Jaksamista kaikille!

Pihla-67

Oman äitini, joka oli dementikko, kuolemasta tulee syksyllä 2 vuotta.
Olen ajatellut teitä, omaisia, hoitajia, ja kaikkia palstalaisia.

Valoa ja iloa päiviinne, sillä jossain vaiheessa pilkahtaa myös aurinko.

Pihla.

4

1183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *mimmu*

Jaksamisia todellakin tarvitaan, olen miettinyt koko päivän pitäiskö kiirehtiä lomaani, kun tunnen itteni, niiiiin väsyneeksi.

Oikea lomani olisi vasta helmi-maaliskuun vaihteessa ja sinne on vielä matkaa...

Oma äitini on myös dementikko ja nyt vähällä aikaa on toiminnot menneet todella alaspäin, kaikesta täytyy käskeä/ toistaa useita kertoja, vaikka sitähän hän on ollut jo monta monituista vuotta, mutta nyt sitten IHAN KAIKESTA, mikä vie todella voimia.

Yritän kuitenkin olla rauhallinen toimiessani, mutta sekin on taitolaji, eikä aina pysty pitämään sisällään kaikkea ja joskus sitten tulee sanottua sellaista mitä ei pitäis ja sitten harmittaa pirusti:(

Taidan heti aamulla soittaa intervallipaikkaan, jos saisin vapaatani aikaistettua.

Olen pyrkinyt pitämään vapaat n. 2kk välein, mutta nyt jostain syystä varasin 3kk päähän ja se tuntuu nyt liian pitkältä ajalta, kuitenkin nyt tiedostan itselleni loman tarpeen ja sen että lepo vaan voi korvata tämän väsymyksen.

Sitä loman jälkeen on kuin uusi ihminen ja taas jaksaa paremmin pukertaa äidin kanssa paremmin:-)

Sinä äitiäsi hoitaneena tiedät tunteen varmasti!

• Pihla-67

välillä minulla oli jopa vihan tunteita, sillä tuntui, ettei äitiä miellytä mikään.

Ja meillä oli vuokrattu asunto, jossa sisareni jaksoivat käyttää äitiä "lomilla", mutta itse, sairaanhoitajana en osannut;) enkä jaksanut.

Uuupumus iski, ja välillä olin niin poikki, että aivan itkin turhautumistani. Onneksi äitini hoitopaikan osastonhoitaja palautteli minua maan pinnalle. Vasta nyt alkaa väsymys hellittää, niin koville tämä äitini sairaus otti. Siinä kerkisi kuolla isäkin ensin.

Mutta:valon pilkahdusta sinulle, toivoo Pihla.

• eräs tytär
        Pihla-67 kirjoitti:

välillä minulla oli jopa vihan tunteita, sillä tuntui, ettei äitiä miellytä mikään.

Ja meillä oli vuokrattu asunto, jossa sisareni jaksoivat käyttää äitiä "lomilla", mutta itse, sairaanhoitajana en osannut;) enkä jaksanut.

Uuupumus iski, ja välillä olin niin poikki, että aivan itkin turhautumistani. Onneksi äitini hoitopaikan osastonhoitaja palautteli minua maan pinnalle. Vasta nyt alkaa väsymys hellittää, niin koville tämä äitini sairaus otti. Siinä kerkisi kuolla isäkin ensin.

Mutta:valon pilkahdusta sinulle, toivoo Pihla.

Niin, vihan tunteita kaikkien hoitamatta jääneiden asioiden vuoksi, jotka kaatuvat niskaani.

Ja surua, luopumista aina uudestaan ja uudestaan, kun tauti etenee.

Tänään en voinut olla itkemättä, kun kävin hoitokodissa, eikä enää ollut lainkaan keskustelua. Äiti kyllä tunnisti, jotain yritti sanoakin, muttei siinä onnistunut.

Välillä toivon, että hän pääsisi jo pois ja kauhistuttaa samalla tällaiset ajatukset.

• Pihla-67
        eräs tytär kirjoitti:

Niin, vihan tunteita kaikkien hoitamatta jääneiden asioiden vuoksi, jotka kaatuvat niskaani.

Ja surua, luopumista aina uudestaan ja uudestaan, kun tauti etenee.

Tänään en voinut olla itkemättä, kun kävin hoitokodissa, eikä enää ollut lainkaan keskustelua. Äiti kyllä tunnisti, jotain yritti sanoakin, muttei siinä onnistunut.

Välillä toivon, että hän pääsisi jo pois ja kauhistuttaa samalla tällaiset ajatukset.

sillä itse koen, että nämä tunteet olivat luonnollisia- turhautuminen, toivo siitä, että äiti pääsee tuskastaan....

Ja kun kaikki oli ohi, tuli kauhea tunteen aalto, jossa koin kaikki mahdolliset tunteet taas kerran.

Ihmisen mieli on kummallinen.
        Älä syyllistä itseäsi, minä tein niin, ja nyt koen, ettei olisi tarvinnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      212
      6748
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      303
      4683
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      143
      3616
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      115
      3434
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      67
      3405
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2876
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      260
      2648
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      83
      2449
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2366
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      101
      1941
    Aihe