Onkohan öljypumpussa liian suuri paine, kun polttimen ollessa sammuksissakin tulee tippaa suuttimesta ja näin siis vuotaa öljyä allensa koko ajan. Tuntuu kuin siellä olisi liian suuri paine käyntien välissäkin.
Huoltomiehen kommentti oli "jostain se vuotaa öljyä"...
poltin vuotaa
10
6236
Vastaukset
- Eihän..
silloin ole mitään mikä antaisi paineen, kun poltin on lepotilassa, on myös öljypumpun siirto-/painepumppu lepotilassa.
Miten on suuttimen laita?- uusi,
Huoltomies teki määräaikaishuollon viime viikolla ja vaihtoi suuttimen.
Tuossa purkaessa huomasin, että magneettiventtiilin kuminen osa mikä tulppaa öljynsyötön, oli murtunut osiin. Appiukolta saadusta vanhasta polttimesta otin vastaavan osan, mutta sekin on ollut niin kauan varastossa että ei varmaan huippukunnossa sekään.
No joka tapauksessa, vuotaminen pieneni huomattavasti. Nyt käynnin jälkeen kun ottaa polttimen irti, tulee suuttimen kärjestä pieni kuplahdus ehkä vajaan minuutin välein. Näin näppituntumalta vuoto väheni noin neljäsosaan vanhasta tilanteesta. Täytyy vielä huomenna kierrellä lvi-liikkeitä, josko löytyisi vielä osia siihen venttiiliin, tai uusi siihen sopiva venttiili. Poltin on -78 oilon junior kp-6, venttiilistä en tiedä.
Ja tiedän, vaihtoon kuuluisi koko laitos, mutta näillä yritetään nyt mennä kesään asti. - KP-6
uusi, kirjoitti:
Huoltomies teki määräaikaishuollon viime viikolla ja vaihtoi suuttimen.
Tuossa purkaessa huomasin, että magneettiventtiilin kuminen osa mikä tulppaa öljynsyötön, oli murtunut osiin. Appiukolta saadusta vanhasta polttimesta otin vastaavan osan, mutta sekin on ollut niin kauan varastossa että ei varmaan huippukunnossa sekään.
No joka tapauksessa, vuotaminen pieneni huomattavasti. Nyt käynnin jälkeen kun ottaa polttimen irti, tulee suuttimen kärjestä pieni kuplahdus ehkä vajaan minuutin välein. Näin näppituntumalta vuoto väheni noin neljäsosaan vanhasta tilanteesta. Täytyy vielä huomenna kierrellä lvi-liikkeitä, josko löytyisi vielä osia siihen venttiiliin, tai uusi siihen sopiva venttiili. Poltin on -78 oilon junior kp-6, venttiilistä en tiedä.
Ja tiedän, vaihtoon kuuluisi koko laitos, mutta näillä yritetään nyt mennä kesään asti.Vaihda uusi magneettiventtiili. Onko poltin varustettu sähköisellä esilämmittimellä? Jos on, tarkista esilämmittimen öljykanavan kunto. Joskus kanava tukkeentuu pikkuhiljaa, ja aiheuttaa muutaman tipan putoamisen polttimen suuttimesta käynnin jälkeen. Esilämmitintä ei voi purkaa, vaan se on uusittava. Esilämmitin on suutinputken varressa. Kyseessä lienee suuri kiinteistö, koska KP-6 -poltin on tehokas poltin.
- Nimetön
KP-6 kirjoitti:
Vaihda uusi magneettiventtiili. Onko poltin varustettu sähköisellä esilämmittimellä? Jos on, tarkista esilämmittimen öljykanavan kunto. Joskus kanava tukkeentuu pikkuhiljaa, ja aiheuttaa muutaman tipan putoamisen polttimen suuttimesta käynnin jälkeen. Esilämmitintä ei voi purkaa, vaan se on uusittava. Esilämmitin on suutinputken varressa. Kyseessä lienee suuri kiinteistö, koska KP-6 -poltin on tehokas poltin.
olet noin nero poltin asioissa.Niin pitäisi sun tietää että noin vanhassa ei ole esilämmitintä.Ja millä sinä sen kanavan tutkit kun sitä ei voi purkaa?
- liian suuri
Nimetön kirjoitti:
olet noin nero poltin asioissa.Niin pitäisi sun tietää että noin vanhassa ei ole esilämmitintä.Ja millä sinä sen kanavan tutkit kun sitä ei voi purkaa?
päin vastoin se alenee kun pumppu kuluu. Esilämmittimet tuli joskus 80 -luvulla.
- uusin
KP-6 kirjoitti:
Vaihda uusi magneettiventtiili. Onko poltin varustettu sähköisellä esilämmittimellä? Jos on, tarkista esilämmittimen öljykanavan kunto. Joskus kanava tukkeentuu pikkuhiljaa, ja aiheuttaa muutaman tipan putoamisen polttimen suuttimesta käynnin jälkeen. Esilämmitintä ei voi purkaa, vaan se on uusittava. Esilämmitin on suutinputken varressa. Kyseessä lienee suuri kiinteistö, koska KP-6 -poltin on tehokas poltin.
Juu, haen uuden magneettiventtiilin tänään. Jos ei sillä tokene, niin vaihtoon lähtee poltin.
Luulin tosiaan, että se on kp-6 kun talon papereista löytyi vain sen nimi, mutta tyyppikilven mukaan onkin tyyppi N.
Kiitos vastauksista! - KP-6
uusin kirjoitti:
Juu, haen uuden magneettiventtiilin tänään. Jos ei sillä tokene, niin vaihtoon lähtee poltin.
Luulin tosiaan, että se on kp-6 kun talon papereista löytyi vain sen nimi, mutta tyyppikilven mukaan onkin tyyppi N.
Kiitos vastauksista!Itselläni oli aikoinaan KP-6 poltin 93kw:n kattilassa. Lämmitettävä ala noin 1000 neliötä.
Joku neropatti ihmetteli edellisen kirjoitukseni esilämmittimestä. Moni vaihtoi kyseiseen öljypolttimoon esilämmittimellä varustetun suutinputken. Esilämmitintä ei todellakaan voi purkaa. Koko suutinputki otetaan irti ja kokellaan meneekö ilma helposti suutinputken läpi. Ajan kuluessa epäpuhdaudet palavat suutinputken sisälle kiinni, siitä seurauksena tukkeentuminen. Mikäli käytetään hyvälaatuista lämmitysöljyä, sekä huolehditaan suodattimen puhtaudesta, niin esilämmitin kestää polttimen iän. - vaihdettu
KP-6 kirjoitti:
Itselläni oli aikoinaan KP-6 poltin 93kw:n kattilassa. Lämmitettävä ala noin 1000 neliötä.
Joku neropatti ihmetteli edellisen kirjoitukseni esilämmittimestä. Moni vaihtoi kyseiseen öljypolttimoon esilämmittimellä varustetun suutinputken. Esilämmitintä ei todellakaan voi purkaa. Koko suutinputki otetaan irti ja kokellaan meneekö ilma helposti suutinputken läpi. Ajan kuluessa epäpuhdaudet palavat suutinputken sisälle kiinni, siitä seurauksena tukkeentuminen. Mikäli käytetään hyvälaatuista lämmitysöljyä, sekä huolehditaan suodattimen puhtaudesta, niin esilämmitin kestää polttimen iän.Kuten mainittu tuolla ylempänä, suutin on viikon vanha.
Vaihdoin magneettiventtiilin ja tilanne on nyt tyydyttävä. Yön jälkeen aamulla katsoessani palopäässä oli hieman kosteutta, mutta ei siis lillunut öljyssä niinkuin ennen. Voisin kuvitella että palosyklien välissä suutin pudottaa pari-kolme tippaa. Mitään ei valu enää kattilan seinää pitkin kuten aiemmin. Tämä saa olla ok näin vanhalle polttimelle, saa kelvata kunnes jotain isoa menee ja koko systeemi vaihdetaan.
- auttaa tässä
tilanteess, aloita sillä ja testaa sitten.
- Anonyymi
Minulla oli sama ongelma vaihdoin uuden tiivisterenkaan magneettiventtiilin päähän
ei tiputa enää. Nämä nykyiset Bio pohjaiset öljyt haperoittaa sen tiivisteen eli aina suuttimen vaihdon yhteydessä uusi tiiviste.
Tiivisteen koko 3x2 noin 2€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371782
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141461- 51453