Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuuli Kap Verdellä

luutskeri

Kuinka tuulista Kap Verdellä on? Onko tuulisuus sitä luokkaa että rannalla saa pitää pyyhkeestään kiinni vai lievempää?

Ja toinen aiheeseen löyhästi liittyvä kysymys, onnistuuko snorkkelointi Kap Verdellä miten?

10

7786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cão de fila

      Eilen palattiin Cabo Verdeltä. Pari löhöpäivää oli tarkoitus viettää rannalla, mutta toisin kävi. Tuuli niin että hiekka pisteli ihoa ja tukka oli päästä lähteä. Aurinkorasvattu ihokin kuorruttui mukavasti hienolla hiekalla. Aallokko oli melko kova, enkä olisi ehkä snorklaaman lähtenyt. Aamuisin ja iltaisin joutui turvautumaan fleecetakkiin.

      Olimme paikalla edellisen kerran samoihin aikoihin viisi vuotta sitten ja silloin öisinkin pärjäsi hyvin hiattomalla paidalla tuulesta huolimatta.

      Paikalliset sanoivat, että johtuu ilmaston muutoksesta moinen kylmyys ja hyytävyys. Samaan ilmiöön törmäsimme Senegalissa.

      Niin ja hei masseur! Tutuksi olet tullut Azoreiden asioiden asiantuntijana.

    • avaruuskoira

      Me tultiin eilen aamuyöllä takaisin Salin saarelta Santa Mariasta. Tuossa joku koneessa istuja jo sanoikin, että meno oli aika kylmää ja tuuli sen mukaista (merellä 35 solmua) että toppapuvun lahkeet vain lepattivat ja suu oli paljon puhuvalla täynnä hiekkaa. Tämä tällainen ei oikein ole omiaan rannalla makoiluun, mutta kaittarit ja muut läpyskäsurffarit nauttivat olostaan täysin siemauksin. Siellä on omituisen kylmä, mutta tähän on oman kokemukseni mukaan pakko tottua - mikään ei ole enää missään niin kuin ennen. Itseäni kun ei tuo rannalla makoilu kiinnosta ollenkaan, niin katsoin itse parhaimmaksi vuokrata yltiöpäisen merenhimoni tyydyttämiseen nelivetomaasturin ja etsiä itse hyvät rannat meille snorkkeloida. Löytyyhän niitä, jos vain osaa ajaa maastossa (naurua).

      Jos tahdot hupimatkalle kivalla botskilla, niin taalat tiskiin ja Espargosin kautta Palmeiran satamaan ja boottiin. Tämä purkki vie sut suurelle lahdelle jossa näet sitten melkein kaiken mitä meressä voi vain olla: kilpikonnat, delfiinit, fisut ja sen sellaiset. Toivottavasti sää osuu sulle hyvä. Meillä tuo sää oli vähän sitä sun tätä. Mutta mua ei meressä haittaa mitään mitä yläpuolella tapahtuu.

      • *M.J*

        Kannattaako pakata siis pitkähihaista ja lahkeista reissuun mukaan..? Torstaina olisi lähtö Santa Mariaan.
        Kuinka hyvin maasturilla pääsee saarella liikkumaan?
        Mielelläni kuulisin myös paljonko taaloja tiskiin tarviis iskeä, jotta tuollaiseen venereissuun pääsee.
        Jee matkakuume nousee, siellä on kuitenkin lämpimämpää, kuin koto Suomessa!!


      • avaruuskoira
        *M.J* kirjoitti:

        Kannattaako pakata siis pitkähihaista ja lahkeista reissuun mukaan..? Torstaina olisi lähtö Santa Mariaan.
        Kuinka hyvin maasturilla pääsee saarella liikkumaan?
        Mielelläni kuulisin myös paljonko taaloja tiskiin tarviis iskeä, jotta tuollaiseen venereissuun pääsee.
        Jee matkakuume nousee, siellä on kuitenkin lämpimämpää, kuin koto Suomessa!!

        No tuollainen kepeä syysvarustus on ihan hyvä, ja tuleehan se mukaan automaattisesti kun suomesta lähdette liikkeelle. Mä en nyt tarkoita tässä pelotella hirvillä pakkasilla teitä, vaan ihan vain siltä varalta neuvon, että jos olette merellä niin hc-vaatetus on luultavasti tarpeen. Maissa menee ihan bikineissä/simmareissa. Olisko ollut jotain kahta kahta tai viittä 24h.

