Joulukuussa isoon ruokapöytäämme tuli kukkasetelmasta jälki. Ilmeisesti vesi päässyt pilaamaan pöydän ja nyt pöydässä on ruma jälki!
Miten sen saisi itse kunnostettua?
Onko kallista? Väri pöydässä on selalinen lämmintummapuu-punertava.
Puiseen ruokapöytään
2
925
Vastaukset
- lakattu/vahattu?
Se riippuu pintakäsittelystä, miten asian voi itse korjata.
Jos on lakattu, voi kohtaa hioa varovasti ja lakata uudelleen.
Jos on petsattu, kannattaa hioa koko pöytä ja petsata uudelleen, ettei tule sävyeroja.
Vahaa siinä tuskin on, koska vahaan ei helposti jää jälkiä vedestä. - Mamasa
Hei,
Ennen kuin ryhdyt hiomaan, petsaamaan ja lakkaamaan itse (mitä ei välttämättä kannata edes tehdä, jos pöytä on viilutettu ohuella viilulla) suosittelen kokeilemaan Ring remover -nimistä ainetta etenkin, jos pöydän pinta on lakattu. Aine häivyttää lakatusta pinnasta kuumien astioiden tai veden jättämät rinkulat. Valmistajaa en muista, mutta googlettamalla löytyy. Jotkut rautakaupat ja Helsingissä muistaakseni Stocka sitä ainakin myy. Kokeillut olen ja hyväksi havainnut.
Mikäli pinta on vahattu esim. mehiläisvahan kaltaisella vahalla, se kannattaa puhdistaa white spiritillä ja vahata uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka343514- 113078
- 1382739
Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032625Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv742605- 411418
Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t61268Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3961135Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos501043Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6870