Miksi vanhoillislestadiolaisuudessa seurojen rakenne on pysyny samanlaisena kuivana vuosisadan? Eli ensin lauletaan, sitten puhuja nousee puhujankorokkeelle. Pitää seurapuheen yleensä hitaalla temmolla. Puheen jälkeen taas pari laulua, joista ensimmäisen laulun aikana kannetaan kolehti. Sitten seuraa kahviväliaika ja seuraava puhe. Miksi seurojen rakennetta ei voisi muuttaa mielenkiintoisemmaksi. Puheen lisäksi voisi olla jotain mielenkiintoista ohjelmaa ja jotain musiikkiesityksiäkin. Väkikin pysyisi paremmin hereillä, eikä niin iso-osa häipyisi väliajalla. Nykyisin kun tahtoo aina käydä niin, että ensimmäinen puhuja saa puhua lähes täydelle salille, kun taas toisen puhujan puheet kaikuvat lähes tyhjille seinille.
Seurat ahdistavat...
5
488
Vastaukset
- Juon kotona
Kyllä tosiaan seuramenoja voisi tehostaa. Homma mahtuisi aivan mainiosti tuntiin, jos vain halua olisi.
- Nimetön
joka avataan kun homma on loppu.
- jopet-snow
irwin.badman kirjoitti:
Eiköhän ne kahvihetket ole tärkeä osa varainhankintaa.
kyseessä liene kuitenkin vl-tyyliin tupakkatauko, jolloin voi tietysti myös hörpätä pikaiset kahvit. Pääasia tietty tuo tupakointi jota yli 95% nuorista ja aikuisista vl:ista harrastaa.
- Eppäilevä Tuomas
jopet-snow kirjoitti:
kyseessä liene kuitenkin vl-tyyliin tupakkatauko, jolloin voi tietysti myös hörpätä pikaiset kahvit. Pääasia tietty tuo tupakointi jota yli 95% nuorista ja aikuisista vl:ista harrastaa.
Tai olivat ainakin silloin vuosia sitten, kun itse jostain ihmeen syystä pyörin vl-piireissä. Kun joskus ennen seuroissa saattoi kuulla ihan oikeasti lahjakkaitakin saarnamiehiä, joilla oli puheen ja esiintymisen lahjat(ei nyt välitetä siitä, että sisältö oli samaa löpinää kuin muillakin), niin myöhemmin kuuli vain uneliaasti höpiseviä ukkeleita, jotka "siunattiin" puhujiksi ilmeisesti vain sen takia, että sattuivat kaveeraamaan paikallisyhdistysten vl-vaikuttajien kanssa.Keskustan jäsenkirjasta tuskin oli ainakaan haittaa.
Miten mahtaisi olla nykyään, jos joskus huvin vuoksi istahtaisi seurapenkkiin. Kyllä varmasti huvi loppuisi nopeasti, kun ei tietäisi kumpi kiusaa enemmän:puiseva höpinä vai puutunut perse...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 80679
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483