Äitiysloman alkaminen

Kelan laskuri

Onko Kelan vanhempainrahakausi-laskurin ilmoittama äitiysrahakauden ensimmäinen päivä sama päivä, kun äitiysloma alkaa? (en ole mitään varhennuksia hakemassa, vaan se normi 30 pv) Vai alkaako äitiysloma myöhemmin (kummastutti, kun vau.fi-laskuri ilmoitti äitiysloman alkamispäivämäärän myöhemmäksi)

4

2429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv18+5

kannattaa luottaa kelan laskuriin. Ainakin ekassa raskaudessa se piti mulla ihan paikkaansa. Onko sun äitiysloman alkamisen ja lasketun ajan välissä ylimääräisiä pyhäpäiviä? sunnuntaihin osuvia ei lasketa mutta mm lauantain pyhät aikaistavat äitiysloman alkua. Tuo 30 päivää lasketusta ajasta ovat siis arkipäivät (sisältävät lauantait). Tuon vau.fi:n laskuri ei välttämättä huomio niitä, mutta kelan laskuri huomioi.

• MinDi84

Minullakin tuo vau.fi laskuri näyttää että äippäloma alkaisi 11.2.2009 mutta se alkaa oikeasti jo 9.2.2009 (kelan laskuri näyttää tuon 9.2.2009 niinkun pitääkin). Ja ihan päässä laskettuna sain saman päivämäärän kun kelan laskuri osoitti joten oma äippälomani alkaa 9.2.

En tiedä mistä johtuu tuo että vau.fi laskuri näyttää väärin. Mutta väärin se ainakin minun kohdallani näytti...

• rv18+6

Tuossa tapauksessa se ei varmaan huomioi ollenkaan että helmikuussa ei ole kuin 28 päivää. Jos se laskee siihen 30 päivää. Sitten nuo luvut mätsäisivät. Mutta sitten kyllä ihmetyttää että miten se osaa laskea edes laskettua aikaa oikein...?

Koitin sitä itse ja mun äippäloma alkaa kelan mukaan 9.5. ja tuon vaun mukaan 13.5. Mulla on kylläkin helatorstai pyhäpäivänä välissä ja tuo 9.5. on lauantai päivä. Taitaa repiä noi luvut ihan hihasta...

• MinDi84
        rv18+6 kirjoitti:

Tuossa tapauksessa se ei varmaan huomioi ollenkaan että helmikuussa ei ole kuin 28 päivää. Jos se laskee siihen 30 päivää. Sitten nuo luvut mätsäisivät. Mutta sitten kyllä ihmetyttää että miten se osaa laskea edes laskettua aikaa oikein...?

Koitin sitä itse ja mun äippäloma alkaa kelan mukaan 9.5. ja tuon vaun mukaan 13.5. Mulla on kylläkin helatorstai pyhäpäivänä välissä ja tuo 9.5. on lauantai päivä. Taitaa repiä noi luvut ihan hihasta...

kans tota karkauspäivää et se olis syy mut eipä oikeen voi olla kun 9.2 on lauantai ja 11.2 maanantai.. eli sillon se ei oikeen täsmää kun noita sunnuntaita ei lasketa äippälomaan (pyhien lisäksi)...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe