Hakkapeliitta 7

ABC321

Kokemuksia, pysyykö nastat ?

Rengasmelu ?

32

13254

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seiskasta

      Nokian renkaitten tiedotteista:

      Renkaiden toimitukset alkavat keväällä 2009, ja kuluttajakauppa käynnistyy ensi syksynä. Uuden nastarenkaan kokovalikoima on markkinoiden laajin ja kattavin.

    • anonyyym

      Ei kai siitä hirveesti ole kokemuksia kun rengas tulee markkinoille ensi talveksi??

      • jo nyt

        Ensimmäiset kilometrit on ajettu ja pito -5 asteisella asfaltilla on hyvä. Rengas tuli myyntiin suunniteltua aiemmin. Suosittelen.


    • Ahi

      Hiljaiset ovat, ei uskoisi nastoilla ajavansa. pitoakin tuntuu olevan enemmän kuin kuskin hermot kestää, nastojen kestävyydestä paha sanoa kun on vasta 200km takana. loisto ostokselta tuntuu kun hintakin oli sama mikä vitosilla.

      • Mä vaan

        ostin koska kehuttiin hiljaisiksi. Sitä ovatkin ja kehuttiin että näissä on alhainen vierintävastus ja sekin on totta kulutus tippui vs. Michelin X-Ice North. Pito on hyvä ellei jopa erinomainen. Mutta mutta vaikka on painetta 2.5 baria niin sama vika vaivaa kuin Nokian Hakkapeliitta 5 renkailla: moottoritie nopeuksissa alkaa kumma vaeltelu, nuljuaminen, poukkoilu ja keulan vetely jota ei esiintynyt samoilla paineilla Michelin X-Ice renkailla. Syy on tähän se että renkaan runkorakenne on paljon veltompi ja lötkömpi kuin Continental WikingContac2:ssa tai Misukan nastarenkaassa. Myös ohjaus on noilla raskaampi kuin Nokian renkaalla varustettuna. En tykkää, vaihdan takaisin Misukkaan tai Contiin. Toki ne on äänekkäämpiä mutta kun tää Nokian uutuus ei näköjään oo Golfissa yhtään sen parempi ajaa kuin mitä oli Hakkapeliitta 5 niin harmittaa ja vietävästi. Nokian renkailla on myös taipumus kulua nopeasti ekskeltä jos ei oo reilusti painetta. johtuu runkorakenteesta. rengassentajien mukaan Nokian rastarengas on myös paljon vaikeampi tasapainottaa kohilleen kuin Michelin tai Continental.


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        ostin koska kehuttiin hiljaisiksi. Sitä ovatkin ja kehuttiin että näissä on alhainen vierintävastus ja sekin on totta kulutus tippui vs. Michelin X-Ice North. Pito on hyvä ellei jopa erinomainen. Mutta mutta vaikka on painetta 2.5 baria niin sama vika vaivaa kuin Nokian Hakkapeliitta 5 renkailla: moottoritie nopeuksissa alkaa kumma vaeltelu, nuljuaminen, poukkoilu ja keulan vetely jota ei esiintynyt samoilla paineilla Michelin X-Ice renkailla. Syy on tähän se että renkaan runkorakenne on paljon veltompi ja lötkömpi kuin Continental WikingContac2:ssa tai Misukan nastarenkaassa. Myös ohjaus on noilla raskaampi kuin Nokian renkaalla varustettuna. En tykkää, vaihdan takaisin Misukkaan tai Contiin. Toki ne on äänekkäämpiä mutta kun tää Nokian uutuus ei näköjään oo Golfissa yhtään sen parempi ajaa kuin mitä oli Hakkapeliitta 5 niin harmittaa ja vietävästi. Nokian renkailla on myös taipumus kulua nopeasti ekskeltä jos ei oo reilusti painetta. johtuu runkorakenteesta. rengassentajien mukaan Nokian rastarengas on myös paljon vaikeampi tasapainottaa kohilleen kuin Michelin tai Continental.

        fuulaa kun Nokian renkaat mainosti että tää uusi Nokian Hakkapeliitta7 tehdään pelkästään Suomessa. Että Venäjällä ei enää tehdä. Kyllä mulla lukee niissä renkaissa Ihan selkokielellä MADE IN RUSSIA. Toki ei se tuotetta huononna mutta en pidä lötköstä renkaasta ja Nokian on näköjään sitä sillä rengas saadaan hiljaiseksi toki mutta näköjään ajoominasuudet kärsii velton rakenteen takia. olen myös itse huomannut aiemmin ja rengassentajakin sanoi että onpa paljon veltompi rengas kuin kilpailijoiden vastaavat kun niitä valsille laittoi.


      • tuntija Esko Maha
        Mä vaan kirjoitti:

        fuulaa kun Nokian renkaat mainosti että tää uusi Nokian Hakkapeliitta7 tehdään pelkästään Suomessa. Että Venäjällä ei enää tehdä. Kyllä mulla lukee niissä renkaissa Ihan selkokielellä MADE IN RUSSIA. Toki ei se tuotetta huononna mutta en pidä lötköstä renkaasta ja Nokian on näköjään sitä sillä rengas saadaan hiljaiseksi toki mutta näköjään ajoominasuudet kärsii velton rakenteen takia. olen myös itse huomannut aiemmin ja rengassentajakin sanoi että onpa paljon veltompi rengas kuin kilpailijoiden vastaavat kun niitä valsille laittoi.

        Ja taas puhuu petteri peräkylästä, jolla alla Lada Niva.... "lötkömpi" ziisus...


      • vaan.
        Mä vaan kirjoitti:

        ostin koska kehuttiin hiljaisiksi. Sitä ovatkin ja kehuttiin että näissä on alhainen vierintävastus ja sekin on totta kulutus tippui vs. Michelin X-Ice North. Pito on hyvä ellei jopa erinomainen. Mutta mutta vaikka on painetta 2.5 baria niin sama vika vaivaa kuin Nokian Hakkapeliitta 5 renkailla: moottoritie nopeuksissa alkaa kumma vaeltelu, nuljuaminen, poukkoilu ja keulan vetely jota ei esiintynyt samoilla paineilla Michelin X-Ice renkailla. Syy on tähän se että renkaan runkorakenne on paljon veltompi ja lötkömpi kuin Continental WikingContac2:ssa tai Misukan nastarenkaassa. Myös ohjaus on noilla raskaampi kuin Nokian renkaalla varustettuna. En tykkää, vaihdan takaisin Misukkaan tai Contiin. Toki ne on äänekkäämpiä mutta kun tää Nokian uutuus ei näköjään oo Golfissa yhtään sen parempi ajaa kuin mitä oli Hakkapeliitta 5 niin harmittaa ja vietävästi. Nokian renkailla on myös taipumus kulua nopeasti ekskeltä jos ei oo reilusti painetta. johtuu runkorakenteesta. rengassentajien mukaan Nokian rastarengas on myös paljon vaikeampi tasapainottaa kohilleen kuin Michelin tai Continental.

        "Syy on tähän se että renkaan runkorakenne on paljon veltompi ja lötkömpi kuin Continental WikingContac2:ssa tai Misukan nastarenkaassa."

        Paljon tuntuu sinuakin paskanjauhaminen kiinnostavan. Mitä tyydytystä siitä saat? Saattaahan jotkut toki tykätä renkaista, sillä onhan niissäkin myös "reikä".

        Mutta jos edes joskus pääsisit käsikopelolla tunnustelmaan miseliinin ja nokialaisen renkaita, niin tietäisit kyllä kumpi niistä on "veltompi".

        Ja se velttous ei ole renkaassa mikään huono asia. Miseliini on ihan tarkoituksella velttorunkoinen.


      • Mä vaan
        vaan. kirjoitti:

        "Syy on tähän se että renkaan runkorakenne on paljon veltompi ja lötkömpi kuin Continental WikingContac2:ssa tai Misukan nastarenkaassa."

        Paljon tuntuu sinuakin paskanjauhaminen kiinnostavan. Mitä tyydytystä siitä saat? Saattaahan jotkut toki tykätä renkaista, sillä onhan niissäkin myös "reikä".

        Mutta jos edes joskus pääsisit käsikopelolla tunnustelmaan miseliinin ja nokialaisen renkaita, niin tietäisit kyllä kumpi niistä on "veltompi".

        Ja se velttous ei ole renkaassa mikään huono asia. Miseliini on ihan tarkoituksella velttorunkoinen.

        vuosimallia 2008 TSI moottorilla. Mielenkiiinnosta päätin kokeilla Hakkapeliitta seiskaa kun sitä kehuttiin jo lehdissä aj semmoiset helposti sain. Toki huomaisin että hiljainen on ja alhainen vierintävastus mutta nyt kun laitatin alle Continental WinterViking 2 renkaat niin eipä ne ole yhtään sen äänekkäämmät kuin uutuus Nokiat ja samoja lukemia ajotietsikkakin näyttää kuin Nokioille. Kun renkaista oon tässä aina usein keskustellut työni pulesta ja muutonkin renkaita myyyvien liikkeitten kanssa ja semmoisten kanssa myös jotka myy useampaa merkkkiä ja joilla ei oo ns. päämerkkiä niin kaikki sen on myöntäneet&sanoneet että Nokia on rugoltaan löllömpi ja lötkömpi ja kuluu äkkiämpää kuin kilpailijoiden tuotteet. Tunnusteleppa sitä Nokian HKPL 5 tai 7 rengasta ennenkuin se on vanteella niin on muita löysempi. Tai kokeile renkaan sivua tai päällikumia asennettunakin niin ompa pehmeämpää ja painuvampaa kuin pahimmilla kilpaijoillaan.

        ja käypä vaikka ulitmnate.vw:n sivuilla katsomassa niin siellä on paljon kommentteja kuinka Nokian HKPL5 vetelee, leijuu, huojuu, muljuaa yms. maantieajossa ja moototritiellä eikä auta paineitten lisäys tai lasku ei suuntaus ei mikään. siellä on paljon kommentteja kuinka Nokian HKPL 5 tai RSI on just sellainen ku kuvaan ja käyttäytyy just siten ja kuinka se pilaa Passatin, Golfin, Jetan, Golf variantin ajo-ominaisuudet ja kuinka vastaavat autot menee Contilla ja Michelinillä kjuin juna ja ohjautuu hyvin elllei jopa esimerkillisesti.

        ja kuule mä tunnustelen päivittäin työssäni useampien rengasmerkkien renkaita koska renkaatkin liittyy työhöni. Että tiedän kyllä mistä puhun.

        Ja näyttää täällä suomi24:n sivuilla osiossa olevan keskustelua noista Hakkapeliitan "ominaisuuksista" ja ongelmista siinä renkaassa ja sillä kirjoittajalla ei ees oo Audi, Seat, VW tai Skoda.


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        vuosimallia 2008 TSI moottorilla. Mielenkiiinnosta päätin kokeilla Hakkapeliitta seiskaa kun sitä kehuttiin jo lehdissä aj semmoiset helposti sain. Toki huomaisin että hiljainen on ja alhainen vierintävastus mutta nyt kun laitatin alle Continental WinterViking 2 renkaat niin eipä ne ole yhtään sen äänekkäämmät kuin uutuus Nokiat ja samoja lukemia ajotietsikkakin näyttää kuin Nokioille. Kun renkaista oon tässä aina usein keskustellut työni pulesta ja muutonkin renkaita myyyvien liikkeitten kanssa ja semmoisten kanssa myös jotka myy useampaa merkkkiä ja joilla ei oo ns. päämerkkiä niin kaikki sen on myöntäneet&sanoneet että Nokia on rugoltaan löllömpi ja lötkömpi ja kuluu äkkiämpää kuin kilpailijoiden tuotteet. Tunnusteleppa sitä Nokian HKPL 5 tai 7 rengasta ennenkuin se on vanteella niin on muita löysempi. Tai kokeile renkaan sivua tai päällikumia asennettunakin niin ompa pehmeämpää ja painuvampaa kuin pahimmilla kilpaijoillaan.

        ja käypä vaikka ulitmnate.vw:n sivuilla katsomassa niin siellä on paljon kommentteja kuinka Nokian HKPL5 vetelee, leijuu, huojuu, muljuaa yms. maantieajossa ja moototritiellä eikä auta paineitten lisäys tai lasku ei suuntaus ei mikään. siellä on paljon kommentteja kuinka Nokian HKPL 5 tai RSI on just sellainen ku kuvaan ja käyttäytyy just siten ja kuinka se pilaa Passatin, Golfin, Jetan, Golf variantin ajo-ominaisuudet ja kuinka vastaavat autot menee Contilla ja Michelinillä kjuin juna ja ohjautuu hyvin elllei jopa esimerkillisesti.

        ja kuule mä tunnustelen päivittäin työssäni useampien rengasmerkkien renkaita koska renkaatkin liittyy työhöni. Että tiedän kyllä mistä puhun.

        Ja näyttää täällä suomi24:n sivuilla osiossa olevan keskustelua noista Hakkapeliitan "ominaisuuksista" ja ongelmista siinä renkaassa ja sillä kirjoittajalla ei ees oo Audi, Seat, VW tai Skoda.

        Nokiaa, Contia, Misukkaa, GoodYearia myyvän rengasketjun asentajakin kun mulle noita Seiskoja vanteella laittoi että ompa selkeenis löysempi runkoinen rengas kuin Michelin tai Continental. Semmoista olen myös kuullut rengasmyyjiltä että Nokiaa on vaikeampi saada tasapainoon kuin muita renkaita ja jos niitä ei saa kunnolla balanssiin niin ovat herkkiä pomputtamaan.


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Nokiaa, Contia, Misukkaa, GoodYearia myyvän rengasketjun asentajakin kun mulle noita Seiskoja vanteella laittoi että ompa selkeenis löysempi runkoinen rengas kuin Michelin tai Continental. Semmoista olen myös kuullut rengasmyyjiltä että Nokiaa on vaikeampi saada tasapainoon kuin muita renkaita ja jos niitä ei saa kunnolla balanssiin niin ovat herkkiä pomputtamaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=1500000000000121&posting=22000000040948735

        Liityen Nokian HKPL renkaisiin. Toki kyseessä on HKPL 5 ja siitä enempi onkin kommentteja kun ollut jo markkinoilla jonkin aikaa mutta seiska tuntuu vielä pehmeämmältä&vetelemmältä ja kuulemma tehtaan mukaan kulutuspintaakin on vähennetty.


      • joo..
        Mä vaan kirjoitti:

        vuosimallia 2008 TSI moottorilla. Mielenkiiinnosta päätin kokeilla Hakkapeliitta seiskaa kun sitä kehuttiin jo lehdissä aj semmoiset helposti sain. Toki huomaisin että hiljainen on ja alhainen vierintävastus mutta nyt kun laitatin alle Continental WinterViking 2 renkaat niin eipä ne ole yhtään sen äänekkäämmät kuin uutuus Nokiat ja samoja lukemia ajotietsikkakin näyttää kuin Nokioille. Kun renkaista oon tässä aina usein keskustellut työni pulesta ja muutonkin renkaita myyyvien liikkeitten kanssa ja semmoisten kanssa myös jotka myy useampaa merkkkiä ja joilla ei oo ns. päämerkkiä niin kaikki sen on myöntäneet&sanoneet että Nokia on rugoltaan löllömpi ja lötkömpi ja kuluu äkkiämpää kuin kilpailijoiden tuotteet. Tunnusteleppa sitä Nokian HKPL 5 tai 7 rengasta ennenkuin se on vanteella niin on muita löysempi. Tai kokeile renkaan sivua tai päällikumia asennettunakin niin ompa pehmeämpää ja painuvampaa kuin pahimmilla kilpaijoillaan.

        ja käypä vaikka ulitmnate.vw:n sivuilla katsomassa niin siellä on paljon kommentteja kuinka Nokian HKPL5 vetelee, leijuu, huojuu, muljuaa yms. maantieajossa ja moototritiellä eikä auta paineitten lisäys tai lasku ei suuntaus ei mikään. siellä on paljon kommentteja kuinka Nokian HKPL 5 tai RSI on just sellainen ku kuvaan ja käyttäytyy just siten ja kuinka se pilaa Passatin, Golfin, Jetan, Golf variantin ajo-ominaisuudet ja kuinka vastaavat autot menee Contilla ja Michelinillä kjuin juna ja ohjautuu hyvin elllei jopa esimerkillisesti.

        ja kuule mä tunnustelen päivittäin työssäni useampien rengasmerkkien renkaita koska renkaatkin liittyy työhöni. Että tiedän kyllä mistä puhun.

        Ja näyttää täällä suomi24:n sivuilla osiossa olevan keskustelua noista Hakkapeliitan "ominaisuuksista" ja ongelmista siinä renkaassa ja sillä kirjoittajalla ei ees oo Audi, Seat, VW tai Skoda.

        Heh heh.

        On sitä tullut aika montaa miseliiniä ja nokialaista sun muuta merkkiä "tunnusteltua" ja sen suhteen on aika varma käsitys eri merkkien eroista.

        Kuten sanoin, miseliinit on löysärunkoisia. Mutta ihan tarkoituksella.

        Lueskele niitä ultimate-palstoja, jos sieltä tuntuu rengastietoa löytyvän.

        Valitettavasti sinulta ei näköjään löydy omakohtaista kokemusta renkaista.


      • Mä vaan
        joo.. kirjoitti:

        Heh heh.

        On sitä tullut aika montaa miseliiniä ja nokialaista sun muuta merkkiä "tunnusteltua" ja sen suhteen on aika varma käsitys eri merkkien eroista.

        Kuten sanoin, miseliinit on löysärunkoisia. Mutta ihan tarkoituksella.

        Lueskele niitä ultimate-palstoja, jos sieltä tuntuu rengastietoa löytyvän.

        Valitettavasti sinulta ei näköjään löydy omakohtaista kokemusta renkaista.

        ajokokemusta Nokian renkaista Hakkapeliitta 10, 2, 4, 5, 7 ja Michelin X-Ice North ja Comtinental WinterViking2. Uudet Nokialaiset rengamallit OVAT TODELLAKIN LÖYSÄRUNKOISEMPIA kuin monet kilpalijoitten ja esim. Michelin on jämäkämpi kuin Nokian halusit tai et.

        Onko niin hiton vaikea ymmärtää että Nokian renkaat ei todellakaan oo sen kummepia tai parempia tuotteita kuin pahimmat ja parhaimmat kilpailijansa tai että kun niistä maksaa enempi niin rahoille saisi jotenkin enemmän vastinetta kuin halvemmissa merkkirenkaissa. Eikä nuo erot testeissäkään oo kuin piste tai puolistetta Nokian hyväksi yhteispisteissä jos niitä haluaa tuijottaa...Nokian voittaa lähes poikkeusetta testit Suomessa mutta Ruotsissa ja muualla Euroopassa ei yleensä oo niin hyvin menestynyt.


      • Hakkis7
        Mä vaan kirjoitti:

        ajokokemusta Nokian renkaista Hakkapeliitta 10, 2, 4, 5, 7 ja Michelin X-Ice North ja Comtinental WinterViking2. Uudet Nokialaiset rengamallit OVAT TODELLAKIN LÖYSÄRUNKOISEMPIA kuin monet kilpalijoitten ja esim. Michelin on jämäkämpi kuin Nokian halusit tai et.

        Onko niin hiton vaikea ymmärtää että Nokian renkaat ei todellakaan oo sen kummepia tai parempia tuotteita kuin pahimmat ja parhaimmat kilpailijansa tai että kun niistä maksaa enempi niin rahoille saisi jotenkin enemmän vastinetta kuin halvemmissa merkkirenkaissa. Eikä nuo erot testeissäkään oo kuin piste tai puolistetta Nokian hyväksi yhteispisteissä jos niitä haluaa tuijottaa...Nokian voittaa lähes poikkeusetta testit Suomessa mutta Ruotsissa ja muualla Euroopassa ei yleensä oo niin hyvin menestynyt.

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?oid=20081001/12235459475490&selected=kaikki

        Mites kun tuolla sanottiin, että Hakkapeliitta 5 on voittanut ruotsalaisen Vi Bilägare -lehden sekä venäläisen Za Rulem
        -autolehden testin.

        Ne lehdet ovat ilmeisesti suomalaisomistuksessa?

        Se, että koskettelet renkaita, ei tee sinusta asiantuntijaa.


      • kerrottiin..
        Hakkis7 kirjoitti:

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?oid=20081001/12235459475490&selected=kaikki

        Mites kun tuolla sanottiin, että Hakkapeliitta 5 on voittanut ruotsalaisen Vi Bilägare -lehden sekä venäläisen Za Rulem
        -autolehden testin.

        Ne lehdet ovat ilmeisesti suomalaisomistuksessa?

        Se, että koskettelet renkaita, ei tee sinusta asiantuntijaa.

        Testit on tehty nokialaisia varten, joten käytännössä niillä ei tee mitään!

        Ultimatevw:ssä oli joku saanut nivelvikaisen volkkarinsa kiemurtelemaan hakkapeliitoilla, joten totta helvetissä kyseessä pitää olla löysärunkoiset ala-arvoiset renkaat.

        Ei ole tosin hyvää mainosta volkkarille, mutta pääasia että testivoittaja-renkaat todetaan palstan yhteisellä päätöksellä täysiksi paskoiksi. Kumma kun niitä ei ole viranomaispäätöksellä vedetty markkinoilta.


      • Mä vaan
        kerrottiin.. kirjoitti:

        Testit on tehty nokialaisia varten, joten käytännössä niillä ei tee mitään!

        Ultimatevw:ssä oli joku saanut nivelvikaisen volkkarinsa kiemurtelemaan hakkapeliitoilla, joten totta helvetissä kyseessä pitää olla löysärunkoiset ala-arvoiset renkaat.

        Ei ole tosin hyvää mainosta volkkarille, mutta pääasia että testivoittaja-renkaat todetaan palstan yhteisellä päätöksellä täysiksi paskoiksi. Kumma kun niitä ei ole viranomaispäätöksellä vedetty markkinoilta.

        sieltä ultimatevw:stä useampi juttu niin siellä ei TODELLAKAAN SUURIN OSA OO NIVELVIKAISIA VANHOJA PASSATTEJA JOTKA TÄSTÄ samasta asiasta toitottaa vaan suurin osa jotka näitä Nokian HKPL5 renkaita siellä arvostelee ja haukkuu ja ihmettelee niiden huonontamia ajo-ominaisuuksia ajaa uusilla Golfeilla, Golf Varianteilla, Tiguaneilla, Passateilla, Jetalla, Audin A3:lla, A4:llä tai A6:lla JA NIMENOMAAN UUSILLA JA MUUTAMAN VUODEN VANHOILLA AUTOILLA.

        Et ole edes lukaisssut sieltä usempaa ketjua tai juttua.

        ja viimevuonna voitti kyllä jonkun Ruotsalaisen autolehden testin GOODYEAR. ja jos Nokiat on niin hiton hyvät niin miksi kukaan ei niitä multakaan osta? Luulis että lähtee käsistä kun halvalla myyn...


      • sitten ostit
        Mä vaan kirjoitti:

        sieltä ultimatevw:stä useampi juttu niin siellä ei TODELLAKAAN SUURIN OSA OO NIVELVIKAISIA VANHOJA PASSATTEJA JOTKA TÄSTÄ samasta asiasta toitottaa vaan suurin osa jotka näitä Nokian HKPL5 renkaita siellä arvostelee ja haukkuu ja ihmettelee niiden huonontamia ajo-ominaisuuksia ajaa uusilla Golfeilla, Golf Varianteilla, Tiguaneilla, Passateilla, Jetalla, Audin A3:lla, A4:llä tai A6:lla JA NIMENOMAAN UUSILLA JA MUUTAMAN VUODEN VANHOILLA AUTOILLA.

        Et ole edes lukaisssut sieltä usempaa ketjua tai juttua.

        ja viimevuonna voitti kyllä jonkun Ruotsalaisen autolehden testin GOODYEAR. ja jos Nokiat on niin hiton hyvät niin miksi kukaan ei niitä multakaan osta? Luulis että lähtee käsistä kun halvalla myyn...

        jos kerran tiesit että ne on paskat, mä vaan ? Taustatutkimusta olet näköjään tehnyt sen verran että tietoa on. Taidat olla vain joku katkeroitunut nokian ex duunari joka potkittiin pellolle.


      • Mä vaan
        sitten ostit kirjoitti:

        jos kerran tiesit että ne on paskat, mä vaan ? Taustatutkimusta olet näköjään tehnyt sen verran että tietoa on. Taidat olla vain joku katkeroitunut nokian ex duunari joka potkittiin pellolle.

        Michelin X-Ice North renkaat oli muuten ok mutta hieman meluisat ja Nokian seiskaa kehuttiin äärettömän hiljaiseksi koeajojen perusteella ja vierintävastusta erittäin pieneksi, myös nastojen purevuutta ja pitoa kehuttiin. Sain ostetua ne ihan pilkkahintaan Nokian tehtaalta koska tillaamme rengaspaketteja ja renkaita sieltä monta kertaa kuukausi autoihin joitra myydään.

        No toki se on aivan jumalattoman hiljainen ja se tuli huomattua että pito on aivan uskomaton ja vierintävastus on oikeasti alhainen, mutta noilla renkailla auton ajokäytöksestä tuli maantiellä rauhattomampaa ja levottomampaa kuin muilla renkailla ennen noita ja ihan selkeästi ajossa huomas että on pehmeä rengas ja kuin ilmatyynyillä varustetut lenkkarit. Toki mukava nurkka-ajossa mutta maantiellä häiritsi levottomuuden tunne, vetely, lievä pompotus ja vaeltelu. Eli samanlaiset asiat mitä aikanaan huomasin Hakkapeliitta 5 renkailla. Itse tykkään ajaa jämäkkärunkoisella ja tukevalla renkaalla joten tuo Nokia ei vaan tuntunut hyvältä ja se ei vaan sopinut siihen autoon millä minä ajan. toki se voi vaikka Volvossa tai jossain muussa autossa toimia paremmin.

        Continental WinterViking 2 on jo vanha rengas mutta erittäin tarkka ja mukava ajaa pinnalla kuin pinnalla eikä pompota herkästi ja siinä on kuiteskin briljanttinastat joita ei esim. oo Michelinissä ja myös Continentalissa käytetään silica seosta joka alentaa vierintävastusta ja ajomelua kuten Nokian uutuuksissakin. Nastat on Continentalissa sijoitettu epäsymmetrisesti kuten Nokian nastarenkaissakin.

        Continental WinterViking 2 on myös todella hiljainen ja tuo Nokian seiska ei oo juuri yhtään hiljaisempi... Saattaa olla että ei jopa oo yhtään hiljaisempi.


        Continetalin nastarenkaassa on myös aika alhainen vierintävastus, Nokiassa saattaa olla vielä piirun verran parempi.

        Eikä Continental oo muuten huonompi kuin seiska kuin että kiihdytyksissä tuo Nokialainen pitää vielä aavistuksen paremmin ja myös liikkeelle lähdöissä se ei sutaise ei oikein millään ja kaistavaihdoissa pito on tosi jees.

        NIIN JA EN TODELLAKAAN OO OLLUT NOKIAN RENKAILLA TÖISSÄ.

        Kyllä kait Nokian renkaita voi haukkua tai arvostella joku muukin kuin poispotkittu...

        Niin ja se ei tee minusta mitään isänmaanpetturia tai vihaajaa jos oon sitä mieltä että kaikki mikä tehdään Suomessa ei välttämättä oo kuitenkaan niin hyvää tai erinomaista. Kyllä muuallakin tehty voi olla yhtä hyvä.


      • huonot
        Mä vaan kirjoitti:

        Michelin X-Ice North renkaat oli muuten ok mutta hieman meluisat ja Nokian seiskaa kehuttiin äärettömän hiljaiseksi koeajojen perusteella ja vierintävastusta erittäin pieneksi, myös nastojen purevuutta ja pitoa kehuttiin. Sain ostetua ne ihan pilkkahintaan Nokian tehtaalta koska tillaamme rengaspaketteja ja renkaita sieltä monta kertaa kuukausi autoihin joitra myydään.

        No toki se on aivan jumalattoman hiljainen ja se tuli huomattua että pito on aivan uskomaton ja vierintävastus on oikeasti alhainen, mutta noilla renkailla auton ajokäytöksestä tuli maantiellä rauhattomampaa ja levottomampaa kuin muilla renkailla ennen noita ja ihan selkeästi ajossa huomas että on pehmeä rengas ja kuin ilmatyynyillä varustetut lenkkarit. Toki mukava nurkka-ajossa mutta maantiellä häiritsi levottomuuden tunne, vetely, lievä pompotus ja vaeltelu. Eli samanlaiset asiat mitä aikanaan huomasin Hakkapeliitta 5 renkailla. Itse tykkään ajaa jämäkkärunkoisella ja tukevalla renkaalla joten tuo Nokia ei vaan tuntunut hyvältä ja se ei vaan sopinut siihen autoon millä minä ajan. toki se voi vaikka Volvossa tai jossain muussa autossa toimia paremmin.

        Continental WinterViking 2 on jo vanha rengas mutta erittäin tarkka ja mukava ajaa pinnalla kuin pinnalla eikä pompota herkästi ja siinä on kuiteskin briljanttinastat joita ei esim. oo Michelinissä ja myös Continentalissa käytetään silica seosta joka alentaa vierintävastusta ja ajomelua kuten Nokian uutuuksissakin. Nastat on Continentalissa sijoitettu epäsymmetrisesti kuten Nokian nastarenkaissakin.

        Continental WinterViking 2 on myös todella hiljainen ja tuo Nokian seiska ei oo juuri yhtään hiljaisempi... Saattaa olla että ei jopa oo yhtään hiljaisempi.


        Continetalin nastarenkaassa on myös aika alhainen vierintävastus, Nokiassa saattaa olla vielä piirun verran parempi.

        Eikä Continental oo muuten huonompi kuin seiska kuin että kiihdytyksissä tuo Nokialainen pitää vielä aavistuksen paremmin ja myös liikkeelle lähdöissä se ei sutaise ei oikein millään ja kaistavaihdoissa pito on tosi jees.

        NIIN JA EN TODELLAKAAN OO OLLUT NOKIAN RENKAILLA TÖISSÄ.

        Kyllä kait Nokian renkaita voi haukkua tai arvostella joku muukin kuin poispotkittu...

        Niin ja se ei tee minusta mitään isänmaanpetturia tai vihaajaa jos oon sitä mieltä että kaikki mikä tehdään Suomessa ei välttämättä oo kuitenkaan niin hyvää tai erinomaista. Kyllä muuallakin tehty voi olla yhtä hyvä.

        Sain marraskuussa kutoskoppasen Golfin ja vaihteeksi otin siihen Continentalit. En voi muuta kuin haukkua renkaita. Auto ei tahdo mennä suoraan ollenkaan.

        Edellinen vitosgolfi meni hakka nelosilla kuin juna. Oli helppo ajaa.


