Uudessa Tekniikan Maailmassa oli testeissä Golf 1.4 TSI (118 kW) DSG-vaihteistolla. Autolle luvataan yhdistetyksi EU-kulutukseksi 6,0 l/100 km. TM:n testin keskikulutus oli 7,7 l/100 km. Rauhallisessa maantieajossakin auto vei 6,5 litraa, vaikka luvattiin 5,2 litraa.
Golfin todellinen kulutus poikkesi reilusti luvatusta. Kiusallisen yleistä tämän päivän bensa-autoille. Diesel Golf olisi vienyt kaksi litraa vähemmän.
Golf 1.4 TSI DSG kulutti paljon
52
14346
Vastaukset
- 118kw säästeliäämpi
mainostettiin kyllä 90kw? Mitä viddua!
- yllätä.
Joo ei yllätä ollenkaan että se tuossa tm:n testissä vei paljon, jos ajotyyli ei ole ihan normaali, ja tehoa käytetään paljon niin siinä ulosmitataan samalla se asia, että sillä TSI:llä on mahdollista ajaa myös hyvin pienellä kulutuksella kun teholle ei ole tarvetta. Tuo 118kW TSI on vähän sellainen auto, että siinä istuessa painaa sitä kaasua ihan mielellään ja reippaasti :D
- on se
normaali ajotyyli heh heh.Se nyt vaan taitaa olla isoruokanen normaalisti ajettaessa.
- bensafocus
samoissa kulutuslukemissa
- kokemuksiani
Minulla lokakuusta saakka Golf Variant 1.4 TSI 118 kW DSG7. Kuluttaa työmatka-ajossa pk-seudulla 7–7,5 l / 100 km. Reitti pääosin nopeilla, väljillä pääväylillä, mutta osalla matkaa ajoittain matelevaa ruuhkaa.
Joulun aikoihin tehdyllä 800 km:n maakuntakeikalla (josta 200 km moottoritietä) tuli keskikulutukseksi 6,9 l / 100 km. Toinen, samankokoinen ja -painoinen autoni, jossa pienempitehoinen 2-litrainen vapari ja manuaalivaihteisto, on vienyt vastaavassa ajossa 8 litraa tai enemmän.
6,5 litran rajan alittaminen maantieajossa onnistuu, jos asiaan paneutuu.
Olen tyytyväinen Golfiini kulutuksenkin osalta. Se ON säästöpossu, jos malttaa ajaa siististi. Ja papua piisaa sitten kun sitä tarvitaan!
Minkä tahansa bensa-auton kulutus nousee jyrkästi, kun suorituskykyä lähdetään ulosmittaamaan. Diesel on raskasjalkaiselle armeliaampi.
Nuo 5 litran tuntumassa olevat paperilukemat ovat normaaliliikenteessä utopiaa mille tahansa 1,4 tonnia painavalle bensa-autolle. On niistä kuitenkin se ilo, että ”virallinen” päästölukema saadaan alas ja vero pieneksi.- Volkkarikuski
Kulutuksesta sen verran, ko. auto on nyt 29tkm aikana syönyt keskimäärin 5,9l/100km (minullakin suurin osa ajosta tapahtuu työmatka-ajona pääkaupunkiseudulla).
Nyt kesällä tehtiin pidempi kotimaan sukuloimisreissu ja 2 aikuista 2 lasta tavaroineen 1360km taittui keskikulutuksella 5,5 l/100km.
Matka-ajossa pidän vakionopeussäätimessä seuraavat lukemat: 120 km/h alueella 130 km/h, 100 km/h alueella 108 km/h ja 80 km/h alueella 88 km/h. - ohohohohohooh
vai että 1.4:ssa papua piisaa, oot varmaan ajanu ennen fiat 600:sta
- ymmärsit
ohohohohohooh kirjoitti:
vai että 1.4:ssa papua piisaa, oot varmaan ajanu ennen fiat 600:sta
90kW 1.4 TSI on tehty korvaamaan 2.3-litrainen vapari. Tehokkaammat mallit sitten ne isommat .
- Ei alitehoisille
ymmärsit kirjoitti:
90kW 1.4 TSI on tehty korvaamaan 2.3-litrainen vapari. Tehokkaammat mallit sitten ne isommat .
Onhan se varmaan YRITETTY tehdä, muttei pärjää edes 1.8 vaparille kiihtyvyydessä.
- gfdhjklö
Ei alitehoisille kirjoitti:
Onhan se varmaan YRITETTY tehdä, muttei pärjää edes 1.8 vaparille kiihtyvyydessä.
kone se 90kW versio. Kaikki autolehdet kehuneet sitä pienin 1.4 TSI:tä, että esim. Octavian nokalla kulkee ihan höyryillä ja lähentelee dieseleiden kulutusta! Turhaan keuhkoat kun alakynteen jäät!
Kiihtyvyys 0-100km/h, esim. Golf VI 1.4TSI 90kW 9,5sekuntia paperilla ja mittauksissa kiihtyy ripeämmin kuin tehdas lupaa paperilla. Vääntöä 200NM käytössä kierrosalueella 1500-4000. Huiput 200km/h. JOO ON TOSI MOPEDI 1.4 litrainen. kaupanpäälle pitkä huoltoväli, jakopää ketjulla ja halvat vakuutukset, pienehköllä kulutuksella! Ymmärrän että sua vituttaa kun itselläs ei moista. - Variantin omistaja
Ei alitehoisille kirjoitti:
Onhan se varmaan YRITETTY tehdä, muttei pärjää edes 1.8 vaparille kiihtyvyydessä.
Monet kyydissäni olleet ovat olleet täysin myytyjä kun ovat saaneet tuntea TSI:n voiman ja ajon lopuksi nähneet huippupienet kulutuslukemat.
- .......
Toinen huomio oli koneen käytössä jossain pikkukierroksilla pysäköittäessä ja vastaavissa tilanteissa, se ruuviahdin toimi hieman kulmikkaasti, siis välillä hekeä välillä ei ja se henki tuli ihan pienellä kaasun lisäyksellä.
Meteliä oli lähes kuten vanhassakin vitoskoppasessa, joten samanlaista silmänkääntötemppua yrittivät kuten Ford Focuksen kohdalla vuosi sitten.
Kaksilitrainen Focus automaatilla maksaa paritonnia vähemmän, joten hintaa on lullalla ainakin riittävsti, sen hinnalla alkaa jo saada autojakin- Focus...
On suorituskyvyltään samaa luokkaa kuin 90kW Golf, 118kW on jo ihan eri luokkaa...
- ......
Focus... kirjoitti:
On suorituskyvyltään samaa luokkaa kuin 90kW Golf, 118kW on jo ihan eri luokkaa...
Nyt ihan eri luokkaa ole. Tuossa saivat kiihtyvyyden nollasta sataan karvan verran alle 9 sekunnin, kun Focus vetää karvan verran päälle.
Tarkoitin sitä, että 29 tonnila saa kyllä huomattavasti edustavampiakin kulkupelejä. Passtti näyttää aloittaneen alennusmyynnin, Mondeo, Matukka 6 ,Avensis. Kyllä nuo ovat sentään hieman toisen luokan ajopelejä. - Hyi!
Focus... kirjoitti:
On suorituskyvyltään samaa luokkaa kuin 90kW Golf, 118kW on jo ihan eri luokkaa...
Olisit nyt vain antanut Ford-veijarin nauttia koko rahalla Focuksestaan!
Vai nauttineeko tuo sittenkään? Tänne on vain ängettävä kuolaamaan Volkkarien perään... - Heko heko
...... kirjoitti:
Nyt ihan eri luokkaa ole. Tuossa saivat kiihtyvyyden nollasta sataan karvan verran alle 9 sekunnin, kun Focus vetää karvan verran päälle.
Tarkoitin sitä, että 29 tonnila saa kyllä huomattavasti edustavampiakin kulkupelejä. Passtti näyttää aloittaneen alennusmyynnin, Mondeo, Matukka 6 ,Avensis. Kyllä nuo ovat sentään hieman toisen luokan ajopelejä.Joo. Varsinkin Avensis on toisen luokan ajopeli. Ellei peräti kolmannen...
Eikä se koko ole ainoa autuaaksitekevä – eikä edustavuuskaan! Sisäinen kauneus on monelle ratkaiseva. Kaikki eivät osta autoa naapureita tai sukulaisia varten vaan ihan itselleen. - ......
Heko heko kirjoitti:
Joo. Varsinkin Avensis on toisen luokan ajopeli. Ellei peräti kolmannen...
Eikä se koko ole ainoa autuaaksitekevä – eikä edustavuuskaan! Sisäinen kauneus on monelle ratkaiseva. Kaikki eivät osta autoa naapureita tai sukulaisia varten vaan ihan itselleen.Että jos viedekkäin tuodaan uusi Avensis ja Golf, niin kyllä useimmat valitsevat Avensisksen. Ei ole mikään meluloora, huomattavsti tyylikkäämpi ja laatu hieman toista kuin volkkarissa. Ja uusi Matukka 6, ainakin minun silmiini erittäin fiksusti muotoiltu auto ja kun käytännössä omistaa Mondeon pohjarakenteet, niin myös helevetin hyvä ajaa.
Itse ajelen Sakasalaismerkillä, joten ei kuulu näihin Tojoreoihin. - Golfi
Heko heko kirjoitti:
Joo. Varsinkin Avensis on toisen luokan ajopeli. Ellei peräti kolmannen...
Eikä se koko ole ainoa autuaaksitekevä – eikä edustavuuskaan! Sisäinen kauneus on monelle ratkaiseva. Kaikki eivät osta autoa naapureita tai sukulaisia varten vaan ihan itselleen.on mitäänsanomaton verrattuna vaikkapa Mazda6, Opel Insignia, Avensis, muitakin on.
Jos pakko ottaa volkkari, niin sitten passatti. - ghfghfghf
Golfi kirjoitti:
on mitäänsanomaton verrattuna vaikkapa Mazda6, Opel Insignia, Avensis, muitakin on.
Jos pakko ottaa volkkari, niin sitten passatti.aina ola muotokieltään mahdolismman neutraali, ärsyttämätön ja mitäänsanomaton kuten vaikka Corollienkin ulkoasu on. Siksi sitä niin paljon ostaankin kun se on perusaton näköinen ja jokainen voi sitä maustaa ja höystää ulkonöllisesti mieleiksekseen vantein tai muilla kikkeillä. Auto joka miellyttää pappaa, nuorta, perheelistä, monia kanssaihmisiä.
Passat on toki hienompi mutta nykyinen Passat on jo vanha malli ja siksi alennuksessakin kun facelif tulee kohta ja uusi malli muuttuu vaatimattomammaksi kun kromihärpäkeet siitäkin katoaa listoista ja maskista.
Mitä ajettavuuteen tulee niin alusta ei tee ajettavuutta pelkästään Mazdan kohdalla. Mondeo on sata kertaa parempi ajaa kuin Mazda6 jossa hyvä Fordin alusta on pilattu tunnottomalla, huonosti keskittävällä löysällä ohjauksella. Sori vaan, mutta näin tuntuu olevan. Mazda 6 on kyllä hieno ulkoa mutta ohjaamo-ergonomia ja sisuktuksen laatuvaikutelma, materiaalit ja penkit ei yllä Skoda Superb, A4, Passat, Insignia tasolle. sen verta monta kertaa oon noita käynyt tässä vertaamassa että Mazda 6 on noista ominaisuuksiltaan huonoin, olkoonn kuinka luotettva tahansa!!!
- jettamies
Noita kulutuslukemia katsellessa täytyy muistaa 160-heppainen Golf on todella ripeä epeli. 0-100 ei mitään ihmeellistä mutta nuo ohituskiihtyvyydet hakkaavat reilusti kaikki kaksilitraiset kilpailijat. Pieni iskutilavuus tarjoaa mahdollisuuden ajaa taloudellisesti mutta aika harva niin oikeasti ajaa, kun on suht tehokas auto alla. Jos tuosta ottaa hiukan vertailupohjaa, niin 1.6-litrainen Toyota Auris vei TM:n koeajossa 8,2l/100km.
- TM:ssä
Kuten sanoin, bensa-autot kulutavat reilusti luvattua enemmän. Auris ei ole mikään poikkeus.
Otetaan esimerkiksi Jetta 2.0 TDI 103 kW. Luvattu yhdistetty EU-keskikulutus 5,7 litraa. TM:n testin keskikulutus 5,6 litraa. TDI alitti sen! Jetta kuitenkin kulki lähes samaan mallin kuin TSI. Miksi sen kulutus jäi alle EU-lukemien?
Nyt uuden Golfin dieselin EU-kulutukset ovat Jettaakin pienemmät. Voi olettaa, että ero tuohon TSI kasvaa käytännössä reilusti yli kahteen litraan, vaikka siitä TDI:kin otetaan samalla lailla tehoja kuin TSI:stä.
Suuri teho ei ole mikään puolustus suurelle kulutukselle. - ...
Minulla on samalla moottorilla varustettu uusi Corolla. Sillä on varsin helppo ajaa maantiellä alle kuuden litran kulutuslukemilla. Keskikulutus on ollut itselläni kaikkea 5.9 ja 6.7 väliltä. Useimmiten omassa ajossani joka on 90% maantieajoa kulutus on ollut 6.4 litraa. Ja siinä on siis kaikki ajo ja kylmäkäynnistykset. Oikeasti siis Corollan 1.6 dual VVT-i:llä on helppoa päästä alhaisiin kulutuslukemiin. TM:n mittauslukema on omasta näkökulmastani lähes mahdoton saavuttaa. Siis niin paljon en saisi kulumaan edes ehkä puhtaassa kaupunkiajossakaan. Lämpimällä moottorilla maantieajon alhaisin kulutus n. 200 km matkalla on ollut 5.6 litraa. Silti tuo moottori tarjoaa suorituskykyä kun vain kaasua painaa.
- Just...
... kirjoitti:
Minulla on samalla moottorilla varustettu uusi Corolla. Sillä on varsin helppo ajaa maantiellä alle kuuden litran kulutuslukemilla. Keskikulutus on ollut itselläni kaikkea 5.9 ja 6.7 väliltä. Useimmiten omassa ajossani joka on 90% maantieajoa kulutus on ollut 6.4 litraa. Ja siinä on siis kaikki ajo ja kylmäkäynnistykset. Oikeasti siis Corollan 1.6 dual VVT-i:llä on helppoa päästä alhaisiin kulutuslukemiin. TM:n mittauslukema on omasta näkökulmastani lähes mahdoton saavuttaa. Siis niin paljon en saisi kulumaan edes ehkä puhtaassa kaupunkiajossakaan. Lämpimällä moottorilla maantieajon alhaisin kulutus n. 200 km matkalla on ollut 5.6 litraa. Silti tuo moottori tarjoaa suorituskykyä kun vain kaasua painaa.
Häviää tärkeässä ohituskiihtyvyydessä 90kW Golffille 6-0.
Eilisen moottoritekniikkaa By Toyota, ei kiitos. - Toyotalla
Just... kirjoitti:
Häviää tärkeässä ohituskiihtyvyydessä 90kW Golffille 6-0.
Eilisen moottoritekniikkaa By Toyota, ei kiitos.Toyotan uudet valvematic moottorit ovat vaparikoneissa ehdotonta kärkeä tällä hetkellä, tuossa corollassahan ei ole tätä valvematic moottoria. uusi valvematic tuottaa 132 hevosvoimaa, ja kuluttaa silti vähemmän kuin vanha 124 hevosvoimainen 1.6.
Se nyt ei ole mikään ongelma iskeä koneeseen turboja kiinni kuten volkkari tekee, mutta kestävyyden kanssa uskoisin vaparikoneen olevan paljon pidempi-ikäinen. Toyota ei ole vielä lähtenyt tähän turbopelleilyyn mukaan, vaan kehittää jatkuvasti taloudellisempia ja tehokkaampia vapari koneita. Tietysti taatulla toyota kestävyydellä.
Jo 80-luvun nissan micrassa oli japanissa aikoinaan tämä tsi-teknikka, eli turbo & kompura. Mitään uutta toisinsanoen ei tässä koneessa varsinaisesti ole, vaikka se ainakin uutena kyllä hyvä moottori onkin, en kiistä sitä. - sillälailla tällälailla
Toyotalla kirjoitti:
Toyotan uudet valvematic moottorit ovat vaparikoneissa ehdotonta kärkeä tällä hetkellä, tuossa corollassahan ei ole tätä valvematic moottoria. uusi valvematic tuottaa 132 hevosvoimaa, ja kuluttaa silti vähemmän kuin vanha 124 hevosvoimainen 1.6.
Se nyt ei ole mikään ongelma iskeä koneeseen turboja kiinni kuten volkkari tekee, mutta kestävyyden kanssa uskoisin vaparikoneen olevan paljon pidempi-ikäinen. Toyota ei ole vielä lähtenyt tähän turbopelleilyyn mukaan, vaan kehittää jatkuvasti taloudellisempia ja tehokkaampia vapari koneita. Tietysti taatulla toyota kestävyydellä.
Jo 80-luvun nissan micrassa oli japanissa aikoinaan tämä tsi-teknikka, eli turbo & kompura. Mitään uutta toisinsanoen ei tässä koneessa varsinaisesti ole, vaikka se ainakin uutena kyllä hyvä moottori onkin, en kiistä sitä.ole väittänytkään että se olisi joku uusi keksintö se turbo kompura yhdistelmä tai pelkkä pieni moottori turbo. Mutta se että se on viety näin pitkälle ja että koko VAG konserni, Opel, Pösö, Fiat on kaikki lähteneet tähän samaan "villtykseet" pieni kuutiotilavuus turbo on Volkarin aikaan saannosta ja VAG:lla melkein koko mallisto koostuu bensapuolella turbolisista (pelkkä turbo) tai turbo kompura moottoreista. Opelilla Pösöllä ne motit on 1.6 litraisia joissa on turbo mutta tulossa on mm. uuteen Astraa myös 1.4 tturbo josta aiotaan repiä ulos paljon enempi kuin Golfin 160hv.
Kestävyys ei ole mikään ongelma TSI:ssä niinkuin TM totesi että joskus muinoin F1:ssä 1.4 litraisista moottoreista otettiin yli tuhanen hevosvoiman tehot ja kait nekin kesti ainakin yhden kisan jos ei useampiakin. Ja uskon että ainakin nämä pelkän turbon TSI-moottorit kestää paremmin kuin Turbo kompura TSI-moottorit,on halvempia valmistaa ja taloudellisempiakin ehkä.
TM epäili että syy janoisuuteen on tuo uusi DSG laatikko jossa on nyt 7 vaihdetta kuuden sijaan ja ykkönen&kakkonen sekä seiska on välitetty tässä normaalia pidemmiksi versus 6 vaihteinen DSG ja siksi kulutus jostain syystä nousee.
Kuitenkin Hesarin noin tuhannen kilometrin sekalaisen testin lopputulos oli Golf VI DSG TSI 90Kw yhdistelmällä niin mainio että se kulutus oli pienempi kuin monissa hybrideissä on lehden testien mukaan aiemmin mitattu. Lukemat taisi ola samat kuin tehtaan ilmoittamat jollei jopa pienemmät. Myös vanhalla kaksoisahdetulla (103kw) päästiin jopa alle tehtaan ilmoittamien lukemien ja silloin kun oli koeajotesti Golf Variantilla missä oli tuo nyt jo poistunut 103Kw moottori. Itse olen myös tyytyväinen kaksoiahdetun 103Kw TSI DSG:n kulutuslukemiin. Toki kaupnkikulutuksessa tai hitaassa ajossa se ei kyllä TDI:llä pärjää ja toki maantielläkin toisinnaan vie enemmän mutta bensakoneeksi tehoihinsa ja vääntöönsä nähden aika pihi.
Jotain huonoahan tuossa kaksoisahdetussa on kalliimpien valmistuskustannusten lisäksi kuin sitä ei enää ole olemassa kuin se 118Kw malli ja sitten se mikä Tiguanin nokalla on. Audi käyttää pekän turbon moottoreita, samoin Seat ja Skodiinkaan ei oo mitään muita tarjolla kuin yhden ahtimen TSI:tä. Vollari ainut joissa on muutamissa malliessa vielä kaksoisahdettuja, muut pelkän turbon. Ehkäpä toinen syy on se että monasti pelkän turbon TSI:llä on pienemmät päästöarvotkin kuin kaksoisahdetulla TSI:llä ja ne kompuratkin joillakin renaa (turbossa harvoin ongelmia kaksoisahdetussa, viat lähinnä kompurassa) joten se turbo pelkiltään on idioottivarmempi&kestävämpi kuin monimutkainen turbo kompura hässäkkä. - Mietippä sitä
Just... kirjoitti:
Häviää tärkeässä ohituskiihtyvyydessä 90kW Golffille 6-0.
Eilisen moottoritekniikkaa By Toyota, ei kiitos.että Volkkari käyttää Toyotan patenttia siinä moottorissaan, nimittäin sen käyttämä suorasuihkutustekniikka on ostettu Toyotalta.
Myisiköhän Toyota kilpailijoilleen parempaa tekniikkaa kun itse käyttää? - vai oikein ostettu?
Mietippä sitä kirjoitti:
että Volkkari käyttää Toyotan patenttia siinä moottorissaan, nimittäin sen käyttämä suorasuihkutustekniikka on ostettu Toyotalta.
Myisiköhän Toyota kilpailijoilleen parempaa tekniikkaa kun itse käyttää?Sivistähän hieman itseäsi suorasuihkutuksen historiasta!
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
- on pettymys
5500km vasta ajettu ja kaikki tankkaukset merkitty ylös.
Pienin kulutus ollut tankillisella hieman alle 7L/100km, normaalisti menee n. 7,5L /l00km, suurin on ollut 8,5L/100km.
Normaalia autolla ajoa, niin maantietä kuin taajamaakin.- kulutus
Variant 90 kW manuaali nyt ajettu 10 tkm keskikulutuksella 6,7 l/100 km. Suuri osa Kehä I ruuhkissa aamuin illoin, maantiellä (ei motari) menee alle 6 l/100 km.
- yksilö testissä
Ei se voi non paljon viedä! Epäilen viallista peliä!
Harmi vaan kun kone oli turha 118kw sillä 90kw olisi ollut mielenkiintoisempi.
Nykyiseen maailman menoon sopii kun asiaa enempi pohtii pihimmät koneet ei nämä välikoon olemattomat 160hvn tekosportit.
Jos haluaa tarpeetonta ripeyttä niin GTI se kulkee ja on totinen paketti.- turhake!!!!
Mitäs minä sanoin! VW kusettaa hyväuskoisia sporttispedejä ostamaan muka-kulkurin! paskat, tuo kiihtyi vaatimattomasti 0,6 sekuntia luvattua heikommin sataseenkin eli 8,6 sekkaa! Ja kuluttaa vietävästi.
Paras ja ainoa fiksu bensakone Golfiin on todellakin 90 kW tsi. - testejä...
turhake!!!! kirjoitti:
Mitäs minä sanoin! VW kusettaa hyväuskoisia sporttispedejä ostamaan muka-kulkurin! paskat, tuo kiihtyi vaatimattomasti 0,6 sekuntia luvattua heikommin sataseenkin eli 8,6 sekkaa! Ja kuluttaa vietävästi.
Paras ja ainoa fiksu bensakone Golfiin on todellakin 90 kW tsi.0-100 7.8s, DSG.
http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/vw-golf-1-4-tsi-neuer-vw-golf-im-top-test-691452.html
0-100 8.2s, manuaali.
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/vw-golf-audi-a3-und-bmw-120i-premium-kompakte-unter-sich-935663.html - sillä vaikutusta
turhake!!!! kirjoitti:
Mitäs minä sanoin! VW kusettaa hyväuskoisia sporttispedejä ostamaan muka-kulkurin! paskat, tuo kiihtyi vaatimattomasti 0,6 sekuntia luvattua heikommin sataseenkin eli 8,6 sekkaa! Ja kuluttaa vietävästi.
Paras ja ainoa fiksu bensakone Golfiin on todellakin 90 kW tsi.että se testi on tehty talvella? Ei talvella ole yhtä paljon pitoa kiihdytyksessä kuin kesällä.
- Varmasti turvallisesti
Kuka järkevä maksaa Golfista 30teur? Käyttökustannukset ovat korkeat bensankulutuksen takia. Lisäksi kun on tiedossa, että VW ei tee kovin laadukkaita autoja, auton oikea hinta olisi puolet tuosta.
- mutta hyvä
Hyvin tehty auto, mutta tuolla hinnalla tosiaan saa jo esim. uuden Anjoviksen, joka on jo luokkaa isompi auto.
Golfin hinnassa on ilmaa: ei nyt ihan puolta tuosta, mutta ehkä 5 teur. - Varmasti turvallisesti
mutta hyvä kirjoitti:
Hyvin tehty auto, mutta tuolla hinnalla tosiaan saa jo esim. uuden Anjoviksen, joka on jo luokkaa isompi auto.
Golfin hinnassa on ilmaa: ei nyt ihan puolta tuosta, mutta ehkä 5 teur.Kun katselee ultimatevw:n palstaa, saa kyllä sen käsityksen, että VW on kaikkea muuta kuin hyvin tehty. Ilmeisesti VW:n omistajat hyväksyvät jatkuvat ylimääräiset korjaamokäynnit normaalina auton omistamiseen kuuluvana asiana.
Mutta oikeasti, miksi maksaa 30teur autosta, joka ei tarjoa mitään? Kia on varmasti aivan yhtä hyvä, vain viat puuttuvat. - jettamies
mutta hyvä kirjoitti:
Hyvin tehty auto, mutta tuolla hinnalla tosiaan saa jo esim. uuden Anjoviksen, joka on jo luokkaa isompi auto.
Golfin hinnassa on ilmaa: ei nyt ihan puolta tuosta, mutta ehkä 5 teur.No onhan Golf ollut aina vähän kallis. Sinänsä laadukkaasti tehty auto, mutta pikkuviat ja huollon avuttomuus on yleisesti tiedossa olevia ongelmia.
Oma mielipiteeni on että kyllä Golf silti on ehkä paras luokassaan ja siten tarjoaa vastinetta hiukan suuremmalle hintalapulleen. Mutta jos ei halua noin paljon tämän kokoisesta autosta maksaa, niin luokassa riittää kyllä muitakin hyviä vaihtoehtoja. Golf on vaan mielestäni tasapainoisin kokonaisuus. Se harmittaa että volkkarilla tunnutaan edelleen pitävän ajovaloja vain välttämättömänä pahana. Viitoskoppaisessa oli sentään kunnon kaksoisxenonit, mutta tähän ei vielä saada niitäkään. Toivotaan että ovat sitten kunnon valot kun näin kauan kestää. - .....
jettamies kirjoitti:
No onhan Golf ollut aina vähän kallis. Sinänsä laadukkaasti tehty auto, mutta pikkuviat ja huollon avuttomuus on yleisesti tiedossa olevia ongelmia.
Oma mielipiteeni on että kyllä Golf silti on ehkä paras luokassaan ja siten tarjoaa vastinetta hiukan suuremmalle hintalapulleen. Mutta jos ei halua noin paljon tämän kokoisesta autosta maksaa, niin luokassa riittää kyllä muitakin hyviä vaihtoehtoja. Golf on vaan mielestäni tasapainoisin kokonaisuus. Se harmittaa että volkkarilla tunnutaan edelleen pitävän ajovaloja vain välttämättömänä pahana. Viitoskoppaisessa oli sentään kunnon kaksoisxenonit, mutta tähän ei vielä saada niitäkään. Toivotaan että ovat sitten kunnon valot kun näin kauan kestää.Kun varustavat auton vielä kunnon lämmityslaitteella. Makuasiahan tuo on, mikä on omasta mielestä sopivin auto. Ihan tasavertasia vaihtoehtoja Golfille kyllä löytyy ja parempaan hinta/laatusuhteeseen. Se että VW ja Tojo on myydyimmät, perustuu ihan olemassa olevaan kantaan. Kun katsoo kummankin myyntihalleja, omia merkkejä ne ovat pullollaan. Samaan merkkiin pääsee vaan pienemmällä välirahalla ja Volkkarin hinnassa on tuota "tapporahaa", jolla voi sitten hieman pönkittää vahtoautokauppaa.Sellaiset pari tonnia on Golfin hinnassa sellaista ylimääräistä, tiedä sitten kummassa vika tehtaassa vai ahneessa maahantuojassa.
- mikäkupla
..... kirjoitti:
Kun varustavat auton vielä kunnon lämmityslaitteella. Makuasiahan tuo on, mikä on omasta mielestä sopivin auto. Ihan tasavertasia vaihtoehtoja Golfille kyllä löytyy ja parempaan hinta/laatusuhteeseen. Se että VW ja Tojo on myydyimmät, perustuu ihan olemassa olevaan kantaan. Kun katsoo kummankin myyntihalleja, omia merkkejä ne ovat pullollaan. Samaan merkkiin pääsee vaan pienemmällä välirahalla ja Volkkarin hinnassa on tuota "tapporahaa", jolla voi sitten hieman pönkittää vahtoautokauppaa.Sellaiset pari tonnia on Golfin hinnassa sellaista ylimääräistä, tiedä sitten kummassa vika tehtaassa vai ahneessa maahantuojassa.
koko klonsgvaken on mitään sanomaton koppero varsinkin golf verrattuna vaikkapa focukseen
- .......
mikäkupla kirjoitti:
koko klonsgvaken on mitään sanomaton koppero varsinkin golf verrattuna vaikkapa focukseen
Focuksen melusta muistavat aina toimittajat muistuttaa, vaikka ei se kuitenkan eroa kovin paljon tuon luokan kopperoista Meganea lukuunottamatta, joka jollain kumman keinolla on täysin omasa luokkassaan tuossa suhteessa.
Ilman tuota ominasuutta Focus on todella huippuauto ja on se ulkoisestikin todella tyylikäs ja ajettavuudeltaan huippu, vaikka Golf-uskovaisten se on vaikea tunnustaakin.
- farkku-ukko
Itselläni 1/09 alusta variant 118kW tsi dsg7. Kulutti aika reippaasti ekat tuhannet kilsat, ja nyt vasta oikein huomaa rajun kulutuksen tippumisen kun ajettu 15 tkm ja risat. VW:n koneet ovat sen verran tiukkoja että vasta pidempi "sisäänajo" vetreyttää sen kulutuksen osalta. Kun aluksi auto söi seka-ajossa sen 8,5-9 niin nyt menee alle 7 litralla! Ja sama ajoympäristö kyseessä. Myös koneen potku on parantunut koko ajan, sanon persdyno-arviona että potkii ulos todellista tehoa 180-190 hv.
Muutenkin tämä tupla-ahdettu on ollut mahtava kone, viaton ja todella rivakka. Kesärenkaiden kuvioinneista on helppo päästä eroon ellei varo kaasun antoa, maantiekiihtyvyys yli satasenkin nopeuksista on niin rivakkaa että siinä moni iso menevämerkkinen auto jää ihmeissän katsomaan takavaloja.- Eipä ruovi ja eipä sudi
en tiedä miten oikein ajelet tai mitkä ihmeen merkkiset renkaat sulla on alla mutta itte en saa samanlaista autoa ja sammalla moottorilla vaihteistolla sutimaan yhtään liikkeellelähdöissä oli ne sitten rivakoita tai rauhallisia tai talvella tai kesällä niin ei lyö yhtään suttua. Ainoastaan joskus kun on ollut oikein rankka sade ja asfaltit on litimärkiä saattaa liikkeellelähdöissä varomattomasti lähtiessä sutasta mutta muuten ei. Pistää vaan silmään nää sun jutut tällä palstalla ja ultimate.vw:ssä siitä kuinka sulla sutii tuo auto kesärenkain ja talvirenkain. Mulle ei myöskään mitään ongelmaa nastarenkain kiihdytyksissä eikä liikkeellelähdöissä, ei sudi niin ei sudi. Olis kiva teitää minkämerkkisillä kesärenkailla ja talvirenkailla autosi on ja onko joku muu koko kuin vakiokoko?
- teetee66
Nyt tarpeeksi naureskeltuani näitä kaikkia kirjoituksia, on pakko hieman heittää kommenttia.
Ensinnäkin on ihan turha kilpailla muutamasta desilitrasta tai muutamasta sekunnin kymmenyksestä.
Naurettavaa. Toiseksi esim. testit joita edellä mainitut lehdet tekevät autojen kulutuksista ja suorituskyvyistä ovat myöskin turhia, ainakin minulle. Paljon parempi kun marssii autoliikkeeseen ja lähtee koeajolle. Siinä voi sitten kokeilla miten lähtee ja kuinka paljon kuluttaa. (Olettaen, että autossa on ajotietokone).
Itse olen nyt omistanut tuollaisen Golf 1.4 TSI (118 kW) DSG Highline pirssin noin 5 kuukautta ja ajellut sillä noin 11000 km. Ja täytyy sanoa, että kulutus on kyllä bensakoneella melkoisen pieni. Pari kertaa on tullut laskettua kulutus tankkausten jälkeen mutta pääasiassa kulutusta on tullut seurattua ajotietokoneelta. Samat ovat olleet kulutus molemmissa tapauksissa.
Ajan pääasiassa työmatkoja ja hieman viikonloppureissuja (muutamia kymmeniä kilometrejä).
Työmatkaa kertyy päivässä 130 km. Tuossa Golfissahan nuo keskikulutusnäytöt ovat lyhyen aikavälin ajalta, joka nollautuu muutaman tunnin seisokista sekä pidemmältä (muistaakseni 99 tuntia).
Eli käytännössä helppo katsoa melkein jokainen matka.
Mulla nuo kulutuslukemat ovat vaihdelleet kiiruisen aamun työmatka-ajosta illan vähän rauhallisempaan kotimatkaan siten, että pienimmät lukemat ovat olleet näytön mukaan 5.1 ltr/100 km, ja suurimmat 6.9 ltr/100 km. (Lukemat muistikuvan pohjalta mitä olen sattunut katsomaan perillä, 5.1 varma, pienempään en ole päässyt, 6.9 ei, saattaa olla enemmänkin mutta en muista).
Ja nyt tällä hetkellä tuo pidemmän mittauksen näyttämä on 5.9 ltr/100 km. Tuo työmatkani koostuu 100 km/h nopeusrajoitteisesta osuudesta (n. 20 km) sekä mutkaisemmasta 50-80 km/h osuuksista. Ajelen suurinpiirtein nopeusrajoitusten mukaan, en tissuttele enkä ihan älyttömästi spurttaile. (Paitsi ehkä kun pitää joku traktori ohittaa).
Tämä kai jo osoittaa keskustelut turhaksi laboratorio-oloista testauksissa tai kulutuslukemat liian pieniksi tai suuriksi mainosteksteissä. Tuo tehtaan ilmoittama kulutus on kyllä aivan kohdallaan kyseisen auton kohdalla. Enkä myöskään epäile tuota TM:n testitulosta.
Kyllä se kaasujalan paino sen kulutuksen määrää. Ja varsinkin bensakoneilla.
Edellinen auto oli BMW 320 D Touring vm-08, ja siinä tuo keskikulutusvaihtelu oli pienempää. (n. 4.9-6.2).
Taisi olla viimeinen lukema mitä tietokoneelle jäi olla 5.2 ltr/100 km.
Mutta tuosta Golfista vielä. Mielestäni tuolla kyllä pääsee hämmästyttävän pieniin kulutuslukemiin, varsinkin kun vertaa sen suorituskykyyn. 160 hv, muistaakseni 230 tai 240 Nm vääntö. 225/45 17" pyörät, automaattivaihteisto, ja silti kiihtyvyys sekä ohituskiihtyvyys todella hyvä, vähintään yhtä hyvä kuin tuolla edellisellä bemarillani (130 kW) ellei jopa hieman parempi. Ihan äkkiä ei tule mieleen toista autoa jolla pääsisi samanlaisiin arvoihin. En silti väitä etteikö niitä olisi. (En ole mikään VW fanaatikko tai muutenkaan merkkiuskollinen, ensimmäinen Golf minulla).
Merkityksettömiä asioitahan nuo ovat noin periaatteessa mutta kun paljon ajelee niin tuo kunnon ohituskiihtyvyys on kyllä pätevä asia. Ja jos sen saa ilman valtavaa polttoaineen kulutusta niin mikä sen mukavampaa. Tai toisinpäin (koska minulla se ainakin on ratkaisevampaa), eli jos saa pieniruokaisen auton joka vielä kulkee mukavasti, niin aina parempi.- sakeman
Menit sekaisin ja vaihdoit huonompaan, miksi?
- teetee66
sakeman kirjoitti:
Menit sekaisin ja vaihdoit huonompaan, miksi?
Ehkä, ehkä en. Aika näyttää. Tähän saakka kokemukset suht positiiviset. Tosin ei ole kyllä hirveästi huonoa sanottavaa tuosta Bemarista. Ehkä tuo suht. kova sisämelu varsinkin nastarenkailla, ja hieman askeettinen ja ehkä vanhanaikainen kojelauta varustus. (Tosin isolla rahalla ois varmaan voinut parantaa tilannetta silloin kun ostin).
