Olen abi ja kiinostunut kauppatieteistä. Olen hakemassa Oulun yliopistoon lukemaan kauppatieteitä. Kannattaako valmennuskurssia käydä? Oulussa on valmennuskurssjea järjestää ainakin finanssi ja valmennuskeskus, onko muita kurssi järjestäjiä?
Kauppatieteiden valmennuskurssi Oulussa?
9
2092
Vastaukset
- Kylteri07
Valmennuskursseista ollaan montaa mieltä. Osa kannattaa ja osa vastustaa. Varmasti kursseista on hyötyä, mutta sisään pääsee ilmankin mutta se vaatii runsaasti motivaatiota ja lukemista.
Finanssin ja Valmennuskeskuksen lisäksi Oulussa kursseja järjestää Ekonomivalmennus
http://www.ekonomivalmennus.com - napponen
Ainakin Finanssin kurssimateriaalit vuodelta 2008 vaikuttavat olevan ihan pätevää tavaraa. En tosin tiedä myyvätkö matskuja erikseen, mutta voithan kysellä.
Olen itse hakemassa yhteisvalinnassa ilman valmennuskurssia, mutta olen hankkinut noita harjoittelumateriaaleja.
Valmennuksen hyödyllisyydestä juuri kauppatieteissä tuntuvat mielipiteet menevän aika ristiin. (Jälleen viittaan siihen, että esim. oikiksen kokeissa korostuvaa vastaustekniikan hallintaa ei edellytetä kauppatieteissä.) Jotkut myös valittavat, ettei esim. matematiikkaa ole kaikilla kursseilla käsitelty tyydyttävällä tavalla. Laatueroja varmasti on kurssien välilläkin.
Henkinen (vertais-)tuki ja lukumotivaation ylläpito ovat toki asia erikseen. - Opiskelija 08
Kannattaa ehdottomasti käydä valmennuskurssi ja suosittelen esim. valmennnustiimi Eximiaa, jolla on myös mun mielestä kursseja myös Oulussa! Kävin ite kurssin ja sain sieltä hyviä vinkkejä siitä, mihin kannattaa pääsykoelukemisessa painottaa. Kurssi myös motivoi lukemaan, vaikka välillä olikin tosi poikki. Ja loppu viimein sain kuin sainkin paikan kauppiksesta!
- Kylteri vm. 2009 hyvin todnäk
http://www.virtua.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=459&Itemid=365
Otin heti vuoden alusta tunnarit palveluun eikä pänttääminen ole näin hyvin maistunut! Hain viime vuonna kauppikseen, enkä päässyt liian vähäisen lukemisen takia. Olin silloin töissä, kuten nytkin kevään ajan, joten minun ei ollut mahdollista irrottaa joka ilta montaa tuntia istumaan luennolle. Nyt voin avata luennot, matskut tai kysellä kiperiä kysymyksiä pääsykoematskuista milloin tahansa! Suosittelen Virtuaa lämpimästi!- Mainostoimisto Virtua
Virtuan kurssipäällikkö taas mainostaa omaa toimintaansa. Sama viesti löytyy myös muista viestiketjuista. Sama toistuu vuodesta toiseen. Eiköhän virtuan kursseista ole riittävästi arvosteluja www.valmennuskurssille.fi sivustolla
- kauppatiet.yo 09
Mainostoimisto Virtua kirjoitti:
Virtuan kurssipäällikkö taas mainostaa omaa toimintaansa. Sama viesti löytyy myös muista viestiketjuista. Sama toistuu vuodesta toiseen. Eiköhän virtuan kursseista ole riittävästi arvosteluja www.valmennuskurssille.fi sivustolla
Itse Finanssin kurssin käyneenä voin suositella sitä etenkin kevään abeille. En oo kuullut, että muilla kursseilla olisi yhtä hyvä yhteishenki ja motivaatio, jota ainakin itse kaipasin kirjoitusten jälkeen. Pääsin ensi yrittämällä sisään kiitos osaavien opejen jne. Hintakin kohdallaan, muilla näyttää Oulussa olevan aika paljon kalliimmat kurssit kun laskee opetuksen "tuntihinnan".
- entinen finanssilain
kauppatiet.yo 09 kirjoitti:
Itse Finanssin kurssin käyneenä voin suositella sitä etenkin kevään abeille. En oo kuullut, että muilla kursseilla olisi yhtä hyvä yhteishenki ja motivaatio, jota ainakin itse kaipasin kirjoitusten jälkeen. Pääsin ensi yrittämällä sisään kiitos osaavien opejen jne. Hintakin kohdallaan, muilla näyttää Oulussa olevan aika paljon kalliimmat kurssit kun laskee opetuksen "tuntihinnan".
Joo kannattaa mennä finanssi kurssille, jos haluaa että opettajina toimivat opiskelijat, jotka ovat ensimmäistä kertaa opettamassa. Ja heidän vankka tietämys opettamastaan aiheesta on vuoden parin opiskelu yliopistossa, pedagogisesta taidoista puhumattakaan. Kurssin vetäjät ja opettajat vaihtuvat vuosittain, taso varmaankin vaihtelee melkoisesti.
- kauppatiet.yo 09
entinen finanssilain kirjoitti:
Joo kannattaa mennä finanssi kurssille, jos haluaa että opettajina toimivat opiskelijat, jotka ovat ensimmäistä kertaa opettamassa. Ja heidän vankka tietämys opettamastaan aiheesta on vuoden parin opiskelu yliopistossa, pedagogisesta taidoista puhumattakaan. Kurssin vetäjät ja opettajat vaihtuvat vuosittain, taso varmaankin vaihtelee melkoisesti.
Mulla toimi ja se on tärkeintä.. Omien opiskelujen perusteella (pääsin Tampereelle) pääsykoekirjojen asiat ei vaadi vuosien ammattitaitoa ja tohtorintutkintoa kun niin perusjutuista on kyse. Kivemmalta tuntui, kun ainakin mun kurssin opet osas opettaa jutut pääsykokeiden näkökulmasta ja tarpeeksi yksinkertaisesti. Tuskin se tasoa laskee, että kurssilla on opet jotka tietää mistä puhuu = pääsäreistä??!
- yo
kauppatiet.yo 09 kirjoitti:
Mulla toimi ja se on tärkeintä.. Omien opiskelujen perusteella (pääsin Tampereelle) pääsykoekirjojen asiat ei vaadi vuosien ammattitaitoa ja tohtorintutkintoa kun niin perusjutuista on kyse. Kivemmalta tuntui, kun ainakin mun kurssin opet osas opettaa jutut pääsykokeiden näkökulmasta ja tarpeeksi yksinkertaisesti. Tuskin se tasoa laskee, että kurssilla on opet jotka tietää mistä puhuu = pääsäreistä??!
Taitavat ne muillakin kursseilla pääsykokeista puhua ;-)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391