Jaksamista kaikille!

Pihla-67

Oman äitini, joka oli dementikko, kuolemasta tulee syksyllä 2 vuotta.
Olen ajatellut teitä, omaisia, hoitajia, ja kaikkia palstalaisia.

Valoa ja iloa päiviinne, sillä jossain vaiheessa pilkahtaa myös aurinko.

Pihla.

4

1160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *mimmu*

Jaksamisia todellakin tarvitaan, olen miettinyt koko päivän pitäiskö kiirehtiä lomaani, kun tunnen itteni, niiiiin väsyneeksi.

Oikea lomani olisi vasta helmi-maaliskuun vaihteessa ja sinne on vielä matkaa...

Oma äitini on myös dementikko ja nyt vähällä aikaa on toiminnot menneet todella alaspäin, kaikesta täytyy käskeä/ toistaa useita kertoja, vaikka sitähän hän on ollut jo monta monituista vuotta, mutta nyt sitten IHAN KAIKESTA, mikä vie todella voimia.

Yritän kuitenkin olla rauhallinen toimiessani, mutta sekin on taitolaji, eikä aina pysty pitämään sisällään kaikkea ja joskus sitten tulee sanottua sellaista mitä ei pitäis ja sitten harmittaa pirusti:(

Taidan heti aamulla soittaa intervallipaikkaan, jos saisin vapaatani aikaistettua.

Olen pyrkinyt pitämään vapaat n. 2kk välein, mutta nyt jostain syystä varasin 3kk päähän ja se tuntuu nyt liian pitkältä ajalta, kuitenkin nyt tiedostan itselleni loman tarpeen ja sen että lepo vaan voi korvata tämän väsymyksen.

Sitä loman jälkeen on kuin uusi ihminen ja taas jaksaa paremmin pukertaa äidin kanssa paremmin:-)

Sinä äitiäsi hoitaneena tiedät tunteen varmasti!

• Pihla-67

välillä minulla oli jopa vihan tunteita, sillä tuntui, ettei äitiä miellytä mikään.

Ja meillä oli vuokrattu asunto, jossa sisareni jaksoivat käyttää äitiä "lomilla", mutta itse, sairaanhoitajana en osannut;) enkä jaksanut.

Uuupumus iski, ja välillä olin niin poikki, että aivan itkin turhautumistani. Onneksi äitini hoitopaikan osastonhoitaja palautteli minua maan pinnalle. Vasta nyt alkaa väsymys hellittää, niin koville tämä äitini sairaus otti. Siinä kerkisi kuolla isäkin ensin.

Mutta:valon pilkahdusta sinulle, toivoo Pihla.

• eräs tytär
        Pihla-67 kirjoitti:

välillä minulla oli jopa vihan tunteita, sillä tuntui, ettei äitiä miellytä mikään.

Ja meillä oli vuokrattu asunto, jossa sisareni jaksoivat käyttää äitiä "lomilla", mutta itse, sairaanhoitajana en osannut;) enkä jaksanut.

Uuupumus iski, ja välillä olin niin poikki, että aivan itkin turhautumistani. Onneksi äitini hoitopaikan osastonhoitaja palautteli minua maan pinnalle. Vasta nyt alkaa väsymys hellittää, niin koville tämä äitini sairaus otti. Siinä kerkisi kuolla isäkin ensin.

Mutta:valon pilkahdusta sinulle, toivoo Pihla.

Niin, vihan tunteita kaikkien hoitamatta jääneiden asioiden vuoksi, jotka kaatuvat niskaani.

Ja surua, luopumista aina uudestaan ja uudestaan, kun tauti etenee.

Tänään en voinut olla itkemättä, kun kävin hoitokodissa, eikä enää ollut lainkaan keskustelua. Äiti kyllä tunnisti, jotain yritti sanoakin, muttei siinä onnistunut.

Välillä toivon, että hän pääsisi jo pois ja kauhistuttaa samalla tällaiset ajatukset.

• Pihla-67
        eräs tytär kirjoitti:

Niin, vihan tunteita kaikkien hoitamatta jääneiden asioiden vuoksi, jotka kaatuvat niskaani.

Ja surua, luopumista aina uudestaan ja uudestaan, kun tauti etenee.

Tänään en voinut olla itkemättä, kun kävin hoitokodissa, eikä enää ollut lainkaan keskustelua. Äiti kyllä tunnisti, jotain yritti sanoakin, muttei siinä onnistunut.

Välillä toivon, että hän pääsisi jo pois ja kauhistuttaa samalla tällaiset ajatukset.

sillä itse koen, että nämä tunteet olivat luonnollisia- turhautuminen, toivo siitä, että äiti pääsee tuskastaan....

Ja kun kaikki oli ohi, tuli kauhea tunteen aalto, jossa koin kaikki mahdolliset tunteet taas kerran.

Ihmisen mieli on kummallinen.
        Älä syyllistä itseäsi, minä tein niin, ja nyt koen, ettei olisi tarvinnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3447
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2624
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2386
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1647
    Aihe