Jaksamista kaikille!

Pihla-67

Oman äitini, joka oli dementikko, kuolemasta tulee syksyllä 2 vuotta.
Olen ajatellut teitä, omaisia, hoitajia, ja kaikkia palstalaisia.

Valoa ja iloa päiviinne, sillä jossain vaiheessa pilkahtaa myös aurinko.

Pihla.

4

1126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *mimmu*

      Jaksamisia todellakin tarvitaan, olen miettinyt koko päivän pitäiskö kiirehtiä lomaani, kun tunnen itteni, niiiiin väsyneeksi.

      Oikea lomani olisi vasta helmi-maaliskuun vaihteessa ja sinne on vielä matkaa...

      Oma äitini on myös dementikko ja nyt vähällä aikaa on toiminnot menneet todella alaspäin, kaikesta täytyy käskeä/ toistaa useita kertoja, vaikka sitähän hän on ollut jo monta monituista vuotta, mutta nyt sitten IHAN KAIKESTA, mikä vie todella voimia.

      Yritän kuitenkin olla rauhallinen toimiessani, mutta sekin on taitolaji, eikä aina pysty pitämään sisällään kaikkea ja joskus sitten tulee sanottua sellaista mitä ei pitäis ja sitten harmittaa pirusti:(

      Taidan heti aamulla soittaa intervallipaikkaan, jos saisin vapaatani aikaistettua.

      Olen pyrkinyt pitämään vapaat n. 2kk välein, mutta nyt jostain syystä varasin 3kk päähän ja se tuntuu nyt liian pitkältä ajalta, kuitenkin nyt tiedostan itselleni loman tarpeen ja sen että lepo vaan voi korvata tämän väsymyksen.

      Sitä loman jälkeen on kuin uusi ihminen ja taas jaksaa paremmin pukertaa äidin kanssa paremmin:-)

      Sinä äitiäsi hoitaneena tiedät tunteen varmasti!

      • Pihla-67

        välillä minulla oli jopa vihan tunteita, sillä tuntui, ettei äitiä miellytä mikään.

        Ja meillä oli vuokrattu asunto, jossa sisareni jaksoivat käyttää äitiä "lomilla", mutta itse, sairaanhoitajana en osannut;) enkä jaksanut.

        Uuupumus iski, ja välillä olin niin poikki, että aivan itkin turhautumistani. Onneksi äitini hoitopaikan osastonhoitaja palautteli minua maan pinnalle. Vasta nyt alkaa väsymys hellittää, niin koville tämä äitini sairaus otti. Siinä kerkisi kuolla isäkin ensin.

        Mutta:valon pilkahdusta sinulle, toivoo Pihla.


      • eräs tytär
        Pihla-67 kirjoitti:

        välillä minulla oli jopa vihan tunteita, sillä tuntui, ettei äitiä miellytä mikään.

        Ja meillä oli vuokrattu asunto, jossa sisareni jaksoivat käyttää äitiä "lomilla", mutta itse, sairaanhoitajana en osannut;) enkä jaksanut.

        Uuupumus iski, ja välillä olin niin poikki, että aivan itkin turhautumistani. Onneksi äitini hoitopaikan osastonhoitaja palautteli minua maan pinnalle. Vasta nyt alkaa väsymys hellittää, niin koville tämä äitini sairaus otti. Siinä kerkisi kuolla isäkin ensin.

        Mutta:valon pilkahdusta sinulle, toivoo Pihla.

        Niin, vihan tunteita kaikkien hoitamatta jääneiden asioiden vuoksi, jotka kaatuvat niskaani.

        Ja surua, luopumista aina uudestaan ja uudestaan, kun tauti etenee.

        Tänään en voinut olla itkemättä, kun kävin hoitokodissa, eikä enää ollut lainkaan keskustelua. Äiti kyllä tunnisti, jotain yritti sanoakin, muttei siinä onnistunut.

        Välillä toivon, että hän pääsisi jo pois ja kauhistuttaa samalla tällaiset ajatukset.


      • Pihla-67
        eräs tytär kirjoitti:

        Niin, vihan tunteita kaikkien hoitamatta jääneiden asioiden vuoksi, jotka kaatuvat niskaani.

        Ja surua, luopumista aina uudestaan ja uudestaan, kun tauti etenee.

        Tänään en voinut olla itkemättä, kun kävin hoitokodissa, eikä enää ollut lainkaan keskustelua. Äiti kyllä tunnisti, jotain yritti sanoakin, muttei siinä onnistunut.

        Välillä toivon, että hän pääsisi jo pois ja kauhistuttaa samalla tällaiset ajatukset.

        sillä itse koen, että nämä tunteet olivat luonnollisia- turhautuminen, toivo siitä, että äiti pääsee tuskastaan....

        Ja kun kaikki oli ohi, tuli kauhea tunteen aalto, jossa koin kaikki mahdolliset tunteet taas kerran.

        Ihmisen mieli on kummallinen.
        Älä syyllistä itseäsi, minä tein niin, ja nyt koen, ettei olisi tarvinnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe