Ihon syönti

OCD

Tressaantuneena minä syön ihoani. En voi sille mitään. Aina menee käsi suuhun mitä kiireempi on.
Onko tuttua? Ilmeneekö muilla vastaavaa?

10

4132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huulistani

      repsottavat osat pois ja usein huuli rupeaa verestämään.

    • siilis

      syön huulieni sisäistä limakalvoa hampaillani ja kynsien vierestä reunat auki.

      • täälläkin

        Samoin todellakin. Tota sisäposken nahkaa revin aina hampailla irti, myös kynsien reunat, siis ne nahkaosat.


      • repalekäsi
        täälläkin kirjoitti:

        Samoin todellakin. Tota sisäposken nahkaa revin aina hampailla irti, myös kynsien reunat, siis ne nahkaosat.

        just stressin ja jännityksen yhteydessä tulee näplittyä sekä sormin että hampain kynsinauha iha kuvottavan näköiseksi mössöksi... ei oikein iltapukukädet ole meikätytöllä ei...


    • jaspercon

      ja tohon ei auta SSRI tai SNRI lääkitys. Voin kyllä raportoida parin kuukauden päästä auttaako Lamotrigin. Luulen, että auttaa.

      Tuo on tosiaan ahdistuneisuushäiriön merkki ja se kannattaa hoitaa, koska myöhemmällä iällä se voi aiheuttaa esim. alzheimerin tautia tai sitten ihminen rupee lääkitsemään itse itseään alkoholilla esimerkiksi.

      • Mhmm

        En olekaan ennen kuullut, että ahdistuneisuushäiriöt aiheuttaisivat Alzheimeria.


      • kappala.mix.
        Mhmm kirjoitti:

        En olekaan ennen kuullut, että ahdistuneisuushäiriöt aiheuttaisivat Alzheimeria.

        höpisee omiaan.Mikäs sillä vippaa.


    • lörpäle

      Pääsin kynsien ja sormien ihon syönnistä sillä, että hankin kynsiviilan aloin hoitaa kynsiäni. Aina kun huomasin alkavani pureskella kysniä, kavoin taskusta kynsiviilan. Korvasin yhden pakkotoiminnan toisella. Hammastikut ja hampaiden välien puhdistus ja plakin raaputus ovat niin ikään hyödyllistä pakkotoimintaa. :)
      Kun kynnet ovat kasveneet, voi niilläkin kaivella hampaita mukavasti.

    • kaikkiruokainen

      Minulla on ongelmana se että leikkaan kynsileikkureilla varpaistani nahkaa irti ja syön sen! Se on todella kuvottavaa.. ja henkeni haisee ongelmasta johtuen.. mikä neuvoksi?

    • Anonyymi

      ite puren ihoa sormista ja joskus jaloista, se sattuu mutta helpottaa oloa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe