Mikähän lintu? Ääni muodostuu kolmesta lyhyestä vihellyksestä. Koko sarjan kesto alle 2 sekuntia, viimeinen vihellys pisin, laskeva, jotenkin alakuloinen, surumielinen. Kuulin tänään n. 300 m:n etäisyydeltä pellon takaa, joten kyseessä ei liene ihan pikkutintti. Kävin läpi tikkojen ja pöllöjen ääniä, mutta ei tärpännyt.
Olisiko ehdokkaita?
mikäviheltäjä
6
696
Vastaukset
- asianharrastajia
mutta kiitätkö jos autetaan sinua? Täällä on liikkunut öykkäri kyselijöitä joilta ei kiitoksen sanaa kuulu, vaikka saavat apua ongelmaansa.
- peenaa
...lintujen äänet vähän vaikeita kuvailla, mutta ainahan voi jotain veikkailla. Minä sanon, että kävisikö pyy?
- 3+3
Ensin mieleeni tuli harmaapäätikka. Sen soidinhuuto on kyllä yleensä pidempi ja koostuu useammasta äänestä.
Toinen arvaukseni on hömötiainen, sillähän on lauluna surumielinen vihellyssarja - sanaa ennakkoon
joten opiskele lintusi ihan itseksesi.
- vieläkin kiitos
Kiitos vastaajille. Se, etten ole aikaisemmin kiittänyt johtuu siitä, että luin nämä viestit vasta puoli minuuttia sitten.
Osu ja uppos! Se oli harmaapäätikka.
En tunnusta olevani öykkäri ja kiittämätön lurjus vaan näissä lintuasioissa hyvinkin nöyrää poikaa. Joissain muissa asioissa, esim. makkaran syönnissä olen pätevämpi.
- Anonyymi
Hei! Hieno vastaus; pohdimme samaa kysymystä tänään 25.3.2024 ja vastaus oli oikea. Paljon, paljon kiitoksia! :) Vesa L
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614127
- 1053445
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj352954Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262518- 452117
- 201929
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51899- 1861807
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3911498Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91288