Hei,
Voisitteko Menopuria käyttäneet kertoa kokemuksianne ja tuloksia? Yleensähän sitä käytetään vasta koeputkihoidoissa, mutta meillä on nyt matalalla annnoksella eka kerta inseminaation yhteydessä. Muuten olo ok, mut mieletön väsymys vaivaa, onkohan tyypillistä? Joudun pistämään 8 päivää. Nyt menossa 6. Sinänsä ihmettelin kun tuloksena kierotpäivänä 9 vain 1 kpl 12 mm munasolua, mut lääkäri sanoi, että saattaa sieltä toinenkin irrota, mut ei kommentoinut muuten. Ihmettelin, et mitä järkeä sit edes tehdä näinkin raskasta hoitomuotoa, kun luonnollisessa kierrossakin irtoaa ilman mitään lääkkeitä mulla 1 munasolu (testattu juttu, lapsettomuus selittämätön). Ehdotin et jatkossa kannattaisi varmaan sit tehdä vaan inssi luonnlliseen kiertoon. Lääkärin mielestä kuitenkin Menopurilla insseissä paremmat tulokset, mut siis mikä siinä tulosta parantaisi, jos munasoluja on vaan 1 ??? Osaisiko joku kommentoida (eli valmistaako Menopur kohtua jotekin "paremmaksi" - siinä ei kyl pitäisi olla muutenkaan mitään ongelmaa). Tuntuu turhalta ja työläältä kun minimi Clomhexal annoksellakin tuli aina 2 munasolua, niin miten tällä raskaammalla piikittelyllä näin huono tulos ? Lääkäri vaan sanoi et eri lääkeaineet reagoi eri tavalla, ja he eivät voi ennakoida tulosta, esim. Clomifenin reagoinnin perusteella (eli aikamoista arvontaa siis.....hmm.). Clomifeniä emme voineet jatkaa muutaman kierron jälkeen, vaikka toimikin hyvin, mut aiheutti hirmuisen "kuivuuden" limakalvoille (mikä ei liene kovin tavallista , ainakaan parin kk:n käytöllä - mut osui nyt mun kohdalle). Voisiko joku vähän valaa uskoa tuon menopurin toimivuuteen, ja kertoa omista kokemuksista. Erityisesti myös kiinnostaisi, että väsyttikö se teitä, siis ihan tuollai fyysisest, et nukuttaa hirveesti ?
Menopur kokemuksia
17
14397
Vastaukset
- olga m
heissan! meillä onnistui inssi ja menopur yhdistelmä, tosin jouduin vaatimaan tuhdimpaa annosta kun mullakin niitä folleja kasvoi niin nihkeästi. vielä pari päivää ennen inssiä, pregnyl päivänä olin surkeana kun irrotettavina oli yksi ok folli ja muut pienempiä. kaksoset tuli ja olin shokista sekaisin! tuolla ne nyt nukkuvat ja olen ikuisesti kiitollinen että yritimme menopuria, tokasta inssistä lähti, mutta tosiaan vaadin isompaa annosta = paremmat mahikset = jättipotti tuli!!! :))
en muista ei minua varmaan mitenkään erityisesti väsyttänyt muuta kun se stressi että miten käy ;) onnea sinulle matkaan ja vaadi enemmän että saat mitä haluat :)- .................
Voi miten ihanaa kuulla tälläisiä kuvauksia. Toivottavasti itselläkin tärppää ! Kiitos sinulle kannustavasta viestistä.
- unikk0
mulla menopurit käytössä ja voin kertoa että olen todella väsynyt näiden ansiosta..tai ainakin epäilen syyn olevan tämä. Tuntuu että voisin nukkua helposti vaikka vuorokauden ympäri.. mulla menee kuitenkin vasta annoksella 75 IU joten saa nähdä olenko hereillä enää ollenkaan jos annosta joudutaan nostamaan..
- Meuhkis
Itse olen jo pistänyt yhdeksänä aamuna Menopur 300 iu. Maanantaina ultrassa näky kymmenen munasolua ja huomenna on uusi ultra, jännään onko kasvaneet.
Ainekin tuntuu siltä että ovat kun maha on herkkä ja turvoksissa. Käytän nyt ekakerran tätä lääkettä ja ainekin minun kohdalla näyttää että tulee enempi munasoluja kuin gonalin lääkeen kanssa. Meillä onkin jo neljäs ivf-hoito menossa. - piikittelijä täälläkin
Meuhkis kirjoitti:
Itse olen jo pistänyt yhdeksänä aamuna Menopur 300 iu. Maanantaina ultrassa näky kymmenen munasolua ja huomenna on uusi ultra, jännään onko kasvaneet.
Ainekin tuntuu siltä että ovat kun maha on herkkä ja turvoksissa. Käytän nyt ekakerran tätä lääkettä ja ainekin minun kohdalla näyttää että tulee enempi munasoluja kuin gonalin lääkeen kanssa. Meillä onkin jo neljäs ivf-hoito menossa.myös pistellyt tuota Menopuria annoksella 75iu kp5 lähtien. Me myös selittämättömiä ja 2 IUI -hoitoa tehtynä. Mulla itse asiassa kasvaa luomunakin 2 follia kerrallaan ja tuolloin follit ja limakalvo paremman kokoisia kun Menopurin kanssa, mutta jostain syystä klinikalla haluvat edelleen jatkaa tuon Menopurin kanssa IUI -hoitoja...Ja hirveä väsymys mullakin noista Menopureista. Todellakin tuntuu siltä, että yhtä arpapeliä on näiden lääkkeiden kanssa tämä touhu. Tosin löysin ulkomaisia tutkimuksia, joissa oli verrattu keskenään IUI -hoitoja clomifen vs. Menopur ja Menopur -hoidoilla tulokset oli parempia.
- Kovasti toivova
piikittelijä täälläkin kirjoitti:
myös pistellyt tuota Menopuria annoksella 75iu kp5 lähtien. Me myös selittämättömiä ja 2 IUI -hoitoa tehtynä. Mulla itse asiassa kasvaa luomunakin 2 follia kerrallaan ja tuolloin follit ja limakalvo paremman kokoisia kun Menopurin kanssa, mutta jostain syystä klinikalla haluvat edelleen jatkaa tuon Menopurin kanssa IUI -hoitoja...Ja hirveä väsymys mullakin noista Menopureista. Todellakin tuntuu siltä, että yhtä arpapeliä on näiden lääkkeiden kanssa tämä touhu. Tosin löysin ulkomaisia tutkimuksia, joissa oli verrattu keskenään IUI -hoitoja clomifen vs. Menopur ja Menopur -hoidoilla tulokset oli parempia.
Meillä on menossa neljäs inseminaatio, todennköisesti ensi viikolla on itse toimenpide. Lapsettomuuden syy on melko tukkoiset munatorvet. Olisi kiinnostavaa kuulla kokemuksia muilta samassa lähtötilanteessa olleilta. Onko onnistunut ja jos, niin millä hoidolla?
Alussa käytin eri lääkettä piikitykseen, mutta nykyisin Menopuria. Sillä on minun kohdalla saatu paljon tasaisempaa tulosta aikaan. En ole huomannut, että ne väsyttäisivät. Tänään oli tarkastus ja oli 3 alkua. Toivottavasti tällä kerralla tärppäis. Aika epäileväinen olen kuitenkin sen suhteen. Syksyllä siirrytään sitten siihen vaiheeseen, että kerätään munasoluja. Pelottaa jo etukäteen, onkohan se hirmu kivulias toimenpide...?
- tärppäsi kerrasta!
Miellä oli 4kk enne menopur piikityksiä hoitomuotona clomifenit ja niillä ovulaatio saatiin kyllä aikaan, mutta kun selvisi että miehenkin siitiöissä oli hieman häikkää ja heikkolaatuisuutta, lekuri päätti, että yritetään inssiä menopurin kanssa. Piikitykset siksi, että clomeja olin jo syönyt sen neljä kieroa, joten kropan kannalta menopurit olivat parempi vaihtoehto. Itseasiassa nehän rasittavat kroppaa clomeja vähemmän, kun sieltä tulee suoraa munasoluja kypsyttävät hormonit, joten mulla esim sivuvaikutukset oli clomien napsimista pienemmät. Menopurilla saadaan laadukkaita munasoluja, siksi se on lääke joka sopii inssiinkin hyvin ja saadaan hyviä tuloksi ja tärppejä.
piikitin eka 75UIU annoksella reilu viikon, muttei oikeen mitään kasvua tapahtunut, joten nostettiin siten että joka toinen päivä75UIU ja joka toinen päivä 150UIU ja johan alkoi vaikuttaa. Tätä pistelin vielä muistaakseni n 10 päivää (tietty ultrattiin välillä) ja sitten vihdoin ultrassa tosettiin, että kakis hyvän kokoista follia siellä oli kypsyneenä ja voitiin pistää pregnyl-piikki, jonka pistoajankohdan lääkäri määräsi tarkaasti, kun varattiin inssille sitten aika.
tästä inssistä meille pamahtikin sitten testiin plussa ja nyt ultrassa on moikkaillut pieni vauva, joka syntyy talvella:) Kannattaa luottaa vaan lekuriin ja kokeilla eri vaihtoehtoja. Inssi on todellakin hyvä yhdistelmä menopurin kanssa, koska piikitysten vaikutusta seurataan tarkasti ja annoskoko löytyy yleensä kyllä.
Onnea teille!!!- laila9
Minulla pcos ja menopuria olen käyttänyt yhtäjaksoisesti 40 päivää..huh huh.. viikottain on ultrattu ja nyt tänään ensimmäistä kertaa saatiin yks kunnon folli (17mm) ja toinen hieman pienempi. Annos parhaillaa 600 iu eli 4 amp./pvä.. Olin niin jo luopua toivosta mutta nyt olen onneni kukkuloilla :) Pregnyl on pistetty ja tänään sekä huomenna pistetään peittoa heilumaan.. Tsemppiä kaikille ja myös mulle :D
- mamma2008
Menopuria? Olisi kiva jakaa ajatuksia ja kokemuksia.
Mä sain kanssa sitä ja kehui lekuri parmmaksi kun muita. Clomin kans limakalvot et kestänyt yhtään.
Mulla tuli 3 follia ja ajotettu yhdyntä, pregnyl mutten silti tullu raskaaks. No, vasta on yks kierto kokeiltu...
Mua hikoiliuttaa, ei väsytä eikä nukuta. vatsanippailuja on ja turvottaa vähäsen, mutta ei muuta.
plussaonnea!
t. mamma- laila9
ihan sama meillä..kolme follia tuli ja jatkot samoin kun teillä..nyt toinen kierto menopurin kanssa menossa ja annos 300iu/pvä. huomenna kontrolli ultra..toivo meinaa välillä mennä..väsymys myös multa hävinnyt mut hikoilu lisääntynyt.olis kyllä mukava vaihtaa ajatuksua hieman enemmän.
- mamma2008
laila9 kirjoitti:
ihan sama meillä..kolme follia tuli ja jatkot samoin kun teillä..nyt toinen kierto menopurin kanssa menossa ja annos 300iu/pvä. huomenna kontrolli ultra..toivo meinaa välillä mennä..väsymys myös multa hävinnyt mut hikoilu lisääntynyt.olis kyllä mukava vaihtaa ajatuksua hieman enemmän.
Kiva kuulla susta! Meillähän on sitte ihan samanlainen tilanne! Mulla annos on ollu vähän pienempi, mutta follejakaan ei ole sitten juuri tullut.
Nyt mulla on piinapvät menossa eli joskus ens vkolla olistesti pvä ellei menkat tuu sitten tähän väliin mitä tietty pelkään.
Sulla on aika pitkään ollu toi pistely jos noin monta pvää pistit. Kuinka kauan sulla on toi hoito, ootko ajatllu inssiä tai ivf hoitoja?
Meillä olis vuodenvaihteeseen saakka, jos ei tärppää ni sitten ivf hoitoon vaan. JÄtän suosiolla inssin väiin. Jännittää kyllä tää homma...
Tosi kiva kuulla susta, onko mailia johon voisin kirjottaa?
t. mami - mamma2008
laila9 kirjoitti:
meni, olis kiva kuulla kuulumisia!
Onko sulla ollu menopurin kanssa päivin ja öin hikoilua vai vaan joskus?
Onko sulla ollu ruokahalu lisääntyny? Mä syön öisinkin nykyään!!! toiv olisin raskaana.. ;;)) mutta en usko et olen.. saa nähdä. - laila9
mamma2008 kirjoitti:
meni, olis kiva kuulla kuulumisia!
Onko sulla ollu menopurin kanssa päivin ja öin hikoilua vai vaan joskus?
Onko sulla ollu ruokahalu lisääntyny? Mä syön öisinkin nykyään!!! toiv olisin raskaana.. ;;)) mutta en usko et olen.. saa nähdä.keskiviikona kävin siis ultrassa ja siellä olikin jo yks ihan hyvän kokoinen folli.tänään pregnyl pistetty ja sitten ei muuta kun peitto heilumaan illalla ja huomenna ;D tarkotuksena olis nyt jos tästä kierrosta ei tärppää niin kokeillaan sit sitä femar(a?) lääkettä.. Ivf:ään mennään sit jos tuosta lääkkeestä ei ole apua.. Hikoilua on ollut öin ja päivin..nyt kylläkin helpottanut viime vkon aikana..Ruokahalun lisääntymistä en ole huomannut. mikäs tilanne teillä siellä menossa?
- mammaliini to be
laila9 kirjoitti:
keskiviikona kävin siis ultrassa ja siellä olikin jo yks ihan hyvän kokoinen folli.tänään pregnyl pistetty ja sitten ei muuta kun peitto heilumaan illalla ja huomenna ;D tarkotuksena olis nyt jos tästä kierrosta ei tärppää niin kokeillaan sit sitä femar(a?) lääkettä.. Ivf:ään mennään sit jos tuosta lääkkeestä ei ole apua.. Hikoilua on ollut öin ja päivin..nyt kylläkin helpottanut viime vkon aikana..Ruokahalun lisääntymistä en ole huomannut. mikäs tilanne teillä siellä menossa?
Meillä ei elokuun hoitojen jälkeen alkanut raskautta joten nyt syyskuussa toivotaan et tärppäis.. tai edes joskus.
Menopurilla mennään yhä, nyt on piinapäivä 5 eikä mitään tuntemuksia. vähän öklötti tänään mut se on varmaan pregnylistä. testailu ei auta vielä reiluun viikkoon. ainakin se 14 pvää pitää odottaa ton pregnylin takia.
mites muut? kuinka voitte?
t. mami
- Ikipiina
Mulla siis nyt menossa ivf jossa solut kasvatettiin menopurilla. Eilisessä punktiossa niitä saatiin 13. Jää nähtäväksi, pitääkö kyseisen aineen "laatutakuu" kuinka paikkaansa mun kohdalla.
Aiemmin aiottuihin insseihin olisi myös käytetty tuota ainetta, lähinnä siks että limakalvo on ohuehko ja auttaa paksuntaan sitäkin.
Minkäänlaisia häiritseviä sivuoireita ei käytön aikana tullut.- mamma2008
sulla tuli folleja jos 13 tuli!!!
Mulla on tullu vaan 3 tms, mut annos on ollu nyt 150 luokkaa. Nyt on piina menossa, ens vkolla testan sitten.
Mulla on ollu hikoilua ja kamala ruokahalu öisinkin!!! - Ikipiina
mamma2008 kirjoitti:
sulla tuli folleja jos 13 tuli!!!
Mulla on tullu vaan 3 tms, mut annos on ollu nyt 150 luokkaa. Nyt on piina menossa, ens vkolla testan sitten.
Mulla on ollu hikoilua ja kamala ruokahalu öisinkin!!!oli alunperin jotain 17 mutta en tiedä sitten oliko muutama tyhjiä vai niin pieniä ettei kannattanu imeekään.. mulla oli kans annos kokoajan 150, samalla synarelaa 2 suihketta päivässä ja piikkejä jatkettiin 11 päivää.
Tsemppiä testailuun!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2123946Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii642508Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3922326- 472243
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561267
- 721196
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251146