Heipä vaan.
Ajattelin tiedustella niitä hyviä ja huonoja puolia ko. moottorilla varustetusta C5:sta. Ajatuksissa olisi vaihtaa sinänsä täysin moitteettomasti toimiva (kuten aina ennenkin) Honda perheelle sopivampaan autoon eli tilantarve on kasvanut. C5-farkku näyttäisi kiinnostavimmalta vaihtoehdolta tällä hetkellä. Tähtäimessä olisi HDI110 vm 2005 ylöspäin eli faceliftattu malli. Kyytihän olisi tasaista ja mukavaa, mutta kun nämä jutut Citroeneista...
- onko moottori kestävä?
- huoltoväli, hintataso?
- hihna vai ketju jakopäässä?
- hiukkassuodatin?
- ne sähköviat, tarua vai totta?
- nivelet, jousitus - kestääkö?
- muoviosien kesto?
- sisätilojen lämpö dieselkoneella?
Joo, tiedän että parempiakin foorumeita on ko. automerkistä keskustelemiseen, mutta kun ei jaksa alkaa rekisteröityä...
Kiinnostaisi vain tietää Citroenin luotettavuudesta, itsellä kun ollut huoleton Honda-merkki (sekä japanilaista että brittiläistä valmistetta) niin monta vuotta alla eikä huoltojen lisäksi mitään ylimääräistä ole tarvinnut tehdä. Merkkiä en vaihtaisi jos olisi varaa diesel-Accoon farmarina, mutta kun ovat turkasen paljon kalliimpia kuin sitikat...
Käytetty C5 HDI 110 Break
83
7820
Vastaukset
- muttamiksi
"mutta kun ovat turkasen paljon kalliimpia kuin sitikat... "
Voit ihan itsekin arvata miksi sitikat ovat paljon halvempia käytettyinä kuin muut... ja arvaapa paljon sitten itse saat siitä kun seuraavan kerran vaihdat (n.vuoden sisään...)?
Luotettavuus... jos tykkäät korjaamoista niin osta pois...- niinpä niin
tyhmät maksaa käytetyistä eurojapskeista ja sakemanneista liikaa. Sitikka dieselinä on hyvä ja kestävä auto.
- C5 -kuski
- onko moottori kestävä?
On.
- huoltoväli, hintataso?
Huoltoväli 20 tkm. 60 tkm välein isompi huolto, muut pienempiä. Pikkuhuollon hinta 200-250, isomman jonkin verran enemmän. Plus tietenkin vaihdettavat kuluvat osat (jarrupalat ym.).
Hihna.
- hiukkassuodatin?
On.
Pääosin tarua. Joissain yksittäiskappaleissa etenkin alkupäästä (vm. 2001) niitä toki oli.
Kestävät siinä missä muissakin autoissa. Jousitus kestää paremminkin, ja kaasupallot on paljon edullisempia vaihtaa kuin iskarit/jouset.
- muoviosien kesto?
Ei eroa muista autoista.
Sellainen kuin isolta autolta ja modernilta dieselkoneelta voi odottaa. Lämpenee, mutta talvella siihen menee hetki.
3-5 vuotta käytettynä hintaansa nähden ylivoimaisen mukava ja tilava käyttöauto. Yhtä luotettava kuin mikä tahansa muukin auto, parilla pienellä erolla: jousituksen kesto parempi ja osat edullisempia (kaasupallot vs. iskarit/jouset), sekä käytännössä ruostumaton auto.- oli,,
kovin optimistinen arvio autosta jota pidetään erittäin vikaherkkänä autona. Tästä on lukuisia juttuja ympäri nettiä. Tästä johtuu mm. nopeasti laskeva jälleenmyyntiarvo.
- C5 -kuski
oli,, kirjoitti:
kovin optimistinen arvio autosta jota pidetään erittäin vikaherkkänä autona. Tästä on lukuisia juttuja ympäri nettiä. Tästä johtuu mm. nopeasti laskeva jälleenmyyntiarvo.
Kuka pitää vikaherkkänä?
Sellaiset, jotka C5:n omistavat tai ovat omistaneet? Vai muut?
Kuten itsekin sanoin, etenkin alkupäässä (vm. 2001) oli laatuongelmia, kuten nykyään lähes minkä tahansa uuden mallin osalta, merkistä riippumatta.
C5:n laatu vastaa muita isomman keskiluokan autoja. Mukavuudeltaan se on täysin ylivoimainen, ja hinnaltaan varsin edullinen, etenkin käytettynä. - on yhtä hyvä kuin muutkin
C5 -kuski kirjoitti:
Kuka pitää vikaherkkänä?
Kuten itsekin sanoin, etenkin alkupäässä (vm. 2001) oli laatuongelmia, kuten nykyään lähes minkä tahansa uuden mallin osalta, merkistä riippumatta.
C5:n laatu vastaa muita isomman keskiluokan autoja. Mukavuudeltaan se on täysin ylivoimainen, ja hinnaltaan varsin edullinen, etenkin käytettynä.autot niin miksi sitä ei arvosteta kuin pienessä piirissä ja jälleenmyyntiarvo on surkea? Eikö se kerro jotain auton arvostuksesta silloin?
- kerran on
on yhtä hyvä kuin muutkin kirjoitti:
autot niin miksi sitä ei arvosteta kuin pienessä piirissä ja jälleenmyyntiarvo on surkea? Eikö se kerro jotain auton arvostuksesta silloin?
niin surkea auto, miksi se kaiken aikaa herättää sinussa niinpaljon kiinnostusta että vietät aikasi täällä sitä haukkumassa? Ei ole muutakaan elämää?
- C5 -kuski
autot niin miksi sitä ei arvosteta kuin pienessä piirissä ja jälleenmyyntiarvo on surkea? Eikö se kerro jotain auton arvostuksesta silloin?
Syitä ovat sitikoiden huono maine ruostuvina ja vika-alttiina autoina. Noin varmasti olikin 20 tai 30 vuotta sitten. Tämän päivän Citroen ei ruostu eikä ole sen heikkolaatuisempi kuin muutkaan autot.
Myöskin tutusta poikkeavaa (mutta teknisesti ylivoimasta ja käyttökustannuksiltaan edullisempaa) jousitusta pelätään, koska Esson huoltoaseman mekaanikko Hanski ei 70-luvulla osannut niitä korjata. - tarkoitat
kerran on kirjoitti:
niin surkea auto, miksi se kaiken aikaa herättää sinussa niinpaljon kiinnostusta että vietät aikasi täällä sitä haukkumassa? Ei ole muutakaan elämää?
täällä on monia jotka haukkuu sitikkaa ja ihan oikeutetusti. Ja toisekseen mitähän se sinulle kuuluu?
- nyt..
C5 -kuski kirjoitti:
Syitä ovat sitikoiden huono maine ruostuvina ja vika-alttiina autoina. Noin varmasti olikin 20 tai 30 vuotta sitten. Tämän päivän Citroen ei ruostu eikä ole sen heikkolaatuisempi kuin muutkaan autot.
Myöskin tutusta poikkeavaa (mutta teknisesti ylivoimasta ja käyttökustannuksiltaan edullisempaa) jousitusta pelätään, koska Esson huoltoaseman mekaanikko Hanski ei 70-luvulla osannut niitä korjata.tosissasi tuon maineen suhteen. Kyllä tuohon aikaan jo maine olisi muuttunut jos se ei olisi aiheellista. Luepa muilta foorumeilta millaisena autona vanhaa C5:tä pidetään.
- C5 -kuski
nyt.. kirjoitti:
tosissasi tuon maineen suhteen. Kyllä tuohon aikaan jo maine olisi muuttunut jos se ei olisi aiheellista. Luepa muilta foorumeilta millaisena autona vanhaa C5:tä pidetään.
Ihan tosissani olin. Kerran saadusta huonosta maineesta on vaikea päästä eroon. Kyllä siinä helposti sukupolven verran menee.
Mitä tulee vanhoihin C5:siin, on ihan totta, että alussa (vm. 2001) niissä oli laatuongelmia. Lähes kaikissa kokonaan uusissa malleissa, valmistajasta riippumatta, on niitä aluksi.
C5 ei ole laadultaan sen huonompi kuin mikään muukaan ylemmän keskiluokan auto. Mukavuudeltaan se on täysin ylivoimainen. - kuvia
C5 -kuski kirjoitti:
Ihan tosissani olin. Kerran saadusta huonosta maineesta on vaikea päästä eroon. Kyllä siinä helposti sukupolven verran menee.
Mitä tulee vanhoihin C5:siin, on ihan totta, että alussa (vm. 2001) niissä oli laatuongelmia. Lähes kaikissa kokonaan uusissa malleissa, valmistajasta riippumatta, on niitä aluksi.
C5 ei ole laadultaan sen huonompi kuin mikään muukaan ylemmän keskiluokan auto. Mukavuudeltaan se on täysin ylivoimainen.katsellut niin näkyy olevan aika lyhyt ja levymäinen tuo pankin istuinosa. Tarjoaako riittävän sivuttaintuen kaarreajossa ja riittääkö istuinosan pituus pitempijalkaiselle henkilölle? Joku autolehti moitti nimenomaan noita asioita kuten myös istuimen porrastettua säätöä ja etu- istuimen lonksumista.
- C5 -kuski
kuvia kirjoitti:
katsellut niin näkyy olevan aika lyhyt ja levymäinen tuo pankin istuinosa. Tarjoaako riittävän sivuttaintuen kaarreajossa ja riittääkö istuinosan pituus pitempijalkaiselle henkilölle? Joku autolehti moitti nimenomaan noita asioita kuten myös istuimen porrastettua säätöä ja etu- istuimen lonksumista.
Itse olen 190 cm pitkä, ja penkki tarjoaa minulle riittävän tuen, niin sivuttain kuin pituudenkin osalta. Mitään lonksumista en ole myöskään havainnut.
Säädöt ovat kyllä ainakin minun penkissäni portaattomia, paitsi eteen/taakse säätö. Pidän penkkiä melko alhaalla - tämä on ihan henkilökohtainen mieltymys - joten en osaa ottaa kantaa siihen, miten mielummin mahdollisimman ylhäällä istuva ihminen löytää sopivan ajoasennon. Kokeilemallahan tuo selviää. Ratti säätyy ylös/alas ja eteen/taakse, joten tuskinpa ajoasennon suhteen ongelmaa tulee.
Kaikenkaikkiaan ihan kelpo penkki istua, vaikka pidinkin Xantian penkistä enemmän. Eli siinä mielessä C5:een vaihto oli lievä pettymys. Mutta kyllä tuollakin penkillä pidemmätkin matkat (600 km toistaiseksi pisin yhdellä istumalla ajettu) sujuu paikkojen puutumatta. - punaparta.
C5 -kuski kirjoitti:
Itse olen 190 cm pitkä, ja penkki tarjoaa minulle riittävän tuen, niin sivuttain kuin pituudenkin osalta. Mitään lonksumista en ole myöskään havainnut.
Säädöt ovat kyllä ainakin minun penkissäni portaattomia, paitsi eteen/taakse säätö. Pidän penkkiä melko alhaalla - tämä on ihan henkilökohtainen mieltymys - joten en osaa ottaa kantaa siihen, miten mielummin mahdollisimman ylhäällä istuva ihminen löytää sopivan ajoasennon. Kokeilemallahan tuo selviää. Ratti säätyy ylös/alas ja eteen/taakse, joten tuskinpa ajoasennon suhteen ongelmaa tulee.
Kaikenkaikkiaan ihan kelpo penkki istua, vaikka pidinkin Xantian penkistä enemmän. Eli siinä mielessä C5:een vaihto oli lievä pettymys. Mutta kyllä tuollakin penkillä pidemmätkin matkat (600 km toistaiseksi pisin yhdellä istumalla ajettu) sujuu paikkojen puutumatta.ajaa sitikalla.
- Neuvostoliitto
punaparta. kirjoitti:
ajaa sitikalla.
Kun Neuvostoliitto muuttui Venäjäksi, niin mahtoi jäädä mahdottomasti sitikoita vaille kuskia. Ainakin Neuvostoaikana oli äänestysprosentti 99,98 % ja kaikki äänesti kommunistipuoluetta.
- sanoo että
kuvia kirjoitti:
katsellut niin näkyy olevan aika lyhyt ja levymäinen tuo pankin istuinosa. Tarjoaako riittävän sivuttaintuen kaarreajossa ja riittääkö istuinosan pituus pitempijalkaiselle henkilölle? Joku autolehti moitti nimenomaan noita asioita kuten myös istuimen porrastettua säätöä ja etu- istuimen lonksumista.
paremmin olen 1- koppaisen C5:den penkillä jaksanut kuin aiemmin omistamieni autojen (Toyota, Hyundai, Volvo, ym...) penkeillä. Itse olen 180 cm pätkä, ja varsinkin noissa Itäautoissa huomasi, kuinka reisituki loppui ikävästi kesken.
- Aspi
oli,, kirjoitti:
Kirjoitit, että C5 vioista on paljon tietoa ympäri nettiä. Aivan! Tosin se, että tietoa on "ympäri nettiä", ei välttämättä kerro totuutta asiasta. Myönnän toki, että vikoja on minunkin autossani ollut (vm 2001), mutta paljon vähemmän kuin nettiä lukemalla voisi odottaa.
- mistä se
tarkoitat kirjoitti:
täällä on monia jotka haukkuu sitikkaa ja ihan oikeutetusti. Ja toisekseen mitähän se sinulle kuuluu?
"oikeutus" tulee?
Jos joku haukkuu autoa jolla itse ajan, eikö se sitten kuulu minulle? - tulee...
mistä se kirjoitti:
"oikeutus" tulee?
Jos joku haukkuu autoa jolla itse ajan, eikö se sitten kuulu minulle?länsimaisen demokratian sananvapaudesta freedom of speechistä joka takaa jokaiselle vapaan itsenäisen maan kansalaiselle oikeuden ilmaista vapaasti mielipiteensä asioista ilman sensuuria. Jos haluaa että maailmassa on vain yksi totuus silloin kannattaa muuttaa totalirismivaltioihin kuten Pohjois-Korea, Kiina, Kuuba yms. jotka rajoittaa kansalaistensa oikeuksia suorastaan jopa polkevat niitä.
- cc..
Nykyajan citikat on laadukkaita,,pian maine nousee ja hinnat,..Autojen Maine kulkee sukupolven jäljessä,,tyhmimmät tulee aina jälkijunalla,,viisaammat saa laatua halvemmalla.. ..
- todellisuus.
putoaa kuin lehmän häntä. Tässä on nyt joku ristiriita selvästi. JOS auto on oikeasti hyvä ja kestävä niin sen arvo ei takuulla putoa noin paljon mitä se C5:llä tekee. Ilmaisia lounaita ei ole.
- bigelow
C5 -kuski kirjoitti:
Kuka pitää vikaherkkänä?
C5:n laatu vastaa muita isomman keskiluokan autoja. Mukavuudeltaan se on täysin ylivoimainen, ja hinnaltaan varsin edullinen, etenkin käytettynä.omistajat merkkipalstoilla. Vain tämä palsta tekee poikkeuksen.
- 8+9
nyt.. kirjoitti:
tosissasi tuon maineen suhteen. Kyllä tuohon aikaan jo maine olisi muuttunut jos se ei olisi aiheellista. Luepa muilta foorumeilta millaisena autona vanhaa C5:tä pidetään.
Tiäks mitä? V***ut siitä millaisena autona C5:ta muilla foorumeilla pidetään!
- tuuria..
niin voit saada viattoman yksilön mutta mitä olen seurannut muitakin foorumeita niin varsinkin sähkövikoja piisaa. 2005 ja tuoreemmat mallit ovat viattomampia mutta on niistäkin joistain yksilöistä kuulunut huonoa.
- olet kuullut
dieselautoissa, anna tulla jos tiedät.
- vain jauhaa...
eikä vastaa kysymykseen:
Mitä olen noita muita foorumeita (tojota, oopeli, ford, yms... siis MUITAKIN kuin Suomi24- foorumeita), niin eipä noiden minkään merkkien palstoilla yleensä keskustella päivän säästä, naapurien lapsien kurin puuttesta tai muista sen sellaisista... Ihan joka palstalla näkyy olevan kyselyä yhteen jos toiseen vikaan... Korjaa toki jos olen väärässä, tämä vain minun huomioni asiasta. Eli ei ole mitenkään kyse ainoastaan sitikasta.
Eikä täällä kukaan väitä sitikkaa viattomaksi autoksi, vaan ettei sitikkaa ole niin vikainen kuin täällä meuhkaavat sitikkavastustajat antavat ymmärtää. - löytyy
vain jauhaa... kirjoitti:
eikä vastaa kysymykseen:
Mitä olen noita muita foorumeita (tojota, oopeli, ford, yms... siis MUITAKIN kuin Suomi24- foorumeita), niin eipä noiden minkään merkkien palstoilla yleensä keskustella päivän säästä, naapurien lapsien kurin puuttesta tai muista sen sellaisista... Ihan joka palstalla näkyy olevan kyselyä yhteen jos toiseen vikaan... Korjaa toki jos olen väärässä, tämä vain minun huomioni asiasta. Eli ei ole mitenkään kyse ainoastaan sitikasta.
Eikä täällä kukaan väitä sitikkaa viattomaksi autoksi, vaan ettei sitikkaa ole niin vikainen kuin täällä meuhkaavat sitikkavastustajat antavat ymmärtää.roppakaupalla todisteita kun vain etsit. Edes autokauppiaat ei ota sitä mielellään vaihdossa.
- Sinun vastaavan
löytyy kirjoitti:
roppakaupalla todisteita kun vain etsit. Edes autokauppiaat ei ota sitä mielellään vaihdossa.
kumpaankaan Sinulle esitettyyn toteamukseen. Liekö niin ettet keksi mitään millä kumota esitetyt väittämät:
- Useimpien, ellei jokaisen, automerkin keskustelufoorumilla kysellään neuvoja ja oheita erilaisten vikojen korjaamiseen. Eli Sitikka ei ole ainoa automerkki, jonka keskustelufoorumeilla jossa näin tapahtuu.
- Kukaan ei ole väittänyt, että Sitikassa ei olisi vikoja, ainoastaan todennut että vikoja ei ole niin paljon kuin Sinä ja kaltaisesi suu vaahdossa väitätte. Eli jokainen Sitikka ei ole täynnä vikoja, vaikka niin koetatte kovasti väittää.
Jos löydät Googlesta päinvastaisia todisteita, niin ole hyvä ja esitä ne. - kauppiaita
löytyy kirjoitti:
roppakaupalla todisteita kun vain etsit. Edes autokauppiaat ei ota sitä mielellään vaihdossa.
Ei minulla ianakaan ole ollut mitään vaikeuksia autokauppiaiden kanssa. Vaihdoin viime vuonna vanhan Xantian 2005 malliseen C5:een ihan tavallisessa autoliikkeessä. Edustivat ihan eri merkkiä, mutta ei se kaupantekoa haitannut. Välirahasta päästiin sopimukseen ja siinä se oli.
Hyvää, sopivaa C5:sta etsiessä sattui kyllä pari kauppiasta, jotka pyysivät liian suurta välirahaa, mutta ei se mitään. Halusivat ilmeisesti pitää C5:nsa itsellään. Sen ilon soin heille, ja hain toisia liikkeitä, joilla oli halua kaupan tekoon. - sitikkakuskeilta
Sinun vastaavan kirjoitti:
kumpaankaan Sinulle esitettyyn toteamukseen. Liekö niin ettet keksi mitään millä kumota esitetyt väittämät:
- Useimpien, ellei jokaisen, automerkin keskustelufoorumilla kysellään neuvoja ja oheita erilaisten vikojen korjaamiseen. Eli Sitikka ei ole ainoa automerkki, jonka keskustelufoorumeilla jossa näin tapahtuu.
- Kukaan ei ole väittänyt, että Sitikassa ei olisi vikoja, ainoastaan todennut että vikoja ei ole niin paljon kuin Sinä ja kaltaisesi suu vaahdossa väitätte. Eli jokainen Sitikka ei ole täynnä vikoja, vaikka niin koetatte kovasti väittää.
Jos löydät Googlesta päinvastaisia todisteita, niin ole hyvä ja esitä ne.puuttuvan vielä oma-aloitteellisuus kun pitäisi valmiiksi etsiä. Jokainen osaa surffata netissä. Sieltä ne viat löytyy kun viitsii vain arvoisa sitikkakuski etsiä. Autolla on huono maine eikä se tyhjästä synny vaikka yritätte sitä kääntää väkisellä parempaan päin.
- et näemmä
sitikkakuskeilta kirjoitti:
puuttuvan vielä oma-aloitteellisuus kun pitäisi valmiiksi etsiä. Jokainen osaa surffata netissä. Sieltä ne viat löytyy kun viitsii vain arvoisa sitikkakuski etsiä. Autolla on huono maine eikä se tyhjästä synny vaikka yritätte sitä kääntää väkisellä parempaan päin.
pysty osoittamaan että olen väärässä.
