Sipoon Kaunissaaren satama ja väylä

retkeilemään?

Sipoon Kaunissaaren vierassatamaan johtava väylä on kartassa 1,2 metriä. Laitureiden ympäristössä syvyydeksi on merkitty 2,5 - 3 metriä. Helsingin kaupungin sivulla sataman syvyydeksi kerrotaan 1,9 metriä.

Olisiko jollain luotettavaa tietoa väylän ja sataman syvyydestä?

Veneeni syväys on 1,8 metriä, joten en lähde yrittämään, jos tuo 1,9 metriä pitää paikkansa ja eteenkin jos väylä jossain kohdassa on tosiaan vain 1,2 metriä. :)

17

4644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koho

Veneessäni syväys 1.95m, olen käynyt ko paikassa muutaman kerran.

• hiljaa ajellen

ei haittaa, jos jotain pohjasta löytäisitkin. Tottapuhuen satamassa on välillä isojakin paatteja, joten syväyksesi ei liene ongelma.

• on.
        hiljaa ajellen kirjoitti:

ei haittaa, jos jotain pohjasta löytäisitkin. Tottapuhuen satamassa on välillä isojakin paatteja, joten syväyksesi ei liene ongelma.

Olen nähnyt ainakin45 jalkaisenmoottoriveneen satamassa.

• knooli

Lukemasi ovat virallisia lukuja joissa on huomioitu varavedet ym vedenpinnan laskut.
      Matalin ja kapein kohta on aallonmurtajan aukon kohdalla.Siinä jos osuu pohjaan on siellä kivi tai kallio.
      Paattini 30 jalkaa,syväys 1.65 metriä.Ei ole ollut koskaan 50 senttiä lähempänä pohjaa em aukon kohdalla.Laguuni on ruopattu niin että vettä riittää
      laitureiden kohdalla yli 2metriä.
      Yli 40 jalkaisia paatteja on joka viikonloppu,joissakin niissä uskoakseni on mainitsemasi 1.85 metrin syväys ja enemmänkin.
      Eli:aukossa varoen muuten ei mitään ongelmaa.

• kesäkuukausista ?

"Yli 40 jalkaisia paatteja on joka viikonloppu,joissakin niissä uskoakseni on mainitsemasi 1.85 metrin syväys ja enemmänkin."

Tähän aikaan vuodesta ei ketään, keväisin ja syksyisin on tilaa. Kesäkuukausina en ole käynyt.
        Kannattaa tietysti seurailla meriveden korkeuksia säätiedoista ennenkuin suunnittelee mataliin satamiin menemistä.

Hyvät ohjeet kyllä annoit!

• rauhallista?

Onko Kaunissaaressa edelleen samanlainen örvellysmeininki kuin aiemmin?

Lueskelin keskustelua vuodelta 2004 ja ei kovin positiivista kuvaa antanut.

• muuttunut+-

Kuuluu se örvellys nykyään Onaksen saaristoonkin kauniina juhannusiltana. Luulisin, että niin kauan kun on HT-veneitä, joihin mahtuu 20 koria keppanaa, niin Kaunissaari pysyy kaltaisenaan. Sellainenhan se on ollut jo 20 vuotta.

• Kaunissaaressa
        muuttunut+- kirjoitti:

Kuuluu se örvellys nykyään Onaksen saaristoonkin kauniina juhannusiltana. Luulisin, että niin kauan kun on HT-veneitä, joihin mahtuu 20 koria keppanaa, niin Kaunissaari pysyy kaltaisenaan. Sellainenhan se on ollut jo 20 vuotta.

viikonlopun vietto poikkea mitenkään esim Onaksessa olevien venekerhojen vastaavista. Hauskaa pidetään ja viinaksia käytellään. Toisaalta onko siinä mitään kamalaa. Menehän seuraamaan karavaanarien viikonlopun viettoa. Sama meno. Eikä taida mökkiläisetkään ihan raittiita olla. Meillä on yksi elämä ja eletään se kukin tavallamme. Raittiina tai juopotellen ei sillä niin väliä.

• tavallaan
        Kaunissaaressa kirjoitti:

viikonlopun vietto poikkea mitenkään esim Onaksessa olevien venekerhojen vastaavista. Hauskaa pidetään ja viinaksia käytellään. Toisaalta onko siinä mitään kamalaa. Menehän seuraamaan karavaanarien viikonlopun viettoa. Sama meno. Eikä taida mökkiläisetkään ihan raittiita olla. Meillä on yksi elämä ja eletään se kukin tavallamme. Raittiina tai juopotellen ei sillä niin väliä.

mutta entäs jos haluaa omalla tavallaan viettää kaunissaaressa mukavan luonnonläheisen ja raittiin viikonlopun?

• sitä kukaan
        tavallaan kirjoitti:

mutta entäs jos haluaa omalla tavallaan viettää kaunissaaressa mukavan luonnonläheisen ja raittiin viikonlopun?

estä. Kyllä siellä saa raittiinakin olla. Itse en alkoholia juurikaan käytä, mutta ei minua Kaunissaaressa häiritse että muut käyttävät. Kaunissaari on mielestäni paljon mainettaan parempi paikka ja sehän näkyy sen suosiossakin.Silloin kun haluan viettää viikonlopun rauhassa menen tietysti luonnonsatamaan. Siellä joutuu tietysti pelaamaan ankkurin ja köysien kanssa, mut kivaa sekin on välillä.
        Itse kysymykseen Kaunissaaren väylän syvyydestä vastaisin, että kun kuljet karttaan merkattua väylää niin ei ole ongelmaa vaikka olis veneellä syväystä himpun yli 2 metriäkin. Älä kuitenkaan oikaise pohjoisesta tullessa 2,2 matalan yli koska siellä on pari vielä matalampaakin paikkaa. Kerron tämän kokemuksesta.
        Hyvää kesää.

• jaksanut
        sitä kukaan kirjoitti:

estä. Kyllä siellä saa raittiinakin olla. Itse en alkoholia juurikaan käytä, mutta ei minua Kaunissaaressa häiritse että muut käyttävät. Kaunissaari on mielestäni paljon mainettaan parempi paikka ja sehän näkyy sen suosiossakin.Silloin kun haluan viettää viikonlopun rauhassa menen tietysti luonnonsatamaan. Siellä joutuu tietysti pelaamaan ankkurin ja köysien kanssa, mut kivaa sekin on välillä.
        Itse kysymykseen Kaunissaaren väylän syvyydestä vastaisin, että kun kuljet karttaan merkattua väylää niin ei ole ongelmaa vaikka olis veneellä syväystä himpun yli 2 metriäkin. Älä kuitenkaan oikaise pohjoisesta tullessa 2,2 matalan yli koska siellä on pari vielä matalampaakin paikkaa. Kerron tämän kokemuksesta.
        Hyvää kesää.

lukea kirjoitustasi, mutta jos sinun mielestäsi kukin saa olla tavallaan, niin miten helvetissä minä voin olla siellä tavallani, jos muut ovat omallatavallaan? kyllä se vaan niin on että perseilijät ensin ja muut kärsivät heidän tavastaan.

• jotakin...
        Kaunissaaressa kirjoitti:

Sekin on nähty, että joidenkin kerhojen saarissa menoa on. Sanamuoto oli kuitenkin sellainen, että sen ymmärsi kattavan kaikkien yhdistysten tukikohdat, mikä taas ei ollenkaan pidä paikkaansa. Jokaisella on kyllä mahdollisuus valita mieleisensä seura jopa Onaksen saarissa, niin remuava kuin asialinjalla pysyväkin.

• onnistuu

Veneemme syväys 2 m. Käyty on ilman ongelmia.
      Jos vesi on todella matalalla ( yli -30 cm )ei kannata mennä.
      Laguuniin johtavalla väylällä on hyvin vettä. Sisäänmenossa ja laguunissa varovaisesti.

• Detallikartta

Mistä löytyy kunnon detallikartta Kaunissaaren tuloväylästä ja satamasta?

• usein käynyt
        Detallikartta kirjoitti:

Sen kun ajat sisään varovasti kaiku päällä. Jos kolahtaa niin kolahtaa. Jos hajoaa niin korjaa. Jos harmittaa niin osta 60-80-luvun vene joka on rakennettu järjellä eikä markkinatutkimuksilla.

• 2 m
        Detallikartta kirjoitti:

Tarkemmin.Merikartasta.

• Tulevaisuuden näkijä

Kaunissaaren laguuni on sopiva pienemmille perhepursille. Nykyään sinne kyllä kiinnittyy melko suuriakin pursia, vaikka kulkukäytävät ovat ahtaita. Suurille pursille sopii paremmin päälaiturin poijupaikat. Rantautuminen kyllä vaatii sitten jollan. Kaupunki voisi kyllä panostaa päälaiturin kieppeille uuden isojen veneiden laiturin, niin näyttää suosio kasvavan koko ajan. Siistille "rantaelämälle" palveluineen luotaisiin mahdollisuudet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8293
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4541
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4323
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3453
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2851
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2624
    Aihe