LKL, Niemi, Sulkakoski ja

niskanväännöt?

LKL:n 103 muotoa edustavat STM:n puoskarilakityöryhmässä osteopaatti Pekka Niemi ja Apilan homeopaatti Liisa Sulkakoski. Mikä mahtaa olla LKL:n ja Niemen ja Sulkakosken linja kaikkein riskialttiimpien kehonkäsittelyjen suhteen? Tälläkin palstalla jo kiivaillaan Itävallan tyylisistä koulutuskielto- ja puoskarointi pykälistä luontaisterapeuttien kurssitusten suitsimiseksi, titteliepäselvyyksien ehkäisyksi ja asiakasturvallisuuden takaamiseksi. Muistatteko siis vielä tämän jutun?

http://www.yle.fi/mot/mv060313/kasikirjoitus.htm
http://www.yle.fi/mot/mv060313/lahteetjalinkit.htm
http://lotta.yle.fi/motweb.nsf/sivut/ohjelma?opendocument&pageid=Content115001604BB

10

1530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on riski

>Mikä mahtaa olla LKL:n ja Niemen ja Sulkakosken linja kaikkein riskialttiimpien kehonkäsittelyjen suhteen?

Mikä on tuo kaikkein riskialttein käsittely? Hiustenpesuko?
      Onko kampaajilla TEO:n valvonta ja potilasturva?

"Tiedossani ei ole yhtään ”koulutetulle” kiropraktikolle Suomessa sattunutta vakavaa potilasvahinkoa. Dissektoitumia on raportoitu tapahtuneen suuri määrä aivan viattomissa tapauksissa, kuten esimerkiksi kampaajalla hiustenpesun yhteydessä. (Heikki Vähälä D.C)"

Vai lääkärillä käynti?

"Kouluttamattomalla hoitajalla ja lääkärillä on potilasvahinkoja käynyt, mitä minun tietooni on tullut. (Koulutettu osteopaatti Markku Iso-Kuortti)"

Tämä oli mielenkiintoista:
      "Olen nähnyt kuinka ihmiset ovat manipuloineet (raksautelleet) kavereitaan: punttisaleilla, karate-saleilla tai jopa baaritiskillä! ( Pekka Taipale, koulutettu osteopaatti)"

Minäkin olen nähnyt. Onko tuo toiminta mielestäsi väärin?

• täydentäväistapaturmat?

hiustenpesuko?
        on riski 19.1.2009 klo 12.50
        >Mikä mahtaa olla LKL:n ja Niemen ja Sulkakosken linja kaikkein riskialttiimpien kehonkäsittelyjen suhteen? "Mikä on tuo kaikkein riskialttein käsittely? Hiustenpesuko? Onko kampaajilla TEO:n valvonta ja potilasturva?"

- Ei kai tarpeeton neulojen tökkiminen, outo sisähieronta tai nikamien nuljuttelu ole aina ihan riskitöntä? Ainakin psyykkisesti jos työskentely on seksuaalista hyväksikäyttöä, fyysisesti jos tulee vahinkoja tai kipuja.

>"Tämä oli mielenkiintoista: "Olen nähnyt kuinka ihmiset ovat manipuloineet (raksautelleet) kavereitaan: punttisaleilla, karate-saleilla tai jopa baaritiskillä! ( Pekka Taipale, koulutettu osteopaatti)" Minäkin olen nähnyt. Onko tuo toiminta mielestäsi väärin?

- Eikös derabiavastaanoton ulkopuolella voida soveltaa pahoinpitelysäädöksiä? Ei kai ihmisen keho Suomessa ole ihan vapaata riistaa.

• tarve on
        täydentäväistapaturmat? kirjoitti:

hiustenpesuko?
        on riski 19.1.2009 klo 12.50
        >Mikä mahtaa olla LKL:n ja Niemen ja Sulkakosken linja kaikkein riskialttiimpien kehonkäsittelyjen suhteen? "Mikä on tuo kaikkein riskialttein käsittely? Hiustenpesuko? Onko kampaajilla TEO:n valvonta ja potilasturva?"

- Ei kai tarpeeton neulojen tökkiminen, outo sisähieronta tai nikamien nuljuttelu ole aina ihan riskitöntä? Ainakin psyykkisesti jos työskentely on seksuaalista hyväksikäyttöä, fyysisesti jos tulee vahinkoja tai kipuja.

>"Tämä oli mielenkiintoista: "Olen nähnyt kuinka ihmiset ovat manipuloineet (raksautelleet) kavereitaan: punttisaleilla, karate-saleilla tai jopa baaritiskillä! ( Pekka Taipale, koulutettu osteopaatti)" Minäkin olen nähnyt. Onko tuo toiminta mielestäsi väärin?

- Eikös derabiavastaanoton ulkopuolella voida soveltaa pahoinpitelysäädöksiä? Ei kai ihmisen keho Suomessa ole ihan vapaata riistaa.

>Ei kai tarpeeton ... nikamien nuljuttelu ole aina ihan riskitöntä?

Milloin nikamien nuljuttelu on tarpeetonta? Tiedätkö?

>Ei kai ihmisen keho Suomessa ole ihan vapaata riistaa.

Riistaa? Yleensä kyseisissä paikoissa apua pyydetään, ei tarjota. Ja ilmaista apua se tietenkin on.

Eli kun joku tulee kysymään, että voitko auttaa lukkojen avaamisessa, niin pitää vastata että..?

Itse olen monen monet kerrat pyytänyt tuttavia avaamaan lukot selästäni. Osa osaa jotenkin, osa ei. Harmittaa kyllä, kun niin kovin harva osaa.

• "tiukat lait tarpeen...

Tässä on vielä kokemuksia villeistä manipuloinneista.

http://www.yle.fi/mot/mv060313/kysely.htm

Mistä löytyy tietoa LKL:n linjasta vahinkotapauksiin ja LKL-edustajien toiminnasta puoskarityöryhmässä?

......................
      LKL, Niemi, Sulkakoski ja niskanväännöt? 19.1.2009: "LKL:n 103 muotoa edustavat STM:n puoskarilakityöryhmässä osteopaatti Pekka Niemi ja Apilan homeopaatti Liisa Sulkakoski. Mikä mahtaa olla LKL:n ja Niemen ja Sulkakosken linja kaikkein riskialttiimpien kehonkäsittelyjen suhteen? Tälläkin palstalla jo kiivaillaan Itävallan tyylisistä koulutuskielto- ja puoskarointi pykälistä..."

• niskanväännöt?

Lisäisin vielä sen, että miksi koulutettujen fysioterapeuttien ja osteopaattien tekemät hoitovirheet vaietaan kuoliaaksi? Niitäkin nimittäin on tapahtunut ja tapahtuu jatkuvasti. Kovin on yksipuolista tämä syyttely.

• sama toisinpäin

LKL, Tarja Holli Puheenjohtaja Niemi, Sulkakoski.
      Kirjoittanut: Sama toisinpäin.

”LKL:n 103 muotoa edustavat STM:n puoskarilakityöryhmässä osteopaatti Pekka Niemi ja Apilan homeopaatti Liisa Sulkakoski. Mikä mahtaa olla LKL:n ja Niemen ja Sulkakosken linja kaikkein riskialttiimpien kehonkäsittelyjen suhteen? Tälläkin palstalla jo kiivaillaan Itävallan tyylisistä koulutuskielto- ja puoskarointi pykälistä luontaisterapeuttien kurssitusten suitsimiseksi, titteliepäselvyyksien ehkäisyksi ja asiakasturvallisuuden takaamiseksi. Muistatteko siis vielä tämän jutun? ”Kannattaa tutustua myöskin, koulutettujen kiropraktikoiden aiheuttamiin potilasvahinkoihin maailmalla. Muistakaa vielä tarkistaa, ettei vaan unohtuisi riskialttiimpien kehonkäsittelyjen suhteen? Ja mitä kiropraktikot haluaisivat ihmisten uskovan.

www.chriobhase.org

• sama toisinpäin

Lisäys: korjaus linkkiin: www.chrobase.org

• sama toisinpäin

Lisäys: korjaus linkkiin: www.chirobase.org

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3088
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2881
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2515
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      49
      2403
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2096
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1850
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1769
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      41
      1616
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1535
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26