Omaha Hi/lo low sääntö?

ei käsitä

Mitenkä ompun high/low:ssa siis määräytyy alin käsi? Olen käsittänyt että alimman käden pitää olla korkeintaan 8 korkea. Ja siis suoraan sanottuna alin käsi voittaa aina.

Mutta olen monesti törmännyt esimerkkeihin ettei aina voitakkaan. Kirjasin vielä pokerisoftan ilmoittamat kädet ylös. Eli vastustajani vei low:n kädellä 85432 vaikka minulla oli alempi 6542A. Mikähän siinä oli että hävisin low:n? Näitä tulee usein ja ihmettelen mikä on syynä. On pirullista lyödä rahat sisään kun on lähes varma että oma low on pienempi ja lähdetään odottaan jos isossa vedot osuisi mutta sitten kun vedot ei osu ja jostain kumman syystä "paras" low kätenikin häviää alkaa pelottamaan ja taitaa olla parempi etten pelaa ennenkuin joku selittää säännöt. Mistään säännöistä tai pokerikirjastakaan en ole löytänyt "poikkeustapauksia" joissa alin käsi ei olekkaan lowiin kelpuutettu (vaikka kaikki alle 8).

16

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska siul ol

      A eli 14.

    • on 1

      eli alin kortti,olisit kertonut kaikki kortit jotka päydässä oli.noilla olisi pitänyt olla alin.sinulla varmaan ollut samoja kortteja kuin pöydässä ja siksi sinun alin ollutkin joku muu

      • 1 tai neljätoista

        mutta jokeri on ihan mikä vaan.


    • "hieno peli"

      Tässä on kaksi mahdollisuutta, olet joko käyttänyt vain yhtä käsi korttiasi tai olet käyttänyt kolme tai neljää korttia kädestäsi.

      Kannattaa takoa päähän että pöydästä käytetään aina kolme korttia ja kädestä kaksi, näistä muodostetaan paras käsi. Itsekin mene sekaisin joskus näissä, kun enemmän pelaan holdemia.

      • ei käsitä

        Omahassa käytät kahta korttia omasta kädestäsi, et yhtä, kolmea tai neljää. Elikä en voi itse edes valita montaako korttia käytän vaan pokerisaitti valitsee puolestani valmiiksi parhaan mahdollisen kombinaation.

        Tiedän kyllä käteni mutta pointti oli siinä että lopuksi ruutuun tulee lukemaan tyyliin (tarkalleen en tekstejä muista mutta näin se kutakuinkin meni tekstien osalta ja kädet on ihan tarkasti kopioitu): "Vastustaja" shows low 85432 wins 100€, Minä shows low hand 6542A and loses.


      • atlantin silli
        ei käsitä kirjoitti:

        Omahassa käytät kahta korttia omasta kädestäsi, et yhtä, kolmea tai neljää. Elikä en voi itse edes valita montaako korttia käytän vaan pokerisaitti valitsee puolestani valmiiksi parhaan mahdollisen kombinaation.

        Tiedän kyllä käteni mutta pointti oli siinä että lopuksi ruutuun tulee lukemaan tyyliin (tarkalleen en tekstejä muista mutta näin se kutakuinkin meni tekstien osalta ja kädet on ihan tarkasti kopioitu): "Vastustaja" shows low 85432 wins 100€, Minä shows low hand 6542A and loses.

        AP:lla tai UB:llä?

        Jos laitoit kätesi oikein niin sinulla on parempi low. Lowhan on huonoin pokerikäsi kun värejä tai suoria ei oteta huomioon ja A on 1.


    • lollerzzz

      Laitappa se koko käsihistoria tänne niin nähdään onko siinä jotain pielessä.

      • lukea...

        sääntöjä ennenkuin nolaa itsensä kyselemällä tyhmiä.


    • käsihistoriaa

      Mutta eihän se mikään yllätys olekaan. Keksitty juttu, ja erittäin huono nettipokerin mustamaalaamisyritys

    • kaksi selitystä

      Selitys 1:
      Sinä olet mennyt vahingossa Omaha Hi-pöytään, jossa alimpia käsiä ei noteerata.

      Selitys 2:
      Pöydässä on ollut vielä kolmas pelaaja, jolla on ollut sinuakin pienempi käsi.

      Selitys 3: (varaselitys)
      Sinä olet katsonut huonoilla silmilläsi väärin ne kädet.

      Selitys4:
      Jos nämä ei kelpaa, sinä olet oikeassa, ja kone on tehnyt väärin.

      • kyseessä kuin

        pokeritiedon keskustelussa.
        Aloittaja unohti tässä mainita tuon oman kasinsa myös ja käytti kolmea käsikorttiaan.
        Oikea lopputulos oli: 8654A, kun vihulla on 85432.

        Eli 86 alkuinen häviää 85 alkuiselle lo kädelle.


      • kaksi selitystä
        kyseessä kuin kirjoitti:

        pokeritiedon keskustelussa.
        Aloittaja unohti tässä mainita tuon oman kasinsa myös ja käytti kolmea käsikorttiaan.
        Oikea lopputulos oli: 8654A, kun vihulla on 85432.

        Eli 86 alkuinen häviää 85 alkuiselle lo kädelle.

        Väitti lukeneensa ne kädet tietokoneen tekstikehyksistä.


    • .........

      ja tasan 2 korttia omasta kädestä!

      • niin onkin...

        mutta edelleen kätesi häviää vihulle:

        Oikea lopputulos oli: 8654A, kun vihulla on 85432.

        Eli 86 alkuinen häviää 85 alkuiselle lo kädelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe