vähennykset myyntivoittoveroon

anna2008..

hei

mitä voin vähentää verossa?

Voiko uudet keittiökoneet vähentää ja uudet keittiökaapit? Voiko vähentää remonttifirman laskua?
Voiko sähkölaskut vähentää?
Entä myynnistä aiheutuneet kustannukset, lehtimainokset ja bensakulut toiselta paikkakunnalta?

kiitos kaikille asiallisista vastauksista!

12

4002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikamikamika

      Minulla meni läpi kaikki laskut ja kuitit mitä kohteeseen oli. Samoin matkat jotka pystyin osoittamaan todeksi. Kysy etukäteen verotoimistosta, siellä paras tieto.

      • anna2008..

        niin voikohan nuokin vähentää?

        minulle tulee ehkä muutama tonni veroa maksettavaksi, niin ehkä saisin sen nollaksi tekemällä vähän remonttia.. täytyy toki ottaa selvää verotoimistosta keittiöremontin vähennyskelpoisuus.


      • sitä kämppää
        anna2008.. kirjoitti:

        niin voikohan nuokin vähentää?

        minulle tulee ehkä muutama tonni veroa maksettavaksi, niin ehkä saisin sen nollaksi tekemällä vähän remonttia.. täytyy toki ottaa selvää verotoimistosta keittiöremontin vähennyskelpoisuus.

        niin ne lainakorot on liiketoimintamenoja ei niitä enää myyntivoitosta voi toiseen kertaan vähentää.


      • anna2008..
        sitä kämppää kirjoitti:

        niin ne lainakorot on liiketoimintamenoja ei niitä enää myyntivoitosta voi toiseen kertaan vähentää.

        nyt en ihan muista, mutta voitko selittää milloin korot on huomiotu verotksen kevennyksessä?


    • kuitit löytyy

      jos verottaja haluaa ne tutkia. Sähkölasku vain remontin ajalta mennee läpi.

      • niin eipä

        välttämättä tule mitään myyntivoittoa.


      • anna2008..
        niin eipä kirjoitti:

        välttämättä tule mitään myyntivoittoa.

        olemme myös ostamassa asuntoa, joten seurailen hintoja ja olen seurannut muutenkin parin vuoden sisällä, niin mielestäni hinnat on aika lailla samat, eikä globaali talouskriisi ole vaikuttanut... En toki ole ammattilainen, vaan tavallinen kansalainen=)

        Niin myymäni asunto on maksanut minulle 65000 ja nyt turun keskustasta ei saa tällä hintaa yksiötä. Aikaa on mennyt 3v (asunto vuokrattu)


    • LKV

      Käytät joko hankintameno-olettamaa tai todellisia hankintakustannuksia. Pääsääntöisesti hankintakustannuksista pitää olla dokumentit (vapaa-ajan asunnoissa verottaja on usein hyväksynyt myös arvioituja kuluja, joista ei ole kuitteja). Myös omaa työtä voi saada vähennyksiin (verotoimistosta riippuen). Välityspalkkio on myös hankintakustannuksiin laskettava erä.

      Jos käytät hankintameno-olettamaa, et saa tehdä mitään muita vähennyksiä.

      Katso lisätietoja www.vero.fi

    • ...

      Vuokratulosta vuosittain vähennetään vuosittaiset menot, eli sähkölaskut, hoitovastikkeet, asuntoon liittyvän lainan korot ja vuosikorjaukset (eli joku paikka laitetaan kuntoon entistä tasoa vastaavaksi).

      Myyntihinnasta voi vähentää oston yhteydessä maksetun varainsiirtoveron, myyntikulut (välityspalkkio, isännöitsijäntodistus, omat lehti-ilmoitukse jos itse myy jne.) sekä perusparannukset, eli muovimatto on korvattu parketilla, entistä paremmat keittiökaapit, yhtiön putkiremontti jne.

      • anna2008..

        hei

        miten ne sähkölaskut vähennetään vuokratulosta, kun nehän maksaa vuokralainen?

        Voiko uudet jääkaapin ja lieden vähentää myyntivoittoverosta?

        Jos laittaa muovimaton tilalle parketin, sako vähnetää sekä parketin hinnan, että summan jonka maksanut remonttifirmalle?


      • ...
        anna2008.. kirjoitti:

        hei

        miten ne sähkölaskut vähennetään vuokratulosta, kun nehän maksaa vuokralainen?

        Voiko uudet jääkaapin ja lieden vähentää myyntivoittoverosta?

        Jos laittaa muovimaton tilalle parketin, sako vähnetää sekä parketin hinnan, että summan jonka maksanut remonttifirmalle?

        Vain omat laskut siis voi vähentää vuokratulosta. Normaalisti tosiaan sähkön maksaa vuokralainen, eikä sitä voi vuokranantaja vähentää.


      • ...
        anna2008.. kirjoitti:

        hei

        miten ne sähkölaskut vähennetään vuokratulosta, kun nehän maksaa vuokralainen?

        Voiko uudet jääkaapin ja lieden vähentää myyntivoittoverosta?

        Jos laittaa muovimaton tilalle parketin, sako vähnetää sekä parketin hinnan, että summan jonka maksanut remonttifirmalle?

        Tuossa on verottajan ohje, katso siitä:
        http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=4774;48873


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe