Miksi pyrit oikikseen?

Hakijat 2009

Haluaisin tietää, mitkä ovat syynne hakea oikiseen keväällä 2009 tai myöhemmin?

Erityisesti siis nyt tai tulevaisuudessa hakemassa olevien mielipiteet kiinnostaa, ei niinkään jo opiskelevien (useinhan totuuden iskiessä silmille mielipiteet muuttuu).

49

7218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pianjuristiksi

      - raha
      - hieno ura
      - valta
      - oikiksen bileet
      - juristisuku velvoittaa
      - kunnianhimo, minulle sopii vain paras
      - en ole halua kuulua rupusakkiin esim. valtiotieteilijöihin tai Joensuun "juristeihin"

      Sovin alalle, koska olen älykäs, yritteliäs, sosiaalinen, kielitaitoinen ja kunnianhimoinen. Pidän myös vallasta ja siitä, että minulla on alaisia käskytettävänä. Varavaihtoehtona on HKKK tai sotilasura.

      • wannabe oik.yo.

        Siksi, että olen:

        -narsistinen
        -isillä on fyffeä
        -haluan päteä
        -olen ruma enkä muuten saa naisia
        -rikas suku painostaa
        -en osaa mitään muuta ku lukea

        Siinäpä pari pätevää syytä hakea oikikseen.


      • rolflol321321321 :D

        Haha.. sotilasura, on siinäkin kunnianhimoinen tavoite nykypäivän Suomessa :D Saanen nauraa.


      • pianjuristiksi

        Voi voi. Kateelliset koirat ilkkuvat. En mahda mitään sille, että olen luotu menestyjäksi. CV on minulla jo varsin näyttävä nuoresta iästä huolimatta, työkokemusta mm. asianajotoimistoissa.

        Olen sitä paitsi komeaksi kehuttu, joten naisia on joka sormella kiehnäämässä.

        Sotilasura nyt sattuu olemaan varavaravaihtoehto, jos kaikki muut suunnitelmat pettävät. Todennäköisesti kuitenkin pääsen oikikseen, sillä käyn parhaat valmennuskurssit ja pystyn helposti lukemaan kurinalaisesti joka päivä. Apuan saan tarvittaessa vielä juristisukulaisilta.


      • mikä hihhuli
        pianjuristiksi kirjoitti:

        Voi voi. Kateelliset koirat ilkkuvat. En mahda mitään sille, että olen luotu menestyjäksi. CV on minulla jo varsin näyttävä nuoresta iästä huolimatta, työkokemusta mm. asianajotoimistoissa.

        Olen sitä paitsi komeaksi kehuttu, joten naisia on joka sormella kiehnäämässä.

        Sotilasura nyt sattuu olemaan varavaravaihtoehto, jos kaikki muut suunnitelmat pettävät. Todennäköisesti kuitenkin pääsen oikikseen, sillä käyn parhaat valmennuskurssit ja pystyn helposti lukemaan kurinalaisesti joka päivä. Apuan saan tarvittaessa vielä juristisukulaisilta.

        Tiesitkö, että upseerit ovat herrasmiehiä? Sinä ylenet armeijassa korkeintaan tykkimieheksi, sillä upseeriainesta sinusta ei ole. Armeijan johtajakoulutukseen valituilla täytyy olla myös älykkyyttä, toisin kuin sinulla.

        Hehhe, vai on sinulla työkokemusta asianajotoimistosta! Voi herranjestas sentään. Keititkö hyvääkin kahvia ja osasitko oikeasti kirjoittaa ne hakemukset puhtaaksi - entäs, osasitko sujuvasti käyttää kopiokonetta? Lisää kaikki nämä paksuun ansiolistaasi.

        Noin itseänsä täynnä oleva ääliö tulee kyllä vielä tippumaan korkealta ja kovaa. Todennäköisesti jo kesän pääsykokeissa. Bye bye.


      • pianjuristiksi
        mikä hihhuli kirjoitti:

        Tiesitkö, että upseerit ovat herrasmiehiä? Sinä ylenet armeijassa korkeintaan tykkimieheksi, sillä upseeriainesta sinusta ei ole. Armeijan johtajakoulutukseen valituilla täytyy olla myös älykkyyttä, toisin kuin sinulla.

        Hehhe, vai on sinulla työkokemusta asianajotoimistosta! Voi herranjestas sentään. Keititkö hyvääkin kahvia ja osasitko oikeasti kirjoittaa ne hakemukset puhtaaksi - entäs, osasitko sujuvasti käyttää kopiokonetta? Lisää kaikki nämä paksuun ansiolistaasi.

        Noin itseänsä täynnä oleva ääliö tulee kyllä vielä tippumaan korkealta ja kovaa. Todennäköisesti jo kesän pääsykokeissa. Bye bye.

        Olet vain kateellinen mitättömyys. Olen erittäin älykäs, yo-todistuksen keskiarvosana laudatur. Olen siis neljän ällän ylioppilas.

        Minulla on jo opinto-oikeus Tampereen teknillisessä yliopistossa tuotantotalouden puolella. Minä saan siis joka tapauksessa huippuopiskelupaikan- kävi miten kävi. Lisäksi minulla on sukulaisia ja tuttavia mm. useissa asianajotoimistoissa, joten urakehitys on jo varma, kun pääsen oikikseen. Todennäköisesti tulen myös opiskeluaikana verkostoitumaan olemalla aktiivinen ainejärjestö Lexissä. Lisäksi minä aion piakkoin liittyä kokoomusnuoriin.

        Mutta heippa hei sinullekin!


      • mikä hihhuli.....
        pianjuristiksi kirjoitti:

        Olet vain kateellinen mitättömyys. Olen erittäin älykäs, yo-todistuksen keskiarvosana laudatur. Olen siis neljän ällän ylioppilas.

        Minulla on jo opinto-oikeus Tampereen teknillisessä yliopistossa tuotantotalouden puolella. Minä saan siis joka tapauksessa huippuopiskelupaikan- kävi miten kävi. Lisäksi minulla on sukulaisia ja tuttavia mm. useissa asianajotoimistoissa, joten urakehitys on jo varma, kun pääsen oikikseen. Todennäköisesti tulen myös opiskeluaikana verkostoitumaan olemalla aktiivinen ainejärjestö Lexissä. Lisäksi minä aion piakkoin liittyä kokoomusnuoriin.

        Mutta heippa hei sinullekin!

        Tervetuloa vaan Lexiin, me todella arvosttamekin tuollaisia kusipäitä. Tiedätkös, että verkostoitumiseen tarvitaan myös muiden kuin sinun halu? Minä en ainakaan kaipaa verskostooni moista kusipäätä. Pieni vinkki sinulle: Nöyryys on valttia juristillakin. Mutta, kyllä sinunkin kusipäisyys tulee muuttumaan vuosien saatossa, kunhan kasvat aikuiseksi ja alat ymmärtämään työelämän ja etenkin ihmissuhteiden pelisääntöjä.

        Eikun lukuintoja vaan ja toivottavasti ei törmätä Lexin toiminnassa.


      • pianjuristiksi
        mikä hihhuli..... kirjoitti:

        Tervetuloa vaan Lexiin, me todella arvosttamekin tuollaisia kusipäitä. Tiedätkös, että verkostoitumiseen tarvitaan myös muiden kuin sinun halu? Minä en ainakaan kaipaa verskostooni moista kusipäätä. Pieni vinkki sinulle: Nöyryys on valttia juristillakin. Mutta, kyllä sinunkin kusipäisyys tulee muuttumaan vuosien saatossa, kunhan kasvat aikuiseksi ja alat ymmärtämään työelämän ja etenkin ihmissuhteiden pelisääntöjä.

        Eikun lukuintoja vaan ja toivottavasti ei törmätä Lexin toiminnassa.

        Hehheh...minä ymmärrän niitä pelisääntöjä varmasti paremmin kuin sinä. Olen loistava ihmisten manipuloija, 90% ihmisistä tekee mitä tahdon. Olen muuten selvinnyt (alaikäisenä) ilman tuomiota esittämällä katuvaa oikeudessa ja täydestä meni! Juristit eivät muutenkaan ole niitä välkyimpiä tai sosiaalisesti älykkäimpiä.

        Olen muuten hyvin huumorintajuinen ja ihmiset usein ihailevatkin minua. Luulen, että olen tulevaa Lexin sisäpiiriä- vääjäämättä.


      • bling bling
        pianjuristiksi kirjoitti:

        Hehheh...minä ymmärrän niitä pelisääntöjä varmasti paremmin kuin sinä. Olen loistava ihmisten manipuloija, 90% ihmisistä tekee mitä tahdon. Olen muuten selvinnyt (alaikäisenä) ilman tuomiota esittämällä katuvaa oikeudessa ja täydestä meni! Juristit eivät muutenkaan ole niitä välkyimpiä tai sosiaalisesti älykkäimpiä.

        Olen muuten hyvin huumorintajuinen ja ihmiset usein ihailevatkin minua. Luulen, että olen tulevaa Lexin sisäpiiriä- vääjäämättä.

        Taidat olla pelkkä provo. Harvemmin nimittäin törmää noin omahyväisiin älykääpiöihin.


      • pianjuristiksi
        bling bling kirjoitti:

        Taidat olla pelkkä provo. Harvemmin nimittäin törmää noin omahyväisiin älykääpiöihin.

        Harvemmin törmää noin typeriin kommentteihin. Minä olen ainakin aina asiallinen muita ihmisiä kohtaan. Ei tälläistä pelleilyä enää jaksa, adios!


      • Anonyymi
        pianjuristiksi kirjoitti:

        Harvemmin törmää noin typeriin kommentteihin. Minä olen ainakin aina asiallinen muita ihmisiä kohtaan. Ei tälläistä pelleilyä enää jaksa, adios!

        No, mitenkä kävi? Pääsikö herra isoherra oikikseen ja oletko nyt yhteiskunnan huipulla?


      • Anonyymi

        Pelottaa, että sellainen hirmuisuus on olemassa


    • Moikka.

      Miksi ? Miksi hakea oikeustieteisiin ?

      Olen todennut sen olevan minulle sopivin ja olen luontaisesti ehkä tietynlaisten tehtävien hallitsija .

      Miksi laitan vaikka tänä vuonna Kauppakorkean kakkos hauksi ;

      En mitenkään osaa puhua laaduttomasta tuotteesta siten että sanoisin sen olevan sitä mitä haluat kun jo pohjakoulutukseen kuuluu sana LAATU .

      En millään viitsi mennä analysoimaan Viihdelinjojen mainonnan orgasmi kuvia myykö tuo kuva palvelua tele viihteenä .

      Laitan Taideteollisen Korkeakoulun kolmanneksi ;

      En tiedä mitä kyseinen opin tie johtaisi, viiva paperiin ja maksa lasku .

      Fyrcka on tuotteiden varassa teen sata tuotetta ja myyn ympäri mailmaa pien sarja tuotteina ( tilaus tuotteina ) MUOTOILEN > SIJOITAN kpl. sarjaan > SUUNITTELEN TUOTANNON LINJA SOPIVUUDEN ja TUOTAN .

      " Rakastan Los Angelesia Rakastan Hollywoodia. Ne ovat kauniita kaikki ovat muovia - mutta minä rakastan muovia. Haluan olla muovinen ."

      • ...vai ei

        Sori en nyt millään tajunnut oliko kyse ironiasta vai aiotko oikeasti hakea kaikkiin kolmeen kouluun - oikikseen, kauppakorkeaan ja taideteolliseen?

        Jos ei ollut ironiaa, miten aiot valmistautua kaikkiin kokeisiin? Miten aiot jakaa ajankäytön esim. oikiskokeeseen ja kauppiskokeeseen valmistautumisen kesken? Ja vielä ehdit tekemään taideteollisen ennakkotehtävät? Huh, kiirettä pitää...


      • Moikka.
        ...vai ei kirjoitti:

        Sori en nyt millään tajunnut oliko kyse ironiasta vai aiotko oikeasti hakea kaikkiin kolmeen kouluun - oikikseen, kauppakorkeaan ja taideteolliseen?

        Jos ei ollut ironiaa, miten aiot valmistautua kaikkiin kokeisiin? Miten aiot jakaa ajankäytön esim. oikiskokeeseen ja kauppiskokeeseen valmistautumisen kesken? Ja vielä ehdit tekemään taideteollisen ennakkotehtävät? Huh, kiirettä pitää...

        Nukun ja tulen viisammaksi olen todennut näin kun nukkuu niin kaikki ihmiset tuntuvat tyhmiltä vielä lisäksi hulluilta .

        Pitää keskittyä niihin aineisiin jotka ovat rajoitetumpia aiheita esm. oik. on haku listani rajoitetuin alue ( kehys ) .

        Kauppakorkeakoulu on paljon vapaampi puoli joten luovuus on vapaasti päästettävä irti eikä lukita kaavoihin niin kuin oik. puolella .
        Luovuuden ja analyyttisyyden vapaus tuo rentouden ja lukemiseen tarkoittaa sitä että ehkä lähden kauppakorkeakouluun etä paketti materiaalilla mukaan .

        Taideteolliseen korkeakouluun voisi katsoa net.stä modernin teollisuus muotoilun uudet tuulet ja linjat lisänä vähän vaneerin historiaa ehkä .
        Miettien omaa käsitystä muotoilusta unohtaen käyttöesineistä Fiskari.n sakset ( käden sijan ) .


      • kirjoittaa?
        Moikka. kirjoitti:

        Nukun ja tulen viisammaksi olen todennut näin kun nukkuu niin kaikki ihmiset tuntuvat tyhmiltä vielä lisäksi hulluilta .

        Pitää keskittyä niihin aineisiin jotka ovat rajoitetumpia aiheita esm. oik. on haku listani rajoitetuin alue ( kehys ) .

        Kauppakorkeakoulu on paljon vapaampi puoli joten luovuus on vapaasti päästettävä irti eikä lukita kaavoihin niin kuin oik. puolella .
        Luovuuden ja analyyttisyyden vapaus tuo rentouden ja lukemiseen tarkoittaa sitä että ehkä lähden kauppakorkeakouluun etä paketti materiaalilla mukaan .

        Taideteolliseen korkeakouluun voisi katsoa net.stä modernin teollisuus muotoilun uudet tuulet ja linjat lisänä vähän vaneerin historiaa ehkä .
        Miettien omaa käsitystä muotoilusta unohtaen käyttöesineistä Fiskari.n sakset ( käden sijan ) .

        Mitä kieltä sinä kirjoitat? Tuollaisella kirjallisella ulosannilla et ainakaan oikeustieteellisessä tiedekunnassa tule pärjäämään. Ensiksi kannattaa opetella kirjoittamaan ja opetella mm. yhdyssanojen käyttöä. Tämän jälkeen voit haaveilla oikeudellisesta argumentaatiosta.


      • Moikka.
        kirjoittaa? kirjoitti:

        Mitä kieltä sinä kirjoitat? Tuollaisella kirjallisella ulosannilla et ainakaan oikeustieteellisessä tiedekunnassa tule pärjäämään. Ensiksi kannattaa opetella kirjoittamaan ja opetella mm. yhdyssanojen käyttöä. Tämän jälkeen voit haaveilla oikeudellisesta argumentaatiosta.

        En nyt ole sitä ala-kastia jotka kouluttautuvat papereiden mapittajaksi .

        Tällhetkellä opintojeni vaade tasoon liitetään kirjain M joka on minulla lähtiessä .
        Siten sinulle ei kuulu mitä minä teen tai kirjoitan koska sinulla ei ole tarpeeksi mandaattia alla !

        Koska sinulla ei ole mandaattia niin katson että en välitä kommenttisi haitoista !
        Kielelliseen arviointiin ei oikeustieteet pyri eikä tule pyrkimään .


      • tän pullamössösukupolven ka...
        Moikka. kirjoitti:

        En nyt ole sitä ala-kastia jotka kouluttautuvat papereiden mapittajaksi .

        Tällhetkellä opintojeni vaade tasoon liitetään kirjain M joka on minulla lähtiessä .
        Siten sinulle ei kuulu mitä minä teen tai kirjoitan koska sinulla ei ole tarpeeksi mandaattia alla !

        Koska sinulla ei ole mandaattia niin katson että en välitä kommenttisi haitoista !
        Kielelliseen arviointiin ei oikeustieteet pyri eikä tule pyrkimään .

        Tiedätkös, että nuo lauseesi ovat sellaisia, jotka yksinkertaisesti eivät tarkoita mitään? Ts. kirjoituksiasi ei voi ymmärtää!

        Esim. et ilmeisesti tiedä sanan "mandaatti" merkitystä.

        "Koska sinulla ei ole mandaattia niin katson että en välitä kommenttisi haitoista !"

        Tuokaan lause ei tarkoita mitään.

        Opettele kirjoittamaan. Ja jos väität, ettei oikeustiede pyri eikä tule pyrkimään kielelliseen arviointiin, niin olet erittäin väärässä, mikä puhuu vain sen puolesta ettet ymmärrä mitä oikeustiede puhtaimmillaan on.


      • Kielihääriö
        Moikka. kirjoitti:

        Nukun ja tulen viisammaksi olen todennut näin kun nukkuu niin kaikki ihmiset tuntuvat tyhmiltä vielä lisäksi hulluilta .

        Pitää keskittyä niihin aineisiin jotka ovat rajoitetumpia aiheita esm. oik. on haku listani rajoitetuin alue ( kehys ) .

        Kauppakorkeakoulu on paljon vapaampi puoli joten luovuus on vapaasti päästettävä irti eikä lukita kaavoihin niin kuin oik. puolella .
        Luovuuden ja analyyttisyyden vapaus tuo rentouden ja lukemiseen tarkoittaa sitä että ehkä lähden kauppakorkeakouluun etä paketti materiaalilla mukaan .

        Taideteolliseen korkeakouluun voisi katsoa net.stä modernin teollisuus muotoilun uudet tuulet ja linjat lisänä vähän vaneerin historiaa ehkä .
        Miettien omaa käsitystä muotoilusta unohtaen käyttöesineistä Fiskari.n sakset ( käden sijan ) .

        Saanen kysyä että millä kielellä tulet hakemaan noihin? Eli oletko oikeasti ruotsinkielinen ja suomi on vähän hakusessa vai uskotko että kielitaidollasi todella on mahdollista päästä suomenkieliseen yliopistoon kun sen lukeminen foorumiltakin on työlästä.


      • Puhu-
        Kielihääriö kirjoitti:

        Saanen kysyä että millä kielellä tulet hakemaan noihin? Eli oletko oikeasti ruotsinkielinen ja suomi on vähän hakusessa vai uskotko että kielitaidollasi todella on mahdollista päästä suomenkieliseen yliopistoon kun sen lukeminen foorumiltakin on työlästä.

        Varmaan Y(U)KSIpienikysymys, jos muistelen mitä viime vuonna 2008 näin ja koin ympärillä niin otan esm. yhden Turkey kansalaisen joka on matkalla vain Suomessa lainauksen hänen sanomastaan " en osaa suomea " .
        Pääsykokeisiin voi osallistua Suomen, Saamen, Englannin tai Ruotsin kielellä mutta tämä Turkey ei varmaan löytänyt vastauskieltä jota hän taitaisi .

        Toinen tapaus valkoinen tyttö joka huutaa " olen niin kaunis ettei minun pisteitä tarvitse saada " - varmaan ottaa hyvin poskeen ja panee .

        Juuri Ma. täytin hakemuksen jossa kysyttiin äidinkielen ( SUOMEN ) taitamista joten vastasin siihen miten pitää eli tutkinto tasoni mukaan .
        Peruskoulu toisen luokan uusin ÄIDINKIELEN TAKIA tosin aloitin koulun 6.vuotiaana ja todetiin koulukypsäksi 5.vuotiaana .


      • vihreät on silmät
        Puhu- kirjoitti:

        Varmaan Y(U)KSIpienikysymys, jos muistelen mitä viime vuonna 2008 näin ja koin ympärillä niin otan esm. yhden Turkey kansalaisen joka on matkalla vain Suomessa lainauksen hänen sanomastaan " en osaa suomea " .
        Pääsykokeisiin voi osallistua Suomen, Saamen, Englannin tai Ruotsin kielellä mutta tämä Turkey ei varmaan löytänyt vastauskieltä jota hän taitaisi .

        Toinen tapaus valkoinen tyttö joka huutaa " olen niin kaunis ettei minun pisteitä tarvitse saada " - varmaan ottaa hyvin poskeen ja panee .

        Juuri Ma. täytin hakemuksen jossa kysyttiin äidinkielen ( SUOMEN ) taitamista joten vastasin siihen miten pitää eli tutkinto tasoni mukaan .
        Peruskoulu toisen luokan uusin ÄIDINKIELEN TAKIA tosin aloitin koulun 6.vuotiaana ja todetiin koulukypsäksi 5.vuotiaana .

        Kyllä ne sallitut kielet taitaa rajoittua suomeen ja ruotsiin. Voi tietysti osallistua millä kielellä haluaa, mutta tulos on huono.

        Eli tänä keväänä sinunkin kannattaa kirjoittaa kieltä, joka on tunnistettavissa suomeksi tai ruotsiksi.


      • Riittää
        vihreät on silmät kirjoitti:

        Kyllä ne sallitut kielet taitaa rajoittua suomeen ja ruotsiin. Voi tietysti osallistua millä kielellä haluaa, mutta tulos on huono.

        Eli tänä keväänä sinunkin kannattaa kirjoittaa kieltä, joka on tunnistettavissa suomeksi tai ruotsiksi.

        Mikä kielestäni ei tee Suomen kielen tunnistettavuutta ?

        Riittää yliopistolle että on suorittanut äidinkielenä Suomen, Saamen tai Ruotsin numeron .


    • joopajoo23

      Kauniiden tyttöjen takia pyrin ja pääsin tietenkin! Voikun joskus jonkun niistä saisi peiton alle.. Huomenna taas luento.. :)

      TKK:lla tuntis olonsa homppeliks.

    • oikeustytsy

      Haluan toimia viattomien ihmisten äänitorvena, poistaa vääryyttä ja tehdä tästä maailmasta oikeudenmukaisen.

      • addadadad

        Heheh, tämä oli kaikkein kornein esitys näiden luokattomien tekstien joukossa.


      • kate jr
        addadadad kirjoitti:

        Heheh, tämä oli kaikkein kornein esitys näiden luokattomien tekstien joukossa.

        Olen älykäs, kaunis, pitkä, laiha, sanavalmis, yritteliäs ja ennen kaikkea häikäilemätön oman edun tavoittelija. Haluan enemmän kuin hyvää palkkaa, jotta voin ostaa himoitsemani Hermésin Birkinin. Minne muuallekaan hakisin, kun kaikki ominaisuuteni huutavat oikiksen puolesta?

        Ei, en tule oikiksen sukurutsaamasta suvusta. Ja ei, en aio sortua ylikaupallisiin - tyhmillä rahastettaviin - huuhaa-valmennuskurseille. Pyrin omin avuin ja kyvyin! Oikiksessa tavataan!

        P.S. Ja yksi merkittävä syy, miksi haen oikikseen on se, että rakastan kilpailemista - etenkin kermapersuksien kanssa!


    • Jurismusmaximus

      Pääsin pari vuotta sitten sisään Helsinkiin. Motivaationi lähteenä oli naiset ja raha, koska mitä enemmän on rahaa, sitä parempi yleensä on myös nainen. Oikisnaiset eivät itsessään kiinnosta, koska he ovat liian älykkäitä. Muista höpöhöpötiedekkunnista löytyy sopivia naisia, tai ainahan voi hakee amk:n puolelta. Mieluummin sitä kävelee pukupäällä kun vieressä näyttävä nainen kopistelee pitkävartiset korkosaapikkaat jalassa, pienessä hameessa ja vartalonmyötäisessä paidassa, joka tuo esille naisten parhaat puolet...

      Siinä oikeestaan lyhyesti, mistä sain motivaation päästä Helsinkiin ensimmäisellä kerralla suoraan. Työ oli kovaa, mutta sisäänpääsyn jälkeen ollut myös palkitsevaa. Naiset kyllä palkitsevat miehet, jotka jaksavat nähdä vaivaa...

      • pällimikäpälli

        Tuskin on kovin fiksu mies, kun vain naisten ulkonäköä mittailee. Eipä sinua kukaan älykäs kelpuuttaisikaan. Mutta kiva, kun tuet taloudellisesti tyhmempääkin kansanosaa (lue: niitä ihailemisiasi leveäperäisiä silikonitissejä)!


    • tavisko

      Ihme juttua täällä. Toivon todella, ettette ole tosissanne.

      Itse aion hakea oikikseen, koska LAKI kiinnostaa minua. Tietysti status, raha ym. on hyvää plussaa, muttei todellakaan mikään itseisarvo.
      Ihmisoikeudet ovat lähellä sydäntäni ja haluaisin oikeasti tulevaisuudessa päästä vaikuttamaan siihen, että yhteiskuntamme olisi tulevaisuudessa parempi.
      Olen myös kunnianhimoinen, ahkera ja haluan tehdä työtä, jolla on joku merkitys. Uskon siis sopivani lakialalle.

      Jos pääsen sisään, en mielelläni haluaisi tavata siellä tuollaisia rahan ja naisten perässä roikkujia :P

      Ja perheellä/suvulla en näe olennaista merkitystä. Minä ainakin haluan itse luoda urani, en kulkea äidin/isän perässä.

      • lasit?

        Voi helvetti. Voiko joku olla noin naiivi?

        Kyllä sinäkin vielä opit rahan, statuksen ja vallan merkityksen, kunhan kasvat aikuiseksi.


      • statusquuuuuuuuo

        Lainlukeminen on kuin sahajauhojen pureskelemista.

        Eihän oikiksessa nyt opiskella lakia, vaan haetaan statusta , naisia/miehiä.. Kuka tahansa pystyy Googlella olemaan juristi.. Pääperiaatteet tulee finlexistä.


      • oik.yo
        statusquuuuuuuuo kirjoitti:

        Lainlukeminen on kuin sahajauhojen pureskelemista.

        Eihän oikiksessa nyt opiskella lakia, vaan haetaan statusta , naisia/miehiä.. Kuka tahansa pystyy Googlella olemaan juristi.. Pääperiaatteet tulee finlexistä.

        Ei vaan lait tulee Finlexistä, periaatteet oikeuskirjallisuudesta.


    • Ännännää

      Miksiköhän musta tuntuu, että noin 90% vastanneista huomas viime kesänä jääneensä rannalle ja purkaa pettymystään sitten täällä :D

      • tavisko

        Että esimerkiksi niitä naisia/miehiä kannattaa etsiä ihan muualta kuin oikiksesta, jos siellä ei muu kiinnosta.


      • jotka jotain ovat vastanneet
        tavisko kirjoitti:

        Että esimerkiksi niitä naisia/miehiä kannattaa etsiä ihan muualta kuin oikiksesta, jos siellä ei muu kiinnosta.

        Sille joka ensimmäisen vastauksen tähän viestiketjuun lähetti: hautaa ajatus Kokoomusnuoriin liittymisestä; yksikään aktiivijäsen Turusta tai Helsingistä, todennäköisesti mistään muualtakaan ei kestäisi seuraasi hetkeäkään. En usko että itse sietäisit niitä tavallisia ihmisiä, joilla perusarvot lähtee esim. perhesuhteiden ylläpidosta tms. Ansioluettelosi repeäisi kilpailussa niiden jäsenien kanssa joilla suosituksia ja Laudatureja jne. on kaksi kertaa saman verran kuin sinulla. T. Kokoomusnuori.

        Haen oikikseen, koska haluan varmat uranäkymät ja hyvät ansiot. Myös jonkin verran statussyistä, mutta vain terveellisessä mittakaavassa. Tunnuin pääsevän liian helpolla sisään nykyiseen opiskelupaikkaani.

        Niille, jotka vastasivat "rahan ja naisten takia", vastauksenne olivat sitä luokkaa, että täytyy kyllä naisen olla todella kevytkenkäinen bimbo lähtiessään teidän seurassanne yhtään mihinkään.

        Onneksi suhtaudun kaikkiin vastauksiin niin kriittisesti, että uskon ettei teillä riitä ulkonäkö ja taidot niin pitkälle kuin oikikseen ja nätteihin tyttöihin ja nyt haettekin kunnioitusta täältä netistä, missä kukaan ei voi teidän rupista nassuanne nähdä :) Kiitos ja näkemiin. Jos kaikki mahdolliset tulevat opiskelukaverini oikiksessa ovat tuollaisia mahtailijoita, taidan sitten seuraavana vuonna hakea vaikka eläintenhoitajaksi, jos siellä jonkun luonteesta löytyisi jotain sisältöä..


    • aappan

      Syitä on kolme: ensinnäkin olen juuri valmistumassa oleva KTM ja töitä ei ole 4 kuukauden haun jälkeen löytynyt lainkaan, ei edes haastattelua. Haluan siis varmistaa tuplatutkinnolla työnsaannin, ja ennen kaikkea mahdollismman monipuoliset työtehtävät tulevaisuudessa. Toinen syy on se, että olen lukenut yritysjuridiikkaa yliopistossa, joten looginen askel on hakea oikeustieteelliseen. Kolmanneksi olen hakenut oikeustieteelliseen jo kerran kauan sitten ja siitä jäi hampaan koloon, koska sisäänpääsy jäi hilkulle. Sinänsä laki ei minussa suuria intohimoja herätä, lähestymistapa on enemmänkin järkiperäinen.

      • Siksi.

        Pidän oikeustieteitä mielenkiintoisina.


      • fo21
        Siksi. kirjoitti:

        Pidän oikeustieteitä mielenkiintoisina.

        pelle! mutta hei, noin kait se kuuluu sanoa, ettei kuullostaisi totaaliselta idiootilta. mutta totuus on kyllä kaikille selvä ettei se pänttääminen varmastikaan ketään kiinnosta. oma syyni hakea oikikseen oli tämä paljon paheksuttu "perheen painostus." välttääkseni aiheuttamasta yhtään lisäpaheksuntaa tykkään suosia kiertoilmausta "lojaliteettivelvoitteet." jo kauan sitten jo edesmennyt lääkäri-isäni sanoi tahtovansa minun menevän oikeustieteelliseen.


    • OTM -09

      Hain aikoinani oikikseen siksi, että ala vaikutti kiinnostavalta. Olen mm. perfektionisti ja rakastan pienten yksityiskohtien kanssa näpertelyä. Lisäksi oikistutkinto on hyvin yleissivistävä ja mahdollistaa todella monenlaiset uravaihtoehdot, sillä loppujen lopuksi vain osa maistereista päätyy perinteisiin juristihommiin.

      Ja pakko vielä kommentoida edellisiä vastauksia: enpä muista törmänneeni opiskeluaikoina noihin "ääripää"-vastaajiin. Liekö heitä ollut yhtään tiedekunnassa tai sitten emme (onneksi) koskaan kohdanneet. Onhan siellä kaikenlaista tallaajaa niin hyvässä kuin pahassa, mutta ei kaikkien kanssa tarvitsekaan viettää aikaa tai tulla toimeen.

      Tsemppiä vielä viimeisiin lukurutistuksiin tälle kesälle!

      • schoolgirl91

        mutta jos näin uraani suunnittelevana lukiotyttönä sanoisin oman mielipiteeni etenkin tuohon edellista edelliseen kommenttiin niin mielestäni se on ihailtavaa! ihailen kyllä paljon enemmän sellaista näillä palstoilla paljon paheksuttujua "rikkaita kakaroita" jotka ovat koko elämänsä viettäneet "pienissä piireissä" ja lopuksi ikään kuin silauksena ii:n päälle opiskelevat itsensä sisään tiedekuntaan. tuossa on jotain sellaista kunniallisuutta joistä tämmöiset keskikastin "olen vain kiinnostunut alasta" eivät tiedä mitään! ja tälle edelliselle kirjoittajalle joka sanoi että eivät (onneksi) kohdanneet tahtoisin sanoa että en täysin ymmärrä mitä tarkoitat kommentilla ette (onneksi) kohdanneet mutta veikkaisinpa että kun firman osakkuuksia yms. aletaan työstämään niin sinun kaltaisesi eivät välttämättä ole mukana koalitiossa. Niissä kun tuppaa usein olemaan tälläiset jäsenten väliset "lojaliteettiarvot" kunniassa.


    • ....

      Hakija 2008, 2009 ja 2010 :D


      Pohdin viimeksi eilen, että miksi haen kyseiselle alalle kun jo pelkästään sisäänpääsy vaatii todella paljon kurinalaisuutta, sosiaalisen elämän hylkäämistä, urheiluharrastusten hylkäämistä, hyvän työpaikan menettämisen.... jne

      Noh haen siis kolmatta kertaa, ja selaillessani (viimeksi eilen) yliopiston sivuja, niin päädyin jälleen kerran oikeustieteellisen tiedekunnan sivuille.

      Miksikö?

      Siksi, että jokin siinä laissa kiehtoo. En tiedä tarkalleen mikä, mutta jonkinlainen tiedon jano se on. Haluan olla tietoinen niinkin käytännöllisestä asiasta kuin laki. SItä tarvitaan väistämättä joka päivä.

      Suvussani nyt ei ole oikeen hehkuttamista, ja koko sukuni oli enemmänkin vastaan suunnitelmiani. Olisivat tahtoneet, että minusta tulee sairaanhoitaja :D

      • Pyrkyri2010

        Täällä Samoin!
        Haen itse 4 kertaa ja on sitä tullut mietittyä miksi sitä jaksaa hakea? Mutta se on juurikin se, että jokin siinä laissa kiinnostaa. EI auta muu! Pelkkä pääsykoe vaatii paljon, erilaisia voimavaroja, mikä kaiken lisäksi ei näy ulkopuolisille juurikaan, eivätkä ulkopuoliset(tarkoitan esimerkiksi työnantajat ) arvosta niinkää sitä että vaikka olisi hakenut 5 kertaa pääsemättä. Minusta se osoittaa sitoutumista, lopputuloksesta huolimatta! Tsemppiä sulle to kokeeseen :)

        Elikkä niin yksinkertainen asia kuin se, että oikeus,laki, ja sen historia on se syy miksi haen.


    • abbey lee

      Hyvän palkan perässä. Jotenkin pitää kallis fashion-harrastukseni rahoitaa. Rakastan designer-tason väskoja, kenkiä ja koruja!

    • Graduvaiheessa

      -raha
      -valta
      -ura
      -arvostettu ala
      -siisti sisätyö

      Tippaakaan ei oikeasti kiinnosta nämä lakijutut, mutta rahalla ja uralla pystyn motivoimaan itseni. Opinnot ovat menneet hyvin ja valmistun ajallaan, vaikka opiskelen samaan aikaan myös kauppatieteitä. Ainoa hylsy tuli oikeushistoriasta, joka on kaikkein turhin kurssi oikiksessa, yleissivistävää humanistipaskaa. Eli raha tosiaan riittää motivoijaksi.

      • veikkaan että oot pr

        ovo. varmastikin täyttä paskaa kuten jo totesitkin mutta oikiksen historia ei varmastikaan tee hallaa tiedekunnallemme


    • oikis2011

      Hain tänä vuonna (ja sain muutama päivä sitten kuulla päässeeni :D) oikikseen, koska laki ja sen tulkinta kiinnostavat ja oikis mahdollistaa työn monenlaisissa tehtävissä. Erityisesti ihmisoikeudet, rikosoikeus ja ympäristöoikeus kiinnostavat. Ei tietenkään ole pahitteeksi, että palkka on suht hyvä ja alakin arvostettu, mutta ne eivät ole ensisijaisia syitä. Toivottavasti tulevina opiskelukavereina on muitakin kun rahan, naisten ja vallan perässä tulleita, kuten tässä keskustelusta käy ilmi.. :D

    • Pyhäzaatana

      "..ja ympäristöoikeus kiinnostavat."

      Oi ja voi, katsotaan kuinka pitkään. ^^ Niin ja toisekseen onnea sisäänpääsystäsi!

      Itse hain ainakin aikoinaan alalta sitä, että en ole sidottu mihinkään tiettyyn ammattiin valmistuttuani. Välillä huomaa kyllä ihmisiä, jotka suorittavat tutkintoa rahan, arvostuksen, vallan tms takia ja yritän itse pysyä noista kaukana. Hyi vittu. Ja itse ainakin tykkään paljon oikiksen ns. humanistisemmista aineista, tuo hyvin vastapainoa pelkkään lakitekstin tulkintaan, jota tämä muuten paljolti on. Ei sillä ettei se hauskaakin olisi.

      • oikis2011

        kiitos :) heh, no saa nyt nähdä muuttuuko kiinnostus ympäristöoikeutta kohtaan opiskelun alettua, toivotaan että ei. ei mua mikään kaavotus kauheesti kiinnosta.:D


    • Onnellinen ura

      Pyrin oikikseen, koska halusin mielenkiintoisen työn. Oikis on tosi hyvä pohjakoulutus monelle alalle monipuolisuutensa vuoksi. Valmistuin pari vuotta sitten ja silloin opiskeluaikana yllättyin siitä, kun lähes jokainen kurssi tuntui ennen pitkää kiinnostavalta. Jopa vero-oikeus! Oikiksesta saa hyvän työkalupakin tulevaisuuden varalle - riippumatta siitä mitä aikoo tehdä. Olen tällä hetkellä unelmatyössä asianajotoimistossa ja en voi olla uravalintaani tyytyväisempi:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe