2 viikkoo Salilla

auringonpalvoja

Olin 2 viikkoo Santa Mariassa ja asuin Hotel Belorizonten bungalowissa.Asumus oli siisti ja siivoojat teki työnsä huolellisesti joka päivä.
Mistään ötököistä ei ollut ongelmia,pari hyttystä jouduin ottamaan hengiltä,kun ne häiritsi yöunia..
Lattialta käveli joskus todella pieniä muurahaisia,mutta siinä kaikki.
Hotellin aamupala oli hyvä ja monipuolinen,sieltä löytyi syötävää moneen makuun.
Hotellin pihalla olevasta ruokapaikasta saa hyvää pitsaa ja samalla hinnalla,kun koti Suomessa.Itse kiertelin kylällä olevia pieniä ruokapaikkoja joissa ruoka oli edulllisempaa,kun rannalla hotellin vieressä.Esimerkiksi Cafe-Criol ja Oliviera olivat hyviä paikkoja.Kannattaa kokeilla muutakin,kun hotellin antimia.Kalaa tuli syötyä enemmän,kun kotona puolen vuoden aikana.
Myös palvelu ravintoloissa oli hyvää ja melkein kaikissa paikoissa osattiin Englantia.Löytyi jopa sellainen paikka missä ruokalista oli Suomeksi.
Muuten paikan hintataso suhteellisen korkea ainakin ruuan ja juoman suhteen.Kannattaa hakea juomat paikallisesta minimarketista,sieltä saa kaikki pullovedestä väkeviin viinoihin.
Ranta oli upea ja vesi kirkasta.Mun lomalle ainakin osui hyvät kelit,kun vaan yksi päivä kahden viikon aikana oli melko pilvinen.Tuuli puhalteli joka päivä,mutta ei se ainakaan mua häirinnyt,kun muuten oli lämmintä.
Rannalla ja kylällä pyörii paljon kaupustelijoita jotka on aika sinnikkäitä myymään piraatti kelloja ja aurinkolaseja.Myös tauluja ja puukoristeita on tarjolla paljon.Ensin myyjä vie sut omaan kauppaan ja antaa lahjaksi yhden korun jonka jälkeen sun on pakko ostaa jotain.Ethän kehtaa lähteä ostamatta mitään näin ystävällliseltä myyjältä.Matkamuistojen hinnat on ihan mitä sattuu,monesta pyydettiin 30-50 euroa ja lopulta kun 10 lupasi,niin käteen jäi.Kannattaa tinkiä kunnolla,niin voi tehdä hyvät kaupat.Moni tavara oli halvempaa Espargosissa ja sinne matka ei maksanut paikallisbussilla,kun 2 euroa meno-paluu..
Monet myyjät osaa muutaman sanan Suomea ja tietää jotain meidän kotimaasta,sillä on hyvä aloittaa kaupanteko.Paikallisesta kauppiaasta saa myös helpolla hyvän ja halvan oppaan joka tietää ruokapaikat ja marketit,jos ei itse löydä,tätä tuli kokeiltua ja hyvällä menestyksellä,samalla kuuli jotain sellaista mitä ei matkaoppaissa mainita.Rahaa sai nostaa Visalla paikalliselta huoltikselta jossa oli ainakin silloin ainoa toimiva automaatti.Muuten on sama maksatko Escudoilla vai Euroilla,joka paikassa kävi kumpikin valuutta.Itse vaihdoin hotellin respasta paikallista rahaa jolla oli edullisempaa tehdä pikkuostoksia.
Mulle ainakin jäi paikasta hyvät muistot ja tulipa taas nähtyä jotain uutta..

1

1263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matka odottaa

Kiitos, kiva lukea näitä juttuja joita ystävälliset ihmiset jaksavat kirjoittaa! Vielä olisi muutama viikko odoteltavaa ja sit suunta kohti Santa Mariaa....!! =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      174
      8483
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      453
      7657
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3890
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      163
      3726
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3074
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2865
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2081
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2076
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1903
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1841
    Aihe