Avasin oven

Astuin kynnykselle,
mustarastaan laulun kuulen.
Tästä se taas alkaa, alkaa
meidän laulu, uskomattoman.

Laululle
Yhteisille sanoille syville
rakkaus suullas laulaa
sydän ymmärtää kieltä.

Tulit
Oikeaan aikaan
oikeaan paikkaan.

Yön kylmyys
hampaitaan kalisteli
puuduttuvan myrkyn
lailla tainnutteli.

Juuri silloin
pimeys hallitsi
Sinua en nähny
laulus kuulin.

Sieltä asti
laulumme alkoi
et arvaakkaa
ei voi olla sattumaa.

Kosiotanssiin
suloisiin taipuisiin
laulumme sulat taipui.

Oi Sinä
niin minä
rakkauden
kieltä ymmärrämme.

Kynnyksellä tänää
taas uusin sanoin
laulumme alkaa.

8

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      Liisan luokse lennä
      hän on oven avannut

      taitaa olla kevättä rinnassa
      kun nyt jo mustarastaan laulun kuulet
      tai menneitä muistelet
      hyvä näinkin

      on hienoa, että on aarteita
      mitä sanaisesta arkusta ammentaa

      ja rakkaus se kaiken antaa
      arkeen ja juhlaan

      Kiitos!

      • Aivan tuore laulu sen jo kuulin,
        avatulla kynnykselläni kun,
        noita rakkaita lapsiani ruokin.

        Mustarastas
        kerron siitä vielä,
        yössäni työssäni valvoessa.
        Seisoin aamuyössä väsyneenä ja
        jostai mustarastas huhuili,
        jostai vastas mustaras.
        Sitä keskustelua kuuntelin ja
        miten se keskustelu vilkastui.
        Eräänä aamuna tulivat
        parvekkeen kaiteelle.
        No mitäs mikä kosiotanssi,
        minulle tulivat sen esittämään.

        Minä itkin katsoin
        miten onkaa kaunista rakkaus.

        kaaru
        kannataa avata ovea,sitä kun ei koskaan tiedä.
        Mikä sielä oottaakaa,,,hymyn kera kiitän.

        Liisa aamuisella tiellään


    • Odelii

      "et arvaakkaa
      ei voi olla sattumaa"

      Rakkaudessa ei mikään sattumaa,
      "sydän ymmärtää kieltä" :)

      Ihanan romanttinen
      ja muistoja herättelevä(!)
      runosi

      • Mustarastas saikaa aikaan,
        niin kaunista palautta, kiitos.

        Kerronkos?
        No pakko se on kertoa.
        Mustarastapari niitä ruokin ja
        eräänä aurinkoisena aamuna,
        kun pihallani istuin aamukavilla.

        Lehati koko perhe
        siihen eteeni lähelleni,
        katso nyt lapsiamme,
        kiitos olet ruokkinnu meitä.

        Itkun paikka
        luonto puhuu ja toivois
        et sydämetki puhuis.

        Odelii
        Liisa sydämestään kiittelee


    • lindalinda1

      Tämä runosi on todellinen aarre, tuo mustarastaan
      laulu toi jo kevään lähemmäksi ainakin askelen
      verran.

      Ja sitten tuo kosiotanssi-osuus, tästä jäi kyllä
      hyvä mieli lukiessa. Valoisa ja helisevä runo
      Sinulta.

      • Mustarastaan kanssa justiin juteltiin,
        meillä molemmilla jo kevättä rinnassa.
        Tänää selkeesti lauluissa tullu innostusta,
        kuorotki suurentunnu, moniäänisiksi,
        sekakuoroo, on tää taas ihanaa aikaa.

        lindalindal1
        kiire taas juoksuttannu, nyt vasta kiittämään tuun.
        Aarteen vallan löysit , noo see on tuo,mustarastas
        valoisaa mieltä katsellaan ja kuunnellaan...Liisa


    • Minanoita

      Voi miten hyvälle
      tuulelle taas tulinkaan
      kun runosi aukaisin=)

      Mustarastaan laulun
      kuulin soivan korvissani,
      kosiotanssin saatoin
      kuvitella sieluni silmillä..

      Sinulle toivottaa hyvää
      ja rauhallista yötä Noita=)

      • Jos sanan siipi koskettas niin,
        et lohduttas, tulis rinnalle,
        kuivais kyyneleet,sitois haavat.
        Antas uskoa on mahdollisuus nousta,
        et ole yksin elämäs taisteluissa.

        Minulle nuo linnut
        ymmärrän ei ole turhaan sanassa.
        "KATSELKAA TAIVAANLINTUJA"
        Samoin "KATSELKAA KEDON KUKKASIA"

        Niillä on arvaamaton merkitys
        olen saanu tuntea miten rakkaus ympäröi.

        Minänoita
        Tuosta kosiotanssista vielä
        miten ne osaski tulla siihen
        parvekkeen kaiteelle
        siihen kerrokseen, missä valvoin?

        Kyllä ne tuli minun raskautettua
        särkynyttä sydäntäni lohduttaan.
        Nöyryyttä elämässä niin monella tapaa opetetaan,
        ennekuin sitä nyt mieli mieltyy lauluista linnun ammaentamaan.

        tämmöttiis,,,tässä ruuan valmistelujen lomassa.
        kiittää ja Sinulle iloista mieltä..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe