Mikähän lintu? Ääni muodostuu kolmesta lyhyestä vihellyksestä. Koko sarjan kesto alle 2 sekuntia, viimeinen vihellys pisin, laskeva, jotenkin alakuloinen, surumielinen. Kuulin tänään n. 300 m:n etäisyydeltä pellon takaa, joten kyseessä ei liene ihan pikkutintti. Kävin läpi tikkojen ja pöllöjen ääniä, mutta ei tärpännyt.
Olisiko ehdokkaita?
mikäviheltäjä
6
577
Vastaukset
- asianharrastajia
mutta kiitätkö jos autetaan sinua? Täällä on liikkunut öykkäri kyselijöitä joilta ei kiitoksen sanaa kuulu, vaikka saavat apua ongelmaansa.
- peenaa
...lintujen äänet vähän vaikeita kuvailla, mutta ainahan voi jotain veikkailla. Minä sanon, että kävisikö pyy?
- 3+3
Ensin mieleeni tuli harmaapäätikka. Sen soidinhuuto on kyllä yleensä pidempi ja koostuu useammasta äänestä.
Toinen arvaukseni on hömötiainen, sillähän on lauluna surumielinen vihellyssarja - sanaa ennakkoon
joten opiskele lintusi ihan itseksesi.
- vieläkin kiitos
Kiitos vastaajille. Se, etten ole aikaisemmin kiittänyt johtuu siitä, että luin nämä viestit vasta puoli minuuttia sitten.
Osu ja uppos! Se oli harmaapäätikka.
En tunnusta olevani öykkäri ja kiittämätön lurjus vaan näissä lintuasioissa hyvinkin nöyrää poikaa. Joissain muissa asioissa, esim. makkaran syönnissä olen pätevämpi.
- Anonyymi
Hei! Hieno vastaus; pohdimme samaa kysymystä tänään 25.3.2024 ja vastaus oli oikea. Paljon, paljon kiitoksia! :) Vesa L
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446