turun oikiksesta kysymyksiä!

epävarma tyttönen

Haluan oikikseen. Ekana vuonna lukion jälkeen en pyrkinyt minnekään ja tämän jälkeen kokeilin hesan oikikseen. Ekalla kerralla ei ovet avautunu, nyt pitäis siis päästä tokalla sisään.

Turku on käyny opiskelupaikkana useasti mielessä. Ongelma on kuitenki tämä: joka kerta kun kerron kotiporukoille, että pyrin turkuun, epävarmuus iskee. Sisko myös oikiksessa ja hokee vaikka mitä paskaa turusta opiskelupaikkana (kuin myös vanhemmat) ja asuinpaikkanakin. Älkää siis ymmärtäkö väärin, mutta sanokaa nyt rehellisesti että onko turku hyvä opiskelukaupunki? Riittääkö harjoituspaikkoja yrityksissä?

Ilmapiiri on ainaki kuulemieni mukaan ihan erilainen kuin pääkaupunkiseudulla:ei ainaista kilpailua, ei aina kännääviä pissiksiä, ryhmätyöskentelypainotteista (ei yksinäistä luentopaskaa), ja muutenkin valittu opetuksen laatuyksiköiksi useina vuosina.

vituttaa vaan niin pahasti ku kotiporukat haukkuu sen iha paskaksi paikaksi, vaikka NE EI OO IKINÄ EDES ASUNU SIELLÄ. Muutenki mut leimataan, että ooksä nyt noi surkee et sinne meinaat todella pyrkiä?

Onks pääkaupunkiseudulta turkuu hakeneita ja mitkä on fiilikset nyt?

Onks pääsykokeet sinne helpommat ku hesaan? Siis onko joku pyrkiny hesaa ja sit turkuu?

SORI SIIS TODELLA TÄÄ MUN VUODATUS, MUT EN TIIÄ MINNE MUUALLEKAAN KÄÄNTYÄ! =)

3

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä, vielä

      niin todellakin oikikseen haluan (luultavasti), ja tähän ei todellakaan vaikuta se et sisko oikiksessa, mut kieltämättä farmasia on myös käyny mielessä, hyvät fysiikan ja kemian tiedot lukiosta on päässä, mietiskelen vielä et oisko iha mahdotonta pyrkii oikikseen ja farmasiaan samaan aikaan, nyt mulla periaatteessa ois 2,5kk aikaa lukee farmasiaa ja sit 2,5kk oikista ku ne kirjat ilmestyy, kertailisin vaan farmasiaa aina tasaisin väliajoin et pysyis mielessä, farmasian kokeet vielä melkein kuukautta ennen oikista!

      onks iha sika paska idea pyrkii kumpaaki paikkaan? kokemuksia muilta!

      • turun oikkari

        Muutin Turkuun itse tänä syksynä, enkä ole katunut päätöstä hetkeäkään. Opiskelen oikiksessa, ja ilmapiiri opiskelijoiden kesken on loistava! Erityisesti arvostan sitä, että Turussa kieliä opetetaan pienryhmissä, mitä ei muissa oikiksissa tehdä. Asuminen Turussa on halpaa, helppoa ja mukavaa. Samalla vuosikurssilla on useita Helsingistä Turkuun muuttaneita ihmisiä, joten et olisi ainut, joka on valinnut Turun oikiksen Helsingin sijaan. He ovat ainakin tykänneet Turusta. Mielestäni meidän tiedekunnassa ei ole veristä kilpailua arvosanoista ja vuosikurssiltani löytyy monenlaisia persoonia! Turkuun oli helppo muuttaa sen jälkeen, kun olin saanut paljon kavereita lexkurssien valmennuskursseilta! Sinuna pitäisin Turkua varteenotettavana vaihtoehtona. Voin luvata ettet katuisi tänne muuttoa! :)


    • Toinen Turun oikkari

      Turkuhan on ensinnäkin Suomen paras kaupunki, joten ei siitä sen enempää.

      Se mitä tulee ilmapiiriin niin toiset tykkää toiset ei. Keskiverto oikislainen on hieman huonot sosiaaliset taidot omaava perfektionisti joka oikeuttaa omaa olemassaoloaan tenttimenestyksellä.

      En ole varma jos täysin edes ymmärrän mitä tarkoitat noilla harjoituspaikoilla, koska ne varmasti jakautuvat melkolailla sen mukaan minnepäin suomea itse tahdot mennä. Vietät varmasti kesän mielelläsi kotipaikkakunnallasi jos olet 20100-alueen (keskustan postinumero) ulkopuolelta (eli landelta). Kesätyömahdollisuudet omalla alalla ovat asuinpaikasta huolimatta suomessa naurettavan vähäiset.

      Koko kouluhan sitten onkin yksinäistä puurtamista ja vapaavalintaista luentopaskaa siitä nyt ei pääse mihinkään, mutta pääsykokeisiin lukiessa saat varmasti jo realistisen käsityksen mihin olet ryhtymässä.

      Pääsykokeet ovat ihan yhtä vaikeet menet sitte hesaan turkuun tai lappiin eli valitse sen mukaan missä haluat oleskella seuraavat 5 vuotta. Kotiporukkasi vaikuttavat melko avarakatseisilta haukkuessaan Turun paskaksi paikaksi vaikkeivat ole edes asuneet täällä.

      Onnea ammatinvalintaan ja hauskaa kesää neljän seinän sisällä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe