vähennykset myyntivoittoveroon

anna2008..

hei

mitä voin vähentää verossa?

Voiko uudet keittiökoneet vähentää ja uudet keittiökaapit? Voiko vähentää remonttifirman laskua?
Voiko sähkölaskut vähentää?
Entä myynnistä aiheutuneet kustannukset, lehtimainokset ja bensakulut toiselta paikkakunnalta?

kiitos kaikille asiallisista vastauksista!

12

4136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikamikamika

Minulla meni läpi kaikki laskut ja kuitit mitä kohteeseen oli. Samoin matkat jotka pystyin osoittamaan todeksi. Kysy etukäteen verotoimistosta, siellä paras tieto.

• anna2008..

niin voikohan nuokin vähentää?

minulle tulee ehkä muutama tonni veroa maksettavaksi, niin ehkä saisin sen nollaksi tekemällä vähän remonttia.. täytyy toki ottaa selvää verotoimistosta keittiöremontin vähennyskelpoisuus.

• sitä kämppää
        anna2008.. kirjoitti:

niin voikohan nuokin vähentää?

minulle tulee ehkä muutama tonni veroa maksettavaksi, niin ehkä saisin sen nollaksi tekemällä vähän remonttia.. täytyy toki ottaa selvää verotoimistosta keittiöremontin vähennyskelpoisuus.

niin ne lainakorot on liiketoimintamenoja ei niitä enää myyntivoitosta voi toiseen kertaan vähentää.

• anna2008..
        sitä kämppää kirjoitti:

niin ne lainakorot on liiketoimintamenoja ei niitä enää myyntivoitosta voi toiseen kertaan vähentää.

nyt en ihan muista, mutta voitko selittää milloin korot on huomiotu verotksen kevennyksessä?

• kuitit löytyy

jos verottaja haluaa ne tutkia. Sähkölasku vain remontin ajalta mennee läpi.

• niin eipä

välttämättä tule mitään myyntivoittoa.

• anna2008..
        niin eipä kirjoitti:

välttämättä tule mitään myyntivoittoa.

olemme myös ostamassa asuntoa, joten seurailen hintoja ja olen seurannut muutenkin parin vuoden sisällä, niin mielestäni hinnat on aika lailla samat, eikä globaali talouskriisi ole vaikuttanut... En toki ole ammattilainen, vaan tavallinen kansalainen=)

Niin myymäni asunto on maksanut minulle 65000 ja nyt turun keskustasta ei saa tällä hintaa yksiötä. Aikaa on mennyt 3v (asunto vuokrattu)

• LKV

Käytät joko hankintameno-olettamaa tai todellisia hankintakustannuksia. Pääsääntöisesti hankintakustannuksista pitää olla dokumentit (vapaa-ajan asunnoissa verottaja on usein hyväksynyt myös arvioituja kuluja, joista ei ole kuitteja). Myös omaa työtä voi saada vähennyksiin (verotoimistosta riippuen). Välityspalkkio on myös hankintakustannuksiin laskettava erä.

Jos käytät hankintameno-olettamaa, et saa tehdä mitään muita vähennyksiä.

Katso lisätietoja www.vero.fi

• ...

Vuokratulosta vuosittain vähennetään vuosittaiset menot, eli sähkölaskut, hoitovastikkeet, asuntoon liittyvän lainan korot ja vuosikorjaukset (eli joku paikka laitetaan kuntoon entistä tasoa vastaavaksi).

Myyntihinnasta voi vähentää oston yhteydessä maksetun varainsiirtoveron, myyntikulut (välityspalkkio, isännöitsijäntodistus, omat lehti-ilmoitukse jos itse myy jne.) sekä perusparannukset, eli muovimatto on korvattu parketilla, entistä paremmat keittiökaapit, yhtiön putkiremontti jne.

• anna2008..

hei

miten ne sähkölaskut vähennetään vuokratulosta, kun nehän maksaa vuokralainen?

Voiko uudet jääkaapin ja lieden vähentää myyntivoittoverosta?

Jos laittaa muovimaton tilalle parketin, sako vähnetää sekä parketin hinnan, että summan jonka maksanut remonttifirmalle?

• ...
        anna2008.. kirjoitti:

hei

Jos laittaa muovimaton tilalle parketin, sako vähnetää sekä parketin hinnan, että summan jonka maksanut remonttifirmalle?

Vain omat laskut siis voi vähentää vuokratulosta. Normaalisti tosiaan sähkön maksaa vuokralainen, eikä sitä voi vuokranantaja vähentää.

• ...
        anna2008.. kirjoitti:

hei

Tuossa on verottajan ohje, katso siitä:
        http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=4774;48873

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1619
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1424
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1347
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1238
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      54
      1233
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      965
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      827
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      735
    Aihe