rakkauden saatto

Valkea arkku tumman yön
kätköissä,joissa hautautuneet
sydämet matkaavat ylös taivaan
sineen

kääriytyneet rakkauden
haavaliinat
paljosta kärsineet
kaikesta luopuneet
ovat kohdanneet

rakkauden elottomuuden

hiljaa lipuen kaukaisuuteen
maatunut rakkaudettomuus
kultaisen portin taakse

näkymättömyyteen

kaksi rakkautta kerran eläneenä
vierellä jousisoittimien soinnuin
ikuisen rakkauden laella kera
kello kumujen

kumuaa nyt hengettömyyden
säveltään,häilyttää
taittaen elämän
ikuisesti kadonneen

- jo rakkauden
saatto pois
haipunee.

12

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laudi**

      ...


      .. meniki arkkupuolelle :/....hautautuneisiin sydämiin :(...
      Hiukan toisenlaista runoutta sinulta.
      Kauniita sanoja ja vertauksia olet silti löytänyt :)
      runoosi.

      *Kai se pittää sinne rakkauven pariin minunkin...
      kun kauhistutit sillä "merkilläsikin"... :)*

      • Mitenhän minä tätä puolustelisin...
        no sanotaan,että pikaisesti hihasta
        vedetty,johon sitten aamulla tein
        miellyttävämmän jatko-osan,kun
        alkoi paatos niin vaivaamaan.

        ...- oliko se niin kauhia
        merkki ....kooppisesta
        jutusta.

        Parempa tätä iltaa Sinulle.


      • laudi**
        dolan kirjoitti:

        Mitenhän minä tätä puolustelisin...
        no sanotaan,että pikaisesti hihasta
        vedetty,johon sitten aamulla tein
        miellyttävämmän jatko-osan,kun
        alkoi paatos niin vaivaamaan.

        ...- oliko se niin kauhia
        merkki ....kooppisesta
        jutusta.

        Parempa tätä iltaa Sinulle.

        No ei se ny ihan hirvee ollut.
        Mutta pahimmasta päästä...:(
        pitäs kartella sitä :/...
        kuulemma.
        Mutta öitä nyt.


      • laudi** kirjoitti:

        No ei se ny ihan hirvee ollut.
        Mutta pahimmasta päästä...:(
        pitäs kartella sitä :/...
        kuulemma.
        Mutta öitä nyt.

        Johan minä varoittelin,jos
        uskollaan autuaaksi itsensä
        tekee ...- kooppi yhteisössä.

        Joten Hyvästejä täältä
        ja hyvää jatkoa Sinulle.

        Hymyilee hän
        mielellään
        nyt.


    • runo64-1

      ...riipaisevaa kerrontaa
      mustilta vesiltä.
      taas saan mieleeni uurnarunosi
      jotka olivat koskettavia
      mutta tässä astuit aimoaskeleen
      eteenpäin tunnelmissasi.

      hyvä dolan!!!

      • Kiitos - että jotain irti sait
        Kiitos - että uurnan muistit,jota
        itse en niin muistakkaan...mikä
        lie kirjoittajan mieli tehneen
        tälläkin...mutta haluan monenkaltaista
        tekstiä tehdä,ettei yhteen urautuisi

        niinkuin tässä muutenkaan uraa
        luotaisiin...kohan on sepityksiä.

        Hyvää illan viettoa ja täälläkin
        vaihteeksi pakastaa ehkä luntakin
        tiedossa - jos hyvin käy.


    • *MURUKULTA*

      Synkkää sanojen sanomaa, vaan empäs ihmettele..
      mutta uskotaan rakkauden voimaan - siihen uusistumiseen - elämään
      Vakuttavaa joka tapauksessa tekstisi dolan!





      ps. Laiton sinulle iltayöstä uudelleen sen jutun, sorry kun meni myöhään,
      ilta-aikani siinä meni vain runot-puolella eilen. Oli aikani mennä selvittään ja puolustaan ystäviäni sinne.

      Parempaa tätä päivää dolan. Uskotaan uuden paremman päivän vielä tulevan,,

      • Voi Kiitos - jota aamusella lempeämmin
        kohtelin,sillä alkoi omatunto niin
        kolkuttaa.
        Hetkessä tämäkin syntyi,kuin
        hihastani vetäisin...pitäiskö
        jo alkaa olla itsestään huolissaan.

        Hitsi - kun nyt sitten olisi
        tullut perille...katsotaan,
        kun ehdin ja vastaan,kun ehdin.
        Hienosti - teet kun ystäviäsi
        puolustat,jos tiedät että heitä
        on kaltoin kohdeltu.

        Luin kuin sattumalta toiselta runo
        palstalta niin pitkälti kun sivut
        aukenivat ... kyllä siinä itselleni
        mietteitä syntyi,mutta en ehtinyt
        ottaa osaa niihin kirjoituksiin.

        Muista , - että vain runoja
        runojen joukossa,ei livenä
        ainakaan minun elämässäni
        - toivon mukaan.

        Hyvää illan kulua Sinulle.


    • mertenprinsessa

      tyhjyyden rajoille jo ennättäneille,
      raskaus saavuttanut tilan jossa
      viimeinenkin värähtely on loppunut.

      Maatunut rakkaus, kultaisten
      porttien takana puhdistumassa.
      Tyhyyden kumua säestää
      jousisoittimet rakkauden laella.

      Kaunis runo kaikessa autenttisuudessa, hyvin puhdistava runo, rohkea runo. Kiitos runostasi Dolan.

      • Mitä - piditkö Sinä tästä paatoksesta,
        vaikka elämään niin paljon haudataankin
        rakkauksia... uusien tullessa sisään.

        Saattue menetetyille rakkauksille,joka
        syntyi kuin itsestään.

        Sanasi tuottavat balsamia
        minulle,jotka säilytän.

        Kiitos - ollaan illalle
        lempeitä,niin iltakin
        on meille.


    • Belethiel

      Syvissä tummissa vesissä kulkee tämä rakkauden saatto, lopullinen, päätös. Surullinen mutta seesteinen, luopuminen, hyväksyminen.
      Tällaista kuvaa runosi minulle piirsi. Raskas, kuin hidastuvat sydämenlyönnit.

      • Monia miljoonia rakkauksia viedään
        saattueena pois,jonkun uuden tieltä
        ja niin jotenkin se näin menee.
        Hyvä - jotka pystyvät sen ikuisesti
        pitämään tämän nyky elämän kiihkeissä
        rytmeissä kuin elämän eri kiihkoissa

        onnellinen hän.joka rakkauden
        pystyy pitämään sisällään
        - sille omalleen
        ja valitulle.

        Hiven ehkä taustaa nk.hihasta
        vedetystä tarinasta.
        Raskas aihe josta ei todellakaan
        voi kevyesti kirjoittaa,etenkin
        jos toiselle tekee suuren vääryyden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe