Työpaikkamme uusin työtoveri, nuorin meidän porukasta, saa kiukkuni kiehumaan!
Tämä nuori rouva yrittää teettää töitään meillä muilla. Milloin mihinkin syyhyn vedoten yrittää sälyttää hommansa muille. Meillä on vallinnut työpaikalla sellainen jako että jokainen hoitaa hommansa ja vain oman hommansa. Toiminut hyvin. Mutta nyt tämän uuden kanssa homma alkoi lipsua heti. On jos jonkinmoista tekosyytä jolla valjastaisi jonkun toisen hommaan. Tai vaan sanoo suoraan että tekisitkö sinä nyt tämän.
Minä olen aina ollut sellainen hiljainen ja jouduin tämän uuden kanssa siihen tilanteeseen että aluksi tein mitä pyysi. Kun hänellä on ne pienet lapset, valvottivat yöllä jne jne... Onhan noita syitä. Mutta nyt on mitta täynnä. Sanoin suoraan että n tee kuin omat työni ja niissäkin on minulle ihan riittävästi. Sain kuulla että olen yhteistyökyvytön ja -haluton. Nyt on niin loukattu, pitää mykkäkoulua ja leikkii marttyyria.
Tämä nuori rouva tuli meille toisesta työpaikasta. Koeajalla sanoi että jos hän ei tästä vakipaikkaa saa niin ennen hän jää työttömäksi ennenkuin sinne entiseen paikkaan takaisin menee. Nyt ymmärrän miksi siellä meni sukset ristiin. Siellä oli varmaan tomeria tätejä työssä joka sanoa paukuttelivat vastaan eivätkä suostuneet hänen pompoteltavakseen.
Onko muille käynyt samoin kuin minulle?
Oma vikanihan ämä on mutta minkäs minä sille voin että olen ollut liian kiltti. Kiltteys ei mielestäni ole pahe...
Työkaveri vihastuttaa
15
1056
Vastaukset
- henrii
että miehet on paljon sosiaalisimpia toisiaan kohtaan työpaikalla, ei sielä siksi esiiny eripuraa.
- henrii
Pirrejuupas kirjoitti:
Olen ollut ymmärtävinäni ihan muuta.
miehet osaa tehdä ryhmä työtä. Naisia ei tarvitse olla montakaan, kun he keksivät pikkuasiasta lihavan riidan, ja sorsivat toisiaan.
- Pirre*
henrii kirjoitti:
miehet osaa tehdä ryhmä työtä. Naisia ei tarvitse olla montakaan, kun he keksivät pikkuasiasta lihavan riidan, ja sorsivat toisiaan.
mutta tappelevat siinä kuin akatkin.
- henrii
Pirre* kirjoitti:
mutta tappelevat siinä kuin akatkin.
ehdi tappelemaan, kun on työt tehtävänä. Naisilla taas tahtoo aika mennä toistensa kyttäämiseen, mitä kukin tekee.
henrii kirjoitti:
ehdi tappelemaan, kun on työt tehtävänä. Naisilla taas tahtoo aika mennä toistensa kyttäämiseen, mitä kukin tekee.
Miehetkin kyttää toisiaan ja tappelevat siinä kuin akatkin, - en suostu perumaan...
- paljon miesten kanssa
henrii kirjoitti:
työtä tehneenä.
Marisevat samallalailla toistensa tekemättömyydestä.
Yhtälailla miehistä ei ole nostamaan kissaa pöydälle.
Pahimmat ruskeakielitaiturit olen miehistä löytänyt. - julku
henrii kirjoitti:
Miehet on suorempia kuin naiset. Mies sanoo suoraan jos on jotain sanottavaa. Naiset juoksee juoruamaan pomolle...
- joilla hän töitänsä
teettää mitä mieltä nämä siitä ovat, ja jos olette kaikki samaa mieltä, valittakaa esimiehellenne.
Jokaisen pitäisi selvitä omista tehtävistään, esimies hakee niille jotka eivät selviä joko toisen homman tai tukea josta hyvitetään tukijalle. - Juro-Ukko
mutta sellaista elämä on.
Kun olin tj:na firmassa, minkä pääosakas itse olin,
niin suurin ongelma oli naispuolisen henkilöstön riidat.
Riidat eivät koskaan puuttuneet tuotantoon ja yleensäkään siihen, mitä tehtiin, vaan epäolennaisiin asioihin.
Oli huono antamaan potkuja,
yritin aina selvittää näitä hiton riitoja, koska firmalla meni taloudellisesti hiton hyvin.
Oli myös tapana sellainen juttu, että jokainen vuosi otin mukaanim lomareissulle yhden perheen firmastamme. Itse olin ajatellut asian niin, että aloitus on vanhimmasta työntekijästä nuorimpaan, no se ei onnistunut.
Toinen asia oli pikkujoulumme, mitkä olin tarkoittanut koko perheelle, sekään ei onnistunut.
Sitten jouduimme mukaan 90-luvun lamaan, kassat pieneni ja noutaja oli ovella, ihme kaikki alkoi onnistumaan. Kassat nousi, myös työmme laatu, saimme säilytettyä kaikki työpaikkamme, myös ne, ketkä olivat yrityksemme jättäneet olivat tulossa takaisin, mutta heille oli aika loppunut.
Nyt mielenkiinnolla seuraan, mitä MariMekossa tapahtuu.Kyllä naiset riitelevät ja sähläävät ihan mitättömistä asioista. Mutta itse olen jo ajat sitten tehnyt selväksi itselleni ja toisille että tämä on minulle vain työpaikka ja työkaverit ovat vain työkavereita. En ole heidän kanssaan työn ulkopuolella missään tekemisissä. Ystävät on erikseen ja työkaverit on erikseen.
Hoidan työni niin hyvin kuin osaan ja samaa edellytän muilta. Minun tontilleni ei kenenkään tarvitse tulla astumaan, hoidan kyllä tonttini.
Meilläkin kokeiltiin vuosia sitten sitä systeemiä että jokainen hoitaa jokaista hommaa, autetaan toisiamme. Juu, ei onnistunut. Heikoimmat ja hiljaisimmat kuten minä, jouduimme tekemään kaikkien töitä ja meitä ei auttanut kukaan.
Silloin ehdotin että jokainen hoitakoon hommansa ja sillä sipuli.
Mutta taas on yksi sotkija joka on olevinaan fiksumpi kuin muut ja pomottaa täällä. Ei enää minua mutta jotakuta toista.
työntekijät ovat muutosvastaisia, - hirveä tappelu jo pienestäkin muutoksesta työnkuvassa.
Olen ollut yhdessä tällaisessa työpaikassa, ja sain uutena kärsiä mahdottomasta myllytyksen yrityksestä; tietojen panttauksesta, jätettiin työyhteisön ulkopuolelle, ja voin sanoa että se oli henkistä väkivaltaa :(Pirrejuupas kirjoitti:
tärkein, - he olivat naisia.
varmuudeksi, että itse pidin mahdollisimman matalaa profiilia, - en yrittänyt pomotta, en teettää muilla töitäni, - olin kuin en oisi ollutkaan, kiltisti yritin tehä mitä nämä vanhat armossaa suvaitsivat minun antaa tehä..
Mutta, paloihan se pinna viimein...:)
- Pirre*
oli vain kokemus yhdeltä työpaikalta, - mutta on ollut myös erittäin positiivisia kokemuksia, ja naisvaltaisesta työpaikasta nimenomaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264