Holiday Time Oy

Millainen?

Millainen firma on Holiday Time Oy. Järjästäsvät edullisia laatumajoituksia, mutta onko noista riesaa? Toimiala näyttää olevan kiinteistövälitys maailmalla.

115

10746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole tuttu

      Tästä firmasta ei ole kokemusta.
      Sen sijaan vanhan Savoyn kohdilla oli aikanaan suomalaisia "sisäänheittäjiä" ehdottelemassa lomaosakejuttuja yms. ja olivat ohikulkijoille "takiaisia".

    • rantabulevardin kulk

      Taustalla on Markku Kallionkieli, joka on lomaosakevälityksen ammattilainen. Olen ostanut häneltä kaksi lomaosaketta, Ranskasta ja Madeiralta ja asiat on hoidettu erittäin hyvin. Tutustumismatka esim Royal Savoy- lomakeskukseen Madeiralla on huippuedullinen ja kohde kuuluu maailman parhaimpiin luxus-lomakohteisiin. Jos sitoutuu kuuntelemaan parin tunnin esityksen lomakohteesta, jossa viikon loma normaalisti maksaa 2500-3000 euroa ja loppuosa viikon esittelymatkasta on coctai-tilaisuuksia, illallisia kansainvälsessä ilmapiirissä ja muuta monipuolista rentoutumista "paratiisisaarella", tätä toimintaa ei voi sanoa riesaksi.

      • obrigado

        Myös Pestana ketju Madeiralla tarjoaa edullista tutustumismatkaa lomaklubista kiinnostuneille.Tämähän ei ole lomaosakekauppaa vaan ostat asumisoikeutta 15-30vuotta.Voit myös vaihtaa kohdetta Pestanan sisäisessä vaihdossaa tai tallentaa viikkosi ja käyttäää se myöhemmin.Vanhanmallin lomaosake oli ikuinen,mikäli et myydyksi jollekin saa.Tuttavani osti Royal Savoista 2 viikkoa 20vuotta ja alkuvaikeuksien jälkeen homma rupesi toimimaan.Itselläni on Pestana Promenadessa 1 viikko 15v.Kaikki puheet ja systeemit toimineet esimerkillisen hyvin,koska Pestana itse kuulemma vaatii "omistajille" ehdotonta palvelulaatua.Samoin kuin edellinen kirjoittaja,niin ei meilläkään mitään riesaa tästä ole koitunut.Oli kuitenkin ennakkoluuloja,koska aikoinaan monet huijarit pilasivat hyvän systeemin.Matkatoimistot tietysti varoittelevat,koska se on tulevaisuudessa heiltä pois.


      • jack4time

        Terve Markku!


      • Nick4time

        Terve Markkuhan se siellä kirjoittaa! hahahahahaaaaa...


      • Nick4time
        obrigado kirjoitti:

        Myös Pestana ketju Madeiralla tarjoaa edullista tutustumismatkaa lomaklubista kiinnostuneille.Tämähän ei ole lomaosakekauppaa vaan ostat asumisoikeutta 15-30vuotta.Voit myös vaihtaa kohdetta Pestanan sisäisessä vaihdossaa tai tallentaa viikkosi ja käyttäää se myöhemmin.Vanhanmallin lomaosake oli ikuinen,mikäli et myydyksi jollekin saa.Tuttavani osti Royal Savoista 2 viikkoa 20vuotta ja alkuvaikeuksien jälkeen homma rupesi toimimaan.Itselläni on Pestana Promenadessa 1 viikko 15v.Kaikki puheet ja systeemit toimineet esimerkillisen hyvin,koska Pestana itse kuulemma vaatii "omistajille" ehdotonta palvelulaatua.Samoin kuin edellinen kirjoittaja,niin ei meilläkään mitään riesaa tästä ole koitunut.Oli kuitenkin ennakkoluuloja,koska aikoinaan monet huijarit pilasivat hyvän systeemin.Matkatoimistot tietysti varoittelevat,koska se on tulevaisuudessa heiltä pois.

        Taas Markku! hihihhiiii....!


    • Matkailija X
      • ollaan varovaisia

        on pikkuputiikki ja liikevaihto 2008 oli 133000 euro ja henkilöstöä 1 kpl. Eli mikä lieneekään, suhtautuisin itse varovasti kaikkiin tällaisiin yrityksiin. Koskaan milloinkaan allekirjoittako mitään mistä ehdottomasti tiedä mihin sitoudutte.....


      • notköyhä
        ollaan varovaisia kirjoitti:

        on pikkuputiikki ja liikevaihto 2008 oli 133000 euro ja henkilöstöä 1 kpl. Eli mikä lieneekään, suhtautuisin itse varovasti kaikkiin tällaisiin yrityksiin. Koskaan milloinkaan allekirjoittako mitään mistä ehdottomasti tiedä mihin sitoudutte.....

        Nyt niitä saa,mutta ei kadunkulkijalle ole vielä myynnissä upeita asuntoja uudesta Savoysta.Nyt saa mitä tilaa ,LUXURY


      • enempi hitaasti?

      • Eemeli10

    • huijareista

      Madeiralla on paljon näitä "lomaosake myyjiä" Funchalissa on vain kaksi virallista info pistettä muut kaikki on näitä myyjiä.
      Paljon varoitetaan ryhtymistä minkäänlaiseen kauppaan näiden kanssa, kannattaa lukea muiden varottavia kertomuksia netistä. Usein näissä kehuvia kirjoituksia kirjoittavien joukossa on näitä myyjiä. Yli 10.000 euroa maksava huoneisto myydään 52 kertaa, tulee hyvä voitto joten kyllä kannattaa turistien hihoissa roikkua ja tarjota palkintoja käynnistä.

      • obrigado1

        Olisi hyvä tietää,että mikä yhtiö Madeiralla tekee huijauskauppaa.Portugalin laki on aika tarkka tämän suhteen.Konkreettinen esimerkki olisi tässä paikallaan.Mikä yhtiö,miten on petetty,kuinka suuret vahingot on tullut jne.Matkatoimistot varoittelevat tietysti,koska jokainen,joka ostaa asumisoikeutta sieltä on aina pois
        matkatoimistolta poislukien pelkkiä lentoja.


      • tiedä häntä
        obrigado1 kirjoitti:

        Olisi hyvä tietää,että mikä yhtiö Madeiralla tekee huijauskauppaa.Portugalin laki on aika tarkka tämän suhteen.Konkreettinen esimerkki olisi tässä paikallaan.Mikä yhtiö,miten on petetty,kuinka suuret vahingot on tullut jne.Matkatoimistot varoittelevat tietysti,koska jokainen,joka ostaa asumisoikeutta sieltä on aina pois
        matkatoimistolta poislukien pelkkiä lentoja.

        yksi myyjä kirjoittemassa?


      • tiedä häntä kirjoitti:

        yksi myyjä kirjoittemassa?

        ... mikäli yhtään tunnen nimimerkki Obrigado1:stä. Kysymyksessä on todennäköisesti kokenut Madeiran kävijä.

        Kaupassa kuin kaupassa on tärkeää paneutua sopimusehtoihin. Monella suomalaisilla matkailupalstoilla varoitellaan huijauksista. Osa niistä lienee todellisia. Hyvin paljon n.s. huijausten joukossa on kuitenkin tapauksia, jotka väärin ymmärtämisestä, väärästä tulkinnasta tai siitä, että kirjoittajat eivät ole perehtyneet asiaan ennen sitoumuksen tekemistä.

        Suomalaisen kulttuurin mukaan näyttää olevaa ihan hirveää, jopa erittäin häpeällistä, tulla huijatuksi, vaikka huijauksen rahallinen merkitys olisikin mitätön. Luulenpa vain, että moni suomalainen väittää tulleensä huijatuksi pelkästään siksi, että hän on ymmärtänyt jonkin asian väärin. Maailma kun etenkin Suomen ukopuolella on niin kovin kavala...

        Lomaosake/time sharing- kuten kaikissa muissakin vastaavissa kaupoissa kannattaa olla tarkkana. Minä en ostaisi mitään tämän tyyppistä omaisuutta tai oikeutta konsultoimatta aiheesta kokenutta juristia.

        Me ostimme kiinteistön Azoreilla Portugalissa, jossa nyt asumme, niin käytimme kaupanteossa konsultteina juristia ja insinööriä. Olen ollut portugalilaisten tekemisissä vuodesta -94 lähtien enkä ole kertaakaan joutunut edes huijausyrityksen kohteeksi.

        Kuten Obrigado1 muistuttaa, Portugalissa on laki, joka säätelee kaupantekoa.

        Onko nyt niin, että suomalaiset myyjät "huijaavat" suomalaisia ostajia? Tällä palstalla vierailevia hyödyttävät vain seikkaperäiset selostukset väitetyistä huijauksista. Epämääräisistä varoituksista ei ole käytännön hyötyä.


      • Eskoz
        masseur kirjoitti:

        ... mikäli yhtään tunnen nimimerkki Obrigado1:stä. Kysymyksessä on todennäköisesti kokenut Madeiran kävijä.

        Kaupassa kuin kaupassa on tärkeää paneutua sopimusehtoihin. Monella suomalaisilla matkailupalstoilla varoitellaan huijauksista. Osa niistä lienee todellisia. Hyvin paljon n.s. huijausten joukossa on kuitenkin tapauksia, jotka väärin ymmärtämisestä, väärästä tulkinnasta tai siitä, että kirjoittajat eivät ole perehtyneet asiaan ennen sitoumuksen tekemistä.

        Suomalaisen kulttuurin mukaan näyttää olevaa ihan hirveää, jopa erittäin häpeällistä, tulla huijatuksi, vaikka huijauksen rahallinen merkitys olisikin mitätön. Luulenpa vain, että moni suomalainen väittää tulleensä huijatuksi pelkästään siksi, että hän on ymmärtänyt jonkin asian väärin. Maailma kun etenkin Suomen ukopuolella on niin kovin kavala...

        Lomaosake/time sharing- kuten kaikissa muissakin vastaavissa kaupoissa kannattaa olla tarkkana. Minä en ostaisi mitään tämän tyyppistä omaisuutta tai oikeutta konsultoimatta aiheesta kokenutta juristia.

        Me ostimme kiinteistön Azoreilla Portugalissa, jossa nyt asumme, niin käytimme kaupanteossa konsultteina juristia ja insinööriä. Olen ollut portugalilaisten tekemisissä vuodesta -94 lähtien enkä ole kertaakaan joutunut edes huijausyrityksen kohteeksi.

        Kuten Obrigado1 muistuttaa, Portugalissa on laki, joka säätelee kaupantekoa.

        Onko nyt niin, että suomalaiset myyjät "huijaavat" suomalaisia ostajia? Tällä palstalla vierailevia hyödyttävät vain seikkaperäiset selostukset väitetyistä huijauksista. Epämääräisistä varoituksista ei ole käytännön hyötyä.

        Joka Madeiran matkalla oppaat heti linja-autossa varoittelevat näistä "kauppiaista" joiden mukaan ei parane mennä mukaan jos ei tarkoituksella ole ostaa lomaosaketta tai millä nimellä niitä kutsutaan. En usko oppaiden sen johdosta niin kertovan että olisi pois heidän asiakkaista koska olematon määrä niitä myydään matkoihin nähden. Ehkä tämä oppaiden negatiivisuus johtuu myyjien hyökkäävästä myyntitavasta joka pilaa asiakkaiden loman. Eräskin suomalainen myyjä alkoi tutulle inttämään "oletko noin köyhä ettet pysty ostaamaan" kun kauppoja ei syntynyt. Oppaathan kuulee juuri nämä negatiiviset kertomukset kun puolipäivää vietetään esittelytilaisuudessa.


      • Kokemus opettaa
        Eskoz kirjoitti:

        Joka Madeiran matkalla oppaat heti linja-autossa varoittelevat näistä "kauppiaista" joiden mukaan ei parane mennä mukaan jos ei tarkoituksella ole ostaa lomaosaketta tai millä nimellä niitä kutsutaan. En usko oppaiden sen johdosta niin kertovan että olisi pois heidän asiakkaista koska olematon määrä niitä myydään matkoihin nähden. Ehkä tämä oppaiden negatiivisuus johtuu myyjien hyökkäävästä myyntitavasta joka pilaa asiakkaiden loman. Eräskin suomalainen myyjä alkoi tutulle inttämään "oletko noin köyhä ettet pysty ostaamaan" kun kauppoja ei syntynyt. Oppaathan kuulee juuri nämä negatiiviset kertomukset kun puolipäivää vietetään esittelytilaisuudessa.

        Kaipaillaan konkreettisia esimerkkejä. Tässä yksi kokemus, joka alkoi siitä, kun viime vuoden Matkamessuilla tartuin ”messujen parhaaseen tarjoukseen” eli ostin viikon Madeiran Royal Savoysta 350 eurolla, lisäehtona osallistuminen 2 tunnin esittelyyn. Menimme siis sopimuksen mukaisesti esittelyyn. En kiinnostunut Royal Savoysta. Yksi idea oli kuitenkin alkanut itää: aikaosuusasunto-oikeuden ostamalla pääsisin jäseneksi myös Interval Internationaliin, tietysti eri vuosimaksua vastaan. Sen kautta minulla olisi mahdollisuus ostaa vaikka kerran kuussa halvalla hotelliviikkoja mistä tahansa eri puolilta maailmaa. Tätä kautta voisin myös myydä hyvällä hinnalla oman osuusviikkoni, jos en sitä itse haluaisi käyttää. (Olikohan logiikassa jotain outoa?)
        Toimistossa oli mikro, jonka nettisivuilta voin itse todeta, että tarjontaa löytyi parin sadan hintaluokassa vaikka kuinka. Viiden tunnin jälkeen ilmoitin, että nyt on pakko päästä syömään. Onnistuihan se, kun olin luvannut, että tunnin päästä taas tavattaisiin hotellin aulassa, jolloin kertoisin päätökseni. Silloin olin jo pikkusormeni antanut.
        Palatessa olin tehnyt päätökseni: jos vaimon talvilomaviikolla olisi vapaata nizzalaisessa hotellissa, jota Mika oli useaan otteeseen kehunut, tehtäisiin kaupat pienimmästä studiosta karnevaaliviikolla. Silloin osuus olisi helppo myydä ja hintakin oli vain 6200€, kun siitä olisi vähennetty osa siitä, mitä olimme majoituksestamme maksaneet. Satu oli kyllä sanonut, että se hyvitettäisiin kokonaan, mutta mitäs pienistä.
        Mika yritti tavoittaa puhelimella henkilöä, joka tiesi Nizzan varaustilanteen. Nyt kävi niin ikävästi, että häntä ei saatu kiinni, mutta eihän me nyt olla mitään nipottajia, kun oli se moneen kertaan esitetty 10 päivän peruutusoikeuskin. Lyötiin kättä päälle ja lähdettiin kirjoittamaan paperit kuntoon ja vinguttamaan Visaa 10% käsirahan verran. Virhe oli, että minulla oli mukana vain Debit-kortti, jolloin raha meni tililtä heti. Sopimukseen eivät nimeään pistäneet suomalaiset myyjät, vaan sen allekirjoitti Membership Services Manager Juan-Carlos Chambers.
        Kotiin tultuamme aloin heti varmistaa Nizzan hotellia vaimon talvilomaksi. Ei löytynyt sille viikolle ja lähiviikoillakin hinnat olivat 500-600 tietämissä. No katsotaanpa muita vaihtoehtoja. Kolme seuraavaa iltaa hain Intervalista sopivaa hotellia aamupuolelle yötä. Hain Ranskasta, Italiasta, Kroatiasta, Unkarista, Maltalta. Tarjonta oli yllättävän köyhää siihen nähden, että kohteita pitäisi olla 2000 hotellia 95 eri maassa. Esim. Unkarin ainoa kohde oli 30 km Budapestista, Kroatiassa on yksi kohde, se on saaressa, Ainoa, joka olisi sopinut oli Maltalla hintaan 350€, mutta sinne ei löytynyt mitään järkeviä lentoja, joten lopputulos olisi ollut yli 1000 €/viikko, kuten kaikissa muissakin. Kaiken kaikkiaan tässä vaiheessa huomasi, että kysymys ei ole vain hotellista; on myös löydettävä sopivat lennot. Neljäntenä aamuna herätessäni päätökseni oli valmis: minä peruutan sopimuksen. Jo aamupäivällä vein peruutuksen postiin, kirjattuna, vastaanottotodistuksella, kuten vaatimus oli. Peruutusaikaa oli vielä jäljellä neljä päivää. Jäin odottelemaan. Kuittaus kirjeestä tuli aikanaan, mitään muuta ei tullut. Muutaman viikon jälkeen lähetin kysymyksen suomalaisille yhdyshenkilöille, ensin tekstiviestinä, sitten sähköpostina. Kumpaankaan ei tullut koskaan vastausta, vaikka molemmat numerot ja osoitteet olivat aikaisemmin toimineet. Sitten lähetin toimiston yleiseen sähköpostiin tiedustelun suomeksi. Se herätti uteliaisuutta sen verran, että Sadulta oli pyydetty käännös englanniksi. Tähän sitten vastasi Henry Veldhoen, Contracts Manager, joka kertoi, että asiani oli käsitelty ja lähetetty eteenpäin käsirahan palauttamista varten. Tähän kuulemma normaalisti menee neljä viikkoa. Lisäksi hän kertoi, että Royal Savoy Resort on yli 100 vuotta vanha eikä ollut koskaan tehnyt mitään laitonta, ei palkannut huijareita eikä epäonnistunut peruutusrahojen palautuksessa. Mitäpä siihen on sanomista. Tämä meili tuli 25.5.2010. Olin lähettänyt peruutuksen 18.2.2010. Syyskuun kolmantena lähetin taas tiedustelun ja varmuudeksi uudestaan pankki- ym yhteystietoni. Ei ole tullut vastausta eikä rahoja. Tänään on 11 kuukautta peruutuksesta. Hölmöilin, otin riskin ja olen tyytyväinen, että pakitin ajoissa ja sain rajattua vahingon 600 euroon. Portugalin laki on tiukka, mutta pelimies tietää, että kukaan ei lähde Madeiralle käymään oikeutta 600 euron takia.
        Merkkimäärän rajoituksen takia jouduin nyt jättämään myyntitilanteen ja kohteen kommentoimisen pois. Ehkä tässä nyt on kuitenkin se kiistattomin osa.


      • obrigado1
        Kokemus opettaa kirjoitti:

        Kaipaillaan konkreettisia esimerkkejä. Tässä yksi kokemus, joka alkoi siitä, kun viime vuoden Matkamessuilla tartuin ”messujen parhaaseen tarjoukseen” eli ostin viikon Madeiran Royal Savoysta 350 eurolla, lisäehtona osallistuminen 2 tunnin esittelyyn. Menimme siis sopimuksen mukaisesti esittelyyn. En kiinnostunut Royal Savoysta. Yksi idea oli kuitenkin alkanut itää: aikaosuusasunto-oikeuden ostamalla pääsisin jäseneksi myös Interval Internationaliin, tietysti eri vuosimaksua vastaan. Sen kautta minulla olisi mahdollisuus ostaa vaikka kerran kuussa halvalla hotelliviikkoja mistä tahansa eri puolilta maailmaa. Tätä kautta voisin myös myydä hyvällä hinnalla oman osuusviikkoni, jos en sitä itse haluaisi käyttää. (Olikohan logiikassa jotain outoa?)
        Toimistossa oli mikro, jonka nettisivuilta voin itse todeta, että tarjontaa löytyi parin sadan hintaluokassa vaikka kuinka. Viiden tunnin jälkeen ilmoitin, että nyt on pakko päästä syömään. Onnistuihan se, kun olin luvannut, että tunnin päästä taas tavattaisiin hotellin aulassa, jolloin kertoisin päätökseni. Silloin olin jo pikkusormeni antanut.
        Palatessa olin tehnyt päätökseni: jos vaimon talvilomaviikolla olisi vapaata nizzalaisessa hotellissa, jota Mika oli useaan otteeseen kehunut, tehtäisiin kaupat pienimmästä studiosta karnevaaliviikolla. Silloin osuus olisi helppo myydä ja hintakin oli vain 6200€, kun siitä olisi vähennetty osa siitä, mitä olimme majoituksestamme maksaneet. Satu oli kyllä sanonut, että se hyvitettäisiin kokonaan, mutta mitäs pienistä.
        Mika yritti tavoittaa puhelimella henkilöä, joka tiesi Nizzan varaustilanteen. Nyt kävi niin ikävästi, että häntä ei saatu kiinni, mutta eihän me nyt olla mitään nipottajia, kun oli se moneen kertaan esitetty 10 päivän peruutusoikeuskin. Lyötiin kättä päälle ja lähdettiin kirjoittamaan paperit kuntoon ja vinguttamaan Visaa 10% käsirahan verran. Virhe oli, että minulla oli mukana vain Debit-kortti, jolloin raha meni tililtä heti. Sopimukseen eivät nimeään pistäneet suomalaiset myyjät, vaan sen allekirjoitti Membership Services Manager Juan-Carlos Chambers.
        Kotiin tultuamme aloin heti varmistaa Nizzan hotellia vaimon talvilomaksi. Ei löytynyt sille viikolle ja lähiviikoillakin hinnat olivat 500-600 tietämissä. No katsotaanpa muita vaihtoehtoja. Kolme seuraavaa iltaa hain Intervalista sopivaa hotellia aamupuolelle yötä. Hain Ranskasta, Italiasta, Kroatiasta, Unkarista, Maltalta. Tarjonta oli yllättävän köyhää siihen nähden, että kohteita pitäisi olla 2000 hotellia 95 eri maassa. Esim. Unkarin ainoa kohde oli 30 km Budapestista, Kroatiassa on yksi kohde, se on saaressa, Ainoa, joka olisi sopinut oli Maltalla hintaan 350€, mutta sinne ei löytynyt mitään järkeviä lentoja, joten lopputulos olisi ollut yli 1000 €/viikko, kuten kaikissa muissakin. Kaiken kaikkiaan tässä vaiheessa huomasi, että kysymys ei ole vain hotellista; on myös löydettävä sopivat lennot. Neljäntenä aamuna herätessäni päätökseni oli valmis: minä peruutan sopimuksen. Jo aamupäivällä vein peruutuksen postiin, kirjattuna, vastaanottotodistuksella, kuten vaatimus oli. Peruutusaikaa oli vielä jäljellä neljä päivää. Jäin odottelemaan. Kuittaus kirjeestä tuli aikanaan, mitään muuta ei tullut. Muutaman viikon jälkeen lähetin kysymyksen suomalaisille yhdyshenkilöille, ensin tekstiviestinä, sitten sähköpostina. Kumpaankaan ei tullut koskaan vastausta, vaikka molemmat numerot ja osoitteet olivat aikaisemmin toimineet. Sitten lähetin toimiston yleiseen sähköpostiin tiedustelun suomeksi. Se herätti uteliaisuutta sen verran, että Sadulta oli pyydetty käännös englanniksi. Tähän sitten vastasi Henry Veldhoen, Contracts Manager, joka kertoi, että asiani oli käsitelty ja lähetetty eteenpäin käsirahan palauttamista varten. Tähän kuulemma normaalisti menee neljä viikkoa. Lisäksi hän kertoi, että Royal Savoy Resort on yli 100 vuotta vanha eikä ollut koskaan tehnyt mitään laitonta, ei palkannut huijareita eikä epäonnistunut peruutusrahojen palautuksessa. Mitäpä siihen on sanomista. Tämä meili tuli 25.5.2010. Olin lähettänyt peruutuksen 18.2.2010. Syyskuun kolmantena lähetin taas tiedustelun ja varmuudeksi uudestaan pankki- ym yhteystietoni. Ei ole tullut vastausta eikä rahoja. Tänään on 11 kuukautta peruutuksesta. Hölmöilin, otin riskin ja olen tyytyväinen, että pakitin ajoissa ja sain rajattua vahingon 600 euroon. Portugalin laki on tiukka, mutta pelimies tietää, että kukaan ei lähde Madeiralle käymään oikeutta 600 euron takia.
        Merkkimäärän rajoituksen takia jouduin nyt jättämään myyntitilanteen ja kohteen kommentoimisen pois. Ehkä tässä nyt on kuitenkin se kiistattomin osa.

        Hyvä ystäväni osti 2007 Royal Savoyn hotellin asumisoikeus viikon.Ilmoitti,että tallentaa v.2008 viikkonsa vuodelle 2009,jolloin voi olla v2009 2viikkoa.Tarkoittaa 2008 tallennettu viikko v2009 oma perusviikko.Jostain syystä tallennettua viikkoa ei ollut kirjautunut keskusvaramoon.Sähköpostidokumentit oli tallella.Tämä Mika on sählännyt ennenkin ja luvannut kaikkea.Kun ystäväni meni omalla viikolla vaimonsa kanssa Hotelliin niin vaati tapaamista naamakkain eli face to face .Tällöin ei Mikaa näkynyt vaan asian hoiti suomalainen naishenkilö ja Royal Savoy kun oli täys puukattu,hoitivat lisäviikon kilpailijaketjusta Pestanasta talletusviikon hintaan.Asia hoitui,mutta kovan väännön kautta. Tämä ystäväni liikemies ei arvostanut Mikan tapaa hoitaa asioita.
        Joulunvieton jouduin itse osittain perumaan tyttäreni sairauden takia.Koko perhe piti lähteä,mutta mentiin poikani kanssa kahden.Hyvitykset kahden henkilön peruutuksesta,hoidettiin meille mallikkaasti Viplennot/Pestana. Toimii!!!


      • Nro 2 pubista
        obrigado1 kirjoitti:

        Hyvä ystäväni osti 2007 Royal Savoyn hotellin asumisoikeus viikon.Ilmoitti,että tallentaa v.2008 viikkonsa vuodelle 2009,jolloin voi olla v2009 2viikkoa.Tarkoittaa 2008 tallennettu viikko v2009 oma perusviikko.Jostain syystä tallennettua viikkoa ei ollut kirjautunut keskusvaramoon.Sähköpostidokumentit oli tallella.Tämä Mika on sählännyt ennenkin ja luvannut kaikkea.Kun ystäväni meni omalla viikolla vaimonsa kanssa Hotelliin niin vaati tapaamista naamakkain eli face to face .Tällöin ei Mikaa näkynyt vaan asian hoiti suomalainen naishenkilö ja Royal Savoy kun oli täys puukattu,hoitivat lisäviikon kilpailijaketjusta Pestanasta talletusviikon hintaan.Asia hoitui,mutta kovan väännön kautta. Tämä ystäväni liikemies ei arvostanut Mikan tapaa hoitaa asioita.
        Joulunvieton jouduin itse osittain perumaan tyttäreni sairauden takia.Koko perhe piti lähteä,mutta mentiin poikani kanssa kahden.Hyvitykset kahden henkilön peruutuksesta,hoidettiin meille mallikkaasti Viplennot/Pestana. Toimii!!!

        Jos on tarvetta löytää joku näistä "lomaosake"hemmoista face to face niin senkun menee Kakkoseen hotelli Carltonin (nyk. Pestana Carlton?) edustalla tuossa iltapuoleen klo 17 jälkeen, sieltä ne kaikki yleensä löytyy kuka enemmän kuka vähemmän maistissa. Jos ei henkilökunta tiedä missä ovat niin paikallinen "mafiapomo" Carlos kyllä tietää, tai löytää.

        Madeira on tosi pieni saari...


      • Kokemus opettaa
        Nro 2 pubista kirjoitti:

        Jos on tarvetta löytää joku näistä "lomaosake"hemmoista face to face niin senkun menee Kakkoseen hotelli Carltonin (nyk. Pestana Carlton?) edustalla tuossa iltapuoleen klo 17 jälkeen, sieltä ne kaikki yleensä löytyy kuka enemmän kuka vähemmän maistissa. Jos ei henkilökunta tiedä missä ovat niin paikallinen "mafiapomo" Carlos kyllä tietää, tai löytää.

        Madeira on tosi pieni saari...

        Täytyypä vielä palata näihin konkreettisiin kokemuksiin. Vasta nyt, kun näiden keskustelujen myötä taas kiinnostuin aiheesta, totesin että minähän olen yksikäsitteisesti rikoksen uhri. Kuluttajansuojalain 1162/1997 10 luvun 13 pykälä kieltää myyjää ottamasta peruutusaikana vastaan mitään kauppahintaan kuuluvaa suoritusta tai sen osaa. Tämä määräys on voimassa koko ETA-alueella. Vaikka minä en ollut tästä tietoinen kauppaa tehdessäni, on myyjien oltava tietoisia näin oleellisesta määräyksestä. Edellä mainittu Mika Isoniemi laati itsenäisesti maksuohjelman käsirahoineen ja kun kaikki oli kirjattu, sanoi, että nyt sitten tarvitaan sitä korttia (Visa). Samoin kukaan edellä mainituista henkilöistä ei ole voinut olla tietämätön sen paremmin laista kuin minun maksamastani suorituksesta. Edellä pitkässä kirjoituksessa kerrotut Contracts Manager Henry Veldhoenin vakuuttelut alkavat asettua oikeaan arvoonsa. Mitä voimme tästä päätellä Madeiran Royal Savoy Resortista ja sen myyjistä. Vaikea heidän on kenenkään vältellä huijarin leimaa julkisivussaan. Toisaalta, ainahan herkkäuskoista on jymäytetty, mitäs läksit!


      • uteliaisuus heräsi
        Kokemus opettaa kirjoitti:

        Täytyypä vielä palata näihin konkreettisiin kokemuksiin. Vasta nyt, kun näiden keskustelujen myötä taas kiinnostuin aiheesta, totesin että minähän olen yksikäsitteisesti rikoksen uhri. Kuluttajansuojalain 1162/1997 10 luvun 13 pykälä kieltää myyjää ottamasta peruutusaikana vastaan mitään kauppahintaan kuuluvaa suoritusta tai sen osaa. Tämä määräys on voimassa koko ETA-alueella. Vaikka minä en ollut tästä tietoinen kauppaa tehdessäni, on myyjien oltava tietoisia näin oleellisesta määräyksestä. Edellä mainittu Mika Isoniemi laati itsenäisesti maksuohjelman käsirahoineen ja kun kaikki oli kirjattu, sanoi, että nyt sitten tarvitaan sitä korttia (Visa). Samoin kukaan edellä mainituista henkilöistä ei ole voinut olla tietämätön sen paremmin laista kuin minun maksamastani suorituksesta. Edellä pitkässä kirjoituksessa kerrotut Contracts Manager Henry Veldhoenin vakuuttelut alkavat asettua oikeaan arvoonsa. Mitä voimme tästä päätellä Madeiran Royal Savoy Resortista ja sen myyjistä. Vaikea heidän on kenenkään vältellä huijarin leimaa julkisivussaan. Toisaalta, ainahan herkkäuskoista on jymäytetty, mitäs läksit!

        Hei, sinä "Kokemus opettaa" !
        Toivottavasti saat asian järjestymään, turvaudu vaikka kuluttaja-asiamieheen.
        Kiinnostuin siitä, että mitä oikeastaan ostit tuolla 6200 euron hinnalla? Oliko se jokin "osake" tai viikko-osuus tiettyyn hotelliin (Royal Savoy) vai ylipäätään jokin klubin jäsenyys? Mitä sait rahan / etumaksun vastineeksi - vai missä vaiheessa olisit saanut jonkinlaisen osakekirjan tai muuta konkreettista rahasi vasyineeksi? Ymmärsin että tämän osuutesi (tai mikä nyt onkaan nimeltään) voisi myydä eteenpäin? Vakuuteltiinko sinulle, että siitä voisi jopa saada jotain voittoa vai onko tämän jäsenyyden idea vain tuottaa omistajalleen omistusaikana iloa / hyötyä / lomailua - vai onko se myyjän mielestä myöskin sijoitus, josta voi saada rahansa takaisin tai jopa voittoa?


      • Varovainen matkailij
        uteliaisuus heräsi kirjoitti:

        Hei, sinä "Kokemus opettaa" !
        Toivottavasti saat asian järjestymään, turvaudu vaikka kuluttaja-asiamieheen.
        Kiinnostuin siitä, että mitä oikeastaan ostit tuolla 6200 euron hinnalla? Oliko se jokin "osake" tai viikko-osuus tiettyyn hotelliin (Royal Savoy) vai ylipäätään jokin klubin jäsenyys? Mitä sait rahan / etumaksun vastineeksi - vai missä vaiheessa olisit saanut jonkinlaisen osakekirjan tai muuta konkreettista rahasi vasyineeksi? Ymmärsin että tämän osuutesi (tai mikä nyt onkaan nimeltään) voisi myydä eteenpäin? Vakuuteltiinko sinulle, että siitä voisi jopa saada jotain voittoa vai onko tämän jäsenyyden idea vain tuottaa omistajalleen omistusaikana iloa / hyötyä / lomailua - vai onko se myyjän mielestä myöskin sijoitus, josta voi saada rahansa takaisin tai jopa voittoa?

        Minäkin pysähdyin tämän vuoden matkamessuilla tälle tiskille, luulin hotellin välittäjäksi, koska alkuun ei mitenkään käynyt ilmi että myyvätkin jotain lomaosakkeita. Sitten kuulin että edullista majoitusta olisi tarjolla Madeiralta, mutta edellytyksenä osallistuminen johonkin esittelyyn - ja kuulemma näitä esiteltäviä kohteita ei ole vielä edes rakennettu! Peräydyin takavasemmalle...


      • obrigado1
        Varovainen matkailij kirjoitti:

        Minäkin pysähdyin tämän vuoden matkamessuilla tälle tiskille, luulin hotellin välittäjäksi, koska alkuun ei mitenkään käynyt ilmi että myyvätkin jotain lomaosakkeita. Sitten kuulin että edullista majoitusta olisi tarjolla Madeiralta, mutta edellytyksenä osallistuminen johonkin esittelyyn - ja kuulemma näitä esiteltäviä kohteita ei ole vielä edes rakennettu! Peräydyin takavasemmalle...

        Savoyn maineelle ei tee kovin hyvää kun ottaa huomioon,että on myytävä uutta Savoyta,jossa on vain vanhan Savoyn tontti paikalla.Minä tein vaimoni kanssa PestanaPromenadeen v2008 kaupan 15v. 1viikko ja tällöin oli työkoneet työmaalla.Ostettiin tavallaan ei mitään.Seuraavana päivänä hirveä ostokrapula.että mitä tuli tehtyä.Sain vahvistusta entiseltä asiakkaaltani,joka oli sattumalta Madeiralla samaan aikaan.Hänellä oli 10vuoden kokemus Pestanan "omistajana".Suositteli ja rauhoitteli meidän ratkaisua.Meillä on toiminut kaikki pilkulleen niin kuin oli luvattu ja vähän enemmänkin.Nyt joulunakin Anitta kysyi useampaan kertaan onko kaikki hyvin,onko toivomuksia jne.ESKOZILLE kertoisin,että Promenadessa oli 80 suomalaista "omistajaa" jouluviikolla.Promenade myytiin hyvin Suomalaisia n800henk.Näihin aikoihin Finnmatkat lopetti Madeiran matkakohteenaan.En tiedä syitä,mutta samaan ajankohtaan vaan sattui.


      • kyselee tyhmiä?
        obrigado1 kirjoitti:

        Savoyn maineelle ei tee kovin hyvää kun ottaa huomioon,että on myytävä uutta Savoyta,jossa on vain vanhan Savoyn tontti paikalla.Minä tein vaimoni kanssa PestanaPromenadeen v2008 kaupan 15v. 1viikko ja tällöin oli työkoneet työmaalla.Ostettiin tavallaan ei mitään.Seuraavana päivänä hirveä ostokrapula.että mitä tuli tehtyä.Sain vahvistusta entiseltä asiakkaaltani,joka oli sattumalta Madeiralla samaan aikaan.Hänellä oli 10vuoden kokemus Pestanan "omistajana".Suositteli ja rauhoitteli meidän ratkaisua.Meillä on toiminut kaikki pilkulleen niin kuin oli luvattu ja vähän enemmänkin.Nyt joulunakin Anitta kysyi useampaan kertaan onko kaikki hyvin,onko toivomuksia jne.ESKOZILLE kertoisin,että Promenadessa oli 80 suomalaista "omistajaa" jouluviikolla.Promenade myytiin hyvin Suomalaisia n800henk.Näihin aikoihin Finnmatkat lopetti Madeiran matkakohteenaan.En tiedä syitä,mutta samaan ajankohtaan vaan sattui.

        Mutta mitenkäs jos on ostanut käyttöoikeuden vaikka 15 vuodeksi kuten Obrigado, niin jos omistaja kuolee vaikkapa parin vuoden kuluttua, mitä tapahtuu seuraavien noin 10n vuoden aikana? Saako perikunta jotakin? Voiko sen muuttaa rahaksi, ilmoittaa perunkirjoituksessa? Onko se ihan aineetonta omistamista, "aikaa", vai onko sillä jokin rahallinen myyntiarvo? Vai meneekö ihan hyväntekeväisyyteen?


      • Kokemus opettaa
        kyselee tyhmiä? kirjoitti:

        Mutta mitenkäs jos on ostanut käyttöoikeuden vaikka 15 vuodeksi kuten Obrigado, niin jos omistaja kuolee vaikkapa parin vuoden kuluttua, mitä tapahtuu seuraavien noin 10n vuoden aikana? Saako perikunta jotakin? Voiko sen muuttaa rahaksi, ilmoittaa perunkirjoituksessa? Onko se ihan aineetonta omistamista, "aikaa", vai onko sillä jokin rahallinen myyntiarvo? Vai meneekö ihan hyväntekeväisyyteen?

        Paljon hyviä kysymyksiä, joihin yritän vastata yhteenvedonomaisesti: Ostin pilvilinnan, joka sisälsi suurin piirtein kaiken sen positiivisen, mitä ”uteliaisuus heräsi” luettelee. Nyt kun luen papereita, joita olen allekirjoittanut, minulla on oikeus ”käyttää majoitusyksikköä vuosittain sovitulla viikolla siihen saakka kunnes hänen oikeutensa siihen tämän sopimuksen mukaisesti päättyy. Varaus alkaa kello 16.00 saapumispäivänä ja päättyy klo 10.00 viimeisenä oleskelupäivänä. ”(Lainaus suoraan sopimusehdoista). Eli käytännössä tämä 6200 € olisi ollut ennakkomaksu yhden tietyn pienen hotellihuoneen 10 käyttökerrasta Royal Savoyssa. Lisäksi olisin vuosittain maksanut hoitovastiketta n. 400€ indeksikorjaus. (mikähän tulee olemaan inflaatio Portugalissa seuraavien 10 vuoden aikana). Jos haluaisin vaihtaa viikkoni toiseen aikaan tai paikkaan maksaisin n. 150 € vaihtomaksua. Kymmenen vuoden jälkeen minulla olisi muistot. Minulla olisi oikeus siirtää tai luovuttaa oikeuteni, mutta ”myyjä ei takaa minkäänlaista oikeuksien välitys- tai uudelleenmyyntipalvelua”. Eli ilmeisesti oikeus sitten siirtyisi perikunnalle. Täytyy vaan olla tarkkana hoitovastikkeen maksamisen kanssa, sillä myöhästymisseuraamukset ovat hirveät. Mitään osakekirjaa ei ole. On ”Asiakirja aikaosuusasunto-oikeudesta”, ”Royal Savoy lomakerhon jäsenhakemus” ja Royal Savoy Vacation Clubin nimissä annettu kuitti käsirahasta, jossa maksuohjelma loppuhinnalle, sekä kolmesivuinen inventaariluettelo huoneen irtaimistosta, (sisältäen mm. pullonavaajan, ison ja pienen tuhkakupin, saippuakupin jne.) Näistä siis vastaisin, mutta mitään en omistaisi. Näkyypä olevan Lomakerhon toimipaikka British Virgin Islands ja ”toimii Brittiläisten Neitsytsaarten lakien alaisuudessa”. Sen olen oppinut ja päättänyt, että kun seuraavan kerran annan itseäni huijata, en maksa Visa Debitillä :-)


      • obrigado1
        kyselee tyhmiä? kirjoitti:

        Mutta mitenkäs jos on ostanut käyttöoikeuden vaikka 15 vuodeksi kuten Obrigado, niin jos omistaja kuolee vaikkapa parin vuoden kuluttua, mitä tapahtuu seuraavien noin 10n vuoden aikana? Saako perikunta jotakin? Voiko sen muuttaa rahaksi, ilmoittaa perunkirjoituksessa? Onko se ihan aineetonta omistamista, "aikaa", vai onko sillä jokin rahallinen myyntiarvo? Vai meneekö ihan hyväntekeväisyyteen?

        Arvohan pienenee käyttövuosien vähentyessä.Kuoleman tapauksessa kuolinpesä voi ilmoittaa kuka tai ketkä jatkavat asumisoikeuden käyttöä.Eläessäänkin voi myydä asumisoikeuden ilmoittamalla uudet oikeudenhaltijat.Myös Pestana hoitaa haluttaessa
        myymisen ottaen 20% myyntipalkkion.Kuoleman tapauksessa kuolintodistus olisi selvyyden vuoksi hyvä toimittaa,sekä kunnollinen sopimuspaperijäljennös,koska luovuttaa voi myös kuolinpesään kuulumattomalle esim.lähipiirin tuttavalle.Myyntiarvo määräytyy sen mukaan mikä on markkinahinta ja paljonko on käyttövuosia jäljellä.Tietysti voi halutessaan myös ostaa lisää esim.jos on 5v.1viikko voi ostaa 5v.vuotta lisää ja lisätä esim.5v.2viikkoa.Edellyttäen,että on vapaata viikkoa myynnissä.
        Perunkirjoituksessa ei tarvitse ilmoittaa.koska Tämä ei ole omistusosake.


      • Taavi22
        Kokemus opettaa kirjoitti:

        Paljon hyviä kysymyksiä, joihin yritän vastata yhteenvedonomaisesti: Ostin pilvilinnan, joka sisälsi suurin piirtein kaiken sen positiivisen, mitä ”uteliaisuus heräsi” luettelee. Nyt kun luen papereita, joita olen allekirjoittanut, minulla on oikeus ”käyttää majoitusyksikköä vuosittain sovitulla viikolla siihen saakka kunnes hänen oikeutensa siihen tämän sopimuksen mukaisesti päättyy. Varaus alkaa kello 16.00 saapumispäivänä ja päättyy klo 10.00 viimeisenä oleskelupäivänä. ”(Lainaus suoraan sopimusehdoista). Eli käytännössä tämä 6200 € olisi ollut ennakkomaksu yhden tietyn pienen hotellihuoneen 10 käyttökerrasta Royal Savoyssa. Lisäksi olisin vuosittain maksanut hoitovastiketta n. 400€ indeksikorjaus. (mikähän tulee olemaan inflaatio Portugalissa seuraavien 10 vuoden aikana). Jos haluaisin vaihtaa viikkoni toiseen aikaan tai paikkaan maksaisin n. 150 € vaihtomaksua. Kymmenen vuoden jälkeen minulla olisi muistot. Minulla olisi oikeus siirtää tai luovuttaa oikeuteni, mutta ”myyjä ei takaa minkäänlaista oikeuksien välitys- tai uudelleenmyyntipalvelua”. Eli ilmeisesti oikeus sitten siirtyisi perikunnalle. Täytyy vaan olla tarkkana hoitovastikkeen maksamisen kanssa, sillä myöhästymisseuraamukset ovat hirveät. Mitään osakekirjaa ei ole. On ”Asiakirja aikaosuusasunto-oikeudesta”, ”Royal Savoy lomakerhon jäsenhakemus” ja Royal Savoy Vacation Clubin nimissä annettu kuitti käsirahasta, jossa maksuohjelma loppuhinnalle, sekä kolmesivuinen inventaariluettelo huoneen irtaimistosta, (sisältäen mm. pullonavaajan, ison ja pienen tuhkakupin, saippuakupin jne.) Näistä siis vastaisin, mutta mitään en omistaisi. Näkyypä olevan Lomakerhon toimipaikka British Virgin Islands ja ”toimii Brittiläisten Neitsytsaarten lakien alaisuudessa”. Sen olen oppinut ja päättänyt, että kun seuraavan kerran annan itseäni huijata, en maksa Visa Debitillä :-)

        Kiitoksia, kerrankin joku kirjoittaa mitä tuo homma oikein on. Siis maksaa viikosta vuodessa tällä hetkellä 6000/10 ja 400 euroa vuosimaksua= 1000 euroa viikon lomailusta HUH!
        Käyn useamman kerran vuodesta Madeiralla ja oleskelen 2-3 viikkoa kerralla. Noin kovaa maksua en ole koskaan joutunut maksamaan vaikka asun 4-5 tähden hotelleissa. Lennot kuitenkin maksaa melkoisesti ja osuuko viikko-osakkeen vaihtopäivä juuri sille päivälle kun suoria lentoja on. Kyllä vielä kuljen silloin kun haluan ja täydellä palvelulla alusta loppuun.
        Usein olen saanut tosi edullisia matkoja äkkilähdöillä.


      • Mielenkiint.keskust.
        obrigado1 kirjoitti:

        Arvohan pienenee käyttövuosien vähentyessä.Kuoleman tapauksessa kuolinpesä voi ilmoittaa kuka tai ketkä jatkavat asumisoikeuden käyttöä.Eläessäänkin voi myydä asumisoikeuden ilmoittamalla uudet oikeudenhaltijat.Myös Pestana hoitaa haluttaessa
        myymisen ottaen 20% myyntipalkkion.Kuoleman tapauksessa kuolintodistus olisi selvyyden vuoksi hyvä toimittaa,sekä kunnollinen sopimuspaperijäljennös,koska luovuttaa voi myös kuolinpesään kuulumattomalle esim.lähipiirin tuttavalle.Myyntiarvo määräytyy sen mukaan mikä on markkinahinta ja paljonko on käyttövuosia jäljellä.Tietysti voi halutessaan myös ostaa lisää esim.jos on 5v.1viikko voi ostaa 5v.vuotta lisää ja lisätä esim.5v.2viikkoa.Edellyttäen,että on vapaata viikkoa myynnissä.
        Perunkirjoituksessa ei tarvitse ilmoittaa.koska Tämä ei ole omistusosake.

        Kyllä ihan hyviä viestejä ollut tässä ketjussa ja etenkin arvostan yhden kirjoittajan rehellisyyttä ja avoimuutta kertoessaan omista "seikkailuistaan". Kaikki ei kehtaa tunnustaa tehneensä tyhmyyksiä , joten on terveellistä lukea asioista monta puolta. Aivan vilpittömästi toivon että hän saa rahansa pois tuolta firmalta, iha ihmettelempä miten prosessi voi kestää noin kauan, jos kerran vastapuolikin on myöntänyt saatavien oikeellisuuden. Ja hyvä muistutus taas, että se luottokortti (credit) on paras apuväline tällaisissa maksuissa, koska sitten voi jättää riitelemisen luottokorttifirman huoleksi. Mutta vaikka rahat olisivatkin menneet taivaan tuuliin, niin onneksi sentään "vain" 600 euroa - ja tällä tavalla kun pahat kielet nettisivuilla laulavat, niin vahinko vastapuolelle voi olla huikean paljon tuota heidän saamaansa "hyötyä" suurempi! Sitä toivon.


      • helmimaalis
        Mielenkiint.keskust. kirjoitti:

        Kyllä ihan hyviä viestejä ollut tässä ketjussa ja etenkin arvostan yhden kirjoittajan rehellisyyttä ja avoimuutta kertoessaan omista "seikkailuistaan". Kaikki ei kehtaa tunnustaa tehneensä tyhmyyksiä , joten on terveellistä lukea asioista monta puolta. Aivan vilpittömästi toivon että hän saa rahansa pois tuolta firmalta, iha ihmettelempä miten prosessi voi kestää noin kauan, jos kerran vastapuolikin on myöntänyt saatavien oikeellisuuden. Ja hyvä muistutus taas, että se luottokortti (credit) on paras apuväline tällaisissa maksuissa, koska sitten voi jättää riitelemisen luottokorttifirman huoleksi. Mutta vaikka rahat olisivatkin menneet taivaan tuuliin, niin onneksi sentään "vain" 600 euroa - ja tällä tavalla kun pahat kielet nettisivuilla laulavat, niin vahinko vastapuolelle voi olla huikean paljon tuota heidän saamaansa "hyötyä" suurempi! Sitä toivon.

        Voi,voi.Itselläni on useampi viikko.Olen ollut tyytyväinen.
        Kustannus on pieni osa,kun vertaa kotisuomen mökkikuluihin ja työhön,jota ei vaimon mielestä saa ulkoistaa.Heh meitä on monta kulkijaa.


      • Kokemus opettaa
        helmimaalis kirjoitti:

        Voi,voi.Itselläni on useampi viikko.Olen ollut tyytyväinen.
        Kustannus on pieni osa,kun vertaa kotisuomen mökkikuluihin ja työhön,jota ei vaimon mielestä saa ulkoistaa.Heh meitä on monta kulkijaa.

        Kun tämä keskustelu nyt taas toi asian mieleeni, lähetin vielä yhden emailin RS:ään. Liitteeksi pistin portugalinkielisen otteen direktiivistä, jossa mm. kielletään käsirahan ottaminen peruutusaikana. Tänään sain vastauksen, että rahojen pitäisi olla tililläni. Tarkistin asian ja totesin näin olevan. Nyt en siis enää voi väittää, ettei RS hoida velvoitteitaan. Ehkä tässä minun tapauksessani prosessi vain oli vähän pitkällisempi kuin yleensä. Minulle myös kerrottiin, että Royal Savoy ei pyydä käsirahaa, mutta jotkut asiakkaat tahtovat sellaisen maksaa luottamuksenosoituksena. Toivoisin, että myyjät osaisivat kertoa sen yhtä kauniisti suomeksi, kuin se nyt kerrottiin minulle englanniksi.

        Olen tässä ketjussa kertoillut paljon hölmöilyistäni. Toivon, että siitä on jollekin jotain hyötyä edes muistutuksena siitä, että varovainen kannattaa olla, paperit kannattaa lukea tarkkaan, muukin valmistautuminen voi olla hyödyllistä, kuten tutustuminen aikaosuusasuntoja koskevaan kuluttajansuojalakiin ja että vastuu viime kädessä kuitenkin on itsellä. Minä olen nyt hyvin tyytyväinen, sillä sain jo menetetyksi kirjaamani oppirahatkin takaisin.


      • The Vine Hotel
        Taavi22 kirjoitti:

        Kiitoksia, kerrankin joku kirjoittaa mitä tuo homma oikein on. Siis maksaa viikosta vuodessa tällä hetkellä 6000/10 ja 400 euroa vuosimaksua= 1000 euroa viikon lomailusta HUH!
        Käyn useamman kerran vuodesta Madeiralla ja oleskelen 2-3 viikkoa kerralla. Noin kovaa maksua en ole koskaan joutunut maksamaan vaikka asun 4-5 tähden hotelleissa. Lennot kuitenkin maksaa melkoisesti ja osuuko viikko-osakkeen vaihtopäivä juuri sille päivälle kun suoria lentoja on. Kyllä vielä kuljen silloin kun haluan ja täydellä palvelulla alusta loppuun.
        Usein olen saanut tosi edullisia matkoja äkkilähdöillä.

        Jos tuo tonni lennot on viikon loman hinta niin on se tosiaan kallis, onko tässä nyt faktat varmasti oikein? Kun tuolla oli mainintoja 15 viikon osuudestakin. Nimittäin tuolla lomaosakepalstalla oli esimerkki miten joku oli ollut puolisonsa kanssa viikon 5* hotellissa kokonaishintaan 1400 euroa. Siis hotelli JA lennot. Ja lentojahan varmaan ei saa 200 euroa / henkilö.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9254531#comment-46735764

        Edukkaat ja tasokkaat lomat kiinnostaisivat. RCI ja HCR on saaneet niin paljon kuraa niskaansa että niitä en enää mieti. Ja näyttää Interval olevan samaa porukkaa.Tähän mennessä on supersaver ja travellink tuntuneet parhailta. Ehkä köyhän on paras pysyä niissä.

        Kaiken kaikkiaan tämä on erittäin hyvä ketju. Kiitos nimimerkille Kokemus opettaa ja muille asiallisesta informaatiosta.


      • Mielenkiint. keskust
        Kokemus opettaa kirjoitti:

        Kun tämä keskustelu nyt taas toi asian mieleeni, lähetin vielä yhden emailin RS:ään. Liitteeksi pistin portugalinkielisen otteen direktiivistä, jossa mm. kielletään käsirahan ottaminen peruutusaikana. Tänään sain vastauksen, että rahojen pitäisi olla tililläni. Tarkistin asian ja totesin näin olevan. Nyt en siis enää voi väittää, ettei RS hoida velvoitteitaan. Ehkä tässä minun tapauksessani prosessi vain oli vähän pitkällisempi kuin yleensä. Minulle myös kerrottiin, että Royal Savoy ei pyydä käsirahaa, mutta jotkut asiakkaat tahtovat sellaisen maksaa luottamuksenosoituksena. Toivoisin, että myyjät osaisivat kertoa sen yhtä kauniisti suomeksi, kuin se nyt kerrottiin minulle englanniksi.

        Olen tässä ketjussa kertoillut paljon hölmöilyistäni. Toivon, että siitä on jollekin jotain hyötyä edes muistutuksena siitä, että varovainen kannattaa olla, paperit kannattaa lukea tarkkaan, muukin valmistautuminen voi olla hyödyllistä, kuten tutustuminen aikaosuusasuntoja koskevaan kuluttajansuojalakiin ja että vastuu viime kädessä kuitenkin on itsellä. Minä olen nyt hyvin tyytyväinen, sillä sain jo menetetyksi kirjaamani oppirahatkin takaisin.

        Tiedätkö, "kokemus opettaa" - luulen että rahat ovat palautuneet tilillesi siitä syystä, että olet kirjoittanut asiasta täällä palstalla!!?? Onko ne ilmestyneet siis ihan näinä päivinä tilllesi...? Itse tuossa aiemmin kirjoitin, että vastapuolen vahinko tällaisesta ikävänsävyisestä nettikirjoittelusta on varmasti paljon suurempi kuin heidän saamansa "hyöty" 600 euroa - ovatpa ehkä itsekin sen ymmärtäneet ja halusiavt näin puhdistaa mainettaan. Kun ajattelee, että jo vuoden ajan olet heiltä rahojasi perännyt ja nyt sitten ne tilillesi ilmestyivät!! Ihmeellinen sattuma. Mutta pääasia sinun kallaltasi että lopputulos on hyvä - ja ilman sinun kirjoituksiasi me muut olisimme hieman tietämättömämpiä. Itselleni tämä firma ja yleensäkin lomaosakkeet ovat tuntemattomia, mutta Madeiran ystävänä ollut terveellistä tutustua tähänkin kirjoitusketjuun. Ja toisaalta hauska lukea noista positiivisistakin kokemuksista, koska ainahan asioissa on monta puolta. Olisikin aika hurjaa jos vain negatiivisista asioista kuulisi. Hyvää jatkoa kaikille Madeiran matkaajille, jospa sinne taas joskus pääsisi!


      • mielenkiint. keskust
        The Vine Hotel kirjoitti:

        Jos tuo tonni lennot on viikon loman hinta niin on se tosiaan kallis, onko tässä nyt faktat varmasti oikein? Kun tuolla oli mainintoja 15 viikon osuudestakin. Nimittäin tuolla lomaosakepalstalla oli esimerkki miten joku oli ollut puolisonsa kanssa viikon 5* hotellissa kokonaishintaan 1400 euroa. Siis hotelli JA lennot. Ja lentojahan varmaan ei saa 200 euroa / henkilö.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9254531#comment-46735764

        Edukkaat ja tasokkaat lomat kiinnostaisivat. RCI ja HCR on saaneet niin paljon kuraa niskaansa että niitä en enää mieti. Ja näyttää Interval olevan samaa porukkaa.Tähän mennessä on supersaver ja travellink tuntuneet parhailta. Ehkä köyhän on paras pysyä niissä.

        Kaiken kaikkiaan tämä on erittäin hyvä ketju. Kiitos nimimerkille Kokemus opettaa ja muille asiallisesta informaatiosta.

        Minusta ei kuitenkaan tuo tonni majoituksesta ( koko hotellihuone tai huoneisto) lennot päälle kuulosta kovin kalliilta hyvätasoisesta lomailusta. On otettava huomioon, että majoitushinta on ainakin kahdelta henkilöltä (ja voihan olla että huoneeseen mahtuisi vaikka muitakin esim. perheen jälkikasvua?) eli siitä tulee 500 e / hlö. Siihen lennot päälle : TAP:lla reittilennot noin 4-500 e/hlö tai esim. finnairin suorat lomalenot noin 500 e/hlö, jolloin viikon hinnaksi tulee n. 1000 e/ hlö. Ja esim. Aurinkomatkat myy viikon lomia Royal Savoy hotelliin noin 1500-1600 euroa hengeltä, joten jos haluaa tämän tasoisessa hotellissa asua, niin kyllä se taitaa kalliimmaksi tulla valmismatkana kuin itse "osuuden" omistavana. Eri asia sitten tietysti on verrata johonkin vähemmän kalliiseen majoitukseen, jolloin viikon lomia Madeiralta voi saada jopa 600 eurolla, mutta silloin verrataanko eri tuotetta. Ja eri asia tietysti sekin, että haluaako aina viettää loman samalla saarella ja samassa hotellissa, mutta viettäähään monet lomiaan myös vuosikymmeniä samalla kesämökillä!


      • 700e henkilö/viikko
        mielenkiint. keskust kirjoitti:

        Minusta ei kuitenkaan tuo tonni majoituksesta ( koko hotellihuone tai huoneisto) lennot päälle kuulosta kovin kalliilta hyvätasoisesta lomailusta. On otettava huomioon, että majoitushinta on ainakin kahdelta henkilöltä (ja voihan olla että huoneeseen mahtuisi vaikka muitakin esim. perheen jälkikasvua?) eli siitä tulee 500 e / hlö. Siihen lennot päälle : TAP:lla reittilennot noin 4-500 e/hlö tai esim. finnairin suorat lomalenot noin 500 e/hlö, jolloin viikon hinnaksi tulee n. 1000 e/ hlö. Ja esim. Aurinkomatkat myy viikon lomia Royal Savoy hotelliin noin 1500-1600 euroa hengeltä, joten jos haluaa tämän tasoisessa hotellissa asua, niin kyllä se taitaa kalliimmaksi tulla valmismatkana kuin itse "osuuden" omistavana. Eri asia sitten tietysti on verrata johonkin vähemmän kalliiseen majoitukseen, jolloin viikon lomia Madeiralta voi saada jopa 600 eurolla, mutta silloin verrataanko eri tuotetta. Ja eri asia tietysti sekin, että haluaako aina viettää loman samalla saarella ja samassa hotellissa, mutta viettäähään monet lomiaan myös vuosikymmeniä samalla kesämökillä!

        Ymmärsin kyllä siten tuon edellisen esimerkin että se 1400e on kahdelta hengeltä viikon matkasta viiden tähden hotellissa. Ja jos se oikeasti on noin, niin kyllä se tonni pelkästä majoituksesta kuulostaa kalliilta.


      • luin ylläolevan link
        700e henkilö/viikko kirjoitti:

        Ymmärsin kyllä siten tuon edellisen esimerkin että se 1400e on kahdelta hengeltä viikon matkasta viiden tähden hotellissa. Ja jos se oikeasti on noin, niin kyllä se tonni pelkästä majoituksesta kuulostaa kalliilta.

        Siinä esimerkissä oli hotellina Tivoli, joka kyllä on viiden tähden hotelli, mutta yleensä hyvin edullinen - 2 hengen huoneen vuorokausihinta on usein luokkaa 80 euroa. Silloin viikon majoitushinta on 2 hengeltä alle 600 euroa ja siinä esimerkissähän oli juuri näin. Kun ostaa reittilennot noin 400 eurolla /hlö, niin ihan helposti päätyy summaan 700 e/hlö/ vko, sisltäen lennot ja hotellin. Nyt on vain niin, että kyse on eri hotellista kuin tästä Royal savoysta, josta ei noin edullisesti huonetta saa. Eli sillä perusteella jos "omistajana" maksaa Royal savoyn yhden viikon majoituksesta (kahdelle tai kolmelle hengelle) noin 1000, sitä voi pitää kohtuuhintana tai jopa halpana, koska Royal savoyn huoneiden hinnat ovat ihan eri luokkaa kuin vaikka Tivolissa (joka on Funchalin halvin ns. viiden thden hotelli, kun taas R S on tässä kategoriassa varmaan kallein.)


      • wertyuiopå
        Mielenkiint. keskust kirjoitti:

        Tiedätkö, "kokemus opettaa" - luulen että rahat ovat palautuneet tilillesi siitä syystä, että olet kirjoittanut asiasta täällä palstalla!!?? Onko ne ilmestyneet siis ihan näinä päivinä tilllesi...? Itse tuossa aiemmin kirjoitin, että vastapuolen vahinko tällaisesta ikävänsävyisestä nettikirjoittelusta on varmasti paljon suurempi kuin heidän saamansa "hyöty" 600 euroa - ovatpa ehkä itsekin sen ymmärtäneet ja halusiavt näin puhdistaa mainettaan. Kun ajattelee, että jo vuoden ajan olet heiltä rahojasi perännyt ja nyt sitten ne tilillesi ilmestyivät!! Ihmeellinen sattuma. Mutta pääasia sinun kallaltasi että lopputulos on hyvä - ja ilman sinun kirjoituksiasi me muut olisimme hieman tietämättömämpiä. Itselleni tämä firma ja yleensäkin lomaosakkeet ovat tuntemattomia, mutta Madeiran ystävänä ollut terveellistä tutustua tähänkin kirjoitusketjuun. Ja toisaalta hauska lukea noista positiivisistakin kokemuksista, koska ainahan asioissa on monta puolta. Olisikin aika hurjaa jos vain negatiivisista asioista kuulisi. Hyvää jatkoa kaikille Madeiran matkaajille, jospa sinne taas joskus pääsisi!

        http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/
        täällä on menossa erittäin mielenkiintoinen matka.bussissa on 5*,mutta,mutta.Suomalaista matkailua maailmalla,huh huh.
        Nauttikaa lomailusta mitä ikinä teettekin,kukin varojensa mukaan.


      • madeiralleko
        luin ylläolevan link kirjoitti:

        Siinä esimerkissä oli hotellina Tivoli, joka kyllä on viiden tähden hotelli, mutta yleensä hyvin edullinen - 2 hengen huoneen vuorokausihinta on usein luokkaa 80 euroa. Silloin viikon majoitushinta on 2 hengeltä alle 600 euroa ja siinä esimerkissähän oli juuri näin. Kun ostaa reittilennot noin 400 eurolla /hlö, niin ihan helposti päätyy summaan 700 e/hlö/ vko, sisltäen lennot ja hotellin. Nyt on vain niin, että kyse on eri hotellista kuin tästä Royal savoysta, josta ei noin edullisesti huonetta saa. Eli sillä perusteella jos "omistajana" maksaa Royal savoyn yhden viikon majoituksesta (kahdelle tai kolmelle hengelle) noin 1000, sitä voi pitää kohtuuhintana tai jopa halpana, koska Royal savoyn huoneiden hinnat ovat ihan eri luokkaa kuin vaikka Tivolissa (joka on Funchalin halvin ns. viiden thden hotelli, kun taas R S on tässä kategoriassa varmaan kallein.)

        En ole ollut kummassakaan, Tivolissa enkä Savoyssa, mutta tuo Tivolin hinta pisti harkitsemaan.

        Mutta se kysymys. Onko noilla kahdella sitten mitä eroa? Molemmat ovat viiden tähden hotelleja ja esim booking.comin kuvauksen perusteella ei käytännön eroa ole. Tivoli-esimerkki oli "Deluxe Huone - merinäköala". Kyllä se minulle kelpaisi: viikko lentoineen 700€. Mitä siinä Savoyssa on vielä parempaa?


      • makuasioita
        madeiralleko kirjoitti:

        En ole ollut kummassakaan, Tivolissa enkä Savoyssa, mutta tuo Tivolin hinta pisti harkitsemaan.

        Mutta se kysymys. Onko noilla kahdella sitten mitä eroa? Molemmat ovat viiden tähden hotelleja ja esim booking.comin kuvauksen perusteella ei käytännön eroa ole. Tivoli-esimerkki oli "Deluxe Huone - merinäköala". Kyllä se minulle kelpaisi: viikko lentoineen 700€. Mitä siinä Savoyssa on vielä parempaa?

        Enpä usko että ratkaisevaa eroa on noissa kahdessa, tietysti joku voi olla eri mieltäkin, mutta sen voisi sanoa vain sellainen joka tuntee kummankin hotellin. Onhan Helsingissäkin Kämp kalliimpi kuin vaikka Torni, ja kumpikin on ihan laatuhotelleja. Brändikin maksaa, se maine ! Jotkut vaan on kalliimpia kuin toiset ja joku haluaa maksaa enemmän asumisestaan kuin joku toinen! Ei siihen aina ole rationaalista selitystä. Katselin huvikseni erästä maaliskuista viikkoa booking.comin kautta ( 7 yötä, 2 hengen huone) näissä hotelleissa: Royal savoyssa halvin huone 1750, Tivolissa (nyk. Enotel Lido) 560 ! Siihen jos löytää lennot 4-500:lla per henki, niin kyllä ihan tuohon 700:ään pääsee kuten edellä kerrottiin. Nämä ovat valintoja, ei välttämättä halvempi ole huonompi, se on vain eri hotelli!


      • wertyuiopå kirjoitti:

        http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/
        täällä on menossa erittäin mielenkiintoinen matka.bussissa on 5*,mutta,mutta.Suomalaista matkailua maailmalla,huh huh.
        Nauttikaa lomailusta mitä ikinä teettekin,kukin varojensa mukaan.

        Vaikka onkin off topic, niin ei tuo salolaisten bussimatka ainakaan huuhaata ollut. Jos olisin ollut nuorempi, niin kenties olisin saattanut osallistua. Ikimuistoinen reissu varmaan.

        Yritin tuolta seasta löytää positiivisia kommentteja tuosta osakekaupasta. Eräs asiakkaani omistaa mm. RCI-osakkuuden ja on ollut hyvin tyytyväinen. Itse pelkään joutuvani Funchalissa piirityksen kohteeksi huhtikuussa. Vaikka asia osittain kiinnostaakin.


      • ei vielä RCI
        eemeli10_ kirjoitti:

        Vaikka onkin off topic, niin ei tuo salolaisten bussimatka ainakaan huuhaata ollut. Jos olisin ollut nuorempi, niin kenties olisin saattanut osallistua. Ikimuistoinen reissu varmaan.

        Yritin tuolta seasta löytää positiivisia kommentteja tuosta osakekaupasta. Eräs asiakkaani omistaa mm. RCI-osakkuuden ja on ollut hyvin tyytyväinen. Itse pelkään joutuvani Funchalissa piirityksen kohteeksi huhtikuussa. Vaikka asia osittain kiinnostaakin.

        Minusta nuo piirittäjät ovat mainettaan parfempia - muutama silloin tällöin jututtaa, mutta ainakin minä olen päässyt hyvin irti. Toisaalta olen käynyt pari kertaa Pestana-esittelyssä - varannut sen Minnalta Lidon "Pestana-mökistä" - kun ei ota turhan vakavasti, nuo esittelyt ovat toisaalta hyödyllisiäkin; saa paljon tarpeellista tietoa Funchalista/Madeirasta. Palkinnoksi esittelyyn osallistumisesta olen saanut saarikierroksen Marion mukana. Mario on herrasmies, joka on opetellut suomen kielen sanakirjan avulla ja häneltä löytyy tietoa Madeiran lisäksi myös Suomesta. Kukahan osaisi luetella tuosta vain Suomen 5 korkeinta tunturia jne.... Jos matkustaisin enemmän, ostaisin "osakkeen" ja sen myötä RCI-osakkuden, mikä olisi tuolloin tosi hyvä.


      • Laskutaitoinen

        Kommenteissa on osa selvästi asiantuntemattomia ja henkilöitä, jotka kommentoivat sen perusteella mitä näistä lomaosakekauppiaista julkisuudessa kirjoitellaan. Oma jo yli vuosikymmenen kokemus on osoittanut että ainakin Madeiran Royal Savoy kaupat ja 'tavaran toimitus' eli huoneistot palveluineen ovat toimineet sanoisinpa erinomaisesti. Hintaa voi jokainen laskeksia valmismatkoihin verrattuna oman käyttöasteensa mukaan. Tarvitaan vain elon laskuoppia. Yksinkävijälle voi valmismatka olla edullisempi mutta esimerkiksi perheemme 2 2 on kymmenen vuoden aikana jo kuluttanut sijoittamansa pääoman ja seuraavat n. 15 vuotta maksamme vain lennot ja viikon vastikemaksun tosin jälkimmäiset 2 matkaajaa putoaa kyydistä mutta silti kahdelle loppuvuodet ovat erittäin edullisia (tosin lapsenlapsia on tulossa tilalle). Järjestelmässähän pääluku ei lisää muuta kuin lentokustannusta - huoneiston hinta ja vastikemaksu on sama asuipa huoneessa yksi tai neljä tai kuusi - koosta riippuen. Se on sitten eri asia haluaako aina samaan paikkaan. Madeira on kyllä paikka, missä viihtyy ja ilmasto suomalaisen nahalle mitä parhain. Ja vaihtosysteemillä voi piipahtaa vaikka Floridassa. Joku mainitsi, että huoneistoviikko myydään 52 kertaa - vähemmän kiinnostavat viikot jäävät poikkeuksetta myymättä.


    • Onko tuolla Mariolla joku firma, jonka kautta saa hänet "tilata" matkaoppaaksi? Tai toimiiko jossain tietyssä organisaatiossa?

    • ei vielä RCI

      Mario on (oli ainakin vielä 2 v sitten) Pestanan palveluksessa = Pestanan time-share-esittelyssä käyneet saavat palkinnoksi edullisen itä- tai länsikierroksen valintansa mukaan.. Pestanan kioskeista saat lisätietoa. Ainakin ennen onnistui myös se, että maksoi vähän enemmän ja pääsi Marion mukaan käymättä esittelyssä. Minna on Lidossa Pestanan kioskissa Monumental Lidosta vähän kaupunkiin päin toisella puolen tietä (ensin bussipysäkki, sitten pikkuinen olutbaari ja sitten ao. kioski) ja esim. hän varmaan mielellään kertoo vaihtoehdot, miten pääsee (vai pääseekö enää) Marion matkaan. Sellainen saarikierros kyllä kannattaa...

    • mukana olleet

      Marion on paras.

    • obrigado1

      jouluaattoviikolla oltiin poikani kanssa Promenadessa ja otettiin itä ja länsi kierros.Oli vähän tulijoita niin saatiin olla kahdestaan Marionin kyydissä eli luxus palvelu.Mahtava persoona 63v ikää ja syntyperäinen Madeiralainen.Mutkissa kun mentiin niin Mario huusi "kirraa kirraa" .Hän ei ole Juha Kankkunen vaan Ari Vatanen Juha juo wiskiä Vatanen maitoa.Opiskellut itse suomea sanakirjojen kautta muutamaa kielioppituntia lukuun ottamatta.Tunsi saaren tietysti läpikotaisin ja oli ylpeä Madeiralaisuudestaan.!800m korkeudessa näkyi lokki lentävän Mario siihen kommentoimaan,että Portugalin Ilmavoimat.Kysyi aina välillä YMMÄRTÄÄ tarkoittaen hänen kertomisensa ymmärtämistä,koska omalla Portugalin aksentilla halusi varmistaa asiakkaiden ymmärtämistä omasta puheestaan.Hieno LÄMMIN ihminen:Pakko oli halata miestä kun reissu oli ohi.

    • Tuollaiset henkilöt ovat kullan arvoisia. Täytyypä katsastella, jos löytyisi miestä.

    • ei vielä RCI

      Kannattaa heti matkan alussa selvittää asia = kierroksia ei ole joka päivä. Tuo Lidon "kioski" on hyvä paikka ja tietysti Pestanan hotelleista voi kysyä. Mario on tosiaan mestariopas - tietää kukkien nimet sekä suomeksi että latinaksi, tietää, minkä värisiä hortensioita saa Suomesta, saattaa matkalla pysähtyä ja poimia muurin raossa kasvavia sitruunaruohoa, näköalapaikalta oreganoa jne jne - aivan mieletön tietopankki ja sen lisäksi todellinen supliikkimies (vitsejä piisaa) unohtamatta vanhan ajan herrasmieskäytöstä. Siis ihan oikeasti todellinen aarre!!!!

    • Tuolla eräässä Madeira-ketjussa toisaalla kehuttiin häntä myös joka käänteessä.

    • Vähän kiinnostunut

      Tietääkö joku Royal Savoy Classicin tämän hetkisestä tilanteesta? Vierailimme kohde-esittelyssä maaliskuussa ja silloin paikalla olipelkkä monttu ja työt näyttivät olevan pysähdyksissä. Jos 15 kerroksinen luxus hotelli aikoo avata ovensa reilun vuoden kuluttua niin aikamoinen kiire pukkaa.

    • toinenkin kiinnostun

      Jossain muistan nähneeni nettisivut joihin päivittyi tietuin väliajoin kuvia Savoyn rakennustyömaalta, mutta en muista ollenkaan mikä olisi osoite noille sivuille?? Joskus keväällä katsoin ja silloin oli vain rakennusmonttu, ei mitään tojmintaa esim. rakennustelineitä tai koneita siellä työmaalla. Mutta muistaisiko joku mitlä sivulta tuota tilannetta saa seurattua???? Vai ovatko poistaneet seurantasivut tyystin ja koko hanke on jäissä??? Olisi kiva tietää !

      • Savoy fani

        Kyseisellä sivulla ei ole tapahtunut mitään pitkiin aikoihin.
        Tammikuussa siellä oli perustukset valmiina ja korkea aita ympäröi koko rakennystyömaan. Alueen vartija kielsi menemästä kuvaamaan sitä, mutta aidan yli kurkottaen onnistuin ottamaan muutaman kuvan.
        Jäädään odottamaan, koska pääsee tekemään varauksia uuteen hotelliin...
        http://www.savoyresort.com/images/stories/hotel_rebuild/clip_image001-jpg
        Jos joku hiljan käynyt tietää rakentamisesta, niin laittakaa tietoa.


      • Savoy fani
        Savoy fani kirjoitti:

        Kyseisellä sivulla ei ole tapahtunut mitään pitkiin aikoihin.
        Tammikuussa siellä oli perustukset valmiina ja korkea aita ympäröi koko rakennystyömaan. Alueen vartija kielsi menemästä kuvaamaan sitä, mutta aidan yli kurkottaen onnistuin ottamaan muutaman kuvan.
        Jäädään odottamaan, koska pääsee tekemään varauksia uuteen hotelliin...
        http://www.savoyresort.com/images/stories/hotel_rebuild/clip_image001-jpg
        Jos joku hiljan käynyt tietää rakentamisesta, niin laittakaa tietoa.

        Jahas, eipä näytä toi linkki enää toimivan.


      • mummu 70 v
        Savoy fani kirjoitti:

        Kyseisellä sivulla ei ole tapahtunut mitään pitkiin aikoihin.
        Tammikuussa siellä oli perustukset valmiina ja korkea aita ympäröi koko rakennystyömaan. Alueen vartija kielsi menemästä kuvaamaan sitä, mutta aidan yli kurkottaen onnistuin ottamaan muutaman kuvan.
        Jäädään odottamaan, koska pääsee tekemään varauksia uuteen hotelliin...
        http://www.savoyresort.com/images/stories/hotel_rebuild/clip_image001-jpg
        Jos joku hiljan käynyt tietää rakentamisesta, niin laittakaa tietoa.

        Ostin helmikuussa 2010 viikko-osakkuuden tulevaan,uuteen rakennukseen,mikä on edelleen rakentamatta.En ole päässyt käyttämään yhtään viikkoani enkä ilmaista viikkoanikaan.Studio piti olla käytettävissä tänä vuonna 2013.Myyn osakkuuteni ikäni vuoksi!


      • esittelyssä käynyt
        mummu 70 v kirjoitti:

        Ostin helmikuussa 2010 viikko-osakkuuden tulevaan,uuteen rakennukseen,mikä on edelleen rakentamatta.En ole päässyt käyttämään yhtään viikkoani enkä ilmaista viikkoanikaan.Studio piti olla käytettävissä tänä vuonna 2013.Myyn osakkuuteni ikäni vuoksi!

        mummu 70v - eikö sinulle ole tarjottu korvaukseksi viikkoa sieltä valmiina olevasta osasta???? Eli oletko maksanut jo tulevasta studiosta (ilmeisesti uuden Savoyn puolella? joka ei ole vielä valmis) mutta siitä huolimatta et ole päässyt käyttämään viikkojasi edes Royal Savoyn puolella? Eiköhän siinä olisi aihe kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen. Luulen, ettei osakkuutta ole helppo myydä, koska kukapa ostaisi tyhjää. Ellei sitten Holiday Time / Savoy osta sitä takaisin, mitä epäilen.

        Olisi mielenkiintoista kuulla tarkemmin.


      • Erkki
        esittelyssä käynyt kirjoitti:

        mummu 70v - eikö sinulle ole tarjottu korvaukseksi viikkoa sieltä valmiina olevasta osasta???? Eli oletko maksanut jo tulevasta studiosta (ilmeisesti uuden Savoyn puolella? joka ei ole vielä valmis) mutta siitä huolimatta et ole päässyt käyttämään viikkojasi edes Royal Savoyn puolella? Eiköhän siinä olisi aihe kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen. Luulen, ettei osakkuutta ole helppo myydä, koska kukapa ostaisi tyhjää. Ellei sitten Holiday Time / Savoy osta sitä takaisin, mitä epäilen.

        Olisi mielenkiintoista kuulla tarkemmin.

        Mistä hotellista Holiday Time viikko-osakkeita kaupittelee? Millaisia ovat esittelytilaisuudet ja esittelijät, ovatko kovinkin hyökkääviä.


      • obrigado1
        Erkki kirjoitti:

        Mistä hotellista Holiday Time viikko-osakkeita kaupittelee? Millaisia ovat esittelytilaisuudet ja esittelijät, ovatko kovinkin hyökkääviä.

        Myyvät Savoyta,mutta uutta Savoyta ei voi myydä kun ei ole mitä myydä.se hanke on jäissä.Royal Savoyta voivat tietysti myydä jos siellä on vielä vapaana myymistä.
        Jos on aikomus ostaa asumisoikeutta suosittelisin Pestanan systeemiä.


      • kumpi
        obrigado1 kirjoitti:

        Myyvät Savoyta,mutta uutta Savoyta ei voi myydä kun ei ole mitä myydä.se hanke on jäissä.Royal Savoyta voivat tietysti myydä jos siellä on vielä vapaana myymistä.
        Jos on aikomus ostaa asumisoikeutta suosittelisin Pestanan systeemiä.

        Oletko käynnyt siellä savossa kattelee,vai oletko joku bulvaani profikalla, Pestanassa


      • obrigado1
        kumpi kirjoitti:

        Oletko käynnyt siellä savossa kattelee,vai oletko joku bulvaani profikalla, Pestanassa

        En ole mikään bulvaani.Tällä palstalla olen kertonut omat asumisoikeuteni
        ja muutakin jos lukee aikaisempia kirjoituksia.Olen käynyt savossa ja Savoyssa.
        Ja haluan näin neuvoa niitä jotka menevät esittelyihin.Kokemuksesta tiedän,että
        Pestanalla asiat toimii kuten luvataan eikä sen kummempaa.Jokainen tekee omat
        päätöksensä omien mieltymyksensä mukaan.Asiallista neuvoa voi aina antaa niille,joille asia on tuntematon.


      • matkailijaMauno
        obrigado1 kirjoitti:

        En ole mikään bulvaani.Tällä palstalla olen kertonut omat asumisoikeuteni
        ja muutakin jos lukee aikaisempia kirjoituksia.Olen käynyt savossa ja Savoyssa.
        Ja haluan näin neuvoa niitä jotka menevät esittelyihin.Kokemuksesta tiedän,että
        Pestanalla asiat toimii kuten luvataan eikä sen kummempaa.Jokainen tekee omat
        päätöksensä omien mieltymyksensä mukaan.Asiallista neuvoa voi aina antaa niille,joille asia on tuntematon.

        Minua ainakin kiinnostaa neuvot, joita täältä saan, koska olen menossa esittelymatkalle Savoyhin....en tiedä olisiko parempi olla menemättä. En ole koskaan käynyt Madeiralla, joten kokemuksena tämän otan en niinkään ostomielessä. Voihan olla, että tulee tukalat oltavat mutta pidän pääni kylmänä.
        Lennotkin on melko kalliita Madeiralle, ellei tee välilaskullisia. Lentojen hinnalla pääsee jo vaikka minne lomalle, joten siinäkään mielessä en haluaisi "sitoa" itseäni.


      • esittelyssä käynyt
        matkailijaMauno kirjoitti:

        Minua ainakin kiinnostaa neuvot, joita täältä saan, koska olen menossa esittelymatkalle Savoyhin....en tiedä olisiko parempi olla menemättä. En ole koskaan käynyt Madeiralla, joten kokemuksena tämän otan en niinkään ostomielessä. Voihan olla, että tulee tukalat oltavat mutta pidän pääni kylmänä.
        Lennotkin on melko kalliita Madeiralle, ellei tee välilaskullisia. Lentojen hinnalla pääsee jo vaikka minne lomalle, joten siinäkään mielessä en haluaisi "sitoa" itseäni.

        Hei matkailijaMauno - kerrothan täällä sitten kokemuksesi esittelystä! Kyllä siellä pärjää, kun todellakin etukäteen päättää pitää päänsä kylmänä (ellei siis tosissaan ole ostoaikeissa). Minua kiinnostaa kovasti, että mitä he nykyään näillä esittelyillään myyvät?? Myyvätkö jotain osuuksia siihen jo olemassaolevaan Royal Savoy´hin, joka sinänsä on oikein mukava ja viihtyisä hotelli. Vai yiritävätkä edelleen kaupitella "olematonta" eli jotain osuuksia siihen tekeillä olevaan "uuteen Savoy´hin", josta tiettävästi edelleen on vain monttu olemassa eikä rakennustyö ole edistynyt minnekään.

        Itse kävin muutama vuosi sitten esittelyssä, joka oli oikein kiinnostava kokemus. Sain hyviä etukäteisvinkkejä nimenomaan tästä keskusteluketjusta, jossa joku kertoi omista karuista kokemuksistaan. Eli suosittelen tämän ketjun huolellista läpilukemista ennenkuin menet sinne!! Sen jälkeen olen näilläkin palstoilla koittanut seurata, että mikä siellä Savoyssa on tilanne ja vieläkö Holiday Time jatkaa toimintaansa. On kai heillä siis muutakin mytävää, vaikka Savoy-projekti onkin hieman "kusaissut"... ?

        Joten jos vain viitsit Mauno, niin käypä päivittämässä meille tietojasi ja komeuksiasi esittelystä palattuasi!


      • jokapaikanmatkaaja
        matkailijaMauno kirjoitti:

        Minua ainakin kiinnostaa neuvot, joita täältä saan, koska olen menossa esittelymatkalle Savoyhin....en tiedä olisiko parempi olla menemättä. En ole koskaan käynyt Madeiralla, joten kokemuksena tämän otan en niinkään ostomielessä. Voihan olla, että tulee tukalat oltavat mutta pidän pääni kylmänä.
        Lennotkin on melko kalliita Madeiralle, ellei tee välilaskullisia. Lentojen hinnalla pääsee jo vaikka minne lomalle, joten siinäkään mielessä en haluaisi "sitoa" itseäni.

        Hei matkailijaMauno.... Savoin paikalla ON Pelkkä Kuoppa.. en kyllä siihen luottaisi pätkääkään... se on ollut siinä jo vuosia.


      • yksplusyksi
        jokapaikanmatkaaja kirjoitti:

        Hei matkailijaMauno.... Savoin paikalla ON Pelkkä Kuoppa.. en kyllä siihen luottaisi pätkääkään... se on ollut siinä jo vuosia.

        Toivottavasti kukaan ei kuoppaa osta. Eikö Holiday Timellä ole muuta myynnissä.


    • Talviasukas

      Royal Savoy Classicin rakentaminen on keskeytynyt, koska toinen rahoittavista liikemiehistä on kuollut. Perilliset eivät halua lähteä rakentamiseen mukaan. Madeiran lehtitietojen mukaan uutta rahoittajaa ei ole löydetty ja siksi rakentaminen on pysähtynyt. Toinen jäljellä olevista kumppaneista on antanut julkisuuteen lausuntoja halustaan toteuttaa "elämänsä suurin haave". Mitään varmuutta projektin nopeasta toteutumisesta ei siis ole, vaikka suunnitelmat ovat valmiina. Jos uusi rahoittaja löytyy, hotelli voidaan rakentaa pikavauhtia.

    • ei edes kateellinen

      Olipas tämä muuten mielenkiintoinen tieto, minkä Talviasukas kertoi! Tuttavat olivat viime keväänä Madeiralla juurikin tämän Savoyn projektin esittelyssä ja heille kovasti kaupiteltiin sieltä "asuntoa" jonka oli määrä valmistua joskus tulevaisuudessa, oliskohan noin 2vuoden kuluttua . Kertoivat että tosiaankin vasta iso monttu oli paikasta näkyvillä ja sitten esittelytiloissa monenlaista pienoismallia ja mallihuonetta - näillä tiedoilla eivät vielä kauppoja tehneet, ttesivat että tyhän saa pyytämättäkin ! Täytyykin heille kertoa että taisivat tehdä oikean johtopäätöksen.

    • huopis

      Joku idiootti minä on maksanut 8000€ viikosta aiemmin, toista puoliskoa en maksanut. Ei ole yritetty periäkään. Enkä maksaiskaan. Kerran kalliisti tyhmä muttei ikuisesti.

    • Tuota Savoyta ei ollut rakennettu yhtään viime marraskuussa. Sama monttu ja aidat ympärillä. Tuskin muutamaan vuoteen tapahtuu mitään, kun Euroopan tilanne on se mikä se on.

      Tuolla ylempänä joku (myös minä) kyseli Marion "perään". Vaimon kanssa olimme viime vuoden (2011) huhtikuussa sattumoisin Marion bussireissulla (Pestanan saaren länsikierros lomaosakkeisiin liittyen). Kyllä on mahtava kaveri. On kuulemma toiminut taksikuskina. Hänet kun saisi yksityisoppaaksi taksilla saarta katselemaan ja kokemaan.

      • Toiveet projektin etenemisestä ovat tällä hetkellä olemattomat. Vain ulkomainen pääoma voisi käynnistää rakentamisen uudelleen. Projektin alkuunpanijat olivat liikemies Joe Berardo ja pankkiiri ja Banif-pankin omistaja Horácio Roque. Heistä viime mainittu muutti yllättäen ajasta iäisyyteen kentis parisen vuotta sitten. Portugalilaiset pankit eivät kykene lainoittamaan investointeja, sillä niiden on saatava anto- ja ottolainoituksen suhde tasolle 120 nykyisen noin 150 sijasta ja muutenkin parannettava vakavaraisuutta. Samanaikaisesti erääntyneiden lainojen (bad debts) määrä kasvaa.

        Euroopan Unionin, keskuspankin ja valuutarahaston talouspolitiikan pelkkä säästölinja tukahduttaa kriisimaiden taloudet. Se jäädyttää investoinnit niin julkisella kuin yksityissektorillakin, nostaa veroja ja vähentää sosiaaliturvaa. Tuloksena on kasvava määrä työttömiä ja köyhiä, kulutuksen lasku, verotulojen vähentyminen, kansantalouden kutistuminen ja vähintään velkaantumisasteen kasvu, jos ei jopa itse velan määränkin.


    • esittelyssä käynyt

      Itsekin tuollaisessa Savoyn esittelyssä aikanaan käyneenä tekee mieli kysyä, että markkinoidaanko näitä yhä edelleen, vaikka projekti "uuden Savoyn" suhteen taitaa olla aika huonossa jamassa? Onko Holiday Time vielä pystyssä, myyvätkö hotellejaan esim. matkamessuilla kuten aikaisempina vuosina? Onko siellä Funchalissa kuitenkin Savoyn myyntitoimisto yhä olemassa? Yrittävätkö "katukauppiaat" siinä keskustassa ja Savoyn lähisillalla saada edelleen ihmisiä houkuteltua esitelyihin? Entä ne ihmiset, jotka ovat jo sitoutuneet ja maksaneet Savoylle niistä tulevista asunnoista - miten heidän rahojensa on käynyt? Esim. nimimerkki "huopis" tuossa edellä (1.7) - mikä sinun tilanteesi on? Eli vieläkö kohdetta myydään vaikka näkymät ovat mitä ovat...?

      • Toivottavasti saat viestiisi tarkan vastauksen. Ulkopuolisena mutta Portugalissa asuvana sanoisin, että olisi rikos kaupitella tavaraa, jonka toimittamisesta asiakkaalle ei ole mitään varmuutta. Tässä ketjussa on yllä kerrottu projektin rahoitusvaikeuksista ei mikään ole muuttunut parempaan suuntaan eikä tule muuttumaan lähiaikoina ellei ulkomailta tule rahoittajaa.

        Portugali talouden kohenemisesta ei ole toivoa niin kauan kuin EU:n, keskuspankin ja maailman valuuttarahaston kuristuspolitiikka jatkuu. Madeiralla on ihan omat vaikeutensa, sillä saariryhmän on elänyt yli varojensa. Velat, yli 6 mrd euroa, ovat samaa luokkaa kuin kansantulo.


    • Ei tuota Savoyta sentään myydä. Muita kuten Pestanaa myydään. Muistaakseni 7500e lähtöhinta ja jos ottaa heti, niin joku 6000e. 10 v sopimus, 1 tietty viikko.

      • Minna Virkki

        Pestanalla ei ole 10 vuoden sopimuksia vain yhteen tiettyyn viikkoon vuodessa.
        Tietyn viikon haluava ostaa joko 15 tai 30 vuotta.Optioita saa ostaa kymmeneksi vuodeksi,siis kymmenen viikkoa on käytettävä kymmenen vuoden aikana.Halutessaan ne voi käyttää yhden vuoden aikana,olla Madeiralla ne 10 viikkoa vaikka kertalaakista.
        Tiedän,koska olen itse omistaja (sekä Pestana että Royal Savoy).


      • Sukanvarressaon
        Minna Virkki kirjoitti:

        Pestanalla ei ole 10 vuoden sopimuksia vain yhteen tiettyyn viikkoon vuodessa.
        Tietyn viikon haluava ostaa joko 15 tai 30 vuotta.Optioita saa ostaa kymmeneksi vuodeksi,siis kymmenen viikkoa on käytettävä kymmenen vuoden aikana.Halutessaan ne voi käyttää yhden vuoden aikana,olla Madeiralla ne 10 viikkoa vaikka kertalaakista.
        Tiedän,koska olen itse omistaja (sekä Pestana että Royal Savoy).

        Nyt on tieto faktaa,kumpi ompi parempi?


    • Meille kaupattiin juuri tuollaista 10 vuoden juttua Pestanalta. Kirjamessuilta olisi saanut edullisen matkan Pestanan kohteisiin.

    • "Minua ainakin kiinnostaa neuvot, joita täältä saan, koska olen menossa esittelymatkalle Savoyhin....en tiedä olisiko parempi olla menemättä. En ole koskaan käynyt Madeiralla, joten kokemuksena tämän otan en niinkään ostomielessä. Voihan olla, että tulee tukalat oltavat mutta pidän pääni kylmänä.
      Lennotkin on melko kalliita Madeiralle, ellei tee välilaskullisia. Lentojen hinnalla pääsee jo vaikka minne lomalle, joten siinäkään mielessä en haluaisi "sitoa" itseäni." -MatkailijaMauno

      Suosittelen laittamaan kaikki luvut ja asiat paperille. Joku lehtiö mukaan. Siinä vaiheessa katsovat sinun/teidän olevan ns. helppo nakki, mutta tee päätöksesi vasta huolella punnittuasi asioita ainakin pari päivää. Jos katsovat, että olet "sopiva" asiakas, odottavat kyllä. Mihinkään "nyt ainoastaan 6000e - huomenna 7500 e" älä mene halpaan. Odottelemme viestejäsi tällä palstalla mielenkiinnolla.

    • kale20

      uskomatonta, kanarialta saa oman lukaalin alk20.000 ja turkista alk 30.000 uusi thaimaasta 20.000... 500m2 ja nää spedet vielä myy lomaosakkeita vielä EUssa? loma-osakkeet ovat jo kuolleet ja kuopattu...huijauksen historiaa...
      kuka hölmö ostaa loma-osakkeen....voi hyvää päivää

    • MIIII

      Edelleen kuulostaa samalla kaidalla polulla Isoniemi toimivan. Tekee sitä mitä parhaiten osaa - HUIJAA!!! Montakohan tuomioita kyseisellä kaverialla jo mahtaa olla tilillään...epäilemättä useampi. Kyllä ois tämä maailma paljon parempi paikka ilman tällaista NILKKIÄ. Mahtaa vanhemmat/kaverit/ystävät olla ylpeitä tämmöisestä tyypistä...:). 50v taaksepäin ja kyllä tiedettäis missä tämmöisen tyypin paikka on...

      • Äly, älä jätä

        Meinaatko, että saunan takana?
        Oma kokemukseni noista Kanarian ja Madeiran lomaosakekaupoista on se että ei kannata valittaa jos on tunnelvmoiva hölmö ja haksahtaa noiden öljyä liukkaampien nuljujen ja rahattomien opiskelijoiden nälissään kertomiin juttuihin.
        Eihä todellakaan noissa lomaosakejutuissa ole mitään taloudellista järkeä!
        Kun käyttää edeltäkäsin määrättyä lomavikkoaan, niin yleensä ei saa edullisia lentoja. Olen aina lomaillut edullisemmin ja haluamannani ajankohtana kuin nousukasnaapurini, joka erehtyi ostamaan sellaisen riesan. Sanoo menevänsö kesämökilleen. Hah!


    • Prime time

      Matkamessuilla 2014 tarjottiin Holiday Time Oy;n toimesta tutustumismatkoja
      Pestanan kohteisiin Madeiralla.
      Eipä vain tunnu tulevan vahvistusta haluamaani ajankohtaan, tai ei siis mitään
      vastausta näy.
      Jos ei parin viikon sisällä tule vahvistusta, niin Kuluttajavirasto jatkaa
      puolestani asian hoitamista.
      Mahdotonta varata lentoja ennenkuin hotellivaraus varmistuu.

      • levadatar

        Kannattaa aina ennen asiointia katsoa taloustiedot.googleta holiday time oy taloussanomat.
        Niin karua kertomaa talousluvut, että tulee kyllä kaatumaan hyvin pian.


      • Huiputettukerran

        Samasta putiikista tutustumismatkatarjous Madeiralle ja hotelli Royal Savoyhin 5*. Niin ja tietysti hotelli aina täysi, siis ei ole tilaa. Tarjotaan jotain muuta hotellia , joka kuuluu Savoyn hotelleihin tilalle. Moisessa varahotellista 4* saat netistäkin huoneen alle sata euroa ja Royalissa kun vastaava huone on kolmen sadan euron luokkaa. Täyttä huijausta. Vielä huijataan, että varahotelli on 5* hotelli. Ihme, ettei Finnmatkatkaan tätä tiedä, kun käyttävät tätäkin hotellia. Kuluttajavirasto tässäkin tulee mieleen.


      • Gardenslomaloistava
        Huiputettukerran kirjoitti:

        Samasta putiikista tutustumismatkatarjous Madeiralle ja hotelli Royal Savoyhin 5*. Niin ja tietysti hotelli aina täysi, siis ei ole tilaa. Tarjotaan jotain muuta hotellia , joka kuuluu Savoyn hotelleihin tilalle. Moisessa varahotellista 4* saat netistäkin huoneen alle sata euroa ja Royalissa kun vastaava huone on kolmen sadan euron luokkaa. Täyttä huijausta. Vielä huijataan, että varahotelli on 5* hotelli. Ihme, ettei Finnmatkatkaan tätä tiedä, kun käyttävät tätäkin hotellia. Kuluttajavirasto tässäkin tulee mieleen.

        Palasin juuri Madeiralta. Ostin kirjamessuilta Holiday Time Oy:n Savoy voucherin. Vietimme viikon Savoy Gardens hotellissa. Oli muuten kerrassaan loistava hotelli meille, jotka kaipaamme rauhallisuutta, siisteyttä, hyvää ruokaa ja ystävällistä palvelua. Me saimme kaiken sen mitä meille messuilla luvattiin ja itse asiassa enemmänkin.
        Voin lämpimästi suositella tällaista matkaa Madeiralle.


      • upeamahtavaihana

        Siis niin haiskahtava myyntipuhe, että...


    • Pipsa-neiti

      Täydellinen huijausfirma, joka kannattaa kiertää matkamessuilla hyvin kaukaa. Myyvät 350 e hintaan lomavoucheria, jonka mukaan asiakas voi valita neljästä Savoy hotellista minkä haluaa. Vaikka varauksen tekisi vuotta aikaisemmin, yllättäen kolme arvokkainta ja parasta hotellia ovat täynnä. Varausajankohdasta ja lomaviikosta riippumatta sinut sijoitetaan Royal Gardensiin, jonka pystyy halutessaan varaamaan netistä melkein samaan hintaan itse. En pysty suosittelemaan tätä firmaa kenellekään.

      • EhkäÄkkilähtönä

        Moni hotelli taitaa myydä kiintiönsä matkanjärjestäjille, tuppaa olemaan eioota katsoo koska vain riittävän aikaisin.


      • Vastinettarahalle

        Luotettava firma. Matka oli loistava ja miten edullinen verrattuna kaikkiin muihin hintoihin. Kaikki toimi kuten luvattiin ja olemme tyytyväisiä.
        Kannattaa kuunnella messuilla ja ostaa matka. Ainakin meistä matka oli moninverroin hintansa arvoinen.


    • jos_kiinnostaa
    • silmin_näkijä

      Eilen ajoin ohi. Runko on suurimmaksi osin ylhäällä. Nostureita vielä paikalla, jotain oheisrakennuksia tehdään. Sisätöitä ei ole aloitettu. Kovin verkkaselta ja harrastajamaiselta homma näytti suomalaisee tyyliin verrattuna. Valtavan kokoinenhan se on, sanoisin niin keskeiselle paikalle liian iso.
      Jos joku haluu lisätietoa, voin käydä päiväkävelyllä vilkasemassa tarkemmin.

      • Odotellaan

        Kukahan sinä olet kun arvostelet keskeneräistä työtä. Hotelli on valmistunut hurjaa vauhtia ja siitä tulee varmaankin upea.
        Katsopa kuvia miten vauhdilla hotelli on valmistunut tänä vuonna..
        Suomessahan vain virolaiset rakentavat ja nykyään homevaurioita siellä täällä.
        Uudesta hotellista varmaan hulppeat merimaisema Atlantille.


      • Kääkätystäodotettavissa
        Odotellaan kirjoitti:

        Kukahan sinä olet kun arvostelet keskeneräistä työtä. Hotelli on valmistunut hurjaa vauhtia ja siitä tulee varmaankin upea.
        Katsopa kuvia miten vauhdilla hotelli on valmistunut tänä vuonna..
        Suomessahan vain virolaiset rakentavat ja nykyään homevaurioita siellä täällä.
        Uudesta hotellista varmaan hulppeat merimaisema Atlantille.

        Odotappa kun tämä sisäilmahysteria leviää etelän lomakohteisiin.
        Siellä ei ole kosteudenhallinta kunnossa monin paikoin alkuunkaan. Ainoa hyvä puoli on ettei eristeet voi kastua, kun niitä ei ole.


    • HyväHolidayTime

      Olin tänään messuilla ja pirteältä näytti Madeiran osasto.
      Tulimme tammikuussa viime vuonna ostamaltamme Madeira lomalta. Pääsimme Royal Savoyhin ja nautimme lomasta. Nyt uusi Savoy Palace hotelli on valmistumaisillaan ja me pääsimme liittyä kanta-asiakkaiksi, sillä haluamme uudestaan Savoyhin.
      Kiitos Holiday Timelle meille annetusta mahdollisuudesta.

      • Båtmässä

        Venemessuillako oli Madeiran osasto?


    • Matkaaodotellessa

      Keskellä kurjaa pimeyttä oli kiva saada matka Madeiralle.
      Kolme vuotta aikaa matkustaa. Kun uusi Savoy Palace on valmis niin lähdemme sinne.
      Madeira on entuudestaan tuttu paikka, joten mukava kokea uusi 5 tähden hotelli lähes keskustassa.

    • Mr_Rakennusmestari

      miten minusta haiskahtaa että näiden kehujen takana on yksi ja sama kirjoittaja ja ettei vaan olisi peräti näiden lomosakkeiden myyntiasioiden kanssa tekemisissä

      • Levadatar

        Samoin ajattelen.Omaa mainosta


      • Ikävääää

        On uskomatonta, että kun on nauttinut matkasta kokonaisuudessaan niin hotellista, palveluista ja Madeirasta niin heti ivataan.
        Saako tänne kirjoittaa vain tyytymättömät.
        Pitääkö teidän pilata ihmisen nautinnot lomasta ja muistoista.
        Joka tapauksessa lomamme oli hyvä ja ostamamme voucher toimi kuten meille oli luvattu.
        Toivon, että tämä toisten ihmisten hyvien kokemusten arvostelu päättyy tähän ja annatte meidän nauttia muistoistamme.


      • ts18056

        Ikävääää ettei toi myyntimies osaa käyttää joka mainoksessa edes samaa nimimerkkiä :(


      • Ymmärrystävaille
        Ikävääää kirjoitti:

        On uskomatonta, että kun on nauttinut matkasta kokonaisuudessaan niin hotellista, palveluista ja Madeirasta niin heti ivataan.
        Saako tänne kirjoittaa vain tyytymättömät.
        Pitääkö teidän pilata ihmisen nautinnot lomasta ja muistoista.
        Joka tapauksessa lomamme oli hyvä ja ostamamme voucher toimi kuten meille oli luvattu.
        Toivon, että tämä toisten ihmisten hyvien kokemusten arvostelu päättyy tähän ja annatte meidän nauttia muistoistamme.

        Matkoista pitää nauttia, mutta itse en ole keksinyt mitään järkisyytä liittyä johonkin lomaosake-systeemiin.
        Voi valita vapaasti, kun ottaa ihan tavallisen paketin tai erikseen lennot ja hotellin silloin kun sopii, eikä tarvitse siirrellä lomaoikeuksia johonkin muualle saman systeemin kohteeseen.

        Nythän suoria lentojakin on ollut huonosti ja todella kalliilla, joten matkapaketti on ollut se edukkaampi ratkaisu, ellei halua sitten mennä monella vaihdolla ja vaihtokentällä yöpyen.


    • Vaihtoehtoja

      Finnairilla suora lento 348€
      Tjäreborg suora lento halvimmillaan nyt 325€
      Tui halvimmillaan mut 330€
      Ei paha ja netistä vaikka Royal Savoyhin 7 vrk vain runsaat 2 000€. Loistava hotelli.

      • Oheisehdot

        Onko edukkaita lentoja silloin tarjolla kun on oman loman aika?
        Oman loman ajankohtana Tjärellä nyt lennot mp 2henk. 910€, matkan varauksen aikaan se olisi ollut 1090€. Finnairin lentoa ei ole tarjolla ollenkaan tähän ajankohtaan kun olemme menossa (eikä ollut syksylläkään, kun asiaa tuli haettua). Näillä hinnoilla erikseen varaaminen olisi tullut kalliimmaksi kuin pakettina.
        Nyt alkuvuodesta sinne on saanut edukkaasti paketteja, mutta ilmat ei olisi suosinut. Kevään matkat on taas tehnyt kauppansa todella hyvin ja näkyy hinnoissa.

        Kesällä pääsisi Royal Savoyhin edukkaimmillaan pakettina (2henk) Tjäre 2720/Am 2810€.

        Valintaan vaikuttaa onko tekemässä lomamatkaa silloin kun sitä lomaa on vai onko menossa lomalle, silloin kun se on edukkainta eli voi vapaasti päättää koska menee.


      • Vaihtoehtojako

        Tarkentaisitko vielä että mistä saa ostettua lentoja noilla kertomillasi hinnoilla? Katselin tuossa Olympiaohjelmaa seuratessa netistä että mitä maksaa kaksi henkeä Madeiralle ja listasin hintoja tuohon alle. Kahden hengen hinta koska lomaosake-esittelijätkin edellyttävät että pariskunnan molemmat osapuolet ovat paikalla. Matkatavaroiden hinnan lisääminen loppusummaan on tietysti hiukan tulkinnanvaraista mutta eiköhän ne käytännössä kaikilla Madeiran kävijöillä ole, ainakin mitä itse olen seurannut. Pakettimatkoillahan matkatavarat sisältyvät hintaan.

        Finnairilla näkyy olevan täyttä (Emme löytäneet vapaita paikkoja valitsemallasi haulla. Ole hyvä ja muuta hakukriteerejä ja yritä uudelleen. (66002 [977])). Ne hinnat jotka löytyivät olivat LIGHT -tyyppiä johon ei kuulu ruumaan meneviä matkatavaroita. Ne maksavat 20 EUR per henkilö per suunta. Eli joka hintaan on lisättävä 80 EUR.
        19.2.2018
        5.3.2018
        12.3.2018
        19.3.2018
        26.3.2018
        2.4.2018
        16.4.2018
        23.4.2018
        30.4.2018
        7.5.2018
        14.5.2018 1045.56 80 = 1125.56 EUR
        21.5.2018
        28.5.2018 995.56 80 = 1075.56 EUR
        4.6.2018
        11.6.2018
        18.6.2018 995.56 80 = 1075.56 EUR
        Siis mistä niitä 348€ hintaisia Fnnairin lippuja saa?

        Tjäreborgin kanssa meni paremmin, sieltä löytyy paljonkin vaihtoehtoja, loppusummaan on tosin lisättävä ruumaan meneviä matkatavaroita varten 72 € (15 kg käsimatkatavarat 5 kg m/p 36,-).
        5.3.2018 790 72 = 862 EUR
        12.3.2018 590 72 = 662 EUR
        19.3.2018 910 72 = 982 EUR
        26.3.2018 1290 72 = 1362 EUR
        2.4.2018 1090 72 = 1162 EUR
        16.4.2018 1060 72 = 1132 EUR
        23.4.2018 890 72 = 962 EUR
        30.4.2018 830 72 = 902 EUR
        7.5.2018 1000 72 = 1072 EUR
        14.5.2018 940 72 = 1012 EUR
        21.5.2018 920 72 = 992 EUR
        28.5.2018 920 72 = 992 EUR
        4.6.2018 1000 72 = 1072 EUR
        11.6.2018 1120 72 = 1192 EUR
        18.6.2018 1040 72 = 1112 EUR
        Siis mistä niitä 325€ hintaisia Tjäreborgin lippuja saa?

        Myös TUI:lla löytyy vaihtoehtoja, joskaan torstai ei ole aivan optimaalinen lähtöpäivä. Loppusummaan on taas lisättävää ruumaan meneviä matkatavaroita varten, nyt 80 € (Lähtöselvitys, matkatavarat meno-paluu 40 e).
        22-02-2018 360 e 80 = 800 EUR
        01-03-2018 270 e 80 = 620 EUR
        08-03-2018 315 e 80 = 710 EUR
        15-03-2018 295 e 80 = 670 EUR
        22-03-2018 335 e 80 = 750 EUR
        29-03-2018 410 e 80 = 900 EUR
        29-03-2018 440 e 80 = 960 EUR
        05-04-2018 395 e 80 = 870 EUR
        Siis mistä niitä 330€ hintaisia TUI:n lippuja saa?

        Lopuksi vielä jonkun vuoden takaa tuttavapariskunnan kokemus tästä Holiday Timen Royal Savoy tutustumismatkasta. Olivat maksaneet matkamessuilla jotain 300€ viikosta joko Royal Savoyssa tai Savoy Gardenissa. Halusivat ehdottomasti ensin mainittuun koska aiemminkin Funchalissa käyneinä tiesivät molempien sijantien hyvät ja huonot puolet. Holiday Timen edustajan lausunto että "käytännössä varmasti sinne Royal Savoyhin pääsee jos on vähänkään enemmän vaihtoehtoja viikolle" oli varmistanut voucherin ostopäätöksen. No, kävi kuten arvata saattaa. Viiteen vaihtoehtoon ei mitenkään löytynyt sitä Royal Savoyta, ja matkalle kun piti jo päästä niin Savoy Gardeniin sitä oli pakko kiivetä. Hotellin valinnasta oli jäänyt siinäkin mielessä huono maku kun yhteydenpito sähköpostilla oli ollut ajoittain kovin hidasta. Pariskunnan rouva kun oli lomiaan yrittänyt siirrellä ja Holiday Timen vastaukset kesti parikin viikkoa niin siinä oli määräajat paukkuneet.

        Homman kruunasi vielä Savoy Gardenin huone: alin (2.) kerros ja sisäänkäynnin kohdilla, juuri tupakkapaikan yläpuolella. Eli huoneen parvekkeella ainainen tupakansavu. Ei ollut pariskunta viihtynyt parvekkeella. Ja olipa jäänyt lomaosakekin ostamatta.


    • Mr_Rakennusmestari

      Hotellin rungon nouseminen nopeus ei välttämättä ole mikään tae lopputöiden nopealle valmistumiselle. Runko on tehty elementeistä, joita ammattilaisurakkaporukat latovat vauhdilla, kun raha-asiat on saatu hoidettua. Sen jälkeen ne häipyvät seuraavaan kohteeseen.
      Viikon seurasin päivittäin työmaan edistymistä. Ketään ei näkynyt kerroksissa hommissa koko aikana. Yksi kaveri rakenteli näkösuojaaitaa pihan ympärille, sekin jäi kesken.
      Eniten aikaa tuon jättihotellin rakentamisessa menee sisustustöiden tekemisessä.
      Jos rakennuksen on tarvis olla valmis kolmessa vuodessa, täytyy siihen saada valtava määrä ammattilaisia rakentamaan sisustusta ja kun sen täytyisi olla vielä luxuslaatua, onko niitä mistä ottaa sellaista määrää.
      Näkemäni perusteella en vielä, jos koskaan laittaisi ropojani likoon tuohon, varsinkaan jos eläkepäiviä ajattelisi tuolla viettää, voi tulla maaliviiva vastaan ennen kuin pääsee sijoituksesta nauttimaan.
      Kaiken kaikkiaan pidän tuollaista osake- sijoitusta ainakin keskivertotienaajalle epäedullisena ja epäkäytännöllisenä. Yhtä tasokkaisiin ja jopa komeimpiinkin hotelleihin ja paikkoihin pääsee edullisemmin, eikä ole sidottu aikaan eikä paikkaan.

      • EriPerinteet

        Onkos Madeirallakin alettu tekemään elementeistä?
        Siellähän on perinteisesti tehty valamalla pilarit ja laatat/välipohjat ja muuraamalla harkoista seinät.


      • Mr_Rakennusmestari

        Seinät on ainakin elementtejä, välipohjiahan ei ollut näkyvillä, ne voi olia paikallavalettuja. Pilarit rakennuksen nopeasta noususta päätellen elkkuja.
        Piharakenteiden perustusraakileet oli tehty lecasoraharkoista.


      • EriPerinteet
        Mr_Rakennusmestari kirjoitti:

        Seinät on ainakin elementtejä, välipohjiahan ei ollut näkyvillä, ne voi olia paikallavalettuja. Pilarit rakennuksen nopeasta noususta päätellen elkkuja.
        Piharakenteiden perustusraakileet oli tehty lecasoraharkoista.

        Katsoin netistä kuvia, runko tehty ihan perinteisesti kuten yllä kerroin.
        Pienempiin rakennuksiin tekevät aika vauhdilla tuolla tyylillä, eli viikko ja kerros.
        Kaksi kertaa viikossa valut, toisella kertaa pilarit ja toisella kertaa välipohja, edellyttää toki runsasta tuentaa.
        Pintaratkaisuista ei löytynyt hyviä kuvia.


    • Lentoedullisesti

      Jee TUI:n suoralento Funchaliin 1.3. 250€ henkilö ja 8.3. 275€.
      Nyt pääsee edullisesti ja Tjäreborgilta myös alle 300€.

      • Paskanmöivät

        Katsotko vain 1 hengen menolentoja?
        Ja jos nyt tulee nopeana tärppinä halpa lento, niin saisitko sieltä lomaosakesysteemistä edukkaan huoneen tällä aikataululla? Hotelleissa hinta on usein sama 1 h kuin 2 h, kun ei huomioida aamupalaa tms.
        Toisaalta TUI ja sen lennot Jet Timellä, no thanks.

        Huomasitkö lisämaksut?
        TUI " Lähtöselvitetty matkatavara (Hinta 40 e/henkilö)
        Kaikista ruumaan menevistä matkalaukuista peritään lisämaksu (koskee pelkkiä lentoja ja äkkilähtöjä). Varaa ruumaan menevän matkatavaran kuljetus ennen matkalle lähtöä. Matkustamoon voit ottaa yhden käsimatkatavaran veloituksetta. Tarkista lentoyhtiön matkatavararajoitukset ennen matkaa. Valmismatkoilla matkatavara sisältyy matkan hintaan, pelkillä lennoilla maksu on."


    • teetee-

      Näitä viestejä lueskelin kun paria päivää ennen matkaamme vaihtoivat hotelliamme. Olimme messuilta ostaneet Savoy Royaleen tutustumistarjouksen 350 euroa per huone per viikko. Hälytyskellot soivat, mutta ajattelin ettei nyt Suomessa messuilla ihan liian pahoja huijareita voi olla. Siltä vaikuttaa, että tuo on heidän taktiikkansa, myydään pilvilinnoja ja hienoja mielikuvia ja lopuksi vaihdetaan huonompaan, meidän tapauksessamme tien toiselle puolelle Regency Clubiin. Ihan ok-huoneet saatiin ja lomamme oli loistava. Madeira on loistava kohde aktiiviseen lomailuun ja liikuntaan. Hotellin vaihdosta valitin jo heti puhelimessa ja varsinkin sitä, että olin lapsille mainostanut hotellin uima-altaita ja erityisesti sisäallasta. Sanoi, että saadaan käytää Royalen palveluita kuin majoittuisimme siellä. Päästyämme perille yritimme vastaanotosta tiedustella vaihdon syytä ja ilmeistä näki, että olivat mukana tässä juonessa. Saimme respastakin kuitenkin luvan käyttää heidän altaitaan, joten se riitti meille.

      Lomaosake-esittely oli hauska vitsi. Reklamaationi tästä hotellimuutoksesta kuitattiin vain, että kannattaa ottaa katse tulevaisuuteen, eikä ajatella menneitä. Syytä laitettiin Suomen päähän tälle Holiday Timen omistajalle (joka piti puhelintaan poissa päältä, eikä vastannut s-posteihin) ja esittelijä pesi kätensä tästä täysin. Myyntipuhe oli älyttömiä pilvilinnoja eikä hän ymmärtänyt, miten emme luottaneet häneen. Vapaita huoneita olisi löytynyt esiteltäviksi kyllä, mutta ei majoittumiseemme. Kieltäydyimme käyttämästä aikaamme tähän. Sanoin että olisimme kyllä tutustuneet huoneisiin, jos olisimme saaneet majoittua niissä. Sanoimme käyttävämme aikaa esittelypuheisiin vajaan pari tuntia, koska ehdoissa luki että esittely kestäisi noin kaksi tuntia. Perusteluina lomaosakkeisiin sijoittamiselle oli muun muassa, että "eihän näitä kannata järjellä ajatella". Kertoi älyttömiä esimerkkejä siitä, miten paljon muilla menee lomaan rahaa "ihan hyvin voi laittaa yhden nollan perään, kun eihän kukaan laske, paljonko lomalla kuluu rahaa". Siis mitä ihmettä!? Emme olleet aikeissakaan mitään osakkeita ostaa, mutta sanoimme, että emme koskaan tee päätöstä heti. Siihen vastaus että "arvaa moniko palaa jälkikäteen kun on asiaa miettinyt?". No varmaan ovat huomanneet, ettei kannata. Kun 1,5 tuntia oli kulunut, saimme vihdoin vähän hintoja. Niitä oli pitänyt kysyä monta kertaan kun tyyppi vaan piirteli jotain pyramideja ja hypetti jotakin luksuksesta. Tämän jälkeen yksinkertaisesti nousimme, kättelimme, sanoimme kiitos ei, hymyilimme ja poistuimme. Olimme hoitaneet lupauksemme osallistua esittelyyn.

      Kerroin esittelyn aikana, että olimme lukeneet netistä näitä kirjoituksia ja nämähän teilattiin täysin. Ei kuulemma pidä yhtään uskoa, mitä kirjoitetaan. Ei kaikki mitään nettitrolleja ole, kyllä ihmiset ihan kokemuksistaan kirjoittavat, kuten minäkin. Paras neuvo taisi olla kun joku kirjoitti, että vastuu on kuulijalla kun se esittelijä puhuu. Näin tosiaan oli.

      Madeira oli upea, mutta mitään lomaosake-esittelytarjousta ei kyllä kannata ostaa. Pettymään joutuu ja iso osa loman odotukseen kuluu harmistuneena.

      Lennot otimme TAP Air Portugalilta. Lennot maksoivat 1734 euroa, 3 aikuista ja 2 lasta. Miinuksena välilasku Lissabonissa, mutta lennot olivat hyvät, tarjoilut hyvät, molemmilla lentopätkillä sai syötävää ja juotavaa. Lentohenkilökunta avuliasta ja ystävällistä. Lissabonin lentokentällä oli paljon ravintoloita ja kauppoja, joten aika kului nopeasti.

    • tarkka_markka

      aika paljon olette pelkistä lennoista maksaneet...
      madeiralle pelkkiä lentoja ja varsinkin suoria, on nirkosenlaisesti...tosin talvikaudella niitä jonkinverran on...

      • SuolavettäPthyi

        Ei paha hinta, jos lapset oli istumapaikoilla eli 5 henkeä.
        Olemme testanneet aikanaan nuo Roaylin altaat, kun niihin oli käyttöoikeus myös Classicin puolelta, ei oikein innostaneet, enemmän oli iloa oli Classicin sisäaltaista.


      • laatumajoituksiako

        "aika paljon olette pelkistä lennoista maksaneet... " ???

        HEL - FNC 1734 euroa 3 aikuista ja 2 lasta. TAP laittaa vieläpä saman varauksen matkustajat vierekkäin istumaan ilman paikkamaksuja, Finnairilla kun tuokin perustuu nykyään enempi sattumaan. Laitappa linkkiä että mistä saa halvemmalla vai jauhatko vain p*skaa.

        Kiitokset nimimerkille teetee- hyvästä viestistä, messuilla olen tämän Holiday Timen havainnut ja sivuuttanut. Kuten aion tehdä jatkossakin.


      • myrskynsilmässä

        Täälläkin kiinnostaisi tietää että mistä niitä paljon halvempia lentoja saa ostaa.


    • niin_makaa_kuin_petaa

      Tyhmät maksaa liikaa, kun ei ole älliä yo-todistuksessa eikä korvien välissä.
      Vastauksesi agressiivisuudesta päätellen, olet sen varmaan jo itsekin tajunnut ja nyt kiukuttelet vitutustasi fiksummille.
      Talviaikaan tuo porukka olisi lentänyt karvan verran yli tonnilla ja suoralla lennolla !
      Ketku ja huijarihan lisäksi tuollainen ihminen on, joka vain mansikat kakun päältä napsii ja vielä kehuskelee öykkärimäisellä käytöksellään.

      • Itsekäsmakaajako

        Monellako on mahdollisuuksia mennä silloin kun sattuu tarjous kohdalle ja kelitkin olisi lähes takuuvarmasti hyvät tai jotakin erityistä nähtävää tuona aikana (joulu, uusivuosi, karnevaalit jne.), jos on lapsia niin tuppaa menemään yleisiin loma-aikoihin ja silloin niissä on aina satasia extraa. Lomista taas joutuu sopimaan työkavereiden kanssa, kuka pitää milloinkin, voi sopia tai ei sovi.
        Itsekkin katsoin matkoja esim. Norwegianin kautta ja menoa löytyy kohtuuhintaan, paluuta systeemi ei tarjoa ollenkaan, ellei hae itse kahden pompun lentoja, jolloin tulee yleensä lisäkuluiksi yöpymisiä ja taksikyytejä.
        Matkatoimistojen tai niille korvamerkityistä lennoista ei ole tarjontaa hyvin. hinta korkea ennakkoon katsoen suosituimpiin aikoihin, äkkilähtönä voi saada, mutta 5-hengen tapauksessa lienee jo säkää sellaisen sattuessa kohdalle. Yksikseen lentävä, jolla ei ole perhe eikä työrasitteita voi toki mennä ja tulla sen mukaan mikä sopii vain itselle.


    • Sain viimeyönä viestin, että ovat vaihtaneet hotellin tuohon Regentiin, jota on näköjään muillekin tarjottu, kun katson tätä viestiketjua. Lähtöni olisi siis huomenna aamulla, joten kovin huonosti toimii Royalin Savoyn varauspalvelu???? Olen varannut tuon matkamessuilta ostetun paketin mukaisen matkan vuosi sitten heinäkuussa. Ja tuota tilalle tarjottua hotellia myydään nyt 80€/yö, joten jäljellä oleva etu olematon ja vielä hotelli, jota en missään olosuhteissa valitsisi lomalleni.
      Ihan huijausta koko juttu- pitää ilmoittaa Suomen Messuille, millaista toiminta on. Mutta sopivasti ilmoittavat viikonloppuna, että pitää odottaa maanantaihin, että pystyy soittelemaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe