Itse odotan kaksosia

juujaaa

Kysyin tästä adobtiosta, mutta se lääkäri ei ollu kuulevinaan sitä. Sano vaan että abortti. Oon vielä nuori. Täytän maaliskuussa 18 ja kaksoset tulossa. Vaikea päätös edessä :S

29

2422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiysneuvolan

      terkkarin kanssa, hänellä on tietoa eri vaihtoehdoista ja paljon laajempi käsitys erilaisista sosiaalisista tukimuodoista. Tiedäthän, että äitiysneuvolaan voi mennä vaikka päätyisikin lopulta aborttiin. Saisit rauhassa keskustella jonkun sellaisen kanssa, jolla on aikaa kuunnella ja tietoa takana.

      • ;) Toivoa täynnä

        Jos mietit asiaa vielä niin tahdon kertoa sinulle itsestäni ja miehestäni.
        Meillä on asiat "kunnossa" siis olemme mieheni kanssa tavallisia (voi varmaan sanoa, että keskiluokkaisia) suomalaisia.
        On omakotitalo joskin osin vielä pankin. Puitteet ihan kunnossa. Rakkautta riittää ja sitä tääällä myös toisillemme osoitamme. Tahtoisimme myös saada lapsen/lapsia joiden kanssa sitä jakaa...
        se kun vaan ei tunnu onnistuvan. Rahaa on uponnut (enemmän kuin olisi varaakaan) hedelmöitys hoitoihin mutta sillä saralla alkaa tulla seinä vastaan.
        Seuraava asia on sitten yrittää adoptoida. Toivottavasti se tulee onnistumaan.
        Eli lasten hankintaa on ensin mietitty, sitten itse yritetty, seuraavaksi juostu lääkärissä.
        Eli aikaa on mennyt jo 4,5vuotta.
        Meille vauva/lapsi olisi todellinen taivaan lahja (vaikken uskonnollinen olekaan) Varmasti toivottu ja haluttu. Ja siinä se olisikin mitä lapsi meiltä saisi. Tiedon ja tunteen siitä, että on KAUAN KAIVATTU päivänsäde... ei vahingossa maailmaan tupsahtanut rasite.
        Me emme todellakaan ole ainoa pariskunta Suomessa joka elää samaa tilannetta.

        Jos elämän tilanteesi sallii toivoisin sinun synnyttävän lapsesi ja antavan mahdollisuuden, niin lapsille, kuin jollekuille vanhemmille, saada se kauan kaivattu PERHE.


      • ei kukaan
        ;) Toivoa täynnä kirjoitti:

        Jos mietit asiaa vielä niin tahdon kertoa sinulle itsestäni ja miehestäni.
        Meillä on asiat "kunnossa" siis olemme mieheni kanssa tavallisia (voi varmaan sanoa, että keskiluokkaisia) suomalaisia.
        On omakotitalo joskin osin vielä pankin. Puitteet ihan kunnossa. Rakkautta riittää ja sitä tääällä myös toisillemme osoitamme. Tahtoisimme myös saada lapsen/lapsia joiden kanssa sitä jakaa...
        se kun vaan ei tunnu onnistuvan. Rahaa on uponnut (enemmän kuin olisi varaakaan) hedelmöitys hoitoihin mutta sillä saralla alkaa tulla seinä vastaan.
        Seuraava asia on sitten yrittää adoptoida. Toivottavasti se tulee onnistumaan.
        Eli lasten hankintaa on ensin mietitty, sitten itse yritetty, seuraavaksi juostu lääkärissä.
        Eli aikaa on mennyt jo 4,5vuotta.
        Meille vauva/lapsi olisi todellinen taivaan lahja (vaikken uskonnollinen olekaan) Varmasti toivottu ja haluttu. Ja siinä se olisikin mitä lapsi meiltä saisi. Tiedon ja tunteen siitä, että on KAUAN KAIVATTU päivänsäde... ei vahingossa maailmaan tupsahtanut rasite.
        Me emme todellakaan ole ainoa pariskunta Suomessa joka elää samaa tilannetta.

        Jos elämän tilanteesi sallii toivoisin sinun synnyttävän lapsesi ja antavan mahdollisuuden, niin lapsille, kuin jollekuille vanhemmille, saada se kauan kaivattu PERHE.

        ole velvollinen antamaan lapsiaan sinulle. Jos et itse saa lapsia, niin teet sitten muita asioita elämässäsi. Niin yksinkertaista se on.


      • +++++
        ei kukaan kirjoitti:

        ole velvollinen antamaan lapsiaan sinulle. Jos et itse saa lapsia, niin teet sitten muita asioita elämässäsi. Niin yksinkertaista se on.

        Eipä sulla ole kovin hanskassa tuo luetun ymmärtäminen.
        Aloittaja miettii vaihtoehtoja abortti / adoptio ja kirjoittaja kertoo tilanteestaan.
        En kyllä nähnyt yhtään sanaa millä kenenkään lapsia vaadittaisiin itselle. Kerrottiin vain että mahdollisuuksiakin on. Ja useampikin kuin vain yksi ratkaisu saattaa olla hyvä.
        Ärsyttää tuollaiset jotka lukevat ketjua ymmärtämättä sanaakaan ja heittävät jonkun täysin ääliö kommentin ihan vain purkaakseen omaa pahaa oloaan.
        Jos asia yllättää niin tavaa seuraava hitaasti ja rauhallisesti.
        EI SE HELPOTA SUN OLOASI YHTÄÄN.


      • rivien välistä
        +++++ kirjoitti:

        Eipä sulla ole kovin hanskassa tuo luetun ymmärtäminen.
        Aloittaja miettii vaihtoehtoja abortti / adoptio ja kirjoittaja kertoo tilanteestaan.
        En kyllä nähnyt yhtään sanaa millä kenenkään lapsia vaadittaisiin itselle. Kerrottiin vain että mahdollisuuksiakin on. Ja useampikin kuin vain yksi ratkaisu saattaa olla hyvä.
        Ärsyttää tuollaiset jotka lukevat ketjua ymmärtämättä sanaakaan ja heittävät jonkun täysin ääliö kommentin ihan vain purkaakseen omaa pahaa oloaan.
        Jos asia yllättää niin tavaa seuraava hitaasti ja rauhallisesti.
        EI SE HELPOTA SUN OLOASI YHTÄÄN.

        lukea. Adoptioon ei kenkään pidä antaa siksi, että joku muu on halukas adoptoimaan, ei, vaikka adoptiojonossa olisi 100 000 perheitä. Pitää miettiä asiaa vain omalta kannaltaan.

        Omasta lapsettomuudestaan kertominen tuossa yhteydessä on kiusallista ruikuttamista. Ymmärrän asiayhteyden aivan hyvin. Sinä taas et sitä näy ymmärtävän. Onko älyssäsi jotain vikaa?

        Kirjoittaja kerskailee rikkaudellaan ja sillä kuinka hänellä muka olisi hyvä koti tarjolla. Ala-arvoista kirjoittelua!


      • lollololololo
        ;) Toivoa täynnä kirjoitti:

        Jos mietit asiaa vielä niin tahdon kertoa sinulle itsestäni ja miehestäni.
        Meillä on asiat "kunnossa" siis olemme mieheni kanssa tavallisia (voi varmaan sanoa, että keskiluokkaisia) suomalaisia.
        On omakotitalo joskin osin vielä pankin. Puitteet ihan kunnossa. Rakkautta riittää ja sitä tääällä myös toisillemme osoitamme. Tahtoisimme myös saada lapsen/lapsia joiden kanssa sitä jakaa...
        se kun vaan ei tunnu onnistuvan. Rahaa on uponnut (enemmän kuin olisi varaakaan) hedelmöitys hoitoihin mutta sillä saralla alkaa tulla seinä vastaan.
        Seuraava asia on sitten yrittää adoptoida. Toivottavasti se tulee onnistumaan.
        Eli lasten hankintaa on ensin mietitty, sitten itse yritetty, seuraavaksi juostu lääkärissä.
        Eli aikaa on mennyt jo 4,5vuotta.
        Meille vauva/lapsi olisi todellinen taivaan lahja (vaikken uskonnollinen olekaan) Varmasti toivottu ja haluttu. Ja siinä se olisikin mitä lapsi meiltä saisi. Tiedon ja tunteen siitä, että on KAUAN KAIVATTU päivänsäde... ei vahingossa maailmaan tupsahtanut rasite.
        Me emme todellakaan ole ainoa pariskunta Suomessa joka elää samaa tilannetta.

        Jos elämän tilanteesi sallii toivoisin sinun synnyttävän lapsesi ja antavan mahdollisuuden, niin lapsille, kuin jollekuille vanhemmille, saada se kauan kaivattu PERHE.

        Siksi kannattaaki lapset tehä teininä ku jos liiikaa odotttaa ni ei niit välttämät enää tuu saamaan....


      • Vaihtis
        lollololololo kirjoitti:

        Siksi kannattaaki lapset tehä teininä ku jos liiikaa odotttaa ni ei niit välttämät enää tuu saamaan....

        miettiä vain yhtä mahdollisuutta eli aborttia vaan kaikki vaihtoehdot rauhassa läpi.
        Kyllä niistä löytyy jokaiselle joku, juuri tälle henkilölle sopivin vaihtoehto.


      • Vaihtis
        rivien välistä kirjoitti:

        lukea. Adoptioon ei kenkään pidä antaa siksi, että joku muu on halukas adoptoimaan, ei, vaikka adoptiojonossa olisi 100 000 perheitä. Pitää miettiä asiaa vain omalta kannaltaan.

        Omasta lapsettomuudestaan kertominen tuossa yhteydessä on kiusallista ruikuttamista. Ymmärrän asiayhteyden aivan hyvin. Sinä taas et sitä näy ymmärtävän. Onko älyssäsi jotain vikaa?

        Kirjoittaja kerskailee rikkaudellaan ja sillä kuinka hänellä muka olisi hyvä koti tarjolla. Ala-arvoista kirjoittelua!

        Ettekö keksi muuta paikkaa purkaa pahaa oloanne kuin tän palstan.

        Ei toisen haukkuminen paranna tilannetta.

        Voitaisko pysyä asiassa, please?!


        Toivon että jokaiselle löytyis hänelle sopivin vaihtoehto (ei naapurille tai muille, vaan ihan itselle).


      • sopivin
        Vaihtis kirjoitti:

        miettiä vain yhtä mahdollisuutta eli aborttia vaan kaikki vaihtoehdot rauhassa läpi.
        Kyllä niistä löytyy jokaiselle joku, juuri tälle henkilölle sopivin vaihtoehto.

        Pitäisikö sillekin suoda ajatus?


      • voit häipyä
        ei kukaan kirjoitti:

        ole velvollinen antamaan lapsiaan sinulle. Jos et itse saa lapsia, niin teet sitten muita asioita elämässäsi. Niin yksinkertaista se on.

        täältä, kun et näköjään osaa aivojasi käyttää.


    • lapsiasi

      itse? Mikä estää sen? Olet jo täysi-ikäinern ihminen.

    • Helinä-keiju3

      kaksoset toisistaan?

      • koskaan

        ainakaan Suomessa. Samaten jos joku biologinen äiti antaa myöhemmin toisenkin lapsen adoptioon, niin jos vain mahdollista tämä lapsi sijoitetaan samaan perheeseen missä on hänen biologinen sisaruksensa (siis toiseksi adoptiolapseksi).


    • Mahdollisuus elämään

      Minä ainakin toivon, ettet ainakaan aborttiin päädy. Jos et halua pitää lapsiasi itse, niin harkitse vakavasti adoptiota. Siinä lapsesi pääsevät perheeseen, johon sinä voit vaikuttaa. Voit esimerkiksi toivoa lapsesi pääsevän maalle ja eläinrakkaaseen perheeseen. Päätös on varmastikin vaikea, mutta anna lapsillesi mahdollisuus elämään. Voit myös toivoa, että lastesi kuulumisia lähetetään sinulle, itse olen valmis kertomaan mahdollisen adoptiolapsen kuulumisia biologiselle suvulle, eihän asia minulta ole pois! Tsemppiä päätökseen ja tosiaan lapsiasi ei eroteta adoptiossa!

      • ole niin hullu

        että kärsisi odotusajan ja synnytyksen hyvää hyvyyttään ja antaisi lapsensa pois? Ei hyvää päivää, täälläkin heti ollaan kärkkymässä lapsia itselle, jos joku ne synnyttäisi. Abortti on verraton vaihtoehto, jos lapsia ei halua. Ja miksi jotkut haluaa varta vasten niitä lapsia? Elämähän on paljon vapaampaa ilman lapsia. Voi mennä ja tulla miten haluaa, eikä rahaakaan pala lasten menoihin ja harrastuksiin.


    • ikinä

      päädytkin, muista, että päätös on sinun. Se ei ole lääkrin eikä kenenkään täällä kirjoittavan. Kannattaa keskustella aiheesta vaikkapa neuvolassa, mistä sinut ohjataan eteenpäin. Adoptioneuvontaan meneminen ei vielä tarkoita, että olisit antamassa lapsesi pois, mutta se voi antaa sinulle oikeaa tietoa eri vaihtoehdoista. Kannattaa puhua ihmisten kanssa, mielellään läheisten jos vain voit, mutta kuitenkin muistaa, että tämä on sinun päätöksesi, kyseessä on sinun ruumiisi ja elämäsi.

    • aikuinen,

      ja vastuullinen. ehkä tämä on ainoa mahdolli9suutesi saada lapsia. mikäli et koskaan niitä halua, tee synnytyksen jälkeen sterilisaatio.älä anjna tappaa lapsiasi, hoitajia löytyy sijaisiakin ei adoptiota tarvita enempää kuin aborttiakaan, saat myöhemmin la´pset takaisin mikäli haluaisit ja ne hoidetaan, sijaislapsista on huutava pula!

      • ei todellakaan

        ole huutava pula. Sijaisvanhemmista on huutava pula. Valtaosa huostaanotetuista lapsista on lastenkodeissa, sillä sijaisperheitä ei ole riittävästi. Sijoitus ei saa olla mikään ratkaisu. On vanhemmalta äärimmäisen itsekästä laittaa lapsi talteen ja ottaa takaisin sitten kun huvittaa. Lapsi tarvitsee pysyvän kodin, josta ei ole pelkoa joutua pois. Siksi, jos äiti päättää synnyttää, hänen on parasta joko päättää pitää lapset tai antaa pois. Lasten edestakaisin heittely on vastuutonta ja pidemmän päälle tuhoisaa.


      • Helinä-keiju3

        Ei kai nyt kukaan sentään niin torvi ole, että synnyttää tieten tahtoen lapsia sijaislapsimarkkinoille.


    • Helinä-keiju3

      Olet niin nuori, että et varmaankaan oman elämänkokemuksesi perusteella pysty täysin, kuten ei kukaan vanhempikaan nainen, aavistamaan tai hahmottamaan mitä kaikkea kaksosten synnyttäminen ja adoptioon antaminen sinulta henkisesti ja ruumiillisesti vaatii.
      Lisäksi lainsäädäntöä voidaan aina muuttaa, joten tämähentikinen tieto adoptiosta ei välttämättä päde koko elinikää. Heijastusvaikutukset ympäristöön ja tulevaisuuteen voivat olla ihan mitä vain puhumattakaan mitä sinulle itsellesi tulee merkitsemään lapsista luopuminen nyt saati sitten tulevaisuuden katumus.

      • tulevaisuuden varalle

        eikä yksikään järkevä ihminen tapa jälkeläistään jos voi suoda hälle onnellisen elämän ja saa jopa ilmaiset hoidot! sijaislapsia tosiaan mielellään otetaan eikä sijaisvanhemmista ole puutetta lainkaan, kaikki huostaanotetut lapset vaan ei sovellu perhehoitoon varsin kaan jos heillä on rakastavat vanhemmat, sillon laitoshoito on parempi


      • sinä tänne
        tulevaisuuden varalle kirjoitti:

        eikä yksikään järkevä ihminen tapa jälkeläistään jos voi suoda hälle onnellisen elämän ja saa jopa ilmaiset hoidot! sijaislapsia tosiaan mielellään otetaan eikä sijaisvanhemmista ole puutetta lainkaan, kaikki huostaanotetut lapset vaan ei sovellu perhehoitoon varsin kaan jos heillä on rakastavat vanhemmat, sillon laitoshoito on parempi

        tupsahdit???

        Sijaishuolto ei ole mikään hoitopaikka lapselle. Huostaanotto on vihoviimeinen keino sellaiselle lapselle, jonka perhe ei kykene esim. päihde- tai psyykeongelmien, sairauden tms vuoksi itse huolehtimaan lapsestaan. Ja sijaisvanhemmista on kyllä huutava pula, usko pois. Sijaisperhe on aina ensisijainen sijoituspaikka, laitokseen sijoitetaan lähinnä ne, joille ei sijaisvanhempia löydy. Sellaisten lasten, jolla on rakastavat vanhemmat, paikka on omassa kodissaan, ei laitoksessa. Ja mitä ihmettä tarkoitit niillä ilmaisilla hoidoilla??? Onko sinulla alkeellisintakaan käsitystä siitä, mitä huostaanotto ja sijaishuolto maksaa yhteiskunnalle?


      • Vienda
        tulevaisuuden varalle kirjoitti:

        eikä yksikään järkevä ihminen tapa jälkeläistään jos voi suoda hälle onnellisen elämän ja saa jopa ilmaiset hoidot! sijaislapsia tosiaan mielellään otetaan eikä sijaisvanhemmista ole puutetta lainkaan, kaikki huostaanotetut lapset vaan ei sovellu perhehoitoon varsin kaan jos heillä on rakastavat vanhemmat, sillon laitoshoito on parempi

        Uskomatonto väitettä ja kirjoituksesi ei todellakaan pidä paikkansa!

        Sijaisperheille maksetaan ihan rahaa että he suostuisivat ottamaan tositen ihmisten lapsia kasvatettavakseen, mutta siltikään sijaisperheitä ei ole tarpeeksi.
        Sijaisperheitä haetaan lehti-ilmoituksilla ja olen kuullut radiossakin siitä kerrottavan.
        Mutta ei, heitä ei saada niin paljon kuin on huonosti voivia, huostaanotettuja lapsia.

        Siksi huostaanotettuja lapsia laitetaan laitoksiin: lastenkoteihin, perhekoteihin yms jossa lapsi ei saa omaa perhettä vaan vaihtuvat työntekijät.

        Toivon että jokainen lapsi saisi ikioman perheen: biologisessä tai adoptioperheessä.


      • bioäiti
        Vienda kirjoitti:

        Uskomatonto väitettä ja kirjoituksesi ei todellakaan pidä paikkansa!

        Sijaisperheille maksetaan ihan rahaa että he suostuisivat ottamaan tositen ihmisten lapsia kasvatettavakseen, mutta siltikään sijaisperheitä ei ole tarpeeksi.
        Sijaisperheitä haetaan lehti-ilmoituksilla ja olen kuullut radiossakin siitä kerrottavan.
        Mutta ei, heitä ei saada niin paljon kuin on huonosti voivia, huostaanotettuja lapsia.

        Siksi huostaanotettuja lapsia laitetaan laitoksiin: lastenkoteihin, perhekoteihin yms jossa lapsi ei saa omaa perhettä vaan vaihtuvat työntekijät.

        Toivon että jokainen lapsi saisi ikioman perheen: biologisessä tai adoptioperheessä.

        on sossuista kiini ketä he hyväksyvät sijoitusperheiksi, jos tavalliset tavikset kelpaisi, olisi perheitä riittävästi. lisäksi todettava että vauvat ja pikkulapset kelpaavat kelle vain, sijoituspaikkoja ei löydy hankalille murrosikäisille. siinä olet oikeassa että heille ei perheitä löydy, laitos ainoa vaihtoehto ja sekin huono. itse olisin kiinnostunut sijariksi mutta en silloin jos lapsi on aiheetta vanhemmiltaan siepattu tekosyin, niitä on nyt liikaa. tälllaista tällä kertaa, mieti vielä ennenkuin höpötät lisää asiasta johon et ole kunnolla perehtynyt


      • eli tellus,
        sinä tänne kirjoitti:

        tupsahdit???

        Sijaishuolto ei ole mikään hoitopaikka lapselle. Huostaanotto on vihoviimeinen keino sellaiselle lapselle, jonka perhe ei kykene esim. päihde- tai psyykeongelmien, sairauden tms vuoksi itse huolehtimaan lapsestaan. Ja sijaisvanhemmista on kyllä huutava pula, usko pois. Sijaisperhe on aina ensisijainen sijoituspaikka, laitokseen sijoitetaan lähinnä ne, joille ei sijaisvanhempia löydy. Sellaisten lasten, jolla on rakastavat vanhemmat, paikka on omassa kodissaan, ei laitoksessa. Ja mitä ihmettä tarkoitit niillä ilmaisilla hoidoilla??? Onko sinulla alkeellisintakaan käsitystä siitä, mitä huostaanotto ja sijaishuolto maksaa yhteiskunnalle?

        niin, lapseni on minulta rakastavalta äidiltä huostaanotettu koska suloinen isi opetti lapsoseni huutelemaan ruokottomuuksia ja häntä on nyt hoidettu eristämällä äidistä, lääkitsemällä psyykelääkkein, pakottamalla viikonlopuiksi isin luo, ja tietysti äidin suyytähän se oli kun lapsi tuollaisia tuhmia puhelee, minulle itselleni jatkuvasti "opetetaan" että lapselle ei saa puhua "aikuisten asioita"... etttä tällaista huostaanotto todellisuudessa on, en käytä mitään päihteitä tai huumeita (myöskään tupakkaa tai lääkkeitä) olen itse hyvinkoulutettu ja työkykyinen, ssellaisia ongelmia ei perheessämme ole joita huostalla parannettaisiin, varsinkaan kun oireilevalle psyykisesti sairaalle isälle on huostaanotolla määrätty lapsi pois äidin luota. en valita, hoito kuten sanottu on ilmainen, varsinkin miehelleni ja kkorvaukseksi särystä ja ikävästä toimeentulotuki, työttömyyskorvaus ja asumistuki, lapsilisän sos toimi pidättää itselllään ... ei vielä ole maksukehoituksia tullut mutta työllistämisvaikutus tietysti on hyvä, lastani hoitaa kymmeniä hoitajia, ylellistä on. ikävää ettei hän ole täysin tyytyväinen, ehkä olisi mielellään joskus kotonakin? tai todellisuudessa hän on esittänyt että kunpa äiti saisi olla hoitopaikassahänen luonaan... sossut pilkkaavat minua siitä...


      • eli tellus,
        eli tellus, kirjoitti:

        niin, lapseni on minulta rakastavalta äidiltä huostaanotettu koska suloinen isi opetti lapsoseni huutelemaan ruokottomuuksia ja häntä on nyt hoidettu eristämällä äidistä, lääkitsemällä psyykelääkkein, pakottamalla viikonlopuiksi isin luo, ja tietysti äidin suyytähän se oli kun lapsi tuollaisia tuhmia puhelee, minulle itselleni jatkuvasti "opetetaan" että lapselle ei saa puhua "aikuisten asioita"... etttä tällaista huostaanotto todellisuudessa on, en käytä mitään päihteitä tai huumeita (myöskään tupakkaa tai lääkkeitä) olen itse hyvinkoulutettu ja työkykyinen, ssellaisia ongelmia ei perheessämme ole joita huostalla parannettaisiin, varsinkaan kun oireilevalle psyykisesti sairaalle isälle on huostaanotolla määrätty lapsi pois äidin luota. en valita, hoito kuten sanottu on ilmainen, varsinkin miehelleni ja kkorvaukseksi särystä ja ikävästä toimeentulotuki, työttömyyskorvaus ja asumistuki, lapsilisän sos toimi pidättää itselllään ... ei vielä ole maksukehoituksia tullut mutta työllistämisvaikutus tietysti on hyvä, lastani hoitaa kymmeniä hoitajia, ylellistä on. ikävää ettei hän ole täysin tyytyväinen, ehkä olisi mielellään joskus kotonakin? tai todellisuudessa hän on esittänyt että kunpa äiti saisi olla hoitopaikassahänen luonaan... sossut pilkkaavat minua siitä...

        ja kun yritän puolustaa itseäni ja lastani sossut ilmoittavat tyyriinä että "sehän on vain sinun mielipiteesi" niinpä niin!


      • oma kirjoituksesi
        eli tellus, kirjoitti:

        niin, lapseni on minulta rakastavalta äidiltä huostaanotettu koska suloinen isi opetti lapsoseni huutelemaan ruokottomuuksia ja häntä on nyt hoidettu eristämällä äidistä, lääkitsemällä psyykelääkkein, pakottamalla viikonlopuiksi isin luo, ja tietysti äidin suyytähän se oli kun lapsi tuollaisia tuhmia puhelee, minulle itselleni jatkuvasti "opetetaan" että lapselle ei saa puhua "aikuisten asioita"... etttä tällaista huostaanotto todellisuudessa on, en käytä mitään päihteitä tai huumeita (myöskään tupakkaa tai lääkkeitä) olen itse hyvinkoulutettu ja työkykyinen, ssellaisia ongelmia ei perheessämme ole joita huostalla parannettaisiin, varsinkaan kun oireilevalle psyykisesti sairaalle isälle on huostaanotolla määrätty lapsi pois äidin luota. en valita, hoito kuten sanottu on ilmainen, varsinkin miehelleni ja kkorvaukseksi särystä ja ikävästä toimeentulotuki, työttömyyskorvaus ja asumistuki, lapsilisän sos toimi pidättää itselllään ... ei vielä ole maksukehoituksia tullut mutta työllistämisvaikutus tietysti on hyvä, lastani hoitaa kymmeniä hoitajia, ylellistä on. ikävää ettei hän ole täysin tyytyväinen, ehkä olisi mielellään joskus kotonakin? tai todellisuudessa hän on esittänyt että kunpa äiti saisi olla hoitopaikassahänen luonaan... sossut pilkkaavat minua siitä...

        "planeetta maa eli tellus": hyvinkoulutettu? Opettele siis kirjoittamaan oikein ja selvästi. Tarkista vielä tekstisi ennen sen lähettämistä. Siitä voisi silloin saada jotain tolkkuakin. Kiitos!


    • jokimaisema

      nyt kuuluu?

      • Rouva Kemppainen

        Hei! Mitä (aloittaja) sinulle kuuluu? Miten olet voinut? Mukavaa kevään jatkoa sinulle:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe