naurettavaa,

55v työtön

kun seurasin äsken keskustelua työttömyydestä.

Missä niitä työpaikkoja?

Kauhea huoli,kun ei ihmiset tee työtä,mutta eikö nämä keskustelijat tiedä,ei ole työtä.
Samalla he moitti työtöntä joka saa työttömyyskorvausta,mikä luuseri kun ei työ kiinnosta vaikka olis työttömälle hyväksi kun saa työkavereita esm.
Mutta?,minne pääsee töihin esm.55v jolla ei ole koulutusta.

32

1363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 55v työtön

minäkin haluaisin töihin jos pääsis.

• katsos niin

että NE jotka työtöntä pitää luuserina tai laiskana,se hellä on vain semmonen tapa lyödä lyötyä,eivätpä tule sanomaan missä niitä työpaikkoja on ja eivät varmasti yritä "värvätä"työtöntä töihin sinne missä itse ovat vaikka siellä työpaikka sattuisikin auki olemaan,varmasti ollaan hiljaa.
      Kyllä näillä on suuta sitten loksuttaa kuinka työtön on laiska ja vaikka mitä.

• muttei palkanmaksajia..

Missäpäin asustelet ja vaikutat?

• ovat työssä,,,,

niin he voisivat kysästä pomolta että "mä tiedän kaverin joka olis työtä vailla,olisko täällä sille työtä" mutta kun ei varmasti,mieluimmin moititaan ja haukutaan laiskaksi.

• haki työtä

suurehkosta marketista niin sillä vaadittiin hakemukseen liitettäväksi valokuva.
      Mitä hiton merkitystä on ulkonäöllä marketin kassalla.
      Varmaan tuonne asiakkailtakin pyydetään valokuva jotta päästetään ostoksille.

• 55v työtön

olen ja ei tilanne ole sen parempi,pätkää sillon tällön ja sielläkin ihmetellään,viten noin vanhana pääsit töihin?
        Kyllähän se työteko aina parempi olis,mutta minne sitä pääsee töihin,kukaan ei pyydä edes haastatteluun.
        Nyt suunnitellaan jopa lisäpäivien poistamista,ettei vaan vaille kuuskymppinen luuseroidu.

• merkitystä

Kun asiakas poistuu kaupasta jää hänen mieleensä parhaiten se mitä siellä viimeksi tapahtui ja näkyi, ja se muokkaa hänen käsitystään marketista. Ei ole yhdentekevää onko kassalla viehättävän näköinen ihminen tai suohirviö. Kaikki ihmiset eivät ulkonäkönsä vuoksi sovellu asiakaspalveluun, niin nyt vaan on fakta joka on hyväksyttävä.

• Hanna

Ihmiset ovat kuin kanat, nokkimajärjestys on tarkka molemmilla.
        Turvatussa leipäpuussa 30 vuotta pulskistuneet ei ymmärrä yhtään mitään työttömän, pienillä eläkkeillä kituuttavien tai esimerkiksi velkaantuneiden pienyrittäjien vaikeuksista.

Työkkärin ja sossun systeemit on rakennettu aivan järjettömästi tarkoituksena vain kyykyttää köyhiä.
        Kannatan ehdottomasti kansalaispalkkaa, joka antaisi aidon mahdollisuuden tehdä kannattavasti pieniäkin työnpätkiä. Ja ennen kaikkea ehkäisisi alentavan kyykyttämisen!

• 55v työtön

vaaditaan,se vie viimeisetkin mahdollisuudet,onneksi ei leipäjonossa tarvii olla valokuvaa.

• joutis

Nimittäin työn saanti.

Jos työn laatu, jatkuvuuden varmistaminen ja paikkakunta eivät ole esteenä ja lisäksi TES:n mukainen palkkaus kelpaa, niin töitä löytyy.

Työn laadulle, työajalle ja palkkaustasolle asetettavat vähimmäisvaatimukset sekä kotiseuturakkaus ovat rajoittavia tekijöitä.

Tietenkin useimmat esittävät omasta mielestään perusteltuja ehtoja näille vaatimuksille mutta silloinhan ei enää olekaan kyse työn saamisesta vaan vaatimuksista!

Minulla ei ollut pienimpiäkään vaikeuksia työ saannissa.
      En ollut hirveän valikoiva.

Soviteltu päiväraha ja verottajan vähennysrajoitukset veivät mielenkiintoni työhön ja jäin vapaalle.

• Hanna

pitäisi survoutua kaikkien. Ihmisen joka on ikänsä asunut sanotaan vaikkapa Sotkamossa, on oma koti ja tuttu rakas elinpiiri.
        Harrastuksena miehellä metsästys ja kalastus. Vaimolla puutarhanhoito, marjastus sekä jumppa kansalaisopiston piirissä.
        Mahtaisi tulla suru puseroon jossain Mellunmäessä, vaikka siivoojan töitä löytysikin.

• Hanna kirjoitti:

pitäisi survoutua kaikkien. Ihmisen joka on ikänsä asunut sanotaan vaikkapa Sotkamossa, on oma koti ja tuttu rakas elinpiiri.
        Harrastuksena miehellä metsästys ja kalastus. Vaimolla puutarhanhoito, marjastus sekä jumppa kansalaisopiston piirissä.
        Mahtaisi tulla suru puseroon jossain Mellunmäessä, vaikka siivoojan töitä löytysikin.

Jaaaa, työnperässä on pitänyt ikänsä mennä. Eipä olla kääriydytty pumpuliin minnekään "sotkamoon".

Työnperässä olen kiertänyt ulkomaillakin ja vaikka kuin olisi ikävä ollut äitiä ja kotikylää, niin sen oman ja perheen toimeentulon vuoksi on vain ollut pakko pistää tavarat taas laatikoihin ja pussukoihin ja lähdettävä uudelle paikkakunnalle. Nyt on viidestoista asunto ja noin kymmenes paikkakunta menossa.

Vieraan kielenkin opettelin ja kolme eri ammattia opiskelin työn ohessa ja välillä päätoimisestikin velaksi.

Kalastusta, jumppaa ja marjanpoimintaa, ystäviä sekä kukan istutusta on löytynyt muualtakin kuin kotikylän pihoilta.

Mies on kiertänyt myös etelä-suomea komennustöissä ja asunut kolhooseissa, jotta on jollaintapaa toimeentultu. Itkut ei ole auttanut, kassia vaan pakkaamaan. Tunnin varoituksella onnistuu lähtö veläkin, kassit on valmiina pakattuna makuupusseineen ja puhtaine lakanoineen.

• miljoona kirjoitti:

Jaaaa, työnperässä on pitänyt ikänsä mennä. Eipä olla kääriydytty pumpuliin minnekään "sotkamoon".

Työnperässä olen kiertänyt ulkomaillakin ja vaikka kuin olisi ikävä ollut äitiä ja kotikylää, niin sen oman ja perheen toimeentulon vuoksi on vain ollut pakko pistää tavarat taas laatikoihin ja pussukoihin ja lähdettävä uudelle paikkakunnalle. Nyt on viidestoista asunto ja noin kymmenes paikkakunta menossa.

Vieraan kielenkin opettelin ja kolme eri ammattia opiskelin työn ohessa ja välillä päätoimisestikin velaksi.

Kalastusta, jumppaa ja marjanpoimintaa, ystäviä sekä kukan istutusta on löytynyt muualtakin kuin kotikylän pihoilta.

Mies on kiertänyt myös etelä-suomea komennustöissä ja asunut kolhooseissa, jotta on jollaintapaa toimeentultu. Itkut ei ole auttanut, kassia vaan pakkaamaan. Tunnin varoituksella onnistuu lähtö veläkin, kassit on valmiina pakattuna makuupusseineen ja puhtaine lakanoineen.

Poikamiesajat ovat luku sinänsä mutta perheellisenäkin tuli paikkakunnan vaihtoja, laskentatavasta riippuen 4 - 6kpl.

Kahteen otteeseen pensan rintaruokinta ajoitti ajamista.

Meillä muutot olivat helppoja.
        Minä torjuin puutetta, vaimo oli kotona lasten kanssa.
        Positiivista oli turhien kamojen kariseminen muuttojen yhteydessä.

Penskojen yläaste/lukiovaiheessa lähdin liikkeelle yksin.
        Vaimo jäi osa-aikaisena vahtimaan marketin kassaa ja kotia.

Tavoitteena oli kytkeä vapaalle 50-vuotisena mutta 90-luvun lama ja kahden työnantajani konkurssi siirti toimenpiteen 53-vuotiseksi.
        Senkin jälkeen tein 10 määräaikaista keikkaa totutellen hiljalleen täysjoutilaisuuteen.

Kerran tuo tunnin hälytysvalmius toteutui.
        22okm:n päästä soitettiin ja kysyttiin mielenkiintoani.
        3:n tunnin kuluttua olin kyseisen putiikin pihassa.

Keikoilla oli toimeksiantaja järjestänyt hotelli- tai kerrostalomajoituksen.
        Kiertolaisajan vakituisissa työpaikoissa, 4kpl, hankin ja maksoin asumisen itse.

Kotipaikkakunnalla ei työmahdollisuuksia ollut.
        Jos olisin jäänyt ruikuttamaan niin lähimenneisyyden 8:n täysjoutilaan ja niitä edeltävien 5:n laiskuuteen opetteluvuoden asemesta olisin saanut olla työkkärin pomputeltavana ja näiden, mainitsemieni vuosien sisältö olisi ollut jotain muuta.
        Nykypäivästä puhumattakaan.

Ps. Toimialaa ja tehtävän tyyppiä vaihdoin usein.
        Palkkauseni heilui välillä 1 : 4.
        Joten siinäkään suhteessa en ollut niuho.
        En hakenut töitä.
        Niitä tarjottiin.
        Milloin mistäkin.

• laiska-lasse kirjoitti:

Poikamiesajat ovat luku sinänsä mutta perheellisenäkin tuli paikkakunnan vaihtoja, laskentatavasta riippuen 4 - 6kpl.

Kahteen otteeseen pensan rintaruokinta ajoitti ajamista.

Meillä muutot olivat helppoja.
        Minä torjuin puutetta, vaimo oli kotona lasten kanssa.
        Positiivista oli turhien kamojen kariseminen muuttojen yhteydessä.

Penskojen yläaste/lukiovaiheessa lähdin liikkeelle yksin.
        Vaimo jäi osa-aikaisena vahtimaan marketin kassaa ja kotia.

Tavoitteena oli kytkeä vapaalle 50-vuotisena mutta 90-luvun lama ja kahden työnantajani konkurssi siirti toimenpiteen 53-vuotiseksi.
        Senkin jälkeen tein 10 määräaikaista keikkaa totutellen hiljalleen täysjoutilaisuuteen.

Kerran tuo tunnin hälytysvalmius toteutui.
        22okm:n päästä soitettiin ja kysyttiin mielenkiintoani.
        3:n tunnin kuluttua olin kyseisen putiikin pihassa.

Keikoilla oli toimeksiantaja järjestänyt hotelli- tai kerrostalomajoituksen.
        Kiertolaisajan vakituisissa työpaikoissa, 4kpl, hankin ja maksoin asumisen itse.

Kotipaikkakunnalla ei työmahdollisuuksia ollut.
        Jos olisin jäänyt ruikuttamaan niin lähimenneisyyden 8:n täysjoutilaan ja niitä edeltävien 5:n laiskuuteen opetteluvuoden asemesta olisin saanut olla työkkärin pomputeltavana ja näiden, mainitsemieni vuosien sisältö olisi ollut jotain muuta.
        Nykypäivästä puhumattakaan.

Ps. Toimialaa ja tehtävän tyyppiä vaihdoin usein.
        Palkkauseni heilui välillä 1 : 4.
        Joten siinäkään suhteessa en ollut niuho.
        En hakenut töitä.
        Niitä tarjottiin.
        Milloin mistäkin.

