On kerrassaan mainio auto. Tosi nätti, kuluttaa vähän (diesel), hyvä ajaa ja maukas muutenki.
Ex bemaristi.
Alfa 159
34
6480
Vastaukset
- gestapo
automotorundsportissa näkyy olevan 159dieselin 100000km kestotesti,koneremontti 20000km:ssä ja muuta mukavaa?Toivottavasti tuo linkki näkyy,on ollut ongelmia. http://www.autobild.de/artikel/dauertest-alfa-159-sportwagon-2.4-jtdm-20v-distinctive_828941.html
- aa125
eipä ollu ongelmia pahemmin tuon metalliroskan lisäksi
- on testi ajajat
unohtaneet käyttää koneen lämpimäksi ja antaa turbon jäähtyä kovan ajon jälkeen.
Turbo ei ole edellenkään stat stop. - syvältä
on testi ajajat kirjoitti:
unohtaneet käyttää koneen lämpimäksi ja antaa turbon jäähtyä kovan ajon jälkeen.
Turbo ei ole edellenkään stat stop.Kokeiltua Italiassa: vääntöä on kuin pienessä kylässä. Ekoina päivinä sammahteli yhtenään valoissa. Sitten kun kuumaa konetta käynnistää yhtäkkiä uudestaan, lienee commonrailissa vanhoja paineita. Kansi kuulostaa halkeavan, äänet kuin traktorissa ja vavahtelut kuin tsunamissa.
Italiankielinen manuaali tiesi sanoa, että jos itsestään sammuu, koko sähköavain ulos taulusta ja sitten vasta startti. Mutta mistä sen olisi etukäteen tiennyt? Ei yhtään idioottivarma, ja turhat romistelut varmasti syövät kestoikää! - Hyshyshushus
Et tainnut lukea kyseistä testiä ollenkaan(?) Tajuatko, että tuossa testissä ylistettiin Alfa maasta taivaisiin ja hehkutettiin sitä kuinka laatu on parantunut merkittävästi. Vaikka kävikin tuollainen fiasko kuin moottorin leviäminen, testissä jaksettiin silti vain kehua Alfaa. Mm kori oli yksi parhaiten säilyneistä mitä ovat ikinä testanneet ja tekniikka myös kaikin puolin ihan parhaasta päästä. Tuo moottorin leviäminen on tilastollisesti kyseisessä mallissa yhtä todennäköistä kuin esim. se, että uusi autosi ruostuu puhki ja renkaat irtoavat ja ratti jää käteen sekä mäntä pomppaa konepellistä läpi heti kun ajat sen liikkeestä pihalle.Tämän todenäköisyyden toivat esille testiryhmä ja myös Alfan edustajat, jotka kommentoivat kyseisessä artikkelissa moista moottorifarssia. Kestävyydeltään ja luotettavuudeltaa Alfa 159 on loistava auto ja siinä se ei häpeä kyllä millekään muulle autolle(paitsi volvo 740). Ajettavuudesta puhumattakaan.
- muuten tuskin
Työsuhdeautoiksi nuo pääosin menevät, syynä kallis hankintahinta ja kalliit huollot. Eli en itselle ostaisi näin keskituloisena.
Laadun aika näyttää, luultavasti Alfa on kuitenkin onnistunut parantamaan laatuaan?- ennakkoluuloja
Kaksi alfaa omistaneena (75) kysyn, mikä vanhempien alfojen laadussa on vikaa? Nyt on kolmas alfa 156 ja olen siihen tyytyväinen. Hyvä asia on kuin te työsuhdeautoiliat ostatte niitä (ei riisseleitä). Kaikki mikä laskee alfan arvoa on meille köyhille alfisteille eduksi...
- Alfa for life
En nyt tiedä kalliista hinnasta. Kokeile löytää saman tehoinen, kokoinen ja samoilla varusteilla oleva auto samalla hinnalla niin taitaa tehdä tiukkaa.
Esim. Alfa Romeo 159, sedan, 170hv diesel, n.35000 euroa
Audi A4, sedan, 170hv diesel, n.42000euroa
Mercedes-Benz C, sedan, 170hv diesel, n.43000euroa
BMW 3, sedan, 163hv diesel, n.42500euroa
Kaikki manuaaleja. Huollot ovat kalliimpia kuin muissa mutta niillä se pitkä 7vuoden takuu maksetaan.
- DV
Autobildissä esiintynnyttä moottorivikaa ei ole suomessa tullut vastaan (seuraa keskustelua alfabbs.fi:ssä).
Laatu on kohdillaan (omassa 159 '06 ei pikkuvikoja - eikä siis isompiakaan - what so ever), jo 156 oli hyvä auto, ylätukivarsi edessä oli heikkokohta, helppo korjata, mutta nosti kuitenkin katastus hylkäys-%, ja tuohan on ainoa mitä suomalainen katsoo kun etsii tietoa auton kestävyydest.- ennakkoluuloja
Naurettavaa ennakkoluuloisuutta tämä Alfan -ja samalla myös nykyfiatien- vikaherkkyys. Ne ovat nykyisin todella vähävikaisia, ja tanakasti tehtyjä myös koriltaan ja viimeistely hyvää luokkaa. Plussana sitten vielä se tyylikkyys verrattuna über-cooleihin ja laatikkomaisiin saksankaaroihin jostain kammottavista aasialaisista puhumattakaan.
Muualla Euroopassa Alfa on paljon myydympi kuin meillä. Meillä jäykkien rutiineihinsa jääneiden ja kateellisuus-pelkoisten ihmisten maassa ei uskalleta edes murtaa ennakkoluuloja suuressa määrin vaan valitaan vuodesta toiseen aina se VW Tojota tai Audi. - mieletönpeli
ennakkoluuloja kirjoitti:
Naurettavaa ennakkoluuloisuutta tämä Alfan -ja samalla myös nykyfiatien- vikaherkkyys. Ne ovat nykyisin todella vähävikaisia, ja tanakasti tehtyjä myös koriltaan ja viimeistely hyvää luokkaa. Plussana sitten vielä se tyylikkyys verrattuna über-cooleihin ja laatikkomaisiin saksankaaroihin jostain kammottavista aasialaisista puhumattakaan.
Muualla Euroopassa Alfa on paljon myydympi kuin meillä. Meillä jäykkien rutiineihinsa jääneiden ja kateellisuus-pelkoisten ihmisten maassa ei uskalleta edes murtaa ennakkoluuloja suuressa määrin vaan valitaan vuodesta toiseen aina se VW Tojota tai Audi.valitkoon jatkossakin sen audin tojon tai weeween. joku muu köyhä, saa sentään nauttia hmmm.
- alfa on alfa
puoli vuotta olen nyt ajellut 159:llä 2.4 dieselillä ja olen enemmän kuin tyytyväinen Autoon.
alusta, ohjaus, kulutus ja tietenkin se ulkonäkö. mitään negatiivista en autosta keksi, toivottavasti olen talven jälkeen samaa mieltä..niin ja mittarissa on 135tkm. Ensimmäinen Alfa itsellä, mutta ei viimeinen (saabeja ennen)- 2.4jtdm
Et varmasti tule pettymään. Alfa Romeo 159 on erittäin lämpöinen diesel (kiitos sähkövastusten?) verrattuna vag-konsernin tuotteisiin. Eikä tule varmastikaan käynnistys ongelmia kun eräs tuttukin ajoi toissa talven ilman mitään lämmitystä ja joka kerta lähti käyntiin ja silloin oli niitä -30 aamuja. Ja moottorina oli juuri toi 2.4jtdm. Vinkin voin antaa että kannattaa pyöränkulmia käydä säädättämässä ihan säännöllisesti, kun ne eivät tahtoneet pysyä kohillaan.
- Alfa C 8
Niinhän se yleensä menee, että ennakkoluuloiset Alfattomat tyypit ovat niitä, jotka käyvät täällä arvostelemassa.
Autot ovat teknisiä laitteita, ja niissä kaikissa varmasti ilmenee vikoja, kunhan riittävän paljon kilometrejä tulee.
Alfa-Romeo on kuitenkin tyylikäs auto, jolla on mukava ajaa, miksi ei voisi matkaa taittaa nautinnollisemmin, Alfa antaa siihen mahdollisuuden.
Tuossa linkin takana on katsottavaa, ja myös kuunneltavaa, autoista jotain ymmärtävälle .
http://www.youtube.com/watch?v=aQ8xDia5RNY - sananlasku
"Moni kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä" pätee myös 159-alfaan.
Pysy kaukana, jos et halua menettää rahasi ja mielenterveytesi.- Linus
Minulla on ollut Alfa 2003 lähtien, ensin 156 Sw ja nyt kolme vuotta 159 Sw 1.9 JTS.
Nykyinen 159 on ollut erittäin hyvä auto, olen ajanut autolla 60000, autossa ei ole ollut minkäänlaisia vikoja, ainoastaan yksi lähivalon polttimo on jouduttu vaihtamaan. Olen huollattanut autoni kerran vuodessa Auto-Filarossa, huollot ovat olleet ihan kohtuuhinaisia noin 300 euroa vuosi. Autoni kuluttaa kaupunkiajossa noin 10 litraa sadalla kilometrillä ja maantiellä noin 7.5 litraa. Kulutukset ovat kohtuulliset, Alfa on omiaan maantiellä, se lähtee eikä meinaa kun painaa kaasua. Alfa ei jää muiden jalkoihin. Ajominaisuudet ovat loistavat, Alfalla nautii ajamisesta. Talvella Alfa on tosi lämmin ja lämpenee nopeasti. Alfistina olen tehnyt huomion, siihen kiinnitetään huomiota, sitä kehutaan hienoksi ja kauniiksi autoksi, olen huomannut usean tekevän mieli Alfaa, ehkä Alfan hinta rajoittaa tiettyä ostajajoukkoa. Tänään minulle sanoi eräs naishenkilö ettei hän ole nähnyt koskaan noin kaunista autoa, minä kiitin häntä sanoista ja sanoin se on Italialainen Alfa-Romeo, johon hän vastasi italialaiset osaavat tehdä kauniita tuuotteita. - unohdit....
Linus kirjoitti:
Minulla on ollut Alfa 2003 lähtien, ensin 156 Sw ja nyt kolme vuotta 159 Sw 1.9 JTS.
Nykyinen 159 on ollut erittäin hyvä auto, olen ajanut autolla 60000, autossa ei ole ollut minkäänlaisia vikoja, ainoastaan yksi lähivalon polttimo on jouduttu vaihtamaan. Olen huollattanut autoni kerran vuodessa Auto-Filarossa, huollot ovat olleet ihan kohtuuhinaisia noin 300 euroa vuosi. Autoni kuluttaa kaupunkiajossa noin 10 litraa sadalla kilometrillä ja maantiellä noin 7.5 litraa. Kulutukset ovat kohtuulliset, Alfa on omiaan maantiellä, se lähtee eikä meinaa kun painaa kaasua. Alfa ei jää muiden jalkoihin. Ajominaisuudet ovat loistavat, Alfalla nautii ajamisesta. Talvella Alfa on tosi lämmin ja lämpenee nopeasti. Alfistina olen tehnyt huomion, siihen kiinnitetään huomiota, sitä kehutaan hienoksi ja kauniiksi autoksi, olen huomannut usean tekevän mieli Alfaa, ehkä Alfan hinta rajoittaa tiettyä ostajajoukkoa. Tänään minulle sanoi eräs naishenkilö ettei hän ole nähnyt koskaan noin kaunista autoa, minä kiitin häntä sanoista ja sanoin se on Italialainen Alfa-Romeo, johon hän vastasi italialaiset osaavat tehdä kauniita tuuotteita....luetella ne autosi viat. Taatusti on ollut vikoja, konekin varmasti jo rempattu.
Lue alfabbs.fi-nettifoorumia, siellä oululaisestakin -08 1,9 diesel 159:stä laukesi kone. Kalliita ohjaustehostin/hammastanko-tyyppivikoja 159-mallissa. kallis omistaa ja korjata.
Jälleenmyyntiarvo onneton. Ja tuo 1,9 diisseli on todella laiska, sillä ei todella mennä ja meinata kun kaasua tallaa. >-D - juha159
unohdit.... kirjoitti:
...luetella ne autosi viat. Taatusti on ollut vikoja, konekin varmasti jo rempattu.
Lue alfabbs.fi-nettifoorumia, siellä oululaisestakin -08 1,9 diesel 159:stä laukesi kone. Kalliita ohjaustehostin/hammastanko-tyyppivikoja 159-mallissa. kallis omistaa ja korjata.
Jälleenmyyntiarvo onneton. Ja tuo 1,9 diisseli on todella laiska, sillä ei todella mennä ja meinata kun kaasua tallaa. >-DVoisit ottaa silmän käteen ja lukea hieman tarkemmin mistä tässä puhutaan. Nimimerkki Linus puhuu 1.9 JTS:stä joka ei siis suinkaan ole diesel vaan se on GM-lohkoinen bensakone jossa on esim. jakopää ketjulla. Itselläni on samanlainen, tosin ei SW vaan sedan. Tuosta lähtemispuolesta sen verran että ei se nyt mikään raketti ole, täytyy muistaa että auto painaa kuitenkin yli 1500kg joten ei 160 hv kone ihmeitä tee, kuitenkin minulla on vertailukohtana edellinen auto joka oli 2.0 TFSI 200hv koneella oleva Seat Leon, eikä tuo Alfa siihen verrattuna mikään toivottoman laiska ole joten kyllä se ihan kohtalaisesti lähtee kun kaasua painaa. Melko varmaan et ole itse kokeillut kun löytyy noin ponteva mielipide.
Omalla on nyt ajettu vasta 30000 km mutta ainut vika on ollut palanut rekisterikilven polttimo. Ja ulkonäköhän tässä on todellakin parasta a-ryhmää, 159:llä kun ajelee kaupungilla niin se kyllä kääntää katseita toisin kuin joku A4 joita on jokaisella pukuspedellä joka kuvittelee olevansa jotain kun käyntikortissakin lukee tittelinä projektipäällikkö. - isoQ
unohdit.... kirjoitti:
...luetella ne autosi viat. Taatusti on ollut vikoja, konekin varmasti jo rempattu.
Lue alfabbs.fi-nettifoorumia, siellä oululaisestakin -08 1,9 diesel 159:stä laukesi kone. Kalliita ohjaustehostin/hammastanko-tyyppivikoja 159-mallissa. kallis omistaa ja korjata.
Jälleenmyyntiarvo onneton. Ja tuo 1,9 diisseli on todella laiska, sillä ei todella mennä ja meinata kun kaasua tallaa. >-DTakuun piikkiin taisi mennä suurin osa noista ohjausvaihde/hammastanko vioista. Kalliuskin on suhteellista, kun osa maksaa 650 euroa ja työtä n 250 päälle ja muutama litra nestettä. Esim Bemun kuutos-dieselin yleinen suutinremppa tarkoittaa usein 6x700euroa (suuttimet, työt jne). Lähes kaikissa nykyautoissa on joku kallis osa. Alfassa se on tuo ohjausvaihde ja käytettyä ostaessa kannattaa tarkistaa, että se on vaihdettu tai varata 1000 eur siihen ja vaihdelootan öljynvaihtoon.
- turi kiuliaaano
juha159 kirjoitti:
Voisit ottaa silmän käteen ja lukea hieman tarkemmin mistä tässä puhutaan. Nimimerkki Linus puhuu 1.9 JTS:stä joka ei siis suinkaan ole diesel vaan se on GM-lohkoinen bensakone jossa on esim. jakopää ketjulla. Itselläni on samanlainen, tosin ei SW vaan sedan. Tuosta lähtemispuolesta sen verran että ei se nyt mikään raketti ole, täytyy muistaa että auto painaa kuitenkin yli 1500kg joten ei 160 hv kone ihmeitä tee, kuitenkin minulla on vertailukohtana edellinen auto joka oli 2.0 TFSI 200hv koneella oleva Seat Leon, eikä tuo Alfa siihen verrattuna mikään toivottoman laiska ole joten kyllä se ihan kohtalaisesti lähtee kun kaasua painaa. Melko varmaan et ole itse kokeillut kun löytyy noin ponteva mielipide.
Omalla on nyt ajettu vasta 30000 km mutta ainut vika on ollut palanut rekisterikilven polttimo. Ja ulkonäköhän tässä on todellakin parasta a-ryhmää, 159:llä kun ajelee kaupungilla niin se kyllä kääntää katseita toisin kuin joku A4 joita on jokaisella pukuspedellä joka kuvittelee olevansa jotain kun käyntikortissakin lukee tittelinä projektipäällikkö.No 7 vuotta romeolla menty. EKA 156 jts face, 5 polttimoa vaihdettu. Teboilin jannu teki sen heti. Nyt 2,4 159 -o6 vanha romu siis. Q tronic ja 200 hp, olisi riittäny, mut lastun kans 0-160 3minuttia. Älkää kukaan ikinä ostako tommost kulkinetta. Antakaa sen olla, vaan meidän hetero jannujen juttu. Olkoon kuka vaan kyydis,tai saa koklata. Sama kysymys aina? Miten sul on varaa näin kalliiseen AUTOON. Nii, mut se on italo...
- 680tkm Fiat 127 1100
unohdit.... kirjoitti:
...luetella ne autosi viat. Taatusti on ollut vikoja, konekin varmasti jo rempattu.
Lue alfabbs.fi-nettifoorumia, siellä oululaisestakin -08 1,9 diesel 159:stä laukesi kone. Kalliita ohjaustehostin/hammastanko-tyyppivikoja 159-mallissa. kallis omistaa ja korjata.
Jälleenmyyntiarvo onneton. Ja tuo 1,9 diisseli on todella laiska, sillä ei todella mennä ja meinata kun kaasua tallaa. >-Dmulla on polo, ja vasta 2 kertaa vaihdettu kone, takuuna tietty. Ostakaa ww tehtaan auto. Siihen ei tarvii vaihtaa ees öljyjä. Vie vaan huoltoon, ja aina on uus kone kulkinneessa.
- miksei kaveril o bmw
unohdit.... kirjoitti:
...luetella ne autosi viat. Taatusti on ollut vikoja, konekin varmasti jo rempattu.
Lue alfabbs.fi-nettifoorumia, siellä oululaisestakin -08 1,9 diesel 159:stä laukesi kone. Kalliita ohjaustehostin/hammastanko-tyyppivikoja 159-mallissa. kallis omistaa ja korjata.
Jälleenmyyntiarvo onneton. Ja tuo 1,9 diisseli on todella laiska, sillä ei todella mennä ja meinata kun kaasua tallaa. >-DNii, mullakin tommonen kakkakasa on ja isolla kiinni leikanneella koneella. Kato ku en tajunnu et se on kiisseli. Bensaa vaan laitoin tankkiin ihan daijuna. Ja toi bmw kakru voi mennä nuolemaan taas tätinsä tissiä (ei mutsinsa, koska se näki et ipana on toivoton) Minkä mä nyt tekisin tästä: Nii, alfa ei ole homoja varten. Se on vaan auto, johon ei ole penari kuskeilla ikinä varaa. (paitsi tätin ostamaan)
- annakkönä kakkoseen
...onneks olet pysyny kaukana. Kierrä jatkossakin alfa liikkeet kaukaa. Haluutko hintti mun numeron? Mun on pakko kertoo muijas vanhemille. Sori, luin väärin, et saa ees jätkää
- Kasitoistaset alle?
Itselläni ois nyt alla 16" orkkis aluvanteet alfassani ja olen ajatellut nostaa vannekokoa 18" asti. Vaikuttaako 18" vannekoko olennaisesti ajo-ominaisuuksiin (jyliseekö,hakeeko uria yms.)
- brera
Ai vanne koko? Joo jylisee ja hakee. ... toivottavisti joku oikee ihminen ottaa ton pois sulta.
- omo
a ven sis. on kunnon tosi mätti homolotja. Hyvä ajaa(sano homo Ku isänanusta nuoli)
- ar123
Vietän tässä 5. talvea jo 159:n kanssa ja nyt kuukauden verran olen ajellut 159 3.2 V6 Q4 nelivedolla. Loistavia talviautoja olleet.
Aikoinaan Alfa 164 ja jokin Fiat olivat TM:n talviautotestissä lähes kärjessä. Sinne jäi kaikenmaailman Vulvat ja Hojotat jälkeen. Ja autotoimittajien ja koko median paniikki oli hirmuinen kun "väärä hevonen tuli maaliin". Sen jälkeen näitä ei ole talviautovertailuihin otettu koska pelätään että vertailut eivät mene "käsikirjoituksen mukaan".
Sen sijaan kesällä tehdyissä arvosteluissa ja koeajoissa itketään että eihän Italiassa tehty auto nyt kertakaikkiaan voi käynnistyä talvella, toisin kuin vaikka Meksikossa kasattu Nissan.
Koko media on täysi pullonpohjalasisia pidätysvaivaisia autotoimittajia joilla ei ole koskaan ollut ajokorttia eikä autoa. Ei tästä ole kuin 5 vuotta kun HS:n nenärengaslesbot yrittivät viikosta toiseen todistella että katumaasturit saastuttavat paljon enemmän kuin muut autot.- ex164
164 :n oli muuten hyvä talvipeli,paitsi oviltaan
- Erimies
Minulla on Alfa 159 2,2 bensa, vuosimallia 2006. Sillä on ajettu nyt n.73000 km. moottori on niitä GM:n suunnittelemia maanantaipainoksia. moottorivalo alkoi palamaan jo vuosi sitte. huollossa ilmoitettiin, että nokkaketju on venynyt, silloin ajettu n.63000 km. se vaihdettiin ja sitä vikaa ei ole ennä tullut. katsastuksessa ei mennyt läpi, koska CO eli häkäpäästö oli hiukan yli 0,2. korjaamo sai sen jotenkin hieman alle rajan ja leima tuli.
Viime kuussa alkoi jälleen moottorivalo palamaan. nyt merkkikorjaamo ilmoitti, että katalysaattori on mennyt epäkuntoon. Ihmettelen suuresti, jos suojassa oleva ns. pakosarjakatalysaattori menee rikki 73000 km:ssä. En ole vielä sitä kiirehtinyt vaihtamaan, koska se maksaa n. 2200 euroa työt päälle. voiko joku valaista voiko olla mahdollista, että vika olisi jossain muussa vähän halvemmassa paikassa?
Edellinen Alfani oli 156 2000 l. Ajoin sillä 100000 km, eikä siihen tarvinnut vaihtaa kattia eikä ollut muutakaan vikaa. Tietysti hammashihna vaihdettiin 60000 km:ssä.
Taitaa olla viimeinen Alfani! - 159 2.4 mielivä
Aika vikaisia autoja tuntuu olevan.Toijota versoni on vuodelta 05,ja ajettu 120tkm,alusta,ja tekniikka täysin alkuperäinen.Mutta paluu alfan rattiin olisi suuri,on se ajettavuus vaan eriluokkaa.
Onko hammastanko ongelma ratkaistu,vai vaihdetaanko edelleen samaa sekundaa tilalle? - autosta iloakin
Toyotasi ainoa ilo onkin se, että se suurin piirtein toimii. Ai niin ja se, että talvella puhaltaa naamaan tulikuumaa kun takalattia jäätyy. Kaikki muut autoon ja ajamiseen liittyvät positiiviset fiilikset oikein loistavat poissaolollaan.
- puntoboy
Tyypillistä italo harrastajan marmatusta.Luulisi,että italiassakin alettaisiin pikkuhiljaa osamaan tehdä luotettavia menopelejä,kuitenkin autoja tehty ties kuinka kauan
- 166 v62.5
Laatu jopa heikompaa kuin 156:ssa.Lähtökohtaisesti alfat suunnattu tuulipuku kansalle,niin luulisi parempaan laatuun italiaanojen yltävän.Fiateissa sama homma.
164/166 on tähän astisista laadukkaimat alfat. - Ellos
Alfan laadusta voi kommentoida kun on ajettu 300 000 km. Näillä lukemilla mahdolliset ongelmat tulevat esille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851