polyyppi kohdunkaulassa

Nimetön

Mulla todettiin ja nyt oon ihan paniikissa kun luin että se lisää keskenmenon riskiä. Onko jollain ollut tai jotain kokemusta tästä? Nyt on raskausviikkoja 14

10

6339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Griselda34

      Sattumalta näin vistisi kun seurasin näitä sivuja.

      Kuule ota nyt rauhallisesti!!! Olin raskaana viikolla 10 kun tuli pientä kirkasta tiputteluvuotoa syöksyin suoraan sairaalaan ja heti lääkäri totesi kohdunsuulla sormenpään polyypin ja todettiin ettei SITÄ OTETA POIS KOSKA SE SAATTAA AIHEUTTAA TOIMENPITEEN SEURAUSENA KESKENMENON. Siinä se tihrutteli sitä verta oli peloittavaa. Mutta minulle tehtiin pari kolme ylimääräistä sisätutkimusta polyypin vuoksi. Polyyppisi on ollut sinulla jo ennenkin mutta raskaus työnsi sen nyt näkyviin. Yhdyntöjä ei minulle suositeltu vaan välttämään riskiviikkoina. Siinä on se tulehdus riski silloin ja vuoto. (kondomi) myös vaihtoehto) Älä nyt pelkää siinä se nyt on koko raskausajan, mutta ehdottomasti se pois kun olet synnyttänyt niin ei kiusaa sitten enään. Kysymyksessä saattaa olla myös myoma joka ei raskautta häiritse. keskustele asiasta lääkärisi kanssa. Se saattaa myös mennä kuolioon ja tippua raskuajan loppuvaiheessa.

      [email protected]


      Ps. jos haluat lähettää postia

      • panikoija

        Ei mulle lääkäri mitään sanonut että seuraillaan vaan ei käskenyt välttämään seksiä eikä käyttämään kortsua. Ei oikein mitään sanonut ja en tietenkään älynnyt siinä vaiheessa kysyä kun menin jotenkin panikkiin... Kysyi vaan tuleeko seksin jälkeen verta ja kun ei tule niin ei sanonut mitään. Nyt mietityttään et mitä jos seksin jälkeen alkaa tulemaan verta mistä voin sata varmaksi tietää että se on juuri tämä polyyppi eikö jotain muuta esim keskenmenoa.


      • Griselda34
        panikoija kirjoitti:

        Ei mulle lääkäri mitään sanonut että seuraillaan vaan ei käskenyt välttämään seksiä eikä käyttämään kortsua. Ei oikein mitään sanonut ja en tietenkään älynnyt siinä vaiheessa kysyä kun menin jotenkin panikkiin... Kysyi vaan tuleeko seksin jälkeen verta ja kun ei tule niin ei sanonut mitään. Nyt mietityttään et mitä jos seksin jälkeen alkaa tulemaan verta mistä voin sata varmaksi tietää että se on juuri tämä polyyppi eikö jotain muuta esim keskenmenoa.

        Täsmennän nyt vastaustami olin saanut enen tätä "polyyppi" raskautta 4 keskenmenoa ehkä siksi lääkäri halusi pelata varman päälle, ja keskenmenojeni syy ei ollut polyyppi. Siitä verenvuodosta ja keskenmenosta sen verran että keskenmenoon liittyy aina se kipu ja isompi vuoto. Polyyppi taas tihruttaa siinä raskauden ajan ja sen takia infektioriski limakalvo on rikki. Polyyppi on elävä kudos joka elää siinä se saattaa myös ajoittain nipistellä ja oli minulle erittäin epämukava koko raskauden ajan.


    • panikoi,,

      Minulla todettiin ekassa raskaudessa myös polyyppi. Eräässä sisätutkimuksessa lääkäri sitä vahingossa sörkkäsi ja se vuoti verta. Mitään keskenmenoja ei polyyppi aiheuttanut ja raskauden jälkeen sitä ei tietääkseni enää ollut. Ainakaan jälkitarkastuksessa ei sellaista löytynyt. Ymmärsin, että raskauskin voi niitä tehdä?

      Sanoisin ettei sinulla mitään paniikkia ole, muttei niitä varmaan kannata sohia, että verta vuotavat. Mutta jos itsestään tulee vuotoa, se on tod.näk. vain se polyyppi eikä mitään vaarallista.
      Näin mulle sanottiin.

    • kokemuksia täälläkin

      Minulta poistettiin polyyppi kohdunsuulta alkuraskaudessa. ´Raskauttani seurattiin keskussairaalassa hedelmöittymisen jälkeen säännöllisesti ja ihan sivulöydöksenä huomattiin polyyppi, joka kasvoi nopeasti ja vuoti myös verta herkästi. Jossain vaiheessa polyyppi napastiin pois ja raskaus jatkui onnellisesti:)

      Parin eri gynen kanssa tuosta asiasta juteltiin ja polyyppi itsessään ei kumpaisenkaan mukaan lisää keskenmenoriskiä. Minun tapauksessa se alkoi kasvamaan vauhdilla ja vuoti verta (ilman yhdyntöjäkin), joten otettiin pois ja lähetettiin näytepala patologille (puhtaat paperit tuli).

      • Nimetön

        Kiitos kaikille vastanneille. Yritän olla ajattelematta koko polyyppia. Mutta on tainnut kasvaa nopeesti sinne tai sit kun olin varhaisultrassa niin sitä ei lääkäri huomannut kun oli vähän kiire(niin kuin lääkäreillä aina)... Toivotaan ettei tule mitään vuotoja. Jotenkin pelottaa nyt seksin harrastaminen jos alkaa vuotamaan.... Elokuussa sitä ei ainakaan vielä ollut kun olin papa kokeessa ja gynen tarkastuksessa. Kuinka nopeesti tämä voi kasvaa? Miten vaikuttaa synnytykseen?


      • Griselda34
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille. Yritän olla ajattelematta koko polyyppia. Mutta on tainnut kasvaa nopeesti sinne tai sit kun olin varhaisultrassa niin sitä ei lääkäri huomannut kun oli vähän kiire(niin kuin lääkäreillä aina)... Toivotaan ettei tule mitään vuotoja. Jotenkin pelottaa nyt seksin harrastaminen jos alkaa vuotamaan.... Elokuussa sitä ei ainakaan vielä ollut kun olin papa kokeessa ja gynen tarkastuksessa. Kuinka nopeesti tämä voi kasvaa? Miten vaikuttaa synnytykseen?

        Tutkin itse sitä polyypistä silloin kaiken mahdollisen aineiston kun olin raskaana koska se oli peloittavaa, ylimääräinen "kappale" Lääkärit selittivät minulle hyvin tarkkaan kaiken polyypista ne ovat hyvin elisiä ja vaarattomia esim. nenään saattaa tulla polyyppi myös!! Polyyppi elää itsekseen se on elävä kudos se saattaa alkaa kasvaa mutta on vaaraton. Synnytykseen polyyppi ei vaikuta mitenkään saattaa olla että tippuu ja kuolioituu sen verran koville se kohdunkaula joutuu synnytyksessä. Jälkivuodon aikana tai sitten synnytyksen jälkeen vetäytyy takaisin sinne kohdunkaulaan taas ja mikäli sitä ei hysteroskooppisesti poisteta syynytyksesi jälkeen se taas kiusaa seuraavan raskauden aikana joten pois vaan se kun lapsi on tullut.


      • Griselda34
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille. Yritän olla ajattelematta koko polyyppia. Mutta on tainnut kasvaa nopeesti sinne tai sit kun olin varhaisultrassa niin sitä ei lääkäri huomannut kun oli vähän kiire(niin kuin lääkäreillä aina)... Toivotaan ettei tule mitään vuotoja. Jotenkin pelottaa nyt seksin harrastaminen jos alkaa vuotamaan.... Elokuussa sitä ei ainakaan vielä ollut kun olin papa kokeessa ja gynen tarkastuksessa. Kuinka nopeesti tämä voi kasvaa? Miten vaikuttaa synnytykseen?

        Pyydä että ne nappasee sen polyypin pois vaikka kun laskettu on täytetty. Ei tule keskenmeno riskiä. Lääkärin tarkastuksessa tai ne voi nyppästä siinä synnytyksen yhteydessä itselläni ei voitu koska se upposi loppuraskaudessa siinä 30 viikon jälkeen takaisin kohdunkaulan sisään.


      • pööpöti
        Griselda34 kirjoitti:

        Tutkin itse sitä polyypistä silloin kaiken mahdollisen aineiston kun olin raskaana koska se oli peloittavaa, ylimääräinen "kappale" Lääkärit selittivät minulle hyvin tarkkaan kaiken polyypista ne ovat hyvin elisiä ja vaarattomia esim. nenään saattaa tulla polyyppi myös!! Polyyppi elää itsekseen se on elävä kudos se saattaa alkaa kasvaa mutta on vaaraton. Synnytykseen polyyppi ei vaikuta mitenkään saattaa olla että tippuu ja kuolioituu sen verran koville se kohdunkaula joutuu synnytyksessä. Jälkivuodon aikana tai sitten synnytyksen jälkeen vetäytyy takaisin sinne kohdunkaulaan taas ja mikäli sitä ei hysteroskooppisesti poisteta syynytyksesi jälkeen se taas kiusaa seuraavan raskauden aikana joten pois vaan se kun lapsi on tullut.

        No mulla ei nyt toisessa raskaudessa ole havaittu koko polyyppia, vaikkei sitä ensimmäisen aikana poistettu. Eka lapsi syntyi sektiolla, että ei ainakaan synnytyksen aikana olisi poistunut. Mitään tuntuvaa haittaa siitä ei ollut. Ei tullut vuotoja itsekseen, vaikka sen mahdollisuudesta kerrottiin. Ja ei siinä vuodossa mitään pahaa olisi ollutkaan. Sehän on "vain" polyppi.

        Enpä siis stressaisi moisesta. Voihan sen katsoa raskauden jälkeen, onko ylipäätään enää olemassa. Jos on, niin poistattaa sen sitten.


    • Ikävä_kuollutta_vauvaani

      Mulla ensimmäinen raskaus takana, ensimmäisen kolmanneksen aikana todettiin verta vuotava polyyppi, joka kuulemma oli vaaraton. Tuli kuitenkin kohtukuolema raskausviikolla 37 3, neuvolassa päivää ennen kuulemma kaikki ok, loppuraskaudessa kuitenkin hurja väsymys, huono olo, hengitysvaikeuksia ja kipuja, turvotusta ja tunnottomat sormet. Kuulemma kaiken tuon piti olla ”normaalia”. Nyt on kyllä usko ja luottamus hoitohenkilöihin vähän koetuksella. Kuulemani mukaan polyyppeja ei koskaan poisteta, siis näin v. 2019?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe