onko kaikissa amk:ssa lomat (syysloma, joululoma, talviloma) itsenäisiä opiskeluviikkoja, jonne opettajat sälyttävät helvetilliset määrät tehtävää? Vai olenko sellaisessa koulussa, jossa näin tehdään?
onko kaikissa amk:ssa
13
7634
Vastaukset
- amk-opiskelijoilla
Joissakin amkeissa on päätoimisten opettajien lomaviikoilla sivutoimisten opettajien opetusta ja joissakin amkeissa on päätoimisten opettajien lomat porrastettu, että koulu jatkuu koko ajan normaalisti. Teillähän on hyvin, jos on itsenäistä työskentelyä laitettu noille viikoille, niin ei tarvitse tulla koululle. Amk-opiskelijoilla ei ole lomaviikkoja.
- kuules
amk:ssa ei ole syyslomaa tai talvilomaa kuten esim lukiossa ja peruskoulusssa. Kannattaa vaan olla iloinen jos lomat sattuu olemaan noilla itsenäisenopiskelun viikoilla..niin voi sit vaikka osan viikosta lomailla ja osan tehdä koulujuttuja. Missä amk:ssa olet?
- se siitä jaksamisesta
näin sitten näköjään otetaan huomioon opiskelijoiden jaksaminen suomessa. on se hienoa.
saa olla onnellinen sitten noista itsenäisen opiskelun viikoista. - sitten
se siitä jaksamisesta kirjoitti:
näin sitten näköjään otetaan huomioon opiskelijoiden jaksaminen suomessa. on se hienoa.
saa olla onnellinen sitten noista itsenäisen opiskelun viikoista.kannattanut miettiä alunperin, että onko amk edes opiskelupaikkasi? Opintopisteitä on hieman enemmän kuin esim. ammattikoulussa ja muutenkin opetus on vaativampaa. Töitä täytyy tehdä ammattinsa eteen, varsinkin jos opiskelee amk:ssa. Jos sinusta tuntuu, ettet jaksa ja muutamat itsenäisenopiskelun viikot tuntuvat ylitsepääsemättömiltä voit kääntyä kouluterveydenhoitajan puoleen tai opon puheille. Mysö useissa terveyskeskuksissa on mahdollista päästä psykologin juttusille. Ihmetyttää, että eikö teillä ole muka joululoma ihan lomaa? Miellä ainakin on...mut sitte syysloma ja talviloma on sellaisia ettei ole lomaa lomaa vaan just noita itsenäisii juttuja. Ja itse olen ainakin tosi hyvin rytmittämään että oon pitäny lomaa ma-pe ja sen edellisen viikonlopun tehny koulujuttuja ja sitte seuraavan viikonlopun, ja tuntui määrät on ollu sellasia 2-4 tuntia per päivä ja tyytyväinen olen ollu suorituksiin. Jaksamista!
- yksi mutta
sitten kirjoitti:
kannattanut miettiä alunperin, että onko amk edes opiskelupaikkasi? Opintopisteitä on hieman enemmän kuin esim. ammattikoulussa ja muutenkin opetus on vaativampaa. Töitä täytyy tehdä ammattinsa eteen, varsinkin jos opiskelee amk:ssa. Jos sinusta tuntuu, ettet jaksa ja muutamat itsenäisenopiskelun viikot tuntuvat ylitsepääsemättömiltä voit kääntyä kouluterveydenhoitajan puoleen tai opon puheille. Mysö useissa terveyskeskuksissa on mahdollista päästä psykologin juttusille. Ihmetyttää, että eikö teillä ole muka joululoma ihan lomaa? Miellä ainakin on...mut sitte syysloma ja talviloma on sellaisia ettei ole lomaa lomaa vaan just noita itsenäisii juttuja. Ja itse olen ainakin tosi hyvin rytmittämään että oon pitäny lomaa ma-pe ja sen edellisen viikonlopun tehny koulujuttuja ja sitte seuraavan viikonlopun, ja tuntui määrät on ollu sellasia 2-4 tuntia per päivä ja tyytyväinen olen ollu suorituksiin. Jaksamista!
Tottahan sä olet jaksanu, koska sähän oletkin Metropolian opettajien pomo!
Eli jos et jaksa painaa koko talvea ilman lomaa niin käänny tervesykeskuksen tai psykologin juttusille! Just ... - ole lomia
sitten kirjoitti:
kannattanut miettiä alunperin, että onko amk edes opiskelupaikkasi? Opintopisteitä on hieman enemmän kuin esim. ammattikoulussa ja muutenkin opetus on vaativampaa. Töitä täytyy tehdä ammattinsa eteen, varsinkin jos opiskelee amk:ssa. Jos sinusta tuntuu, ettet jaksa ja muutamat itsenäisenopiskelun viikot tuntuvat ylitsepääsemättömiltä voit kääntyä kouluterveydenhoitajan puoleen tai opon puheille. Mysö useissa terveyskeskuksissa on mahdollista päästä psykologin juttusille. Ihmetyttää, että eikö teillä ole muka joululoma ihan lomaa? Miellä ainakin on...mut sitte syysloma ja talviloma on sellaisia ettei ole lomaa lomaa vaan just noita itsenäisii juttuja. Ja itse olen ainakin tosi hyvin rytmittämään että oon pitäny lomaa ma-pe ja sen edellisen viikonlopun tehny koulujuttuja ja sitte seuraavan viikonlopun, ja tuntui määrät on ollu sellasia 2-4 tuntia per päivä ja tyytyväinen olen ollu suorituksiin. Jaksamista!
vaan myös joululomalla oli tehtäviä ja raporttien kirjoittelua.
kieltämättä nyt kun olen toista vuotta opsikelemassa tuntuu toisinaan, että takki alkaa olla aika tyhjä. kesälläkin tein kesätöistä vava-pisteitä varten raportit. eli jatkuvaa muistiinpanoja yms on.
nyt alkaa uusi jakso, josa heti ilmoitettiin tentti, eikä luettavaa ole kuin kolme kirjaa, kaksi oheislukemista (kirjoja) ja pari englanninkieleistä lehtileikettä.
tullapa pieni paussi edes... - oikea paikka
sitten kirjoitti:
onhan minulla jo yksi tutkinto amk:sta. uutta oli vain nuo itseopiskeluviikot, ennen oli lomaa.
- täääh
yksi mutta kirjoitti:
Tottahan sä olet jaksanu, koska sähän oletkin Metropolian opettajien pomo!
Eli jos et jaksa painaa koko talvea ilman lomaa niin käänny tervesykeskuksen tai psykologin juttusille! Just ...nyt mie en kyllä ymmärtänyt tuosta yhtään mitänn..kuka on pomo? siis mie ainakin kirjoitin tuohon siksi noita terkkari, psykologi juttuja, kun meille niitä koulussa on painotettu. mutta olkoon saakeli jos on niin vaikiita ymmärtee tämmösen pulliaisen ideoita. on se perkele jos ei ihminen osaa yhtään lomailla vaikka kouluu onki. mie ainaki otan välillä iisisti enkä jaksa stressata kaikesta..pidän lomaa jos siltä tuntuu. mutta en jaksa tehdä moisesta numeroa, toisille näköjään on vaikeempaa toisille ei, ja kannattaa pitää puolensa, sanoa että nyt en jaksa tehdä tätä teen myöhemmin, voi olla ettei kaikissa amk:ssa edes onnistu, mutta olisko sitten paikallaan joku muutos ehkä jotain keskusteluja oppilaat opettajille jne. en tiiä
- kirjoituksiasi lukeva
täääh kirjoitti:
nyt mie en kyllä ymmärtänyt tuosta yhtään mitänn..kuka on pomo? siis mie ainakin kirjoitin tuohon siksi noita terkkari, psykologi juttuja, kun meille niitä koulussa on painotettu. mutta olkoon saakeli jos on niin vaikiita ymmärtee tämmösen pulliaisen ideoita. on se perkele jos ei ihminen osaa yhtään lomailla vaikka kouluu onki. mie ainaki otan välillä iisisti enkä jaksa stressata kaikesta..pidän lomaa jos siltä tuntuu. mutta en jaksa tehdä moisesta numeroa, toisille näköjään on vaikeempaa toisille ei, ja kannattaa pitää puolensa, sanoa että nyt en jaksa tehdä tätä teen myöhemmin, voi olla ettei kaikissa amk:ssa edes onnistu, mutta olisko sitten paikallaan joku muutos ehkä jotain keskusteluja oppilaat opettajille jne. en tiiä
Sinä kuitenkaan et selvästi ole opiskelija ja sinulla itselläsi on lomaa tai vapaajaksoja. Selvästikään et ymmärrä mikä alkuperäisellä kirjoittajalla oli hätänä. Itselläsi on asiat hyvin, ole onnellinen. Kaikilla, tai suurimmalla osalla, ei ole ollenkaan hyvin! Miten voi olla stressaamatta ja ottaa iisisti, jos lukujärjestys on ylitäysi ja uusia tehtäviä tulee koko ajan? Ei mulla ainakaan ole varaa ylimääräisiin opiskeluvuosiin omalla kustannuksella.
Suurin ongelma on ettei opet ymmärrä kuinka iso kuormitus on. Vaikka niillä itsellään on ne vapaajaksot, niin ne nippa nappa jaksaa itse. Keskusteluistakaan ei ole hyötyä, koska ei ne tosiaan tajua. Opiskelijoilla pitäisi olla ammattiyhdistys samanlailla kuin opettajilla on OAJ ja työaikasuunnitelmat ja ties mitkä. - ihan
kirjoituksiasi lukeva kirjoitti:
Sinä kuitenkaan et selvästi ole opiskelija ja sinulla itselläsi on lomaa tai vapaajaksoja. Selvästikään et ymmärrä mikä alkuperäisellä kirjoittajalla oli hätänä. Itselläsi on asiat hyvin, ole onnellinen. Kaikilla, tai suurimmalla osalla, ei ole ollenkaan hyvin! Miten voi olla stressaamatta ja ottaa iisisti, jos lukujärjestys on ylitäysi ja uusia tehtäviä tulee koko ajan? Ei mulla ainakaan ole varaa ylimääräisiin opiskeluvuosiin omalla kustannuksella.
Suurin ongelma on ettei opet ymmärrä kuinka iso kuormitus on. Vaikka niillä itsellään on ne vapaajaksot, niin ne nippa nappa jaksaa itse. Keskusteluistakaan ei ole hyötyä, koska ei ne tosiaan tajua. Opiskelijoilla pitäisi olla ammattiyhdistys samanlailla kuin opettajilla on OAJ ja työaikasuunnitelmat ja ties mitkä.opiskelija oon ja jos et usko niin en voi mitään. mut ei oo kiva tuollanen epäily. ja kyllä tajuun sen, että mikä hätä joillakin voip olla noiden itsenäisten juttujem kaa...just tänään tuli itsellein aikamoinen tehtävä..paniiki näin alkukäteen, mut pakko se vaan yrittää tehhä.
- ex-amk opiskelija
kirjoituksiasi lukeva kirjoitti:
Suurin ongelma on ettei opet ymmärrä kuinka iso kuormitus on. Vaikka niillä itsellään on ne vapaajaksot, niin ne nippa nappa jaksaa itse. Keskusteluistakaan ei ole hyötyä, koska ei ne tosiaan tajua. Opiskelijoilla pitäisi olla ammattiyhdistys samanlailla kuin opettajilla on OAJ ja työaikasuunnitelmat ja ties mitkä.On perkele maailma täynnä velliperseitä! Oletko miettinyt, että miten jaksat ns. OIKEITA töitä kun jo opiskellessa nuppi krakaa? Suuri osa AMK opiskelijoista olettaa että on NORMAALIA kun on 3-4 kk lomaa/vapaa jaksoja ja kun joutuvat tekemään töitä 11 kk vuodesta itkevät maailman vääryyttä ja työn taakkaa. Saatana! Mitä nopeammin ymmärrätte, että (lähes) KAIKKI normaalit duunit ovat sellaisia, että duunia pitää tehdä ympärivuoden (ja vieläpä pitkää päivää) niin sen helpompi on myös oivaltaa että myös ko. työhön opiskelukin pitää on tod. näk. rankkaa.
Mitä helvettiä tälle maalle on tapahtunut kun aikuiset yli kaksikymppiset ihmiset, eivät enää kestä yhtään kovaa työntekoa? Minua vitutti kun koulussa oli aina joku vinkumassa lukkareista tai raporttien deadlinestä. Miten sellaisella asenteella töissä nykyisin pärjää?
En väitä että olisin yöllä raportteja vääntäessäni hommasta juuri pitänyt, mutta hei!, ihan oikeasti! Ei se nyt mitään Ybervaikeaa ollut. Suurin syy omien töitteni kasautumiselle löytyi kuitenkin peilistä (ja tiedoksi, en ollut todellakaan mikään hikari. Jouduin tekemään töitä siinä missä muutkin)
Varmaan aika kultaa muistojani, (valmistuin 2005 AMK-inssiksi) mutta KAIKKI opiskelukaverit (itse mukaan lukien) joiden kanssa olen valmistuttuani jutellut ovat todenneet, että kyllä opiskeluaika oli kuitenkin aika rentoa ja leppoista OIKEIDEN töiden sijaan.
Näillä kitisijöillä on se yhteinen taipumus, että he kaikkki ovat ulkoistaneet ongelmansa. Opiskelustressi on lukkarin, open, raporttien määrän yms. syy. Milloinkaan nämä muka-aikuiset vänisijät eivät sano et "hei olis pitänyt skarpata alkukurssista ja tehdä hommat mutta mokasin ja nyt hommat kusee. Oma moka"
Ei koskaan tyypit sano "Tää mun stressi johtuu siitä, että koko yläasteen ja lukion/amiskan vedin lonkkaa ja nyt kun joutuu oikeasti opiskelemaan työntekoa ja valmistautua vaativaan työelämään niin paska tippu omille nilkoille."
Opiskella ei ole pakko oppivelvollisuuden jälkeen. Jos ahdistaa rupea hipiksi. Mutta jos haluat pärjätä nykytyömarkkinoilla niin ON PAKKO kestää vielä vitun paljon kovempaa stressiä kuin ykskään AMK tässä maassa tarjoaa.
Jos et minua usko niin katso vaikka illan talousuutiset ja mieti mikä prässi on olla esim. firmassa jossa on YT-uhka tai irtisanomiset meneillään ja niskassa Vekkulia pankille parisataa tonnia ja akka kotona tississä kiinni olevan toukan kanssa pelkällä kotihoidon tuella ja lapsilisillä. Kyllä perkele on mittakaava vähän eri kuin jos "vähän ahdistaa kun joutuu 2 viikon Joululomalla näpertelemään kouluhommia"
Tiivistän vielä koska epäilen, että tarvitset rautalankamallin: KASVA JO SAATANAN NULIKKA AIKUISEKSI JA LOPETA SE PASKAN LÄSSYTYS!!!!
- hexxx
Joo näinhän se on! Ei lomia varsinaisesti.
- amkkilainen
Meillä on useimmiten ollut ihan lomaa, tai ainakin ns. itsenäistä opiskelua lomaviikoilla. Tosin pari poikkeusta on ollut. Tietysti jotain raportteja ym. voi jäädä lomaviikolle tehtäväksi, mutta kyllähän ne voi tehdä ennen lomaakin jos niitä ei nyt ihan viimesenä päivänä ennen lomaa anneta. Järjestelykysymys lähinnä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1994346
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611647
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331343Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581327Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10879Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696