Hyvää yötä

Te ootte jo painuneet 'puulla unen'
kun minä se vielä palstalle tulen.

Meni päivä kaunis mut' kylmänlainen
ja huomenna toinen kai samanlainen.

Ei lunta vieläkään paljon oo maassa
vain huurteen harmaus tiessä, haassa.

Pitenee päivä noin minuutteja kolme,
eihän aika koskaan paikallaan polje.

Hetki vielä ja meillä on edessä kevät
päivät valon vallassa kun etenevät.

Sitten jossain vaiheessa, kukkuu käki
kertoo oksallaan "nyt on kesä - väki"

Aika on vierähtäntyt toisen vuorokauden puelelle, joten toivotan samalla hyvää huomenta ja viikonloppua!

9

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mia.

kylä vain kevät on niin kaukana, että noinko edes mielikuvitus sen tavoittaa.
      Aina vain pahempaa odottelee:lunta,pakkasta,tuulta ja tuiskuja.
      Miten ne enen tuntuikin ihan OK
      Nyt toivoisi ikuista kevättä ja lämpöä ja auringon paistoa. lämpimin terv.

• Ajatuksesi ovat yhtä arvokkaat kuin muidenkin. Et ole ehkä tottunut käyttämän sanoissasi "kauniita kääreitä" mutta ne lähtenevät hyvästä sydämestä.

Kiitos!

• Barinja

Kevään tuloa,istua verannalla kesämökilläni ja nauttia valosta ja sipulikasvien kukinnasta!

Tavata taas hyviä naapureita,olla pukematta niin paljon päälleni,tuntea vehmaan ruohon paljaissa jaloissani!Sen odotuksessa jaksaa jättää tämän pimeän ja raskaan ajanjakson,(jolloin rakkaani kuoli) taakseen.
      Nuo aurinkoiset päivät,joista runoilit,antavat jo toivoa ja mielen virkistystä,semminkin kun sanomalehdet ja uutiset tuovat tietoisuuteen huolestuttavia asioita.Luonto on kuitenkin aina se eheyttävä ja parantava lähde meille!---ja hyvät ihmis-suhteet:)
      Toivottavast nukuit yön hyvin toivoo Hertta

• Rohkenen ihan kiittää kauniista vastauksestasi.

Osasit kauniisti liittää mielikuvasi vielä onnellisemmista hetkistä elämässäsi nykyhetkiin ja erityisesti kesään.

Olemme kulkemassa valoa ja kevättä kohti. Mielikin toivottavasti virkistyy itse kullakin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

• Maalaismies*

Mulle talvi on aina merkinnyt eniten vuodenajoista. Vanhoina hyvinä aikoina, kun pakkasia vielä oli, nautin suunnattomasti -40 asteen pakkasista. Vieläkin kaapissani on tarpeettomaksi käyneet turkishaalarit, villakypärät, turkisrukkaset jne.

Näinä päivinä, kun pakkanen on kivunnut yli -10 asteen, olen saanut vähäistä tyydytystä talvesta.

• Pajunkissat näin
        joko mennään kesään päin?
        Harhaako se vain?
        Erehtyykö luontokin
        jäsenenä minäkin.
        ...
        Runen runo hyvä, uusia ulottuvuuksia, mutta ei toki ensikertaa.

• stet

Kyllä löytyy talvi-ihmisiä. On tosi ihana lenkkeillä n 20 asteen pakkasessa. Ulkoa tullessa on paljon virkeämpi. Eiks vaa maalaismies.

• stet kirjoitti:

Kyllä löytyy talvi-ihmisiä. On tosi ihana lenkkeillä n 20 asteen pakkasessa. Ulkoa tullessa on paljon virkeämpi. Eiks vaa maalaismies.

ja lunta ei ole ,mitä nyt vähän huuraa vai onkose kuuraa.---Päivät onneksi pitenee ja ollaan taasen valoa kohti menossa!
        Järvi on kyllä saanut hyvän jääpeitteen ,ja olen kateellinen ,kun en itse enään uskalla luistella ,niinkuin entisinä aikoina.

Luulen että olen talviihminen .

Ihailen luontoa, kun huurteiset puut saavat ihanan valkoisen hunnun.

Kai se johtuu siitäkin kun syntymäpäiväni on näin keskitalvella.

• hyvinkin
        ynnämuu kirjoitti:

Pajunkissat näin
        joko mennään kesään päin?
        Harhaako se vain?
        Erehtyykö luontokin
        jäsenenä minäkin.
        ...
        Runen runo hyvä, uusia ulottuvuuksia, mutta ei toki ensikertaa.

Jakomielitaudin ensimmäiset tunnistettavat oireesi.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      50
      5639
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      44
      4352
    3. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      144
      3786
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      91
      3630
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      70
      2854
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      105
      2497
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      56
      1816
    8. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      40
      1689
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      226
      1656
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1427
    Aihe