Muistin virkistykseksi, tuossa ne väittämät mitä pyysin osoittamaan vääriksi:
- Kukaan ei ole väittänyt, että Sitikassa ei olisi vikoja, ainoastaan todennut että vikoja ei ole niin paljon kuin Sinä ja kaltaisesi suu vaahdossa väitätte. Eli jokainen Sitikka ei ole täynnä vikoja, vaikka niin koetatte kovasti väittää. - etsipä
et näemmä kirjoitti:
pysty osoittamaan että olen väärässä.
Muistin virkistykseksi, tuossa ne väittämät mitä pyysin osoittamaan vääriksi:
- Kukaan ei ole väittänyt, että Sitikassa ei olisi vikoja, ainoastaan todennut että vikoja ei ole niin paljon kuin Sinä ja kaltaisesi suu vaahdossa väitätte. Eli jokainen Sitikka ei ole täynnä vikoja, vaikka niin koetatte kovasti väittää.vain itse autosi viat. Yhden vihjeen Citroenin vikaherkkyydestä käytännössä voin antaa ja se on hesarin sivulta löytyvä Saksan tiepalvelujärjestö ADAC:in 30 v. tilasto eniten ja vähiten tien päälle jättäneistä autoista ja Citroen löytyy 4:ltä tilalta tässä "kunnia"taulukossa HÄVIÄJÄT sarakkeen alta. Se kertoo minusta kaiken olennaisen automerkistä. Se on niin pitkäaikainen tilasto ja kymmeniä ellei satoja miljoonia autoja läpikäytynä 30 vuoden ajalta että otanta on todella suuri ja erehtymätön ja puolueeton vielä kaupanpäälle.
- 2 vuotta etsinyt
etsipä kirjoitti:
vain itse autosi viat. Yhden vihjeen Citroenin vikaherkkyydestä käytännössä voin antaa ja se on hesarin sivulta löytyvä Saksan tiepalvelujärjestö ADAC:in 30 v. tilasto eniten ja vähiten tien päälle jättäneistä autoista ja Citroen löytyy 4:ltä tilalta tässä "kunnia"taulukossa HÄVIÄJÄT sarakkeen alta. Se kertoo minusta kaiken olennaisen automerkistä. Se on niin pitkäaikainen tilasto ja kymmeniä ellei satoja miljoonia autoja läpikäytynä 30 vuoden ajalta että otanta on todella suuri ja erehtymätön ja puolueeton vielä kaupanpäälle.
eikä löydy. Liekö minulla sitten joku erikoisversio Sitikkaa kun ei ole niitä mainostamiasi vikoja.
Edelleen et ole todistanut vääräksi että:
Kaikki viestisi menevät kaukaa ohi aiheen, jota olen sinulle esittänyt. Asioiden jankuttaminen ei veilä todista mitään. - kun etsit
2 vuotta etsinyt kirjoitti:
eikä löydy. Liekö minulla sitten joku erikoisversio Sitikkaa kun ei ole niitä mainostamiasi vikoja.
Kaikki viestisi menevät kaukaa ohi aiheen, jota olen sinulle esittänyt. Asioiden jankuttaminen ei veilä todista mitään.siellä ne ovat. Mutta eihän niitä löydä jos on sitikkalasit silmillä. C5 on todella huonossa maineessa laatunsa takia.
- sitikka.
2 vuotta etsinyt kirjoitti:
Kaikki viestisi menevät kaukaa ohi aiheen, jota olen sinulle esittänyt. Asioiden jankuttaminen ei veilä todista mitään."laadusta". Ja C5 on ollut huomattavana osana tässä tilastossa.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin parhaat ja huonoimmat kautta aikojen/1135235861622 - ymmärrä?
sitikka. kirjoitti:
"laadusta". Ja C5 on ollut huomattavana osana tässä tilastossa.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin parhaat ja huonoimmat kautta aikojen/1135235861622EN ole kysynyt mitään tilastoa.
Luepa nyt allaoleva HUOLELLA.
Olen pyytänyt sinua todistamaan vääriksi väitteet, että:
Mikään ADACin tai HS:n tai TM:n tilasto EI kumoa esittämiäni väitteitä. - heittää ...
sitikkakuskeilta kirjoitti:
puuttuvan vielä oma-aloitteellisuus kun pitäisi valmiiksi etsiä. Jokainen osaa surffata netissä. Sieltä ne viat löytyy kun viitsii vain arvoisa sitikkakuski etsiä. Autolla on huono maine eikä se tyhjästä synny vaikka yritätte sitä kääntää väkisellä parempaan päin.
Siis väitit, että Googlella löytyy vikalistoja. Etsimisen jätät kuitenkin toisten huoleksi. Myöhempi viittaus 30 vuotta kattaviin tilastoihin ei vakuuta, koska kyse olikin nyt maksimissaan kahdeksanvuotiaasta autosta.
Löytyykö niitä C5 vikalistoja? Jos väität niitä olevan, niin etsi myös.
Jos ei, niin ole hiljaa.
ADAC Pannenstatistik tilastoja tutkimalla selviää myös, että tuoreimmissa malleissa Rellu päihittää Toyotan. Laatukampanja alkaa näkyä niissä, muta katsastustilastoissa se ikävä kyllä näkyy vasta muutaman vuoden sisällä. Ne kun laahaavat vähintää neljä - kuusi vuotta perässä. - hyvin hyvin
ymmärrä? kirjoitti:
EN ole kysynyt mitään tilastoa.
Luepa nyt allaoleva HUOLELLA.
Olen pyytänyt sinua todistamaan vääriksi väitteet, että:
Mikään ADACin tai HS:n tai TM:n tilasto EI kumoa esittämiäni väitteitä.huolellisesti. Citroen on 4:ksi vikanaisin auto Saksassa PUOLUEETTOMAN ADAC TIEPALVELUN 30 VUODEN ARVOSTETUSSA TILASTOSSA joka on otannaltaan 3:ksi suurin maailmassa USA:n ja Japanin autoliittojen tilastojen jälkeen. Siinä ei sinun yksittäisen sitikkasi kunto paljon paina. Jos tuo tilasto johon on otettu kymmenien ellei satojen miljoonien autojen otanta tien päälle jättäneistä viallisista autoista ei kerro automerkin viallisuutta niin sitten ei mikään. Tähän kun lisätään vielä sitikan menestymättömyys katsastus ja laatututkimuksissa johtopäätös on selvääkin selvempi. Citroen kuuluu vikaherkimpiin autoihin maailmassa. Jos juuri sinä itse olet sattunut sattumalta saamaan viattoman sitikkayksilön ei tarkoita sitä että Citroen on muka vähävikainen auto siinä missä esim. Toyota kaikkien tilastojen suvereeni ainaismenestyjä ja voittaja. VAIN SUURI OTANTA AUTOKANNASTA RATKAISEE.. ei joku yksi autoyksilö. You got it ... at last?
- olet.
heittää ... kirjoitti:
Siis väitit, että Googlella löytyy vikalistoja. Etsimisen jätät kuitenkin toisten huoleksi. Myöhempi viittaus 30 vuotta kattaviin tilastoihin ei vakuuta, koska kyse olikin nyt maksimissaan kahdeksanvuotiaasta autosta.
Löytyykö niitä C5 vikalistoja? Jos väität niitä olevan, niin etsi myös.
Jos ei, niin ole hiljaa.
ADAC Pannenstatistik tilastoja tutkimalla selviää myös, että tuoreimmissa malleissa Rellu päihittää Toyotan. Laatukampanja alkaa näkyä niissä, muta katsastustilastoissa se ikävä kyllä näkyy vasta muutaman vuoden sisällä. Ne kun laahaavat vähintää neljä - kuusi vuotta perässä.ketään määräilemään? Suomi on katsos vapaa maa ilmaista mielipiteensä jos et sitä tiennyt. Ala vaan etsiä itse niitä kun olet kerran autonomistaja. Turha odottaa mitään palvelua tuollaisella asenteella varustetulle. Jos et osaa nettiä käyttää niin se on oma häpeäsi.
- sitikalla
kauppiaita kirjoitti:
Ei minulla ianakaan ole ollut mitään vaikeuksia autokauppiaiden kanssa. Vaihdoin viime vuonna vanhan Xantian 2005 malliseen C5:een ihan tavallisessa autoliikkeessä. Edustivat ihan eri merkkiä, mutta ei se kaupantekoa haitannut. Välirahasta päästiin sopimukseen ja siinä se oli.
Hyvää, sopivaa C5:sta etsiessä sattui kyllä pari kauppiasta, jotka pyysivät liian suurta välirahaa, mutta ei se mitään. Halusivat ilmeisesti pitää C5:nsa itsellään. Sen ilon soin heille, ja hain toisia liikkeitä, joilla oli halua kaupan tekoon.saa tottua siihen että jälleenmyyntiarvo on surkea. Se on mukavuuden hinta.
- sulla jakeluun?
hyvin hyvin kirjoitti:
huolellisesti. Citroen on 4:ksi vikanaisin auto Saksassa PUOLUEETTOMAN ADAC TIEPALVELUN 30 VUODEN ARVOSTETUSSA TILASTOSSA joka on otannaltaan 3:ksi suurin maailmassa USA:n ja Japanin autoliittojen tilastojen jälkeen. Siinä ei sinun yksittäisen sitikkasi kunto paljon paina. Jos tuo tilasto johon on otettu kymmenien ellei satojen miljoonien autojen otanta tien päälle jättäneistä viallisista autoista ei kerro automerkin viallisuutta niin sitten ei mikään. Tähän kun lisätään vielä sitikan menestymättömyys katsastus ja laatututkimuksissa johtopäätös on selvääkin selvempi. Citroen kuuluu vikaherkimpiin autoihin maailmassa. Jos juuri sinä itse olet sattunut sattumalta saamaan viattoman sitikkayksilön ei tarkoita sitä että Citroen on muka vähävikainen auto siinä missä esim. Toyota kaikkien tilastojen suvereeni ainaismenestyjä ja voittaja. VAIN SUURI OTANTA AUTOKANNASTA RATKAISEE.. ei joku yksi autoyksilö. You got it ... at last?
Vaikka kuinka tuputat noita tilastoja, se ei muuta miksikään sitä, että:
Tuollakaan tilastolla ei ole MITÄÄN tekemistä näiden väitteiden kanssa. - väärin ...
olet. kirjoitti:
ketään määräilemään? Suomi on katsos vapaa maa ilmaista mielipiteensä jos et sitä tiennyt. Ala vaan etsiä itse niitä kun olet kerran autonomistaja. Turha odottaa mitään palvelua tuollaisella asenteella varustetulle. Jos et osaa nettiä käyttää niin se on oma häpeäsi.
Siis esität väitteitä ja jätät todistustaakan lukijoille?
Eli et ole todistanut mitään.
Nettiä osaan käyttää. Mutta jos esitetään asia päinvastoin, niin netistä löytyy myös katsastustilastoja, joissa ranskalaiset autot menestyvät hyvin. Siitä vaan Googlettamaan. Ja jos et löydä, niin se ei sinun logiikkasi mukaan vielä todista moista väitettä vääräksi. Silloin et vaan osaa tai viitsi käyttäää nettiä. - ei vain
sulla jakeluun? kirjoitti:
Vaikka kuinka tuputat noita tilastoja, se ei muuta miksikään sitä, että:
Tuollakaan tilastolla ei ole MITÄÄN tekemistä näiden väitteiden kanssa.voi myöntää että sitikka on 4:ksi eniten Saksassa tien päälle jättänyt auto virallisen puolueettoman 30 v. tilaston mukaan. Jankkaa vaan jotain epäolennaista soopaa jolla ei ole mitään merkitystä. Vain viralliset tilastot kertoo lahjomattoman totuuden auton viattomuudesta tai viallisuudesta. No sattuuhan se tietysti kun oma merkki ei pärjää. Pitää vaikka millä keinoin kääntää ja vääntää ja esitellä epäolennaisuuksia jotta oma auto saataisiin näyttämään muka laadukkaalta.
- autosi.
väärin ... kirjoitti:
Siis esität väitteitä ja jätät todistustaakan lukijoille?
Eli et ole todistanut mitään.
Nettiä osaan käyttää. Mutta jos esitetään asia päinvastoin, niin netistä löytyy myös katsastustilastoja, joissa ranskalaiset autot menestyvät hyvin. Siitä vaan Googlettamaan. Ja jos et löydä, niin se ei sinun logiikkasi mukaan vielä todista moista väitettä vääräksi. Silloin et vaan osaa tai viitsi käyttäää nettiä.viat äläkä teetä työtä toisilla. Ranskalaiset autot eivät ole menestyneet ainakaan kymmeneen vuoteen laatu, katsastus ja käyttäjätyytyväisyystutkimuksissa. Aina viimeisiä japanilaisten ja saksalaisten autojen jälkeen ja todisteita löytyy vaikka miten paljon. Italialaisten autojen kanssa ranskikset ovat automaailman pohjasakkaa.
- ihan kaikissa
autosi. kirjoitti:
viat äläkä teetä työtä toisilla. Ranskalaiset autot eivät ole menestyneet ainakaan kymmeneen vuoteen laatu, katsastus ja käyttäjätyytyväisyystutkimuksissa. Aina viimeisiä japanilaisten ja saksalaisten autojen jälkeen ja todisteita löytyy vaikka miten paljon. Italialaisten autojen kanssa ranskikset ovat automaailman pohjasakkaa.
Minulla siis ei ole, eikä ole ollut sitikkaa.
Ranskalaiset (ainakin Rellu) käynnistivät jokin vuosi sitten laatukampanjan. Se tuloksena viimeisimmät vuosikerrat ovat selvästi aiempia luotettavampia, mutta mutokset näkyvät hitaasti.
Mutta jos tarkastellaan vaikka vuosimalleja 2006 ja 2007, joista ei ole muita tilastoja kuin ADAC Pannenstatistik, niin ko. vuosimalleissa Rellun Modus, Twingo ja Clio peittoavat Yariksen ja Megane Auriksen/Corollan. Ja 2006 mallinen Laguna Avensiksen.
Erot tosin ovat pieniä, mutta suunta on ranskiksilla ollut ylöspäin ja Toyotalla alaspäin.
Vanhemmissa vuosimalleissa esim. Meganen 2002-03 vuosimallit näkyvät kyllä ikävästi (ne olivat heikkoja jo uusina) ja todennäköisesti seuraavaa tilastoa uutisoidessaan Hesari viittaa niihin vanhoihin mallihin. Niissä Toyota on ollut hyvä. - mistään vääntämisestä
ei vain kirjoitti:
voi myöntää että sitikka on 4:ksi eniten Saksassa tien päälle jättänyt auto virallisen puolueettoman 30 v. tilaston mukaan. Jankkaa vaan jotain epäolennaista soopaa jolla ei ole mitään merkitystä. Vain viralliset tilastot kertoo lahjomattoman totuuden auton viattomuudesta tai viallisuudesta. No sattuuhan se tietysti kun oma merkki ei pärjää. Pitää vaikka millä keinoin kääntää ja vääntää ja esitellä epäolennaisuuksia jotta oma auto saataisiin näyttämään muka laadukkaalta.
Sinulta on pyydetty 2 asiaa, joita et kumpaakaan ole pystynyt toimittamaan.
Usean päivän kitinän jälkeen on vain pakko uskoa, että puheissasi ei ole mitään päätä eikä häntää. Jauhat vain tilastoista kun et muuhun kykene. - on askelten
ihan kaikissa kirjoitti:
Minulla siis ei ole, eikä ole ollut sitikkaa.
Ranskalaiset (ainakin Rellu) käynnistivät jokin vuosi sitten laatukampanjan. Se tuloksena viimeisimmät vuosikerrat ovat selvästi aiempia luotettavampia, mutta mutokset näkyvät hitaasti.
Mutta jos tarkastellaan vaikka vuosimalleja 2006 ja 2007, joista ei ole muita tilastoja kuin ADAC Pannenstatistik, niin ko. vuosimalleissa Rellun Modus, Twingo ja Clio peittoavat Yariksen ja Megane Auriksen/Corollan. Ja 2006 mallinen Laguna Avensiksen.
Erot tosin ovat pieniä, mutta suunta on ranskiksilla ollut ylöspäin ja Toyotalla alaspäin.
Vanhemmissa vuosimalleissa esim. Meganen 2002-03 vuosimallit näkyvät kyllä ikävästi (ne olivat heikkoja jo uusina) ja todennäköisesti seuraavaa tilastoa uutisoidessaan Hesari viittaa niihin vanhoihin mallihin. Niissä Toyota on ollut hyvä.taas ranskikset viimeisinä jokaisessa ikäryhmässä ja Toyota piikkipaikalla.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Saksalaiset ja japanilaiset autot taas vähävikaisimpia /1135242982065 - mitä minä
mistään vääntämisestä kirjoitti:
Sinulta on pyydetty 2 asiaa, joita et kumpaakaan ole pystynyt toimittamaan.
Usean päivän kitinän jälkeen on vain pakko uskoa, että puheissasi ei ole mitään päätä eikä häntää. Jauhat vain tilastoista kun et muuhun kykene.sulle kirjoittelen ja mihin vastailen? On näköjään liian vaikeaa sinun tajuta noinkin yksinkertainen asia. Tässä muuten lisää suolaa sitikkakuskin haavoihin:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Saksalaiset ja japanilaiset autot taas vähävikaisimpia /1135242982065
- kokkemuksia
omasta C5 hdi 110 automaatista -04
- kone on kestänyt, ei öljyn lisäämistä huoltovälillä
- huollot 20 000 välein itse, paitsi 140 000
huolto vehossa kun oli jakohihnan vaihto, kallis
- hiukkassudattimeen ei ole tarvinnut koskea
- vakiona webasto lisälämmitin, muuten ei lämmöt talvella tahdo nousta.
ilmenneitä vikoja
- ajovaloja saa uusia kerran pari vuodessa
- parkkitutka ei ole aina ajantasalla
- kerran ei mennyt keskuslukko avaimesta lukkoon
onhan noita vikoja tuossa, kantsii harkita jos pysyttelis hondassa.- ennakkoluuloton valihtija
jos vähänkin pystyt huoltamaan autoa itse niin ota citikka tämä merkki ei ole sen kummempiylläpidettävä kuin nippon pohjaiset kulkimet hdi konehan kestää .jakopää hihnalla vaihtoväli 140000tkm volkswagen skoda seat volvo ym vw tekniikkaiset 90tkm .nuo sähköviat on mielestäni urbaania legendaa omalla 02 c5,lla ajettu vasta 440tkm eikä ajoa tai oloahaittaavia sähköongelmia ole ollut .jos olet auton ajaja niin ota c5,nen ilman ajon vakautus järjestelmää ja nauti .vieterijousisen jälkeen opettelehydealustan käyttäytyminen n 10000tkm siihen menee ennen kuin sielu uskoo mutta sen jälkeen paluuta ei ole .
- moitti
ennakkoluuloton valihtija kirjoitti:
jos vähänkin pystyt huoltamaan autoa itse niin ota citikka tämä merkki ei ole sen kummempiylläpidettävä kuin nippon pohjaiset kulkimet hdi konehan kestää .jakopää hihnalla vaihtoväli 140000tkm volkswagen skoda seat volvo ym vw tekniikkaiset 90tkm .nuo sähköviat on mielestäni urbaania legendaa omalla 02 c5,lla ajettu vasta 440tkm eikä ajoa tai oloahaittaavia sähköongelmia ole ollut .jos olet auton ajaja niin ota c5,nen ilman ajon vakautus järjestelmää ja nauti .vieterijousisen jälkeen opettelehydealustan käyttäytyminen n 10000tkm siihen menee ennen kuin sielu uskoo mutta sen jälkeen paluuta ei ole .
nimenomaan C5:n huoltoa vaikeahkoksi omatoimiselle teeseitse miehelle. Rakenneratkaisut on kuulemma sitä luokkaa että ei ole hyvä valinta ikääntyessään kys. auto teeseitse miehen korjattavaksi ja huollettavaksi(kuten yleensä ranskikset). Kaikki on yleensä vaikeassa ja hankalassa paikassa ranskiksissa.
- muistaa ;)
moitti kirjoitti:
nimenomaan C5:n huoltoa vaikeahkoksi omatoimiselle teeseitse miehelle. Rakenneratkaisut on kuulemma sitä luokkaa että ei ole hyvä valinta ikääntyessään kys. auto teeseitse miehen korjattavaksi ja huollettavaksi(kuten yleensä ranskikset). Kaikki on yleensä vaikeassa ja hankalassa paikassa ranskiksissa.
että tuulilasi-lehti on vw-konsernin äänitorvi auton testauksessa,jos ottaa otoksen pitkältä aikaväliltä niin volkkari on aina ykkönen,vaikka kymmenyksellä.
- laakkosilla on
muistaa ;) kirjoitti:
että tuulilasi-lehti on vw-konsernin äänitorvi auton testauksessa,jos ottaa otoksen pitkältä aikaväliltä niin volkkari on aina ykkönen,vaikka kymmenyksellä.
paalua...
- mutta kuitenkin
moitti kirjoitti:
Vaihdoin joskus 205 Peugeottiin nopeusmittarin vaijerin. Siihen tarvittiin yksi pieni ruuvimeisseli (vai kuusiokoloavain?) ja sormet. Aikaa meni ilman mitään oppaita alle tunti.
Lämppärin puhaltimen kanssa meinasi tulla tenkkapoo, kun kotoa ei silloin löytynyt Torx avaimia. Mutta sopivalla talttaruuvarila selvittiin siitäkin. Samoin alle tunnin.
Vaikka vanhasta olikin kyse, niin ajatus on siinä, että ei pidä yleistää, kyllä niitä löytyy hankalia kohteita kaikista automerkeistä.
Ei vain tietyssä maassa tehdyistä.
- Kissako alle?
Niinkuin tuli kirjoitettua tiedän että parempiakin foorumeita on Citroenista keskustelemiseen...
Kiitti vastauksista. Varsinkin niistä asiallisista. Nyt pitää alkaa koeajamaan C5:sia urakalla! - ainakin
Tuosta hinnasta todennäköisesti voi vielä tinkiä ja sitten verot ja rahdit päälle.
Alle kymppitonnin hinta jää.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=98610803&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&maxPrice=9001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1 - järki hoi
todella huono auto,käytettynä yhtä arvokas kuin kassillinen lidlin tyhjiä muovipulloja.
- Setä Viitonen
Tätä viestiketjua seuraamalla ei voi päätellä vielä mitään, valitettavasti.
Muutama osin hyvä, kokemukseen perustuva kommentti tuossa edellä oli, mutta niiden varaan kukaan tuskin mallivalintaansa perustaa.
Mallivalinnan jälkeen seuraa yksilön metsästys lukuisten koeajojen kautta. Onnea metsästykseen, siinä määrin C5 sinua näemmä kiinnostaa, että sopivan yksilön kohdalle tullessa saatat hyvinkin tehdä kaupat.
Katuminen on teoriaa, mikäli auto on asianmukaisesti huollettu ja takuukampanjakorjaukset tehty: Break -mallin takalasin johdotustyö ja pysäköintitutkan anturien vaihto ja tiivistys.
Huolto-ohjelman mukainen hihnanvaihtoväli facelift HDI 110 -koneella (se 1.6 litrainen ihmemylly) on 200.000 km (siis kaksisataatuhatta kilometriä!). Ford tosin ottaa varman päälle ja lupaa samalle PSA:n koneelle "vain" 180.000 km.
Aiemmat kommentit ovat liittyneet sukupolvea vanhempaan 2-litraiseen HDI 110:iin. - pirssistä kokemukset
vanha koppa 2.0hdi, mukava matkapeli ollut ja ei noita ihmeellisiä vikojakaan ole ollut.
Sitten tojo miesten iloksi kaikki viat mitä ilmennyt.
nivel n.80tkm, pissapoika n.110tkm, ja nyt on varmaan flektin etuvastus mennyt ei pelaa pienet kierrokset 140tkm.
Joten älä missään nimessä vaihda merkkiä voit joutua "älyttömään" korjaamo kierteeseen...
Sitten kylmällä koneella, joskus nykii (pintakaasulla) kuuluunee auton ominaisuuksiin.
Käsijarru vaikuttaa etupyöriin et voi tehdä käsijarru käännöksiä.
Kohta vaihdan uuteen C5:een. On se niin huono.- erikoinen.
tapaus tuo vanha C5:nen kun toiset kehuu sitä kovasti ja toiset moittii varsinkin sen sähkövikoja. Löydäpä siitä lopullinen totuus :) Vaikea tapaus autonostajalle kaikenkaikkiaan.
- kirvoittipa
erikoinen. kirjoitti:
tapaus tuo vanha C5:nen kun toiset kehuu sitä kovasti ja toiset moittii varsinkin sen sähkövikoja. Löydäpä siitä lopullinen totuus :) Vaikea tapaus autonostajalle kaikenkaikkiaan.
melkoisen viestiketjun taas tämäkin kyselijä. itse ajelen vielä pari vuotta nykyisellä C5.lla, kohta saa edullisesti tuota uusikoppasta.
- C5-136HDi
Paljon näytti taas olevan sitä ees taas jahkailua tuossa alussa mutta onneksi muutama järkeväkin vastaus sieltä tuli.
Itsellä jo toinen C5 menossa, nykyinen 06 136HDi Break A ja entinen oli -02 110HDi Break.
Vanhalla ajoin reilut 350tkm ja eipä siinä mitään suurempaa ollut. Suurin lisähuolto mitä joutu tekemään oli Webaston uusinta ja sehän ei ole citroenin osa. Takalasi totta kai vaihdettiin niin kuin varmaan joka ikisessä tuon ikäisessä.
Tällä uudemmalla alla on reilu 50tkm 4kk omistuksen jälkeen. itse olen ajanut n.20tkm eikö ole tarvinnut muuta kuin 40huollossa käyttää. Ja tuo 6 pykäläinen automaatti on aika kiva. :)
Niin ja niihin ominaisuuksiin. Itse olen n.190cm pitkäjalkainen ihminen ja istuma-asento on kyllä hyvä. Penkkien sivuttais tuesta kun puhutaan niin paljon että ei riitä niin eipä täällä suomen teillä sitä hirveästi tarvitse, tiet kun ei kovin jyrkkä mutkaisia ole.
Tilat C5 on kyllä kohdallaan, tuli poikakin muutettua pelkällä autolla yhdellä kyydillä, ei tarvinnut edes peräkärryä :D
Ole rohkea, osta citikka ja hymyile. Muut ovat vain kateellisia kun olet uskaltanu tehdä oman päätöksen etkä myötäillyt muitten mielipiteitä. - hyviä puolia,
joku muu voi kertoa huonoista, mikäli sattuu sellaisista tietämään.
-Kissako alle?
Kissa.
- onko moottori kestävä?
Se jos mikä on kestävä.
- huoltoväli, hintataso?
Huoltoväli on pitkä, huoltojen hintataso edullinen ja ylimääräiset "yllätykset" loistavat poissaolollaan. Lisäksi haluttu merkki myös käytettynä, mikä näkyy poikkeuksellisen korkeana vaihtohyvityksenä merkkin kuin merkkiin. Tästä huolimatta ostettaessa halpa.
Huoleton hihna.
- hiukkassuodatin?
Kyllä.
Kaikki puheet sähkövioista ovat tarua. Oikeasti ranskikset C5 mukaan lukien ovat niittäneet mainetta nimenomaan laadukkailla ja toimintavarmoilla sähköillään.
Varmasti kestää. En muista kuulleeni, että mitään ongelmia olisi näissä esiintynyt.
- muoviosien kesto?
Ne vasta kestääkin.
Kesähelteellä suoraan auringonpaisteeseen pysäköitynä helposti yli 50 astetta. - meni
rikki moottorinohjausyksikkö melkein uudesta C5:sta aikoinaan. Onneksi oli takuu muuten olisi tullut kalliiksi. Jouduttiin lähtemään metsälle sitten mun Passatilla. Naapurinisännän Xantiasta meni kanssa sama ohjausyksikkö ja joutuivat hinaamaan korjaamolle. Liekö noiden sitikoiden heikko kohta tuo moottorinohjausyksikkö vai miksi noita menee.
- juuri niin
eli passat on se ohjausboxi ongelmainen... 2 kertaa aiai. Kuten sedän audi 6 boxi pimeni.
- nähty on
juuri niin kirjoitti:
eli passat on se ohjausboxi ongelmainen... 2 kertaa aiai. Kuten sedän audi 6 boxi pimeni.
Passatissa on hienossa paikassa nuo boxit, apparin jalkatilassa alimmassa mahdollisessa kuopassa. Ilmastoinnin kondessivesiputki menee tukkoon -> vedet valuu juurikin apumiehen jalkatilaan -> boksi ui sitten vedessä.
- niinkuin kerroin
juuri niin kirjoitti:
eli C5 jäi pihaan seisomaan ja Passatilla lähdettiin metsälle.
- kuin myös
myös siskon honda accord dieselin ohjausyksikkö meni viime syksynä, auto ½ vuoden ikäinen, että menee niitä muistakin merkeistä. Vai onko sekin tyyppivika?
- noita...
Työkaverilla vuoden vanha mazda 6 jätti firman pihaan...boxi vaihtoon. Myös Audi A4 oli kaksi viikkoa huollossa kun jätti välillä käynnistymättä, siinäkin vaihdettiin lopulta boxi.
Eiköhän joka merkissä ole satunnaisia ongelmia.
- poimittuja käyttäjien kokem...
vanhasta C5:stä(kirjoitusvirheitä ei ole korjattu):
Ei kannattane uutta Ranskalais-mallia ostaa
Ostin 2002 Citroen C5:n kun kuvittelin, että esimallin ( 2001 ) viat on korjattu jo 2002-mallissa.Vikatikki,
tästä alkoi korjaamokierre ja korjaamollekutsujen putki, ensin korjattiin kolinoita ja taka-akseliasennusta, sitteen huohotinta ( ensiapu ) ja ilmaläppää toistamiseen, sitten vaihdettiin koko imurasja ja huohotinputket kokonaisuudessaan, sitten vanteet. Lisäksi autoa on korjailtu useaan otteeseen tyhjäkäyntivian vuoksi.
Muutamia vikarekisterin nollauksia ja ohjelmiston parametrien uudelleenasetuksia.
Noin kymmnenen minulle turhaa käyntiä korjaamolla ( a 33 km sivu, työaikamenetykset, bussiliput yms. )
Korjailut ovat olleet "ilmisia", mutta kyllä minullekin on tullut n 100 - 150 € lisäkulut.
Tilanteen tässävalossa en missääntapauksessa enää tätämerkkiä ostaisi, vaikka auto viimekuukausina on toiminut suhteellisen moitteettomasti. ( viikonloppuna taas tuuletin autoa ( lasit raollaan ) ja sateen sattuessa lasit eivät sulkeutuneetkaan, vaikka pitäisi. )
Ei noihin "himmeleihin" voi luottaa, vaikka ne kuinka mukavia toimiessaan olisikin, ts. monet "hienot" elektroniikkaominaisuudet menettävät arvonsa, koska niiden toimintaan ei voi luottaa. )
Paremppi olisi ilman, kuin epavarmuus.
