Kirja-alennusmyynti

1943

on alkanut. Kävin keskustassa ostamassa viisi kirjaa neljän hinnalla. Kirjakaupat ovat ihania paikkoja. Kirjat ovat Suomessa melko kalliita, joten pitää käyttää alennusmyyntejä hyväksi. Olen tyytyväinen ostoksiini.

42

1107

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O - O

kertoisitko, mitkä kirjat ostit?

Kirjakaupat ovat minustakin kivoja paikkoja, mutta myös vaarallisia. Vaikka sinne menisi ostamaan jotain ihan muuta, niin ei malta olla katselematta kirjoja ja usein huomaa jonkun vastustamattoman tarjouksen.

• 1943

teoksen Suomesta englanninkielisenä, etikettikirjan, puutarhakirjan, Virosta kertovan teoksen ja kirjan rockmusiikista. En ole vielä tutustunut lähemmin.

• Kirjatoukka stadista

Onko sinulla jotenkin kummallinen elämä,kun olet kokoajan kommentoimassa täällä,siis 1943.Voi olla,että useat käyttävät tätä samaa nikkiä,joten ihan asiallisesti tiedustelen.Ei kai kenenkään päivä voi olla niin merkitykseton,ainakaan jo aikuiseksi varttuneen,että vähänväliä täällä kertoilee ostoistaan,milloin kirjakaupassa,milloin maitokaupassa.Eikö tuttavien kanssa voi olla ihan livenä,tai käyttää puhelinta.Vai eikö ystäviä kertakaikkiaan ole?

• että ei tänne uskalla joka päivä kirjoittaa,
        jos siitä aletaan "rägninkiä" pitämään?

• 1943

esim. televisiota. Ystäviä ja sukulaisia on paljon, tapaankin heitä useammin kuin moni muu. Asun yksin. Päivisin käyn metsää raivaamassa. Jne. Tosi sisältörikasta elämää monen muun vastaavaan verrattuna. Vinkki Sinulle:älä lue nikilläni kirjoitettuja viestejä, jos niin ärsyttävät, tuo metsänraivaus ärsyttää jotakuta muuta. Sen voin sanoa, ettei kukaan täällä ärsytä minua, jos toisia kunnioittavasti kirjoittelee. Kiusaaminen on eri juttu, sitäkin on tullut kohdalleni. Pian olen taas netin ulottumattomissa.

• ilmeisesti
        1943 kirjoitti:

esim. televisiota. Ystäviä ja sukulaisia on paljon, tapaankin heitä useammin kuin moni muu. Asun yksin. Päivisin käyn metsää raivaamassa. Jne. Tosi sisältörikasta elämää monen muun vastaavaan verrattuna. Vinkki Sinulle:älä lue nikilläni kirjoitettuja viestejä, jos niin ärsyttävät, tuo metsänraivaus ärsyttää jotakuta muuta. Sen voin sanoa, ettei kukaan täällä ärsytä minua, jos toisia kunnioittavasti kirjoittelee. Kiusaaminen on eri juttu, sitäkin on tullut kohdalleni. Pian olen taas netin ulottumattomissa.

usealla nimimerkillä ja koneella?

• toisten tekemiset

Miksi pitäisi soitella, kun tänne TULLA KESKUSTELEMAAN. Mulla on nytkin neljä linkkiä auki ja lataan vielä valokuvia sähköpostissa. Tänne on kiva poiketa kun korttelipubiin välillä. Onkiva poiketa ja kiva häipyä. 1943lla ei varmaan puutu ystäviä. Vaikuttaa tosi ystävälliseltä ja mukavalta. Miksi luulet ettei jollain ole ystäviä? Eikö sinulla ole? Häiritseekö 1943 sinua? Minä luen aina mielellään 1943n tekstejä. Miten sinun teksti liittyy aloitukseen?

• 1943
        ilmeisesti kirjoitti:

usealla nimimerkillä ja koneella?

käytän vain yhtä nikkiä ja yhtä konetta. Monet eivät kiusaamisen pelossa uskalla käyttää nikkiä, joten tämän huomaa joukosta. Jos niin tarkkaan tutkit, niin laskepa aloituksieni ja vastausteni määrä. Kaikkia ketjuja en edes ole avannut. Tänään piti kirjoittaa kirje ystävälle, mutta jäi huomiseen. Voit myös laskea montako minuuttia päivässä olen koneella ja verrata sitä esim. omaan televisionkatseluusi. Yleensä palkitsen itseni jostakin tulemalla nettiin. Esim. aamulla en aukaise konetta ennenkuin olen jumpannut. Meitä on niin monenlaisia.

• arenalta katson
        1943 kirjoitti:

käytän vain yhtä nikkiä ja yhtä konetta. Monet eivät kiusaamisen pelossa uskalla käyttää nikkiä, joten tämän huomaa joukosta. Jos niin tarkkaan tutkit, niin laskepa aloituksieni ja vastausteni määrä. Kaikkia ketjuja en edes ole avannut. Tänään piti kirjoittaa kirje ystävälle, mutta jäi huomiseen. Voit myös laskea montako minuuttia päivässä olen koneella ja verrata sitä esim. omaan televisionkatseluusi. Yleensä palkitsen itseni jostakin tulemalla nettiin. Esim. aamulla en aukaise konetta ennenkuin olen jumpannut. Meitä on niin monenlaisia.

mutta esim. pikkumummukan kirjoituksia löytyu 95 kpl ja 1943 2923 kpl. Kolmentonnin raja on mennyt komiasti rikki.

Miksi kirjoituksesi esim. minua kiinnostaa?
        Parivuotta sitten tulin tällä käyneeksi ensimmäisiä kertoja. Nimimerkkisi, kun on vuosiluku, tökkäsi silmään. Lueskelin nimim. juttuja ja tuli olo että joku kertoo mielikuvituselämää, oikein kunnolla. Koen jutut niin naiveiksi, että en jaksa uskoa.

Ihmisen elämän mielekkyys voi olla kiinni hyvinkin pienistä asioista, esimerkiksi kirjoittelusta tänne. Siinä ei ole mitään arvosteltavaa. Tarttukaamme kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin, sitä kai tämä elämä on.

Nyt kun tämän olen sanonut, juttusi ei minua häiritse. Jos tarkoitus on ollut ärsyttää, niin ovat toimineet aika hyvin. Ne on ärsyttäneet naiviudellaan.

• 1943
        arenalta katson kirjoitti:

mutta esim. pikkumummukan kirjoituksia löytyu 95 kpl ja 1943 2923 kpl. Kolmentonnin raja on mennyt komiasti rikki.

Miksi kirjoituksesi esim. minua kiinnostaa?
        Parivuotta sitten tulin tällä käyneeksi ensimmäisiä kertoja. Nimimerkkisi, kun on vuosiluku, tökkäsi silmään. Lueskelin nimim. juttuja ja tuli olo että joku kertoo mielikuvituselämää, oikein kunnolla. Koen jutut niin naiveiksi, että en jaksa uskoa.

Ihmisen elämän mielekkyys voi olla kiinni hyvinkin pienistä asioista, esimerkiksi kirjoittelusta tänne. Siinä ei ole mitään arvosteltavaa. Tarttukaamme kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin, sitä kai tämä elämä on.

Nyt kun tämän olen sanonut, juttusi ei minua häiritse. Jos tarkoitus on ollut ärsyttää, niin ovat toimineet aika hyvin. Ne on ärsyttäneet naiviudellaan.

ja lapsellinen, niin onnellinen sellainen. En todellakaan halua ketään ärsyttää, olen ympäristöni äiti aurinkoinen. Luultavasti teet väitöskirjaa nettikirjoittelusta. Olen otettu, kun otannalla olen päässyt mukaan tutkimukseen.

• 1956
        1943 kirjoitti:

ja lapsellinen, niin onnellinen sellainen. En todellakaan halua ketään ärsyttää, olen ympäristöni äiti aurinkoinen. Luultavasti teet väitöskirjaa nettikirjoittelusta. Olen otettu, kun otannalla olen päässyt mukaan tutkimukseen.

siis ympäristösi äiti aurinkoinen?Eipä ainakaan vaatimattomuus vaivaa.Lapsellisenoloinen itseään täynnä oleva varmaankin olet.Ja ympäristösi on sinusta taatusti monta mieltä.

• aurinkoinen'
        1956 kirjoitti:

siis ympäristösi äiti aurinkoinen?Eipä ainakaan vaatimattomuus vaivaa.Lapsellisenoloinen itseään täynnä oleva varmaankin olet.Ja ympäristösi on sinusta taatusti monta mieltä.

Ei ole ensimmäinen kerta kun hän näin kirjoittaa, sitä se on koko ajan, omaa kehua.

• 1943
        1956 kirjoitti:

mieleeni psykologian opinnot lukiossa. Mieleen ei ole jäänyt paljoakaan. Jossain yhteydessä Oli puhe ihmisen ja eläimen eroista. Yksi ihmiselle tyypillinen piirre oli, että voi leikkiä koko elämänsä ajan. Minut on nyt todistettu ihmiseksi.

• 1943
        aurinkoinen' kirjoitti:

Ei ole ensimmäinen kerta kun hän näin kirjoittaa, sitä se on koko ajan, omaa kehua.

yhdellä kurssilla keksiä itsellemme motto. Ehdotukseni oli "Haluan olla ympäristöni äiti aurinkoinen". Ohjaaja sanoi, että muuttaisin muotoon: "Olen ympäristöni äiti aurinkoinen". Kurssitoverit totesivat, että niin sopii. Ja mukava on ollessa, kun on itseensä tyytyväinen. Tänään ei ole juttuseuraa ollut kuin kaupassa ja itseni viereen köllähdän, kun olen ollut lenkillä (käyn moikkaamassa sukulaislapsia) ja saunassa. Huominen on sitten aivan eri asia. Toivottavasti Sinulla on hyvää seuraa.

• joka palstalla
        1943 kirjoitti:

myötäänsä päivystävät, selostavat kaikki tekemisensä joka päivä ikään kuin ne ketään kiinostaisivat, on kerrottu kaikki mahdollinen koulutuksesta tukan väriin, moneen kertaan. kamalasti on kiirettä ja harrastuksia, silti ehtii olemaan kaiket päivät koneella.

• 1943
        joka palstalla kirjoitti:

myötäänsä päivystävät, selostavat kaikki tekemisensä joka päivä ikään kuin ne ketään kiinostaisivat, on kerrottu kaikki mahdollinen koulutuksesta tukan väriin, moneen kertaan. kamalasti on kiirettä ja harrastuksia, silti ehtii olemaan kaiket päivät koneella.

en minä ainakaan ole kertonut, joten tarkoittanet jotain toista. Olen kiinnostunut kanssaihmisistäni, yleensä olen hyvä kuuntelija. Siksi myös kirjoittelen omista pikkutapahtumisistani, kun tuo linnaan kutsu Saulin daamina meni sivu suun, teki mokoma oharit. Muuten kyllä nuo kaikki asiat tuntuvat Sinuakin kiinnostavan, oletkohan rakastunut minuun?

• uteliasulla

?????????????

• 1943

joka vuoden alussa muodostui, kun 9 kuntaa ja yksi kaupunki yhdistyivät, Suomen piilaakso.

• Maantietoa
        1943 kirjoitti:

joka vuoden alussa muodostui, kun 9 kuntaa ja yksi kaupunki yhdistyivät, Suomen piilaakso.

salaisuus?

• 1943
        Maantietoa kirjoitti:

salaisuus?

se sisältyy SALaisuuteen.

• siis SALo
        1943 kirjoitti:

se sisältyy SALaisuuteen.

vai mikä, kerro jo!!!

• Tyttö Itätullista
        siis SALo kirjoitti:

vai mikä, kerro jo!!!

Lehtiä lukemalla saat selville. Löydät varmaan netistäkin tietoja kuntaliitoksista. Hyvät vihjeet ainakin sait. Siitä tuli myös Suomen maalaismaisin kaupunki. Joko arvaat?

• 1943
        Tyttö Itätullista kirjoitti:

Lehtiä lukemalla saat selville. Löydät varmaan netistäkin tietoja kuntaliitoksista. Hyvät vihjeet ainakin sait. Siitä tuli myös Suomen maalaismaisin kaupunki. Joko arvaat?

Salossahan minä asustelen. Komeat on kulttuurimaisemat meillä. Omassa metsässä kasvavat luonnonvaraisena mm. tammi, saarni ja vuorijalava.

• "Reetta"

...mie sitä jo viime viikol tein kirjakaupat.
      Olisin mieluusti ostanut Danielle Steelin kirjan mut oli senverran arvokas, et katsoin sit alesta.
      Sen nimisen ku, kivisten kukkien puutarha.

• Fridanna

Miksemme voisi puhua kirjaostoista!
        Käyn minäkin silloin tällöin hankkimassa näistä alennusmyynneistä kirjojakin enkä vain vaatteita (paheeni). Nyt ajattelin kyllä laistaa, kun en saa enää kirjan kirjaa sijoitettua hyllyihin ennen kuin vien osan antikvariaattiin tai jos ei sinne kelpaa, niin kierrätykseen.
        Niin, kävin Helsingin reissulla BookPlus -kirjakaupassa ja ostin Digikuvaukseen opaskirjan ja yhden Coelhon kirjan, jonka olinkin jo lukenut. Onpa nimipäivälahja jollekin jo valmiina.

• 1943

varannut kirjoja kotiin tulleiden luettelojen perusteella. Nyt haluan "hypistellä" eli nähdä kirjan. Samalla näkee ihmisiä. Onko tuo kirja romaani vai tietoteos?

• 1943
        Fridanna kirjoitti:

Käyn minäkin silloin tällöin hankkimassa näistä alennusmyynneistä kirjojakin enkä vain vaatteita (paheeni). Nyt ajattelin kyllä laistaa, kun en saa enää kirjan kirjaa sijoitettua hyllyihin ennen kuin vien osan antikvariaattiin tai jos ei sinne kelpaa, niin kierrätykseen.
        Niin, kävin Helsingin reissulla BookPlus -kirjakaupassa ja ostin Digikuvaukseen opaskirjan ja yhden Coelhon kirjan, jonka olinkin jo lukenut. Onpa nimipäivälahja jollekin jo valmiina.

opaskirjoja oli tarjolla, myös digikuvausopas. Katselin vähän esim. maalausopasta, mutta jos haluan oppia, menen mieluummin kurssille. Vielä en ole kypsä, on niin paljon muuta.

• Tellastiina
        Fridanna kirjoitti:

Olen tilannut netistä kirjoja Booky.fi:stä ja nyt katsoin tätä BookyPlussaa.
        Innostuin, jos löytäisin jonkun digikuvauksen opaskirjan minäkin ja olihan niitä. Esim. "Digikuvaus ja seniori" maksoi edellisessä hieman enemmän, mutta siellä ei peritä postimaksua, joten lopputulos on halvempi.

Pitäisi myös tyhjentää hyllyjä ennen kuin ostaa uusia, mutta mihis laitat - kirpparit ovat kirjoja väärällään, pitäisi kai itse perustaa divari.

• intelligenssi
        Tellastiina kirjoitti:

Innostuin, jos löytäisin jonkun digikuvauksen opaskirjan minäkin ja olihan niitä. Esim. "Digikuvaus ja seniori" maksoi edellisessä hieman enemmän, mutta siellä ei peritä postimaksua, joten lopputulos on halvempi.

Pitäisi myös tyhjentää hyllyjä ennen kuin ostaa uusia, mutta mihis laitat - kirpparit ovat kirjoja väärällään, pitäisi kai itse perustaa divari.

on löytänyt vertaistaan seuraa, eikös siellä uudella saitilla vertaistasi seuraa löytynytkään!!!

• 1943
        Tellastiina kirjoitti:

lukea kaikki kirjani. Olen aina vaan ostellut. Muuton yhteydessä jätin osan laatikoihin. Työssäollessa piti lukea niin paljon ammattikirjallisuutta, että olen pitänyt taukoa.

• mitä työtä teit
        1943 kirjoitti:

lukea kaikki kirjani. Olen aina vaan ostellut. Muuton yhteydessä jätin osan laatikoihin. Työssäollessa piti lukea niin paljon ammattikirjallisuutta, että olen pitänyt taukoa.

vaikutat niin älykkäältä ihmiseltä.

• urospuolinen
        1943 kirjoitti:

varannut kirjoja kotiin tulleiden luettelojen perusteella. Nyt haluan "hypistellä" eli nähdä kirjan. Samalla näkee ihmisiä. Onko tuo kirja romaani vai tietoteos?

Luen mielelläni sinun kirjoituksiasi, sillä ajatuksesi ja aiheesi ovat mielenkiintoisia. Hyvää jatkoa sinulle!

• intelligenssi kirjoitti:

on löytänyt vertaistaan seuraa, eikös siellä uudella saitilla vertaistasi seuraa löytynytkään!!!

Piti ihan "kuukkelista" katsoa mitä intelligenssi tarkoittaa, niin oli hieno nikkisi.
        Taitaa täällä seura olla liian viisasta tälläiselle tavalliselle maalaismuorille.

Siellä toisella saitilla ei ainakaan toisilleen piikitelty!

• O - Orvokki
        Tellastiina kirjoitti:

Meillä on yhteinen ongelma. Siihen tuli hieman helpotusta, kun perustimme yhdessä naapurien kanssa kerrostaloyhtiöön kellarikirjaston. Kirjat ovat vapaasti kierrätettävissä ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Hyllytilaa lisättiin äskettäin ja sinne on tullut mukaan videoita, DVD-elokuvia, aikakauslehtiä yms. Kirjaston seinällä on myös asukkaiden yhteinen ilmoitustaulu ja "säännöt", joissa todetaan kaiken muun olevan sallittua paitsi perinteiset "isojen poikien" kuvalehdet.

Tarkoitus oli toimittaa aina välillä hyllyyn seisomaan jäävät kirjat divariin tai kirpparille. Kirjat näyttävät kiertävän niin hyvin, ettei ole tarvinnut viedä vieläkään vaikka hyllyillä alkaa olla ikää.

Ainoa "harmi" on ollut, että sieltä tulee otettua kirjoja mukaan eikä vaan jätettyä. Kehittelen parhaillaan lääkettä siihen vaivaan.

• tulisikaan
        Tellastiina kirjoitti:

Piti ihan "kuukkelista" katsoa mitä intelligenssi tarkoittaa, niin oli hieno nikkisi.
        Taitaa täällä seura olla liian viisasta tälläiselle tavalliselle maalaismuorille.

Siellä toisella saitilla ei ainakaan toisilleen piikitelty!

riitaa, muutaman kirjoittaja toinen toistaan siellä kehuskellee.

• ok-ok
        O - Orvokki kirjoitti:

Meillä on yhteinen ongelma. Siihen tuli hieman helpotusta, kun perustimme yhdessä naapurien kanssa kerrostaloyhtiöön kellarikirjaston. Kirjat ovat vapaasti kierrätettävissä ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Hyllytilaa lisättiin äskettäin ja sinne on tullut mukaan videoita, DVD-elokuvia, aikakauslehtiä yms. Kirjaston seinällä on myös asukkaiden yhteinen ilmoitustaulu ja "säännöt", joissa todetaan kaiken muun olevan sallittua paitsi perinteiset "isojen poikien" kuvalehdet.

Tarkoitus oli toimittaa aina välillä hyllyyn seisomaan jäävät kirjat divariin tai kirpparille. Kirjat näyttävät kiertävän niin hyvin, ettei ole tarvinnut viedä vieläkään vaikka hyllyillä alkaa olla ikää.

Ainoa "harmi" on ollut, että sieltä tulee otettua kirjoja mukaan eikä vaan jätettyä. Kehittelen parhaillaan lääkettä siihen vaivaan.

on hyvä idea. Tosi hyvä. Pitäsi olla meidänkin talossa joku tarmokas.

• 1943
        O - Orvokki kirjoitti:

tapa, oikeaa kestävää kehitystä. Meidän taloyhtiössämme on melko iäkästä porukkaa, en oikeastaan ole paljon tekemisissä muiden kuin yhden seinänaapurin kanssa. Pihatalkoisiin keväällä melkein kaikki osallistuvat.

• 1943
        mitä työtä teit kirjoitti:

vaikutat niin älykkäältä ihmiseltä.

nuo sanasi. Toisessa ketjussa oltiin vähän eri mieltä. Olen ollut opettajana yliopistosta ammatilliselle toiselle asteelle skaalalla. Minulla oli tosi mielenkiintoinen ja ehkä melko epätavallinen työura.

• 1943
        urospuolinen kirjoitti:

Luen mielelläni sinun kirjoituksiasi, sillä ajatuksesi ja aiheesi ovat mielenkiintoisia. Hyvää jatkoa sinulle!

lämmittää mieltä. Yritin opettajana löytää oppilaitteni töistä aina jotain hyvää. Hyvää jatkoa Sinullekin.

• Tilja

Itse ei enää kannata kirjoittaa kirjaa. Se on vuoden rupeama. Kirja-ale on jees.

• 1943

olla kokemusta? Olen joskus aikonut kirjoittaa rakkausromaanin, seuraan sillä silmällä ympäristöäni. Lähityönä on tilattu historiikki, pitäisi saada valmiiksi maaliskuuhun mennessä. Sitä ennen pitäisi laatia veroilmoitus eli asiapohjalla ollaan.

• ovat ilmaisia

Et sitten kirjastoa käytä? Eikös sielläpäin ole ihan hyvä kirjastokin. Olen jostain kuullut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      158
      8625
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4754
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      4502
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3982
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3513
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3500
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3388
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3153
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2901
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2664
    Aihe