvoista että nyky völvolla ajetaan paljon mutta näkeekö esim V70 S80 tms volvoa vielä v2030 tienpäällä? eli se nyky Volvosta.. nimim amatson,pv,144,244,740.

        Eiköhä noita nää,jos mummoilta/vaareilta jää kilometrit vähiin ja auto säästyy metreiltä/innostuneita Volvo miehiä jotka pitää auton tuoreena,niin varmasti.


    • Viljelijä Lohjalta

      ajamistani parhain ajettava on ylivoimaisesti xc60
      Perheessämme on tällä hetkellä v70 ja s60
      Ja maaliskuussa v70 vaihtuu tuliterään xc60-summumiin.

      • no.. parhaasta päästä volvoja on oikeastaan kaikki mitä itellä on ollu.. ei oo ollu moittimista.. 3kpl 144, 1kpl 244, ja nyt on vieläki 945 2.3 turbo..vm-93 aj pikkasen yli 500000km tämä viimesin on ehkä paras..oikeastaan tämän ikänen 900 on käytännössä täysin samanlainen ku edeltäjänsä 700 uudemmillakin oon ajellu mutta jotenki pilalle meni volvo 850 jälkeen...no nykyään v70 on kyllä aika hyvä ajella mutta remonttia on nykyvehkeissä tuplamäärä näihin vanhempiin verrattuna tai ainaki lompakosta hupenee tuplamäärä rahaa..


      • Kauko Kiito
        ukkoriepu kirjoitti:

        no.. parhaasta päästä volvoja on oikeastaan kaikki mitä itellä on ollu.. ei oo ollu moittimista.. 3kpl 144, 1kpl 244, ja nyt on vieläki 945 2.3 turbo..vm-93 aj pikkasen yli 500000km tämä viimesin on ehkä paras..oikeastaan tämän ikänen 900 on käytännössä täysin samanlainen ku edeltäjänsä 700 uudemmillakin oon ajellu mutta jotenki pilalle meni volvo 850 jälkeen...no nykyään v70 on kyllä aika hyvä ajella mutta remonttia on nykyvehkeissä tuplamäärä näihin vanhempiin verrattuna tai ainaki lompakosta hupenee tuplamäärä rahaa..

        vanha keksintö, että siitä ei pitäisi enää kenenkään olla kiinostunut.
        Rahaa se vain on.

        Aikoinaan Volvo F88 oli hyvä veturi. Jolla tuli ajettua useita satojatuhansiakilometrejä.


      • Anonyymi
        ukkoriepu kirjoitti:

        no.. parhaasta päästä volvoja on oikeastaan kaikki mitä itellä on ollu.. ei oo ollu moittimista.. 3kpl 144, 1kpl 244, ja nyt on vieläki 945 2.3 turbo..vm-93 aj pikkasen yli 500000km tämä viimesin on ehkä paras..oikeastaan tämän ikänen 900 on käytännössä täysin samanlainen ku edeltäjänsä 700 uudemmillakin oon ajellu mutta jotenki pilalle meni volvo 850 jälkeen...no nykyään v70 on kyllä aika hyvä ajella mutta remonttia on nykyvehkeissä tuplamäärä näihin vanhempiin verrattuna tai ainaki lompakosta hupenee tuplamäärä rahaa..

        v70 raskas etupää "luikuille" varsille ja nivelille, muuten soiva peli ainakin minulla vm. 2004.


    • Halpisautoilija

      240, 740, 940. Punalohkosella vinokoneella, ruiskuna, ei turboa. Kestää maailmantappiin jä vähän ylikin.

    • rasti+

      Kaikki volvot on tuntuneet hyviltä
      240, 460turbo, 850, s80.
      Jokaisessa on ollut paljon hyvää ja viimeistä lukuunottamatta kaikilla ajettu yli 500000
      mittariin ja vielä on myyty eteenpäin.
      Ilmeisesti on ollut hyvä tuuri. Minun ei ole tarvinnut kärsiä ongelmista. Mikä sitten on näistä ollut paras? En pysty sanomaan. Kaikki
      ovat niin erilaisia. Paljon parjattu 460 oli hyvä. Ei mitään vikaa koko aikana. Ai niin käsijarru jääty aina talvella.
      Ei ole pelkästään Volvon ongelma nykyautojen
      heikkous vanhoihin nähden. Tarkemmin kun muistelee onhan toki nykyauto huomattavasti
      parempi ajettavuudeltaan kuin mikä tahansa
      60-80 luvun auto. Joku pitää tähän laittaa,
      niin pistetään 2auto 850diiseli farkku -97 ei ole tarvinnut
      tätäkään nyppiä. Katsastukset aina OK,
      menee ja kukkuu, suuntavakaa, hyvä ajaa.
      Käyntiääni on ruma, mutta ei kuulu sisälle.

      • Volvo-PV-konsultti-85-90

        850-sarja on kaikkein paras autotyyppi Volvon henkilöautoista. Olin mukana suunnittelemassa 800-sarjaa, joten tiedän 'jonkinverran' sen laadusta ja ajo-ominaisuksista ;)


    • seontämä

      Volvo BM Valmet, kaikkien traktoreiden äiti.

      • Valmet705&905

        Kyllähän nuo 05 sarjan volvo BM Valmetit on niitä aikansa parhaita Traktoreita! Itse omistan 2kpl ja ihan heti en kummastakaan luovu! Molemmissa tuntia jo reilusti yli 10000 mutta toimintavarmuus on 100% kesät talvet.Toista se on näissä uudemmissa esim T170 ja T191 Valtroissa.Hyvin nekin toimivat mutta huomattavasti enempi on pikku remonttia.


    • Volvo harrastaja

      käytännössä 700 ja 900 sarjalaisilla ei ole mitään eroa. 900 sarjalaisissa on hiukan pidempi keula. 700 isommat mootorit olivat 2.4 ja 2.8 v6 ja 900 mootorit ovat 2.5 ja 2.8 v6 ja 3 suora kuutonen. teknisesti ottaen nuo 2.5 ja 3 ovat ainoat eroavaisuudet 700 ja 900 välillä muuten ovat suurinpiirtein sama auto. kaikki 900 sarjan jälkeen tulleilla volvoilla ei ole oikeestaan volvon kans tekeistä kauheesti muuten kun moottorinsa ja voimansiiron puolesta ja korinrakenteiden suunittelun osalta.

      posti käytti aikonaan 245 farmarivolvo ja ajoi sillä ihan perushuolloilla liki 2,000,000 Tkm ei nyky volvolla ajeta samalaisia kilometrejä. jos laitetaan vanhan ajan farmari vole ja nyky farmari rinnakain niin kyllä tuo nyky farkku jäisi kestotestissä toiseksi


      parhaita volvoja ovat: volvo amazon, volvo p1800, volvo PV, volvo 140, 240/260,740/760, ja 940/960 sarjalaiset.. muut volvon mallit tuleekin sitte tuolla jossain perässä..

    • amutseeni

      No kylä amazooni on vaan parasta volvoa mitä koskaan on valmistettu piste ja piste.

    • vollvvoo

      Paras Volvo 850.

    • kivi kestää

      niinpä, paras ja paras. Missähän mielessä, vai onko yksinkertaisin ja toimivin parhaan perute. Eiköhän nämä uudet auto ole poikkeuksetta parempia jokaisessa ominaisuudessa, ainoastaa pikkuvikoja on ehkä enemmän, mutta on näitä laitteitakin satakertaa enemmän.
      Hevonen ja kärry on kaikkein paras tuolla aloittajan logiikalla.

      • xxxnnnn

        No ainakin minulla oleva 945 Volvo farmari vm. 1993 ei ole tarvinnut vielä hitsailla mitään eli hyvät pellit. Kilometreja on (ajan vähän) n. 295600 juuri nyt.


      • uudet heikkoja

        Pah. Eihän uus Volvo oo ees takapotku. Takapotku on AUTON ehdoton edellytys jotta saa loogisen talvi ajettavuuden. Etukiskoiset ei ole sitä. Eikä uudet kestä samaa kuin takapotkumallit, ne on tehty ratakiskosta.

        Viimeine aito Volvo oli 900-sarjainen. Ja on lämmin peli.

        Noi uudet mallit on sikarumia myös, ihan kiinalaisia pelejä.


    • Moi, minun mielestä paras volvo on 940 välijäähdytetyllä turdodieselillä, saa vanhan takaveto volvon laadun, ja kestävyyden kohtuu kulutuksella.

    • pv b18

      Volvo 940 classic turbo 2.3 bensa on hyvä ostos jos et halua räpeltää varoitusvalojen ym ongelmien kanssa kuten s 80 esim .kokemusta on.Varaosaa löytyy edullisesti 740-940.

    • AUTONASENTAJA

      TOP10 PARHAAT VOLVOT JOTKA ITTE HALUAIS OMISTAA
      1. PV444. 544. AMAZON < JOISTA UKKO TOISI 3 RUOTSISTA
      2. 140. 142. AMAZON < JOISTA UKKO OMISTAISI 2 USA MALLIA
      3. 240. 740. 940 < JOITA UKOLLA OLISI 7
      4. 265 PIDENNETTY < TÄLLÄNEN OIS NASTA OMISTAA JA LAHOLMIN MALLINA
      5. 244 TURBO < TÄLLÄSTÄKIN AJAISIN
      6. 240 TURBO < OLISI UPEAA OMISTAA 3 NÄITÄ
      2 MUSTAA JA 1 VIHREÄ
      7. 740 TURBO < OLISI UPEAA OMISTAA TÄLLÄNEN
      8. 940 TURBO < OLISI UPEAA TUODA SAKSASTA TÄLLÄNEN
      10. 850 INTERCOOLER < TÄLLÄSTÄKIN AJAISIN

    • <<<<

      PARHAAT VOLVOT JOTKA ITTE OMISTAIS TOP10
      1. PV444
      2. PV544
      3. AMAZON
      4. 140
      5. 142
      6. 164
      7. 142
      8. 142
      9. 142
      10. 240 TURBO

    • Amazon!!!

      Nätein ja vankin volle koskaan. Muut eivät ole volleja, ne on irvikuvia.

    • volsu on kuraa

      Paras volvo on kauppaan jätetty.

      • Azi

        Puhuu Toyota mies ruosteruoskan kanssa ja unelmoi,jos isä jättäisi camryn perinnöksi.


    • Aivoissapaskaa

      Taas nämä Skoda sivuston koirat liikkeellä.

    • pompponippo

      240 tietenkin!

    • Vanha paras

      Vanha S60 on paras Volvo ikinä.

    • rindaaa

      paras s90 3.0 l koneella, mukavin xc90 D5.

    • kyllä se toi 740 turbo intercooler -88 2 litrasella nahka penkeillä sähkönen kattoluukku. tosi hyvä peli ajaa vähän kovimmassakin vauhissa pysyy ainaki tiessä kiinni.

    • Seurueille

      S60 ja uusi on paras ja kaunein. Idiootit puhuu jostai 740 volvosta..sopii seurueille

    • pares inter primus

      Ehdottomasti (!!!!!!!!!!) Amazon, eikä ole edes tiukka kisa.

    • SEURUEILLE
      siinä taase yks pöljä joka ei autojen pääle ymmärrä mitään.
      s60 paskoja näkkee joka kulumala vaikka silimät kiini ajas....

    • Vollllleee

      S60 on rikkaiden ja varakkaiden auto..eipä tollasia 50-80 tonnin autoja paljon muut ostele. Kuukerimallin saa toki jo päälle 40 tonnilla mutta niitä ei lasketa mukaan näihin kunnollisiin varusteltuihin malleihin kuten D5 ja T6 jotka on kunnon autoja. R-desingn tai summum ja siihen päälle pakolliset extrat:premium sound..isot vanteet..nahat..tummat lasit..navi..tv eteen ja taakse..ulos skidplatet ja vaikka tuo driver supportti paketti:)) siinä kunnon auto ja

      • Varusteet tekeeeee

        Eipä s60 paljoa alle 50 saa..eikä ne alkaen mallit tosiaan ole mitään verrattuna varusteltuihin laitteisiin...menee vähä S60 ajonautinto pilalle ku ottaa D2 114hv ja manuaalilootalla kinetikkinä..tollasen saa just 40 tonnilla melkeen talvirenkaineen ja toimituskuluineen. Mutta ei oo sama kun kunnon koneella automaattina ja nahoilla yms varusteilla.


    • so long suckas

      Kyllä se 210 duetti on paras. Se on komee, helposti huollettava, tilavampi kuin nyky ajan tila-autot, takaveto, kovaa tekoa jne. Varsinkin jos laittaa leveet vanteet, viritetyn koneen ja peräkoukun niin se on kyllä yliveto ympärivuotinen käyttöauto. Näin se vaan on.

      • Anonyymi

        Kaikkia autoja voi "parantaa" modaamalla, mutta on se sitten enää vakio jota luultavimmin tarkoitettiin aloituksessa.


    • Höpö,höpö

      Tarkoitat varmaan Popedaa ja sehän ei kuulu tänne.

    • seeru10

      volvo ei ole amazonin jälkeen tehnyt autoa

    • ruotsinkiinalainen

      Mikään ei ole paras, mutta useimmat ovat huonoimpia.

    • Olet misteranus

      Päätit sitten pitää apinatarhaasi täällä kun et jaksanut enää skodistien sivuilla.

    • Volvot paaliin

      Poltettu Volvo on paras Volvo (lue: Vulva)

    • Voi reppanaa

      sieni simo edelleen.

    • voolvo

      Kyllä se legendaarinen 2 litranen 740 on paras

    • e60 2006

      BMW 530d hakkaa Volvot mennen tullen ominaisuuksis

      • Anonyymi

        BÖÖ, katso takavasemmalle


    • ???

      Neppis volvo hiekkalaatikolla on paras ja edullisin.

      • Azi

        Oot ilmeisesti lapsesta asti haaveillut Volvosta ?


    • 8kahdeksas

      Kyllä minun mielestä oli Amazon hyvä ja hiljainen siihen aikaan.

      • harkintaan

        Amazon oli omana aikanaan varmaankin hyvä, mutta nyt on mielestäni paras Volvo S60 D4. Koeajon kyseisen auton ja tekisi mieli heti vaihtaa sellainen. Hinta vaan on kalliinpuoleinen, mutta maksamaan se premiu luokan auto. Menee harkintaan.


    • Volvo-PVn-konsultti-90

      Volvon 800-sarjan viimeisimmät mallit

    • qwjskln

      Ei ole kuin yksi ollut. 945 vuodelta 1997 ( 2,3 matalapaineturbo). Ostin vuonna 2004 ja ollut siis käytössä yli 11 vuotta. Hyvin vähän on korjattavaa ollut ja jos on ollut niin ainakin osat olleet todella halpoja. Korjauksiin mennyt koko aikana noin 600 euroa, joskin en ole töistä maksanut mitään. Kilometrejä tullut vähän; vain 72000 km. On nyt ajettu 286 tkm. Kestävä auto, joka keikkuu käännöksissä kuin suotuvene, mutta silti ihan o.k. Ei ole hylsyjä katsastuksessa tullut. Kun tuosta ei varmaankaan kukaan halua mitään maksaa niin olkoon kakkosautona tappiin asti. Bensaa menee maantiellä 7,9 l/100mk. On mitattu moneen kertaan ja aina sama tulos. Kaupungissa noin 13 l/100 km kun opettelee taloudellisen ajotavan. Talvella bensaa voi mennä 35 l/100 km jos pätkäajoa kylmällä koneella, mutta ei mikään muukaan auto tuollaisessa ajossa vähällä kulje. Hyvät penkit pitkäjalkaiselle toisin kuin joissakin uudemmissa Volvoissa. On kuitenkin ensimmäinen ja viimeinen Volvo minulle. Uudet on rumia. Tämähän on nätti! Ja itse mätänen ennen kuin tuo Volvo.

    • D4kone

      Mielestäni paras on Volvo S60 D4, ruotsalaismoottorilla. Ajajan auto, nautilloninen ajaa.

    • VeeNelikymppinen

      Olen ajanut 740, 340,240,850. uusi 40, 60. Kaikki omalla tavallaan hienoja, uusimmat ehkä parhaan näköisiä. Jäänyt mieleen 740-kolossin kivat kaupunkiajo-ominaksuudet, yhden 240-sen vääntävä 6-diesel (sama kuin lt-volkkarissa) ja 280-heppainen hybridi 60.

      Jostain kumman syystä olen eniten mieltynyt V40 D2:een. Se oli näppärä ja pihi. Ikävä kyllä tarkoituksiin liian ahdas.

      Ajan itse ranskiksella mutta pidän myös Volvoista.

    • INTERCOOLERI
    • SimonPyhimysVolvo
    • Volvomiesssss

      Aika usein kuulee että vain uudet ruotsalaiset volvot ovat aitoja volvoja. Eli vain nyt myynnissä olevat mallit ruotsalaisine moottoreineen ovat kunnon volvoja. Sitä ennen oli sutta ja sekundaa. Kamalimpia malleja ehkä on tuo 740...huhhuh että on ruma sekä sisältä että ulkoa.

    • 240 TURBO
      740 TURBO
      740
      142
      AMAZON
      PV544
      PV544

    • Enpä_tiedä

      mikä Volvoista on paras mutta olen itse ajellut -92 mallisella 960 3.0 mallilla toistakymmentä vuotta. Ei juuri ruostu jos ei huonosti korjattu esimerkiksi kolarivaurioita tai pienempiä kolhuja. Aliohjaa hervottomasti tiukissa kurveissa mutta siihen tottuu. Maantiellä hiljainen ja mukava peli. Kulutus kova, alle 9 litran en ole koskaan päässyt. Ei niin kestävä kuin oletin. Ongelmia ollut syylärissä (sisään integroitu automaattiöljyn lauhdutin vuoti ja jäähdytysnestettä pääsi laatikkoon) ja automaattilaatikko hajosi. Ilmastointia korjattiin putkivuotojen takia pitkään, alumiiniputket syöpyvät. Takajouset molemmat vuorotellen poikki. Hyviä puolia moottorin ja koko auton nopea lämpeneminen talvellakin ja yleinen laadun tuntu. Oman aikansa ikoni ja kestää vertailun mihin tahansa samanikäiseen kilpailijaansa. Tässä ketjussa autoa on verrattu 740-malliin mutta tuossa vertailussa 960 pesee rahvaan mallin aivan joka alueella.

      • jouset

        poikki,niin teräsjousilla.


      • Multilink-akselisto
        jouset kirjoitti:

        poikki,niin teräsjousilla.

        teräsjousilla. Oli eräs jousitusvaihtoehto aikoinaan.


    • lohvanpuu

      UUsimmat ehdottomastiKaikki v50 jne s60 2012 eteenpäin sedan kaunein volvo ikinä.
      Kaikki nämä; vanhat parempia saisi ja toivoisin jäävän johonkin muualla keskustelemaan , Amatzoneistaan , ei niillä oikeasti ajeta ei oikein ennenkään saati 740 puimureista ei kiitos yhtään .

      • kht

        Kyllä uudet"Volvot" on muovirimpuloita.Kaikki samanlaisia massaautoja.Kyllä p1800 on todellinen kaunotar näihin nykyrimpuloihin verrattuna.


    • Volvo960

      alkaen 1995-

    • 6666666

      Volvo 66 on ehdottamasti paras........vastaväitteitä ei suvaita

    • 2354534

      Volvo 740 on aika huono jos vertaa esim japseihin. Meillä oli pari 25 vuotiasta, mazda 626 ja volvo 740, molemmilla noin 350tkm ajettu. Volvossa oli kyllä huomattavasti enemmän vikoja polttoaineensyötössä, sisätuulettimessa, sähköissä, lukoissa, vesipumpussa, jarruissa jne jne. Mazdassa ei läheskään yhtä paljon vikoja. Ja vaikka Volvossa oli sinkitty kori niin sitäkin sai jo hitsailla pohjasta kuten mazdaakin.

    • Huhhuhhu

      Jos seitenneliskantit on parhaita volvoja, niin millasiakohan nää 2000 luvun tuotokset sitten on?!

      • E220_CDI

        Etuvetoisia luisupulkkia, jotka pakottivat vannoutuneen Volvokuskin korvikeautoon.


    • h_ki

      Amazon sekä sedan että kartano ovat edelleen hyvännäköisiä ikiliikkujia. Sääli, että ajo-ominaisuudet ovat ihan arsesta. Jos ajaa pitäisi jollain 'vanhan polven' Volvolla niin 960, jossa on takana multilink-jousitus.

    • winter_games

      s90, se vanhempi siis. Vieläkin ikävä sitä, vaikka myin sen jo 6 vuotta sitten pois, kun en enää tarvinnut autoa.

      Ensilumi satoi ja alkoi lapsettamaan niin paljon, että 240 voisi olla ihan hauska talviurheiluväline.

    • lujapelib230

      Volvo 940 2,3 turbo viimeset classik mallit ovat vieläkin kestäviä murikoita,Vaikka ajokilsoja paljon moni huihai ja japsit väsyy rinnalta kun vuodet vierii ja renkaat pyörii Volvo.S80 aina joku sähkö sätös temppuaa ym koiraluuta osta.Omat kokemukseni nämä volvoja on ollut ...

    • vollemiäs

      V40 turbo dieseli ja s40, hyviä ovat. Pääsee paikasta a paikkaan b, ja ehkä vielä kotiinkin.

    • volovomään

      320 buster

      • Rototiltti

        Volvo EW 180 C.


    • volvoll

      Ainakin tämä Kartano sedan on toiminut noin keskimäärin parhaiten, vuosimalli on 2005 ja kilometrit on 670000.

    • parhaat.jo.tehty

      Amazon tai P1800.

      • Parhainta

        Amazon GT, harvinainen Suomessa:
        Omani tumman vihreä, beige nahkasisustus...
        135 hv ruiskumotti...
        En myy mitään hinnasta koskaan!


      • Anonyymi
        Parhainta kirjoitti:

        Amazon GT, harvinainen Suomessa:
        Omani tumman vihreä, beige nahkasisustus...
        135 hv ruiskumotti...
        En myy mitään hinnasta koskaan!

        Pidä tosta kiinni, itseäni harmittaa suunnattomasti kun myin vuonna 1976 hyvin palvelleen BMW 2002ti:n pois, oli vm 1969, eikä Volvo, mutta harmittaa kuitenkin, nykyinen kulkine on V70 farkku vm. 2003, silläkin tulen toimeen ja tätä en myy, perikunta saa hoitaa sen sitten aikanaan, jos haluavat myydä, toimii ja pahempia vikoja ei ole ollut, mitä nyt niveliä etupäähän ja takapään jouset, ajettukin vasta 287tkm.


    • Vollvo

      Volvo V70 A D4 8 vaihteinen Summum varusteineen Vuosimalli 2016
      Siinä on pojat ja tytöt auto jolla kelpaa ajaa kun muut kärkkyy niissä kaapeissaan. Kertokaahan sitten kun olette ajaneet 5000 kilometriä kuten minä miten auto toimii. Takuulla on Suomen vähiten ajettu V70 minulla.

