Mulla on ollu nyt 3 kk deprakine ja on aivan tajuton nälkä ilta-aikaan vaikka olen syönyt normaalin päivän. Täytyy tilata PERHEPIZZA illalla ja ei tee heikkookaan vetästä sitä yksin! Tää hirmu nälkä iskee aina illalla n.21-22 aikoihin. Onneksi pizzapaikat toimittaa kotiin yleensä klo.21.30 asti. Reppu kasvaa ja kivaa on. Tosin olen alkanut miettimään josko olisi jättihampurilaispaikkoja joilla on kotiinkuljetus? Aamupäivät menee kun olen lapset vieny tarhaan, vessassa jalat sinisenä ja tunnottomana. Että semmosta tälläkertaa.
Deprakine ja ahmimisvimma!
SUOMEMA65
71616
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 7
Vanhimmat
Monet lääkkeet lisää ruokahalua, ja Deprakine taitaa kuulua juuri niihin. Itse en ole käyttänyt, mutta Absenorista oma ruokahaluni nousi aivan järkyttävästi.. Vaikka sulla on kova nälkä niin yritä hillitä sitä! Syö vaikka jotain terveellistä? Ja lääkkeen vaihto on aina mahdollinen, juttele lääkärin kanssa. Itse käytän nykyään Topimaxia, paino tippuu ja ruokahalusta ei tietoakaan..
Mullakin aloitettiin Deprakine pari kuukautta sitten, ja olen alkanut huomata miten se lisää ruokahalua. Mulla on samanaikaisesti Topimax,joka vähentää ruokahalua, mutta silti. Ruoka maistuu nykyään paremmalta, mikä on ihanaa. Nälkäkin tulee ikäänkuin useammin, tai ainakin ruokaa ajattelee useammin. Toistaiseksi en ainakaan ole lihonut kuin 2 kiloa, ja yritän pysyä kohtuudessa, kehotan sinuakin pysymään mieluummin terveellisellä linjalla. Jätä ne pizzat sun muut "juhlapäiville"
Lääke aiheuttaa ahmimishimon ja sille ei voi mitään.Deprakine vaikuttaa aivoihin ja ruokahalukeskukseen,siitä se syömishimo johtuu.On pakko syödä.Käsitätkö????Eri juttu on,jos on jokin niin vahva ruokahalua hillitsevä lääke,joka kumoaisi kokonaan Deprakinen aiheuttaman syömispakon,niin ei lihoisi.Jätäppä sinä ruokahalua hillitsevä lääkkeesi pois ja puhele sitten puolen vuoden kuluttua,kuinka paljon olet lihonut.Kai ymmärsit???
Deprakine on kammottava lääke.Hyvä kyllä epiin,mutta RUOKAHALUA LISÄÄ JA PALJOA,PALJON,PALJON,PALJON.Minulla oli eiemmin,mutta kun 15 kg oli tullut painoa ja läskit lotisivat,niin lopetin koko lääkkeen.Voin sanoa kokemuksesta tuon lääkkeen aiheuttavan todella kovaa ruuanhimoa,nälkää.Ei edes ole nälkä,niin koko ajan saat kantaa kukkuralautasellisen ruokaa eteesi ja vaikka syöt itsesi pullolleen asti,niin tunnin kuluttua menee tosiaan kevyesti perhepitsa.IHAN KUIN OLISI PAKKO SYÖDÄ KAIKEN AIKAA!!!!!!!!En koskaan enää ota tuota lääkettä.Tiedän useita,jotka ovat joutuneet todelliseen läskien helvettiin Deprakinen kanssa.
Mitä syötte ei ruokamäärä lihota vain ruuassa oleva energia silloin jos lihoo ruoka on liian energiapitoista.
HEIKKI mitä tarkoittaa kun jostakin lääkkestä tulee kovat ruokahalut.Mietippä nyt tykönäsi???Deprakinen aiheuttama HAITTAVAIKUTUS on TODELLA KOVA RUOKAHALU,johon ei voi itse vaikuttaa.Se tarkoittaa,että on koko ajan haettava jotakin syötävää.Tilanne on niin kiusallinen,koska ei pysty ajattelemaan muuta kuin ruokaa.Ja kaiken tuon syynä on Deprakine.Kerroppa,missä ruuissa ei ole lainkaan energiaa!Kaikissa on.Vaikka söisi pelkkiä salaatinlehtiä,kaalia ja porkkanoita,niin niitä todella mahtuu päivän aikana niin paljon,että varmasti paino nousee,jos Deprakine on kysymyksessä.Ja kai ihmisen täytyy muutakin syödä kuin salaatinlehtiä ja juoda kivennäisvettä.Ymmärsitkö?
DEPRAKINE AIHEUTTAA NIIN SANOTTUA PAKKOSYÖMISTÄ.
Että kasviksia hedelmiä syömällä ei pysty lihomaan vaikka niitä söisi jatkuvasti niiden runsas käyttö vähentää myös energian saantia huomattavasti mikä auttaa painon hallintaan.Siirtyy kokonaan kasvisruokaan varmasti pystyy syömään lihomatta mielihalujensa mukaan.