Sulla on harhaan johtava nimimerkki.

Itse tässä pakkaan juuri uutta viikonloppukeikkaa varten, lähden miehelle seuralaiseksi hänen keikalleen. Ja sellaisiin alkeellisiin olosuhteisiin, että vähänkin nynnympää itkettäisi varmasti.

• joutis
        Hanna kirjoitti:

Rajoittui alueelle Hamina - Sipoo - Järvenpää - Forssa - Raahe - Otanmäki - Varkaus - Savonlinna - Kitee - Lappeenranta.

Tilaa oli!

Kommenttisi muuten oli tyypillinen kotiseuturakkaalle valittajalle.
        Keskity harrastuksiisi, työttömällähän on aikaa!

Minä kestin arkipäivät hengissä ilman naistakin (vaimoa) vaikka ei olisi ollut pakko.
        Mutta se moraali!

• Hanna
        joutis kirjoitti:

Rajoittui alueelle Hamina - Sipoo - Järvenpää - Forssa - Raahe - Otanmäki - Varkaus - Savonlinna - Kitee - Lappeenranta.

Tilaa oli!

Kommenttisi muuten oli tyypillinen kotiseuturakkaalle valittajalle.
        Keskity harrastuksiisi, työttömällähän on aikaa!

Minä kestin arkipäivät hengissä ilman naistakin (vaimoa) vaikka ei olisi ollut pakko.
        Mutta se moraali!

vaikka olen joskus ollut työttömänä, joten kaikki se kyykytys on kyllä omakohtaisesti koettu.

• joutis
        Hanna kirjoitti:

vaikka olen joskus ollut työttömänä, joten kaikki se kyykytys on kyllä omakohtaisesti koettu.

Ei minua kukaan kyykyttänyt.

Hankin itse työpaikkani.
        Työkkäri ei koskaan ehdotellut mitään.
        Muutaman matka-avustuksen otin työkkäriltä.

• miljoona kirjoitti:

Sulla on harhaan johtava nimimerkki.

Itse tässä pakkaan juuri uutta viikonloppukeikkaa varten, lähden miehelle seuralaiseksi hänen keikalleen. Ja sellaisiin alkeellisiin olosuhteisiin, että vähänkin nynnympää itkettäisi varmasti.

Eikös tälläistä itsevetäytynyttä kutsuta laikuriksi, pummiksi, luuseriksi tai joksikin sellaiseksi.

Tein aikanani valikoimatta töitä.
        Olen nauttinut viimeiset vuodet.

Kirjoituksesi saattoi ajattelemaan miten helpolla vaimoni loppujen lopuksi pääsi.
        Muutaman viikonlopun oli luonani mutta ilman makuupussia.

Olen kylläkin sitä mieltä että vaihtelevat kokemukset rikastavat ja kaajentavat ajatusmaailmaa.
        Elämästä aa enemmän irti ja hakee luonnostaan uusia virikkeitä.

Ei jäädä makaamaan.

• 48-vuotias pätkätyöläinen

Olen samaa mieltä hänen kanssaan, joka ketjussa mainitsi, että töitä on, mutta ei palkan maksajia. Valtion tukijärjestelmää (työllistämistuet) läheltä seuranneena, näin kuinka tämä palkanmaksu hoituu. Vaihdetaan kuuden kuukauden välein porukkaa jne. kukaan ei halua ottaa oikeasti työhön ja itse maksaa palkaa, kun valtio mahdollistaa palkkakulujen hoidon työllistämistuella.

Itse olen muuttanut syntymäseudultani etelää kohti, mutta en missään nimessä halua pääkaupunkiseudulle tukehtumaan. Olen ajoittain kouluttanut itseäni, että pysyn ns. työkykyisenä, mutta ei niitä töitä vaan kuulu, ei edes haastattelukutsua. Eri ikäisiä ihmisiä kuunnellessani, kuuluu aina tämä iänikuinen kommentti, että töitä saa pääasiassa suhteilla, ei koulutus ja kokemus ole ensisijainen.

Vuoden ensimmäisessä toimihenkilöunionin lehdessäkin Manpowerin toimitusjohtaja Fredrik Karlsson sanoo, että ammattikokemus ei ole tärkein valintakriteeri työntekijän valinnassa. Markkina-arvo koostuu ominaisuuksista ja arvomaailmasta.

Niin että pistääpä miettimään tässä, että miksi minä olen joutoaikani käyttänyt opiskeluun ja työkyvyn ylläpitämiseen, nyt jo yli vuoden työttömänä olleena????

• "Parempina aikoina" hankkimani monipuolinen kokemus ja runsaat henkilökontaktit nousivat arvoonsa laman, jakohdallani kahden työmantajan kaatumisen koittaessa.

Entiset työnantajani ja työkaverini ottivat yhteyttä ja tarjosivat töitä perustuen tuntemiseeni.

Osaaminen, valmiudet ja asenne tekemiseen.
        Nämä olivat ne peusteet.
        Kyseiset tehtävät eivät olleet missään haussa vaan niihin täytyi etsiä henkilö kyökin oven kautta.

Jos olisin jököttänyt kotipaikkakunnalani niin näitä yhteyksiä ei olisi syntynyt.

• Enoopudonnut

Mitäs valitat? Töitä on!
        Itekkin oon ollut ammattimies ja oon sitä vieläkin. Tosin en samassa duunissa.
        Edellisen laman takia putosin tyhjänpäälle. Oli sillon asuntovelkaakin. Enkä #"&# jäänyt surkutteleen. Jos olisin, olisin nyt ehkä ...

Kun Hesassa asun, ajan taksia. Siinä sivussa samalla kouluttauduin bussikuskiksi. Nyt teen sitä vakituiseksi, taksia duunaan ja tuuraan silloin kun huvittaa.
        Enkä kadu valintaani. Se oli silloin pakkorako. Entisessä työssä/ammatissa ei ollut kysyntää.

Vaikka liksa pieneni, olen silti onnellinen ja tulen hyvin toimeen. Kesämökinkin olen pystynyt näillä liksoilla hankkimaan...

Tässä vain vihjeeksi.
        Jos et katso itsesi olevan niin kauhian erinomainen ihminen, voit ottaa vinkistäni vaarin.

Taksissa on pula kuskeista. Mene kysymään vaikka ensalkuun joltakin, kuinka sinne oikein pääsisi töihin.

• Naapurijunaan hyppäämässä

vähän vanhempiakin, jotka ovat ruuhka-Suomessa sijoittuneet töihin kauppoihin, kahviloihin, keittiöön, siivoojiksi tai hoiva-alalle. Jotkut ovat aloittaneet palkattomalla kokeilulla työvoimapoliittisena koulutuksena. Oppisopimuskoulutuksessa saa palkkaa koko ajalta.

Jotkut kauppakeskukset palkkaavat kaikki luotettavat, jotka suostuvat töihin. Vanhin tietämäni Siwan kassa on 68-vuotias. Keittiöhommiin vaaditaan hygieniapassi, jonka suorittamiseen työvoimatoimisto voi järjestää tilaisuuden.
      Kauppoihin ja siivoojaksi perehdytetään työpaikalla. Hoiva-alalle koulutetaan yksilöllisesti laaditulla oppisopimuksella. Päiväkodit saattavat joillain alueilla myös tarvita aputyövoimaa.

Jos olet terve ja kiinnostunut, voisit yrittää käydä kyselemässä työpaikoilla. Työvoimatoimistossa voisit saada ohjeita ja parempaa palvelua, jos miettisit etukäteen mitä haluaisit tehdä ja missä olisi sellainen paikka.

Onko sinulla paikkavahti mol.fi-sivuilla? Jos teidän työvoimatoimistossa toimii työnhakukeskus tai -palvelu, siellä voisit käydä hoitelemassa asioitasi omia aikojasi ja saada asiantuntevaa apua ja hyviä tietoja henkilökunnalta.

Kun osa työttömistä hakee töitä vaan siksi, että on pakko, pitää olla tosi aktiivinen itse. Työnantaja ei voi hakemuksen perusteella tietää kuka haluaa töihin ja kuka ei.

En sano, että saisit kotipaikkakunnallasi töitä. Tiedän kuitenkin, että aktiivisena voit parantaa omia mahdollisuuksiasi. Työnhaku ei ole kivaa ja välillä voi tuntua, että on menettänyt ihmisarvonsa joidenkin silmissä. Toivon, ettet menetä uskoa itseesi. Ajan mittaan asioilla on tapana järjestyä, ellei laita rukkasia kokonaan naulaan. Yritän uskotella itsellenikin, kun lähden ensi viikolla taas kerran ilmoittautumaan työttömäksi. Ei luovuteta!

• tekisit jos

olisit työtön ja 50 € taskussa ja viikonpäästä tulee päivärahat ja asuisit 600 km, esim, helsigistä jossa voisi työpaikka olla.
        Asuntoa siellä ei ole ja tuttavia ei siellä ole ja kun asunnosta pyydetään hirveitä vuokria ja vuokra ennakkoa yms,
        Vain 50 € olisi rahaa ja työpaikka pitäisi löytää,asunto löytää,ruoka maksaa ym, miten menettelisit NEUVO JA KERRO KAIKILLE ! !

• työttömänä

tietenkin olin työnhakijana työkkärissä.
        Minulle tarjottiin työpaikkaa työkkäristä ja sanottiin että haastattelut on loppuviikosta, no menin haastatteluun niinkuin oli käsketty ja meninki heti aamusta että pääsisin ensimmäisten joukossa haasteteltavaksi.
        Meitä kertyi odotushuoneeseen n,20 henkilöä, kaikki samalla asialla.
        Pääsin toisena haastatteluun,,tällä haastattelijalla oli semmonen nimilista lehtiö kädessä jossa meidän nimet oli,hän piteli sitä niin huolimattomasti kädessä että näin miten sinne nimien perään oli kirjoitettu EI ja punaisella ympyröitynä.
        Myös minun nimen kohdalla tuo ympyrä oli, minä sanoinkin että tämä palaveri päättyy tähän kun sulla jo valmiina nuo merkinnät, tähän haastattelija sanoi,,no itseasiassa valinta on jo tehty mutta pitäähän nämä läpi käydä.
        Kyllä pisteli vihaksi että työkkäri näin juoksuttaa turhaan.

• koko ikäni...
        työttömänä kirjoitti:

tietenkin olin työnhakijana työkkärissä.
        Minulle tarjottiin työpaikkaa työkkäristä ja sanottiin että haastattelut on loppuviikosta, no menin haastatteluun niinkuin oli käsketty ja meninki heti aamusta että pääsisin ensimmäisten joukossa haasteteltavaksi.
        Meitä kertyi odotushuoneeseen n,20 henkilöä, kaikki samalla asialla.
        Pääsin toisena haastatteluun,,tällä haastattelijalla oli semmonen nimilista lehtiö kädessä jossa meidän nimet oli,hän piteli sitä niin huolimattomasti kädessä että näin miten sinne nimien perään oli kirjoitettu EI ja punaisella ympyröitynä.
        Myös minun nimen kohdalla tuo ympyrä oli, minä sanoinkin että tämä palaveri päättyy tähän kun sulla jo valmiina nuo merkinnät, tähän haastattelija sanoi,,no itseasiassa valinta on jo tehty mutta pitäähän nämä läpi käydä.
        Kyllä pisteli vihaksi että työkkäri näin juoksuttaa turhaan.

..joutunut menemään työn perässä. Ja vähän ihmetellyt, kun toisilla on varaa sanoa että kun siellä Helsingissä ei ole marjametsiä. Voi vittu sentään. Pysykää te siellä Sotkamossa, mutta turha tulla valittamaan, ettei työtä löydy kävelymatkan päästä.

Meitä pöllöjä, jotka teemme paska duunia huonolla palkalla kyllä riittää jotta teillä olisi mahdollisuus käydä hirvimetsällä ja kalastamassa. Hohhoijaa, ette viitsis puhua ääneen moisia juttuja...

• HTZA
        tekisit jos kirjoitti:

olisit työtön ja 50 € taskussa ja viikonpäästä tulee päivärahat ja asuisit 600 km, esim, helsigistä jossa voisi työpaikka olla.
        Asuntoa siellä ei ole ja tuttavia ei siellä ole ja kun asunnosta pyydetään hirveitä vuokria ja vuokra ennakkoa yms,
        Vain 50 € olisi rahaa ja työpaikka pitäisi löytää,asunto löytää,ruoka maksaa ym, miten menettelisit NEUVO JA KERRO KAIKILLE ! !

työkkäri auttaa muutossa.
        Asut missä asut. Sossu, yrittää auttaa, ehkä työnantajakin, siinä asunnon hankinnassa.
        Ei sinua tulla kotoa hakemaan, itse olet vastuussa omasta elämästäsi.
        Aloitat, kuten me muutkin, kotitalonsa myyneet, pohjalta.
        Kauan emme jaksa sinua elättää, siellä korvessa.

• henrii
        tekisit jos kirjoitti:

kulkisin työvoimatoimiston kelan ja sosiaalitomiston välillä, ja kyselisin avustuksia työpaikan haun, ja muuton aihettavien kustannusten hoidon korvaamisesta, ja etsisin töitä hampaat irvessä.

• HTZA
        henrii kirjoitti:

kulkisin työvoimatoimiston kelan ja sosiaalitomiston välillä, ja kyselisin avustuksia työpaikan haun, ja muuton aihettavien kustannusten hoidon korvaamisesta, ja etsisin töitä hampaat irvessä.

en minä kauaa laiskottelua maksa.

• henrii
        HTZA kirjoitti:

en minä kauaa laiskottelua maksa.

työtön voisi perustaa kimpan, ja vuokrata sieltä starin paskalasta kämpän, ja alkaa etsiä ja tehdä töitä, jos niitä sieltä löytyy

• Meriläinen

sain vaihtaa maakuntaa ja muutella.
      Välillä olin töissä ja asuin toisten nurkissa viikot ja viikonloppuisin kotiin, pitkiäkin matkoja tehden. Ja bussilla kulkien, minulla ei ole koskaan ollut ajokorttia. Jos olisi ollut töitä olisi ollut huomattavasti enemmän ja kulkeminen olisi ollut helpompaa, mutta pärjäilen näinkin.
      Jos menee työkkäriin kannattaa katsoa koko maan tilanne ei pelkästään suurhelsingin.
      Ja minulla on usein elämässä ollut se hyvä puoli että otan elämän seikkailuna, se on toki vakava asia mutta helpottaa jos ei kulje koko ajan kireänä.

• tiedotttaja

Ei tarvitse edes lähteä työkkäriin, kun samat tiedot näkee kotikoneella osoitteesta: www.mol.fi
        Siellä on koko maailman työpaikat, jotka on ilmoitettu työkkäriin.

Paikkavahti ja CV-netti kannattaa ottaa käyttöön myös ja katsella tietoja eduista yms.

• tiedotttaja

Tässä on sinulle hyödyllisiä linkkejä työnhakuun:

www.mol.fi - sivuilta löytyy valtava määrä tietoa, avoimia työpaikkoja ja linkkejä

www.barona.fi
      www.monster.fi
      www.uranus.fi
      www.oikotie.fi
      www.uratie.fi
      www.oikotie.fi
      www.työpaikat.fi

www.aarresaari.net
      www.makupalat.fi

www.tyopaikat.fi

www.profficefinland.fi/

www.duunia.net Tällä sivulla on tosi paljon linkkejä työnhakuun ja koulutukseen

http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/aiheet/tyo_ja_elakkeet/tyonhaku_ja_tyopaikat/index.html

Joku voi jatkaa linkkilistaa, mutta näillä pääsee alkuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      62
      968
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      113
      860
    3. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      294
      850
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      59
      769
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      55
      683
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      95
      599
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      46
      581
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      580
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      23
      576
    10. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      79
      564
    Aihe