    • 264glee

      VOLVO 940 viimeiset mallit hyvin varusteltuja ja kestää kilsoja

    • Jag-rullar

      Ollut 740vm -85, 2kpl 245 vm-88, 945 vm-91 ja 945 vm-97 josta viimeinen on ollut yli 8 vuotta, paras kuiteskin, ruoste raiskasi ja sammui kotiportille R.I.P. Tuli haettua V70 murheeseen, saas nährä miten käypi?Jag-rullar

      • Jag-rullar

        Paska kääntösäde V70:ssa kun on takatuuppareihin tottunut :(


      • Anonyymi
        Jag-rullar kirjoitti:

        Paska kääntösäde V70:ssa kun on takatuuppareihin tottunut :(

        Ja laiska kuin vanha kuplavolkkari jos vertaa 945 : oseen missä oli matalapaineturbo :(


    • Captivated

      Kokemusta S40 -98, V70 -98, S60 2.5t -2005, V70 -2002 ja V70 D5 -2010.

      Kaikki hyviä. Paras varmaankin tuo D5, joka ostettiin uutena. Auto meni kuitenkin avioerossa. V70 -2002 myös uutena ostettu, on vieläkin tallissa. Kait se on sitten ollut se mun paras Volvoni. Ajelen kesällä, kun on jo vähän ikää tuolla kapistuksella.
      Yritin antaa sitä vaihdossa, joku viitisen vuotta sitten, mutta en sitten raaskinutkaan myydä. Korjattu vain VTT pyörä ja vaihdettu kuluvia osia, kuten tukivarren puslia, jarrulevyt ja Lambda.

    • grankulla_if

      Volvo Accord on pras autoo ikuna

    • Anonyymi

      Vitun persaukinen homo ostaisit oikean auton

    • Anonyymi

      Kyllä 544 ja Amazon ovat parhaat Volvot ikinä.

    • Anonyymi

      PV544 ja Amazon 122

    • Anonyymi

      volvo penta aq171

    • Anonyymi

      Uudet Volvot on parempia ominaisuuksiltaan. On tehoa, ajo-ominaisuuksia, varusteita, mukavuutta, jne... en oikein ymmärrä noitten vanhojen vertailua nykyiseen mallistoon.

      • Anonyymi

        Juurikin näin,,,, kuinka mitenkään voi verrata jotain 1988 mallin 740 ja vaikka nykyvolvo 2016 mallin s 60: stä vaikka ranskalaisella moottorilla ja jne onhan se kymmeniä kertoja loistavampi kuin 80-lukuinen takvedosta päästy eroon , kentti kerta kantti linjasta sironpaan ja siistiin malliin kulutus on pudonnut vaikka paino ja turvallisuus parantunut yms yms.. 2011 mallista eteeen päin volvoista tuli autoja traktori tyyli jäi pappojen mieleen pahaana , eikö niin .


    • Anonyymi

      Parhaimmat Volvot ovat olleet 5-sylinterisellä bensakoneella olleet S80mk1 1998-2006, V70 mk2 2000-2008 ja S60mk1 2000-2010, Ovat yhtä hyviä ajaa mitä uudet ja hiljaisuudessakin pärjäävät mutta plussana nuo bensavitoset ovat paljon mukavimpia mitä nykyiset naukuvat bensaneloset. Lisäksi huoltotyöt noihin pystyy vielä tekemään itse mutta ovat kuitenkin jo nykyaikaisia autoja ja turvallisia. Ruostesuojauksesta myös plussaa. Volvo teki noiden mallien jälkeen ison virheen kun bensavitonen jäi vain muutaman vuoden ajaksi enää Turbona ja sekin poistui. En ymmärrä niitä jotka valittavat noiden syövän paljon bensaa. Oma V70 vm 02 170hv manuaalina menee kesäkelissä 7 litraan maantiellä.

      • Anonyymi

        Ja tähän lisään vielä xc90 mk1 joita tehtiin 2002-2014. Myös yhtä kestävää patarautaa ja nelikko on näissä ihan muuta mitä vaikka Crv tai rav4. Lisäksi kulkee vähemmällä mitä X5 Bemari tai jakoketjuja katkova Audi Q7.


    • Anonyymi

      2.4 bensakone on ylivoimaisesti paras. olen ajanut tällähetkellä 312000 km. koneeseen ei ole kajottu, mutta joka vuosi merkkihuollossa ennen katsastusta. hyvin menee että oikein naurattaa.

      • Anonyymi

        Noilla kilometrillä kehut olevan paras. Paas kertoimeksi vaikka 3. Tuu sitte kehumaan.
        Itellä v70, 2,5 turbo diesel. Mittarissa näppi miljoona km. Moniurasiiva alakaa kaivata
        taas vaihtoa, että löyhiä ne on


    • Anonyymi

      Onko jokin paras koska juuri sinulla on tai on ollut sellainen ?

      Mikä logiikka tuon takana oikein on?

    • Anonyymi

      Ruostumaton 240 B230.

    • Anonyymi

      Ylivoimaisesti S/V90 2019 lähtien ja S60/V60 2019-2020 lähtien.
      Eli nämä uuden mallin Volvot. Noilla vanhoilla Volvoilla pyyhin persettä.

      Toki siellä uusia hyviä löytyy XC60/90 maasturinpoikasetkin kevyt ja ladattavina hybrineinäkin.

      • Anonyymi

        Uusilla muovirimpuloilla ei tee mitään verrattuna noihin 5-sylinterisiin malleihin.


    • Anonyymi

      Mun paras Volvo oli 945 matalapaine turbolla , ohittamaan jos lähti nii meni eikä meinannut , toista se on tämä V 70 , laiska ku kuplavolkkari :(

    • Anonyymi

      Kyllähän 740 2.3-litraisella bensakoneella ja nappivitosella on paras Volvo kaikista. Ja 740:n kuskinpenkki on paras koskaan autoon tehty istuin. Kuin nojatuolissa istuisi.

      • Anonyymi

        Nojatuoli ei ole hyvä autonpenkiksi.


    • Anonyymi

      Hienoimmat Volvot ovat mielestäni

      164, tätä sukulaisen autoa ihailin pikkupoikana upean kromikeulan ja näyttävän sisustan johdosta

      740, oli tullessaan todella näyttävä ja kohahduttava uutuus, säilyi tosi pitkään katukuvassa

      P2-sarjan V70, ulkoasultaan erityisen ajaton ja elegantti Volvo, sisältäkin hieno

      --
      Oma Volvohistoriani sisältää ekan sarjan S40;n pari S60:a, P3-sarjan V70n ja viimeisen sarjan V40:n.

    • Anonyymi

      Minusta S80 ja V70

    • Anonyymi

      Volvo S90 D5 AWD.

    • Anonyymi

      volvo 240

    • Anonyymi

      Vastaan tähän vanhaan viestiin todeten että juuri nuo ruotsalaiset Volvot ovat parasta mitä voit kuvitella, kun on kyse laadusta. Esim. tuo 740 on ikuinen, jos pidät siitä hiukankin huolta.
      Aivan huippua on laatu, johon eivät muut pysty. Ylipäätään ruotsalainen laatu on maailman parasta. Näin suomalaisena olen kieltämättä kateellinen, koska me suomalaiset olemme kaukana takana laadun osalta.

    • Anonyymi

      PARAS JÄTTÄÄ KINKKIVOLVO KAUPPAA JA OSTAA AITO EUROAUTO!

      • Anonyymi

        Hah!Ei ikinä,ainakaan huijausta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4167
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4016
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3632
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      65
      2983
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2518
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2518
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2406
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2245
    Aihe