Mutta suurin syy oli vaan auton vaihtohalu ja vaihteluhalu (kilometrit "täynnä"), sekä se, että söi kesärenkaat loppuun yhdessä kesässä! Bridgestonen renkaat 205/55 16. Kilometrejä kesäkaudella noin 17000! Ajo samanlaista kuin muillakin autoillani olen ajanut. Kumit kesän jälkeen; kangas näkyvissä ei, kuvion kuviota. En tiedä johtuiko noista runflat renkaista. Ei ole kokemusta noista muissa autoissa. - laadukkaita
sakeman kirjoitti:
Menit sekaisin ja vaihdoit huonompaan, miksi?
Moni muukin on vaihtanut BMW:stä Volkswageniin. Volkkarin tekninen etumatka TSI-moottoreilla on jotain mihin muilla nyt vain ei ole vastata. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä.
- 10000001
sakeman kirjoitti:
Menit sekaisin ja vaihdoit huonompaan, miksi?
olla niitä fanaatikkoja joiden mielestä merkin vaihtaminen on ihmeellistä. BMW kun ei ole mikään maailman paras.
Mikä ihmeen luvattu kulutus? Kysehän on suhteellisen standardista mittaustuloksesta, jonka yleisesti ottaen saavuttaa kun köröttelee ja pystyy jopa alittamaan kun vähän osaa.
Oma dieselgolffi vie maantieajossa noin 6 l/100, vaikka "luvataan" muistaakseni 4,2 (ehkä 4,5). Kaupunkiajossa pääsee alle kuuden. Öisin kaupungissa menee jopa "luvattuihin" lukemiin...
Nyrkkisääntönä voi yleisesti sanoa, että mitä pienempi kone, sitä enemmän kulutus kasvaa, kun kaasupolkimeen vähän koskee. Olenpa kuullut väitteen, jonka mukaan jo VAGin kolmilitraisella TDI:llä voi päästellä aika vapaasti, eikä kulutusta saa yli seitsemään maantiellä millään, muttei myöskään juuri alle kuuden. Itselläni vaihtelee alle neljästä noin 6,5 asti.- jauhopetteri
Paskaa jauhavat. Oma 118kw 1.4 TSI vei rauhallisessa maantiekulutuksessa välillä Turku-Tampere ajotietokoneen mukaan 5,1 l/100. Kun keskinopeus oli 84 km/h. Kannattaa nollata se ajotietsikan muisti välillä.
- Variant 2009
ja ajotietsikka näytti tuolle 250km:n matkalle keskikulutusta 5.7 kun olin perillä Turussa. Välillä Lahti-Tre päästää suunnilleen samoihin lukemiin eli noin 5.8-6.1 riipuen kaasujalasta. Auto on Golf Variant V vm. 2009, Sportline 205/55R16 V GoodYear ECO renkaat aluvantein ja 118kW TSI 7-vaihteinen DSG. Lastina yleensä minä ja avovaimo joskus jotain kasseja.
Ajan paljon sekalaista ajoa joka lähinnä lyhyttä kaupunkiajoa monine pysähdyksineen ja käynnistyksineen ja jonkin verran taajamassa pyörimistä sukulointia lähikunnissa ja laskettu kulutus per tankki ollut 7.1-7.8 litraa ja kilometrejä päästy per tankki 680-860 riipuen onko enempi kaupunki vai maantieajoa.
Ihan kohtuulinen kulutus minusta. - v variantti 2009
Variant 2009 kirjoitti:
ja ajotietsikka näytti tuolle 250km:n matkalle keskikulutusta 5.7 kun olin perillä Turussa. Välillä Lahti-Tre päästää suunnilleen samoihin lukemiin eli noin 5.8-6.1 riipuen kaasujalasta. Auto on Golf Variant V vm. 2009, Sportline 205/55R16 V GoodYear ECO renkaat aluvantein ja 118kW TSI 7-vaihteinen DSG. Lastina yleensä minä ja avovaimo joskus jotain kasseja.
Ajan paljon sekalaista ajoa joka lähinnä lyhyttä kaupunkiajoa monine pysähdyksineen ja käynnistyksineen ja jonkin verran taajamassa pyörimistä sukulointia lähikunnissa ja laskettu kulutus per tankki ollut 7.1-7.8 litraa ja kilometrejä päästy per tankki 680-860 riipuen onko enempi kaupunki vai maantieajoa.
Ihan kohtuulinen kulutus minusta.Juurikin näin. Hyvin samanlaista lukemaa olen saanut. Kaikki eivät ilmeisesti viitsi edes rengaspaineita tarkistaa ja sitten ihmettelevät kun auto kulutttaa. Maantie osuuksilla pääsee 118kw:n kanssa helposti alle 6 litran jos malttaa olla kengimättä sitä kaasua ja itselläni on comfortline 2009 Hankookin Ventus Prime 205/55/65 -pyörillä.
- Takaisin dieseliin
Tiedoksi kaikille että ylivoimaisesti paras sivusto mistä näkee kaikkien automerkkien ja -mallien todellisen kulutuksen ja sen vaihteluvälit erilaisista ajoympäristöistä (kaupunki, maantie, autobahn) ja ajotavasta (säästäväinen, normaali, reipas) riippuen on saksalainen spritmonitor. de. Sieltä löytyy autoilijoiden tuhansien kilometrien ja parhaissa tapauksissa koko auton siihenastisen käyttöiän ajalta dokumentoima reaalinen kulutus, jonka vaihtelee huomattavasti riippuen siitä missä ja miten ajaa. Tämä sivusto kannattaa tsekata ennen uuden auton ostoa jos haluaa tietää mitä auto oikeasti kuluttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849