Kannattaako urakointi paalaus enää? Esim. John Deere 678

doro

Tuntuu et kaikilla on jo koneet ja pelit kotona mut onko enää kukaa kiinnostunu ulkopuolisesta työvoimasta?

8

3539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtä todella

      Riittää.Ryhdyt vaan nyt jo ilmoittelemaan,ja teet hommat sitten tosissaan.Hyväkin kello kuuluu.

    • ainaskaan

      Olette hinnoitelleet itsenne ulos.Päivän työ maksaa koneen hinnan.Tehokkaampi kone,suurempi veloitus.Järjetöntä porukkaa.

      • ei kannata

        kuin vieraalle tehtynä...meilläkin koneet vaan urakointia varten ...keväällä laitetaan laakasiiloelementit pystyyn ennen rehun tekoa.


      • sulle muutaman faktan

        Urakoinnin hinnoittelu pitää sisällään muutakin kuin pelkät konekustannukset. Usein työmaalle viedään myös tarvikkeet, jotka muodostavat loppulaskusta merkittävän osan. Tilanteesta ja kalustosta riippuen paikalla on aina myös 1-5 työntekijää. Nämäkin maksavat, toisin kuin yleensä kuvitellaan, kun teen itse niin työ ei maksa mitään! Tuo on hyvinkin yleinen asennevamma.

        Lisäksi tulee polttoaineet, vakuutukset, siirrot ym. Kaikki ne on jotenkin urakoitsijan maksettava.

        Itse olen yrittänyt pitää hinnoitteluni kurissa kalustoa ja koko ketjua tehostamalla (=ne mainitsemasi tehokkaat koneet) sillä muutoin useamman kuljettajan ja koneen käyttämisellä olisi hinnat vieläkin kovemmat. Tehokkuusvaatimus vain yksinkertaisesti ajaa siihen suuntaan.

        Nykyisellään olen hinnoittelussa mennyt enemmän ja enemmän urakka (tila) kohtaiseen hinnoitteluun. Jos tilalla kaikki on mietitty valmiiksi, pellot tasaisia ja suuret lohkot sekä tiet kunnossa eikä isäntä ei itse puutu asiaan ja tule sotkemaan tehokasta ketjua tekemällä jonkin välivaiheen itse, putoaa hinta listahinnasta jopa 50%.

        Taas toisilla tiloilla pellot ovat kuin sotatannerta, kivet kolisee, maa pöllyää ja tiet ovat samaa luokkaa! Isäntä itse niittää 2,4 metrisellä nostolaitekoneella mutkaisesti ja karhottaa ei saa, kun se muka sekoittaa multaa sekaan (se lisä ei enää missään tuntuisi) ja tilan muu väki yrittää vielä sekoittaa pakkaa sen minkä ehtiivät. Tuollaisella tilalla on turha kuvitella saatavan ainuttakaan ale prosenttia.

        Siis itsekin voi vaikuttaa paljon urakkahinnoitteluun!

        Kerronpa vielä eräästä pitkäaikaisesta paalirehuasiakkaasta: Hän teetätti aina puolet rehustaan paaleihin, ja puolet säilöi itse laakasiiloíhin. Päivitteli joskus korkeit hintoja, ja osti sitten ketjun itselleen. Ajoi pian loppuun halpapaalaimensa samoin käärijän. Teki sitten tilinpäätöstä hommastaan, ja soitti että tehdäänkö taas sopimus rehunkorjuusta! Kun sitten hänelle tuli ajankohtaiseksi silpppurikaluston vaihto, pyysi minua käymään tilallaan. Tehtiin suunnitelma miten rehua tulevaisuudessa korjataan, ja hänen kontolleen jäi ainoastaan laakasiilojen etupihan asfaltointi, tienpätkän rakentaminen ja peltoteiden parantaminen ja kunnossapito.

        Nyt asiakas on todella tyytyväinen, hän saa nopeasti lladukasta rehua kustannustehokkaasti, ja voi valita laitetaanko siiloon vai paaliin! Hänen ei myöskään tarvitse hankkia väkeä eikä kalustoa rehunkorjuuta varten, ja säilöntäaineet ja muovitkin hän saa kauttamme edullisemmin!

        Noin se homma toimii kun se yhdessä hiotaan terään, mutta usein isännän tarvitsee saada jonkinlainen "herätys" ennenkuin pääsee vanhoista kaavoistaan!


      • kun olisit
        sulle muutaman faktan kirjoitti:

        Urakoinnin hinnoittelu pitää sisällään muutakin kuin pelkät konekustannukset. Usein työmaalle viedään myös tarvikkeet, jotka muodostavat loppulaskusta merkittävän osan. Tilanteesta ja kalustosta riippuen paikalla on aina myös 1-5 työntekijää. Nämäkin maksavat, toisin kuin yleensä kuvitellaan, kun teen itse niin työ ei maksa mitään! Tuo on hyvinkin yleinen asennevamma.

        Lisäksi tulee polttoaineet, vakuutukset, siirrot ym. Kaikki ne on jotenkin urakoitsijan maksettava.

        Itse olen yrittänyt pitää hinnoitteluni kurissa kalustoa ja koko ketjua tehostamalla (=ne mainitsemasi tehokkaat koneet) sillä muutoin useamman kuljettajan ja koneen käyttämisellä olisi hinnat vieläkin kovemmat. Tehokkuusvaatimus vain yksinkertaisesti ajaa siihen suuntaan.

        Nykyisellään olen hinnoittelussa mennyt enemmän ja enemmän urakka (tila) kohtaiseen hinnoitteluun. Jos tilalla kaikki on mietitty valmiiksi, pellot tasaisia ja suuret lohkot sekä tiet kunnossa eikä isäntä ei itse puutu asiaan ja tule sotkemaan tehokasta ketjua tekemällä jonkin välivaiheen itse, putoaa hinta listahinnasta jopa 50%.

        Taas toisilla tiloilla pellot ovat kuin sotatannerta, kivet kolisee, maa pöllyää ja tiet ovat samaa luokkaa! Isäntä itse niittää 2,4 metrisellä nostolaitekoneella mutkaisesti ja karhottaa ei saa, kun se muka sekoittaa multaa sekaan (se lisä ei enää missään tuntuisi) ja tilan muu väki yrittää vielä sekoittaa pakkaa sen minkä ehtiivät. Tuollaisella tilalla on turha kuvitella saatavan ainuttakaan ale prosenttia.

        Siis itsekin voi vaikuttaa paljon urakkahinnoitteluun!

        Kerronpa vielä eräästä pitkäaikaisesta paalirehuasiakkaasta: Hän teetätti aina puolet rehustaan paaleihin, ja puolet säilöi itse laakasiiloíhin. Päivitteli joskus korkeit hintoja, ja osti sitten ketjun itselleen. Ajoi pian loppuun halpapaalaimensa samoin käärijän. Teki sitten tilinpäätöstä hommastaan, ja soitti että tehdäänkö taas sopimus rehunkorjuusta! Kun sitten hänelle tuli ajankohtaiseksi silpppurikaluston vaihto, pyysi minua käymään tilallaan. Tehtiin suunnitelma miten rehua tulevaisuudessa korjataan, ja hänen kontolleen jäi ainoastaan laakasiilojen etupihan asfaltointi, tienpätkän rakentaminen ja peltoteiden parantaminen ja kunnossapito.

        Nyt asiakas on todella tyytyväinen, hän saa nopeasti lladukasta rehua kustannustehokkaasti, ja voi valita laitetaanko siiloon vai paaliin! Hänen ei myöskään tarvitse hankkia väkeä eikä kalustoa rehunkorjuuta varten, ja säilöntäaineet ja muovitkin hän saa kauttamme edullisemmin!

        Noin se homma toimii kun se yhdessä hiotaan terään, mutta usein isännän tarvitsee saada jonkinlainen "herätys" ennenkuin pääsee vanhoista kaavoistaan!

        maininnut oleellisimman ..paljonko tyytyväiselle asiakkaalle kustannustehokkaasti muoviin kääritty säilörehu ruhuyksikköä kohti tuli maksamaan....
        ns. "avaimet käteen" tyylliin laskutettuna


    • Paalinpyörittäjä

      Rahtityön tuotto on vaan viidennes siitä, mitä omilta pelloiltani saan, vaikka työstä se on liki puolet! Nyt kun omaa peltoa alkaa olla paljon, niin lopettaisin mielelläni urakoinnin. Mutta kun leikkiin on lähdetty, niin täytyy se sitten kestääkkin.

    • siellä sitten

      oon mahollista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2037
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      109
      1487
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      481
      1105
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      60
      1058
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe