epäreilu ope

ihmettelevä vanhin

miten opettajat antaa numeroita.uskotteko että opettajan vaikuttaa se kuinka paljon hän pitää lapsesta.?meillä oli pojan kavereita kylässä ja puhuimme todistuksen numeroita.omalla pojallani oli numerot aikalailla sellaisia joita dotettiinkin,ei huippuja mutta 8.eli ihan hyvä,lapseni odotti 9 koska osallistuu aktiivisesti tunneilla ja kokeista on tullut ysejä .toinen kavereista lukee melko huonosti vaikka onkin jo 4 luokalla,eikä ole äiskässä mikään erityisen hyvä,ja siksi saa tukiopetusta,mutta hälläkin numero oli 8,,kun taas kolmas poika lukee hyvin (normaalisti kuten 10 )mutta hän saiki vain seiskan ??hieman ihmetyttää miksi ope antoi tuolle joka on huomattvasti hunompi saman numeron kun sellaiselle joka on aineessa hyvä,ja huonomman sellaisella joka on aineessa parempi kuin hän joka lukee hitaasti??????muutenkin epäilen opettajan lellivän tiettyjä lapsia koska heidän vanhempansa on opelle "mielittyjä"jolloin ihan kuin nuo lapset ois open silmissä kiltimpiä??ope osaa opettaa ja olen siihen tyytyväinen mutta inhottaa että luonne vaikuttaa numeroihin ,ite epäilen tosi vahvasti sitä!!kiltti oppilas ja miellyttävä,ja kivat yhteistyöhalikkaat vanhemmat ja paremmat numerot

40

4550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IHAN HYVÄ ÄITI

      MEILLÄ LAPSEN OPETTAJA OTTAA ESIM.JOULUJUHLAAN ESILLE SAMAN PERHEEN LAPSIA,VÄLILLÄ SISKO SITTEN POIKA VUODESTA TOISEEN JA KERTOO LAPSILLE SYYKSI ETTÄ JOKU OPETTAJA NIIN PYYSI JUURI TÄTÄ LASTA TÄNÄVUONNA.EIKÖ OPETTAJA OSAA SANOA ETTÄ EI HÄN NYT TULE VAAN VÄLILLÄ VOIMME ANTAA TILAISUUDEN TOISILLEKKIN.VANHEMMAT ISTUVAT TYYTYVÄISINÄ PENKEISSÄ KUN HEIDÄN LAPSENSA ,KILTTI ENKELI ON ESILLÄ.KUN KOULUSSA TAPAHTUU JOTAIN EI HEIDÄN LAPSISSA OLE MILLOINKAAN SYYTÄ,HE OSAAVAT KASVATTAA JA TYKKÄÄHÄN OPETTAJAKIN HEISTÄ.NUMEROT OVAT ERITTÄIN HYVIÄ JA VIRHEITÄ ANNETAAN ANTEEKSI,MUTTA EI ANNETTAISI JOLLEKKIN TOISELLE JONKA KEMIAT EI KOHTAA OPETTAJAN KANSSA SAMALLA LAILLA KUIN TOISEN.OPETTAJAN NUMEROIHIN ANTOON VAIKUTTAA MINUN MIELESTÄ LAPSEN LUONNE JA VANHEMMAT(EI AINA)JOS HUONO JA HYVÄ SAA SANAN NUMERON 8 SE ON OUTOA,JA JOS HUONOMPI SAA PAREMMAN KUIN HÄN JOKA OIKEASTI ON KEHITTYNEEMPI LUKIJA NIIN HYVIN OUTOA.MINÄ EN OLE NIIN PALJOA OPETTAJAN KANSSA TEKEMISISSÄ,ENKÄ KANTELE KUKKIA TAI LAITTELE SÄHKÖPOSTI,ENKÄ KUULU VANHEMPAIN YHDISTYKSEEN,EIKÄ LAPSENI SAANUT HUONOJA NUMEROITA,MUTTA TIEDÄN ETTÄ JOS NÄIN TOIMII NIIN ON HELPOMPI PITÄÄ SINUN LAPSESTASI

    • vanhapiru.

      Ihan oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että opettaja voi olla todella puolueellinen. Opettajalla on hyvät mahdollisuudet painaa oppilasta, kosk on vain oppilaan sana opettajan sanaa vastan. Ja ainahan aikuista uskotaan ennemmin, kun lasta. Tuo numeron pyöristäminen ylös tai alas päin on hyvä keino näyttää oppilaale mitä mieltä on kyseisestä oppilaasta. Samoin käytös numero.

      Sitten se toinen puoli. Varsinkaan nykyään vanhemmat eivät tahdo uskoa lapsestan mitään pahaa ja uskovat lasta tietämättä tilanteestä oikeasti yhtään mitään. Tuo tunnilla osallistuminenkin on sellainen juttu. Oletko nähnyt, että lapsesi osallistuu opetukseen? Lapsen sanat ja teot voivat olla toista.

      Oletko kysynyt opettajalta miksi moinen numero? Aina kannattaa kysyä. Lapsensa puolia pitää ehdottomasti pitää, mutta on otettava huomioon myös se vaihtoehto, että lapsi valehtelee.

      • Upeope

        Kyllä se on niin, että numeron 8 voi saada parempi lukija kuin numeron 9. Tuntikäyttäytyminen, asenne ja huolellisuus vaikuttavat arvosanaan. Ainainen urputus, unohtelu ja tunneilla tyhjän häsääminen alentavat arvosanaa. Vastaavasti yritteliäisyys, aktiivisuus ja huolellisuus nostavat.

        Ja on todella tärkeä pointti on, että vanhemmat eivät suinkaan aina tiedä, mitä heidän lapsensa koulussa puuhaavat.

        Kollegalta kuultu koominen tapaus: Yläastelainen poika, joka teki koulussa kaikenmaaiman pahojaan herkeämättä ja tahallaan, ei kirjoja mukana, tunneille myöhässä, jos ollenkaan, kännykän käyttö oppitunneilla, sekä kotitehtävät että tuntityö laiminlyöty. Ihan hyvä pää kyllä, mutta käytti järkeään koko ajan muuhun kuin oli määrä. Äidin mielestä poika on "vastuuntuntoinen, lahjakas ja pitkäjänteinen". Äitinsä ainokainen! Todistuksesta tulikin sitten aika huono. Luultavasti opet ovat puolueellisia.

        Ihan yleisenä asiana: Jos todistusarvosanassa on epäselvyyttä, kannattaa kysyä opettajalta. Jokainen arvosana on perusteltavissa. Kyllä opettaja saattaa erehdyksessä antaa väärän numeron. Olen itsekin joskus joutunut korjaamaan, ihan vaan koearvosanaojen keskiarvon laskemisessa tekemäni virheen takia. Mutta vanhemmille perustellaan vain heidän oman lapsensa arvosana, ei koskaan naapurin Kallen!


      • vanhapiru.
        Upeope kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että numeron 8 voi saada parempi lukija kuin numeron 9. Tuntikäyttäytyminen, asenne ja huolellisuus vaikuttavat arvosanaan. Ainainen urputus, unohtelu ja tunneilla tyhjän häsääminen alentavat arvosanaa. Vastaavasti yritteliäisyys, aktiivisuus ja huolellisuus nostavat.

        Ja on todella tärkeä pointti on, että vanhemmat eivät suinkaan aina tiedä, mitä heidän lapsensa koulussa puuhaavat.

        Kollegalta kuultu koominen tapaus: Yläastelainen poika, joka teki koulussa kaikenmaaiman pahojaan herkeämättä ja tahallaan, ei kirjoja mukana, tunneille myöhässä, jos ollenkaan, kännykän käyttö oppitunneilla, sekä kotitehtävät että tuntityö laiminlyöty. Ihan hyvä pää kyllä, mutta käytti järkeään koko ajan muuhun kuin oli määrä. Äidin mielestä poika on "vastuuntuntoinen, lahjakas ja pitkäjänteinen". Äitinsä ainokainen! Todistuksesta tulikin sitten aika huono. Luultavasti opet ovat puolueellisia.

        Ihan yleisenä asiana: Jos todistusarvosanassa on epäselvyyttä, kannattaa kysyä opettajalta. Jokainen arvosana on perusteltavissa. Kyllä opettaja saattaa erehdyksessä antaa väärän numeron. Olen itsekin joskus joutunut korjaamaan, ihan vaan koearvosanaojen keskiarvon laskemisessa tekemäni virheen takia. Mutta vanhemmille perustellaan vain heidän oman lapsensa arvosana, ei koskaan naapurin Kallen!

        Mutta opettaja voi antaa huonon arvosanan myös ihan vain piruuttaan. Kokemusta on. Siksi nämä asiat pitäisikin selvittää. Nimittäin se vaikuttaa lapsen koko loppuelämään ja opiskelu motivaatioon, jos saa huonomman numeron mitä ansaitsisi.

        Mutta niinkuin sanoin tuolla aijemmin lapsikin osaa valehdella ja kaunistella asioita. Ja vanhempien tulisikin muistaa, että oma lapsikin on erehtyväinen ei vain muiden lapset ja opet.


      • venla96
        Upeope kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että numeron 8 voi saada parempi lukija kuin numeron 9. Tuntikäyttäytyminen, asenne ja huolellisuus vaikuttavat arvosanaan. Ainainen urputus, unohtelu ja tunneilla tyhjän häsääminen alentavat arvosanaa. Vastaavasti yritteliäisyys, aktiivisuus ja huolellisuus nostavat.

        Ja on todella tärkeä pointti on, että vanhemmat eivät suinkaan aina tiedä, mitä heidän lapsensa koulussa puuhaavat.

        Kollegalta kuultu koominen tapaus: Yläastelainen poika, joka teki koulussa kaikenmaaiman pahojaan herkeämättä ja tahallaan, ei kirjoja mukana, tunneille myöhässä, jos ollenkaan, kännykän käyttö oppitunneilla, sekä kotitehtävät että tuntityö laiminlyöty. Ihan hyvä pää kyllä, mutta käytti järkeään koko ajan muuhun kuin oli määrä. Äidin mielestä poika on "vastuuntuntoinen, lahjakas ja pitkäjänteinen". Äitinsä ainokainen! Todistuksesta tulikin sitten aika huono. Luultavasti opet ovat puolueellisia.

        Ihan yleisenä asiana: Jos todistusarvosanassa on epäselvyyttä, kannattaa kysyä opettajalta. Jokainen arvosana on perusteltavissa. Kyllä opettaja saattaa erehdyksessä antaa väärän numeron. Olen itsekin joskus joutunut korjaamaan, ihan vaan koearvosanaojen keskiarvon laskemisessa tekemäni virheen takia. Mutta vanhemmille perustellaan vain heidän oman lapsensa arvosana, ei koskaan naapurin Kallen!

        Joo, kyllä ne opettajat voi olla aika epäreiluja.
        Muistan yhdeksännen luokan kevään, jolloin saimme viimeiset biologian kokeet takaisin. Numeroni oli 8, edellisestä kokeesta 9-. Testien keskiarvo 9.3. Viittasin aina välillä, mutta en kovin usein..
        Toisella luokkakaverillani oli ensimmäisestä kokeesta 7-, tästä kokeesta 6. Testien keskiarvo on jotain vitosen luokkaa, koska niistä oli tullut jotain 3/20, 4/20 pistettä. Tunnilla lähinnä nukkui, pelasi kännykällä.
        Tämä toinen sai sitten kuulla, että kyllä, voin nostaa biologiasi seiskaan, mutta kun minä kysyin numerostani, niin minulle oli tulossa kasi.
        Kysyin asiasta ja perusteluja sain, että tämä on päättötodistus, ei ole kivaa että siellä on kutonen ja sitäpaitsi, on eriasia kutosen ja seiskan välillä kuin kasin ja ysin välillä (onko muka näin?!?!?!?!?!?!)
        Aloin väittää vastaan, että eihän se nyt niin voi mennä, että minulla laskee ysistä kasiin, vaikka sama tilanne meillä, paitsi että minä olin tunnilla ja testeissä huomattavasti parempi kuin tämä toinen, mutta hänellä nousee kutosesta seiskaan silti.
        Opettaja suuttui vähän, sanoi että älä vingu, se ärsyttää minua. Alkoi pikkusen ärsyttää ja haistatin opetajalle, ja lähdin pois luokasta, ei minua kiinnostanu bilsa siinä vaiheessa!
        Että ei, ei ne opettajat kovin reiluja ole.
        Nykyään olen lukiossa.


    • helinä.keiju

      voin sanoa että jossain koulussa naama
      auttaa.
      mutta yleensä ei.
      esim.et voi tietää miten lapsesi on
      osallistunut tunnilla opiskeluun
      harvemmin se täysi totuus tulee kotia
      asti.
      ja jos käy tukiopetusta ja hän on edistynyt
      siellä yllättävän hyvin eli 8 arvosesti niin
      eikö se tarkoita että edistystä on tullut ja
      numero on silloin 8
      moni minunkin pojan luokasta ei lue mutta saa
      9:n sille ei voi mitään.
      isommalleni on sanottu että jos sulla olis
      enemmmän motivaatiota ainetta kohti saisit
      9 tai 10 mutta kun jos aine ei kiinnosta
      niin ei.

      ja opeilla ei voi olla luokkaa jossa kaikkilla
      on 8 tai 9 on käyrä eli jos on vaikka kaks
      10 on silloin oltava kaks 7 tai 6.

      pidätkö yhteyttä kouluun se kannattaa
      itse pidän koska muuten kuulen vain että
      ihan hyvin siellä menee.
      nyky opeilta täytyy kysellä ei ne soittele
      ja ilmoittele no ehkä ekalla ja tokalla

      • ei pahalla, mutta...

        Et todellakaan vaikuta ammattitaitoiselta KKA:lta. Mikähän oma äidinkielen numerosi on ollut koululaisena? Pöyristyttävää tekstiä opetushenkilökuntaan kuuluvalta.


    • realistiäiti

      Oletteko samaa mieltä:
      Opettaja pystyy helposti raportoimaan, mitä lasten kotona tapahtuu, miten puhutaan, miten siisti koti on, kuinka terveellisesti on syöty, mitä vanhemmat puhuvat keskenään, mistä asioista riidellään, kuka on perheen riitapukari, mihin aikaan mentiin nukkumaan, kuinka paljon vanhemmat joivat alkoholia viikonlopun aikana, miksi puhtaita vaatteita ei ole, miksi hampaat jäivät pesemättä, miksi sai katsoa K15-leffoja...

      Ai, ette usko, että opella on objektiivinen tieto kotiasioistanne? Miksi ette? Kertovathan lapsenne näistä asioista päivittäin opettajalle?

      Te näytätte kuitenkin uskovan 100 %:sti sen, mitä lapset "objektiivisesti" kertovat koulusta. Mielestäni siinä on jonkinlainen ristiriita, eikö teistä?

      Tuo on niin hupaisaa! Aikuiset ihmiset perustavat tietonsa koulun tapahtumista siihen, mitä kymmenkesäiset lapset kertovat! Te ette ole koulussa näkemässä, mitä siellä oikeasti tapahtuu! No, jos olette sitä mieltä, että kyllä lapset tietävät, olette varmasti myös sitä mieltä, että ope tietää kotiasianne yhtä täsmällisesti kuin te itse! Lapsenne osaavat niin hyvin raportoida asiat!

      Vastauksianne odotellen!

      realistiäiti, joka ei tiedä kaikkea, mitä koulussa tapahtuu,

      PS. Arviointiin vaikuttaa aika moni asia. Ottakaapa asioista tarkemmin selvää. Se ei todellakaan ole pelkkä lukunopeus tai koenumero, josta esim. äidinkielen arvosana muodostuu!

      • realistiope

        Kiitos!
        Onneksi on teidänlaisiannekin vanhempia olemassa!

        Alkuperäiselle: Äikkä on erittäin laaja taito- ja taideaine, ja siinä tulee osata erittäin paljon saadakseen edes sen kasin. Pelkästä kieliopin osaamisesta arvosanaa ei saa. Ei pelkästä lukemisesta. Ei pelkästä suullisesta esiintymisestä. Arvosana on monen asian summa. On vaikea ottaa kantaa arvosanoihin näkemättä kaikkien lasten kaikkia suorituksia. Sinäkään et niitä tiedä, joten turha yrittää vertailla. Kasejakin on monen tasoisia. Joku saa juuri ja juuri kasin, jollakin arvosana keikkuu kasin ja ysin välillä. Kaseillakin on eroa, mutta todistuksessa ne piirtyvät vain samana kasina. Kannattaisi keskittyä vain siihen oman lapsen osaamiseen. Sinun lapsesi osaa siis hienosti, jos hänellä kasi äikässä on.


      • erittäin

        skeptinen siitä mitä kuulen lasten kertovan koulusta. jos siellä jotakin ylimääräistä tapahtuu, ensimmäisenä kysyn, että mitäs sinä itse teit?

        mutta mutta... olen kyllä huomannut, että pienehkössä kyläkoulussa vaikuttaa se, kenen lapsi olet.

        takavuosina oli koulussa lestadiolainen koulunjohtaja. hänen uskonveljiensä lapset saivat elää kuin pellossa ja kiusata muita. aina oli syy jossakin toisessa... kun koulunjohtaja vaihtui, kokivat nämä lapset herätyksen todellisuuteen: heille saatiin kuri. itkun, valitusten, jälki-istuntojen, huomautusten kautta tuli kuri heillekin,

        koulussa on ollut opettajia, joilla kytköksiä esim politiikkaan. heidän valtuustoveljien lapset saivat kyllä helpommin numerot. en sano, että väärin arvosteli ope, mutta kahdelle samanarvoiselle oppilaalle saattoi toiselle livahtaa 9 ja toiselle 8.

        ynnä muuta. lapset ovat kuitenkin äärettömän hyviä hoksaamaan epäoikeudenmukaisuus, totta kai he tietävät toisten saamat numerot ja tietävät myös sen, kuinka ollaan tunneilla mukana.

        meillekin sattui viime vuonna tämmöinen lapsus. lapseni sai kympin liikunnasta, kun opettajaksi tuli vuodeksi hänen oma valmentajansa. lapseni kanssa toinen samantasoinen lapsi sai 9, eikä lapseni tajunnut miksi hän oli saanut 10 ja tämä toinen 9.


    • perustuu

      valtakunnallisiin opetussuunnitelman perusteisiin, joihin voi tutustua esim. Internetissä.
      Käytös- ja huolellisuus arvioidaan alaluokilla eri oppiaineiden yhteydessä, eli ne vaikuttavat arvosanaan.
      On aivan hedelmätöntä vertailla lasten numeroita keskenään. Usein lapsi vain ahdistuu sellaisesta.
      Numero 8 osoittaa hyvää osaamista.

      • vanhapiru.

        Arvostellaan erikseen. Ne ei saa vaikuttaa aine numeroon millään tapaa!


      • Upeope
        vanhapiru. kirjoitti:

        Arvostellaan erikseen. Ne ei saa vaikuttaa aine numeroon millään tapaa!

        Käytös arvostellaan edelleen omana arvosananaan.

        Huolellisuus arvostellaan nykyisin oppiaineen sisällä. Huolellisuusarvosanaa ei ole, ei myöskään käytös ja huolellisuus.


      • vanhapiru.
        Upeope kirjoitti:

        Käytös arvostellaan edelleen omana arvosananaan.

        Huolellisuus arvostellaan nykyisin oppiaineen sisällä. Huolellisuusarvosanaa ei ole, ei myöskään käytös ja huolellisuus.

        No huolellisuuden voikin ymmärtää, että se arvostellaan aineen sisällä, Mutta käytös ja se onko hyvä vai huono jossain aineessa on aivan kaksi eri asiaa. Taitaa olla ihan uusi sääntö tuo, ettei huolellisuutta arvostella?


      • sen verran
        Upeope kirjoitti:

        Käytös arvostellaan edelleen omana arvosananaan.

        Huolellisuus arvostellaan nykyisin oppiaineen sisällä. Huolellisuusarvosanaa ei ole, ei myöskään käytös ja huolellisuus.

        että siitä saa tosi helposti nuoleskelemalla 10 tai 9.

        eräskin lapsi tyttöni luokalla sai viime keväänä 10. ja tämä tyttö pahimman luokan mielistelijä opettajille ja muutamille valikoduille tytöille. muutamia suorastaan ivasi ja kiusasi - jätti ulkopuolelle ym... mutta isä hyvässä asemassa ja äiti opettajan sydänystävä...


      • vanhapiru.
        sen verran kirjoitti:

        että siitä saa tosi helposti nuoleskelemalla 10 tai 9.

        eräskin lapsi tyttöni luokalla sai viime keväänä 10. ja tämä tyttö pahimman luokan mielistelijä opettajille ja muutamille valikoduille tytöille. muutamia suorastaan ivasi ja kiusasi - jätti ulkopuolelle ym... mutta isä hyvässä asemassa ja äiti opettajan sydänystävä...

        Vaikutti todella käytös numeroon. Kiusaajillani oli käytös 9tai kymppi ja minulla 8 jopa 7. En tehnyt mitään, mikä olisi selittänyt numerot varsinkaan alaasteella. No onneksi ne eivät näy päättötodistuksessa...


    • Igg

      Oliko siis kyse äidinkielestä? Lukeminen määrää äidinkielen numeroa vain hyvin pieneltä osalta. Oletko tarkasti perillä kunkin lapsen kyvyistä seuraavissa asioissa: mekaaninen lukutaito (se on siis se lukeminen ja lukunopeus), luetun ymmärtäminen (joka on sitten jo eri asia), luova kirjoittaminen (johon liittyy monta eri tekijää), asiakirjoittaminen (siis esim. ymmärrettävän ja selkeän tekstin tuottaminen), oikeinkirjoitus, käsiala, kielitieto (tieto kielestä ja esim. kielioppiasiat), kirjallisuus (kirjojen lukeminen ja niistä keskustelu ym.), ilmaisutaito eli itsensä ilmaiseminen puhuen ja toisaalta esittäminen esim. näytelmissä, tunnilla tehtävissä improvisaatioissa jne.? Näiden lisäksi sitten on erinäisiä muita asioita, jotka vaikuttavat arvosanaan.

      Veikkaanpa, että vanhempien on vaikea määritellä edes oman lapsensa kykyjä ja taitoja näissä kaikissa osa-alueissa, saati sitten tietää muiden oppilaiden taitoja niin, että voisi verrata niitä keskenään.

      Oman lapsen arvioinnista voi aina kysyä opettajalta. Muiden lasten taidoista opettaja ei sitten kuitenkaan voi kertoa.

      • kommentoin, koska:

        Omasta koulustani on jo aikaa, olen äitikin jo.

        Mutta muistan yläasteeni, joka ei maistunut minulle juurikaan.

        Kaikki muut aineet olivat tyyliin 5
        mutta äidinkieli 8

        Muut opettajat olivat äidinkielen opettajalleni ihmetelleet, kuinka voi antaa minulle niin hyvän numeron, kun olen tunnettu häirikkö.

        Opettaja kertoi arvosanojen tulleen osaamisesta, tunsin tarvittavat adjekstiivit ym. (en noita muutan nykyisin enää edes tunne) Ainekirjoitukseni olivat aina vaaditun 4 sivun sijasta 8-10 sivuisia (olen aina tykännyt kirjoittaa).

        Tunneilla olin harvoin, kokeisiin osallistuin, tai tein ne jälki-istunnossa,

        Ainekirjoitukset olivat aina luokkani parhaimpia (silloin oli vielä tapana, että paras kirjoittaja lukee aineensa) tähän en toki koskaan suostunut, vaan opettaja luki ne.

        Olihan se aina näky, kun todistus:
        5
        5
        4
        5
        5
        4
        8
        jne jne, ymmärrätte mitä tarkoitan :)


    • ..........

      Oletkohan oikeasti yhtään perillä lapsesi luokan tapahtumista? Tuskin sinä voit pelkän lapsen kertoman ja numeron perusteella nähdä asiaa kokonaisuudessaan, siis miten siellä kaikilla koulussa oikeasti menee.

      Mistä tiedät, että joku on koulussa huono tai hyvä tai keskinkertainen äidinkielessä? Koska lapsesi kertoi niin? Mistä tiedät tunneille osallistumatta ja lasten kanssa monta tuntia päivässä viettämättä, minkä numeron kukin ansaitsee? Seuraatko jokaisella tunnilla mukana ja selaat läpi koepaperit, ainekirjoitukset ym. numeroon vaikuttavat työt? Seuraatko läpi vuoden jokaisen muksun edistymistä ja kehittymistä jossain asiassa?

      Ja ei niitä numeroita sentään niin (toivottavasti missään) anneteta, että otetaan vaikka oppilas Minna, joka saa numeroksi kasin ja muita vertaillaan sitten häneen. Eli Janne saa numeroksi seiskan, koska on Minnaa vähän huonompi, ja Suvi kyllä ansaitsee ysin, koska on Minnaa parempi. Entäs sitten Teija? No Teijalle annetaan myös se kasi. Ehkä hän oli Minnaa vähän paremepi, mutta ei kuitenkaan yllä Suvin tasolle eli ysiä ei voi antaa. Oikeastaan se olisi siinä välissä 8½, mutta todistukseen ei voi sellaista antaa. No, Teijalla on sitten seuraavaan todistukseen aika hyvät mahdollisuudet nostaa ysiin.

      Siis oikeasti, tämä menee jo naurettavuuden puolelle.

      • lapset ja kodit

        joo ei voi nähä mitä tunneilla tapahtuu tosin ope kertoo vanhemmille aina milleen lapsi osallistuu tunnilla,,kyllä jokainen vanhempi saa kuulla siitä.minäkin tiedän vaikken ole ainoallakaan tunnilla ollut kuinka lapseni on siellä mukana.puhuupa opettaja muittenkin lasten tuntityöskentelystä joskus ja jopa perhetilanteista kuinka kotona on vaikeaa siksi sinun lastasi lyötiin.kotona on kriisitilanne esim..tai vastaavasti ei tämä oppilas voi lyödä hänellä on niin hyvä kasvatus ja hyvät vanhemmat...opettaja erottelee itsekkin huomaamattaan oppilaiden koteja!!kertoo että tuo lapsi joutuu käydä perheneuvolassa koska häiritsee ja siksi on ymmärrettävä että hän löi....ei opetkaan ole täydellisiä


      • omalla lapsella hyvät numerot
        lapset ja kodit kirjoitti:

        joo ei voi nähä mitä tunneilla tapahtuu tosin ope kertoo vanhemmille aina milleen lapsi osallistuu tunnilla,,kyllä jokainen vanhempi saa kuulla siitä.minäkin tiedän vaikken ole ainoallakaan tunnilla ollut kuinka lapseni on siellä mukana.puhuupa opettaja muittenkin lasten tuntityöskentelystä joskus ja jopa perhetilanteista kuinka kotona on vaikeaa siksi sinun lastasi lyötiin.kotona on kriisitilanne esim..tai vastaavasti ei tämä oppilas voi lyödä hänellä on niin hyvä kasvatus ja hyvät vanhemmat...opettaja erottelee itsekkin huomaamattaan oppilaiden koteja!!kertoo että tuo lapsi joutuu käydä perheneuvolassa koska häiritsee ja siksi on ymmärrettävä että hän löi....ei opetkaan ole täydellisiä

        8 on laaja numero. minusta tuntuu että on helpompi antaa sille kivalle oppilaalle 8 vaikka hän olisi seiskapuolosen arvoinen,jos lapsen vanhemmat ovat miellyttäviä ihmisiä kaikenpäälle.tiedän että on sellaisia opettajia jotka menevät vinoon tässä asiassa,eivätkä näe asiaa itsekkään.ystäväni toimii opettajana ja hän kertoi että on joutunut antamaan 10 sellaiselle oppilaalle joka oli hieman epämiellyttävä häntä kohtaan,tai enemmänkin kuin epämiellyttävä,koska hän ansaitsi sen numeron.opettaja voi kannustaa huonompaa antamalla 8 mutta lannistaa toista jos antaa hänelle 8 vaikka kuuluisi antaa 9. joku opettaja antaa 10 kun oppilas on kiltti ja saa kokeista ysejä ja ysipuolosia,mutta ei jokaiselle tämä päde.en usko ollenkaan että opettajat olisivat täydellisen tasapuolisia katsomatta myös kuinka vanhemmat tuovat itseään tykö kukkien ja kehujen kanssa.nämä vaikuttaa


      • opettajien olla
        omalla lapsella hyvät numerot kirjoitti:

        8 on laaja numero. minusta tuntuu että on helpompi antaa sille kivalle oppilaalle 8 vaikka hän olisi seiskapuolosen arvoinen,jos lapsen vanhemmat ovat miellyttäviä ihmisiä kaikenpäälle.tiedän että on sellaisia opettajia jotka menevät vinoon tässä asiassa,eivätkä näe asiaa itsekkään.ystäväni toimii opettajana ja hän kertoi että on joutunut antamaan 10 sellaiselle oppilaalle joka oli hieman epämiellyttävä häntä kohtaan,tai enemmänkin kuin epämiellyttävä,koska hän ansaitsi sen numeron.opettaja voi kannustaa huonompaa antamalla 8 mutta lannistaa toista jos antaa hänelle 8 vaikka kuuluisi antaa 9. joku opettaja antaa 10 kun oppilas on kiltti ja saa kokeista ysejä ja ysipuolosia,mutta ei jokaiselle tämä päde.en usko ollenkaan että opettajat olisivat täydellisen tasapuolisia katsomatta myös kuinka vanhemmat tuovat itseään tykö kukkien ja kehujen kanssa.nämä vaikuttaa

        mielestäsi enkeleitä jo eläessään? Melkoinen on vaatimustaso sinulla, jos niin on.
        Jokainen numero on yhtä laaja. Kokeiden keskiarvon pyöristetään lähimpään kokonaislukuun, eli keskiarvolla 7,5 - 8,4 saa kasin. Kokeiden keskiarvon lisäksi todistusnumeroon vaikuttavat monet muut asiat.
        Täällä on arveltu, että numeroon vaikuttaa myös ns. pärstäkerroin. Jos näin on, niin siinäpä yksi hyvä syy käyttäytyä kunnolla, niin oppilaiden kuin heidän vanhempiensakin.


      • nyt asemassa
        opettajien olla kirjoitti:

        mielestäsi enkeleitä jo eläessään? Melkoinen on vaatimustaso sinulla, jos niin on.
        Jokainen numero on yhtä laaja. Kokeiden keskiarvon pyöristetään lähimpään kokonaislukuun, eli keskiarvolla 7,5 - 8,4 saa kasin. Kokeiden keskiarvon lisäksi todistusnumeroon vaikuttavat monet muut asiat.
        Täällä on arveltu, että numeroon vaikuttaa myös ns. pärstäkerroin. Jos näin on, niin siinäpä yksi hyvä syy käyttäytyä kunnolla, niin oppilaiden kuin heidän vanhempiensakin.

        mites sitte jos lapsi ja vanhemmat käyttäyttyy kunnolla mutta eivät ole saaneet yhtä hyviä työpaikkoja kuin se naapurin poika.kaikilla ei ole samanlaiset lähtökohdat eikä samanlaiset elämät.tuo sinun edellinen kirjotus oli kyllä tosi tyhmä kun kehotat vanhempia ja lapsia arvosanojen tähden käyttäytyä kunnolla.rivien välistä saan huomat ettei sellaista käsitettä hyväksytä suomessa kuin epäreilu opettaja,todella surkuteltavaa mutta joltain osin hyvin hämmästyttävää.aina on ollut eri tasoja koululuokilla ja erilaiset kemiat open kanssa.sanon nyt että minä olen omaan lapseeni tyytyväinen ja hänen numeroihinsa,mutta koululla työskennellessäni näin ettei kaikki opet ole samanlaisia ,eivätkä kaikki näe asioita samallalailla.kaikkia opettajia ei saa arvostella he eivät kestä sitä,ja loukkaantuvat jos sanoo jotain heidän käytöksestään tai asenteesta opppilaisiin/vanhimpiin!!mielistely on valheellista käytöstä,mitä näkee koulumaailmassa ja se liikuttaa joidenkin opettajien mieliä,ja vaikuttaa positiivisesti,ja on se helpompi armahtaa heidän lapsiaan. oman koululaisena mentyä kouluun olin työtön ja opettaja piti jokseenkin neuvonnan tarpeessa ,kuin olisin kuinka sen sanoisin ymmärtämätön äiti joka ylihuolehtii lapsestaan yksinhuoltajana.koulussa ilmeni väkivaltaa yhtä lastani kohtaa joka ei ollut enää pientä tönimistä.ilman muuta halusin keskustella asiasta asiallisesti mutta yllättäin opettaja vähätteli tapahtuneita ja kyseenalaisti oliko asiat edes noin kuin kerroin,liki jokainen väkivaltainen tapahtuma selvitettiin ja asiat oli niinkuin olin kertonut,vaikka opettaja oli jokaiseen sanonut "meniköhän se ihan noin?"ei se ihan tainnut tuolla lailla tapahtua"hän tiesi kaiken muttei tiennyt mitään sillä lapset eivät kerro opettajalle kaikkea.näissä väkivaltakohtauksissa joissa lapseni päälle hyökättiin,hakaten päätä seinää,jäähän,naulakkoon,paremman perheen lapsen ei uskottu olevan syyllinen vaan ennemmin uskottiin minun lapseni syyllisyyteen puolustauduttuaan ja tönästyään pahoinpitelijän pois kimpustaan.nyt olen töissä ja minulla on oma asemani eikä opettaja käyttäydy epäilevästi minuun eikä lapseeni .


      • Upeope
        nyt asemassa kirjoitti:

        mites sitte jos lapsi ja vanhemmat käyttäyttyy kunnolla mutta eivät ole saaneet yhtä hyviä työpaikkoja kuin se naapurin poika.kaikilla ei ole samanlaiset lähtökohdat eikä samanlaiset elämät.tuo sinun edellinen kirjotus oli kyllä tosi tyhmä kun kehotat vanhempia ja lapsia arvosanojen tähden käyttäytyä kunnolla.rivien välistä saan huomat ettei sellaista käsitettä hyväksytä suomessa kuin epäreilu opettaja,todella surkuteltavaa mutta joltain osin hyvin hämmästyttävää.aina on ollut eri tasoja koululuokilla ja erilaiset kemiat open kanssa.sanon nyt että minä olen omaan lapseeni tyytyväinen ja hänen numeroihinsa,mutta koululla työskennellessäni näin ettei kaikki opet ole samanlaisia ,eivätkä kaikki näe asioita samallalailla.kaikkia opettajia ei saa arvostella he eivät kestä sitä,ja loukkaantuvat jos sanoo jotain heidän käytöksestään tai asenteesta opppilaisiin/vanhimpiin!!mielistely on valheellista käytöstä,mitä näkee koulumaailmassa ja se liikuttaa joidenkin opettajien mieliä,ja vaikuttaa positiivisesti,ja on se helpompi armahtaa heidän lapsiaan. oman koululaisena mentyä kouluun olin työtön ja opettaja piti jokseenkin neuvonnan tarpeessa ,kuin olisin kuinka sen sanoisin ymmärtämätön äiti joka ylihuolehtii lapsestaan yksinhuoltajana.koulussa ilmeni väkivaltaa yhtä lastani kohtaa joka ei ollut enää pientä tönimistä.ilman muuta halusin keskustella asiasta asiallisesti mutta yllättäin opettaja vähätteli tapahtuneita ja kyseenalaisti oliko asiat edes noin kuin kerroin,liki jokainen väkivaltainen tapahtuma selvitettiin ja asiat oli niinkuin olin kertonut,vaikka opettaja oli jokaiseen sanonut "meniköhän se ihan noin?"ei se ihan tainnut tuolla lailla tapahtua"hän tiesi kaiken muttei tiennyt mitään sillä lapset eivät kerro opettajalle kaikkea.näissä väkivaltakohtauksissa joissa lapseni päälle hyökättiin,hakaten päätä seinää,jäähän,naulakkoon,paremman perheen lapsen ei uskottu olevan syyllinen vaan ennemmin uskottiin minun lapseni syyllisyyteen puolustauduttuaan ja tönästyään pahoinpitelijän pois kimpustaan.nyt olen töissä ja minulla on oma asemani eikä opettaja käyttäydy epäilevästi minuun eikä lapseeni .

        Saatoit puhua asiaakin, mutta tekstisi oli hyvin vaikeasti luettavaa. Miksi säästelet isoja alkukirjaimia ja välilyöntejä? Kyllä niitä koneessa riittää! Tulee väistämättä mieleen, mitä olet peruskoulussa tehnyt äidinkielentunneilla.

        Yksittäiset tapahtumat jäävät tietysti asianosaisten mieleen, varsinkin sen omasta mielestään vääryyttä kärsineen. Eipä silti voi sanoa, että opet noin yleisesti ottaen olisivat epäoikeudenmukaisia. Tasapuolisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen tietysti pyritään, mutta eräitä asioita on mahdoton mitata subjektiivisesti. Käytös on niistä yksi, vaikka siitä arvosana tehdäänkin.

        Käsittääkseni on erittäin harvoja opettajia, joiden arvosteluun vaikuttaa oppilaan vanhempien ammatti! Eihän sitä useinkaan edes tiedetä, eikä sitäkään, ovatko vanhemmat työelämässä, työttöminä vaiko ehkä eläkkeellä. Eipä meitä yleensä myöskään suuremmin vanhempien ammatti kiinnosta. Sen kyllä yleensä tiedämme, milloin vanhempi on vankilassa. Lapsi kertoo sen kyllä opelle ihan kysymättä!


      • pettynyt perhe
        Upeope kirjoitti:

        Saatoit puhua asiaakin, mutta tekstisi oli hyvin vaikeasti luettavaa. Miksi säästelet isoja alkukirjaimia ja välilyöntejä? Kyllä niitä koneessa riittää! Tulee väistämättä mieleen, mitä olet peruskoulussa tehnyt äidinkielentunneilla.

        Yksittäiset tapahtumat jäävät tietysti asianosaisten mieleen, varsinkin sen omasta mielestään vääryyttä kärsineen. Eipä silti voi sanoa, että opet noin yleisesti ottaen olisivat epäoikeudenmukaisia. Tasapuolisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen tietysti pyritään, mutta eräitä asioita on mahdoton mitata subjektiivisesti. Käytös on niistä yksi, vaikka siitä arvosana tehdäänkin.

        Käsittääkseni on erittäin harvoja opettajia, joiden arvosteluun vaikuttaa oppilaan vanhempien ammatti! Eihän sitä useinkaan edes tiedetä, eikä sitäkään, ovatko vanhemmat työelämässä, työttöminä vaiko ehkä eläkkeellä. Eipä meitä yleensä myöskään suuremmin vanhempien ammatti kiinnosta. Sen kyllä yleensä tiedämme, milloin vanhempi on vankilassa. Lapsi kertoo sen kyllä opelle ihan kysymättä!

        Mä en pääse siitä ajatuksesta eroon joidenkin kohdalla opettajat toimii epäreilusti.Toisia (varsinkin tyttöjä)opettaja uskoo enemmän kuin poikia,eikä milloinkaan kyseenalaista tyttöjen puheita vaikka niissä olisi satua mukana.Liikuntatunneilla myös on erinäisiä tapahtumia joissa kiltit tytöt kiistatilanteissa saa periksi ja pojat parhaassa tapauksessa omaa oikeaa kantaa puolustaessaan joutuu rehtorin puhutteluum.Luokalla on muistaakseni 5 tyttöä mutta loput 15 poikia.samalta luokalta löytyy myös eriarvoisia lapsia tyttöjen lisäksi.Varsinkin lapsi jonka vanhemmat on valtuustossa,opettajina,tai vanhempainyhdistyksessä,ovat opettajan silmäteriä,eikö olekkin kummallista?Stipendejä jaettaessa teimme vanhempien kanssa huomion että jokaisena vuotena stipendit meni esillä oleville oppilaille eli heille jotka esiintyivät ,yksinlaulu,soitto,jne (ei ollut kyseessä ryhmänäytelmiä),ja tietenkin vanhempainyhdistyksessä oleville tai olleille vanhempien lapsille!Ristiriitatilanteissa samaisessa koulussa lapseni luokanopettaja on minun mielestäni puolueellinen.Hän on tarkka ja hänessä on paljon hyviä puolia,mutta epäreiluus lapsia kohtaan on ikävää.On käynyt niin että kaksi lasta on tehnyt saman asian joista toista on mollattu luokan edessä mutta toista ei.toisen kotia on viety viestiä,toiselle ei.


      • pidä
        Upeope kirjoitti:

        Saatoit puhua asiaakin, mutta tekstisi oli hyvin vaikeasti luettavaa. Miksi säästelet isoja alkukirjaimia ja välilyöntejä? Kyllä niitä koneessa riittää! Tulee väistämättä mieleen, mitä olet peruskoulussa tehnyt äidinkielentunneilla.

        Yksittäiset tapahtumat jäävät tietysti asianosaisten mieleen, varsinkin sen omasta mielestään vääryyttä kärsineen. Eipä silti voi sanoa, että opet noin yleisesti ottaen olisivat epäoikeudenmukaisia. Tasapuolisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen tietysti pyritään, mutta eräitä asioita on mahdoton mitata subjektiivisesti. Käytös on niistä yksi, vaikka siitä arvosana tehdäänkin.

        Käsittääkseni on erittäin harvoja opettajia, joiden arvosteluun vaikuttaa oppilaan vanhempien ammatti! Eihän sitä useinkaan edes tiedetä, eikä sitäkään, ovatko vanhemmat työelämässä, työttöminä vaiko ehkä eläkkeellä. Eipä meitä yleensä myöskään suuremmin vanhempien ammatti kiinnosta. Sen kyllä yleensä tiedämme, milloin vanhempi on vankilassa. Lapsi kertoo sen kyllä opelle ihan kysymättä!

        paikkaansa, ettei vanhempien ammattia tiedetä, kysytäänhän sitä siinä lomakkeessakin, mikä lapsesta kouluun täytetään. Itse olen ainakin joskus miettinyt, miksi sitä kysytään!


      • aina sen
        pidä kirjoitti:

        paikkaansa, ettei vanhempien ammattia tiedetä, kysytäänhän sitä siinä lomakkeessakin, mikä lapsesta kouluun täytetään. Itse olen ainakin joskus miettinyt, miksi sitä kysytään!

        vanhempien ammatti -kohdan täyttämättä.


      • nykyään edes
        pidä kirjoitti:

        paikkaansa, ettei vanhempien ammattia tiedetä, kysytäänhän sitä siinä lomakkeessakin, mikä lapsesta kouluun täytetään. Itse olen ainakin joskus miettinyt, miksi sitä kysytään!

        saa kysyä vanhempien ammattia. Muutama vuosi sitten asia oli toisin.


      • yh-äiti
        pettynyt perhe kirjoitti:

        Mä en pääse siitä ajatuksesta eroon joidenkin kohdalla opettajat toimii epäreilusti.Toisia (varsinkin tyttöjä)opettaja uskoo enemmän kuin poikia,eikä milloinkaan kyseenalaista tyttöjen puheita vaikka niissä olisi satua mukana.Liikuntatunneilla myös on erinäisiä tapahtumia joissa kiltit tytöt kiistatilanteissa saa periksi ja pojat parhaassa tapauksessa omaa oikeaa kantaa puolustaessaan joutuu rehtorin puhutteluum.Luokalla on muistaakseni 5 tyttöä mutta loput 15 poikia.samalta luokalta löytyy myös eriarvoisia lapsia tyttöjen lisäksi.Varsinkin lapsi jonka vanhemmat on valtuustossa,opettajina,tai vanhempainyhdistyksessä,ovat opettajan silmäteriä,eikö olekkin kummallista?Stipendejä jaettaessa teimme vanhempien kanssa huomion että jokaisena vuotena stipendit meni esillä oleville oppilaille eli heille jotka esiintyivät ,yksinlaulu,soitto,jne (ei ollut kyseessä ryhmänäytelmiä),ja tietenkin vanhempainyhdistyksessä oleville tai olleille vanhempien lapsille!Ristiriitatilanteissa samaisessa koulussa lapseni luokanopettaja on minun mielestäni puolueellinen.Hän on tarkka ja hänessä on paljon hyviä puolia,mutta epäreiluus lapsia kohtaan on ikävää.On käynyt niin että kaksi lasta on tehnyt saman asian joista toista on mollattu luokan edessä mutta toista ei.toisen kotia on viety viestiä,toiselle ei.

        Hei!

        Poikani 6.lk sai stipendin. Ei hän kyllä esiintynyt missään juhlassa, enkä tunne opettajaa henkilökohtaisesti. Olen vain käynyt vanhempainilloissa ja "vanhempainvarteissa". Muuten en ole ollut missään tekemisissä opettajan kanssa. Enkä ole edes missään "tärkeässä" ammatissa... Stipendissä luki, että hyvän käytöksen ja muita kohtaan kannustavan asenteen vuoksi annettu. Lisäksi pojalla menee kouluussa hyvin. Lukee aina tunnollisesti läksyt koulun jälkeen ja ehtii vielä harrastamaankin veljensä kanssa.

        Ei aina kannata yleistää...


      • qwwwqq
        nykyään edes kirjoitti:

        saa kysyä vanhempien ammattia. Muutama vuosi sitten asia oli toisin.

        sinun lapsesi on sitten vain hyvässä koulussa ja hienoa että hän sai stipendin.ei kuitenkaan joka koulussa ole samoin,aina on poikkeuksia.meijän lapsen koulussa jaettiin enne sellainenkin stipendi kuin tasa.arvo/rasistisuuden vastainen/muttei sellaista enää jaeta.eivät kai enää taho löytää oppilasta jolle sellaisen voisi antaa. työpaikoista ym vielä sen verran et mua opettaja puhutteli työpaikan harjoittelijaksi(nauraa)vaikken sitä ole,enkä tiedä mistä hän sellaisen nimikkeen mulle olikin keksinyt kuin harjoittelija???ihan olen kunnon työläinen,mut open mielestä olin aloittelija,harjottelija,annoin asian olla mutta näin tunsin kuinka opettaja ylenkatsoi mua huomaamattaan ehkä?eikä tää ope ole reilu kaikkia luokan poikia kohtaan,siellä on niitä jotka on heti syyllisiä ja niitä joista ope ei usko mitään pahaa.ismo saa jälkkärii mut pekka ei saa vaikka ihan saman asian olivat tehneet,,ismo on yh äitin poika mutta pekan isä on vanhempain yhdistyksessä ja open kaveri,joka puuttuu jokaikiseen asiaan mitä pekka kotona kertoo ja vaatii selitystä kaikelle.ope pääsee vähemmällä kun ei rankaise poikaa niin ei tarte selvitellä vanhemmille.ismon äiti kuuntelee ja tietää ettei kukaan lapsi ole enkeli eikä täydellinen


    • jaksanut lukea

      Eräs opettaja fiksusti sanoi minulle että numeroon vaikuttaa eniten lapsen edistyminen. Jos lapsi edistyy huimasti, nousee numero. Jos lapsi on hyvä, mutta huomattavaa edistystä ei tapahdu numero pysyy samana tai laskee. Siis parhaan oppilaan on parannettava huomattavasti siltikin, joka on todella vaikeaa. Huonompi oppilas pääsee "helpommalla"....
      Tosin on niitä epäreiluja opejakin. Poika tuo kokeista 9-10 kotiin, todistuksessa kuitenkin lukee; tarvitsee vielä harjoitusta. Opettaja vaihtuu ja oppilas saa samasta aineesta erinomaisen.
      Toinen poika saa todistukseen uskonnosta 9. Opettaja vaihtuu, koe numerot pysyy samana todistukseen tulee silti 7. Kaikki muiden opettajien opettamat aineet nousseet, mutta kun joku ope ottaa syntipukiksi...
      Opettajan vaihdos tekee aina ihmeitä todistukselle, joskus parempaan, joskus huonompaan suuntaan...

      • että olisi

        heti epäreilu opettaja kun
        "osin on niitä epäreiluja opejakin. Poika tuo kokeista 9-10 kotiin, todistuksessa kuitenkin lukee; tarvitsee vielä harjoitusta. Opettaja vaihtuu ja oppilas saa samasta aineesta erinomaisen."
        Heti on oman kullanmurun kohdalla kaikki eimukava epäreilua ja tarkoituksellista mollaamista. Et sitten kysynyt opettajalta? Olisi löytynyt looginen syy numerolle.


    • sinä vaan

      niinmeilläkinoli lastenkavere- ita kylässä ja puhuttiinnumeroista. lapset, ainatietäämitä kuuluisi antaajaainakinäitit. ihanaikuistenoikeesti ,lapseteipysty arvioimaan kavereidensaamianumeroita.

    • skitsotveke

      Usko minua, olen ollut useassa eri laitoksessa lukuisia vuosia ja ne jotka hakkasivat sinua koulussa ovat nyt opettajia, ja ei se ei olut sanonta vaan ihan konkreettisesti tarkoitin sitä!!! Olen tällä hetkellä koulussa tämä on nyt sitten xx vuosi kun opiskelen ja tätä koulua on mennyt kaksi vuotta ja täällä on tähän menessä yksi entinen koulukiusaaja ollut opettajanani, mutta ei vain oikein taida muistaa minua ;) Näistä osa tuntuu todella psykoottisilta ja väittäisin, ettei puolekaan saisi psygologilta puhtaita papereita..Jotekin kamaln loogista että alalle hakeutuu todella sairasta sakkia?

    • Tyyppivain

      Mä oon satavarma että mun kotitalous opettaja vihaa mua enkä ees tiiä miks antomulle kutosen köksäst vaikka aina oon tehny tehtävät ja ruuat ja kotityöt ajoissa. Mun kaveri joka harvoin ees on niil tunneil ja jos on riehuu ja häiritsee sai seiskan. Ja kun yritin kysyä syytä numerolle esim mistä tulit tähän lopputulokseen sano vaan että "rauhotuppa vähäse" sillai nauraen. Haistakoo vitut se opettaja onneks sitäkää ei tarvii enää kauaa kattoo ku peruskoulu loppuu.

      • Tyyppivain

        Ja muutenki surkee kotitalous ryhmä jatkuvasti vittuillaa, heitellää jollai vitun kanamunilla ja sitku mä teen virhee kaikki tulee sillei NONII. Saattaa kuulostaa iha hauskalt vitsilt pari kertaa mut vuoden läpi ei.


    • jfe

      Poikasi on lahjaton. Kannattaa keskittyä vahvuuksiin ja tyytyä siihen, mitä on mahdollista saada.

    • klopipoiu

      Opettajat ovat hyvin omanarvon tuntevia ihmisiä ja olettavat että heitä kumarretaan vieläkin kuten entiseen aikaan, että olivat kylien arvokkaimpia.

      Opettajat voivat olla suorastaan hirviöitä, eräskin kerran laittoi näitä viestejä lapsesta melkein kymmenen päivässä ja soitti melkein saman määrän.
      Pojat olivat opettaneet eräälle !pikkutärkeälle neidille" englannin sanoja ja tästäkös opettaja otti pultit ja lyttäsikö koko jutun yhden pojan niskaan, vaikka mukana oli muitakin.
      Minusta varsin viaton vallattomuus.
      Tässä taisikin olla takana se että äiti ei heti voinut opettajan viesteihin kommunikoida ja ilmeisesti tuomita lastaan ja eihän se olisi ollut oikeinkaan. Vaan äidillä on hyvin vastuullinen tehtävä ja kesken kokouksen johon osallistuu eri puolilta maata ihmisiä ei voi lähteä pois, tosin näki viestitulvan joka tuli ja aiheenkin, joka ei nyt ollut hengenvaarallinen. Ilmeisesti tämä opettajan kauna kohdistui äitiin ja syystä, että tällä on varsin hyvin palkattu tehtävä. Äitiä ei tuntenut tarkemmin.
      Tähän samaan lapseen hän kohdisti jatkuvasti vaikka minkälaisia syitä, eräänä päivänä oli huolimattomasti kirjoitettu vihkoon ja jätti opettelemaan asiaa jälki-istuntoon. Lapsi pyysi, että voisi ilmoittaa hakijalleen asiasta, ei saanut opettajalta puhelupaa, vaan ärjyntää. Syytä tähän huonoon kirjoitukseen ei ollut, sillä olen itse nähnyt, miten oli kirjoitettu, pelkkää ilkeyttä opettajalta.
      Voin tästä sanoa, että opettajalla taisi olla tarvetta terapeutille tai jokin asia omassa elämässä hajallaan. Tätä lasta kiusasi jatkuvasti.
      Lapsen koulutyötä yritettiin tukea kovasti läheisten taholta, jotta ei tukehdu tämän opettajan kaunaan. Hyvin on hänellä mennyt, On tavallinen lapsi, velmuilee ja varmasti osaa jekkujakin tehdä, mielestäni ihan normaalia.
      Lapsen vanhemmat olivat työmatkalla molemmat kaukana ulkomailla silloin ja hakija oli muu huolenpitäjä, jolle mitkään Valman tiedot eivät tulleet. ja lapsi ei saanut yhteyttä ottaa. Voitteko edes kuvitella, miten huolestuneita nämä hakijat olivat.

      Totta on että lapset osaavat , mutta kyllä siellä aikuisten opettajien päässä pitäisi sentään jonkinlaiset järjen hippeet ja ymmärtämys pysyä kiperissäkin tilanteissa. Hekin voisivat arvostaa lapsien vanhempia.
      Tällä opella oli myöskin tapa aliarvioida tämän lapsen numerot, kiva kun on päästy eroon tuonlaisesta opesta, luultavasti hän murskaa nyt jotain toista lasta ja perhettä.

    • Anonyymi

      Nii kyl opettajat voi olla tosi puolueellisia tiedän kokemuksesta en ite käyttäydy mitenkää huonosti eikä muihin verrattuna mun yks kaverikaa mut silti oikeest se sano YHEN kirosanan ja sille tuli kauheet raget siltä yheltä opettajalta joka rages mulle koska jonotin normaalisti OMPELUKONEELLE JA SIT SIL ON NE MUUTAMST LEMPPARIT JOTKA EI MUKA IKINÄ TEE MITÄÄN VÄÄRIN ONNEKS SE LOPETTAA ENS VUODELLE JA SIT SE OPE VALITTI ET LIIKASTA EI TUU KU 1 TAI 2 KYMPPII NO EI VARMAA KU SUL EI OO KU YKS TAI KAKS LEMPPARII

    • Anonyymi

      On mahdollista,että opettajalla voi olla ns.mielioppilaita,joita he suorastaan palvoo.Mutta sen perusteella arvosanaa ei tule antaa oppilaalle.Arvosana tulee antaa osaamisesta ja myös yrittämisestä!Ahkeraa oppilasta tulee kiittää hyvin arvosanoin!Urheilu/ liikunta arvosana on laaja.Eli ei riitä se,että arvosana koostuu tai annetaan vain yhdestä liikunnan osasta.Siinä täytyy ottaa huomioon myös muut liikunnan osa-alueet.Koska se on laaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe