Syövästä voi parantua

syöpä poissa, seurannat jatkuu

Sairastuin syöpään 08/07. Syöpä todettiin vasta leikkauksen jälkeen. Astmana sitä pitkän aikaa hoidettiin, kunnes päivysksen kautta jouduin keuhkopuolelle sisään ja lopulta maanantaina tehtiin ns. päivystys leikkaus. Sain parin viikon jälkeen tietää sairastavani follikulaarista kilpirauhas syöpää. Kasvain oli 5cm halkaisijaltaan, eli tosi iso. Ennuste ei ollut paras mahdollinen.

Takana on kaksi "ydinjäte" hoitoa, ts. radiojodi hoitoa, sairaalassa. Ikävät lähestymiskiellot, metrimääräiset kriteerit, joita minun piti huolehtia. En saanut ensimmäisenä viikkona kotiutumisen jälkeen olla kenenkään kanssa samassa huoneessa, seuraavalla viikolla en saanut olla vielä lastenkaan kanssa. Kolmannella viikolla tunnin, pari kerrallaan.. Raskaita hoitoja, varsinkin henkisesti.

Perjantaina sain syöpäklinikalta kuitenkin TERVEEN PAPERIT, IHANAA! Seurannat jatkuvat sisätautipuolella, katsovat muutaman vuoden kaulaa ultralla. Toivottavasti syöpä ei uusiudu.

Olen maailman onnellisin syövän sairastanut nuori, perheellinen, 25v. nainen! Tekee mieli hyppiä kattoon, onnesta! Olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden, syöpää sairastavien tai siitä parantuneiden kesken.

SYÖVÄSTÄ VOI PARANTUA! VOIMIA, TUKEA KAIKILLE TEILLE, JOTKA KAMPPAILETTE TÄMÄN SAIRAUDEN KANSSA. SYÖPÄ SAIRAALLA ON TOIVOA, TOIVOA NIIN KAUAN KUIN ON ELÄMÄÄ. NAUTTIKAA SIIS SIITÄ!

16

3126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

hienoa, että olet parantunut=). itsekin joutunut kokemaan tuon ettei saa tulla niin ja niin montaa metriä lähemmäksi. mulla tosin oli kasvain silmässä mutta siinäkin oli nuo estot. se oli todella kamalaa kun juuri silloin olis eniten kaivannut sitä halausta nin kukaan ei saanut ulla kolmea metriä lähemmäksi. ja hoitajat kulkivat "panssarit" päällä...no muta onneksi siitä selvittiin. vielä kerran onnea!

• syövästä

parantua,se iskee jostain muusta kohdasta uudelleen,toivottavasti ei sinulle.

• kyllä voi
        syövästä kirjoitti:

Kilpirauhassyöpä on siitä onnellinen sairaus että hoito tehoaa lähes idioottivarmasti. Mulla oli se 8 vuotta sitten, kontrolleissa käyn vuosittain lähinnä thyroksinin vuoksi. Kaulan aluetta ultrataan mutta jos mitään muutoksia ei ole niin se harvennetaan muutaman vuoden jälkeen.

Onnittelut aloittajalle, sait parhaan syövän mitä saada voi. Näin lääkäri lohdutti minua kun kertoi diagnoosin.

• silmäsyöpä

kertoa lisää silmäkasvaimestasi.
        Miten sinulla todettiin se? Hoidettiinko sitä sytostaateilla?
        Minun lääkärini olisi lähettänyt minut ns. tavalliseen sairaalaan (sytohoitoihin), mutta minusta tuntuu, että pitäisi saada jotain muuta hoitoa.
        Olen lukenut, että Helsingissä hoidettaisiin parhaiten. Eikä se olisi varsinaisesti sytohoitoa.
        Onko sinulle tehty näkökenttätutkimus?
        Minullu tehtiin viime viikolla. Paljon oli mustaa aluetta (pisteitä), kun olisi pitänyt olla punaisia.
        Itse en huomaa näkökentässäni päivällä mitään erikoista, mutta hämärässä minulla on oikealla ylhäällä kohta, jonka läpi en näe.
        Ole kiltti ja vastaa ja muutkin, jotka jotain silmäkasvaimesta tietävät.

• Nimetön
        silmäsyöpä kirjoitti:

kertoa lisää silmäkasvaimestasi.
        Miten sinulla todettiin se? Hoidettiinko sitä sytostaateilla?
        Minun lääkärini olisi lähettänyt minut ns. tavalliseen sairaalaan (sytohoitoihin), mutta minusta tuntuu, että pitäisi saada jotain muuta hoitoa.
        Olen lukenut, että Helsingissä hoidettaisiin parhaiten. Eikä se olisi varsinaisesti sytohoitoa.
        Onko sinulle tehty näkökenttätutkimus?
        Minullu tehtiin viime viikolla. Paljon oli mustaa aluetta (pisteitä), kun olisi pitänyt olla punaisia.
        Itse en huomaa näkökentässäni päivällä mitään erikoista, mutta hämärässä minulla on oikealla ylhäällä kohta, jonka läpi en näe.
        Ole kiltti ja vastaa ja muutkin, jotka jotain silmäkasvaimesta tietävät.

Ei ole hoidettu koskaan sytoilla. Vain sädeetys. Itselläni oli säteilevä levy silmässä 2vko, jokaisella sädetys aika henk. koht. Hoidettu Helsingissä, siellä hoidon kehittäneen lääkärin toimesta. Omalta paikkakunnalta lähettiin heti suoraa Helsinkiin.

Kasvain todettu siten, että näkö lähti silmästä, menin optikolle, joka totesi etten näe ja joka lähetti eteenpäin paikalliseen sairaan ja sieltä Helsinkiin. Tälläkään hetkellä en näe mitään muta eipä se liiemmin ole menoa haitannut.

• silmäsyöpä
        Nimetön kirjoitti:

Ei ole hoidettu koskaan sytoilla. Vain sädeetys. Itselläni oli säteilevä levy silmässä 2vko, jokaisella sädetys aika henk. koht. Hoidettu Helsingissä, siellä hoidon kehittäneen lääkärin toimesta. Omalta paikkakunnalta lähettiin heti suoraa Helsinkiin.

Kasvain todettu siten, että näkö lähti silmästä, menin optikolle, joka totesi etten näe ja joka lähetti eteenpäin paikalliseen sairaan ja sieltä Helsinkiin. Tälläkään hetkellä en näe mitään muta eipä se liiemmin ole menoa haitannut.

kun jaksoit vastata!
        Kirjoitan joku ilta lisää itsestäni ja haluaisin kysyä sinultakin lisää.

• silmäsyöpä
        Nimetön kirjoitti:

Ymmärsin, että sinulla syöpä parani vaikka et silmällä näekään. Onko näin?
        Jostain luin, että voidaan joutua laittamaan tekosilmä. Saitko pitää oman silmäsi?

Minulla on perussairautena rintasyöpä. Ensin minulle sanottiin, että silmässäni on lasiaisen lievä irtoaminen, mutta pian sen jälkeen kun kuulivat syövästäni, niin todettiin, että se onkin silmämetastaasi.

Sain influenssan jälkeen monenlaista vaivaa. Yksi oli, että silmässäni, oikealla ylhäällä, alkoi näkyi valonvälkkymistä. Se ei ollut migreenivälähdyksiä, koska sitäkin minulla on ollut ja on siten vertailupohjaa. Se välkkyminen näkyi yöllä ja päivällä. Tällä hetkellä näen näitä välähdyksiä vain joskus valoisaan aikaan.
        Viime syksynä huomasin hämärässä huoneessa sen, että minulla on silmässä kohta, jonka läpi en näe.

Olen lukenut joskus tuosta Hesan lääkäristä ja miettinytkin, että pitäisi päästä sinne. Ihmettelen vain miksi silmälääkärini ei ole minua sinne lähettänyt. He vain ihmettelevät nyt, että mikä on. Olen käynyt silmäpolilla jo viisi kertaa. Voisitko kertoa sen lääkärin nimen, joka sinua hoiti. Voisin lukea netistä lisää ja sitten ehkä soittaa silmälääkärilleni, kun eivät näytä itse ymmärtävän.
        Kun itse ovat päätyneet metastaasiin, niin luulisi heidän lähettävän minut silmäsyöpähoitoon eikä tavalliseen syöpäpoliin. Tämä kaikki on alkanut viime vuonna toukokuussa.

• Syövästä
        syövästä kirjoitti:

Voi parantua, minulla on tuttavia kaksi n.40 v. sitten rintasyövän sairastanutta ja terveitä syövästä kaksi kohtusyövästä parantunutta. n. 20 v. sitten ja omasta syövästä on 4v ja seurannat on lopetettu. Nykyään on hoitokeinot parantuneet.

• Nimetön
        silmäsyöpä kirjoitti:

Ymmärsin, että sinulla syöpä parani vaikka et silmällä näekään. Onko näin?
        Jostain luin, että voidaan joutua laittamaan tekosilmä. Saitko pitää oman silmäsi?

Minulla on perussairautena rintasyöpä. Ensin minulle sanottiin, että silmässäni on lasiaisen lievä irtoaminen, mutta pian sen jälkeen kun kuulivat syövästäni, niin todettiin, että se onkin silmämetastaasi.

Sain influenssan jälkeen monenlaista vaivaa. Yksi oli, että silmässäni, oikealla ylhäällä, alkoi näkyi valonvälkkymistä. Se ei ollut migreenivälähdyksiä, koska sitäkin minulla on ollut ja on siten vertailupohjaa. Se välkkyminen näkyi yöllä ja päivällä. Tällä hetkellä näen näitä välähdyksiä vain joskus valoisaan aikaan.
        Viime syksynä huomasin hämärässä huoneessa sen, että minulla on silmässä kohta, jonka läpi en näe.

Olen lukenut joskus tuosta Hesan lääkäristä ja miettinytkin, että pitäisi päästä sinne. Ihmettelen vain miksi silmälääkärini ei ole minua sinne lähettänyt. He vain ihmettelevät nyt, että mikä on. Olen käynyt silmäpolilla jo viisi kertaa. Voisitko kertoa sen lääkärin nimen, joka sinua hoiti. Voisin lukea netistä lisää ja sitten ehkä soittaa silmälääkärilleni, kun eivät näytä itse ymmärtävän.
        Kun itse ovat päätyneet metastaasiin, niin luulisi heidän lähettävän minut silmäsyöpähoitoon eikä tavalliseen syöpäpoliin. Tämä kaikki on alkanut viime vuonna toukokuussa.

Juu tuossahan tuo silmä vielä olla möllöttää vaikka eihän sillä mitään näe. ulkonäöllisistä syistä se on jätetty siihen paikoilleen. Ei se kyllä tällä hetkellä ole kaunis mutta jos sitten joskus hamassa tulevaisuudessa saan sen kuorikon siihen päälle.

Mitenköhän sen lääkärin nimen kanssa on. Ettei iske mikään sensuuri. No löytyyhän se siten kun laittaa vaikka googleen hakusanaksi silmäsyöpä tms. niin sieltä tulee erään professorin nimi. No kirjoitanpahan sen tähän loppuun kuitenkin ja jos sitä nimeä ei näy niin sitten on sensuuri iskenyt. Niin se minua hoitanut lääkäri oli ja on edelleen Tero Kivelä (professori siis)

• silmäsyöpä
        Nimetön kirjoitti:

Juu tuossahan tuo silmä vielä olla möllöttää vaikka eihän sillä mitään näe. ulkonäöllisistä syistä se on jätetty siihen paikoilleen. Ei se kyllä tällä hetkellä ole kaunis mutta jos sitten joskus hamassa tulevaisuudessa saan sen kuorikon siihen päälle.

Mitenköhän sen lääkärin nimen kanssa on. Ettei iske mikään sensuuri. No löytyyhän se siten kun laittaa vaikka googleen hakusanaksi silmäsyöpä tms. niin sieltä tulee erään professorin nimi. No kirjoitanpahan sen tähän loppuun kuitenkin ja jos sitä nimeä ei näy niin sitten on sensuuri iskenyt. Niin se minua hoitanut lääkäri oli ja on edelleen Tero Kivelä (professori siis)

paljon, kun kerroit.
        Luulisi, että ei tällaisen asian kertominen voi olla sensuurin paikka. Ihmiset tarvitsevat tietoa. Muutkin kuin minä. Nyt alan googlettamaan.
        Kiitos vielä kerran ja kaikkea hyvää sinulle!

• Ihminen56
        silmäsyöpä kirjoitti:

paljon, kun kerroit.
        Luulisi, että ei tällaisen asian kertominen voi olla sensuurin paikka. Ihmiset tarvitsevat tietoa. Muutkin kuin minä. Nyt alan googlettamaan.
        Kiitos vielä kerran ja kaikkea hyvää sinulle!

Käy myös katsomassa www.hamppu.net ja sieltä kannapisuutiset-blogi

• kuin myös

ONNEKSI OLKOON! Tiedän tunteen varsin hyvin. Itse sain toistaiseksi terveen paperit ( eli kunnes toisin todistetaan ) viime syyskuussa. Seurannat jatkuu ja sen on tosi hyvä se. Tosin, koska mulla oli rintasyöpä, niin korjausleikkaus on vielä edessä. Paljon isompi ja hankalampi kuin rinnan poisto, mutta kerranhan se vaan kirpasee. NAUTI elämästäsi ja se mikä ei tapa , se vahvistaa!!! Niin minäkin teen ja fiilis on tosi hyvä =)

• ulla.

HIENOA! OLEN ILOINEN PUOLESTASI! Olet myös hyvänä, POSITIIVISENA esimerkkinä täällä muille "huolehtijoille"!

• vaikka asia pakkaa unohtua

Onnitteluni sinulle!
      Mikähän siinä onkin että ne voittajana selvinneet tahtovat unohtua? Lähisuvussani kaksi jotka ovat syövän selattäneet mutta silti mielessä pyörii vain ne toisen vaihtoehdon kohdanneet...

• parantumisestasi

Pojallani on syöpä silmässä.
      Häneltä on poistettu silmä ja imusolmukkeita reilu vuosi sitten, lisäksi sädetystä ja solumyrkkyjä.
      Joulun jälkeen jouduttiin uusimaan leikkaus ja solumyrkky sekä sädehoito.

Uskon ja toivon että kaikki kääntyy vielä hyväksi.
      Ihanaa kuulla hyviä uutisia syöpäpotilaalta.

• kaakeli2

Mitä sinulle kuuluu nykyisin, itse sain saman diagnoosin tänä keväänä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe