Vertailua. Aurinkomatkat vs Viikko-Osake vs Omatoimi matka

Tytteli3

Oletus: Viikko-Osake on maksanut 6000 euroa ja siinä on 60.000 pistettä.

Juhannus Matka: Madeira, esimerkiksi 5 * Pestana Grand. (Pisteitä menee 50.000)
Finnairin lomalennot (Sama missä Aurinkomatkat, Finnmatkat ja muut menevät. 2x 530€= 1060
Sitten Pistejäsenyys vuodeksi. 144€ ja Viikko-osakkeen vastike 250€ =399€
Loma 5 tähden huoneistossa. (2mh, keittiö, olohuone, 2 kylppäriä, isot parvekkeet. 90 neliötä)
Hinta kahdelle aikuiselle 1450€. Hinta neljälle aikuiselle 2519€

AurinkoMatkat: 5 * Royal Savoy Madeiralla. Hinta per hlö 1515.
Hinta kahdelle aikuiselle 3030€, Hinta neljälle aikuiselle 6060€

Omatoimi madeiralle. Royal savoy 7 vrk= 1380€ Lomalennot 530 x 2= 1060 =2440€ kahdelle. Neljälle 4480€
Pestana Grand 7 vrk 1143 1060=2203€ kahdelle ja neljälle 4406€

Aurinkomatkat ja omatoimi ovat hotelli huoneita jossa on buffet aamiainen, Viikko-osake huoneisto johon ei kuulu aamiainen. Huoneistot ovat korkeammalla hotellihuoneita yleensä. Aamiaisen saa koko viikolle 75€ per henkilö, joten 150€ lisää hintaa jos sellaisen haluaa.

(3) Pronssille jäi Aurinkomatkat. Kahden hengen matka Royal Savoy maksaa 3030 kun omatoimi sinne maksaa 2440€. Erotus on huima (590€) mitä aurinkomatkat ottaa pelkästä bussista lentokentältä ja oppaasta. (taxi maksaa 25 euroa) Suomea puhutaan sekä Savoyssa että Grandissä.

(2) Hopeaa. Omatoimi. Huomattavasti halvempi kuin Valmismatkat (590€) mutta kalliimpi kuin viikko-osakkeen kanssa. Omatoimisesti kannattaa mennä kun ei ole rahaa laitaa osakkeeseen. Suomella pärjää hyvin.

(1) Kultaa. Viikko-osake on sittenkin varteenotettava vaihtoehto kun ajattelee pitkäaikasta lomailua.
omatoimi Pestana Grandiin 2203€. Säästöä kahden hengen lomasta tulee siis Viikko-osakkeen kanssa omatoimi lomaan 753€. 8 kpl 1 vkon lomaa kahdelle hengelle madeiralle on säästänyt jo viikko-osakkeen hinnan. Mitä enemmän porukkaa lähtee sen enemmän tulee säästöä. Tai mitä enemmän matkustaa sitä enemmän säästää koska vastike ja jäsenmaksu maksu on kerran vuodessa. Jos saat 50% viikko-osakkeen hinnasta takaisin myydessäsi silloin 4 loman jälkeen olet jo omillasi.

Nyt minua jo varmasti syytetään viikko-osake myyjäksi mutta minä onnellisesti lomailen madeiralla ja muualla perheeni kanssa viikko-osakkeen turvin.

65

2313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmähän olet

      kyllä on poika löytänyt paljon numeroita. kuka helvetti nyt Madeiralle haluaa mennä.

      Ei tosiaan kannata olla myyjä jos itsekin toteat: Jos saat 50% viikko-osakkeen hinnasta takaisin myydessäsi silloin 4 loman jälkeen olet jo omillasi.

      Että tappiolla menee,on se vaan outoa, että llähtökohtana on 50 % arvonalennus.........

      • tytteli3

        Tytteli se taisi olla eikä poika! Eikö sulla ollut laittaa mitään muuta argumenttia vertailusta! Kukahan se tyhmä oli. Jälleenmyynistä saa noin puolet joten sen takia se on mukana. 4 lomaa hyvä ihminen. Sitten kaikki sen päälle on jo voittoa! Vai onko sulla Madeiralle jotain muuta vaIhtoehtoa? Eli jos käyt Madeiralla Viikko-osake kannattaa! Sua ei ehkä kiinosta mutta joitakin muita kiinostaa. Vertailut olen laittanut koska tuollaisia herjaajia tässä asiassa löytyy mutta factat pöytään vaan.

        Tytteli3


      • Sissanen
        tytteli3 kirjoitti:

        Tytteli se taisi olla eikä poika! Eikö sulla ollut laittaa mitään muuta argumenttia vertailusta! Kukahan se tyhmä oli. Jälleenmyynistä saa noin puolet joten sen takia se on mukana. 4 lomaa hyvä ihminen. Sitten kaikki sen päälle on jo voittoa! Vai onko sulla Madeiralle jotain muuta vaIhtoehtoa? Eli jos käyt Madeiralla Viikko-osake kannattaa! Sua ei ehkä kiinosta mutta joitakin muita kiinostaa. Vertailut olen laittanut koska tuollaisia herjaajia tässä asiassa löytyy mutta factat pöytään vaan.

        Tytteli3

        Olen jo kyllästynyt Suomi24:ssä esittämään laskelmiani järjestelmän kannattavuudesta. Hyvä, että joku jaksaa! Noihin älyttömiin kommentteihin en sen sijaan kiinnittäisi mitään huomiota. Niitä riittää joka tapauksessa, vaikka rautalangasta vääntäisi. Jo vuosia sitten perustimme omat keskustelusivustot lomaosakkeita hyödyntäville matkailijoille. Oletko, tytteli, vieraillut osoiteessa http://lomaosakematkailijat.multiply.com/ ?

        Tuo arvonalennus on ainainen kritiikin aihe. Mitä sitä murehtimaan, jos tarkoituskaan ei ole myydä. Lisää osakkeita olen vuosien saatossa hamunnut enkä yhtään ole myynyt. Eipä säily arvo esim. uudessa autossakaan tai vaikka huonekaluissa. Arvo ei myöskään säily prosenttiakaan valmismatkoissa. Sehän olisikin hauska juttu, jos matkan jälkeen voisi myydä "vähän käytetyn" lomamatkan! Eli kultaa tulee kirkkaasti siinäkin vertailussa!


      • tytteli3
        Sissanen kirjoitti:

        Olen jo kyllästynyt Suomi24:ssä esittämään laskelmiani järjestelmän kannattavuudesta. Hyvä, että joku jaksaa! Noihin älyttömiin kommentteihin en sen sijaan kiinnittäisi mitään huomiota. Niitä riittää joka tapauksessa, vaikka rautalangasta vääntäisi. Jo vuosia sitten perustimme omat keskustelusivustot lomaosakkeita hyödyntäville matkailijoille. Oletko, tytteli, vieraillut osoiteessa http://lomaosakematkailijat.multiply.com/ ?

        Tuo arvonalennus on ainainen kritiikin aihe. Mitä sitä murehtimaan, jos tarkoituskaan ei ole myydä. Lisää osakkeita olen vuosien saatossa hamunnut enkä yhtään ole myynyt. Eipä säily arvo esim. uudessa autossakaan tai vaikka huonekaluissa. Arvo ei myöskään säily prosenttiakaan valmismatkoissa. Sehän olisikin hauska juttu, jos matkan jälkeen voisi myydä "vähän käytetyn" lomamatkan! Eli kultaa tulee kirkkaasti siinäkin vertailussa!

        Kiitos Sissanen. Olen käynyt sivuillanne mutta näitä vertailuja ei siellä näytä olevan. Hyvät sivut muuten. Jossain vaiheessa täytyy kirjoittautua sinne ja se on hyvä puoli ettei voi kaikkea tyhmää sanoa nimettömänä siellä.

        Rautalangasta kumminkin täytyy tyhmille vääntää että joskus viisastuisivat. Ajattelin nyt kirjoitella kun muutkin on tänne positiivista kirjoitellut! Ettei vaan liikaa tulisi sitä kakkaa hyvästä asiasta.

        Tytteli3


      • Tonttu2

        Minä haluan Madeiralle. Siellä on hyvä olla ja hyvää makeata madeira viiniäkin.


      • Sissanen
        tytteli3 kirjoitti:

        Kiitos Sissanen. Olen käynyt sivuillanne mutta näitä vertailuja ei siellä näytä olevan. Hyvät sivut muuten. Jossain vaiheessa täytyy kirjoittautua sinne ja se on hyvä puoli ettei voi kaikkea tyhmää sanoa nimettömänä siellä.

        Rautalangasta kumminkin täytyy tyhmille vääntää että joskus viisastuisivat. Ajattelin nyt kirjoitella kun muutkin on tänne positiivista kirjoitellut! Ettei vaan liikaa tulisi sitä kakkaa hyvästä asiasta.

        Tytteli3

        Lomaosakematkailijoissa ei tarvitse enää perustella kannattavuutta, kun jäsenet tietävät sen itsekin. Sivustohan syntyi aikoinaan, kun täällä ei voinut asiallisesti keskustella systeemiin liittyvistä asioista, vaan kirjoitukset hukkuivat kaikkeen hyödyttömään. Tervetuloa vaan mukaan! Olisi tietysti todella hyvä, jos Suomi24:ssäkin voisi asiallisesti keskustella lomaosakkeista. Negatiivisistakin asioista on hyvä kirjoitella, mutta turha haukkuminen ja viestien toistaminen pitäisi karsia pois.

        Omille sivuillemme toivoisin erityisesti kohdearvosteluja, koska niitä on mukava lukea omista tulevista kohteistaan ja jo päätöksiä tehdessä. Olen myös miettinyt kohdearvosteluille ja valokuville uutta paikkaa, jossa ne pystyisi paremmin järjestelemään. Jos vaikka joskus tulevaisuudessa saisimme omat www-sivut, joita voisi muokata mielensä mukaan.


      • Katinkulta vko 18

        Numerot ovat ihan kivoja. Ette pääse aina vääristelee tietoa mitä ihmiset etsii!


      • tytteli3
        Katinkulta vko 18 kirjoitti:

        Numerot ovat ihan kivoja. Ette pääse aina vääristelee tietoa mitä ihmiset etsii!

        Laskelmat on hyviä vaikka kaikki ei niitä usko.


      • tontulle
        Tonttu2 kirjoitti:

        Minä haluan Madeiralle. Siellä on hyvä olla ja hyvää makeata madeira viiniäkin.

        Viini on siellä hyvää.


      • yks hailee
        tytteli3 kirjoitti:

        Laskelmat on hyviä vaikka kaikki ei niitä usko.

        mutta miksi ei vaihtoehtona ole omatoimi-lennot-asunnon vuokraus, tulee neljälle tai useammalle huomattavasti halvemmaksi kuin omatoimi-hotelli ja vuokrattavia asuntoja kyllä löytyy ja vaihtoehtoja on.
        Kävisikö niin että menee jo lomaosakkeen tasolle. Toisaalta tästä puuttuu pakettimatkoilta viimehetken tarjoukset joita niitäkin on joko tiettyyn hotelliin tai määrittelemätön majoitus joka joskus on luksusta, useimmiten ei kuitenkaan mutta seikkailuahan se on. Lomaosake sopii osalle meistä mutta ei kaikille.


      • tytteli3
        yks hailee kirjoitti:

        mutta miksi ei vaihtoehtona ole omatoimi-lennot-asunnon vuokraus, tulee neljälle tai useammalle huomattavasti halvemmaksi kuin omatoimi-hotelli ja vuokrattavia asuntoja kyllä löytyy ja vaihtoehtoja on.
        Kävisikö niin että menee jo lomaosakkeen tasolle. Toisaalta tästä puuttuu pakettimatkoilta viimehetken tarjoukset joita niitäkin on joko tiettyyn hotelliin tai määrittelemätön majoitus joka joskus on luksusta, useimmiten ei kuitenkaan mutta seikkailuahan se on. Lomaosake sopii osalle meistä mutta ei kaikille.

        Laita tänne viestiä vaan jos saat madeiralta hyvän vaihtoehdon edullisesti. Interhome ja muut majoitus vaihtoehdot on käyty läpi mutta eikun teet työtä ja löydät meille hyvän vaihtoehdon niin me käytetään sitä seuraavalla kerralla.

        Tytteli3


      • yks hailee
        tytteli3 kirjoitti:

        Laita tänne viestiä vaan jos saat madeiralta hyvän vaihtoehdon edullisesti. Interhome ja muut majoitus vaihtoehdot on käyty läpi mutta eikun teet työtä ja löydät meille hyvän vaihtoehdon niin me käytetään sitä seuraavalla kerralla.

        Tytteli3

        vain Madeiralle, maailma on täynnä vaihtoehtoja ja vaikka Madeira on viehättävä paikka niin vaihtelemalla lomakohteita saa enemmän.
        Ihmettelin vain että miksi et laskelmissasi huomioinut tätä vaihtoehtoa, loppukommenttisihan oli
        lomailen Madeiralla ja muualla. Niin minäkin teen ja vaihtelevasti hotelleissa ja vuokramajoituksessa, valmismatkoilla ja itse järjestettynä.


      • 26
        tytteli3 kirjoitti:

        Laskelmat on hyviä vaikka kaikki ei niitä usko.

        näin on


      • Kannattavaa
        Sissanen kirjoitti:

        Lomaosakematkailijoissa ei tarvitse enää perustella kannattavuutta, kun jäsenet tietävät sen itsekin. Sivustohan syntyi aikoinaan, kun täällä ei voinut asiallisesti keskustella systeemiin liittyvistä asioista, vaan kirjoitukset hukkuivat kaikkeen hyödyttömään. Tervetuloa vaan mukaan! Olisi tietysti todella hyvä, jos Suomi24:ssäkin voisi asiallisesti keskustella lomaosakkeista. Negatiivisistakin asioista on hyvä kirjoitella, mutta turha haukkuminen ja viestien toistaminen pitäisi karsia pois.

        Omille sivuillemme toivoisin erityisesti kohdearvosteluja, koska niitä on mukava lukea omista tulevista kohteistaan ja jo päätöksiä tehdessä. Olen myös miettinyt kohdearvosteluille ja valokuville uutta paikkaa, jossa ne pystyisi paremmin järjestelemään. Jos vaikka joskus tulevaisuudessa saisimme omat www-sivut, joita voisi muokata mielensä mukaan.

        Olen samaa mieltä että kannattavuutta ei tarvitse perustella mutta kivahan niitä on verrata ja lukea. Ehkä joku muukin tarvitsee niitä kuin me.


      • lomailija
        Tonttu2 kirjoitti:

        Minä haluan Madeiralle. Siellä on hyvä olla ja hyvää makeata madeira viiniäkin.

        heh, minäkin voisin käydä, tuo lomailu kun on edullista, kun matkamessujen aikaan bongaa halpoja lentoja.


      • lomailija
        yks hailee kirjoitti:

        mutta miksi ei vaihtoehtona ole omatoimi-lennot-asunnon vuokraus, tulee neljälle tai useammalle huomattavasti halvemmaksi kuin omatoimi-hotelli ja vuokrattavia asuntoja kyllä löytyy ja vaihtoehtoja on.
        Kävisikö niin että menee jo lomaosakkeen tasolle. Toisaalta tästä puuttuu pakettimatkoilta viimehetken tarjoukset joita niitäkin on joko tiettyyn hotelliin tai määrittelemätön majoitus joka joskus on luksusta, useimmiten ei kuitenkaan mutta seikkailuahan se on. Lomaosake sopii osalle meistä mutta ei kaikille.

        meille sopii, kun matkustamme kolmen lapsen kanssa


    • hlm25

      Kyllä lomaosakekauppias osaa laskelmat tehdä, ainakin omalta kannaltaan. Laskelmat on aina sen suuruisia kuinka suuri on asiakkaan myyntitilaisuudessa osoittama mielenkiinto lomaosakkeisiin. Tarjoillaan viiniä ja eiköhän ne nimet papereihin tule hetken kuluttua. Myyjä sanoo maksat tämän pienen etumaksun ostohinnasta ja sen jälkeen sinulta menee vain pieni viikkomaksu ja sillä selvä, laitetaan nimet kauppakirjoihin ja pääset heti viettämään viikon lomaosakkeessasi. Todellinen totuus on kuitenkin karmea, moni ostanut on mennyt henkilökohtaiseen konkurssiin ja vauhti kiihtyy. Kaiken huippuna et saa lomaosakketassi myytyä.
      Eikö ollutkin teille monelle hyvin tuttu tilanne ja nyt kadutte, loppu älmänne hautaan saakka.

    • 19+9

      Meille kelpaa majoitukseksi Aurinkomatkojen Porto Santa Maria, palveluja riittää ja buffetaamiainen.
      Hinta alkaen 985 €/vk/hlö ja kun sinne menee niin 2 viikkoa 1435 €, meren rannalla ym. Eihän lomalla mennä hotelliin vaan se on nyt lähinnä nukkumispaikka joten sen ei suinkaan tarvitse olla mitään huippuluksusta vaan kunnollinen paikka.
      Ja jos menet omatoimisesti niin todennäköisesti halvempi jos samassa suhteessa kuin vertailu niin miten käy?
      Teeppäs laskelmat oikein, osaamme mekin vertailla vaikkei lomaosaketta olekaan.

      • tytteli3

        Tehdään nyt ne laskelmat oikein sitten. Se tais olla Juhannus eli lähtö 21.6. Aurinkomatkojen Porto Santa Maria Per henkilö 1 vko 1045€, ei aterioita. Ehkä sinulla ollut joku muu kuin listahinta joka löytyy uusimasta aurinkomatkojen katalogista (kevät, kesä ja syksy 2010) 2 vkoa 1455€.

        Mikäs siinä jos se riittää sinulle. 2 henkeä maksaa teille 1 vko 2090€ (2 vkoa 2910€)

        Minä silti mielummin matkustan viiden tähden hotelliin tuohon hintaan mitä tuolla alussa oli. (1450€) ja saan kaksi erillistä makuuhuonetta, keittiön, olohuoneen ja parvekkeet. Jos otan kaksi kaveria mukaan se on yhteensä neljältä aikuiselta 2519€

        Sinä maksat Aurinkomatkoilla neljästä aikuisesta tuohon sinun valitsemaasi hotelliin 1 vko 4180€ ja 2 vkoa 5820€.

        Minä maksan 2 vko saman kuin viikosta.

        Eroa meillä on paljon. Ainakin majoituksen taso ja pikkuisen rahassa. 1 vko matkassa minä voitan rahassa kahdelta henkilöllä 640 € ja huomattavasti suuremman kämpän kuin tasossa yhden tähden. 2 vko matkassa 1460€

        Neljästä henkilöstä puhumattakaan. Siinä sulle oikeat lukemat! Ei sinun tarvitse ostaa loma-osaketta mutta ei kannata numeroita pyöritellä jos ei osaa.

        Näin yksinkertaisesti sanottuna Sinä maksat koirankopista enemmän kuin minä pienestä luxus asunnosta.


      • tottaonkin
        tytteli3 kirjoitti:

        Tehdään nyt ne laskelmat oikein sitten. Se tais olla Juhannus eli lähtö 21.6. Aurinkomatkojen Porto Santa Maria Per henkilö 1 vko 1045€, ei aterioita. Ehkä sinulla ollut joku muu kuin listahinta joka löytyy uusimasta aurinkomatkojen katalogista (kevät, kesä ja syksy 2010) 2 vkoa 1455€.

        Mikäs siinä jos se riittää sinulle. 2 henkeä maksaa teille 1 vko 2090€ (2 vkoa 2910€)

        Minä silti mielummin matkustan viiden tähden hotelliin tuohon hintaan mitä tuolla alussa oli. (1450€) ja saan kaksi erillistä makuuhuonetta, keittiön, olohuoneen ja parvekkeet. Jos otan kaksi kaveria mukaan se on yhteensä neljältä aikuiselta 2519€

        Sinä maksat Aurinkomatkoilla neljästä aikuisesta tuohon sinun valitsemaasi hotelliin 1 vko 4180€ ja 2 vkoa 5820€.

        Minä maksan 2 vko saman kuin viikosta.

        Eroa meillä on paljon. Ainakin majoituksen taso ja pikkuisen rahassa. 1 vko matkassa minä voitan rahassa kahdelta henkilöllä 640 € ja huomattavasti suuremman kämpän kuin tasossa yhden tähden. 2 vko matkassa 1460€

        Neljästä henkilöstä puhumattakaan. Siinä sulle oikeat lukemat! Ei sinun tarvitse ostaa loma-osaketta mutta ei kannata numeroita pyöritellä jos ei osaa.

        Näin yksinkertaisesti sanottuna Sinä maksat koirankopista enemmän kuin minä pienestä luxus asunnosta.

        Aurinkomatkojen esiteessä tuo tyttelin lukemat on oikein.


      • persaukiset
        tottaonkin kirjoitti:

        Aurinkomatkojen esiteessä tuo tyttelin lukemat on oikein.

        Mitä valitatte eihän teillä ole fyrkkaa ostaa mitään.


    • Madeiralla tylsää

      miksi ihmeessä mennä Madeiralle, kyllä nyt papermpia paikkojakin on olemassa.

      • Madeirallemars

        Parempia paikkoja varmasti on mutta minä tykkään käydä kerran vuodessa tuolla. Tylsää sulla varmasti on kun sulla ei ole yhtään kaveria tai sukulaisia mukana. Ja valitat kaikesta muutenkin niin kuka jaksaa sun kanssa olla. Ota rennosti. Madeiralla on hienoja paikkoja. Tekisi sinulle välillä katsoa kauniita asioita eikä vaan rumia koko ajan. Kaunis Madeira.


      • miksikö

        Madeiralla on lämmintä kun suomessa on kylmää. Pienehkö lentomatka. siks sinne mennään.


      • ölasdkfjkasldjö

        Siksi kun siellä on RCI kohde. Esim. Espanjassa ei missään nimessä kannata mennä Atlantin puolelle, siksi kun siellä ei ole ainoataan RCI kohdetta (paikallisia kohtuu hintaisia luksus hotelleja kylläkin)


    • ei pääse

      Koko homma ´han kaatuu siihen, että Finnair ei lennä kesäisin Madeirall

      Finnairin suorat lomalennot Helsingistä 7.11-28.11.2010 ja 13.3-17.4.2011.

      Keksi parempi paikka

      • ihimittellija

        Ensi kesän lentosarjoja ei ole vielä julkaistu, ja ainakin kesänä 2010 oli suoria lentoja Helsingistä Funchaliin.

        Keksisitö itse paremman väitteen asiallesi?


      • Finnair lentää

        Eihän missään nimessä lentoja ole Madeiralle. Haloo. Tottakai on. Madeiralle lennetään koko vuosi!

        Finnairin lomalennot sekä reittilento. Reittilento on parisataa halvempi kuin finnair. Finnair suora ja reittilennoilla parin tunnin välilasku Lisbonissa.


      • eipä
        Finnair lentää kirjoitti:

        Eihän missään nimessä lentoja ole Madeiralle. Haloo. Tottakai on. Madeiralle lennetään koko vuosi!

        Finnairin lomalennot sekä reittilento. Reittilento on parisataa halvempi kuin finnair. Finnair suora ja reittilennoilla parin tunnin välilasku Lisbonissa.

        ei oo ei oo eikä tuu lomaosakemyyjä.


      • siis miten...
        Finnair lentää kirjoitti:

        Eihän missään nimessä lentoja ole Madeiralle. Haloo. Tottakai on. Madeiralle lennetään koko vuosi!

        Finnairin lomalennot sekä reittilento. Reittilento on parisataa halvempi kuin finnair. Finnair suora ja reittilennoilla parin tunnin välilasku Lisbonissa.

        siis Finnnair on lomalennot ja reittilennot ja joku on halvelmpi parisataa mutta suora ja joku ei ja on kalliimpi. Aloita alusta niin saat tolkut tohon juttuus.............


      • jippii542822
        siis miten... kirjoitti:

        siis Finnnair on lomalennot ja reittilennot ja joku on halvelmpi parisataa mutta suora ja joku ei ja on kalliimpi. Aloita alusta niin saat tolkut tohon juttuus.............

        Lomalentoja käyttää Aurinkomatkat, Finnmatkat ja Tjäreborg ja muutama muu...Lomalennot lentää Finnair. Ovat suoria lentoja. Reittilentoja maderalle lentää moni muu lentoyhtiö. Hinnat parisataa halvemmalla kuin LOMALENNOT finnairin koneessa. Reittilennot pysähtyy yleensä Lisbonissa pari tuntia ja jatkolento sieltä Madeiralle. On se niin vaikeata.


      • Tonttu2
        jippii542822 kirjoitti:

        Lomalentoja käyttää Aurinkomatkat, Finnmatkat ja Tjäreborg ja muutama muu...Lomalennot lentää Finnair. Ovat suoria lentoja. Reittilentoja maderalle lentää moni muu lentoyhtiö. Hinnat parisataa halvemmalla kuin LOMALENNOT finnairin koneessa. Reittilennot pysähtyy yleensä Lisbonissa pari tuntia ja jatkolento sieltä Madeiralle. On se niin vaikeata.

        Ei ole kukaan vielä tännekkään etsinyt parempaa vaihtoehtoa Juhannukselle Madeiralta. Vielä on aikaa. Mielipiteitä löytyy mutta missä on parempi vaihtoehto kuin viikko-osake?


      • syrt4
        Tonttu2 kirjoitti:

        Ei ole kukaan vielä tännekkään etsinyt parempaa vaihtoehtoa Juhannukselle Madeiralta. Vielä on aikaa. Mielipiteitä löytyy mutta missä on parempi vaihtoehto kuin viikko-osake?

        minä menen perheeni kanssa ensi juhanuksena lomalaukkaaseen viikon lomalle rci:n kautta.sain lisälomana juhanus aatosta alkavan viikon tuonne,eikä ollut kallis.parisataa euroa viikko 4.lle.sitä ennen edellisen viikon vietän kalajoella samoiten lisälomilla,maksoi kans parisataa euroa.halutessani saisin olla juhanus aaton tuossa huoneistossa,mutta kun kalajoen juhanus on rauhatomampi kuin loma laukaan,niin lasten kanssa meen sit juhanukseksi tuohon laukaseen,ja jos pistän vuokralle menee takuuvarmasti,tässä tulee säästöä kun täällä verrataan näitä viikkoja.kalajoen juhannus jo yksistään maksaa mökissä tuon parisataa,saativiikko.mutta jos jonotus onnistuu ja pääsen rci:n kautta tanskan legolandian lähelle olevaan hotelliin pisteillä,niin sitten menen sinne.ei aina tartte olla juhanusta kotimaassa ja järven ranta mökillä.sitä paitsi yleensä kesät on huonoja,tämä vain oli poikkeus


      • tonttu2
        Tonttu2 kirjoitti:

        Ei ole kukaan vielä tännekkään etsinyt parempaa vaihtoehtoa Juhannukselle Madeiralta. Vielä on aikaa. Mielipiteitä löytyy mutta missä on parempi vaihtoehto kuin viikko-osake?

        Ei ole vaihtoehtoja tullut vielä Madeiralle jotakin toista systeemiä käyttäen! Miksi ei????


      • lomailija
        Tonttu2 kirjoitti:

        Ei ole kukaan vielä tännekkään etsinyt parempaa vaihtoehtoa Juhannukselle Madeiralta. Vielä on aikaa. Mielipiteitä löytyy mutta missä on parempi vaihtoehto kuin viikko-osake?

        Costa del sol, lennot malagaan neljältä(2 aikuista, 2 lasta) 900 euroa, loma kaks viikkoa, lähtö 2.7, majoitus lomaosakkeessa n.500, pikkasen ylöspäin pyöristettynä, eli kaks viikkoa koko perheeltä yhteensä 1400 euroa, majoitus 2mh k kph.. kovin odotan lomaa


    • ei huijari

      Missä kuussa lentojen hinta on noin alhainen? Tarkista uudelleen

      • tonttu2

        350 Euroa on esimerkiksi TAP Portugalilla lennot loka-marras-joulu Madeiralle. Enpä viitsinyt enempää seilata netissä jotta sulle factoja löytyy senkin paskanpuhuja!

        Tarkista ite ennekuin rupeat puhumaan.


      • klj-1187
        tonttu2 kirjoitti:

        350 Euroa on esimerkiksi TAP Portugalilla lennot loka-marras-joulu Madeiralle. Enpä viitsinyt enempää seilata netissä jotta sulle factoja löytyy senkin paskanpuhuja!

        Tarkista ite ennekuin rupeat puhumaan.

        tontulle madeiralle esim tap portugalilla lokakuussa maksaa 409 euroa käsittelymaksuja jonkin verran päälle mistä löysit tuon 350€ hinnan ei ainakaan eebuukerssin kautta käsittelymaksut noin 50 siis madeiralle 12 tunnin lento ja hinta 459 euroa/hlö


      • Tonttu2
        klj-1187 kirjoitti:

        tontulle madeiralle esim tap portugalilla lokakuussa maksaa 409 euroa käsittelymaksuja jonkin verran päälle mistä löysit tuon 350€ hinnan ei ainakaan eebuukerssin kautta käsittelymaksut noin 50 siis madeiralle 12 tunnin lento ja hinta 459 euroa/hlö

        Hohhoijaa, Mun pitäis pistää oma matkatoimisto pystyyn. Mene katsomaan Tap portugalin sivuilta. Sieltä löytyy kyllä. Tuskin myivät loppuun kaikkia lentoja. Kaikki matkatoimistot vetävät aina välistä.



        Fare Breakdown

        Here you can check the fare breakdown per passenger.

        Taxes


        Currency


        Adult

        Fuel Tax (YQ)


        EUR


        94.00

        Portugal - Security Tax (PT)


        EUR


        12.09

        Portugal - Passenger Service Charge (YP)


        EUR


        30.82

        Finland - International Passenger Fee (FI)


        EUR


        9.65

        Finland - Security Charge (DQ)


        EUR


        3.51

        Ticket Service Fee (XP)


        EUR


        10.00


        EUR


        160.07
        Close
        Close
        All prices in this page are in Euro [EUR]
        Price (per person) Taxes and other charges (per person) Passengers TOTAL
        190.00 160.07 1 Adult 350.07
        TOTAL PRICE FOR ALL PASSENGERS 350.07


      • tytteli3
        Tonttu2 kirjoitti:

        Hohhoijaa, Mun pitäis pistää oma matkatoimisto pystyyn. Mene katsomaan Tap portugalin sivuilta. Sieltä löytyy kyllä. Tuskin myivät loppuun kaikkia lentoja. Kaikki matkatoimistot vetävät aina välistä.



        Fare Breakdown

        Here you can check the fare breakdown per passenger.

        Taxes


        Currency


        Adult

        Fuel Tax (YQ)


        EUR


        94.00

        Portugal - Security Tax (PT)


        EUR


        12.09

        Portugal - Passenger Service Charge (YP)


        EUR


        30.82

        Finland - International Passenger Fee (FI)


        EUR


        9.65

        Finland - Security Charge (DQ)


        EUR


        3.51

        Ticket Service Fee (XP)


        EUR


        10.00


        EUR


        160.07
        Close
        Close
        All prices in this page are in Euro [EUR]
        Price (per person) Taxes and other charges (per person) Passengers TOTAL
        190.00 160.07 1 Adult 350.07
        TOTAL PRICE FOR ALL PASSENGERS 350.07

        Kiitos Tonttu!

        Minäkin löysin tälläisiä lentoja ja niitä on monta!

        190.00 160.07 1 Adult 350.07
        TOTAL PRICE FOR ALL PASSENGERS 350.07

        Eli tämä on hinta Tap Portugalin sivuilla. Ei nyt aina välttämättä kannata käyttää Eebookersia tai E-tickettiä, tai muita matkatoimiston sivuja. Helppoahan se on mutta kun pelkistä lennoista puhutaan monesti suoraan lennon järjestäjään kannattaa otttaa yhteyttä. Eli KLM, Finnair, TAP Portugal jne.

        Jotta ei jäisi arvuuttelun varaan niin tässä info. Tämä on tammikuulta.

        Helsinki 29 Jan, 17h10 Lisbon 29 Jan, 20h00

        Lisbon 29 Jan, 22h00 Funchal 29 Jan, 23h45

        Funchal 05 Feb, 05h40 Lisbon 05 Feb, 07h15

        Lisbon 05 Feb, 09h30 Helsinki 05 Feb, 16h10


        Tämä vain on yksi monista vaihtoehdoista! Nähkää itse vaivaa pikkuisen tai ostakaa Lomalento kalliimmalla!


        Tytteli3
















        Mitä aikasemmin varaa sen paremmalla hinnalla saa. Itse olen päässyt 280€ edestakaisin Madeiralle juuri tällä lentoyhtiöllä.

        Jos haluaa ottaa finnairin lomalennon suoraan niin sitten soitto Aurinko tai Finnmatkoille.


      • holopainenmatti
        tytteli3 kirjoitti:

        Kiitos Tonttu!

        Minäkin löysin tälläisiä lentoja ja niitä on monta!

        190.00 160.07 1 Adult 350.07
        TOTAL PRICE FOR ALL PASSENGERS 350.07

        Eli tämä on hinta Tap Portugalin sivuilla. Ei nyt aina välttämättä kannata käyttää Eebookersia tai E-tickettiä, tai muita matkatoimiston sivuja. Helppoahan se on mutta kun pelkistä lennoista puhutaan monesti suoraan lennon järjestäjään kannattaa otttaa yhteyttä. Eli KLM, Finnair, TAP Portugal jne.

        Jotta ei jäisi arvuuttelun varaan niin tässä info. Tämä on tammikuulta.

        Helsinki 29 Jan, 17h10 Lisbon 29 Jan, 20h00

        Lisbon 29 Jan, 22h00 Funchal 29 Jan, 23h45

        Funchal 05 Feb, 05h40 Lisbon 05 Feb, 07h15

        Lisbon 05 Feb, 09h30 Helsinki 05 Feb, 16h10


        Tämä vain on yksi monista vaihtoehdoista! Nähkää itse vaivaa pikkuisen tai ostakaa Lomalento kalliimmalla!


        Tytteli3
















        Mitä aikasemmin varaa sen paremmalla hinnalla saa. Itse olen päässyt 280€ edestakaisin Madeiralle juuri tällä lentoyhtiöllä.

        Jos haluaa ottaa finnairin lomalennon suoraan niin sitten soitto Aurinko tai Finnmatkoille.

        Minä myös matkustan viikko-osakkeen kautta ja olen todennut sen kannattavuuden!


      • tyly44
        holopainenmatti kirjoitti:

        Minä myös matkustan viikko-osakkeen kautta ja olen todennut sen kannattavuuden!

        minä käytän aina finmatkoja koska ole huomannut miten helpolla pääsee. Ja siellä on ystävälliset palveliat,oli meillä kerran viikkoosake mutta ei niillä saanut mitään tasokasta kohdettavaikka viikon väri oli punainen.myytiin se pois tosi isolla tappiolla.


      • Tonttu2
        tyly44 kirjoitti:

        minä käytän aina finmatkoja koska ole huomannut miten helpolla pääsee. Ja siellä on ystävälliset palveliat,oli meillä kerran viikkoosake mutta ei niillä saanut mitään tasokasta kohdettavaikka viikon väri oli punainen.myytiin se pois tosi isolla tappiolla.

        Hei, kato kun ei ole täällä ollut niin saa jopa jotain lukea. HomeAway tai Interhome ollaan testattu. Nyt vaan niitä lukemia pöytään niin päästään asiaan.

        Ei ole vielä tullut niitä...Aina voi puhua jostain muusta systeemistä niin senkun tekemään niitä lukemia. Sen verran on vaivaa nähnyt itse että nyt todistustaakka on teillä jotka pidätte interhomia ja homeaway systeemiä parempana.

        Hinnat, saatavuus ja taso? Niistä kiitos vertailuja joita voi tarkistaa!

        Madeira, Meksiko, Usa, Karibia jne.

        Niitä odotellen.


      • gfdsaerhye
        Tonttu2 kirjoitti:

        Hei, kato kun ei ole täällä ollut niin saa jopa jotain lukea. HomeAway tai Interhome ollaan testattu. Nyt vaan niitä lukemia pöytään niin päästään asiaan.

        Ei ole vielä tullut niitä...Aina voi puhua jostain muusta systeemistä niin senkun tekemään niitä lukemia. Sen verran on vaivaa nähnyt itse että nyt todistustaakka on teillä jotka pidätte interhomia ja homeaway systeemiä parempana.

        Hinnat, saatavuus ja taso? Niistä kiitos vertailuja joita voi tarkistaa!

        Madeira, Meksiko, Usa, Karibia jne.

        Niitä odotellen.

        Jos haluat koko elämäsi matkustaa vain noissa turistirysissä joissa viikko-osakekohteita on niin varmasti sinulle ihan kiva ratkaisu. Laitatko noista mainitsemistasi maista vaikka esimerkkejä kuinka edullisesti toteuttaisi 5 henkinen perhe lomamatkan vaikka Washingtoniin tai Meksiko Cityyn?

        Lähes kaikki RCI kohteet ovat juuri tuollaisissa massaturistipaikoissa ja mistään kaupunkilomista ei tarvitse edes haaveilla (muutamia poikkeuksia toki löytyy). Euroopassa on paljon mukavia kaupunkeja joissa on hauska lomailla, RCI ei vaan kauhean hyviä vaihtoehtoja tarjoa Prahaan, Milanoon, Barcelonaan, Berliiniin jne... Kyllä noiden viikko-osakekohteiden kautta matkustaminen rajoittaa lomamahdollisuuksia todella paljon. Jos nyt haluaa matkustella jossain Meksikon turistipaikoissa, Madeiralla, Floridassa jne.. niin köyhä vain senttejä lomillaan matkusteleva henkilö voi jonkun sentin säästää


      • Tonttu2
        gfdsaerhye kirjoitti:

        Jos haluat koko elämäsi matkustaa vain noissa turistirysissä joissa viikko-osakekohteita on niin varmasti sinulle ihan kiva ratkaisu. Laitatko noista mainitsemistasi maista vaikka esimerkkejä kuinka edullisesti toteuttaisi 5 henkinen perhe lomamatkan vaikka Washingtoniin tai Meksiko Cityyn?

        Lähes kaikki RCI kohteet ovat juuri tuollaisissa massaturistipaikoissa ja mistään kaupunkilomista ei tarvitse edes haaveilla (muutamia poikkeuksia toki löytyy). Euroopassa on paljon mukavia kaupunkeja joissa on hauska lomailla, RCI ei vaan kauhean hyviä vaihtoehtoja tarjoa Prahaan, Milanoon, Barcelonaan, Berliiniin jne... Kyllä noiden viikko-osakekohteiden kautta matkustaminen rajoittaa lomamahdollisuuksia todella paljon. Jos nyt haluaa matkustella jossain Meksikon turistipaikoissa, Madeiralla, Floridassa jne.. niin köyhä vain senttejä lomillaan matkusteleva henkilö voi jonkun sentin säästää

        Voi voi...Kohteita löytyy mulle koko elämäksi RCI:n kautta. yli 5000.

        Minä olen laskelmani laittanut, laita sä niitä vaihteeksi.


      • asgahg
        Tonttu2 kirjoitti:

        Voi voi...Kohteita löytyy mulle koko elämäksi RCI:n kautta. yli 5000.

        Minä olen laskelmani laittanut, laita sä niitä vaihteeksi.

        Puhut taas kerran paskaa, RCI:ä ei ole yli 5000 kohdetta.

        Miksi pitää aina laskea? Minun lomailuni on jotain aivan muuta kuin ainaista laskelmien tekoa. Laitatko sitten vaikka jonkun hyvän laskelman miten joihinkin noista mainituista kaupungeista pääsee edullisesti RCI:n kautta? Lomaosakematkailu sopii hyvin avuttomille jotka haluavat käydä turistirysien rannoilla makaamassa kylkikyljessä muiden saman valinnan tehneiden kanssa.


      • Tytteli3
        asgahg kirjoitti:

        Puhut taas kerran paskaa, RCI:ä ei ole yli 5000 kohdetta.

        Miksi pitää aina laskea? Minun lomailuni on jotain aivan muuta kuin ainaista laskelmien tekoa. Laitatko sitten vaikka jonkun hyvän laskelman miten joihinkin noista mainituista kaupungeista pääsee edullisesti RCI:n kautta? Lomaosakematkailu sopii hyvin avuttomille jotka haluavat käydä turistirysien rannoilla makaamassa kylkikyljessä muiden saman valinnan tehneiden kanssa.

        http://www.rci.com/RCI/RCIW/RCIW_index?body=RCIW_rdMain

        6550 kohdetta RCI sivuilla. Jotkut kohteen on kahdesti mutta noin 5000 pitää paikkansa.

        Senkin tyhmyri, tarkista eka. Itse olet avuton kun et osaa vertailla tai laittaa vertailuja Madeiralle, Meksikoon. USA. Karibia.

        Siitähän tässä on kyse. Haukkua osaat muuta näköjään et!


      • fasdgsg
        Tytteli3 kirjoitti:

        http://www.rci.com/RCI/RCIW/RCIW_index?body=RCIW_rdMain

        6550 kohdetta RCI sivuilla. Jotkut kohteen on kahdesti mutta noin 5000 pitää paikkansa.

        Senkin tyhmyri, tarkista eka. Itse olet avuton kun et osaa vertailla tai laittaa vertailuja Madeiralle, Meksikoon. USA. Karibia.

        Siitähän tässä on kyse. Haukkua osaat muuta näköjään et!

        Taidat olla aika idiootti noine laskelminesi.... noilla rci sivuilla on helvetisti kohteita joista rci on mahdollisesti joskus ottanut vuokrahuoneistoja joita rahalla välittää jäsnilleen, saahan rci:n matkaklubin kauttakin varattua hotellimajoituksiakin melkein mihin kaupunkiin maailmassa vain...

        Olet aikamoinen idiootti jos väität että RCI:ä on 5000 kohdetta joita voit pisteillä varata, haluatko lyödä rahallisen vedon asiasta?


      • lomailija
        tytteli3 kirjoitti:

        Kiitos Tonttu!

        Minäkin löysin tälläisiä lentoja ja niitä on monta!

        190.00 160.07 1 Adult 350.07
        TOTAL PRICE FOR ALL PASSENGERS 350.07

        Eli tämä on hinta Tap Portugalin sivuilla. Ei nyt aina välttämättä kannata käyttää Eebookersia tai E-tickettiä, tai muita matkatoimiston sivuja. Helppoahan se on mutta kun pelkistä lennoista puhutaan monesti suoraan lennon järjestäjään kannattaa otttaa yhteyttä. Eli KLM, Finnair, TAP Portugal jne.

        Jotta ei jäisi arvuuttelun varaan niin tässä info. Tämä on tammikuulta.

        Helsinki 29 Jan, 17h10 Lisbon 29 Jan, 20h00

        Lisbon 29 Jan, 22h00 Funchal 29 Jan, 23h45

        Funchal 05 Feb, 05h40 Lisbon 05 Feb, 07h15

        Lisbon 05 Feb, 09h30 Helsinki 05 Feb, 16h10


        Tämä vain on yksi monista vaihtoehdoista! Nähkää itse vaivaa pikkuisen tai ostakaa Lomalento kalliimmalla!


        Tytteli3
















        Mitä aikasemmin varaa sen paremmalla hinnalla saa. Itse olen päässyt 280€ edestakaisin Madeiralle juuri tällä lentoyhtiöllä.

        Jos haluaa ottaa finnairin lomalennon suoraan niin sitten soitto Aurinko tai Finnmatkoille.

        silloinkin kannattaa lomalento varata suoraan finnairilta, sillä lennot paljon kalliimpia aurinkomatkojen kautta


    • harkintaan..

      veljelläni on lomaosake ja hän yritti saada Madeiralle lomavarausta pisteillä. Olisi onnistunutkin mutta kun vaihtopäivä on lauantai ja lomalennot olivat maanantaina niin lentoihin mitkä löytyivät tuli 1 tai 2 vaihtoa.
      Miten onnistuit saamaan lomalennon vai onko lauantai aina vaihtopäivä?
      Muutenkin lauantai on vaihtopäivänä huono, siinä ei jää yhtään kokonaista viikonloppua, perjantai olisi parempi.

      • tonttu2

        Madeiralla on vaihtopäivä suurimmassa osin maanantaina. Joka kerta lomani olen tehnyt maanantaisin. Siksi ne lomalennot lentää maanantaisin kun monet menevät sinne pelkällä lennolla eikä pakettimatkalla.

        Madeiralla löytyy kyllä vaihtopäiviä useampia. Yleisin tuo maanantai sitten keskiviikko. perjantait, lauantait ja sunnuntait harvinaisempia.

        helppo sinne madeiralle on lentää ilman kahta vaihtoa. En ikinä ole ottanut sellaista lentoa jossa on 2 vaihtoa.

        Laittakaa niitä laskelmia senkin haukkujat!


      • tonttu2
        tonttu2 kirjoitti:

        Madeiralla on vaihtopäivä suurimmassa osin maanantaina. Joka kerta lomani olen tehnyt maanantaisin. Siksi ne lomalennot lentää maanantaisin kun monet menevät sinne pelkällä lennolla eikä pakettimatkalla.

        Madeiralla löytyy kyllä vaihtopäiviä useampia. Yleisin tuo maanantai sitten keskiviikko. perjantait, lauantait ja sunnuntait harvinaisempia.

        helppo sinne madeiralle on lentää ilman kahta vaihtoa. En ikinä ole ottanut sellaista lentoa jossa on 2 vaihtoa.

        Laittakaa niitä laskelmia senkin haukkujat!

        eipä ole vaihoehtoja tullut!

        Tonttu


      • Madeira 4-ever
        tonttu2 kirjoitti:

        eipä ole vaihoehtoja tullut!

        Tonttu

        Huh,huh, että jaksetaan kalistella hampaita loma-osakkeen kannattavuudesta tai ei. Kaikkea ei tarvitse mitata rahassa, sillä:
        -on nuoria, on vanhoja
        -on nautiskelijoita, on himostressaajia
        -on hiekkarantoja, on kalliorantoja
        -on turistirysiä, on omatoimivuutta
        -on huonoja hotelleja, on loistavia
        -on...
        Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta ehkä nämä jo riittää kertomaan että mikään ei ole väärin tai oikein. Verrataan vaikkapa viinin makuun, jne.


      • tyytyväinen matkaili
        Madeira 4-ever kirjoitti:

        Huh,huh, että jaksetaan kalistella hampaita loma-osakkeen kannattavuudesta tai ei. Kaikkea ei tarvitse mitata rahassa, sillä:
        -on nuoria, on vanhoja
        -on nautiskelijoita, on himostressaajia
        -on hiekkarantoja, on kalliorantoja
        -on turistirysiä, on omatoimivuutta
        -on huonoja hotelleja, on loistavia
        -on...
        Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta ehkä nämä jo riittää kertomaan että mikään ei ole väärin tai oikein. Verrataan vaikkapa viinin makuun, jne.

        Kyllä Madeira on hyvä ja tutustuttava paikka, Royal Savoy kärkipäätä ja siitä molempiin suuntiin ykkösiä. Mitä viineihin tulee, niin madeira on kelpo viini, koska kirkkokin käyttää ja on vuosisatoja käyttänyt
        ehtoollisviininä.


    • parsakeittoon

      pyyhkii jalat päiväpeittoon, myyntitykki Huikkanen on tullut kaupunkiin....

      • bbbbbb mvvvv

        on se tullut taas se hinkkanen hcf ja kauppa käy
        vai käykö


    • lomailija, ilman v-o

      Oletus: Viikko-Osake on maksanut 0 euroa ja siinä on 0 pistettä.

      Onko pakko käyttää noita mainitsemiasi hotelleja? Olin pari vuotta sitten joulun aikaan edullisesti tuossa jäljempänä mainitussa - eikä kirjoituksissasi kovin arvostetussa - Porto Santa Mariassa (muualla se on kyllä saanut erittäin hyvät arvostelut). Ja olin tyytyväinen hotelliin joka suhteessa. Nyt yksi tuttu oli ollut Tivolissa (siinä on ne arvostamasi 5*) ja kehui sitä kovasti, niinpä muutama päivä sitten varasin itsekin sieltä huoneen, aamupalalla, viikkoa ennen joulua. Puolison kanssa ollaan menossa kaksin, kuten aina muulloinkin. Että ei tarvitse laskea että paljonko maksaisi neljällä, tai kuudella, tai kymmenellä jne. Juhannuksena ajateltiin olla mökillä. Että sitäkään ei tarvitse laskea, että paljonko silloin maksaisi. Se mökki on jo maksettu.

      1400€ maksaa Tivoli meille, mukaanlukien taksi molempiin suuntiin. Alla tiedot muutaman minuutin takaa, niitä omia en viitsi tähän kirjoittaa, numerot on samaa luokkaa, mutta nämä saa kopioimalla helpommalla:

      Matkan kokonaishinta
      Lento & hotelli
      Lentoliput: 2 438,00€
      Hotelliyöt: 7
      Huoneet: 1 596,82€
      Säästösi verrattuna erikseen varattuihin tuotteisiin -49,98€
      Sisältää palvelumaksut
      Verot 354,19€
      Matkan kokonaishinta 1339,03€
      MatkatiedotMatkan tiedot
      Lennot Vaihda lentoa TAP Portugal
      Lähtö su 12. joulu 2010
      Paluu su 19. joulu 2010 Helsinki (HEL) > Funchal (FNC)
      Funchal (FNC) > Helsinki (HEL)
      Lisätietoja lennoista Hotelli Vaihda hotellia Tivoli Madeira Hotel Funchal
      Saapuminen: 12.12.10
      Lähtö: 19.12.10
      Huonekuvaus: Deluxe Huone - merinäköala - 2 x erillinen vuode tai 1 x parivuode

      Näin työssä käyvänä kun ei voi sitoutua että molemmat varmasti saavat loman tiettynä viikkona, niin on pakko yrittää etsiä muita vaihtoehtoja kuin nuo lomaosakkeet. Ei sillä, ovat ne varmasti joillekin sopivia. Esimerkiksi eläkeläisille, tai sellaisille joiden on aina pakko matkustaa siten että on puoli sukua mukana.

      Ja kyllä mekin vaimon kanssa melko varmaan taas mennään lomaosake-esittelyyn. Kaksi kertaa on jo käyty Pestanan jutut kuuntelemassa. Ja saatu Casinolle illallis- ynnä kabareeliput palkaksi. Jos palkka on edelleen sama niin kyllä ne jutut taas kuunnellaan, mutta se on kyllä puppua että se kaksi tuntia kestäisi. Kyllä siinä neljä tuntia tahtoo heilahtaa.

      Minua tuskin syytetään viikko-osake myyjäksi mutta silti minä onnellisesti lomailen Madeiralla ja muualla puolisoni kanssa ilman viikko-osaketta.

      • matkalla avartuu

        yleensä lomaosakkeeseenkin, joskus kyllä on ollut lennot turistiryhmän kanssa, Paikat ovat mainiot ja korvaus keskusteluista kohtuullinen, Joulunalusaikaan on ollut hyviä ja edullisia lentoja ja lennot vaihtomaksu kuljetukset lentokentille ovat jääneet jopa alle 700€ kahdelta. Tuhkapilven aikaan oli vähän säätöä, mutta eläkeläisillä ei niin paha tilanne, vaikka ajankäyttö ja reitit muuttuivatkin.Tyytyväinen matkailija ja omatoiminen.


      • Tonttu2

        Aina kannattaa mennä sinne missä tuntuu parhaimmalta omasta mielestään, oli suosittelijoita tai ei. Omat rahat omat lomat!

        Silti sen verran kommentoin tuohon kirjoitukseesi on se että kun teen noita arvioita teen sen aina niillä samoilla päivämäärillä jotta olisivat vertailukelpoisia. Juhannuksena on kalliimpaa kuin ennen 2 viikkoa ennen joulua joka on matkustelussa todella hiljainen aika!

        Muuten tykkäsin kirjoituksestasi!

        Tonttu2


    • lomailija

      Costa del solilla, maksoi pari vuotta sitten aurinkomatkojen kautta kaksi viikkoa 4800 viidelle hengelle, kaksi aikuista ja kolme lasta, huoneina olisi ollut kaksi kahden hengen huonetta joissa toisessa yksi lisävuode. Lomaosakkeen omistajana olimme vaihtolomalla, 3mh,k 3kh, joissa kahdessa kylpyamme ja yhdessä suihkunurkka, lennot finnairilla matkamessujen aikaan ostettuna 1200 euroa, siis meille viidelle. kulut kuten edellä, eli vajaa 500 ekee. Hintaa kertyi siis kahden viikon lomalta 1700 euroa, säästöä noin 3000 euroa aurinkomatkoihin verrattuna ja majoitusta ei todellakaan voinut verrata samana päivänä. Nyt voitiin laittaa lapset nukkumaan ja me aikuiset voimme istuskella parvekkeella nauttien lasin viiniä, jos huoneet olisi ollut niin, että toisessa aikuinen ja kaksi lasta ja toisessa aikuinen ja yksi lapsi, niin ei siinä oltaisi kun maattu hotellihuoneessa kaikki illat lasten mentyä nukkumaan, sillä yksin heitä ei jätetä. Nyt olemme menossa mökkeilemään viikoksi Kihniön Pyhäniemeen rci:n lisälomalle, 3mh jne 120 euroa, siis koko viikko, sillä saa lomarenkaan kautta petivaatteet viidelle ;-) ja tuolla ne kuuluvat hintaan kuten loppusiivouskin

      • PAHVIT..

        paskan jauhaminen. Vertaatte aina lomaosaketta autinkomatkojen tms. hotellilomaan. Vähänkin älyä omaava osaa hankkia netin kautta lomahuoneiston, jonka taso vastaa lomaosaketta ja jonka kokonaiskustannukset jäävät lomaosaketta pienemmiksi. Jotenkin tuntuu olevan yleistä, että osakkeen hankintahinta unohtuu täysin lomien hintoja vertaillessa , vastikkeista puhumattakaan.


      • hcr:n kylissä
        PAHVIT.. kirjoitti:

        paskan jauhaminen. Vertaatte aina lomaosaketta autinkomatkojen tms. hotellilomaan. Vähänkin älyä omaava osaa hankkia netin kautta lomahuoneiston, jonka taso vastaa lomaosaketta ja jonka kokonaiskustannukset jäävät lomaosaketta pienemmiksi. Jotenkin tuntuu olevan yleistä, että osakkeen hankintahinta unohtuu täysin lomien hintoja vertaillessa , vastikkeista puhumattakaan.

        HCR:n hallinnoimissa lomakylissä vastikkeet ovat aivan liian suuret.
        Ei pidä unohtaa myöskään ylimääräisiä vastikkeita, joita voi keräillä mielin määrin, siis HCR:n mielin.
        Vastikkeet on saatava laskemaan, muuten lomaosakkeen omistaminen on omistajille suuri taakka, josta yritetään päästä eroon.


      • loppusiivous

      • lomailija
        loppusiivous kirjoitti:

        http://yle.fi/poliisitv/uhrin_tarina.php

        Hyvä ettei nimimerkki lomailijan tapauksessa kyse ole linkin lomaosakkeesta.

        Eihän?

        ensinnäkään en ostaisi ulkomailta lomaosaketta ;-) kyllä oma viikko pitää olla Suomessa. Toiseksi tuolla etelänmailla on hirveästi huijareita, kuten tässäkin, jotka eivät myy mitään. Huijareita ja valehtelijoita löytyy myös kotimaastamme, eikä tarvi edes mennä sellaisiin kauppoihin kuin lomaosakkeet, riittää tavalliset asuntokaupat ja autokaupat. Tämä linkissä oleva henkilö ei siis ollut pettynyt omiin entisiin lomaosakkeisiinsa, vaan hän olisi ollut valmis vaihtamaan ne johonkin uuteen ja parempaan, mutta valitettavasti tällaiset huijarit pilaavat koko lomaosakesysteemin maineen.


    • asdfasdf10

      Lennot saa yleensä paljon halvemmalla jos ei ole riippuvainen yleisistä loman aloitus ja lopetuspäivistä ja pystyy esim. aloittamaan lomansa tiistaina sekä lopettamaan vaikka seuraavan viikon torstaina. Lomaosakas ei moiseen pysty, siksi lentää kalliilla. Sitä paitsi lomaosaketta on ihan turha verrata viiden tähden hotelliin kun se ei sitä ole, palvelu vain puuttuu. Joo, voi saada aamiaisen maksusta ja kämppä siivotaan, mutta palvelu puuttuu silti. Turha puhua viiden tähden kohteista kun palvelu on luokkaa omppuhotelli. Osuvampi vertailukohta on huoneisto ja niitä omatoimimatkailija löytää ihan mukavasti, oltiin puolison kanssa tässä taannoin kaksikerroksisessa huoneistossa jossa oli kaikki lomaosakejobbareiden mainostamat hienoudet taulutelevisiota myöden ja maksettiin huomattavasti vähemmän kuin saman lafkan hotelliasujat, tietenkin koska sitä palvelua ei ole. Samalla reissulla oltiin myös neljän tähden hotellissa ja siellä kannettiin laukut huoneeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe