Maanantaina 12.1.2009 puolustusvoimissa astui palvelukseen reilut 14 300 uutta alokasta. Maavoimissa palveluksen aloitti noin 11 300 alokasta, merivoimissa 1950, ilmavoimissa 850 ja Rajavartiolaitoksessa 220.
Edellisen erän keskeyttämisprosentin tiedotettiin olevan noin 17 ! Nouseeko tämän uuden erän keskeyttämisprosentti jo yli kahdenkymmenen ? Asepalvelukseen pääsee tätä nykyä liian helposti. Ylipainoiset ja palvelukseen sopimattomat joutaisivat saada C-paperit jo kutsunnoissa.
Uuden erän
2
474
Vastaukset
- Säkylän lämäri
Itse olen oikeastaan juuri päinvastaista mieltä. Omasta mielestäni varusmiespalvelus antaa ihmiselle erittäin hyvän mahdollisuuden ottaa itseään niskasta kiinni ja kohottaa vähän kuntoaan. Itse olin huomattavasti ylipainoinen kun tulin armeijaan. Nyt olen laihtunut 16 kiloa, olo on huomattavasti parempi ja olen jaksanut ihan siinä missä muutkin temmeltää.
Eri asia on toki, että ymmärtävätkö ihmiset vielä 18-19 vuotiaina että ylipaino ja huono kunto ovat asioita jotka haittaavat elämää tulevaisuudessa. Tulin armeijaan 24 vuotiaana ja tiesin silloin jo olevani pulassa, jollen saa jotain aikaiseksi elämälläni.- laihdutuskerhoksi
Ylipainoiset tekevät alokasajasta todellisen helvetin niille, jotka ovat jo valmiiksi hyvässä kunnossa. Ovat tiellä ja heikentävät koulutuksen tasoa. Eivät viitsi laihduttaa ylipainoansa pois ennen asepalvelukseen astumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768