      • fgfdfgdgfd
        huonot kirjoitti:

        Sain marraskuussa kutoskoppasen Golfin ja vaihteeksi otin siihen Continentalit. En voi muuta kuin haukkua renkaita. Auto ei tahdo mennä suoraan ollenkaan.

        Edellinen vitosgolfi meni hakka nelosilla kuin juna. Oli helppo ajaa.

        on auraskulmat tehtaan jäljiltä usein ihan viturallaan joten sinua tarkistuttaisin ne ekaksi ja jos et oo lasettanut yli 7000 kilometriä niin saat sen homman takuuseen. ja painetta pidät sen 2.5-2.8 baria!


      • "mä vaan"
        Mä vaan kirjoitti:

        ostin koska kehuttiin hiljaisiksi. Sitä ovatkin ja kehuttiin että näissä on alhainen vierintävastus ja sekin on totta kulutus tippui vs. Michelin X-Ice North. Pito on hyvä ellei jopa erinomainen. Mutta mutta vaikka on painetta 2.5 baria niin sama vika vaivaa kuin Nokian Hakkapeliitta 5 renkailla: moottoritie nopeuksissa alkaa kumma vaeltelu, nuljuaminen, poukkoilu ja keulan vetely jota ei esiintynyt samoilla paineilla Michelin X-Ice renkailla. Syy on tähän se että renkaan runkorakenne on paljon veltompi ja lötkömpi kuin Continental WikingContac2:ssa tai Misukan nastarenkaassa. Myös ohjaus on noilla raskaampi kuin Nokian renkaalla varustettuna. En tykkää, vaihdan takaisin Misukkaan tai Contiin. Toki ne on äänekkäämpiä mutta kun tää Nokian uutuus ei näköjään oo Golfissa yhtään sen parempi ajaa kuin mitä oli Hakkapeliitta 5 niin harmittaa ja vietävästi. Nokian renkailla on myös taipumus kulua nopeasti ekskeltä jos ei oo reilusti painetta. johtuu runkorakenteesta. rengassentajien mukaan Nokian rastarengas on myös paljon vaikeampi tasapainottaa kohilleen kuin Michelin tai Continental.

        joko lähti vaihtoon, itselläni hkpl 5 made in russia, ajettu n 1500 km, audissa, todella äänekkäät, olisin kiinnostunut seiskoista, jos olisivat hiljaisemmat.


      • vaan.
        Mä vaan kirjoitti:

        Michelin X-Ice North renkaat oli muuten ok mutta hieman meluisat ja Nokian seiskaa kehuttiin äärettömän hiljaiseksi koeajojen perusteella ja vierintävastusta erittäin pieneksi, myös nastojen purevuutta ja pitoa kehuttiin. Sain ostetua ne ihan pilkkahintaan Nokian tehtaalta koska tillaamme rengaspaketteja ja renkaita sieltä monta kertaa kuukausi autoihin joitra myydään.

        No toki se on aivan jumalattoman hiljainen ja se tuli huomattua että pito on aivan uskomaton ja vierintävastus on oikeasti alhainen, mutta noilla renkailla auton ajokäytöksestä tuli maantiellä rauhattomampaa ja levottomampaa kuin muilla renkailla ennen noita ja ihan selkeästi ajossa huomas että on pehmeä rengas ja kuin ilmatyynyillä varustetut lenkkarit. Toki mukava nurkka-ajossa mutta maantiellä häiritsi levottomuuden tunne, vetely, lievä pompotus ja vaeltelu. Eli samanlaiset asiat mitä aikanaan huomasin Hakkapeliitta 5 renkailla. Itse tykkään ajaa jämäkkärunkoisella ja tukevalla renkaalla joten tuo Nokia ei vaan tuntunut hyvältä ja se ei vaan sopinut siihen autoon millä minä ajan. toki se voi vaikka Volvossa tai jossain muussa autossa toimia paremmin.

        Continental WinterViking 2 on jo vanha rengas mutta erittäin tarkka ja mukava ajaa pinnalla kuin pinnalla eikä pompota herkästi ja siinä on kuiteskin briljanttinastat joita ei esim. oo Michelinissä ja myös Continentalissa käytetään silica seosta joka alentaa vierintävastusta ja ajomelua kuten Nokian uutuuksissakin. Nastat on Continentalissa sijoitettu epäsymmetrisesti kuten Nokian nastarenkaissakin.

        Continental WinterViking 2 on myös todella hiljainen ja tuo Nokian seiska ei oo juuri yhtään hiljaisempi... Saattaa olla että ei jopa oo yhtään hiljaisempi.


        Continetalin nastarenkaassa on myös aika alhainen vierintävastus, Nokiassa saattaa olla vielä piirun verran parempi.

        Eikä Continental oo muuten huonompi kuin seiska kuin että kiihdytyksissä tuo Nokialainen pitää vielä aavistuksen paremmin ja myös liikkeelle lähdöissä se ei sutaise ei oikein millään ja kaistavaihdoissa pito on tosi jees.

        NIIN JA EN TODELLAKAAN OO OLLUT NOKIAN RENKAILLA TÖISSÄ.

        Kyllä kait Nokian renkaita voi haukkua tai arvostella joku muukin kuin poispotkittu...

        Niin ja se ei tee minusta mitään isänmaanpetturia tai vihaajaa jos oon sitä mieltä että kaikki mikä tehdään Suomessa ei välttämättä oo kuitenkaan niin hyvää tai erinomaista. Kyllä muuallakin tehty voi olla yhtä hyvä.

        Et usko itsekään noihin jorinoihisi. Briljanttinastat ja kaikki :-D

        "kiihdytyksissä tuo Nokialainen pitää vielä aavistuksen paremmin"

        Hah hah. Vai että 'aavistuksen' verran paremmin. Minkälaisella persedynolla suoritat mittauksia?

        Kehitys kehittyy. Jos sulla sattuu autossasi olemaan (taloudellisista syistä?) ikivanhant continentaalit, niin se ei tee uusista renkaista yhtään sen huonompia.

        Ajele rauhallisesti niillä kuluneilla conteillasi.


      • Mä vaan
        "mä vaan" kirjoitti:

        joko lähti vaihtoon, itselläni hkpl 5 made in russia, ajettu n 1500 km, audissa, todella äänekkäät, olisin kiinnostunut seiskoista, jos olisivat hiljaisemmat.

        kokemusta on HKPL 5:sta ja seiskat on paljon hiljaisemmat iahnb oikeasti on on ihan tajuttoman hiljaiset noin 80km:n nopeuteen saakka. Mitä lähemmäs sataa vauhti kasvaa tai sen yli niin kyllä nekin vielä jyristelee mutta vähemmän kuin monet muut nastalliset talvirenkaat. hakkapeliitta seiskan pinta on semmoinen pehmeä ja kun sormella painaa niin joustaa joka vähentää ääntä ja iskuja. Nastat on nyt kuusikulmaiset ja niiden nastojen dessä on semmoiset ilmataskut eli kolme reikää aina nastan edesä joka vähentää nastan ääntä ja iskuja. Ne ilmataskut on karhuntassun malliset. Vaikee selittää, mut erikoinen systeemi kuiteskin. Conteissa erikoista on se että nissä on syvä ura renkaan ympäri kuten kesärenkaissa tapana on. En sit tiiä mitä sillä on haettu sillä uralla kun semmoista ei yleensä oo talvirenkaissa.

        Nämä seiskat on edelleen Made in Russia, höpinät siitä että joo ei me tehdä enää Venäjällä renkaita oli tehtaan puolelta täyttä fuulaa...


        Nuo Nokiat on halvalla myynnissä, mutta kokoa 195/65R15 kun tykkään talviajossa kapemmasta renkaasta joten Audiin nämä ei käy käsittääkseni???


      • ne pois
        Mä vaan kirjoitti:

        kokemusta on HKPL 5:sta ja seiskat on paljon hiljaisemmat iahnb oikeasti on on ihan tajuttoman hiljaiset noin 80km:n nopeuteen saakka. Mitä lähemmäs sataa vauhti kasvaa tai sen yli niin kyllä nekin vielä jyristelee mutta vähemmän kuin monet muut nastalliset talvirenkaat. hakkapeliitta seiskan pinta on semmoinen pehmeä ja kun sormella painaa niin joustaa joka vähentää ääntä ja iskuja. Nastat on nyt kuusikulmaiset ja niiden nastojen dessä on semmoiset ilmataskut eli kolme reikää aina nastan edesä joka vähentää nastan ääntä ja iskuja. Ne ilmataskut on karhuntassun malliset. Vaikee selittää, mut erikoinen systeemi kuiteskin. Conteissa erikoista on se että nissä on syvä ura renkaan ympäri kuten kesärenkaissa tapana on. En sit tiiä mitä sillä on haettu sillä uralla kun semmoista ei yleensä oo talvirenkaissa.

        Nämä seiskat on edelleen Made in Russia, höpinät siitä että joo ei me tehdä enää Venäjällä renkaita oli tehtaan puolelta täyttä fuulaa...


        Nuo Nokiat on halvalla myynnissä, mutta kokoa 195/65R15 kun tykkään talviajossa kapemmasta renkaasta joten Audiin nämä ei käy käsittääkseni???

        'Nuo Nokiat on halvalla myynnissä, mutta kokoa 195/65R15 kun tykkään talviajossa kapemmasta '

        Omaan volkkariini nuo sopivat. Kerrotko tähän yhteystietosi ja hinnan, niin päästään kaupantekoon.


      • vastauksesta
        Mä vaan kirjoitti:

        kokemusta on HKPL 5:sta ja seiskat on paljon hiljaisemmat iahnb oikeasti on on ihan tajuttoman hiljaiset noin 80km:n nopeuteen saakka. Mitä lähemmäs sataa vauhti kasvaa tai sen yli niin kyllä nekin vielä jyristelee mutta vähemmän kuin monet muut nastalliset talvirenkaat. hakkapeliitta seiskan pinta on semmoinen pehmeä ja kun sormella painaa niin joustaa joka vähentää ääntä ja iskuja. Nastat on nyt kuusikulmaiset ja niiden nastojen dessä on semmoiset ilmataskut eli kolme reikää aina nastan edesä joka vähentää nastan ääntä ja iskuja. Ne ilmataskut on karhuntassun malliset. Vaikee selittää, mut erikoinen systeemi kuiteskin. Conteissa erikoista on se että nissä on syvä ura renkaan ympäri kuten kesärenkaissa tapana on. En sit tiiä mitä sillä on haettu sillä uralla kun semmoista ei yleensä oo talvirenkaissa.

        Nämä seiskat on edelleen Made in Russia, höpinät siitä että joo ei me tehdä enää Venäjällä renkaita oli tehtaan puolelta täyttä fuulaa...


        Nuo Nokiat on halvalla myynnissä, mutta kokoa 195/65R15 kun tykkään talviajossa kapemmasta renkaasta joten Audiin nämä ei käy käsittääkseni???

        ja siinä sivussa taisit saada kaupatkin! Eivät tosiaan käy A4:een.


      • Mä vaan
        ne pois kirjoitti:

        'Nuo Nokiat on halvalla myynnissä, mutta kokoa 195/65R15 kun tykkään talviajossa kapemmasta '

        Omaan volkkariini nuo sopivat. Kerrotko tähän yhteystietosi ja hinnan, niin päästään kaupantekoon.

        Sähköpostiosoite [email protected]

        Siellä kerron nimeni ja puh.nron tarvittaessa.

        Hintapyyntö olis tasan 400 EUR ja voin tuoda ne alueella LAHTI-NASTOLA-VÄÄKSY-HEINOLA-HOLLOLA-ORIMATTILA. Muutoin voin toimittaa matkahuollon kautta jolloin hintaan lisätään rahtikulut 36.60EUR


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Sähköpostiosoite [email protected]

        Siellä kerron nimeni ja puh.nron tarvittaessa.

        Hintapyyntö olis tasan 400 EUR ja voin tuoda ne alueella LAHTI-NASTOLA-VÄÄKSY-HEINOLA-HOLLOLA-ORIMATTILA. Muutoin voin toimittaa matkahuollon kautta jolloin hintaan lisätään rahtikulut 36.60EUR

        lyön tässä rahoiksi oikein huolella niin eipä ne mullekaan 200EUR tai 300EUR maksaneet vaan enempi.

        Rengasliikkeestä noita ei kyllä tohon 400 euroon saa. Toki ne on allelaitettuna ja tasapanotettuna siellä mutta rengastyöt maksaa noin 20-50EUR riippuen liikkeestä...Varmasti on hinta vähintää 580EUR liikkeessä tuossa koossa.

        Huom tietenkin ilman vanteita!


      • Mä vaan
        vaan. kirjoitti:

        Et usko itsekään noihin jorinoihisi. Briljanttinastat ja kaikki :-D

        "kiihdytyksissä tuo Nokialainen pitää vielä aavistuksen paremmin"

        Hah hah. Vai että 'aavistuksen' verran paremmin. Minkälaisella persedynolla suoritat mittauksia?

        Kehitys kehittyy. Jos sulla sattuu autossasi olemaan (taloudellisista syistä?) ikivanhant continentaalit, niin se ei tee uusista renkaista yhtään sen huonompia.

        Ajele rauhallisesti niillä kuluneilla conteillasi.

        tälläviikolla Rengastopista. Ne Hakkapeliitta seiskat on hankittu viimeviikolla. Että silleen!!! Cotinetalissa on briljanttinastat niitä sori vaan kutsutaan sillä nimellä! Tarkista vaikka Continetalin sivuilta.

        ja ne Nokialaiset makso mulle 400 EUR, että kuule ne Contit oli kaliimmat sille maksoin niistä 430 EUR.

        ja kuule niissä Conteissa ei paljoo oo eroa Hakkapeliitta vitoseen. Monta kertaa ne on olleet vähintään hopea tai pronssisijoilla noissa rengasteisteissä tasaisen hyvien ominaisuuksien takia. ja myös testivoittoja on tullut sekä Suomessa että ulkomaillakin.

        Kuitit löytyy molemmista ja tervetuloa myös kylään kokeilemaan noita Contejakin ja samalla voin näyttää varastoni jossa noi Hakkapeliitat nököttää!!!!

        ja vaikka en noilla Nokialaisilla ajanut juuri mitään niin jos niitä vertaa Cotinentaliin niin kuule ihan persdynolla mitattuna meluero on naurettavan pieni ja uskon että näin on myös käytännössä. Nokian uutuus on vain aavistuksen hiljaisempi. Aikaisemmin tuo Continetal oli markkinoiden hiljaisin nastarengas. Pito on lähes yhtä hyvä, ei TODELLAKAAN normaaliajossa kovin hirveesti eroa. Ääritilanteissa ja revittelyssä ja kovassa vauhdissa uskon Nokian hakkaavan tuon Contin samoin pelijäällä Nokian pitää tautisen hyvin ja luistonestovalo ei syty kovin helposti. Urissa Conti hakee aavistuksen enempi kuin Nokian. Moottoritiellä Conti on selkeesti parempi ainakin Volkkarissa. Muista en tiedä.

        Vireintavastus on kummassakin alhainen, Nokiassa ehkä hieman parempi.

        EIKÄ OO CONTIT KUULE VIIKOSSA PALJOO KULUNU JA AUTO EI MYÖSKÄÄN OO EDES VUODEN VANHA. JOTEN ÄLÄ LÄSSYTÄ!

        ja en oo perseaukinen, saattaa jopa olla enempi rahaa kuin sulla????


      • hyväkuntoiset
        Mä vaan kirjoitti:

        Sähköpostiosoite [email protected]

        Siellä kerron nimeni ja puh.nron tarvittaessa.

        Hintapyyntö olis tasan 400 EUR ja voin tuoda ne alueella LAHTI-NASTOLA-VÄÄKSY-HEINOLA-HOLLOLA-ORIMATTILA. Muutoin voin toimittaa matkahuollon kautta jolloin hintaan lisätään rahtikulut 36.60EUR

        Jos kulutuspintaa on yli 6mm ja kaikki nastat ovat tallella, niin tarjoan 200 euroa. Mikäli kyseessä siis Hakkapeliitta seiskat.


      • mä vaan
        hyväkuntoiset kirjoitti:

        Jos kulutuspintaa on yli 6mm ja kaikki nastat ovat tallella, niin tarjoan 200 euroa. Mikäli kyseessä siis Hakkapeliitta seiskat.

        niillä on ajettu oikeasti van 300km:a. Ostin ne viimeviikolla tiistaina. Niitähän ei edes saa vielä joka paikasta, lähinnä Vianorilta ja muutamalta muulta isolta liikkeltä sitä jo löytyy. jotkut rengasmyyjät ei ees tienneet koko renkaasta yhtään mitään vielä kaksi viikkoa sitten. Eikä todellakaan lähde millään kahdellasadalla. Menepäs kauppaa ja sano että maksat 200 tai vaikka 400 niin nauravat pihalle.

        Tottakai ne on seiskat, jos sesikoista on puhuttu. Tottakai nastat on tallella eihän renkaita ole edes vielä kunnolla sisäänajettu.


      • vs. uusi
        mä vaan kirjoitti:

        niillä on ajettu oikeasti van 300km:a. Ostin ne viimeviikolla tiistaina. Niitähän ei edes saa vielä joka paikasta, lähinnä Vianorilta ja muutamalta muulta isolta liikkeltä sitä jo löytyy. jotkut rengasmyyjät ei ees tienneet koko renkaasta yhtään mitään vielä kaksi viikkoa sitten. Eikä todellakaan lähde millään kahdellasadalla. Menepäs kauppaa ja sano että maksat 200 tai vaikka 400 niin nauravat pihalle.

        Tottakai ne on seiskat, jos sesikoista on puhuttu. Tottakai nastat on tallella eihän renkaita ole edes vielä kunnolla sisäänajettu.

        Tässähän ollaan tekemässä kauppaa käytetystä tavarasta. Uusista renkaista 400 on ihan normi hinta, mutta käytetyistä en maksa kahtasataa enempää. Tuleeko kaupat?


      • Mä vaan
        vs. uusi kirjoitti:

        Tässähän ollaan tekemässä kauppaa käytetystä tavarasta. Uusista renkaista 400 on ihan normi hinta, mutta käytetyistä en maksa kahtasataa enempää. Tuleeko kaupat?

        toki on käytetyt mutta ei ole mitään tarvetta myydä niitä ihan nahkoineen. Kun oieasti ajelin niillä vain viikon verran ja viikossa ei tullut kuin vajaat 300km:a ajoa.

        Yritäppäs ostaa nuo Seiskat kuule jostain 400:lla niin onnittelen suuresti. Kun kyselin noita ensin muualta niin halvin tarjous oli 500 EUR mutta monessa muussa paikassa hinnat oli 550 euron paikkeilla.

        ELI EI TULE KAUPPOJA.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moikka rakas

      Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

      Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

      Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

      Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

      Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

      Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe