olen ostamassa veneen ja siihen tarviaisi karttaplotterin. Olisiko ehdotuksia hinta/laatu suhteeltaan hyvistä merkeistä/malleista??
karttaplotteri
22
2897
Vastaukset
- furuno
en tiedä mikä tuon 7000 mallin nykyhinta on mutta 7" näyttö on ollut riittävä ja toiminnot muutenkin ok. makuasioita tietenkin.
- jo jotain
karttaplotteri on hyvä, siitä näkee
- edellistä
nuo 5" on pikkasen pieniä...edelliseessä oli Eaglen 502, sinänsä ihan hyvä plotteri ei siinä mitään, mutta näyttö oli kyllä pieni, varsinkin kun siihen lisäsi NMEA, tulon kautta AIS ja muut sälät....
Furuno 7 sarja on yees.
- 5000 SARJAA
OSTA lowrange,mutta malli tietenkin riippuu veneestä.
- edelliseen
Eli tietenkin pieni vene pieni näyttö. Iso vene iso näyttö.
- pentaman007
Lowrance 8200C, hinta laatusuhde kohdalla.
On kokemusta, hyvin toimii. - Englannista!
435i näyttäisi olevan n. 250 e (£ 244,67)
http://www.bluev.co.uk/raymarine-chartplotters-57-c.asp
Itselläni sellainen ja hyvin on pelannut. Selvempi näyttö kuin vast kokoisessa Lowrancessa, jossa myöskään ei taida olla nopeusnäyttöä samaan aikaan kartan kanssa.
Myös isommat raymarinet on punnan kurssin romahtamisen takia aikaedullisia niinkuin linkistä näkyy.
Kannattaa harkita yhtenä vaihtoehtona.- kesälläkin päässä
Englannista ympäriottavan TV-anteenin, mutta kun parin kilon paketin postimaksu oli 34£, joka silloin oli 50€. Kyselin firmasta postimaksun kalleutta, sieltä vastattiin että kun se Suomi on jossain siellä kaukana, just joo, esim Nierle Saksasta lähettää 30kg hintaan 15€, eikä matka ole yhtään pidempi,mutta engelsmanneilla onkin karvalakki
- Se maksaa.
kesälläkin päässä kirjoitti:
Englannista ympäriottavan TV-anteenin, mutta kun parin kilon paketin postimaksu oli 34£, joka silloin oli 50€. Kyselin firmasta postimaksun kalleutta, sieltä vastattiin että kun se Suomi on jossain siellä kaukana, just joo, esim Nierle Saksasta lähettää 30kg hintaan 15€, eikä matka ole yhtään pidempi,mutta engelsmanneilla onkin karvalakki
Itse olin engöannissa hommissa ja työn merkeissä lähettelin tavaraa suomeen, ja se on yllättävän kallista.
Ei tarvinut olla kummoinen paketti kun hintaa tuli 100€
Kankea konservatiivinen vanhanaikainen saarivaltio.
Royal Mail ei edes kuljettanut tietyn mitan yli meneviä paketteja.
Yleensä käytimme sellaista firmaa kuin Parcel2go, joka etsii edullisimman tavan kuskata, käyttävät pääasiassa fedexiä ja dhl:ää.
Mutta kallista se on oikeasti. - Ei ole kallista
Se maksaa. kirjoitti:
Itse olin engöannissa hommissa ja työn merkeissä lähettelin tavaraa suomeen, ja se on yllättävän kallista.
Yleensä käytimme sellaista firmaa kuin Parcel2go, joka etsii edullisimman tavan kuskata, käyttävät pääasiassa fedexiä ja dhl:ää.
Mutta kallista se on oikeasti.Minulle TNT toi tutkan näyttöineen kotiovelle alle 30e. Oudon kalliita vaikuttavat esittämänne hinnat.
- voi neuvotella
Se maksaa. kirjoitti:
Mutta kallista se on oikeasti.ja kysellä hinnat etukäteen, kun ostaa verkkokaupasta.
Syksyllä sain brittifirmasta lähetyksen (melko painavia rikin osia), joka tuli noudettavaksi lähimmästä Siwasta. Hinta taisi olla korkeintaan 20 e, jos oikein muistan. Olin pyytänyt lähetyksen halvimmalla mahdollisella toimituksella. Fedex ja DHL on kalleimmat ja ilmeisesti nopeimmat.
"Mutta kallista se" varmaankin VOI olla, ei välttämättä kuitenkaan. - JA näyttö..
Ei ole kallista kirjoitti:
Minulle TNT toi tutkan näyttöineen kotiovelle alle 30e. Oudon kalliita vaikuttavat esittämänne hinnat.
Menee melko pieneen tilaan.
Tilappas vaikka auton lokasuojia tai uusi biminikatos:) - Maksaa...
voi neuvotella kirjoitti:
ja kysellä hinnat etukäteen, kun ostaa verkkokaupasta.
Syksyllä sain brittifirmasta lähetyksen (melko painavia rikin osia), joka tuli noudettavaksi lähimmästä Siwasta. Hinta taisi olla korkeintaan 20 e, jos oikein muistan. Olin pyytänyt lähetyksen halvimmalla mahdollisella toimituksella. Fedex ja DHL on kalleimmat ja ilmeisesti nopeimmat.
"Mutta kallista se" varmaankin VOI olla, ei välttämättä kuitenkaan.Tila, ei niinkään paino.
- yhdentekevää
Plotterin merkilä ei ole niin suurta merkitystä, vaan se että mitä karttoja se käyttää. Ylivoimaisesti parhaat kartat ovat C-Map nt tai max kartat. Muut ovat surkeita tekeleitä
- Gold ja Platinum.
En tunne kauhean hyvin muita kuin pc:n c-map, maxsea ja tsunamis ohjelmat ja kartastot. Kaikki ok, mutta erojan on.
Plotterini käyttää Navionicsin CF-kortteja. Minusta Navionics Gold ja Platinum ovat sen verran hyviä, etten ymmärrä niissä mahdollisesti olevia puutteita. Kerro miksi Navionics olisi "surkea tekele". Vai oliko viestisi pelkkä provo/vitsi?
Plotterin merkillä on sen verran väliä, että ruudun näkyminen kirkkaassa auringossa on joissakin merkeissä surkea. Myös näytön formaatissa on eroja samoin kuin käyttönappuloissa, asennustelineissä, mitoissa ja ehkä vesitiiviydessäkin on eroja (sen näkee vasta muutaman käyttövuoden jälkeen). - Vaikka näin
Gold ja Platinum. kirjoitti:
En tunne kauhean hyvin muita kuin pc:n c-map, maxsea ja tsunamis ohjelmat ja kartastot. Kaikki ok, mutta erojan on.
Plotterini käyttää Navionicsin CF-kortteja. Minusta Navionics Gold ja Platinum ovat sen verran hyviä, etten ymmärrä niissä mahdollisesti olevia puutteita. Kerro miksi Navionics olisi "surkea tekele". Vai oliko viestisi pelkkä provo/vitsi?
Plotterin merkillä on sen verran väliä, että ruudun näkyminen kirkkaassa auringossa on joissakin merkeissä surkea. Myös näytön formaatissa on eroja samoin kuin käyttönappuloissa, asennustelineissä, mitoissa ja ehkä vesitiiviydessäkin on eroja (sen näkee vasta muutaman käyttövuoden jälkeen).Kokemukseni liittyvät garminin BlueChart Navigoin ja nyt käytössä olevaan C-Map karttoihin. Joista ehdottomasti selkein on tämä C-mapin kartta. Plotterina toimii Navman. C-mapeissa on hyvää esim toiminto, joissa syvyysalueet voi käsin laittaa itselleen sopiviksi. Lisäksi kartta-aluejako on portaaton. Onhan se testeissäkin ollut aivan huippuluokkaa kansaivälisesti. Sekä kartat voi päivittää. Lähes kaikki irroitettavat plotterit ovat roiskevesi tiiviitä. Käy testaamassa veneliikkeissä. Navman/nordstar on selkeäkäyttöinen samoin Garmin.
- Saako tosiaan testata??
Vaikka näin kirjoitti:
Kokemukseni liittyvät garminin BlueChart Navigoin ja nyt käytössä olevaan C-Map karttoihin. Joista ehdottomasti selkein on tämä C-mapin kartta. Plotterina toimii Navman. C-mapeissa on hyvää esim toiminto, joissa syvyysalueet voi käsin laittaa itselleen sopiviksi. Lisäksi kartta-aluejako on portaaton. Onhan se testeissäkin ollut aivan huippuluokkaa kansaivälisesti. Sekä kartat voi päivittää. Lähes kaikki irroitettavat plotterit ovat roiskevesi tiiviitä. Käy testaamassa veneliikkeissä. Navman/nordstar on selkeäkäyttöinen samoin Garmin.
"Lähes kaikki irroitettavat plotterit ovat roiskevesi tiiviitä. Käy testaamassa veneliikkeissä. "
Luuletko, että veneliikkeessä saisin heittää muutaman ämpärillisen merivettä plottereiden päälle?
Selvisihän, että itselläsi ei ollut minkäänlaista kokemusta Navionicista! - kaikkea testattu
Saako tosiaan testata?? kirjoitti:
"Lähes kaikki irroitettavat plotterit ovat roiskevesi tiiviitä. Käy testaamassa veneliikkeissä. "
Luuletko, että veneliikkeessä saisin heittää muutaman ämpärillisen merivettä plottereiden päälle?
Selvisihän, että itselläsi ei ollut minkäänlaista kokemusta Navionicista!Etkö tosiaan osaa itse ottaa selvää poltterien ominaisuuksista, vaikkapa esim esitteistä. Joita saa venetarvikeliikkeistä ja netistä. Kaikki irroitettavat plotterit ovat roiskeveden kestäviä. Lue esitteistä ominaisuudet. Ja totea katsomalla plotteria paikanpäällä, sen kyllä näkee rakenteesta. Karttoja voi testailla esim.veneliikkeiden esittelyplottereista ja tehdä vertailuja. C- Map on paras. Piste
- tuollaista soopaa!
kaikkea testattu kirjoitti:
Etkö tosiaan osaa itse ottaa selvää poltterien ominaisuuksista, vaikkapa esim esitteistä. Joita saa venetarvikeliikkeistä ja netistä. Kaikki irroitettavat plotterit ovat roiskeveden kestäviä. Lue esitteistä ominaisuudet. Ja totea katsomalla plotteria paikanpäällä, sen kyllä näkee rakenteesta. Karttoja voi testailla esim.veneliikkeiden esittelyplottereista ja tehdä vertailuja. C- Map on paras. Piste
Kyllä jokainen lukee esitteitä ja varmaan katselee elektroniikkaa venemessuilla!
Satun tietämään omasta kokemuksesta, että "waterproof" laitteet eivät kestäneet isoilla vesillä seilatessa. Ne eivät käytännössä olleetkaan vesitiiviitä. Neljän vuoden ja 45.000 nm jälkeen näyttöruutu oli puoliväliin asti veden täyttämä ja korjauskelvoton, gps-antenni oli syöpynyt sisältä vihreäksi moskaksi, navtexin antennin elektroniikkakortti syöpyi pilalle jo 20.000 mailin jälkeen. Avotilan "vesitiivis" vhf kaiutin oli suolaveden turmelema jne. Vain sisällä karttapöydän ääressä olevat laitteet kestivät.
Huvivene-eletroniikka ei mielestäni ole meriveden kestävää ja yleensä vielä niin, että mitä halvempi laite sen huonommin se kestää merellä. Suuri osa vene-eletroniikasta on lähinnä lyhytikäisiä leluja, ei todellista merielektroniikkaa. Oma käsitykseni ja kokemukseni on, että vain B&G:n ja Furunon laitteet kestivät. Siksi kysyin mielipidettä eri merkeistä.
Sinä näet päältä katsomalla, että on vesitiivis.
Sinun mielestäsi c-map on paras. Minä olen eri mieltä kummastakin väitteestäsi.
- Englannista
Garmin 4000-sarjaa saa edullisesti englannista, kartta tulee kaupanpäälle.
ja tutkakin vain 700 lisää.
Garminin bluechart ohjelma on hyvä, ja siitä saa siirrettyä reitit nätisti plotterille.- garmin 3006C tutkalla
n 1400 e
http://www.bluev.co.uk/raymarine-radar-32-c.asp
Raymarinen paketti pikkasen kalliimpi
- kaiku sekä plotteri
Minulla on humminbird karttaplotteri. siinä on näpsäkästi kaiku, nopeus, vedenlämpötila jne.
Selkeä näyttö eikä aurinko haittaa näkyvyyttä.
Kaiku ilmaisee onko pohja kovaa vaiko pehmeää, mistä tiedosta on ankkuroitaessa hyötyä. Kalakaiku erottelee haluttaessa eri kalalajeja mikä on toisinaan mukava lisätieto. Näytön saa myös jaettua osiin, niin että erilaiset informaatiot ovat tarpeiden mukaan näkyvillä.
Karttatiedot ovat olleet tähän asti oikeita ja kohdallaan.
Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197