Jos tää on tulevaisuutta, ostan käyttöautoksi 80-luvun dieseli Pickupin.
"Harrasteluautona" nää uudet ehkä menisi.
mm Citroeneissa on paljon liitos- ja kaapelointiongelmia ( turvatyynyjen vikavaroitukset, antureiden lukuvirheet. Yleensä auttaa kuan aukaisee liitoksen ja työntää takas, kunnes taas ajan päästä vika uusiutuu)
Kun aikaa kuluu muutama vuosi, tästä saattaa tulla ylipääsemätön ongelma. ( ainoa keino sulataa koko auto )
Liitoksia on satoja, millä ihmeellä löytää kulloinkin ongelmaa aiheuttavan liitoksen. ( Väyläohjaus ja yhteissähkönsyöttö )
Kuka maksaa etsimiseen käytetyn ajan? Tämäntyyppisiä vikoja ei löydetä diagnostiikkatietokoneella, tästä seuraa, että korjaamohenkilökunnan ammattitaito loppuu just silloin.
Meidänkin citikassa tuo elektroniikka on aiheuttanut eniten ongelmia ja huolta, lisäksi omistajan "tunne" on, että mihinkään auototoi-imintoon ei voi luottaa. ( Radio, keskuslukitus, ikkunoiden sulut, tihkukytkin jne ). Lisäksi valot vilkuu kun korkeussäädön sähkötoiminen hydrauliikkapumppu käynnistelee. ( Ehkäpä tuo hetkellinen jännitteenaleneminen juuri sotkee pääprosessorin toimintaa ( tuollahetkellä tapahtuva anturiarvonluku epäonnistuu ? ) )
Tulevaisuun näyttää kuinka tuo katasasuksen auton oman diaknostiikan lukujen ja arvojen kontrollointimääräykset muodostuu.
( Nyt eletään jatketulla siirtymäkaudella ) OBD?
Itsellä on sellainen "tunne"*, että polttoaineenkulutuksen suurehkot eroavaisuudet samanlaisissa olosuhteissa johtuu ( ainakin osittain ) antureiden lukuvirheistä ? * Aikaisemmissa autoissa en ole asiaa huomannut.
Mäkin olen seurannut tätä C5 eipäs juupas keskustelua tuolla toisen otsikon alla ja tuntuu tämä Riisikipon Citikan puolustelu vähän epätoivoiselta. Monella tuntuu olleen auton kanssa ongelmia ja samaa sanoi Vehon asentaja, jonka kanssa juttelin autoa huollattaessani. Sanoi, ettei muista yhtä vikaista yksittäistä mallia ikinä Vehon kautta myydyn, joten ei tuo nyt varmaan ihan ainakaan hyvän laadun kukkanenkaan ole.
Itse tiedän kaksi C5:n omistajaa ja ovat kyllä kironneet auton alimpaan suohon. Teimme tuttava pariskunnan kanssa viime kesänä yhden reissun tuollaisella, ja senkin aikana autosta hajosi cruise ja auto jäi itsekseen nostelemaan ja laskemaan alustaansa. Ensinmäisen kerran huomasimme tuon, mutta toisena yönä se oli sitten ilmeisesti vetänyt tuosta syystä akun loppuun.
Jos arvon riisikipolla on ollut kaksi yksilöä, mitä niitäkin on maahantuojan toimesta jo korjattu ja kaikkien muiden yksilöissä tuntuu olevan vaikka mitä vikaa, niin ihmeelliseltä tuo puolustelu vaikuttaa. Muutenkin vain kahden yksilön perusteella auton luotettavuudesta ei vielä saa ihan täyttä kuvaa. Mutta sitikka on sellainen merkki, että jotkin siihen rakastuneet puolustavat sitä hamaan loppuun asti ja tulevat täysin sokeiksi auton kaikille vioille ja puutteille. Onhan niissä ollut aina paljon vikoja, mutta ei todellista fania haittaa ilmeisesti yhtään. Yksikin hullu oli muuttanut sukunimensäkkin Sitroeniksi, telkkarissa oli tuon haastattelu.
Peugeotista on firmasta kahden yksilön kokemus, ne eivät ole olleet ihan viattomia, mutteivät mahdottoman vikaisiakaan. Miksi itse ostaisin auton, josta olen kuullut kaikilta omistajilta pelkkää negatiivista ja he katuvat suuresti hankintaansa, ehkä sinua lukuunottamatta, jos todella omistat C5:n. Sekin vähän mietityttää, koska ensin sanoit keskusteluissa, että C5:ssasi ei ole ollut mitään vikaa, mutta kun jokaista vm 2001 ja 2002 C5:sta on korjattu, joten kaikissa yksilöissä on vikaa!! Jo myöskin se, että talvella joutuu käyttämään jotain ihme rumia suojuksia, että auto edes jollain lailla toimisi, on iso vika!! Muita tällaisia autoja eivät ole kuin vanhat romut.Itse arvostan töissäni ja omissa auto hankinnoissani suuresti muiden käyttäjien mielipiteitä, vaikkei auton kokonaislaadusta saisikaan tehdä päätelmiä muutaman yksilön perusteella. Mutta se on huolestuttavaa, kuten C5:n tapauksessa, että löytyy vain se muutama toimiva yksilö ja muut ovat täynnä vikoja. Kyllä tuon mallin huonoudesta kertoo myös jotain tuo Vehon asentajan kommentti, se kertoo paljon. Tälläista merkkiä ei ole kohdalle sattunut, vaikka esim Volvon monista vioista on viiden yksilön kokemus. Töissäkin olemme tehneet periaatepäätöksen, että firman autoiksi ei hankita Citikkaa, italialaisia, eikä enää mielellään myöskään Volvoja. Jopa parjatut Opelit ovat toimineet firman autoista hyvin, verrattuna esim Volvoon.
Mitkä ne C5:n pääsääntöisesti olevat viat on?
- moottori ?
- sähköpuoli ?
- hydrauliikka ?"
Minun kokemani ongelmat C5:ssa rajoittuvat paljolti tuon keskimmäiseen, elikkä sähköpuoli.
Korin kolinat ( takajousitus ? ja sisäverhoilut menee kokoonpanolinjan piikkiin.
Huohottinen ja imusarjan ilmamääräläpän sähkölänmmitys lisättiin kamppanjakorjauksina ( ei varsinasesti sähkövika vaan "muuvika" korjattiin kepulinkonsteilla lisäämällä sähkölämmittimiä.
( Ko sähkölämmittimet lämmittävät myös kesällä joten ??? )
Itse otin kyllä liittimet auki kesäksi ( ja viimasuojan pois )
Hydrauliikka toimii kunhan vaihtelee muutaman vuoden välein putkia yms. Ennen hydrauliikkapumppu toimi ( Xantia jne. ) kiilahinnalta ?, mutta C5 on sähkömoorttori ( joka käynnistyessään syö niin paljon virtaa, että ajovalot ehtivät himmetä, siitä tuo tyypillinen valojen vilkkuminen, ( mielesstäni tuokin on jonkianasteinen moka ) )
Moottoripuolen "bios" on vaihdettu ainakin kerran ( tai kaks)
Silti vahteleva polttoaineenkulutus ei ole tasaantunut.
"Pollution Fault" ei ole enää uusiutunut yhtä tiheään.Mukavuuspuolen ( convinience ) biossin parametrointi oli tapauksessani "tehtaanjäljiltä" joten en ole päässyt vaikuttamaan mikä "fiitseri" on päällä ja mikä ei. 20 000 km huollon yhteydessä asiaa korjatiin, mutta asentaja ei tiennyt mikä parametri vastaa mitäkin, ja homma jäi puoleen.
Yksi nykyisistä huoltopuolen ongelmista juuri mielestäni onkin tuo, että korjaamopuolen kaverit ei tunnu tietävän / osaavan muuta kuin vikakoodien lukemiset.
( USA:ssa ollessani korjaamopuolen osaaminen oli paljon parempaa ja asiantuntevampaa ( ainakin vaikutti ), nimenomaan täällä elektroniikkapuolella.)
Heti kun tultiin Suomeen, niin osaaminen loppui ( Saab ( muuttoauto )) ja alettiin vaihtaan mekaniikkaa. ) - Autoalan ammattimies
pysy erillään ranskalaisista ns "autoista", mutta jos sulla kovasti on rahnaa sijoittaa heikkoon tekniikkaan niin mikä ettei: onhan ne volgan veroisia ajolleen silloin harvoin ku toimivat
- humoristinen
nikki. Herätys hei :)
- åsmå
Mm 45 minuuttia-ohjelmassa tällä viikolla todettiin seuraavaa.: Uusissa autoissa yllättävän paljon vikoja. Syynä tarve kehittää koko ajan uutta, jotta ostajat olisivat tyytyväisiä.
Vikoja kaiken hintaisissa autoissa.
Mediassa on viimeaikoina näkynyt asiasta paljon tietoa. Nämä viat eivät kaikki ole katsastuksessa esiin tulevia.
Näin katsastustilastot antavat vajavaisen kuvan autojen vikaisuuksista
- syyt
vaihda luotettavaa japsia epävarmaan ranskikseen. Etkö ole ajatellut koskaan miksi juuri ranskalaisten autojen arvo putoaa paljon? Siihen on varmasti hyvin pätevät syyt. Ja kaikki autoalalla vähänkin toimivat tietävät ne syyt.
- C5 HdiA
Epäilet Citroen dieselin lämpimyyttä, ehdottomasti parempi kuin Honda, Webasto sen vielä varmistaa Telestartilla kaikissa olosuhteissa. Citroenin jousitus kyllä myös aivan eri tasolla kuin Hondassa. Myös C5 automaattivaihteisto tosi hyvä, Honda on käsivaihteinen ja toimii hyvin mutta automaatti on mukavampi.
Kummallakaan ei vielä sataatuhatta mittarissa ja ovat toimineet hyvin. Mitä sähkövikohin tulee näyttää Citroen varmemmalta kun siitä on vain yksi rekisterikilvenvalo palanut ja Hondasta kaksi ajovaloa. Joten sähköviat molempien osalta toistaiseksi tarua.
Tietenkin noilla tojota-teroilla on sitten aivan muunlaisia käsityksiä (ei kokemuksia) asiasta. - JOHTAJA XXX
ON TÄÄ USKOMATONTA SKEIDAA MITÄ TÄÄLLÄ KIRJOITELLAAN VAIKKA EI TIEDETÄ AUTOISTA OIKEASTI MITÄÄN. TAITAA OLLA TARHA IKÄISIÄ POIKIA KEKSIMÄSSÄ JUTTUJA .
- vanhan liiton mies
Hei tässä yksi citroen c5 hdi break automaatti_ onnellinen.Ostin 5v sitten sen 320 000 ajettuna nja 4 vuotta vanhana. Edellinen oli teettänyt 5000 euron ja vaihdelaatikkemontin>>minulle ja vaimolleni on ollut kuin unelma, paras pehmien kyyti kuin lentokoneessa (tänään koeajettiin passatti voi sitä tärinää japomppimista..).
Nyt kuitenkin turbo hajosi 484 000 km:ssa, johon harva auto pystyy. Nyt olemme laittamassa siihen uutta rurboa hinta en. 800euroa ja työt>>niin hyvä auto, että vielä kannattaa remontoida.Mitä muuta hyvää kuin kyyti: ei ole jättänyt välille kertaakaan, autoa voi nostella ylös mökkitiellä, suuri etuovi, että allekirjoittanut pitkäkoipinen mahtuu hyvin. Aivan eri asia on ostaa uusi ja kärsiä jokaisen automerkin hintaromahduksen uusin auto mitä koskaan olemme ostaneet on ollut 4v vanha ...en ole kiinnostunut jännitää,mään milloin tulee ensim. naarmu.... Me matkustelemme paljon 7 kertta vuodessa. Auto on tyhmin hankinta mitä yleensä pitää hankkia...maalla pakko olla. Laskin vuonna 1986, jos on yleensä auto niin siihen kuluu kaikkine kuluineen 100 000 markkaa 10 vuodessa ja silloin totesin 300 000 markkaa 30 vuodessa..nyt luku tuntuu pieneltä sanoisin, että nykyisilla rahoilla em. aikana autoon kuluu k 300 000 euroa varamasti..sillä saa jo komean talon, jonka arvo vain kasvaa. Säälin uuden auton ostajia ja sitä kierrettä.
Ostakaa vain sitikka sehän pelasti aikanaan genraali De Gollen aikanaa. Olisi mahtava saada se viimeinen Ufo-laiva vm 1976, jonka kyydissä olin kerra 1000 km..jo olo oli kuin: olemmeko ilmassa vai maassa>>>Maailman parasta kyytiä!!! - vanhan liiton mies
vanhan liiton mies kirjoitti:
Hei tässä yksi citroen c5 hdi break automaatti_ onnellinen.Ostin 5v sitten sen 320 000 ajettuna nja 4 vuotta vanhana. Edellinen oli teettänyt 5000 euron ja vaihdelaatikkemontin>>minulle ja vaimolleni on ollut kuin unelma, paras pehmien kyyti kuin lentokoneessa (tänään koeajettiin passatti voi sitä tärinää japomppimista..).
Nyt kuitenkin turbo hajosi 484 000 km:ssa, johon harva auto pystyy. Nyt olemme laittamassa siihen uutta rurboa hinta en. 800euroa ja työt>>niin hyvä auto, että vielä kannattaa remontoida.Mitä muuta hyvää kuin kyyti: ei ole jättänyt välille kertaakaan, autoa voi nostella ylös mökkitiellä, suuri etuovi, että allekirjoittanut pitkäkoipinen mahtuu hyvin. Aivan eri asia on ostaa uusi ja kärsiä jokaisen automerkin hintaromahduksen uusin auto mitä koskaan olemme ostaneet on ollut 4v vanha ...en ole kiinnostunut jännitää,mään milloin tulee ensim. naarmu.... Me matkustelemme paljon 7 kertta vuodessa. Auto on tyhmin hankinta mitä yleensä pitää hankkia...maalla pakko olla. Laskin vuonna 1986, jos on yleensä auto niin siihen kuluu kaikkine kuluineen 100 000 markkaa 10 vuodessa ja silloin totesin 300 000 markkaa 30 vuodessa..nyt luku tuntuu pieneltä sanoisin, että nykyisilla rahoilla em. aikana autoon kuluu k 300 000 euroa varamasti..sillä saa jo komean talon, jonka arvo vain kasvaa. Säälin uuden auton ostajia ja sitä kierrettä.
Ostakaa vain sitikka sehän pelasti aikanaan genraali De Gollen aikanaa. Olisi mahtava saada se viimeinen Ufo-laiva vm 1976, jonka kyydissä olin kerra 1000 km..jo olo oli kuin: olemmeko ilmassa vai maassa>>>Maailman parasta kyytiä!!!VANHAN LIITON MIES JATKAA VIELÄ. Minulla merkkikorjaamolla on yksi guru, joka on käynyt kaikki tarpeelliset kurssit ja tuntee auton. Olen voinut häntä vapaasti jutteluttaa ja kasvattaa omaa luottamustani autoon. Totta on,jos liikkeellä on monta autoa edustettavana ei niitä kaikkia autoja joka poika korjaa.Kyllä täytyy olla merkkivastaava korjaaja, joka tuntee auton elinkaaren!
Todettakoon, että huollatan auton aija etuajassa, mikä lienee yksi syy, ettei pahempiaja
pääse syntymään ja öljyä vaihdatan tosi aikaisin ja ajan aina varovasti autoa.
Oletan, että näillä ympäristötekijöillä on iso merkitys kuten esim. autotallini on iso mutta kylmä ja perästä täysin auki. Lämmin autotalli on joka auton turmio. Itselläni ruostui Saab 96 perusteellisesti 8 kk:n talviseisonnan 1980-81 aikana.
Sitten tiestö: suolaisilla teillä loppuu auto nopeasti. Päiväajo: ei saisi koskaan jäädä kylmäajoon.Itse olen saanut ajaa töhin vähintään 30 km suunta ja silloin auto läåmpenee ja sateessa myös kuivuu,kun se on saanut lämmön.Näitä käyttäjän tapoja en juuri keskustelussa ole humannut. Eli puuttuu otsikkon auton eri käyttötavat!!!
No onko sitten ollut tuuria auto pidoissa ehkä on ollut myös varovainen ja yleensä olen hankkinut käytettyy autoon 3kk takuun ja puolen vuoden yhteistakuun.
Eräs Ford escort: vaihdesökö>>korjaamoon piikkiin. Ford Sierran jäliasennus turbo hajosi ja firma maksoi puolet uudesta. Pari SaaB 96 ajettu loppuun ja sijoitettu raha saatu hyötynä takaisin. Mersukin ajettu loppuun ja eli pitempään kuin odotin.
Mondeo tuossa vara-autona (seissyt 5v) menee katsastukseen..ei ongelmia ollut silloin kuin ajoin sitä 7v.
Kun ei kurkottele kuita taivaalta ja tyytyy toisten "sisään ajamii autoihin" ei paljon menetä. Muuten hain vanhaan mersuun vanhat osat autohajoittomoilta.
Eikä varmaan autokaareni ole sitten ollutkaan kovinkaan kallis. Huumori sitten tulee vielä kaupan päälle. Kerrankin mentiin korjaamaan mersua ja syy oli dieselin loppuminen! - vanhan liiton mies
VANHAN LIITON MIES JATKAA VIELÄ. Minulla merkkikorjaamolla on yksi guru, joka on käynyt kaikki tarpeelliset kurssit ja tuntee auton. Olen voinut häntä vapaasti jutteluttaa ja kasvattaa omaa luottamustani autoon. Totta on,jos liikkeellä on monta autoa edustettavana ei niitä kaikkia autoja joka poika korjaa.Kyllä täytyy olla merkkivastaava korjaaja, joka tuntee auton elinkaaren!
Todettakoon, että huollatan auton aija etuajassa, mikä lienee yksi syy, ettei pahempiaja
pääse syntymään ja öljyä vaihdatan tosi aikaisin ja ajan aina varovasti autoa.
Oletan, että näillä ympäristötekijöillä on iso merkitys kuten esim. autotallini on iso mutta kylmä ja perästä täysin auki. Lämmin autotalli on joka auton turmio. Itselläni ruostui Saab 96 perusteellisesti 8 kk:n talviseisonnan 1980-81 aikana.
Sitten tiestö: suolaisilla teillä loppuu auto nopeasti. Päiväajo: ei saisi koskaan jäädä kylmäajoon.Itse olen saanut ajaa töhin vähintään 30 km suunta ja silloin auto läåmpenee ja sateessa myös kuivuu,kun se on saanut lämmön.Näitä käyttäjän tapoja en juuri keskustelussa ole humannut. Eli puuttuu otsikkon auton eri käyttötavat!!!
No onko sitten ollut tuuria auto pidoissa ehkä on ollut myös varovainen ja yleensä olen hankkinut käytettyy autoon 3kk takuun ja puolen vuoden yhteistakuun.
Eräs Ford escort: vaihdesökö>>korjaamoon piikkiin. Ford Sierran jäliasennus turbo hajosi ja firma maksoi puolet uudesta. Pari SaaB 96 ajettu loppuun ja sijoitettu raha saatu hyötynä takaisin. Mersukin ajettu loppuun ja eli pitempään kuin odotin.
Mondeo tuossa vara-autona (seissyt 5v) menee katsastukseen..ei ongelmia ollut silloin kuin ajoin sitä 7v.
Kun ei kurkottele kuita taivaalta ja tyytyy toisten "sisään ajamii autoihin" ei paljon menetä. Muuten hain vanhaan mersuun vanhat osat autohajoittomoilta.
Eikä varmaan autokaareni ole sitten ollutkaan kovinkaan kallis. Huumori sitten tulee vielä kaupan päälle. Kerrankin mentiin korjaamaan mersua ja syy oli dieselin loppuminen!Vanhan liiton mies jatkaa edelleen. Luin vielä kerran tätä keskustelufoorumia. On ollut lyhkäsiä kommenntteja,joissa ei ole teknistä analyysia. Eivät anna keskustelijalle juuri mitään. Itse toivon kokemuspohjaista faktaa,jota olen itse pyrkinyt kertomaan ja nyt tulee muutama täydennys. Juuri tätä citikkaa on takseissa ja ovat ajaneet yli 600 000 kilometriä ja itsellänikin on entinen taksi ostettuna. Olisikohan niin, että taksit vievät auton säännöllisesti huoltoon. Minulle kerrotaan, kun aktiivisesti kyselen mitä tulee seuraavaksi huoltoon ja onko jotain piileviä vikoja ja usei kävelen korjaamoon katsomaan auton alustaa löytäisinkö itse sieltä jotain. Eli itse korjautan mahdollisia tulevia vikoja alta pois normaalin huollon yhteydessä enkä jää jotain määräpäivää odottamaan siinä ei voita mitään. Tässä vähän huumoria: eräällä tutulla on jo 4. sohvasarja menossa ja uusi kohta hankitaan...kaikki ovat puhki kulutettuja. Meillä taasen on 20 vuotta sohvapari kestänyt eikä mitään ongelmaa. Piilisikö ainakin jollain tasolla pitotapa ottaa auton kestossa huomioon. Eräskin tuttava tuli autooni ja sanoi, onpa sulla siisti auto meidän autossa on ainakin sentin hiekkakerros lattialla????Kommentoija oli naistyötoverini.
- vanhan liiton mies
Vanhan liiton mies jatkaa edelleen. Luin vielä kerran tätä keskustelufoorumia. On ollut lyhkäsiä kommenntteja,joissa ei ole teknistä analyysia. Eivät anna keskustelijalle juuri mitään. Itse toivon kokemuspohjaista faktaa,jota olen itse pyrkinyt kertomaan ja nyt tulee muutama täydennys. Juuri tätä citikkaa on takseissa ja ovat ajaneet yli 600 000 kilometriä ja itsellänikin on entinen taksi ostettuna. Olisikohan niin, että taksit vievät auton säännöllisesti huoltoon. Minulle kerrotaan, kun aktiivisesti kyselen mitä tulee seuraavaksi huoltoon ja onko jotain piileviä vikoja ja usei kävelen korjaamoon katsomaan auton alustaa löytäisinkö itse sieltä jotain. Eli itse korjautan mahdollisia tulevia vikoja alta pois normaalin huollon yhteydessä enkä jää jotain määräpäivää odottamaan siinä ei voita mitään. Tässä vähän huumoria: eräällä tutulla on jo 4. sohvasarja menossa ja uusi kohta hankitaan...kaikki ovat puhki kulutettuja. Meillä taasen on 20 vuotta sohvapari kestänyt eikä mitään ongelmaa. Piilisikö ainakin jollain tasolla pitotapa ottaa auton kestossa huomioon. Eräskin tuttava tuli autooni ja sanoi, onpa sulla siisti auto meidän autossa on ainakin sentin hiekkakerros lattialla????Kommentoija oli naistyötoverini.
Vanhan liiton mies jatkaa, kun näyttää olevan hiljaista. Lisää kokemuksia.
Yksi positiivinen tieto on kiirinyt korviini eli aika moni sitikan omistajista on merkki - ja malliuskollisia eikä mielestäni ole niitä ollenkaan kai tästä johtuen turhan paljon myynnissä. Joten vaikka itselläni on turbon laitto työn alla, etsin nuorempaa citroen c5 hdi break eli 2010 vuosimallia (kuten huomasit nykyiselläni on ajettu jo yli 484 000 kilometriä. Mielellään vielä automaatilla! Tätä ns. saatavuutta kuvaa, että juuri merkkiliikkeessäni ei ollut yhtään myynnissä! (sillä on kyllä 3 muuta merkkiä edustettuna). On totta, että hinta uudella uudehkolla autolla putoaa nopeasti, mutta en olekaan koskaan ajatellut aivan uutta hankkia ja nyt tuo vuosi 2010 olisi minulle ennätys eli tuorein (muutaman kerran olen päässyt 4 vuotta vanhaan autoon kiinni ja siinä yleensä on tullut mahdolliset viat esiin ja pääsee jyvälle millaisesta monopelistä on kyse. Yksi tärkeä asia on, että jos puoliso tykkää autosta se kannattaa hankkia. Nyt on tullut sitten selväksi, että pitää olla juuri sellainen kuin sitikka eli ei tärinää ja pomppimista kuopissa eli kytätään nyt sopivaa sitikka jatkajaa ja jätetään kai entinen varaosiksi tai tyttärelle tai hänen appiukolleen, joka asiantuntija. Sitten hiukan vertailua. Olin itse hiukan pettynyt, kun sitikan kori muuttui täysin ja ajattelin, etten pitkäkoipisena siihen mahdu, kun on tullut kaikkea maskia. Nyt kuitenkin istuuduin sellaiseen ja yllätyksekseni mahdunkin siihen ja istuin oli hyvä ergonomisesti aiempaa parempi. Olin jo sanonut, etten hanki 2007:ää tuoreempaa, kun se kori on muuttunut nyt liian virtaviivaiseksi ja matalaksi: nyt otan takaisin. Korihan on tosi menevän mallinen ja mahtuu siihen kuitenkin ennakkoluuloista huolimatta. Hankinnassa kannatta metsästää hyvin pidettyä, vaikka olisi sitten muita kallliimpi. Kyllä sellainen auto kestää, josta pidetään huoli.
Kyllä sitten uusi auto luonnollisesti kannattaa hankkia kelle se sopii...onhan uusilla kaikenlaiset takuut eli ei mahdolliset korjaukset pelota. Ajotapakin vaikuttaa auton kestoon..rajulla ajolla saa kyllä auton pian heikkoon kuntoon. Itsekin ostin kerran auton, jonka nastarenkaan olivat aivan vinossa, joka todisti, että sillä oli vedätetty aivan hurjasti ja moottori oli ollut lujilla!! - Kunnon kyyti
Vanhan liiton mies jatkaa, kun näyttää olevan hiljaista. Lisää kokemuksia.
Yksi positiivinen tieto on kiirinyt korviini eli aika moni sitikan omistajista on merkki - ja malliuskollisia eikä mielestäni ole niitä ollenkaan kai tästä johtuen turhan paljon myynnissä. Joten vaikka itselläni on turbon laitto työn alla, etsin nuorempaa citroen c5 hdi break eli 2010 vuosimallia (kuten huomasit nykyiselläni on ajettu jo yli 484 000 kilometriä. Mielellään vielä automaatilla! Tätä ns. saatavuutta kuvaa, että juuri merkkiliikkeessäni ei ollut yhtään myynnissä! (sillä on kyllä 3 muuta merkkiä edustettuna). On totta, että hinta uudella uudehkolla autolla putoaa nopeasti, mutta en olekaan koskaan ajatellut aivan uutta hankkia ja nyt tuo vuosi 2010 olisi minulle ennätys eli tuorein (muutaman kerran olen päässyt 4 vuotta vanhaan autoon kiinni ja siinä yleensä on tullut mahdolliset viat esiin ja pääsee jyvälle millaisesta monopelistä on kyse. Yksi tärkeä asia on, että jos puoliso tykkää autosta se kannattaa hankkia. Nyt on tullut sitten selväksi, että pitää olla juuri sellainen kuin sitikka eli ei tärinää ja pomppimista kuopissa eli kytätään nyt sopivaa sitikka jatkajaa ja jätetään kai entinen varaosiksi tai tyttärelle tai hänen appiukolleen, joka asiantuntija. Sitten hiukan vertailua. Olin itse hiukan pettynyt, kun sitikan kori muuttui täysin ja ajattelin, etten pitkäkoipisena siihen mahdu, kun on tullut kaikkea maskia. Nyt kuitenkin istuuduin sellaiseen ja yllätyksekseni mahdunkin siihen ja istuin oli hyvä ergonomisesti aiempaa parempi. Olin jo sanonut, etten hanki 2007:ää tuoreempaa, kun se kori on muuttunut nyt liian virtaviivaiseksi ja matalaksi: nyt otan takaisin. Korihan on tosi menevän mallinen ja mahtuu siihen kuitenkin ennakkoluuloista huolimatta. Hankinnassa kannatta metsästää hyvin pidettyä, vaikka olisi sitten muita kallliimpi. Kyllä sellainen auto kestää, josta pidetään huoli.
Kyllä sitten uusi auto luonnollisesti kannattaa hankkia kelle se sopii...onhan uusilla kaikenlaiset takuut eli ei mahdolliset korjaukset pelota. Ajotapakin vaikuttaa auton kestoon..rajulla ajolla saa kyllä auton pian heikkoon kuntoon. Itsekin ostin kerran auton, jonka nastarenkaan olivat aivan vinossa, joka todisti, että sillä oli vedätetty aivan hurjasti ja moottori oli ollut lujilla!!Ajelin vuodesta 1976 alkaen Citroenilla, ensin Dyane, sitten GS, sitten BX ja välissä vielä CX. Sitten hain Saksasta halvan Mondeon, kun sen sai rekisteröityä pakettiautoksi ja vero oli halpa hetken aikaa. Mondeo on edullinen käyttöauto, mutta nyt voisi jo vaihtaa tuoreempaan ja kiikarissa on juuri C5. Saksastahan niitä ei tuoda juuri lainkaan, koska se pitää siellä hintansa erittäin hyvin. Tarkoittanee sitä, että se on siellä hyvinkin arvostettu ja saksalaiset ovat erittäin tarkkoja autojensa suhteen. Käytettyä olen ajatellut eli vuosimalli 2009-2010 ja kilometrejä alla 100-150000. Nyt vain mietin onko C5:n teräsjousi- ja hydraulijousimallien kyydissä suurta eroa. Confort ja Exclusivehan on perinteisillä hydraulijousipalloilla varustettu.
- vanhan liiton mies
Kunnon kyyti kirjoitti:
Ajelin vuodesta 1976 alkaen Citroenilla, ensin Dyane, sitten GS, sitten BX ja välissä vielä CX. Sitten hain Saksasta halvan Mondeon, kun sen sai rekisteröityä pakettiautoksi ja vero oli halpa hetken aikaa. Mondeo on edullinen käyttöauto, mutta nyt voisi jo vaihtaa tuoreempaan ja kiikarissa on juuri C5. Saksastahan niitä ei tuoda juuri lainkaan, koska se pitää siellä hintansa erittäin hyvin. Tarkoittanee sitä, että se on siellä hyvinkin arvostettu ja saksalaiset ovat erittäin tarkkoja autojensa suhteen. Käytettyä olen ajatellut eli vuosimalli 2009-2010 ja kilometrejä alla 100-150000. Nyt vain mietin onko C5:n teräsjousi- ja hydraulijousimallien kyydissä suurta eroa. Confort ja Exclusivehan on perinteisillä hydraulijousipalloilla varustettu.
Vanhan liiton mies herää jälleen. Uutinen heinäkuun kirjoituksen jälkeen: turbo ei ollutkaan rikki vain ahdin putki se siellä pohjalla paksu muovi(kumi)putki> korjauksen kustannus n. 100 euroa ja kohta on 1/2 miljoonaa kilometriä takana mitä nyt takaluukun ovi talvella vähän oikkuilee. Katselin2007 mallista farkkua ja ihmettelin kallista hintaa:
noin 10 000 euroa 7 vuotta vanhasta autosta, kun itse ostin sitikkani 6 vuotta sitten 4-vuoden vanhana 9000 eurolla??
- derfghnj
Opettele kirjoittaan puppeli.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703