Pelko???

LoVe-U <3

Mulla on ongelma että mulla on 3 onnellista koiraa. Whippet, venäjänvinttikoira ja Afgaaninvinttikoira. Se Whippet-Beibi on kauheen arka. Kun se on ruokakupilla ja vaikka Ninni (afgaani) kävelee vaan ohi ni se kiiruhtaa pois. Jos vastaan tulee ihmisiä/muita koiria kadulla se kiertää ne KAUKAA ja kun tulee vieraita kylään se uikuttaa omalla pedillään ja kun sitä joku koittaa silittää se näykkäsee tai pötkii pakoon.

Miten saisin sen rohkeammaksi? minua kohtaan se käyttäytyy täysin normaalisti! Olen sen ostanut koirienturvakodista kun se oli jo 4vuotias. Eli voisiko olla mahdollista että sillä on jotain traumoja? saisiko sen silti vielä kiltiksi?? Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista! ne tulee tarpeen!!!!!

By: Love-u

3

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koirasi on kyllä kiltti, mutta kovin pelokkaalta se vaikuttaa. Epäilemättä arkuuden ja luottamuksen puutteen taustalla on epäoikeudenmukainen/ymmärtämätön kohtelu koiran aiemmassa kodissa.

      Oletko kokeillut saada koiraa innostumaan vieraiden aikana leikistä, herkuista yms mukavista asioista. Aluksi vieraan on hyvä olla kuin ei huomaisikaan koiraa. Houkuttele koira lähestymään vieraita omasta tahdostaan. Koiran ei heti tarvitse "hypätä vieraan syliin", riittää kun se kiinnostuu vieraasta ja rohkenee herkutella tai leikkiä vieraan lähellä. Sopivalla hetkellä vieras voi antaa koiralle positiivisia kokemuksia herkuilla, rauhallisella leikillä, huomioimisella. Itse varmasti tiedät/huomaat mistä koira pitää.

      Oma peti esim kannattaa rauhoittaa koiran turvapaikaksi, koiran pitää kokea että tunkeilijoita ei ole kaikkialla ja aina pääsee perääntymään rauhalliseen paikkaan hämmentävästä tilanteesta.

      Ruokailutilanne kannattaa yrittää rauhoittaa. Koira on saattanut aiemmassa kodissaan kokea ruokailutilanteessa ikäviä asioita.

      Ulkoillessa voit yrittää kiinnittää koiran huomion itseesi. Älä koskaan yritä pakottaa ulkonakaan koiraa lähestymään vieraita. Ulkona vieraisiin ei oikeastaan koiran tarvitsisi kiinnittää lainkaan huomiota. Sinä olet laumanjohtaja ja koiran pitäisi luottaa että sinä pidät ulkopuoliset kurissa.

      • LoVe-u <3

        Mutta vieraiden ollessa meillä en edes minä pääse koiran vierelle kun se on niin peloissaan. Ulkona en tietenkään pakota sitä muiden luokse. Itse se huomaa ne kun on niin tarkkaavaisena.


      • Anonyymi
        LoVe-u <3 kirjoitti:

        Mutta vieraiden ollessa meillä en edes minä pääse koiran vierelle kun se on niin peloissaan. Ulkona en tietenkään pakota sitä muiden luokse. Itse se huomaa ne kun on niin tarkkaavaisena.

        Olisiko sinun mahdollista ottaa yhteyttä koiraterapeuttiin/vastaavaan ammattikouluttajaan? He tietävät paljon koiran käytöksestä. Auttavat sanallisesti, mutta on myös mahdollista että terapeutti käy tutustumassa koiraan ja yrittää paikan päällä ratkaista ongelmaa.

        Linkistä löydät yhden listan terapeuteista. Hakukonetta käyttämällä löytyy varmasti lisää.
        http://www.koiraterapeutit.fi/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe