Itsetyydytän silloin tällöin ja se ahdistaa mua koska en tiedä onko se tässä uskonnossa väärin kun joissakin sanotaan että se on kehoon tutustuminen ja näin edelleen. Olen jättänyt itsetyydytyksen melkein kokonaan pois uuden vuoden alkaessa. mielellään toivon vastausta siihen että onko se väärin vai oikein. Haukkujat saa suksia kuuseen
Itsetyydytys
30
2163
Vastaukset
- Mikko Toivola
uskovaista ihmistä seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Heidän mielipiteensä kun ovat täysin kieroutuneita. Heidän väitteensä juontuvat kaukaa historiasta, taikauskon ajoilta.
Heidän hullutuksiaan vahvistivat kristinuskon todellinen luoja Paavali ja ennen muuta läntisen kristikunnan suurin teologi ja kirkkoisä Augustinus Aurelius (354-430 jaa.) Augustinus teki itsetyydytyksestä yhden suurimmista synneistä. Tätä synnin taakka on yli 3 miljardia ihmistä joutunut kantamaan (suurin osa siis jo kuolleita).
Nykylääketieteen valossa itsetyydytys on mitä toivotumpaa. Tietenkin niin, ettei se häiritse parisuhdetta, jos sellainen on. Itsetyydytyksen on nimittäin todettu parantavan elimistön immuniteettia, ts. ihmisen vastustuskyky taudeille paranee. Se saattaa vähentää jopa syövän synnyn todennäköisyyttä. Itsetyydytys parantaa myös keskittymis- ja sitä kautta oppimiskykyä.
Miehille itsetyydytys on sikäli vieläkin tärkeämpää, että se suojaa eturauhassyövältä. Miehen tulisi saada vähintään 1 orgasmi päivässä pitääkseen eturauhassyövän riskin minimissään.
Lisäksi siemeneste on ns. 'parasta ennen' tuote, joten mitä tuoreempaa se on, sitä parempi on siittiöiden liikkuvuus ja sitä todennäköisemmin usein itseään tyydyttävä saa suvunjatkoa. Tästä syystä runsas itsetyydytys on terveen nuoren miehen merkki. - Nimetön
Mutta Jumala yhdisti miehen ja naisen ja sanoi, lisääntykää ja täyttäkää maa, ja tässämielessä lisääntyminen ei ole synti.
Itsensätyydyttämistä tuskin kukaan on vapaa, eli uskon et me kaikki sukupuoleen katsomatta olemme enemmän tai vähemmän harrastaneet itsensä tyydyttämistä, kun aviopari yhtyy jonka seurauksesta saavat lapsia he yhtyvät tyydyttääkseen itsensä.
LLL muistaakseni jossain saarnassa tuo esille ihmistä et synnissä siitetty ja synnissä syntynyt? Mutta palatakseni tuohon aikaisempaan jossa Jumala kehoittaa "lisääntykää ja täyttäkää maa" ei ole kehoitus synninharjoittamiseen eli taasen on ymmärrettävissä et lisääntyminen ei ole syntiä ja taasen siinä voidaan harjoittaa syntiä.
Vastatkoon joku joka ymmärtää asiasta paremmin.- Mikko Toivola
kuin sinä, sillä sinä olet ymmärtänyt täysin väärin.
Jumala ei ole "ydistänyt miestä ja naista", vaan se on evoluution tulosta.
Noin 600 miljoonaa vuotta sitten kehittyi ensimmäisiä monisoluisia eliöitä, jotka lisääntyivät suvullisesta, siis ensimmäiset koiras- ja naaras-sukupuolet. Se kiihdytti entisestään elämän kehittymistä. Reilut 500 miljoonaa vuotta sitten tapahtuikin merkittävä eliölajien ja -muotojen lisääntyminen. - painu kottiis
Mikko Toivola kirjoitti:
kuin sinä, sillä sinä olet ymmärtänyt täysin väärin.
Jumala ei ole "ydistänyt miestä ja naista", vaan se on evoluution tulosta.
Noin 600 miljoonaa vuotta sitten kehittyi ensimmäisiä monisoluisia eliöitä, jotka lisääntyivät suvullisesta, siis ensimmäiset koiras- ja naaras-sukupuolet. Se kiihdytti entisestään elämän kehittymistä. Reilut 500 miljoonaa vuotta sitten tapahtuikin merkittävä eliölajien ja -muotojen lisääntyminen.täältä, sinulla ei todellakaan ole palstallemme mitään annettavaa.
- Mikko Toivola
painu kottiis kirjoitti:
täältä, sinulla ei todellakaan ole palstallemme mitään annettavaa.
Tunnen, että minua tarvitaan täällä erityisesti.
Tämä palsta on nimittäin täynnä taikauskoisuutta, tietämättömyyttä, vääristelyä ja valehtelua.
Palsta ei todellakaan anna minulle mitään muuta kuin ihmettelyä siitä, kuinka tapapajuista ajattelua joillakin ihmisillä voi vielä nykyisin olla.
Mutta minulla on paljon annettavaa tälle palstalle: olen tehnyt hyvän työn, jos saan yhdenkin ihmisraukan ymmärtämään uskontojen valheellisuuden ja tulemaan ns. normaaliksi ja ajattelultaan terveeksi kansalaiseksi. - Naurun paikka
painu kottiis kirjoitti:
täältä, sinulla ei todellakaan ole palstallemme mitään annettavaa.
sitten sinun mielestä taas valehteli?
Annapa esimerkki, niin saamme nauraa. - eiol ihme
Mikko Toivola kirjoitti:
Tunnen, että minua tarvitaan täällä erityisesti.
Tämä palsta on nimittäin täynnä taikauskoisuutta, tietämättömyyttä, vääristelyä ja valehtelua.
Palsta ei todellakaan anna minulle mitään muuta kuin ihmettelyä siitä, kuinka tapapajuista ajattelua joillakin ihmisillä voi vielä nykyisin olla.
Mutta minulla on paljon annettavaa tälle palstalle: olen tehnyt hyvän työn, jos saan yhdenkin ihmisraukan ymmärtämään uskontojen valheellisuuden ja tulemaan ns. normaaliksi ja ajattelultaan terveeksi kansalaiseksi.että viihdyt. Eikä sinun älykkyytesi riitä päättelemään sitä, viihtyvätkö muut sinun kaikkivoipaisessa saatanallisuudessasi.
Vaikka se on kerrottu sinulle useampaan kertaan että poistu välittömästi, niin ei mene perille.
Tuollaisia mänttejä ei pysäytä kiusanteostaan muu kuinkalterit ja pallo jalkaan. - Mikko Toivola
eiol ihme kirjoitti:
että viihdyt. Eikä sinun älykkyytesi riitä päättelemään sitä, viihtyvätkö muut sinun kaikkivoipaisessa saatanallisuudessasi.
Vaikka se on kerrottu sinulle useampaan kertaan että poistu välittömästi, niin ei mene perille.
Tuollaisia mänttejä ei pysäytä kiusanteostaan muu kuinkalterit ja pallo jalkaan.valehtelija ja kiusantekijä olet. Levittelet satuja, tekaistuja juoruja ja myyttejä totuuksina.
- sitä se tarkoittaa
Jumala on suurempi kuin sinun sydämesi ja hän tietää kaikki.
Eihän siinä nyt mikään kehoon kohdistu, mutta pseudoseksin vangiksi voi helposti joutua loppiäkseen. Runkkarilla on jatkuvasti korkea testosteronitaso, ja se vaikuttaa vääjäämättä miehen käyttäytymiseen, joskus hyvinkin tramaattisesti. Tietooni on tullut, rukoushuoneillakin tapahtuneita, naisten sukupuolielimien kourimisia eteistilojen ruuhkissa.
Kun tällainen "varaventtiili" on käytössä avioliitossakin, niin sperma ei mene vaimon iloksi, vaan hyvin usein WC pönttöön. Runkkarin (mies) on helppo kiusata myös vaimoaan pidättäytymällä yhdynnästä hänen kanssaan.
Yksi ongelma on jatkuva häpeässä eläminen, jos nimittäin on kyse henkilöstä jonka omatunto on valvomassa.
Epäuskoisilla ei tätä ongelmaa ilmeisesti ole, että omatunto muistuttaisi mistään väärinteoista ja synneistä. Heille helvetti avautuu täytenä yllätyksenä viimeisen korahduksen jälkeen.- Mikko Toivola
ei voi olla seksielämää, sillä sen Paavali halusi kieltää kaikilta kateudessaan, koskapa oli itse impotentti:
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Gal 5:24
Tiedät varmaan, ettei ilman himoa ja halua kukaan halua eikä voi rakastalla (ainakaan mies). - Keinosiementäjä
Mikko Toivola kirjoitti:
ei voi olla seksielämää, sillä sen Paavali halusi kieltää kaikilta kateudessaan, koskapa oli itse impotentti:
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Gal 5:24
Tiedät varmaan, ettei ilman himoa ja halua kukaan halua eikä voi rakastalla (ainakaan mies).nuo lestadiolaiset sitten oikein sikiävät niin kovasti?
Heidänhän täytyy käyttää keinosiemennystä, jos he todellakin ovat "ristiinaulinneet lihansa himoineen ja haluineen". - !mutmut
Mikko Toivola kirjoitti:
Tiedät varmaan, ettei ilman himoa ja halua kukaan halua eikä voi rakastalla (ainakaan mies).Älä sinä puhu asioista joista et mitään tiedä.
Mene kotiisi täältä valehtelemasta. - !mutmut
Keinosiementäjä kirjoitti:
nuo lestadiolaiset sitten oikein sikiävät niin kovasti?
Heidänhän täytyy käyttää keinosiemennystä, jos he todellakin ovat "ristiinaulinneet lihansa himoineen ja haluineen".Sinä et tiedä himoista mitään koska olet epäuskoinen. Kaltaisillasi ei ole mitään asiaa lestadiolaisuutta koskevalle palstalle. Se, että edelleen pyöritte täällä, osoittaa hyvin alhaista älykkyystasoa.
Minun ei ole kestaakaan tarvinnut käydä ateisien palstoilla 60 vuoteen. Eikä tule sellaista tarvetta olemaan. Tyhjän saa nimittäin pyytämättäkin. Mutta lähtekää vetämään täältä omille keskustelupalstoillenne, sinne tyhjyyttä keskenänne jakamaan. - Naurun paikka
!mutmut kirjoitti:
Älä sinä puhu asioista joista et mitään tiedä.
Mene kotiisi täältä valehtelemasta.seksiorjana pitämäänsä vaimoa.
Tekeehän se hyvää irstaalle lestadiolaispapalle.
lähteä sinun ahdistuksestasi liikkeelle.
Tämä on nuoren ihmisen ongelma-alueista varmaan ykkönen. Olen itsekkin ollut nuori ja kokemusmaailmaani mahtuu yhtä ja toista.
Kun nyt sanot ahdistuvasi, mietippä hetken, auttaisiko sinua sellainen sana, että ei kannata välittää ahdasmielisten syyllistämisestä.
Vai olisiko parempi lähteä siitä, että tähän ahdistukseen löytyy apu Jeesuksen ristintyöstä.
Kokemusteni mukaan on autuasta antaa Jumalan sanan käsitellä itseä. Vaikka se joskus nuhtelee kirvelevästi, se kuitenkin luo kestävän ratkaisun Kristuksessa.
Uskon kilvoitus menee tuhkaksi välillä, mutta joka päivä on uuden alun mahdollisuus.
Älkäämme viekö kenenkään ahdistusta pois armon mahdollisuuksista.- se on aina ykkönen
Vaikka heikkouksiin vikoihin ja synteihin syyllistyy, (joka hetki me syntisiä olemme),
niin ikinä ei saa kieltää uskoaan Kristukseen.
On paljon sellaisia helvetin portteina toimivia hengellisiä liikkeitä, joissa vastoin kaikkea Jumalan sanaa neuvotaan kieltämään uskonsa ellei liikkeen traditioon alistu.
Piru on hyvin ovela, ja kaikista ovelin se on hyvän kristityn haamussa Raamattu kourassaan. - Mikko Toivola
Tekstisi ei tarkoittanut yhtikäs mitään. Se oli pelkkää taikauskoista sanahelinää.
Minkä "työn" se Jeesus teki ristillä?
Onko se "työtä", kun kuolematon jumala uhraa itsensä itselleen ns. "pakanakansoilta" plagioidun sijaiskärsimys-riitin avulla? Mikko Toivola kirjoitti:
Tekstisi ei tarkoittanut yhtikäs mitään. Se oli pelkkää taikauskoista sanahelinää.
Onko se "työtä", kun kuolematon jumala uhraa itsensä itselleen ns. "pakanakansoilta" plagioidun sijaiskärsimys-riitin avulla?odottamaan, että Pyhä Henki kertoo sinulle siitä, minun selitykseni ei taida nyt auttaa.
- Mkko Toivola
vihne kirjoitti:
odottamaan, että Pyhä Henki kertoo sinulle siitä, minun selitykseni ei taida nyt auttaa.
"puhuvasta Pyhästä Hengestä":
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000040949756 Mkko Toivola kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000040949756niin kauan, kun se mielessäsi kestää. Sen jälkeen voit kysellä lisää.
Älä muuta mieltäsi ihmisten tähden, mutta harkitse itsesi tähden.- miksikeikut täällä
Mikko Toivola kirjoitti:
Onko se "työtä", kun kuolematon jumala uhraa itsensä itselleen ns. "pakanakansoilta" plagioidun sijaiskärsimys-riitin avulla?Painu kotiisi irvistelemään täältä, mäntti.
Taikauskoisten palstan otsikossa lukee "ateismi".
Tämä on selkokielisesti sanottu epäuskoisille kadotusmatkaisille, joille synti ei ole kirkastunut synniksi. - menkottiis
Mkko Toivola kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000040949756Paskanjauhaja linkittää paskaa, syö itte paskas, mutta älä tule tänne kauppaamaan valheitasi.
- arvellu
vihne kirjoitti:
niin kauan, kun se mielessäsi kestää. Sen jälkeen voit kysellä lisää.
Älä muuta mieltäsi ihmisten tähden, mutta harkitse itsesi tähden.Kysymyksessä on mitä ilmeisemmin pakkouskoon taivutettu vanhoillislestadiolainen, joka nyt aikuiseksi tultuaan toimii saatanallisella raivolla ja vihalla Jeesusta ja hänen omiaan kohtaan. Yksin Joulun pyhätkin tämä häirikkö riehui sivullamme kuin herhiläinen.
Olisi hyvin tärkeätä puuttua tällaisiin kasvatuksellisiin pakkouskoihin, tulee vahinkoa paljon enemmän kuin hyötyä.
- hylätty,puhutaan
"itserakastelusta", näin pojan koulun sex terapeutti neuvoi ja valisti meitä vanhempia.
- ennen saarnois
Vai että oikein terapeutti?!
- ja sillä silität jos semmosia
ajatuksia tulee mieleen, sit menee ohi kyllä.
- aamutuimaan
Opettele välimerkkien käyttö.
Itsetyydytys on väärin silloin, kun se rajoittaa mahdollisuuksiasi tyydyttää puolisosi. Tätä ongelmaa ei juuri naisilla esiinnyt, mutta miehet tuppaavat olemaan kertalaukeavaa tyyppiä.- tuntosinukkuu
Hepr. 12:5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille:
...sitä hän kurittaa;...
...ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."
Hepr. 12:7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia.
*) Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
Hepr. 12:8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet,
*) silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia. - ei tänään, en jaksa, en haluu.
Mies loukkaantuu ja hoitaa fyysisen paineen itse, se on tervettä jos vaihto ehto on olla saamatta. Se auttaa terveyttä, riski masentua ja sairastua eturauhas-syöpään vähenee. Kondomia kannatta kokeilla, vaimo voi pantata jos pelkää tulevansa raskaaksi.
- Nyrkkikyllikki
Voi perseen suti! Kaikenmaailman tumppuunvetäjät tänne kirjoittavat! Ja toiset tyhmät vastaavat viisailla neuvoillaan! Sairasta, tosi sairasta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453116- 1082553
- 512541
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402208Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4791866Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2491826- 1081820
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91664Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151597R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241442