olen työkseni pilkkonu ja putsannut vihanneksia noin pari vuotta ja nyt olen huomannut että palsternakka ja porkkana aiheuttavat oireita.pelkästään jo kun kuorin niitä, alkaa nenä vuotaa ja alan aivastelemaan kun nenä kutiaa ja palsternakan kanssa alkaa kurkku kutiamaan ulko- ja sisä puolelta.en edes aikaisemmin tiennyt että näiden vihanneksien hajuille voisi olla allerginen mutta niin se vaan on.
Vastaukset 2
- allerg
Kyllä näin on. Juuresallergiaa itse poden ja olen siitä harmissani. Ensin selleri ja palsternakka olivat pahimmat, nyt allergisoivat jo porkkana ja lanttukin. Surettaa. Ei kai voi mitään.
- juuresallergia
joo on aika raivostuttavaa kun työkseen joutuu juureksia käsitteleen. palsternakkoihin en koske enää, muut saavat kuoria mutta porkkanan kanssa on vähän huonompi homma kun sitä käsitellään niin paljon ettei oikein voi välttää. mahdetaankohan apteekissa myydä jotain allergialääkettä mikä helpottaisi oireita? kaipa se tästä, pelottaa vaan et oireet pahenevat viellä kuten ne on nyt tehneet ihan pienen ajan sisällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11823- 43794
- 62758
- 60750
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42743- 51647
- 60597
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49587- 67566
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28508- 103500
- 29495
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18487- 44475
- 32469
- 40437
- 58421
- 17420
- 24419
- 43397