        Maasturit on hyviä, sillä saari on hyvin pieni ja siellä on vain yksi t:n mallinen tie kolmen kaupungin välillä. Muuten pieniä polkuja ja auton mentäviä dyynejä ja valumisuria riittää (Salilla satoi syksyllä kuukauden), ja saarta voi kiertää huoletta niin pitkään kuin bensiiniä riittää.

        Venereissun hinta oli muist. jotain 70€ per nuppi Finnmatkojen kautta. Matkat tilataan etukäteen oppaalta saarella.

        Toivotan kivaa lomaa. Mä en ainakaan ollut mitenkään tyytymätön mihinkään, vaikka sanasen joutui innokkaimmalle jobbarille tyrkäisemään. Mutta tämä on ihan asennekymysys, eikä mitään verrattuna muihin Afrikan maihin.


      • *M.J*
        avaruuskoira kirjoitti:

        No tuollainen kepeä syysvarustus on ihan hyvä, ja tuleehan se mukaan automaattisesti kun suomesta lähdette liikkeelle. Mä en nyt tarkoita tässä pelotella hirvillä pakkasilla teitä, vaan ihan vain siltä varalta neuvon, että jos olette merellä niin hc-vaatetus on luultavasti tarpeen. Maissa menee ihan bikineissä/simmareissa. Olisko ollut jotain kahta kahta tai viittä 24h.

        Maasturit on hyviä, sillä saari on hyvin pieni ja siellä on vain yksi t:n mallinen tie kolmen kaupungin välillä. Muuten pieniä polkuja ja auton mentäviä dyynejä ja valumisuria riittää (Salilla satoi syksyllä kuukauden), ja saarta voi kiertää huoletta niin pitkään kuin bensiiniä riittää.

        Venereissun hinta oli muist. jotain 70€ per nuppi Finnmatkojen kautta. Matkat tilataan etukäteen oppaalta saarella.

        Toivotan kivaa lomaa. Mä en ainakaan ollut mitenkään tyytymätön mihinkään, vaikka sanasen joutui innokkaimmalle jobbarille tyrkäisemään. Mutta tämä on ihan asennekymysys, eikä mitään verrattuna muihin Afrikan maihin.

        vastauksista:) Peruspositiivisella asenteella ja silmät ja mieli avoimena katsellaan tätäkin matkakohdetta.


    • padmerine

      Mielestäni tuuli oli aika kova, mutta ei siellä nyt jäätyä tarvinnut. Itse olin bikinit päällä rannalla enkä jäätynyt ollenkaan ja illalla menin toppi päällä syömään. Missään vaiheessa ei tarvinnut ainakaan minun laittaa pitkähihaista päälle, kun olisi ollut kylmä. Jokainenhan tuntee oman kylmänsä erilaisesti, mutta itse en ainakaan tuulen takia ollut kylmissäni yhtään. :)

      • nata

        No voi voi tuntuu ilmat teidän juttujen mukaan Salilla muuttuneen talveksi ihan parissa viikossa.

        Itse kun siellä olimme vielä 2 viikoa ja risat sitten oli lämpöä 31-34 päivittäin ja yöksi ei laskenut alle 23
        Olimme lämpötiloista enemmän kuin positiivisesti yllättyneitä!

        Tuuli siellä tosiaan silloinkin jatkuvasti,mutta se ei ollut kylmää vaan mukavan lämmintä.

        Juu,uikkareissa mekin loma notkuttiin,eikä kärsitty kylmyydestä.


    • Rapu

      Snorklaus onnistuu myös ihan rannasta käsin. Esim. Puno Sinossa (Santa Marian lähellä kävelymatkan päässä) on hylky, jossa kalat viihtyvät. Ei siellä tosin delfiinejä tai kilpikonnia näkynyt, mutta kaloja oli.
      Vaikka aallot ovat kovia, niin kun niiden murtumisvyöhykkeen ylittää ja menee sen verran ulommas, että hiekka ei pöllyä, niin vesi on todella kirkasta ja snorklaus ihanaa!

      • Saara H

        Helmikuu taitaa Salilla olla tilastollisesti vuoden kylmin kuukausi, mutta ainahan lämpötilat vaihtelevat eri vuosina. Neljä vuotta sitten olin siellä helmikuussa ja täytyy sanoa, että ainakin joinakin päivinä oli aika hyytävän kylmä sää auringonottoon. Jos löysi tuulensuojaisen paikan, niin tarkeni. Yllättävän kylmää Salilla oli, kun se on noin lähellä päiväntasaajaa kuitenkin. Mutta pitää tietysti ottaa huomioon, että saarten sijainti on keskellä Atlantin kylmiä virtauksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2297
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1427
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe